Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Πως να ξεκινήσεις ένα blog και να βγάλεις χρήματα

Share

Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε πως μπορείς να ξεκινήσεις ένα blog και να βγάλεις τα πρώτα σου χρήματα από αυτό. Οι οδηγίες αφορούν παλιούς και καινούργιούς bloggers, ενώ είναι επίσης ιδανικές για αρχάριους που μόλις ξεκίνησαν το “μπλογκοταξίδι” τους.

Με εκατομμύρια αναρτήσεις να δημοσιεύονται και χιλιάδες νέα blogs να εμφανίζονται στην μπλογκόσφαιρα κάθε μήνα, το blogging διατηρεί με ευκολία τη ραγδαία άνοδο που έχει αναπτύξει την τελευταία δεκαετία. Μιας και έχει τόσο μεγάλη ανάπτυξη, ολοένα και περισσότερα εργαλεία εμφανίζονται καθημερινά που υπόσχονται να μας κάνουν την ζωή λίγο πιο εύκολη.

Σε αυτό το άρθρο λοιπόν, θα εστιάσω στα πιο καινούργια εργαλεία, στις καλύτερες και πιο αξιόπιστες υπηρεσίες και πως μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις για να ξεκινήσεις ένα blog και να βγάλεις χρήματα από αυτό.

Σημείωση συντάκτη: Το blogging δεν είναι εύκολο. Όχι στην αρχή τουλάχιστον. Μπορεί να γίνει, εφόσον το κάνεις με αγάπη και μεράκι. Θέλω ωστόσο να καταλήξω σε ένα απλό πράγμα: Αν έβγαζες εύκολα χρήματα από το blogging, τότε όλοι full-time bloggers θα ‘ταν. Το blogging απαιτεί αρκετή δουλειά, υπομονή, επιμονή, συνεχής εκμάθηση και επένδυση χρόνου.

Πως να ξεκινήσεις ένα blog

Υπάρχουν αρκετοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να ξεκινήσεις ένα blog.

  • Ο πρώτος τρόπος είναι να επιλέξεις μια blogging πλατφόρμα, η οποία σου παρέχει hosting, domain name και ένα περιβάλλον χρήσης για να γράφεις και να δημοσιεύεις άρθρα, να διαχειρίζεσαι το blog σου, να το ανασχεδιάζεις κ.ο.κ.
  • Ο δεύτερος τρόπος είναι να επιλέξεις μια CMS πλατφόρμα, ένα web hosting πακέτο, ένα domain name και να στη συνέχεια να τα στήσεις όλα μόνος/η σου.

Σ’ αυτό το άρθρο, θα δούμε και τους δύο τρόπους, αλλά μη σε τρομάζει ο δεύτερος.

  1. Επέλεξε τη θεματολογία του blog σου

    Προτού ασχοληθείς με οτιδήποτε άλλο, η θεματολογία για την οποία θα γράφεις είναι το πιο σημαντικό κομμάτι. Η θεματολογία είναι αυτή που θα καθορίσει τις κατηγορίες που θα υπάρχουν στο μενού, τον σχεδιασμό και πιθανότατα την ονομασία.

    Αν θα είσαι solo blogger, τότε εστίασε αρχικά σε μόλις δύο με τρία θέματα που σε ενδιαφέρουν και γνωρίζεις αρκετά γι ‘αυτά. Απόφυγε να κάνεις το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι bloggers που έχουν ένα σωρό διαφορετικές κατηγορίες και στο τέλος δυσκολεύονται να τις ενημερώνουν λόγο έλλειψης χρόνου. Άλλωστε, το μόνο εύκολο είναι να δημιουργήσεις νέες κατηγορίες στο μέλλον.
    Αν δεν είσαι σίγουρος/η για το τι ακριβώς θέλεις να γράψεις, τότε μερικές εξαιρετικές συμβουλές για να ξεκινήσεις είναι οι παρακάτω:

    1. Χρησιμοποίησε την Google και την Bing για να ελέγξεις τις προτεινόμενες αναζητήσεις που αναζητούν οι περισσότεροι άνθρωποι. Με αυτό τον τρόπο, θα βρεις εύκολα και γρήγορα τις πιο δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά για τη θεματολογία σου.

    2. Κοίτα άλλα blogs που διαβάζεις συνεχώς και αναζήτησε για καινούργια πάνω σε θεματολογίες για τις οποίες ενδιαφέρεσαι να γράφεις.

    3. Έλεγξε ποιες θεματολογίες βγάζουν τα περισσότερα χρήματα στο blogging βάση της δημοτικότητας τους.

    4. Μελέτησε βασικές ιστοσελίδες ερωταπαντήσεων όπως το Quora για να δεις για ποια θέματα ενδιαφέρεται ο περισσότερος κόσμος, ή ποιες είναι οι δημφοιλέστερες ερωτήσεις που έχουν γίνει πάνω στη θεματολογία σου.

    5. Σκέψου τι θα μπορούσες να γράφεις και σε τι μορφή. Ίσως μπορείς να γράφεις αναλυτικούς οδηγούς, παρέχοντας βήμα προς βήμα οδηγίες για συγκεκριμένα πράγματα που γνωρίζεις να κάνεις. Θα μπορούσες ακόμα να παρέχεις οδηγίες ή συμβουλές πάνω σε θέματα της ειδικότητας σου, ή ακόμα και να έγραφες για τις εμπειρίες σου.

    Η παρουσίαση προϊόντων γράφοντας αξιολογήσεις (reviews) ή η δημιουργία λιστών, πινακίων, διαγραμμάτων, μεταξύ αρκετών άλλων, είναι επίσης εξαιρετικές ιδέες. Μπορείς ακόμα να είσαι food ή fashion blogger, να δημιουργήσεις ένα προσωπικό online journal ή ακόμα και να μην έχεις καν συγκεκριμένη θεματολογία. Ο κόσμος του blogging είναι ατελείωτος, οπότε πειραματίσου ελεύθερα!

    Βρες τα τωρινά trends από ιστοσελίδες όπως το Twitter Trends και το Google Trends.

    Η συμβουλή μου, ωστόσο, μένει πάντοτε η ίδια: γράφε μόνο για όσα γνωρίζεις καλά και για όσα αγαπάς. Γι ‘αυτά που όσα χρόνια κι αν περάσουν, δεν θα τα βαρεθείς ποτέ. Ό,τι και αν κάνεις – και ειδικότερα στο blogging – θα πρέπει να το αγαπάς και να το κάνεις με πάθος και μεράκι. Panos out! *Ρίχνει το μικρόφωνο στο έδαφος και ακούγεται ο χαρακτηριστικός ήχος που σου σπάει τα αφτιά.

  2. Επέλεξε ένα domain name

    Αγορά domain name από το Papaki

    Με το “domain name” αναφερόμαστε στο όνομα και την κατάληξη που θα έχει το blog σου. Που σημαίνει πως μπορεί να λέγεται onoma.gr, onoma.com, onoma.co, onoma.eu, onoma.blog και πάει λέγοντας. Υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικές καταλήξεις, κάθε μια με το ανάλογο κόστος, αλλά όλες εξυπηρετούν τον ίδιο σκοπό: την ονομασία μιας ιστοσελίδας. Αν το blog σου θα είναι στα ελληνικά, τότε προτείνεται να αγοράσεις μια κατάληξη σε .gr. Αν πάλι θα είναι στα αγγλικά, τότε το .com είναι η βασική κατάληξη παγκοσμίως, με όλα τα υπόλοιπα είναι δευτερεύον.

    Για να αγοράσεις ένα domain name, πήγαινε στο Papaki.gr και στο πεδίο της αναζήτησης βάλε την ονομασία που θα ήθελες να έχει το blog σου. Στη συνέχεια, το σύστημα θα σε ενημερώσει για το αν το συγκεκριμένο όνομα υπάρχει διαθέσιμο ή το έχει αποκτήσει κάποιος άλλος. Αν είναι διαθέσιμος, απλά πάτα στο “Αγορά” και ακολούθησε τα βήματα για να ολοκληρώσεις την αγορά και να το αποκτήσεις.

    Συμβουλές για την επιλογή ενός domain name:

    1. Φρόντισε το domain name να είναι ευκολοδιάβαστο ώστε να το θυμούνται. Βάλε κάτι πιασάρικο και μην πάρεις γρήγορες αποφάσεις. Η ονομασία δεν χρειάζεται να αντανακλά απαραίτητα το περιεχόμενο που θα περιλαμβάνει το blog, αλλά δεν θα ‘ταν κακή ιδέα αν το έκανε. Όπως και να ‘χει, επέλεξε κάτι μοναδικό.

    2. Προσπάθησε να αποφύγεις άγνωστες καταλήξεις όπως τα .blog, .website, .portfolio, μεταξύ άλλων, και εστίασε στις βασικές καταλήξεις όπως το .gr, .com, .co, .net, .eu κ.ο.κ. Όχι πως αυτό θα επηρεάσει αρνητικά το blog σου, αλλά οι γνωστότερες καταλήξεις είναι πάντοτε καλύτερη ιδέα.

    3. Απέφυγε να προσθέτεις παύλες στην ονομασία του domain name επειδή υπάρχει ήδη ένα αγορασμένο αλλά χωρίς παύλα. Τα domain names με παύλες συχνά είναι πιο δύσκολα για να τα γράψουν οι περισσότεροι χρήστες, ενώ δέχονται μεγάλο ανταγωνισμό στα αποτελέσματα αναζήτησης όταν η ανταγωνιστική ιστοσελίδα έχει το ίδιο domain αλλά χωρίς παύλα.

  3. Επέλεξε μια CMS ή Blogging πλατφόρμα

    WordPress.com vs WordPress.org

    Έχω αναφερθεί αρκετές φορές στο παρελθόν για τις CMS πλατφόρμες, οπότε αντί να τα γράφω όλα απ’ την αρχή, παρακάτω θα βρεις όλα τα προηγούμενα άρθρα που θα σε καλύψουν πλήρως για να ξεκινήσεις ένα blog.

    1. Οι καλύτερες blogging πλατφόρμες για τη δημιουργία blog
    2. Τι είναι το WordPress και σε τι χρησιμεύει;
    3. Δημιουργία WordPress blog (οδηγός για αρχάριους)Σημαντικό για να ξεκινήσεις!

    Μπορείς επίσης να διαβάσεις το άρθρο με τις δημοφιλέστερες CMS πλατφόρμες για το 2020, όπου θα βρεις τα στατιστικά χρήσης κάθε πλατφόρμας. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρω πως η δημοφιλέστερη CMS πλατφόρμα είναι το WordPress, το οποίο έρχεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, το WordPress.com και το WordPress.org.

Ξεκίνα με τα βασικά: The Blogging Checklist

Αφότου επιλέξεις την θεματολογία που θα έχει το νέο σου blog, έχεις επιλέξει τη CMS πλατφόρμα και έχεις αγοράσει ένα domain name και ένα web hosting πακέτο, συνέχεια έχουν ορισμένα βασικά πράγματα που πρέπει να φτιάξεις.

Οι βασικές σελίδες

Υπάρχουν ορισμένες βασικές σελίδες που έχει κάθε blog, μέσα από τις οποίες οι αναγνώστες μπορούν να μάθουν περισσότερες πληροφορίες για το blog και τον τρόπο λειτουργίας του. Μερικές από αυτές είναι:

Οι σελίδες Όροι Χρήσης και Πολιτική Απορρήτου μπορούν επίσης να βρεθούν σε διάφορες ιστοσελίδες και ως Όροι και Προϋποθέσεις. Στην παραπάνω λίστα έβαλα επίσης παραδείγματα που οδηγούν σε κάθε σελίδα του Inkstory, έτσι ώστε να μπορέσεις να πάρεις μια πρώτη live ματιά για καθεμία από αυτές.

Και ναι, έχεις επίσης το δικαίωμα να αντιγράψεις πλήρως την Πολιτική Απορρήτου, την Πολιτική Σχολίων και τους Όρους Χρήσης του Inkstory και να τους προσαρμόσεις ανάλογα με το blog σου. 🙂 Και αν το θυμηθείς, άφησε και τον σύνδεσμο του blog σου στα σχόλια στο τέλος του άρθρου.

Κατηγορίες και υπό-κατηγορίες

Inkstory Κατηγορίες Υπό Κατηγορίες
Οι κατηγορίες και υπό-κατηγορίες στο μενού του Inkstory.

Μόλις δημιουργήσεις τις απαραίτητες σελίδες, αμέσως μετά συνέχεια έχουν οι κατηγορίες και οι υπό-κατηγορίες που θα είναι επίσης εμφανίσιμες στο κύριο μενού του blog σου. Από αυτές θα περιηγούνται οι αναγνώστες σου σε όλες τις κατηγορίες του blog σου ώστε να σερφάρουν ανάμεσα σε λίστες με συγκεκριμένα άρθρα.

Υπό-κατηγορίες αναφέρουμε αυτές που βρίσκονται κάτω από μια γονική κατηγορία. Για παράδειγμα, αν έχεις μια κατηγορία η οποία ονομάζεται “Συνταγές“, τότε μπορείς να ορίσεις συγκεκριμένες υπό-κατηγορίες, όπως “Συνταγές για γλυκά“, “Μεσογειακές συνταγές“, “Vegan συνταγές“, “Εβδομαδιαία πλάνα συνταγών” κ.ο.κ.

Συμβουλή: Αν το blog σου είναι στα ελληνικά, τότε απέφευγε να γράφεις “Recipes” αντί για “Συνταγές” ή “Candy” αντί για “Γλυκό” και πάει λέγοντας. Προσπάθησε να διατηρήσεις όλες τις λέξεις στα ελληνικά για καλύτερο SEO.

Όπως μπορείς να δεις και από την παραπάνω φωτογραφία, το Inkstory έχει ορισμένες βασικές κατηγορίες, όπως το Blogging, Vlogging, Podcasting, Συνεντεύξεις και Guest άρθρα. Στην κατηγορία Blogging θα βρεις αρκετές διάφορες υπό-κατηγορίες, όλες εκ των οποίων αφορούν το ίδιο πράγμα [το blogging] αλλά εστιάζουν σε συγκεκριμένα μέρη του, όπως το SEO, το Εισόδημα, μεταξύ άλλων.

Προσπάθησε να αποφύγεις “πιασάρικα” ονόματα για τις κατηγορίες σου και σιγουρέψου πως έχεις προσθέσει μια περιγραφή για κάθε κατηγορία, έτσι ώστε να έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να εμφανιστεί σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μπορείς, ωστόσο, να βάλεις SEO-friendly τίτλους στις κατηγορίες σου, αλλά να αλλάξεις την ονομασία τους μόνο στο μενού, εφόσον θέλεις πιο “πιασάρικες” ονομασίες.

Γράψε τα πρώτα σου άρθρα

WordPress Gutenberg στα Ελληνικά

Αν και δεν υπάρχει κάποιος αριθμός για το ελάχιστο όριο των άρθρων που πρέπει να γράψεις προτού ανοίξεις ένα blog, καλό θα ήταν να υπήρχαν τουλάχιστον 20 δημοσιευμένα άρθρα. Σε αυτό το σημείο, αφήνεις όλα τα τεχνικά κομμάτια του blog και εστιάζεις στο σημαντικότερο: Στη δημιουργία ποιοτικού και μοναδικού περιεχομένου.

Μερικά άρθρα που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις πιο δυναμικά:

Για να γλιτώσεις αρκετό χρόνο μελλοντικά, προσπάθησε από την αρχή να μάθεις πως να γράφεις τα άρθρα σου SEO-Friendly ώστε να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing. Αν δεν βελτιστοποιήσεις τα άρθρα σου εξ ‘αρχής, τότε μελλοντικά θα χρειαστεί να τα επεξεργαστείς όλα ένα προς ένα, κάνοντας από μικρές και έως και τεράστιες αλλαγές – κάτι με το οποίο την έχουν πατήσει αρκετοί bloggers και αμέτρητοι πελάτες μου.

Ο σχεδιασμός του blog

WordPress-com

Εφόσον έχεις δημιουργήσει όλες τις απαραίτητες σελίδες και κατηγορίες και έχεις δημοσιεύσει τα πρώτα σου 20 άρθρα, σειρά έχει ο σχεδιασμός. Γιατί αφήσαμε όμως τελευταίο τον σχεδιασμό; Ο λόγος είναι αρκετά απλός και θα τον εξηγήσω ακριβώς όπως τον αναφέρω και σε όλους τους καινούργιους πελάτες μου:

Για να καταφέρεις να ολοκληρώσεις τον σχεδιασμό ενός blog, θα πρέπει πρώτα να έχεις δει το περιεχόμενο και τη θεματολογία του. 20 άρθρα είναι αρκετά για να γνωρίζεις στο περίπου τι κείμενα και τι εικόνες θα εμφανίζονται. Και εφόσον όλες οι κατηγορίες και σελίδες υπάρχουν ήδη, ο σχεδιασμός μπορεί να ξεκινήσει έχοντας μια ισχυρή δομή.

Έτοιμα πρότυπα

Ως νέος blogger, έχεις την δυνατότητα να αποφύγεις να πληρώσεις σε έναν προγραμματιστή για να σου σχεδιάσει το blog (εφόσον έχεις τον διαθέσιμο χρόνο να ασχοληθείς εσύ), επιλέγοντας ένα έτοιμο πρότυπο (αλλιώς και themes ή παλαιότερα γνωστά και ως templates).

Υπάρχουν δύο ειδών themes: Τα δωρεάν και τα premium. Τα δωρεάν συχνά έρχονται με λιγότερες επιλογές, πιο πρόχειρο κώδικα και βασική βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης. Τα premium (επί πληρωμής) themes από την άλλη πλευρά, έρχονται με πλήρης βελτιστοποίηση, αρκετές επιλογές και δυνατότητες μορφοποίησης, εσωτερικά και εξωτερικά plugins και premium plugins τρίτων, ενώ παρέχεται επίσης τεχνική υποστήριξη από την ομάδα προγραμματιστών που έφτιαξαν το theme.

Παρακάτω θα βρεις ορισμένα βοηθητικά άρθρα για να ξεκινήσεις:

Μέσα από τα παραπάνω άρθρα θα βρεις επίσης λίστες με έμπιστες ιστοσελίδες που παρέχουν εκατοντάδες δωρεάν και επί πληρωμής πρότυπα για να επιλέξεις και να χρησιμοποιήσεις στο καινούργιο σου blog.

Τι να αποφύγεις στον σχεδιασμό

Αν και στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν όρια στο πως θα σχεδιάσεις ένα blog, καθώς κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός και μέσα από τον σχεδιασμό που έχει βγάζει ένα κομμάτι του εαυτού του προς τα έξω, θα ήταν εξαιρετική ιδέα αν απέφευγες ορισμένα βασικά πράγματα που συχνά μόνο κακό προκαλούν:

  • Μην προσθέτεις ένα σωρό widgets για τον καιρό, για το Facebook, για το Pinterest, για το Instagram και για κάθε άλλο κοινωνικό δίκτυο ή υπηρεσία. Εστίασε στο να παρέχεις κουμπιά, τα οποία και πιο όμορφα είναι, και πιο γρήγορα ανοίγουν, αλλά και δεν καταλαμβάνουν μεγάλο μέρος του σχεδιασμού σου.
  • Απέφυγε να προβάλλεις πάρα πολλά banners ή τεράστιες λίστες με “φιλικά blogs”. Κράτα τον σχεδιασμό εστιασμένο στο πιο σημαντικό κομμάτι απ’ όλα: στο να βρίσκουν πιο εύκολα περισσότερα άρθρα σου. Τον ελεύθερο χώρο που θα απομείνει μπορείς να τον χρησιμοποιήσεις προσθέτοντας διαφημίσεις.
  • Προσπάθησε να διατηρείς μια στάνταρντ μορφοποίηση στα άρθρα σου και απέφυγε να αφήνεις τεράστια κενά, φωτογραφίες που δεν είναι κεντραρισμένες ή έχουν χαμηλή ανάλυση, δύσκολες στην ανάγνωση γραμματοσειρές, πολλαπλά κενά μετά τις τελείες και οτιδήποτε άλλο δεν φαίνεται ωραίο στο μάτι.
  • Πρόσθεσε βασικά widgets όπως το αρχείο του blog σου, ώστε να σερφάρουν με ευκολία σε παλαιότερο περιεχόμενο, ένα πεδίο αναζήτησης (αν δεν σου παρέχει ένα το theme), ένα πεδίο για να εγγράφονται στο newsletter σου, Social Media κουμπιά για να σε ακολουθούν και σε άλλα μέσα, τα δημοφιλέστερα άρθρα του blog σου ή συγκεκριμένα που θα ήθελες να βλέπουν, καθώς επίσης και τις ετικέτες.
  • Δώσε επίσης μεγάλη προσοχή στα χρώματα που θα επιλέξεις, καθώς όπως έχω αναφέρει και σε παλαιότερο άρθρο μου, τα χρώματα μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στο συναίσθημα και την ψυχολογία των αναγνωστών σου.

Όταν κάποιος επισκέπτεται το blog σου, είτε θα φύγει απευθείας μόλις διαβάσει το περιεχόμενο του, είτε θα παραμείνει για να διαβάσει κάποιο άλλο. Στην δεύτερη περίπτωση, αυτός ο αναγνώστης έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να εγγραφεί και στο newsletter σου, να σε ακολουθήσει στα κοινωνικά δίκτυα και καθώς σε γνωρίζει καλύτερα μέσα από τα άρθρα σου, να ξεκινήσει να σχολιάζει σε αυτά. Για να μπορέσεις να μετατρέψεις τον πρώτο αναγνώστη στον δεύτερο, θα πρέπει να του αφήσεις μια καλή πρώτη εντύπωση – γιατί εδώ που τα λέμε, η πρώτη εντύπωση πολλές φορές καθίσταται ως καθοριστική.

Με άλλα λόγια, φρόντισε πως έχεις διαμορφώσει το blog σου με τέτοιο τρόπο, που αν βρισκόσουν εσύ στην θέση του αναγνώστη, θα συνέχιζες να διαβάσεις περισσότερα άρθρα.

Τα απαραίτητα για κάθε blog

Έχεις φτάσει λοιπόν στο σημείο να έχεις όλες τις απαραίτητες σελίδες, τουλάχιστον 20 άρθρα για να διαβάσουν οι πρώτοι αναγνώστες σου και έχεις βρει τον κατάλληλο σχεδιασμό που καλύπτει τις ανάγκες σου. Εφόσον έχεις καλύψει τους αναγνώστες σου, σειρά έχουν οι επιχειρήσεις (brands).

Αυτά τα βήματα μπορείς να τα παραλήψεις εφόσον δεν ενδιαφέρεσαι να βγάλεις χρήματα από το blog σου. Αν ενδιαφέρεσαι να βγάλεις, τώρα ή μελλοντικά, τότε θα χρειαστείς τα παρακάτω που θα αναφέρω στη συνέχεια του άρθρου.

Newsletter

Γιατί το blog σου χρειάζεται newsletter 2

Δεν υπάρχει αμφισβήτηση στο γεγονός πως ένα μεγάλο ποσοστό των αναγνωστών σου βγαίνει από το blog σου και δεν ξανά μπαίνει (ανεξάρτητα από το πόσο καταπληκτικά άρθρα γράφεις). Οι άνθρωποι συχνά επισκέπτονται το blog σου από κάποια μηχανή αναζήτησης ή από κάποιο άλλο blog, διαβάζουν ένα-δύο άρθρα σου και στη συνέχεια βγαίνουν.

Με ένα newsletter μπορείς να τους προσφέρεις έναν πολύ καλό τρόπο για να συνδεθούν μαζί σου και με το blog σου και κάποια στιγμή, να επιστρέψουν. Ουσιαστικά τους δίνεις την ευκαιρία να επιλέξουν να τους υπενθυμίζεις να επισκεφτούν και πάλι το blog σου έτσι ώστε να διαβάσουν όλο το φρέσκο περιεχόμενο που έχεις γράψει από την προηγούμενη επίσκεψη τους.

Έχω καλύψει τα βασικότερα άρθρα για τα newsletters:

Media Kit

Δημιουργία Media Kit για blogs - Δωρεάν, εύκολα και γρήγορα μέσω του Canva

Το media kit ουσιαστικά είναι ένα PDF αρχείο το οποίο προσθέτεις στην ‘Σχετικά‘ ή στην σελίδα της ‘Επικοινωνίας‘ του blog σου με σκοπό να το κατεβάσουν και να το προβάλουν οι διαφημιστικές εταιρείες που ενδιαφέρονται να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους στο blog σου.

Μέσα από το media kit αναφέρεις συχνά τα παρακάτω:

  • Ποιος είσαι
  • Περί τίνος έχει να κάνει το blog σου
  • Πόσους followers έχεις στα κοινωνικά δίκτυα
  • Πόσους subscribers έχεις στο newsletter σου
  • Πόσους μηνιαίους επισκέπτες έχει το blog σου (συν άλλων στατιστικών στοιχείων)
  • Με ποιους τρόπους μπορεί μια επιχείρηση να διαφημιστεί στο blog σου

Αυτά, τουλάχιστον, είναι τα βασικά πράγματα που πρέπει να παρέχει ένα blog μέσα στο media kit του. Κάθε μεγάλο και μικρό blog πρέπει να έχει το δικό του media kit αρχείο και χάρη στο Canva, η διαδικασία είναι παιχνιδάκι και υπόθεση μερικών λεπτών.

Επιπλέον, έγραψα έναν αναλυτικό οδηγό για το “Τι είναι το Media Kit και πως να δημιουργήσεις ένα δωρεάν“, στον οποίο θα βρεις επίσης και βίντεο με αναλυτικές οδηγίες.

Press Kit

Inkstory Blogging Press Kit
Screenshot φωτογραφία από το Press Kit του Inkstory.

Σε αντίθεση με το Media Kit, το Press Kit φτιάχνεται αρκετά πιο εύκολα και αφορά τόσο τις επιχειρήσεις και τα brands, όσο και άλλους bloggers που θα ήθελαν να σε αναφέρουν σε άρθρα τους.

Το Press Kit είναι ουσιαστικά ένα μέρος μέσα από το οποίο παρέχεις οτιδήποτε θεωρείς χρήσιμο για να το χρησιμοποιήσει μια άλλη ιστοσελίδα, ένα περιοδικό, μια εφημερίδα, σε μορφή περιεχομένου, εικόνων ή και βίντεο, ώστε να σε αναφέρει ή να σε προωθήσει μέσα από το περιεχόμενο της.

Ο πιο εύκολος τρόπος για να δημιουργήσεις ένα Press Kit είναι να ανοίξεις το Microsoft OneDrive, το Google Drive, το Dropbox ή οποιαδήποτε cloud υπηρεσία χρησιμοποιείς και να δημιουργήσεις εκεί μέσα έναν φάκελο με την ονομασία “Press Kit”. Αυτός ο φάκελος θα χρειαστεί να περιλαμβάνει μέσα και ορισμένους ακόμα φακέλους, έτσι ώστε να έχεις οργανωμένα τα αρχεία του blog σου.

Τι περιλαμβάνει ένα Press Kit:

  • Όλα τα λογότυπα του blog σου (σε διάφορα μεγέθη και χρώματα, ιδανικά τόσο για λευκά όσο και σκοτεινά φόντα και παρασκήνια).
  • Προωθητικές φωτογραφίες και βίντεο (αν έχεις για παράδειγμα φωτογραφία με κάποιο laptop μέσα στο οποίο δείχνει το blog σου, ή ένα intro βίντεο που έχεις και αφορά το blog σου).
  • Αν έχεις Podcast ή YouTube Κανάλι, τότε μην ξεχάσεις να προσθέσεις και τις εικόνες και τα intros από τα κανάλια σου.
  • Ένα έγγραφο με πληροφορίες για εσένα και το blog σου ή ένα αρχείο που περιλαμβάνει σύνδεσμο προς την σελίδα Σχετικά, εφόσον περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
  • Ένα έγγραφο που να περιλαμβάνει συνδέσμους από προηγούμενες αναφορές που έχουν κάνει στο blog σου, ή από συνεντεύξεις που σου έχουν πάρει (εφόσον υπάρχουν, είναι προαιρετικό).

Οι φάκελοι που έχει ένα Press Kit συχνά είναι:

  1. Λογότυπα
  2. Intro(s) και Βίντεο
  3. Προωθητικές φωτογραφίες
  4. Screenshots
  5. Πληροφορίες

Ένα ζωντανό παράδειγμα που μπορείς να δεις είναι το Press Kit του Inkstory, το οποίο παρέχω διαθέσιμο προς όλους.

Πως να βγάλεις χρήματα από το blog σου

Google AdSense εναλλακτικές για να βγάζεις χρήματα

Εφόσον έχεις στήσει το blog σου και είσαι έτοιμος/η να πας στο επόμενο επίπεδο, παρακάτω θα βρεις τους πιο βασικούς τρόπους με τους οποίους μπορείς να βγάλεις χρήματα στην αρχή.

Διάβασε επίσης: Πως να βγάλεις λεφτά από το ίντερνετ

Τοποθέτηση διαφημίσεων

inkstory adsense featured

Υπάρχουν αρκετές υπηρεσίες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βγάλεις χρήματα από το blog σου. Η δημοφιλέστερη επιλογή είναι η Google AdSense, ενώ το Ezoic και το PropellerAds είναι εξίσου ιδανικές για blogs με τουλάχιστον μερικούς χιλιάδες επισκέπτες μηνιαίως. Για την Google AdSense θα βρεις αναλυτικό οδηγό στο Inkstory, όπου σου δείχνω πως να δημιουργείς και να τοποθετείς διαφημίσεις στο WordPress blog σου (θα βρεις επίσης και βίντεο για το Google Site Kit plugin).

Φυσικά, όταν ένα blog έχει αναπτύξει μεγάλη επισκεψιμότητα και έχει αρκετούς χιλιάδες επισκέπτες μηνιαίως, τότε υπάρχουν και έξτρα συνεργασίες με brands, τα οποία τοποθετούν τις δικές τους διαφημίσεις και συχνά πληρώνουν καλύτερα.

Affiliate Marketing

Η Linkwise είναι το καλύτερο ελληνικό affiliate δίκτυο

Ένας εξίσου αποτελεσματικός τρόπος για να βγάζεις χρήματα μέσω του blogging είναι και το affiliate marketing. Συνεργάσου με αξιόπιστα affiliate δίκτυα όπως την Linkwise, την Shareasale, μεταξύ άλλων που θα βρεις στον κατάλογο του Inkstory, ώστε να αντιγράφεις τους μοναδικούς affiliate συνδέσμους για κάθε προϊόν ή υπηρεσία και να κερδίζεις ένα ποσοστό ανά πώληση.

Σκέψου για παράδειγμα πως έχεις ξεκινήσει ένα fashion blog. Μέσα από αυτό θα διαφημίζεις ορισμένα ρούχα, αξεσουάρ και οτιδήποτε άλλο αφορά την μόδα. Μπορεί ακόμα και να γράφεις άρθρα για ένα συγκεκριμένο ρούχο, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία. Σκέψου πως με τους affiliate συνδέσμους, θα γράψεις πάλι τα ίδια άρθρα, απλά σε ορισμένες λέξεις, όπως στην ονομασία του ρούχου για παράδειγμα, θα βάζεις σύνδεσμο που θα μεταφέρει τους αναγνώστες στο ηλεκτρονικό κατάστημα για να αγοράσουν αυτό το ρούχο. Αν ολοκληρώσουν την αγορά, τότε θα λάβεις το ποσοστό που σου αναλογεί ως affiliater (κάθε εταιρεία παρέχει διαφορετικά ποσοστά ανά πώληση).

Διάβασε επίσης: Τι είναι το Affiliate Marketing και πως λειτουργεί; Οδηγός για αρχάριους

Προωθητικά άρθρα και reviews

Ένας επίσης γνωστός τρόπος με τον οποίο βγάζουν αρκετά χρήματα οι bloggers είναι τα προωθητικά άρθρα (αλλιώς γνωστά και ως promotional content). Το προωθητικό περιεχόμενο λειτουργεί με τον εξής απλό τρόπο: Είτε σου στέλνεται ένα έτοιμο άρθρο με συνδέσμους, φωτογραφία και οποιοδήποτε άλλο υλικό, ώστε να το δημοσιεύσεις επί πληρωμής στο blog σου, είτε θα αναλάβεις να το γράψεις εσύ.

Όταν το προωθητικό περιεχόμενο αφορά ένα φυσικό προϊόν, τότε φυσικά θα χρειαστεί πρώτα να το λάβεις και να το ελέγξεις και στη συνέχεια να γράψεις γι ‘αυτό. Αυτά τα προϊόντα προφανώς και τα κρατάς στην συνέχεια, εκτός αν υπάρξει (σπάνια) διαφορετική συμφωνία με το brand. Οτιδήποτε αφορά τα προϊόντα ή τις online συνεργασίες, γράφεται συχνά ως review (αξιολόγηση).

Αν είσαι travel blogger, για παράδειγμα, μπορείς να κλείνεις δωμάτια και χώρους σε ξενοδοχεία, Airbnb κατοικίες, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, ή σε οποιοδήποτε κομμάτι αφορά την εστίαση, γράφοντας reviews με φωτογραφικό υλικό (τα βίντεο είναι πάντοτε καλοδεχούμενα). Επιπλέον, μέσα από το blog σου, προωθείς ταξιδιωτικό περιεχόμενο, με reviews για συγκεκριμένους προορισμούς, για travelling εξοπλισμό, μέρη για να επισκεφτούν οι αναγνώστες σου και οτιδήποτε αφορά τη διαμονή τους.

Για να αυξήσεις ακόμα περισσότερο την affiliate marketing στρατηγική σου, συνεργάσου με affiliate δίκτυα που έχουν αναλάβει την προώθηση μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, ξενοδοχείων, ενοικιαζόμενων δωματίων, αυτοκινήτων και μηχανών και οτιδήποτε άλλο θεωρείς πως είναι απαραίτητο για κάθε ταξιδιώτη.

Για ακόμα περισσότερους τρόπους ώστε να βγάζεις χρήματα από το blog σου:


Πως να ξεκινήσεις ένα blog και να βγάλεις χρήματα: Συχνές Ερωτήσεις

Ποιος είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να ανοίξω ένα καινούργιο blog;

Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος είναι να επισκεφτείς την Hostinger, να αγοράσεις ένα από τα πακέτα που παρέχουν στο WordPress Hosting και μέσα στα επόμενα λεπτά θα βρεις όλα τα στοιχεία για να συνδεθείς στο καινούργιο σου WordPress blog.

Το σύστημα της εταιρείας είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, οπότε δεν θα χρειαστεί να μπεις σε καμία επιπλέον διαδικασία, καθώς από την ίδια ιστοσελίδα μπορείς να αγοράσεις ένα πακέτο, ένα domain name και η εγκατάσταση και η ρύθμιση του WordPress θα γίνουν αυτόματα. Προσοχή όμως, καθώς θα πρέπει να επιλέξεις ένα από τα διαθέσιμα πακέτα που έχουν στην ενότητα WordPress Hosting, καθώς μόνο αυτά θα προχωρήσουν στην αυτόματη εγκατάσταση της CMS πλατφόρμας. Στα υπόλοιπα γίνεται χειροκίνητα.

Σε ποια CMS πλατφόρμα βρίσκεται το Inkstory;

Το Inkstory, το blog που διαβάζεις αυτή τη στιγμή, τρέχει στο WordPress(.org) πάνω σε Dedicated Servers της Top.Host. Παρόλα αυτά, ξεκινήσαμε από πιο μικρά πακέτα και έχουμε μεταφερθεί πολλαπλές φορές σε διαφορετικές εταιρείες.

Μπορώ να ξεκινήσω ένα blog εντελώς δωρεάν;

Ναι, χρησιμοποιώντας πλατφόρμες όπως το WordPress.com και το Blogger.com. Το πρώτο παρέχει ένα δωρεάν πακέτο με ορισμένους περιορισμούς και διαφορετικά πακέτα για να αναβαθμίσεις μελλοντικά, ενώ το δεύτερο παρέχεται από την Google τελείως δωρεάν.

Το πρόβλημα ωστόσο με το Blogger είναι πως έχει μείνει αρκετά χρόνια πίσω και έτσι δεν αποτελεί πλέον ιδανική επιλογή. Η μεταφορά των άρθρων και των σελίδων που δημιουργήθηκαν μέσω του Blogger είναι επίσης αρκετά πιο περίπλοκη και σχεδόν ποτέ δεν λειτουργεί με τη μορφοποίηση των άρθρων. Η μεταφορά από οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα είναι υπόθεση μερικών λεπτών (απλά εξάγεις και εισάγεις το .XML αρχείο και είσαι έτοιμος/η).

Ποια είναι η δημοφιλέστερη blogging πλατφόρμα;

Με αρκετά μεγάλη διαφορά, το WordPress. Για την ακρίβεια, αυτή τη στιγμή που γράφεται το άρθρο, το 43.1% όλων των ιστοσελίδων που υπάρχουν στο διαδίκτυο τρέχουν πάνω στο WordPress. Στη συνέχεια ακολουθούν το Shopify με 4.4%, το Wix με 1.9%, το Squarespace με 1.8%, το Joomla με 1.8%, το Drupal με 1.3% και το Blogger με 1.0%.

Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

O όρος SEO (Search Engine Optimization ή στα ελληνικά Βελτιστοποίηση Μηχανών Αναζήτησης) είναι ουσιαστικά όλες οι διαδικασίες βελτιστοποίησης για μια ιστοσελίδα. Από το περιεχόμενο της μέχρι και στα τεχνικά, όσο πιο βελτιστοποιημένη είναι μια ιστοσελίδα, τόσο πιο φιλική γίνεται και για τις μηχανές αναζήτησης. Περισσότερα μπορείς να μάθεις στο άρθρο με τίτλο “Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);“.

Σύνοψη…

Ευελπιστώ πως έχω καλύψει τα πιο βασικά κομμάτια της διαδικασίας. Θα συνεχίσω να ενημερώνω και να ανανεώνω το συγκεκριμένο άρθρο (όπως κάνω και για αρκετά άλλα), προσθέτοντας νέα εργαλεία, υπηρεσίες και τρόπους για να ξεκινήσεις ένα blog και να βγάλεις χρήματα από αυτό.

Αν έχεις απορίες ή προβληματισμούς, θέλεις να προτείνεις κάποιο εργαλείο, εφαρμογή, πρόγραμμα ή πλατφόρμα, θα χαρώ να σε βοηθήσω ή να δω τις προτάσεις σου στα σχόλια στο τέλος του άρθρου.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;