Για την ακρίβεια, διέγραψα 2,157 συνδρομητές, αλλά ο αριθμός δεν παίζει ρόλο. Πριν από λίγες ημέρες έγραψα ένα άρθρο για το πόσο σημαντικό είναι να έχει κάθε blog το δικό του newsletter – και είναι – αλλά τα πράγματα δεν είναι πάντα άσπρο-μαύρο. Για την ακρίβεια, αυτή η κίνηση που έκανα με έσωσε από επιπλέον έξοδα και μου απέφερε καλύτερα αποτελέσματα.

Το Inkstory έχει ένα πραγματικά τεράστιο αριθμό συνδρομητών στο newsletter του, αλλά όσο παρακολουθούσα τα στατιστικά των e-mails που έστελνα, τόσο πιο μικρό μου φαινόταν.

Βλέπεις, μπορεί να έχεις ένα newsletter με 100 χιλιάδες συνδρομητές, αλλά μόνο το 30% αυτών να το ανοίγουν και να ενδιαφέρονται γι ‘αυτά που στέλνεις. Είναι ακριβώς όπως και με την κίνηση του blog σου, δεν σε ενδιαφέρει αν έχεις εκατομμύρια επισκέψεις, αλλά πόσοι από αυτούς αγοράζουν τα προϊόντα σου, αφήνουν τα σχόλια τους ή κάνουν κλικ στις διαφημίσεις σου. Το δυναμικό κοινό είναι ο απόλυτος στόχος μου με αυτό το blog, οπότε η διαγραφή αυτών των συνδρομητών ήταν απαραίτητη για να συνεχίσω.

Το πρόβλημα με τους 2,157 συνδρομητές

Εικόνα από: The Culture Trip
Εικόνα από: The Culture Trip

Τους τελευταίους μήνες παρατήρησα πως πάνω από 2,000 συνδρομητές δεν άνοιγαν τα e-mails που τους έστελνα. Ήταν ανενεργοί; Δεν ενδιαφερόντουσαν; Δεν τα έβλεπαν; Δεν είχα τη παραμικρή ιδέα. Αυτό που έκανα όμως ήταν μερικά τεστ για να καταλάβω πως λειτουργούσαν. Δεν γίνεται έτσι απλά να διαγράψεις 2,157 συνδρομητές, πρέπει να πρώτα να καταλάβεις γιατί δεν ανοίγουν ποτέ τα newsletters που τους στέλνεις.

Ξεκίνησα να στέλνω μόνο στους συγκεκριμένους συνδρομητές διάφορα newsletters για να δω πόσο τοις εκατό αυτών τα άνοιγε, ποιοι ενδιαφερόντουσαν για το blogging, ποιοι για το εισόδημα, ποιο για το LifeHack και πάει λέγοντας. Τους έστειλα αρκετά newsletters τα οποία περιλάμβαναν δημοφιλή άρθρα μου, διαγωνισμούς από άλλες σελίδες, ερωτήσεις, λύσεις, οδηγούς και πάει λέγοντας. Ήθελα να καταλάβω για ποιο λόγο έκαναν εγγραφή στο newsletter του Inkstory και για ποιο λόγο δεν άνοιγαν τα e-mails που τους έστελνα. Μπορεί να ήταν η θεματολογία και να ήθελαν να δουν κάτι διαφορετικό, γι ‘αυτό και ξεκίνησα να τους στέλνω διάφορα newsletters με διαφορετική θεματολογία το καθένα.

Να γιατί διέγραψα 2.000 συνδρομητές από το newsletter μου
Οι διαγωνισμοί είναι ίσως ο χειρότερος τρόπος για να μαζέψεις subscribers για το newsletter σου.

Δυστυχώς, μετά από αρκετούς μήνες υπομονής και ένα σωρό τεστ, ήρθα στο τελικό συμπέρασμα: αυτοί οι συνδρομητές είχαν εγγραφεί στο newsletter μου από έναν διαγωνισμό που είχα διοργανώσει παλαιότερα.

Φαίνεται πως οι άνθρωποι οι οποίοι μπαίνουν σε διαγωνισμούς, δεν ενδιαφέρονται για αυτά που γράφεις στο blog σου, αλλά για αυτά που θα τους κάνεις δώρο. Οπότε, οι περισσότεροι παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς με εικονικά e-mails που έχουν δημιουργήσει γι ‘αυτό ακριβώς τον σκοπό, και μόλις ο διαγωνισμός τελειώσει, ή κάνουν κατάργηση εγγραφής ή διαγράφουν τα newsletters σου χωρίς καν να ενδιαφερθούν να τα ανοίξουν.

Άρα, αν αποφάσισες να διοργανώσεις διαγωνισμό για να αυξήσεις τους συνδρομητές του newsletter σου, σου προτείνω να το ξανά σκεφτείς.

Λιγότεροι συνδρομητές = Λιγότερα έξοδα

Όταν έχεις ένα newsletter με χιλιάδες εγγεγραμμένους συνδρομητές, είναι λογικό να πληρώνεις περισσότερα χρήματα για μεγαλύτερα πακέτα. Για παράδειγμα, αν χρησιμοποιείς το MailChimp, τότε γνωρίζεις πως μετά τους 2,000 συνδρομητές, θα χρειαστεί να πας premium. Οπότε, διαγράφοντας όλους αυτούς τους συνδρομητές, όχι μόνο καθάρισα τη newsletter λίστα μου και κράτησα μόνο αυτούς που πραγματικά ενδιαφέρονται, αλλά μείωσα και αρκετά τα μηνιαία έξοδα μου στο MailChimp.

Είχα γράψει παλαιότερα και ένα άρθρο για το πως να μειώσεις με διάφορους τρόπους τα έξοδα του blog σου, πολύ πιθανόν να το βρεις ενδιαφέρον.

Όσο πιο λίγοι συνδρομητές, τόσο πιο εύκολη διαχείριση και τόσο μεγαλύτερο open rate

Αφότου ολοκλήρωσα τη διαγραφή των ανενεργών συνδρομητών, έστειλα ένα νέο newsletter και είδα το open rate να φτάνει στα ύψη. Είχα 21.15% άνοδο στο open rate των e-mails που έστελνα και μπορούσα ποια να εστιάσω περισσότερο στο δυναμικό κοινό του blog μου.

Θέλω να ξέρω τα «θέλω» των συνδρομητών μου και να καταλαβαίνω τις ανάγκες τους. Πλέον, ξέρω τι newsletters να στέλνω στους συνδρομητές μου, ξέρω ποιοι είναι και γιατί εγγράφηκαν στην λίστα μου εξαρχής, ενώ ταυτόχρονα τα έξοδα μου μειώθηκαν και το open rate μου ανέβηκε. Μου φαίνεται σαν win-win κατάσταση εμένα.

Εσένα ποιο είναι το open rate και click rate σου; Διέγραψες ποτέ συνδρομητές από τη newsletter λίστα σου; Μήπως σκέφτεσαι να το κάνεις στο σύντομο μέλλον; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.

Να γιατί διέγραψα 2.000 συνδρομητές από το newsletter μου
5 (100%) 16 votes

  • ωραια! επειδη εγω θελω να λαμβανω ενημερωσεις που θα κανω subscribe που εχω 10 λεπτα και ψαχνω….ισως φταιει το γεγονος οτι ειμαι ολιγον τι κομματια απο την κουραση!!! χαχαχχαχα

    • Δεν φταίει αυτό αγαπητή Αθανασία χαχαχα άλλαξα πρόσφατα τον σχεδιασμό του blog και ακόμα δεν πρόσθεσα την επιλογή να εγγραφεί κάποιος στο newsletter του Inkstory. Θα το περάσω αύριο-μεθαύριο γιατί θέλω να την «καθαρίσω» λίγο από ανθρώπους που δεν έχουν κάνει ποτέ κλικ για να τσεκάρουν τι παίζει 🙂

      • ελα ρε συ και λεω παει τρελαθηκα ηρθε η ωρα για υπνο…αντε περιμενω με εγαλη χαρα να γραφτω και γω στο newsletter του inkstory. Καλο σου βραδυ και θα συνεχισω την αναγνωση αυριο κιολας!

        • χεχε θα σε ενημερώσω μόλις περάσω τις φόρμες έγγραφης του newsletter. Καλό βράδυ και σε εσένα. Εγώ μπήκα από σήμερα στο blog σου 🙂