Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Πως να κυνηγάς τις διαφημιστικές εταιρείες ως blogger

Share

Υπάρχουν δύο ειδών bloggers: Αυτοί που το βλέπουν ως χόμπι και αυτοί που το βλέπουν ως μελλοντική τους δουλειά. Οι bloggers που ανήκουν στην δεύτερη κατηγορία σημαίνει πως δουλεύουν πολλές ώρες, είναι απίστευτα υπομονετικοί, διαβάζουν συνεχώς για στρατηγικές με τις οποίες μπορούν να βελτιώσουν τα blogs τους και κυνηγάνε συνεχώς να κλείσουν συμφωνίες με διαφημιστικές εταιρείες.

Η πραγματική – και εξίσου ρεαλιστική – αλήθεια είναι πως είναι δύσκολο να είσαι blogger. Ναι, καλά κατάλαβες, το να δουλεύεις από το σπίτι μπορεί να έχει τα θετικά του, αλλά αυτό δεν παύει να σημαίνει ότι εργάζεσαι και πληρώνεσαι γι ‘αυτό που κάνεις. Μάλιστα, το blogging κάποιες φορές είναι πολύ πιο δύσκολο από άλλες δουλειές, και όποιος σου πει το αντίθετο, ευχαρίστως να σου στείλω για να του δώσεις μια υπέροχη λίστα με όλα τα καθημερινά καθήκοντα που έχω (γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος λένε).

Άσχετα όμως με όλα αυτά και με το πόσο δύσκολο μπορεί να γίνει το blogging, σε αυτό το άρθρο θα σου μάθω πως να κυνηγάς τις διαφημιστικές εταιρείες για να κλείνεις συμφωνίες, τι πρέπει να προσέχεις και πως να προετοιμαστείς.

Γιατί να επικοινωνήσεις με διαφημιστικές εταιρείες;

Μα για να κλείσεις διαφημιστικές συμφωνίες και να αυξήσεις τα έσοδα του blog σου φυσικά. Και όχι μόνο, αφού όταν κλείνεις διαφημιστικές συμφωνίες σταματάς να ασχολείσαι με εταιρείες όπως η Google Adsense (ή την έχεις παράλληλα) και ξεκινάς να παίρνεις πιο σίγουρο και σταθερό εισόδημα.

Τα χρήματα είναι πάντα πολύ περισσότερα σε σύγκριση με την Google Adsense ή με παράλληλες εταιρείες και οι διαφημίσεις συχνά πιο ωραίες για να προσελκύουν περισσότερο κόσμο.

Αν οι συνεργασίες σου ολοκληρώνονται χωρίς κανένα πρόβλημα και οι διαφημιστικές εταιρείες μένουν ευχαριστημένες από τα τελικά αποτελέσματα, τότε θα υπάρξουν πολλές ακόμα με μεγαλύτερα κέρδη.

Πως να επικοινωνήσεις με μια διαφημιστική εταιρεία

Πως να κυνηγάς τις διαφημιστικές εταιρείες ως blogger

Οι περισσότεροι bloggers επικοινωνούν μέσω e-mail για να κλείσουν μια συμφωνία. Ωστόσο, ένας διαφημιστής που είχα προσλάβει κάποτε για μια ιστοσελίδα που είχα, μου είπε ότι έχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να κλείσεις μια συμφωνία τηλεφωνικά, παρά μέσω e-mail.

Οι περισσότερες εταιρείες παρέχουν στοιχεία επικοινωνίας για να επικοινωνήσει κάποιος μαζί τους, οπότε δεν θα σου είναι δύσκολο να βρεις ένα νούμερο. Μίλα ευγενικά και με σιγουριά ότι όχι μόνο θα κλείσεις την συμφωνία, αλλά και ότι θα επωφεληθούν με την συνεργασία τους μαζί σου.

Σημαντικό: Στην περίπτωση που αποφασίσεις να επικοινωνήσεις με διαφημιστικές εταιρείες μέσω e-mail, να απευθύνεσαι πάντα σε κάθε εταιρεία με διαφορετικό τρόπο. Μην στείλεις το ίδιο e-mail σε πολλές διαφορετικές εταιρείες. Θα χρειαστεί να αναλύεις και να μελετάς κάθε εταιρεία προτού έρθεις σε επικοινωνία μαζί της και να αναφέρεις για πιο λόγο πιστεύεις πως τα δικά της προϊόντα – συγκεκριμένα – ταιριάζουν με την θεματολογία του blog σου και με το κοινό που σε διαβάζει.

Πως να προετοιμαστείς

Επικοινωνία: Τηλεφωνικά ή μέσω e-mail;
Όλα όσα θα χρειαστείς προτού έρθεις σε επικοινωνία με μια διαφημιστική εταιρεία.

Η προετοιμασία είναι το δυσκολότερο κομμάτι. Θα χρειαστεί να δημιουργήσεις ένα σωρό PDF αρχεία στα οποία θα αναγράφεις περιληπτικά και με εικόνες με ποιους τρόπους μπορεί να διαφημιστεί μια εταιρεία στο blog σου, πόσο θα τις κοστίσει, σε ποια σημεία μπορεί να προβάλλει τα banners της και πάει λέγοντας.

Επικοινωνία: Τηλεφωνικά ή μέσω e-mail;

Για την ακρίβεια, θα χρειαστεί να δημιουργήσεις τα εξής PDF αρχεία:

Ένα PDF αρχείο με όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να διαφημιστεί ένας ιδιώτης ή μια εταιρεία στο blog σου. Που θα προβάλλονται τα banners, αν υποστηρίζεις background ads, προωθητικά άρθρα ή αξιολογήσεις (reviews), τι προώθηση θα γίνουν αυτά στο διαδίκτυο και σε ποια από τα κοινωνικά δίκτυα του blog σου και πάει λέγοντας. Επίσης, είναι πάρα πολύ σημαντικό να διαθέτεις ένα newsletter από το οποίο θα κάνεις προώθηση διαφημιστικά άρθρα ή προϊόντα (μεγάλο συν).

Ένα PDF αρχείο με τα analytics του blog σου από τους τελευταίους 3 μήνες. Πόσους μοναδικούς επισκέπτες είχε, πόση ώρα διάβασαν τα άρθρα σου, τι ηλικίες, από ποιες συσκευές ή υπολογιστές επισκέπτονται το blog σου, από ποιες χώρες, ποιο είναι το ποσοστό των γυναικών και των ανδρών, πόσοι ξανά επέστρεψαν και οτιδήποτε άλλο θεωρείς πως είναι σημαντικό.

Ένα PDF αρχείο που να δείχνει πόσα κλικ έγιναν σε πόσο χρονικό διάστημα από έναν άλλον διαφημιστή που είχες. Για παράδειγμα, κάνε ένα τεστ βάζοντας ένα δικό σου διαφημιστικό banner στο blog σου και δες πόσα κλικ θα γίνουν σε αυτό σε μια ημέρα, μια εβδομάδα και ένα μήνα. Στείλε αυτά τα αποτελέσματα για να αποδείξεις τη δύναμη των αναγνωστών σου.

Ένα PDF αρχείο το οποίο να αναλύει τα στοιχεία του blog σου:

  • Μια σύντομη περιγραφή του blog σου.
  • Τι θεματολογία έχει και γιατί.
  • Σε τι κοινό στοχεύει (ηλικίες, φύλο, ενδιαφέροντα).
  • Πόσο σημαντικό είναι για το blog σου να γίνει η σωστή προώθηση μιας διαφημιστικής εταιρείας.
  • Με ποιους τρόπους θα εξασφαλίσει το blog σου την καλύτερη προώθηση μιας καμπάνιας.

Τι να προσέξεις (τιμές, πληρωμές, προκαταβολές κ.τ.λ.)

Πως να κυνηγάς τις διαφημιστικές εταιρείες ως blogger

Οι τιμές είναι διαφορετικές για κάθε blog και κυμαίνονται ανάλογα με την καθημερινή επισκεψιμότητα σου. Επειδή έκανα αρκετά λάθη τις πρώτες φορές και μπερδεύτηκα αρκετά με τις τιμές και με τον τρόπο με τον οποίο προωθούσα μια καμπάνια, τελικά κατέληξα πως οι παρακάτω τρόποι προώθησης είναι και οι καλύτεροι:

Μακριά από το pay-per-click. Θα χρεώνεις τις προβολές και όχι τα κλικ που πραγματοποιούνται πάνω στα banners. Αν κάποιος ζητήσει να πληρώνει ανά κλικ, τότε του ζητάς τουλάχιστον 50 λεπτά με 1 ευρώ ανά κλικ.

Ζητάς πάντα προκαταβολή! Η διαφημιστική εταιρεία θα χρειαστεί να σου παρέχει μια προκαταβολή η οποία να μην είναι κάτω από το 40% της συνολικής τιμής της καμπάνιας. Αν για παράδειγμα κλείσεις μια διαφημιστική καμπάνια η οποία κοστίζει 100 ευρώ, ζητά προκαταβολή 40 ή 50 ευρώ.

Τα άρθρα να τα χρεώνεις πάντα ανά λέξη και όχι με μια συγκεκριμένη τιμή για όλα. Για παράδειγμα, είναι καλύτερο να χρεώνεις τις 500 λέξεις 15 ευρώ και τις 1.000 λέξεις 25 ευρώ, παρά 25-30 ευρώ οποιοδήποτε άρθρο γράψεις (γιατί μπορεί να σου ζητήσουν 3 χιλιάδες λέξεις άρθρο).

Τα reviews θα τα χρεώνεις ακριβότερα από τα άρθρα και δεν θα δέχεσαι να τα γράψεις εφόσον δεν σου σταλθεί το προϊόν της εταιρίας. Κάθε αξιολόγηση θα πρέπει να είναι άκρως ειλικρινής, να περιέχει φωτογραφίες που να αποδεικνύουν ότι όντως το έχεις χρησιμοποιήσει και, φυσικά, το όνομα της εταιρίας και ενεργούς συνδέσμους για αγορά.

Μην συνεργάζεσαι με εταιρείες που παρέχουν κώδικα για pop-ups και pop-under ads. Είναι εκνευριστικά, δεν πληρώνουν καλά και θα χάσεις τον κόσμο που με τόση δυσκολία απέκτησες.

Το μεγάλο πρόβλημα

Μιας και ζούμε στην υπέροχη Ελλάδα, με την εκπληκτική της γραφειοκρατία, αρκετές εταιρείες θα σου ζητήσουν να κόψεις τιμολόγιο. Δεν το κάνουν όλες, αλλά αρκετές. Σε αυτή την περίπτωση – και εφόσον δεν μπορείς να κόψεις επειδή δεν έχεις κάνει έναρξη – θα αναφέρεις πως οι πληρωμές που γίνονται πάνε κατευθείαν για τα έξοδα του blog, οπότε είναι κάτι σαν “φιλική συνεργασία” παρά σαν “εταιρική συνεργασία”.

Αυτό, φυσικά, είναι παράνομο, αλλά (κλείσε τα μάτια σου) χέστηκες. Από την στιγμή όπου η ίδια σου η χώρα δεν σε βοηθάει να ανατυπωθείς ως ελεύθερος επαγγελματίας και σου φορτώνει στις πλάτες ένα σωρό φόρους και έξοδα, δεν είσαι και εσύ υποχρεωμένος (που είσαι, αλλά το ‘πιασές το νόημα) να δίνεις το 60% των εσόδων σου στο κράτος. Και ναι, είχα εταιρεία και ξέρω πως λειτουργούν τα πράγματα – δεν τα βγάζεις πέρα για κανένα λόγο εκτός αν κάνεις έναρξη στην Βουλγαρία, όπου εκεί είναι ο απόλυτος φορολογικός παράδεισος, ή έχεις ένα blog με τουλάχιστον 2-3 εκατομμύρια μοναδικές επισκέψεις μηνιαίως.

Βγες κερδισμένος

Στο τέλος κάθε συνεργασίας, μη δυστάσεις να ζητήσεις από την διαφημιστική εταιρεία να σου δώσει ένα feedback για τη συνεργασία που είχε μαζί σου. Το feedback θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις επερχόμενες συνεργασίες σου – κυρίως αν είναι από ένα μεγάλο και γνωστό brand. Μην ξεχάσεις μόνο να περνάς κάθε feedback στα PDF αρχεία που θα στέλνεις.

Κλείνω το άρθρο ελπίζοντας πως σε βοήθησα να καταλάβεις και να κατανοήσεις τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ένα blog που συνεργάζεται με διαφημιστικές εταιρείες. Η αλήθεια είναι πως, όσο το blog σου είναι μικρό και δεν συνεργάζεσαι με μεγάλες εταιρείες, όλα είναι αγνά και ωραία. Όταν όμως φτάσει η στιγμή όπου θα χρειαστεί να προχωρήσεις στο επόμενο επίπεδο, έχοντας πάνω απ ‘το κεφάλι σου ένα σωρό ευθύνες, θα χρειαστεί να παίρνεις τις σωστές αποφάσεις και να μην κάνεις βιαστικές κινήσεις. Πρώτα θα σκέφτεσαι και μετά θα πράττεις.


Εσύ έχεις συνεργαστεί στο παρελθόν με διαφημιστικές εταιρείες; Μήπως σκέφτεσαι να πας στο blog σου και την blogging καριέρα σου στο επόμενο επίπεδο; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω!

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

43 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
43 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;