Το SEO για podcasts επεισόδια είναι το ίδιο σημαντικό όσο είναι και για τα άρθρα αλλά και για τα βίντεο. Αν βελτιστοποιείς σωστά τα επεισόδια σου, τότε θα δεις αύξηση στο κοινό σου, περισσότερους subscribers και μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τα brands.
Στις 9 Μαΐου του 2019, η Google ανακοίνωσε πως όχι μόνο θα ξεκινήσει να εμφανίζει podcasts επεισόδια στα αποτελέσματα της, αλλά θα επιτρέπει στους χρήστες να τα ακούνε απευθείας από εκεί, χωρίς να χρειάζεται να μπουν σε κάποια ιστοσελίδα ή υπηρεσία.
Αυτή είναι μια πολύ σημαντική ανακοίνωση για τους podcasters, καθώς πλέον έχουν την δυνατότητα αυξήσουν ακόμα περισσότερο το κοινό τους μέσω των βασικών SEO πρακτικών. Υπάρχει επίσης προοπτική και για τα A.I. συστήματα και τις υπηρεσίες της Google, τα οποία αναμένεται να ακούνε τα podcasts επεισόδια και στη συνέχεια να τα εμφανίζουν στα κατάλληλα αποτελέσματα.
Διάβασε επίσης:
- The Blogging Dispatch S03E01: Τι έγινε;
- Τώρα μπορείς να ανεβάζεις Video Podcasts στο Anchor και Spotify
- Πως να καταχωρήσεις το Podcast σου στο Amazon Music
- Πως να ηχογραφείς Podcast Επεισόδια με το Adobe Audition
- Οι Καλύτερες Podcast Hosting Πλατφόρμες για το 2023
Οπότε, τι μπορείς να κάνεις για να αυξήσεις τους ακροατές σου; Επίτρεψε μου να σου εξηγήσω τις πιο βασικές πρακτικές.
SEO για Podcasts
Απλά, βασικά και πρακτικά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να αυξήσεις σημαντικά το podcasting κοινό σου. Αν είσαι blogger ή vlogger, θα παρατηρήσεις επίσης πως είναι αρκετά παρόμοια με αυτά που ακολουθούν οι bloggers αλλά και οι vloggers στα άρθρα και στα βίντεο τους αντίστοιχα.
1. Άνοιξε μια ιστοσελίδα
Ναι ναι, σαφώς. Το να έχεις μια ιστοσελίδα για τα podcasts επεισόδια σου αυξάνει κατά ένα τεράστιο ποσοστό το συνολικό SEO σου, καθώς επίσης και την δυνατότητα του να σε βρίσκει περισσότερος κόσμος ευκολότερα. Δεν χρειάζεται απαραίτητα να γράφεις άρθρα, αλλά μια ιστοσελίδα η οποία θα περιλαμβάνει τα podcast επεισόδια σου, πληροφορίες για το κανάλι και αυτούς που το διαχειρίζονται και μια σελίδα επικοινωνίας. Αν στοχεύεις για μεγαλεία, τότε μέσα σε κάθε άρθρο που δημοσιεύεις με το πιο πρόσφατο podcast επεισόδιο σου, μπορείς επίσης να γράφεις ολόκληρη την συζήτηση του podcast. Πρόσθεσε στο κείμενο οτιδήποτε έχει αναφερθεί στο επεισόδιο, καθώς επίσης και σημειώσεις, λίστες, συνδέσμους και πάει λέγοντας.
-> Επαγγελματικά WordPress themes για podcasters.
Μιας και το μεγαλύτερο ποσοστό των ιστοσελίδων κατασκευάζονται πάνω στο WordPress, μπορείς επίσης να εγκαταστήσεις το PowerPress Podcasting plugin ώστε να κάνεις ευκολότερη την αναδημοσίευση των podcasts επεισοδίων σου από τους αναγνώστες σου. Το συγκεκριμένο plugin παρέχει επίσης και απευθείας συνδέσμους για να εγγράφονται οι ακροατές σου σε μεγάλες υπηρεσίες όπως στο iTunes και το Google Podcasts. Τέλος, παρέχει HTML5 player, οπότε υποστηρίζεται από κάθε λειτουργικό σύστημα και συσκευή.
Εναλλακτικά, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τους βασικούς players που παρέχουν υπηρεσίες όπως το Anchor, το Spotify και πάει λέγοντας.
2. Δώσε μεγάλη έμφαση στους τίτλους
Δεν ξέρω πως να σου εξηγήσω το πόσο σημαντικοί είναι οι τίτλοι των podcast επεισοδίων σου. Όταν κάποιος αναζητάει για podcast επεισόδια, είτε στα αποτελέσματα αναζήτησης, είτε ακόμα και από τις δημοφιλέστερες υπηρεσίες όπως το iTunes, το Spotify, το Anchor και το Google Podcasts, μεταξύ άλλων, δεν θα βρει τα επεισόδια σου εκτός και αν έχεις δώσει μεγάλη σημασία στους τίτλους τους.
Ας πούμε, για παράδειγμα, πως ετοιμάζεις ένα podcast επεισόδιο το οποίο θα μιλάει για το SEO των podcasts. Πως θα έγραφες τον τίτλο; Ή καλύτερα, πως θα το αναζητούσες αν ήθελες να ακούσεις ένα επεισόδιο το οποίο μιλάει για το SEO για podcasts; Κατά πάσα πιθανότητα, θα έγραφες “SEO για podcasts” ή “podcasts SEO” ή κάτι ανάλογο.
Μέσα στον τίτλο, μπορείς επίσης να βάλεις και άλλες λέξεις κλειδιά, όπως “SEO για Podcasts: Πως να αυξήσεις το κοινό σου” ή όπως ο τίτλος που έβαλα εγώ, “SEO για Podcasts: Ένας πλήρης οδηγός για αρχάριους,” ο οποίος στοχεύει κυρίως σε φράσεις κλειδιά “SEO” και “οδηγός” και “αρχάριους” και “Podcasts.” Κυρίως, όμως, στοχεύει στην φράση κλειδί “SEO για podcasts” και “οδηγός για αρχάριους.”
Βάλε τίτλους οι οποίοι είναι ευκολοδιάβαστοι, ούτε πολύ μικροί αλλά ούτε και πολύ μεγάλοι (σαν τους τίτλους των άρθρων για παράδειγμα) και περιλαμβάνουν φράσεις κλειδιά. Όταν ετοιμάζω τον τίτλο ενός άρθρου ή podcast επεισοδίου, πάντα σκέφτομαι, “πως θα το αναζητούσαν οι περισσότεροι χρήστες;”
3. Οι περιγραφές είναι εξίσου σημαντικές
Στην περιγραφή κάθε podcast επεισοδίου σου θα πρέπει να υπάρχει επίσης η φράση κλειδί που χρησιμοποίησες στον τίτλο, καθώς επίσης και μια σύντομη περιγραφή για την συζήτηση που γίνεται σε αυτό. Οι σύνδεσμοι είναι επίσης σημαντικοί, οπότε φρόντισε να βάζεις πάντα σύνδεσμο προς την ιστοσελίδα και τα κοινωνικά σου δίκτυα, ή συνδέσμους για θέματα τα οποία συζήτησες στο επεισόδιο.
Αν το Podcast αφορά μια συνέντευξη ή την αναφορά συγκεκριμένων ανθρώπων, μπορείς επίσης να προσθέσεις και τα ονόματα τους στην αρχή της περιγραφής έτσι ώστε να αυξήσεις ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες για να σε βρει περισσότερος κόσμος, ενώ ψάχνει γι ‘αυτούς και ό,τι σχετίζεται με αυτούς.
4. Μην ξεχνάς τις εικόνες
Όχι, δεν είναι αυτό που νομίζεις. Σε καμιά περίπτωση δεν αναφέρομαι στο να έχεις ωραίες εικόνες για τα επεισόδια σου, μιας και αυτό δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το SEO (αλλά έχει σημασία αν θέλεις περισσότερα κλικ καθώς οι εικόνες τραβάνε αρκετά το ενδιαφέρον των χρηστών).
Διάβασε επίσης: Που να βρεις εικόνες για τα άρθρα, τα βίντεο και τα podcasts σου
Όταν ανεβάζεις μια εικόνα και την περνάς σε ένα podcast επεισόδιο σου, φρόντισε πως ο τίτλος της εικόνας είναι ολόιδιος με τον τίτλο του επεισοδίου σου. Έτσι, οι χρήστες θα μπορούν να σε βρίσκουν ακόμα και όταν αναζητούν εικόνες. Σίγουρα δεν θα γίνεις διάσημος από την συγκεκριμένη τακτική, αλλά στο Inkstory έχω πάνω από 3,000 μοναδικούς μηνιαίους επισκέπτες αποκλειστικά από τις φωτογραφίες.
5. Μην ξεχνάς το YouTube!
Ξέρω, ξέρω, τι άλλο θα κάνεις ποια ως podcaster; Αλλά άκουσε με για ένα λεπτάκι. Μιας και το YouTube είναι η μεγαλύτερη ιστοσελίδα στον κόσμο για βίντεο, αρκετοί podcasters ανεβάζουν τα επεισόδια τους και εκεί, αυξάνοντας έτσι το εισόδημα τους (Google AdSense για βίντεο), τους subscribers τους αλλά και τις πιθανότητες για να τους βρει περισσότερος κόσμος.
Ένα καλό παράδειγμα είναι αυτό που έκανα και εγώ για το The Blogging Dispatch, ανεβάζοντας ένα επεισόδιο και στο YouTube Κανάλι του Inkstory. Δημιούργησα και λίστα από την οποία θα μπορούν οι αναγνώστες μου να βλέπουν μόνο τα podcasts επεισόδια μου – αλλά δεν είχα χρόνο να ανεβάσω παραπάνω επεισόδια. Θα μου πεις, “ρε συ Πάνο, το επεισόδιο το ανέβασες τον Δεκέμβριο του 2018 και είμαστε στο 2020.” Γκούχου γκούχου τι λέγαμε; Α ναι, για το SEO για podcasts.
Σύνοψη..
Το SEO για podcasts επεισόδια δεν είναι κάτι δύσκολο, αλλά είναι σίγουρα χρονοβόρο έως ένα σημείο και ανάλογα με το πόσο καλά θέλεις να ακολουθήσεις τις παραπάνω πρακτικές.
Εσύ γνώριζες τις παραπάνω πρακτικές για το SEO των podcasts επεισοδίων και τι πιστεύεις πως έκανες λάθος με τα δικά σου επεισόδια; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.
Featured Image Credits: Jeremy Enns στο Unsplash