Advertorials: Τι είναι και πως να μάθεις να τα γράφεις

Ένας από τους καλύτερους και πιο αποδοτικούς τρόπους για να βγάλεις χρήματα ως blogger είναι μέσω των Advertorials. Είναι επίσης ο παραδοσιακός και αγαπημένος τρόπος των brands για να προωθούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους με έξυπνο τρόπο.

Αυτός ο μοναδικός τύπος διαφημιστικών άρθρων έχει την ικανότητα να παρέχει τόσο ουσιώδες περιεχόμενο στους αναγνώστες ενός blog, όσο και να παράγει leads και χρήματα τόσο για τον blogger, όσο και για τη συνεργάτιδα εταιρεία. Παρόλα αυτά, για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά ένα advertorial άρθρο, θα πρέπει πρώτα να έχει μελετηθεί και γραφτεί σωστά, εναλλακτικά θα είναι άλλο ένα άρθρο που χάθηκε στο χάος του διαδικτύου.

Ζούμε πλέον σε εποχές όπου βρίσκεις διαθέσιμους bloggers, vloggers και podcasters σχεδόν σε κάθε παρέα. Ο ανταγωνισμός βρίσκεσαι επίσης στα ύψη και με όλο και περισσότερα νέα blogs να κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση, τα πράγματα δυσκολεύουν ολοένα και περισσότερο για όσους κάνουν το ξεκίνημα τους τώρα.

Οι τρόποι προώθησης και διαφήμισης έχουν αλλάξει επίσης αρκετά τη τελευταία δεκαετία, με το affiliate μάρκετινγκ να κυριαρχεί στο χώρο και υπηρεσίες όπως η Google AdSense να έχουν κάνει τρομακτική πρόοδο και ανάπτυξη στις υπηρεσίες τους. Μάλιστα, αν είχες ασχοληθεί με το blogging πριν από περίπου μια δεκαετία και αποφάσισες να το πιάσεις ξανά τώρα, πιθανότατα να χρειαστεί να μάθεις απ’ την αρχή πολλά πράγματα που πίστευες ότι γνώριζες ή είχες ασχοληθεί με αυτά στο παρελθόν.

Προσωπικά, θεωρώ πως τώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων που χρησιμοποιούν διάφορες ad-block επεκτάσεις στα προγράμματα περιήγησης τους, τα advertorial άρθρα είναι ο καλύτερος και πιο αποδοτικός τρόπος προώθησης για μια υπηρεσία ή ένα προϊόν.

Το πρόβλημα με τους adblockers, ή αλλιώς τους χρήστες που χρησιμοποιούν κάποιο ad-block πρόσθετο, είναι πως θα συνεχίσουν να μπλοκάρουν τις διαφημίσεις στο blog σου είτε το θέλεις, είτε όχι. Όχι γιατί οι διαφημίσεις δεν είναι ενδιαφέρουσες, άλλωστε εμφανίζονται βάση των cookies, αλλά γιατί έπεσαν μια μέρα πάνω σε μια ιστοσελίδα με εκνευριστικές διαφημίσεις και από τότε αποφάσισαν πως όλες οι ιστοσελίδες ακολουθούν την ίδια τακτική. Από την άλλη πλευρά, είτε ανοίξεις την τηλεόραση, είτε το YouTube, είτε μια ιστοσελίδα, το πρώτο κοινό πράγμα που θα δεις είναι οι διαφημίσεις, οπότε είναι λογικό να τις έχει σιχαθεί ο κόσμος.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων ωστόσο έχει “πήξει” στις τηλεοπτικές διαφημίσεις, οπότε τις συνδυάζουν στο μυαλό τους ως κάτι αρνητικό, εκνευριστικό ή αδιάφορο. Και η αλήθεια είναι πως ενώ η Αμερική κατάφερε να βρει τον ιδανικό τρόπο προώθησης, παρέχοντας πιο αστείες και διασκεδαστικές διαφημίσεις που οι άνθρωποι λατρεύουν να παρακολουθούν, ο μόνος τρόπος για να αυξήσεις το εισόδημα σου αν δεν βρίσκεσαι στο Χόλυγουντ είναι χρησιμοποιώντας διαφορετικούς τρόπους και τεχνικές για να αυξήσεις το εισόδημα σου – ειδικότερα αν είσαι full-time blogger.

Και κάπου εδώ, έρχονται και “δένουν” τα advertorial άρθρα.

Τι είναι τα advertorials;

Τι είναι τα advertorials;
Image Credits: Freestocks στο Unsplash.

Τα advertorials δεν είναι μια καινούργια μέθοδος προώθησης, ούτε μια πρόσφατη πηγή εισοδήματος. Για την ακρίβεια, το Merriam-Webster χρονολογεί τη προέλευση της λέξης από το 1946 ακόμη, οπότε εκείνες τις εποχές χρησιμοποιούταν πάλι σε άρθρα, αλλά σε αυτά περιοδικών και εφημερίδων. Ο όρος “Advertorial” είναι επίσης ένα μείγμα από τις λέξεις “Advertisement” (διαφήμιση) και “Editorial” (συντακτική) και αφορά μια διαφήμιση με τη μορφή συντακτικού περιεχομένου.

Τα advertorials ήταν πάντοτε γνωστά για τους full-time bloggers, καθώς εδώ και χρόνια αποτελούν ιδανική πηγή εισοδήματος. Παρόλα αυτά, έγιναν ακόμα πιο διαδεδομένα μέσα στη μπλογκόσφαιρα όταν οι bloggers κατέληξαν στο σημείο πως τα banners, τα pop-ups, οι pop-under διαφημίσεις και όλοι οι παραδοσιακοί τρόποι διαφήμισης δεν ήταν πλέον ο μοναδικός τρόπος για να βγάλουν χρήματα και να συνεργαστούν με brands.

Διάβασε επίσης: Λόγοι που τα brands δεν ενδιαφέρονται να διαφημιστούν στο blog σου

Στις μέρες μας, τα advertorial άρθρα είναι ένα συχνό φαινόμενο, το οποίο όμως αρκετοί αδυνατούν να κατανοήσουν. Το μεγαλύτερο ποσοστό των bloggers τείνει να ξεχνάει πως για να καταφέρεις να βγάζεις ένα σταθερό εισόδημα, θα πρέπει να επενδύεις και αρκετό χρόνο στο blog σου. Και όπως και κάθε άλλη δουλειά, έτσι και η σύνταξη ενός advertorial άρθρου απαιτεί μελέτη, αναζήτηση, έλεγχο, επανέλεγχο και προώθηση.

Με πιο απλά λόγια: Τα advertorials είναι άρθρα τα οποία δημιουργούνται με συγκεκριμένους στόχους:

  • Τη παροχή περιεχομένου για τους αναγνώστες του εκατοστέ blog.
  • Τη προώθηση προϊόντων, υπηρεσιών ή τη διαφήμιση ενός brand, με πιο προσεγμένο και μοναδικό τρόπο.
  • Leads (πωλήσεις, κλικ, ακούσματα, προβολές ή οτιδήποτε σου ζητάει το brand).

Ακούγεται εύκολο; Δεν είναι.

Τα advertorials απαιτούν αρκετή και προσεκτική δουλειά από τους bloggers, αλλά ανταμείβονται περισσότερο και παρέχουν καλύτερα αποτελέσματα και για τις δύο πλευρές. Για την ακρίβεια, ένα σωστά γραμμένο advertorial μπορεί να παρέχει τόσο αρκετή κίνηση στο blog σου, όσο και συνεχής αύξηση στο εισόδημα σου, ανάλογα με το αν περιλαμβάνονται σε αυτό affiliate σύνδεσμοι.

Η σημασία των advertorials

Αν μια επιχείρηση θελήσει να διαφημιστεί στο blog σου και επιλέξει να το κάνει με τη μέθοδο δημοσίευσης άρθρου, τότε πιθανότατα να σου ζητήσει είτε να αξιολογήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, είτε να σου στείλουν ένα έτοιμο άρθρο, είτε να γράψεις ένα advertorial άρθρο.

Αν και οι αξιολογήσεις είναι εύκολες, καθώς το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να αξιολογήσεις για το πως λειτουργεί και αποδίδει ένας προϊόν ή μια υπηρεσία, τα advertorials σε βάζουν σε μια διαφορετική διαδικασία η οποία απαιτεί να επενδύσεις χρόνο και να ακολουθήσεις ορισμένα βασικά βήματα.

Ο λόγος που τα advertorials είναι τόσο σημαντικά είναι επειδή συχνά παρέχουν καλύτερα αποτελέσματα απ’ τις παραδοσιακές προωθήσεις και διαφημίσεις. Τα advertorials δεν πρέπει να γράφονται απλά με έξυπνο τρόπο, αλλά να αποσπούν κατευθείαν τη προσοχή των ανθρώπων, να είναι διασκεδαστικά, ενθουσιώδες, ενδιαφέροντα και όχι μόνο το περιεχόμενο τους να παρέχει κάποια ουσία, αλλά και να προωθεί παράλληλα και το εκατοστέ brand με το οποίο συνεργάζεσαι.

Ίσως ο κυριότερος λόγος για τον οποίο ένα brand επιλέγει να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του μέσω ενός advertorial περιεχομένου σε ένα blog να είναι η εμπιστοσύνη. Η εμπιστοσύνη είναι το άλφα και το ωμέγα για κάθε blogger, vlogger, podcaster, influencer ή οποιονδήποτε θέλει να προωθήσει και να πουλήσει προϊόντα ή υπηρεσίες. Αν οι άνθρωποι που σε ακολουθούν δεν σε εμπιστεύονται, δεν πρόκειται να αγοράσουν κάτι που προτείνεις. Με αυτό τον τρόπο, τα brands βρίσκουν bloggers που διατηρούν υψηλές πωλήσεις από τα affiliate δίκτυα με τα οποία συνεργάζονται ώστε να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους.

Ένας ή μια blogger άλλωστε που έχει αρκετές πωλήσεις μέσω του affiliate marketing σημαίνει πως οι αναγνώστες του/ης τον/ην εμπιστεύονται αρκετά για να αγοράσουν αυτά που προτείνει. Γι ‘αυτό συχνά συναντάμε και brands που ζητάνε συγκεκριμένα στατιστικά όπως τις αναφορές πωλήσεων από τα affiliate δίκτυα με τα οποία συνεργάζεσαι, το click και open rate του newsletter σου, το χρονικό όριο που κάθονται οι αναγνώστες στο blog σου και φυσικά το bounce rate.

Πως να γράφεις advertorials στο blog σου

Advertorials: Τι είναι και πως να μάθεις να τα γράφεις

Ένα μεγάλο ποσοστό των γνώσεων μου πάνω στο advertorial περιεχόμενο προέρχεται από τη συντακτική εμπειρία που απέκτησα γράφοντας άρθρα για περιοδικά και εφημερίδες. Παρόλα αυτά, το blogging πήγε τα advertorial κείμενα μου στο επόμενο επίπεδο, ενώ μπορώ άφοβα να αναφέρω πως το να γράφεις advertorials για έντυπα περιοδικά και εφημερίδες δεν έχει απολύτως καμία σχέση με τη γραφή adverotial περιεχομένου για blogs.

Σε ένα έντυπο περιοδικό ή μια εφημερίδα, το μόνο που θα χρειαζόσουν για ένα καλό advertorial θα ήταν ένας πιασάρικος τίτλος, μια ενδιαφέρουσα πρώτη παράγραφος, μια φωτογραφία που “τραβάει μάτια” και αρκετά πιασάρικες λέξεις μέσα στο κείμενο για να διατηρήσεις μια ροή και το ενδιαφέρον του αναγνώστη. Σε ένα blog, τα πράγματα αλλάζουν αρκετά, καθώς θα πρέπει να βάλεις όλα αυτά που ανέφερα, συν και το κομμάτι του SEO, το οποίο δυστυχώς στη προκειμένη περίπτωση παίζει καθοριστικό ρόλο για να λάβει όση περισσότερη κίνηση γίνεται το άρθρο.

  1. Τα advertorials πρέπει να είναι SEO optimized και να απευθύνονται στο σωστό κοινό

    Δε νομίζω να πίστευες πως δεν θα αναφερθώ στο SEO, έτσι; Άλλωστε η βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης είναι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια του advertorial marketing και ένας blogger ο οποίος δεν γνωρίζει πως να βελτιστοποιεί τα κείμενα του σωστά, δεν μπορεί να αναλάβει και τη σύνταξη ενός advertorial κειμένου.

    Στόχος ενός advertorial δεν είναι απλά η έξυπνη προώθηση ενός brand, αλλά και τα αποτελέσματα που θα δει η εκατοστέ επιχείρηση στο σύντομο μέλλον. Ένα advertorial θα πρέπει να έχει συνεχώς leads προς το brand, που σημαίνει πως τα κλικ ή οι πωλήσεις μέσα από το άρθρο δεν θα πρέπει να σταματήσουν λίγο καιρό αφότου το δημοσιεύσεις. Ως γνωστών, τα μόνο άρθρα που παρέχουν αυτή τη στιγμή συνεχόμενη κίνηση και χρήματα σε ένα blog, είναι αυτά που έχουν βελτιστοποιηθεί σωστά για τις μηχανές αναζήτησης και λαμβάνουν οργανική κίνηση.

    Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο αυτό. Το να βελτιστοποιήσεις ένα άρθρο για τις μηχανές αναζήτησης είναι η πιο εύκολη υπόθεση. Το πρόβλημα έρχεται με τις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιήσεις, πιθανότατα για θέματα που δεν γνωρίζεις τόσο καλά. Σε αυτό το σημείο, να σιγουρεύεσαι πως κάθε advertorial που αναλαμβάνεις να γράψεις, θα πρέπει να βρίσκεται μέσα στα πλαίσια της θεματολογίας με την οποία ασχολείσαι. Εναλλακτικά, το άρθρο θα έχει ουσία αλλά θα απευθύνεται στο λάθος blog, άρα θα προωθηθεί και στο λάθος κοινό.

  2. Ο αριθμός των λέξεων και το visual περιεχόμενο

    Αν και οι απόψεις εδώ διίστανται, με πολλούς bloggers να διαφωνούν πως ένα advertorial δεν πρέπει να ξεπερνάει τις 800 λέξεις και με άλλους να προτιμούν τα advertorials με τουλάχιστον 1,200 λέξεις και άνω, νομίζω πως υπάρχει μια ενδιάμεση λύση η οποία θα βοηθήσει αρκετούς:

    Δεν μετράει απαραίτητα ο αριθμός των λέξεων σε ένα advertorial.

    Μιας και κάθε brand είναι ξεχωριστό, δεν μπορείς να βάλεις ένα όριο στον αριθμό των λέξεων που θα χρησιμοποιείς. Τα advertorials θα πρέπει επίσης να είναι SEO optimized, που σημαίνει πως ο αριθμός των λέξεων παίζει όντως σημαντικό κομμάτι (ή μήπως όχι;). Εν τέλη, αυτό που πρέπει να διατηρείς στο πίσω μέρους του κεφαλιού σου είναι πως τα advertorials γράφονται με στόχο την έξυπνη προώθηση ενός brand, και άρα οι λέξεις θα καθοριστούν ανάλογα με το brand και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει.

    Σε γενικές γραμμές όμως, τα advertorials αποτελούνται από τουλάχιστον 800 – 1,200 λέξεις. Όσο εργαζόμουν σε περιοδικά, ο μικρότερος αριθμός λέξεων ενός advertorial ήταν οι 600 λέξεις, ενώ ο μεγαλύτερος δεν ξεπερνούσε ποτέ τις 1,600 λέξεις. Για τα blogs, όλα τα advertorials που έχω γράψει τη τελευταία δεκαετία ήταν μεταξύ 1,600 με 4,500 λέξεις, ανάλογα το brand, την ιστορία του και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει.

  3. Έξυπνες call-to-action στρατηγικές

    Αν έγραφες ένα παραδοσιακό review ή άρθρο, πιθανότατα να έβαζες affiliate συνδέσμους είτε πάνω σε διάφορες λέξεις, είτε ακόμα και με τη χρήση κουμπιών. Το ίδιο συμβαίνει και με τα advertorial άρθρα, με τη διαφορά πως οι σύνδεσμοι δεν είναι affiliate (εκτός αν υπάρξει τέτοια συμφωνία) καθώς ο blogger πληρώνεται για τη σύνταξη και την προώθηση του advertorial και όχι για κάθε επιτυχημένη πώληση. Παρόλα αυτά, οι αναγνώστες του blog σου θα πρέπει να βρίσκουν και να μεταφέρονται με ευκολία στην ιστοσελίδα του brand και αυτό μπορείς να το καταφέρεις με call-to-action στρατηγικές.

    1. Πρόσθεσε συνδέσμους προς την ιστοσελίδα του brand.
    2. Πρόσθεσε call-to-action κουμπιά ή πίνακες (εφόσον χρειάζονται).
    3. Βάλε στις φωτογραφίες λεζάντες με συνδέσμους και διατήρησε τους τίτλους και τις περιγραφές τους για καλύτερο SEO.
    4. Αν το brand παρέχει βίντεο, μην ξεχάσεις να το προσθέσεις κι αυτό.

    Σε κάθε περίπτωση ένα brand θα θελήσει να προσθέσεις συνδέσμους που οδηγούν τους αναγνώστες σου σε συγκεκριμένες σελίδες με στόχο την προώθηση ή την πώληση προϊόντων ή υπηρεσιών. Ως εκ τούτου, φρόντισε πως το κείμενο δεν θα είναι απλά σωστά δομημένο ώστε να είναι ευκολοδιάβαστο, αλλά οι σύνδεσμοι και κάθε call-to-action βρίσκεται σε ορατά σημεία και είναι εύκολο να κλικάρουν σε αυτά.

  4. Τα advertorials ως ενδιαφέρουσες ιστορίες

    Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα παρατηρήσεις καθώς διαβάζεις διάφορα advertorials στο διαδίκτυο – ή ακόμα σε περιοδικά ή εφημερίδες – είναι πως δεν φαίνεται να προωθούν κάποια υπηρεσία ή κάποιο brand. Συχνά γράφονται με διαφορετικό τρόπο ώστε να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες. Άλλωστε, υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να κλικάρει κάποιος σε μια ιστορία παρά σε ένα διαφημιστικό άρθρο.

    Για παράδειγμα, θα δεις αρκετούς travel bloggers να προωθούν αεροπορικές εταιρείες, ξενοδοχεία, εστιατόρια, μεταξύ άλλων, μέσα από διάφορες ιστορίες που γράφουν για μέρη που επισκέφτηκαν. Για παράδειγμα, ένα άρθρο με τίτλο “Ταξίδι στο Λονδίνο: Όλα όσα πρέπει να κάνεις” μπορεί να είναι ένα πληρωμένο advertorial από μια αεροπορική εταιρεία, μέσα στο οποίο να αναφέρει ο blogger πως πέταξε με την συγκεκριμένη εταιρεία, ή παρέχοντας οδηγίες για το πως μπορεί κάποιος να κλείσει με ευκολία εισιτήρια από την συγκεκριμένη εταιρεία. Το άρθρο μπορεί να κλείσει επίσης με το ταξίδι της επιστροφής, στο οποίο αναφέρεται και πάλι η αεροπορική εταιρεία.

    Τα advertorials τα βρίσκουν επίσης από τις μηχανές αναζήτησης, οπότε υπάρχει τεράστια διαφορά στο “Μπήκα από μια διαφήμιση που είδα στο Facebook” ή “Μπήκα από ένα βίντεο που παρακολούθησα στο Instagram” με το “Έψαχνα πληροφορίες και βρήκα τα άρθρα τους, τα οποία με κάλυψαν και έκλεισα ένα από τα πακέτα τους“. Η διαφορά ακόμα και στη διαφήμιση από στόμα σε στόμα είναι μεγάλη, ειδικά όταν επιλέγεις να κλείσεις ένα πακέτο από μια εταιρεία που στόχο είχε να σου καλύψει πρώτα όλες τις απορίες και τις ερωτήσεις που είχες και να σου παρέχει ποιοτικό περιεχόμενο. Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο την εμπιστεύεσαι γρηγορότερα, αλλά νιώθεις μεγαλύτερη “ασφάλεια” για να τους εμπιστευτείς και για το επόμενο ταξίδι σου.

Πότε αρνούμαι να γράψω ένα advertorial άρθρο

Αν ασχολείσαι με το blogging χομπιστικά, part-time ή προσπαθείς να μετατρέψεις το blog σου σε μια κερδοφόρα επιχείρηση, οι πιθανότητες για να δεχτείς να γράψεις ένα advertorial κείμενο είναι σίγουρα τεράστιες. Οι καινούργιοι bloggers τείνουν να πέφτουν απ’ τα σύννεφα όταν βλέπουν διαφημιστικές προτάσεις από brands. Πιστεύουν πως με κάθε διαφημιστική συνεργασία που ολοκληρώνουν, το blog τους γίνεται γνωστότερο και αυτό είναι το ξεκίνημα μιας νέας δουλειάς.

Δυστυχώς, οι περισσότεροι απογοητεύονται λίγο καιρό αργότερα, όταν αντιλαμβάνονται πως πέρασε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και κανένα άλλο brand δεν ενδιαφέρθηκε να επικοινωνήσει μαζί τους. Αλλά γιατί συμβαίνει αυτό και πως σχετίζεται αυτό με την αποτυχία των advertorials;

Το πρόβλημα ξεκινάει και τελειώνει με κάθε “Ναι” που απαντάει ένας/μια blogger σε ένα brand. Όταν σε πλησιάζει μια εταιρεία για να διαφημιστεί στο blog σου, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να ελέγξεις την εταιρεία, την ιστορία της, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που πουλάει, τι λένε οι πελάτες της και αν σχετίζεται με το κοινό του blog σου.

Όταν συνεργάζεσαι και προωθείς προϊόντα και υπηρεσίες μόνο από brands που εμπιστεύεσαι και γνωρίζεις, τότε δεν χρειάζεται να φοβάσαι τίποτα. Είναι επίσης σημαντικό να προωθείς μόνο προϊόντα και υπηρεσίες που σχετίζονται με τη θεματολογία του blog σου. Για παράδειγμα, ένας fashion blogger δεν μπορεί να προωθήσει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προωθεί ένας food blogger – και το αντίστροφο – εκτός αν έχει βρει κάποιον έξυπνο τρόπο.

Με πιο απλά λόγια, όταν συνεργάζεσαι με ένα brand το οποίο δεν μελέτησες πρώτα και δεν σχετίζεται με τη θεματολογία του blog σου και τα ενδιαφέροντα των αναγνωστών σου, τα τελικά αποτελέσματα της συνεργασίας σας πιθανότατα να μην είναι αυτά που περίμενες. Και αν τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά, τότε και το εκατοστέ brand δεν θα ξανά προτιμήσει να συνεργαστεί μαζί σου, κάτι το οποίο γίνεται γρήγορα ορατό και σε άλλες εταιρείες οι οποίες θα αποφύγουν να επικοινωνήσουν μαζί σου. Και όπως καταλαβαίνεις, όλο αυτό είναι μια μεγάλη αλυσίδα, η οποία δεν πρέπει να σπάσει.

Έτσι, δεν αναλαμβάνω advertorials τα οποία δεν σχετίζονται με τη θεματολογία και το κοινό του Inkstory. Δεν αναλαμβάνω advertorials από brands που έχουν πολλές αρνητικές κριτικές, αλλά ούτε και προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν θα αγόραζα ποτέ. Προσπαθώ να διατηρήσω το blog μου όσο πιο σχετικό γίνεται με τη θεματολογία του και όσα αναζητάνε ή ζητάνε οι αναγνώστες του. Άλλωστε, ακόμα και αν συμφωνούσα να συνεργαστώ με ένα brand που δεν είναι σχετικό με τη θεματολογία του blog μου, οι αναγνώστες μου πιθανότατα να μην ενδιαφερόντουσαν να αγοράσουν αυτό που προωθούσα. Αυτό θα έφερνε ως αποτέλεσμα τις χαμηλές πωλήσεις στα στατιστικά. Επομένως, το blog θα φαινόταν αδύναμο να συγκεντρώσει αρκετές πωλήσεις για το εκατοστέ brand, και έτσι η συνεργασία μας θα διακοπτόταν άμεσα.

Είναι καλύτερο να μην βγάλεις καθόλου χρήματα στην αρχή, παρά να βγάλεις λίγα και λόγο των αρνητικών αποτελεσμάτων να μην ξανά δεις διαφημιστική πρόταση στο μέλλον. Επιπλέον, είναι καλύτερο να σε εμπιστεύονται οι αναγνώστες σου για τις επιλογές που κάνεις, καθώς είναι αυτοί που θα πληρώνουν το ρεύμα και τα έξοδα σου αν μια μέρα ασχοληθείς full-time με το blogging. Μην τους απογοητεύσεις!

Συχνές Ερωτήσεις για τα Advertorials

Αν έχεις κάποια απορία ή προβληματισμό που δεν έχω καλύψει, άφησε το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου και ευχαρίστως να σου απαντήσω.

  • Τι είναι τα advertorials με απλά λόγια;

    Τα advertorials είναι μια μέθοδος προώθησης για έντυπες εφημερίδες και περιοδικά, ηλεκτρονικά περιοδικά, ιστοσελίδες και blogs. Είναι άρθρα με στόχο να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των αναγνωστών και παράλληλα να προωθήσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας εταιρείας με έξυπνο τρόπο.

  • Ποια blogs μπορούν να δημοσιεύουν advertorials;

    Με μια λέξη, όλα. Οι bloggers θα πρέπει ωστόσο να βεβαιώνονται πως τα advertorials που δημοσιεύουν στα blogs τους σχετίζονται με τη θεματολογία και το κοινό τους και εμπιστεύονται το εκατοστέ brand και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προωθεί.

  • Πόσες ώρες χρειάζονται για να γραφτεί ένα advertorial;

    Εκτός και αν η συμφωνία με ένα brand αναφέρει πως το advertorial θα πρέπει να έχει γραφτεί και δημοσιευθεί σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δεν υπάρχουν άλλοι περιορισμοί. Ο χρόνος που χρειάζεται για να γραφτεί ένα advertorial άρθρο διαφέρει από brand σε brand, ανάλογα με την ιστορία του, τι θέλει να προωθήσει, πόσα προϊόντα ή υπηρεσίες παρέχει και τη συμφωνία που έχετε κάνει.

  • Πόσα χρήματα βγάζουν οι bloggers από τα advertorials;

    Το κόστος για ένα advertorial άρθρο συχνά κυμαίνεται μεταξύ 150€ και 180€ για μικρομεσαία blogs και 300€ με 450€ για full-time bloggers με τουλάχιστον 100,000 μηνιαίες προβολές σελίδων και υψηλό SEO σκορ. Παρόλα αυτά, το κόστος διαφέρει ανάλογα με το τι ζητάει το κάθε brand, τι θα περιλαμβάνει το advertorial, πόση δουλειά θα χρειαστεί για να γραφτεί, αν παρέχεται έτοιμο υλικό ή θα πρέπει να αναλάβεις και το visual κομμάτι και αν θα υπάρχουν affiliate σύνδεσμοι. Στη περίπτωση που θα υπάρχουν και affiliate σύνδεσμοι από τους οποίους θα λαμβάνεις ένα ποσοστό για κάθε επιτυχημένη αγορά, τότε το κόστος θα είναι ελάχιστα μικρότερο. Παρόλα αυτά, ένα advertorial δεν κοστίζει ποτέ λιγότερο από 150€.

  • Πως να προσεγγίσω brands για advertorial άρθρα;

    Αν θέλεις να προσεγγίσεις κάποιο συγκεκριμένο brand για να γράψεις ένα advertorial για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει, τότε ο καλύτερος τρόπος για να το κάνεις είναι παρέχοντας το Media Kit του blog σου. Αν δεν γνωρίζεις τι εστί Media Kit, τότε διάβασε το άρθρο “Δημιουργία Media Kit για blogs – Δωρεάν, εύκολα και γρήγορα! [Βίντεο]” και στη συνέχεια ανακάλυψε “10 Δωρεάν Media Kit Templates στο Canva για Bloggers“. Σε κάθε μήνυμα σιγουρέψου πως έχεις γράψει και ένα κείμενο που εστιάζει αποκλειστικά στο συγκεκριμένο brand, ενώ μπορείς προετοιμαστείς ακόμα καλύτερα μαθαίνοντας για το πως να κυνηγάς τις διαφημιστικές εταιρείες ως blogger.

Σύνοψη..

Τα advertorials είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να γράφεις μοναδικό και ποιοτικό περιεχόμενο για τους αναγνώστες σου ενώ παράλληλα να προωθείς προϊόντα και υπηρεσίες από brands που εμπιστεύεσαι. Το έξτρα εισόδημα είναι επίσης ένας καλός λόγος για να ξεκινήσεις να γράφεις advertorials στο blog σου, κυρίως αν είσαι full-time blogger. Μπορείς φυσικά να επιλέξεις να γράφεις advertorials για άλλα blogs, ή ακόμα και να αναλαμβάνεις τη γραφή advetorial περιεχομένου ώστε να τα στέλνουν έτοιμα σε bloggers. Παρόλα αυτά, η σύνταξη των advertorials απαιτεί αρκετό χρόνο, καθώς επίσης και προσοχή στη δομή τους ώστε να έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Εσύ γνώριζες τι είναι τα advertorials και πως γράφονται; Μήπως είχες γράψει στο παρελθόν ή συνεχίσεις να γράφεις μέχρι και σήμερα; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις και την εμπειρία σου στα σχόλια στο τέλος του άρθρου.

Featured Image Credits: Content Pixie στο Unsplash.

Σου άρεσε το άρθρο; Για ακόμα περισσότερα παρόμοια άρθρα:
Κάνε εγγραφή στο Google News.
Κάνε subscribe στο YouTube.
Ακολούθησε μας στο Facebook.
Ακολούθησε μας στο Twitter.

Θέλεις να υποστηρίξεις το Inkstory;
Κάνε τις αγορές σου από τον Κατάλογο μας..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Επιστροφή Επάνω
Κλείσιμο