Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

Πως να βγάλεις χρήματα από το Podcasting (2022)

Share

Είτε σκοπεύεις να ξεκινήσεις με το podcasting, είτε έχεις ήδη ένα Podcast Κανάλι και θέλεις να μάθεις πως βγάζουν χρήματα οι podcasters, αυτός ο οδηγός περιλαμβάνει ορισμένους απ’ τους γνωστότερους τρόπους για να βάλεις κάνα φράγκο στη τσέπη σου.

Μιας και το podcasting έχει γίνει ιδιαίτερα γνωστό τα τελευταία χρόνια, με όλο και περισσότερους ανθρώπους να ασχολούνται με αυτό, είναι λογικό να αυξάνεται και η ζήτηση για διάφορους τρόπους με τους οποίους μπορεί ένας podcaster να βγάλει χρήματα απ’ το Podcast Κανάλι του. Και η αλήθεια είναι πως μπορείς να βγάλεις χρήματα από το podcasting, απλά δεν είναι εύκολο.

Αν δεν έχεις ασχοληθεί ακόμα με το podcasting, τότε μπορείς να διαβάσεις τον οδηγό με βήμα προς βήμα οδηγίες για το πως να ξεκινήσεις το δικό σου podcast κανάλι. Στο άρθρο περιλαμβάνεται επίσης και ένα podcast επεισόδιο το οποίο μπορείς να ακούσεις για ακόμα περισσότερες συμβουλές και οδηγίες.

Μπορείς να βγάλεις χρήματα απ’ το Podcasting;

Ναι. Αλλά δεν είναι εύκολο, ενώ απαιτείται αρκετός χρόνος και μπόλικη δουλειά.

Ξεκίνησα το The Blogging Dispatch – το podcast του Inkstory – στις 4 Οκτωβρίου του 2018. Τα πρώτα χρήματα που έβγαλα ήταν από τη πρώτη κιόλας σεζόν μέσω affiliate συνδέσμων (περισσότερα γι ‘αυτό παρακάτω). Αυτό φυσικά οφείλεται σημαντικά στην κίνηση που έπαιρνα στα επεισόδια μου από το Inkstory, καθώς επίσης και στους αναγνώστες που εμπιστεύονται τις προτάσεις που τους κάνω και γνωρίζουν πως δεν προωθώ ποτέ τίποτα το οποίο δεν θα χρησιμοποιούσα ο ίδιος μου.

Παρόλα αυτά, ξεκίνησα να βγάζω περισσότερα χρήματα μετά το τέλος της δεύτερης σεζόν, όπου το Κανάλι απογειώθηκε και προστέθηκε και στο IMDb. Πριν καν βγει η τρίτη σεζόν του podcast μου, είδα τις πρώτες προ-πληρωμές στον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας, κάτι το οποίο άλλαξε εντελώς τα δεδομένα και τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούσα επεισόδια έως τώρα.

Η τρίτη σεζόν που θα ακολουθήσει είναι ήδη sponsored. Ολόκληρη! Μα για να καταφέρω να φτάσω σε αυτό το σημείο, έπρεπε πρώτα τα επεισόδια μου να φτάσουν ένα μεγάλο αριθμό ακουσμάτων, ενώ η ποιότητα και η δουλειά που έριξα από πίσω ήταν αρκετή για να προσελκύσει συγκεκριμένα brands των οποίων τα προϊόντα και οι υπηρεσίες είναι ιδανικά για το κοινό του The Blogging Dispatch.

8 τρόποι για να βγάλεις χρήματα από το Podcasting

Όλοι οι παρακάτω τρόποι που αναφέρω για να βγάλεις χρήματα από το podcasting ισχύουν και λειτουργούν. Παρόλα αυτά, το ποσό των χρημάτων που θα βγάλεις οφείλεται καθαρά στον αριθμό των μηνιαίων ακροατών που έχεις, στην SEO βελτιστοποίηση που έχεις κάνει στους τίτλους και τις περιγραφές των podcast επεισοδίων σου, στη μάρκετινγκ στρατηγική που ακολουθείς και στις streaming υπηρεσίες που χρησιμοποιείς.

Άλλοι [τρόποι] πάλι αφορούν τα podcasts με αρκετά χιλιάδες ακούσματα (ανά επεισόδιο), οι οποίοι όμως θα σε βοηθήσουν να κατανοήσεις λίγο καλύτερα τον κόσμο του podcasting και πως κινείται το χρήμα σε αυτό. Μπορείς επίσης να διαβάσεις το προηγούμενο άρθρο που είχα γράψει με τίτλο “Πως να προωθείς τα podcast επεισόδια σου” ώστε να αυξήσεις ακόμα περισσότερο το κοινό, και άρα τα χρήματα που θα βγάζεις.

1. Affiliate Marketing

Το Affiliate Marketing είναι το πρώτο μέσο στο οποίο πρέπει να επικεντρωθείς αν θέλεις να ξεκινήσεις να βγάζεις χρήματα. Αυτό συμβαίνει καθώς το affiliate marketing δεν έχει ελάχιστες απαιτήσεις, που σημαίνει πως μπορείς να ξεκινήσεις κάνοντας εγγραφή σε ένα affiliate δίκτυο όπως την Linkwise ή την ShareaSale, και στη συνέχεια να ξεκινήσεις να προωθείς άμεσα τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που θέλεις. Αυτό συμβαίνει με τους affiliate συνδέσμους τους οποίους μπορείς να προσθέτεις στις περιγραφές των επεισοδίων σου.

Ως podcaster θα πρέπει να επιλέξεις να προωθείς προϊόντα και υπηρεσίες που όχι μόνο γνωρίζεις και εμπιστεύεσαι, αλλά βρίσκονται παράλληλα και μέσα στα πλαίσια της θεματολογίας του podcast καναλιού σου. Για παράδειγμα, αν μιλάς στο podcast σου για βιβλία, τότε μπορείς να προωθείς κάθε βιβλίο το οποίο αξιολογείς από τη περιγραφή του επεισοδίου.

Έτσι, όποιος ακροατής ενδιαφερθεί να το αγοράσει, θα μπορεί να πατήσει στον σύνδεσμο και με το που ολοκληρώσει την παραγγελία, θα λάβεις ένα ποσοστό απ’ τα χρήματα που έδωσε (χωρίς να πληρώσει παραπάνω απ’ το πραγματικό κόστος). Κάθε κατάστημα παρέχει διαφορετικό ποσοστό ανά πώληση, οπότε επέλεξε όποιο προτιμάς περισσότερο.

Συμβουλή: Αν δεν ξέρεις τι προϊόντα ή υπηρεσίες να προωθήσεις μέσω του affiliate marketing, τότε μπορείς να ξεκινήσεις βάζοντας αρχικά τον εξοπλισμό που χρησιμοποιείς. Για παράδειγμα, στα επεισόδια μου πολλές φορές προωθώ το Shure MV7 μικρόφωνο που χρησιμοποιώ και την Epidemic Sound, την οποία επίσης χρησιμοποιώ για όλη τη μουσική.

2. YouTube και Google AdSense

Το αμέσως επόμενο βήμα είναι να ξεκινήσεις να ανεβάζεις όλα τα podcast επεισόδια σου σε μορφή βίντεο στο YouTube. Η video sharing πλατφόρμα σου επιτρέπει να προβάλλεις διαφημίσεις μόλις αποκτήσεις τους πρώτους σου 1,000 subscribers και φτάσεις τις 4,000 ώρες παρακολούθησης. Όταν οι διαφημίσεις ανοίξουν, θα μπορείς να βγάζεις χρήματα από τις προβολές, κάτι το οποίο μπορεί να γίνει ιδιαίτερα κερδοφόρο εάν έχεις αρκετές χιλιάδες προβολές σε κάθε επεισόδιο που ανεβάζεις.

Η Google AdSense είναι η εταιρεία που συνδέεται ουσιαστικά με το YouTube και σε πληρώνει κάθε μήνα (ή όταν το ελάχιστο ποσό φτάσει τα 70,00€). Για να μπορείς να πληρώνεσαι, θα πρέπει πρώτα να δημιουργήσεις ένα δωρεάν λογαριασμό στην υπηρεσία, αλλά δεν θα μπορείς να την συνδέσεις με το YouTube Κανάλι σου έως ότου φτάσεις τις ελάχιστες απαιτήσεις που ζητάει η Google από κάθε YouTuber. Αυτό βέβαια σημαίνει πως θα πρέπει να επενδύσεις έξτρα χρόνο για τη δημιουργία και την επεξεργασία των βίντεο, αλλά θα βοηθήσει παράλληλα στο να αυξηθούν οι προβολές σε κάθε επεισόδιο και τα χρήματα που βγάζεις.

3. Sponsored επεισόδια

Τα sponsored επεισόδια είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος για να βγάζεις χρήματα από το podcasting. Το πρόβλημα ωστόσο είναι πως θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον 5,000 – 10,000 μηνιαία ακούσματα στα επεισόδια σου ώστε να μπορέσεις να κλείσεις μια αξιοπρεπής διαφημιστική συμφωνία. Αυτά είναι τα επεισόδια για τα οποία σε πληρώνει μια εταιρεία ώστε να προωθήσεις τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα της.

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες της εταιρείας θα πρέπει επίσης να βρίσκονται μέσα στα πλαίσια της θεματολογίας για την οποία μιλάς έτσι ώστε να στοχεύουν και να προωθούνται στο κατάλληλο κοινό. Άλλωστε, το τελευταίο που θέλεις είναι να συνεργαστείς με μια εταιρεία και να μην δεις ούτε μια πώληση καθώς προώθησες τα προϊόντα της σε λάθος κοινό.

Σε αντίθεση με τα διαφημιστικά ad spots (για τα οποία θα αναφερθώ παρακάτω), τα sponsored επεισόδια συχνά είτε αναφέρονται για τη συνεργάτιδα εταιρεία σε όλο το επεισόδιο, ή σε ένα μεγάλο μέρος του επεισοδίου. Θυμίζει κάπως τα advertorial posts που γράφουν οι bloggers, όπου με έξυπνο τρόπο πρέπει να προωθήσουν προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω περιεχομένου.

4. Sponsors και διαφημιστικά σποτάκια

Κυρίως στην Αμερική, ένας από τους πιο εύκολους τρόπους για να βγάλουν χρήματα οι podcasters είναι παίζοντας διάφορα διαφημιστικά σποτάκια μερικών δευτερόλεπτων ή λεπτών. Αυτά τα διαφημιστικά σποτάκια μπορείς είτε να τα ηχογραφήσεις εσύ ως host, είτε ακόμα και να σου στείλει η εταιρεία έτοιμες ηχογραφήσεις που θέλει να παίξεις στα ερχόμενα επεισόδια σου. Στη δεύτερη περίπτωση, τα χρήματα που θα πάρεις θα είναι ολίγο λιγότερα, ενώ με το πρώτο τρόπο θα προσθέσεις μέσα στο κόστος και τη δουλειά που έκανες για να ηχογραφήσεις και να επεξεργαστείς το διαφημιστικό σποτάκι.

Μεγάλες podcasting πλατφόρμες όπως το Anchor παρέχουν επίσης την δυνατότητα να ενεργοποιήσεις το σύστημα πληρωμών τους, όπου θα παίζονται συγκεκριμένα διαφημιστικά σποτάκια και θα βγάζεις χρήματα από το κάθε άκουσμα. Παρόλα αυτά, μέχρι και αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, η υπηρεσία πληρωμών του Anchor δεν είναι διαθέσιμη για Ελλάδα, ενώ πολλές άλλες παρόμοιες εταιρείες όπως η Midroll και η Authentic εστιάζουν επίσης σε podcasts που είναι στα αγγλικά και όχι στα ελληνικά.

Αν δεν έχεις ένα podcast κανάλι με αρκετές χιλιάδες ακροάσεις μηνιαίως, τότε μπορείς να ξεκινήσεις προσελκύοντας εσύ τις εταιρείες. Εντόπισε αρχικά την εταιρεία με την οποία θέλεις να συνεργαστείς, δημιούργησε ένα διαφημιστικό πλάνο αποκλειστικά γι ‘αυτήν και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, ένα κείμενο στο οποίο αναγράφεις τους λόγους για τους οποίους πιστεύεις πως θα ήταν ιδανικό γι ‘αυτούς να διαφημιστούν στο podcast σου, καθώς επίσης και ένα τιμοκατάλογο με το κόστος για κάθε επεισόδιο. Αν το podcast σου λαμβάνει τουλάχιστον 5,000 – 10,000 ακροάσεις μηνιαίως, τότε θα δεις τις εταιρείες να έρχονται από μόνες τους.

5. Αποκλειστικό περιεχόμενο

Αλλιώς γνωστό και ως “premium περιεχόμενο”, το αποκλειστικό περιεχόμενο αφορά αυτά τα podcast κανάλια που παράγουν συνεχώς νέο περιεχόμενο, αλλά ορισμένα πράγματα τα παρέχουν μόνο σε όσους πληρώνουν κάθε μήνα. Αυτό μπορεί να γίνει με υπηρεσίες όπως το Patreon, απ’ όπου θα μπορείς να παρέχεις έναν εξαιρετικό τρόπο στους ακροατές σου ώστε να σε υποστηρίζουν χρηματικά, παρέχοντας τους περισσότερο μοναδικό περιεχόμενο.

Για να πάρεις μια καλύτερη ιδέα, σκέψου πως έχεις ένα podcast κανάλι και παράγεις κανονικά το περιεχόμενο όπως έκανες μέχρι σήμερα. Αποφασίζεις λοιπόν να ανοίξεις ένα λογαριασμό στο Patreon – ή σε οποιαδήποτε παρόμοια υπηρεσία – ώστε να παρέχεις έξτρα περιεχόμενο στους premium ακροατές σου. Μπορείς να τους παρέχεις:

  • Behind-the-Scenes περιεχόμενο.
  • Περισσότερες συνεντεύξεις.
  • Bloopers από τα επεισόδια σου.
  • Τα επεισόδια σε μορφή βίντεο (αν δεν τα ανεβάζεις στο YouTube).
  • Ενημερώσεις για τα ερχόμενα επεισόδια.
  • Πρόσβαση στα νέα επεισόδια πριν κυκλοφορήσουν.
  • Επεισόδια χωρίς διαφημίσεις και sponsors.
  • Την δυνατότητα να γράφουν τις ερωτήσεις τους.

Υπάρχουν επίσης και διάφοροι podcasters στο εξωτερικό που επιλέγουν να παρέχουν live τα podcast επεισόδια τους στους premium συνδρομητές τους. Μπορείς φυσικά να παρέχεις πολλά περισσότερα, ή κάτι εντελώς διαφορετικό, ανάλογα με τη θεματολογία και τις ιδέες που έχεις.

6. Δωρεές (donates)

Αν είσαι αποφασισμένος/η να μην προσθέτεις διαφημιστικά σποτάκια στα επεισόδια σου και θέλεις να διατηρήσεις το περιεχόμενο καθαρό και χωρίς διαφημίσεις, τότε οι δωρεές είναι ένας ακόμα τρόπος για να βγάλεις λίγα χρήματα. Και λέω “λίγα” γιατί οι δωρεές είναι ο τρόπος ο οποίος παράγει τα λιγότερα χρήματα απ’ όλους τους υπόλοιπους.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις υπηρεσίες όπως την PayPal ή την WISE ώστε να σου κάνουν τις καταθέσεις με ύψιστη ευκολία. Αν έχεις κατασκευάσει ιστοσελίδα μπορείς επίσης να προσθέσεις μέσα και κάποιο PayPal widget ώστε να αυξήσεις τις πιθανότητες για να σου κάνουν μια δωρεά. Παρόλα αυτά, μην περιμένεις ιδιαίτερα μεγάλα αποτελέσματα από τα donates.

7. Προώθησε το ebook ή τη σειρά μαθημάτων σου

Προφανώς και αυτός ο τρόπος δεν εστιάζει σε όλους τους podcasters, αλλά γράφοντας και εκδίδοντας ένα ebook ή δημιουργώντας μια σειρά μαθημάτων μπορεί να σου αποφέρει αρκετά χρήματα. Μπορείς να γράψεις ένα ebook για τη θεματολογία για την οποία αναφέρεται το podcast κανάλι σου, το οποίο θα μπορείς να πουλάς για ένα μικρό κόστος σε διάφορες πλατφόρμες. Φυσικά, θα προωθείς το ηλεκτρονικό σου βιβλίο μέσα από τα επεισόδια σου.

Οι σειρές μαθημάτων (αλλιώς γνωστές και ως online courses) είναι μια εξίσου αποτελεσματική μέθοδος για να βγάζεις χρήματα. Στην Αμερική κυρίως ένα μεγάλο ποσοστό από γνωστούς podcasters προωθούν συνεχώς τις σειρές μαθημάτων τους μέσα από τα podcast επεισόδια τους ώστε να αυξήσουν τις πωλήσεις και το εισόδημα τους. Όποια κι αν είναι η θεματολογία σου, μπορείς να δημιουργήσεις μια σειρά μαθημάτων η οποία θα βοηθάει τους ακροατές σου να ξεκινήσουν να κάνουν αυτό που αγαπούν, παρέχοντας βήμα προς βήμα οδηγίες και αναλυτικές πληροφορίες.

Αν και αυτός ο τρόπος δεν θα σου αποφέρει άμεσα χρήματα, δεν είναι ποτέ κακή ιδέα να εστιάζεις στο μέλλον και σε αυτά που μπορείς να πετύχεις ως podcaster. Είτε ένα ebook, είτε ένα online course, αν το φτιάξεις και το προωθήσεις σωστά τότε σίγουρα θα ξεκινήσεις να βλέπεις το εισόδημα να σου να ανεβαίνει καθώς εστιάζεις στο να αυξήσεις περισσότερο τους ακροατές σου.

8. Πούλα το δικό σου merchandise

Αν οι δωρεές δεν σου ακούγονται η καλύτερη επιλογή, αλλά ενδιαφέρεσαι παράλληλα να αυξήσεις το εισόδημα από το podcasting παρέχοντας παράλληλα κάτι στο κοινό σου, τότε μπορείς να δημιουργήσεις το δικό σου merchandise. Αν και αυτή η μέθοδος για τους περισσότερους ακούγεται ακριβή και θεωρούν πως πρέπει να έχεις μεγάλο προϋπολογισμό ώστε να ξεκινήσεις, στην πραγματικότητα μπορείς να αρχίσεις απ’ τα “χαμηλά”.

Ως podcaster μπορείς να δημιουργήσεις κούπες, μπλουζάκια, μπρελόκ, αυτοκόλλητα ή οτιδήποτε άλλο μπορείς να φανταστείς τα οποία θα περιλαμβάνουν πάνω το λογότυπο σου. Με αυτό τον τρόπο και θα διαφημίζεις offline το podcast κανάλι σου, αλλά και οι ακροατές σου θα μπορούν να σε υποστηρίζουν αγοράζοντας από εσένα ένα φυσικό προϊόν. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να σιγουρευτείς για τη ποιότητα του merchandise σου.

Συχνές ερωτήσεις για το podcasting

Αν έχεις περισσότερες ερωτήσεις ή απορίες σχετικά με το podcasting και πως να βγάζεις χρήματα από αυτό, άφησε το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου.

Έως πόσα χρήματα μπορώ να βγάλω από το podcasting;

Τα χρήματα που μπορείς να βγάλεις από ένα podcast διαφέρουν αρκετά. Όλα έχουν να κάνουν με τους μηνιαίους ακροατές που έχεις, τους τρόπους που χρησιμοποιείς για να βγάλεις χρήματα, τη μάρκετινγκ στρατηγική που έχεις δημιουργήσει και το κόστος που χρειάζεται για να δημιουργήσεις και να επεξεργαστείς ένα επεισόδιο. Μπορείς να βγάλεις από μηδέν έως και χιλιάδες ευρώ μηνιαίως, μιας και δεν υπάρχει όριο.

Μπορώ να βγάλω χρήματα από το YouTube ως podcaster;

Αν φτάσεις το ελάχιστο όριο των εγγεγραμμένων συνδρομητών και των ορών παρακολούθησης που ζητάει το YouTube, τότε θα ξεκλειδώσεις τις διαφημίσεις από τις οποίες θα βγάζεις χρήματα για κάθε προβολή. Οι vloggers είναι γνωστό πως μπορούν να βγάζουν αρκετές χιλιάδες ευρώ σε μηνιαία βάση, αλλά όλα έχουν να κάνουν με τις προβολές που έχει κάθε βίντεο – ή στη συγκεκριμένη περίπτωση, κάθε επεισόδιο που ανεβάζεις σε μορφή βίντεο.

Μπορώ να βγάλω χρήματα από το podcasting μέσω του Spotify;

Το Spotify πληρώνει τα 2/3 κάθε δολαρίου που βγάζουν για το περιεχόμενο στους κατόχους δικαιωμάτων. Παρόλα αυτά, μέχρι και αυτή την στιγμή η streaming υπηρεσία πληρώνει μόνο επιλεγμένους podcasters και επιλέγει νέους βάση των μηνιαίων ακροατών που έχουν, τους ακόλουθους που έχουν στην υπηρεσία, τις στρατηγικές για τη δημιουργία εισοδήματος που χρησιμοποιείς, μεταξύ ορισμένων ακόμα.

Ποιες podcasting υπηρεσίες πληρώνουν τους podcasters;

Έως και αυτή την στιγμή, το Spotify, το Google Podcasts, το YouTube Music, το Amazon Music και το Apple Music πληρώνουν κανονικά όλους τους επιλεγμένους podcasters. Κάθε υπηρεσία πληρώνει διαφορετικά, με κάποιες να δίνουν περισσότερα χρήματα και άλλες λιγότερα.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;