Οι διαφημίσεις της Google Adsense είναι αναμφισβήτητα ο καλύτερος τρόπος για μικρά και μεγάλα blogs που θέλουν να αυξήσουν τα έσοδα τους από διαφημίσεις, αλλά η διαδικασία δημιουργίας νέων διαφημίσεων και το πέρασμα τους στο blog σου μπορεί να γίνει ιδιαίτερα εκνευριστική.

Αν δεν είσαι γνώριμος με τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις στην Google Adsense ώστε να δημιουργήσεις ένα καινούργιο λογαριασμό, να τον ενεργοποιήσεις και στη συνέχεια να δημιουργήσεις τις πρώτες σου διαφημίσεις και να τις περάσεις στο WordPress blog σου, τότε αυτός ο οδηγός θα σε καλύψει.

Σημείωση: Ο παρόν οδηγός αφορά μόνο τους bloggers που έχουν κατασκευάσει το blog τους σε επαγγελματικές πλατφόρμες όπως το WordPress, το Drupal, το Joomla, το Ghost και πάει λέγοντας. Αν το blog σου βρίσκεται στο Blogger της Google θα χρειαστεί να ακολουθήσεις τα βήματα που περιγράφονται μέσα από τον πίνακα της Adsense στις ρυθμίσεις της πλατφόρμας.

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Αρχικά, θα χρειαστεί να επισκεφτείς την ιστοσελίδα της Google Adsense και να επιλέξεις είτε να δημιουργήσεις ένα καινούργιο λογαριασμό, είτε να συνδεθείς με τον Gmail λογαριασμό σου. Αν έχεις Gmail, τότε μπορείς να επιλέξεις κατευθείαν την επιλογή της σύνδεσης.

Google Adsense

Στη συνέχεια, συμπλήρωσε τη φόρμα που σου παρέχεται προσθέτοντας τη διεύθυνση [URL] του blog σου, αποδέξου τη βοήθεια της Google για προτάσεις απόδοσης των διαφημίσεων, επέλεξε χώρα και αποδέξου και τους όρους χρήσης της υπηρεσίας.

Google Adsense

Αν και είναι ιδιαίτερα βαρετό να διαβάζεις τους όρους χρήσης και την πολιτική απορρήτου της Google Adsense και οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας, το προτείνω ανεπιφύλακτα καθώς θα μάθεις τι επιτρέπετε και τι δεν επιτρέπετε να κάνεις στο blog σου όσο έχεις τις διαφημίσεις της εταιρείας. Άλλωστε δεν είναι λίγοι αυτοί που παραπονιούνται πως τους μπλόκαρε μόνιμα το λογαριασμό η εταιρεία.

Μόλις συμπληρώσεις τη φόρμα και αποδεχτείς τους όρους χρήσης, η εταιρεία θα σε καλωσορίσει στην υπηρεσία της με ένα pop-up παράθυρο, κάνε κλικ στο ‘Ξεκινήστε‘ για να προχωρήσεις στο επόμενο βήμα.

Google Adsense

Στη συνέχεια, έλεγξε τα στοιχεία σου και εφόσον είναι σωστά (προσοχή, τα στοιχεία πρέπει να είναι σωστά) κάνε κλικ στην επιλογή ‘Υποβολή‘ που βρίσκεται στο κάτω μέρος της σελίδας.

Google Adsense

Τέλεια, μόλις δημιούργησες τον καινούργιο σου λογαριασμό! Αλλά δεν τελειώσαμε εδώ, υπάρχει ακόμα ένα σημαντικό βήμα που πρέπει να ολοκληρώσεις.

Προσθήκη κώδικα για έγκριση του blog

Στο επόμενο παράθυρο που θα σου εμφανιστεί αφότου πατήσεις υποβολή, θα σου ζητηθεί να προσθέσεις έναν κώδικα στο <head> του blog σου προκειμένου να το ελέγξει η εταιρεία και στη συνέχεια να δει για το αν θα σου ενεργοποιήσει τις διαφημίσεις ή όχι.

Google Adsense

Τι είναι αυτός ο κώδικας; Μόλις προσθέσεις τον κώδικα που σου παρέχεται στο <head> του blog σου (θα δούμε πως παρακάτω) τα bots της εταιρείας θα μπουν και θα κάνουν αυτόματο έλεγχο. Αν το blog σου εγκριθεί, είσαι τυχερός. Αν όχι, θα σου περιγράψουν για πιο λόγο δεν το δέχτηκαν και τι αλλαγές πρέπει να κάνεις.

Για να περάσεις τον κώδικα στο WordPress blog σου, υπάρχει ένας εξαιρετικά απλός τρόπος για να αποφύγεις να μπεις σε αρχεία, κώδικες και πάει λέγοντας. Εγκατέστησε το δωρεάν plugin Insert Headers and Footers και ενεργοποίησε το.

Google Adsense

Στη συνέχεια, μέσα από τον Πίνακα Ελέγχου του WordPress, πάνε στην καρτέλα Ρυθμίσεις –> Insert Headers and Footers πρόσθεσε τον κώδικα στο πρώτο πλαίσιο και αποθήκευσε τις αλλαγές.

Google Adsense

Μόλις προσθέσεις τον κώδικα στο blog σου, πάνε πίσω στην σελίδα της Google Adsense, επέλεξε ότι πρόσθεσες τον κώδικα και κάνε κλικ στο κουμπί ‘Τέλος‘.

Google Adsense

Στη συνέχεια η εταιρεία θα σε ενημερώσει πως η διαδικασία ολοκληρώθηκε και θα ξεκινήσει να αξιολογεί το blog σου. Μια διαδικασία η οποία διαρκεί έως 3 ημέρες.

Google Adsense

Μόλις η διαδικασία ολοκληρωθεί η εταιρεία θα σου στείλει και ένα e-mail επιβεβαίωσης. Ωστόσο, δεν θα ‘ταν άσχημη ιδέα να έριχνες που και που μια ματιά καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις η διαδικασία ολοκληρώνεται μέσα σε μόλις λίγες ώρες.

Σημείωση: Μόλις η διαδικασία ολοκληρωθεί και σου εμφανιστούν όλες οι επιλογές για να δημιουργείς διαφημίσεις, αφαίρεσε τον κώδικα από το plugin και απεγκατέστησε το μιας και ήταν προσωρινό.

Μορφές διαφημίσεων της Google Adsense

Google Adsense - Ενότητες διαφημίσεων

Προτού δούμε με ποιον τρόπο δημιουργούμε νέες διαφημίσεις, καλό είναι να καταλάβουμε πρώτα πως λειτουργούν και ποιες είναι οι σωστές για το blog μας. Αρχικά, υπάρχουν διάφορες μορφές διαφημίσεων και πολλές οι οποίες έρχονται σε διάφορα μεγέθη, τα οποία οι περισσότεροι bloggers τείνουν να τα μπερδεύουν.

Διαφημίσεις με κείμενο και διαφημίσεις προβολής

Αυτές είναι οι πιο παλιές, κλασικές και στάνταρ διαφημίσεις για κάθε blog. Είναι συνήθως αυτές που βλέπεις σε κάθε blog γιατί έχεις την ικανότητα να επιλέξεις το μέγεθος τους, το χρώμα και το στυλ της γραμματοσειράς τους. Έχεις επίσης την ικανότητα να επιλέξεις αν θέλεις να είναι διαφημίσεις με κείμενο ή προβολής [προβολής = εικόνες, εφέ, animations κ.α.] ή και τα δύο.

Αντιστοιχισμένο περιεχόμενο

αντιστοιχισμένο περιεχόμενο της Adsense
Αντιστοιχισμένο περιεχόμενο με προτεινόμενα άρθρα από το blog σου και διαφημιστικά άρθρα από την Google Adsense που μεταφέρουν τον επισκέπτη σε εξωτερική ιστοσελίδα.

Το πιο πιθανό είναι να μην καταφέρεις να ενεργοποιήσεις το αντιστοιχισμένο περιεχόμενο στο blog σου ή να μην βλέπεις καν αυτή την επιλογή καθώς είναι μόνο για blogs με αρκετές χιλιάδες επισκέψεις μηνιαίως. Αλλά αν είσαι παλιός blogger και το blog σου έχει αρκετό κόσμο, τότε μπορείς να δεις τι ακριβώς είναι και πως μπορείς να επωφεληθείς από αυτές τις διαφημίσεις από προηγούμενο άρθρο που έγραψα.

Διαφημίσεις InFeed

Google Adsense - Διαφημίσεις InFeed
Πηγή εικόνας: Google Blog

Οι διαφημίσεις InFeed είναι σχετικά καινούργιες και τις παρουσίασε η Google με την ανασχεδίαση του Google Adsense. Ουσιαστικά είναι διαφημίσεις οι οποίες υπόσχονται να εμφανίζονται σωστά στη mobile έκδοση του blog σου. Οι συγκεκριμένες διαφημίσεις είναι ιδανικές για blogs που χρησιμοποιούν κάποιο plug-in για να παρέχουν διαφορετική mobile μορφή ή έχουν ενεργοποιημένο το AMP της Google.

Διαφημίσεις InArticle

Οι διαφημίσεις InArticle είναι κι αυτές σχετικά καινούργιες και τις παρουσίασε η Google με την ανασχεδίαση του Google Adsense. Ουσιαστικά είναι διαφημίσεις οι οποίες υπόσχονται να εμφανίζονται σωστά μέσα στα άρθρα του blog σου, αλλά για να ‘μαι ειλικρινείς, μόνο σωστά δεν μου τις εμφανίζει, και έτσι ξανά πρόσθεσα τις διαφημίσεις με κείμενο και προβολής.

Δημιουργία νέων διαφημίσεων στην Google Adsense

Στον σημερινό οδηγό θα δούμε με ποιον τρόπο δημιουργούμε νέες διαφημίσεις κειμένου και διαφημίσεις προβολής και πως τις προσθέτουμε στο blog μας. Τις υπόλοιπες διαφημίσεις θα τις αφήσω στην απ’ έξω, αλλά αν θέλεις να πειραματιστής και με εκείνες, ο τρόπος δημιουργίας τους είναι παρόμοιος (αν όχι ίδιος).

Για να δημιουργήσουμε μια νέα διαφήμιση, επιλέγουμε από το αριστερό μενού της Adsense την επιλογή ‘Οι διαφημίσεις μου‘, στη συνέχεια επιλέγουμε την καρτέλα ‘Περιεχόμενο‘ και ακριβώς από κάτω την επιλογή ‘Ενότητες διαφημίσεων‘. Από εκεί, κάνουμε κλικ στην επιλογή ‘Νέο στοιχείο διαφημίσεων‘.

Google Adsense - Δημιουργία διαφημίσεων

Ονομασία

Στη συνέχεια, προσθέτουμε ένα όνομα για τη διαφήμιση μας. Το όνομα είναι καλό να γράφετε στα αγγλικά και να το αναγνωρίζουμε για τα στατιστικά μας. Για παράδειγμα, όταν κοιτάω τα στατιστικά μου, θέλω να ξέρω ποιες διαφημίσεις έβγαλαν τα περισσότερα χρήματα και σε ποιο σημείο βρίσκονται. Αλλά επειδή η Google Adsense δεν παρέχει πληροφορίες για το που βρίσκεται η κάθε διαφήμιση, τις καταλαβαίνω από την ονομασία που τις έχω δώσει.

Για παράδειγμα, αυτές είναι οι διαφημίσεις που έχω δημιουργήσει για το Inkstory:

  • Header Ad – Η διαφήμιση που βρίσκεται δίπλα/κάτω/πάνω από το λογότυπο.
  • Homepage Top Ad – Η διαφήμιση που βρίσκεται στο επάνω μέρος της αρχικής σελίδας.
  • Homepage Middle Ad – Η διαφήμιση που βρίσκεται στη μέση της αρχικής σελίδας.
  • InArticle Top Ad – Η διαφήμιση που βρίσκεται στο επάνω μέρος των άρθρων.
  • InArticle Middle Ad – Η διαφήμιση που βρίσκεται στη μέση των άρθρων.
  • Sidebar Top Ad – Η διαφήμιση που βρίσκεται στο επάνω μέρος της πλευρικής στήλης.
  • Sidebar Ad 2 – Η διαφήμιση που βρίσκεται στο κάτω μέρος της πλευρικής στήλης.

Για εμένα, αυτές είναι οι καλύτερες ονομασίες για να καταλαβαίνω πάντα ποια διαφήμιση βρίσκεται που και πόσα χρήματα έβγαλε. Φυσικά, μπορείς να δώσεις τα δικά σου ονόματα και να τις δημιουργήσεις έτσι όπως σε βολεύει καλύτερα.

Μέγεθος

Το καλό με την Google Adsense είναι πως παρέχει πολλά διαφορετικά μεγέθη διαφημίσεων για τους bloggers, κάτι το οποίο καθιστά την διαδικασία ακόμη πιο διασκεδαστική. Δυστυχώς, όμως, υπάρχει ένα πρόβλημα με τα μεγέθη, ένα πρόβλημα που πολλοί bloggers αντιμετωπίζουν χωρίς καν να το γνωρίζουν.

Αν βάλεις στο header του blog σου ένα λογότυπο μεγέθους 782×90, το πιο στάνταρ μέγεθος για το header δηλαδή, ενώ θα εμφανίζεται σωστά σε μεγάλες οθόνες, στις mobile συσκευές θα κόβεται στη μέση και θα χαλάει απευθείας όλο τον σχεδιασμό του blog.

Πηγή εικόνας: Google Blog

Μετά από αρκετές δοκιμές, κατάφερα να βρω την τέλεια λύση για τα μεγέθη. Μια λύση, που όλως παραδόξως, ισχύει σχεδόν για κάθε blog.

Header και Αρχική σελίδα – Στο header και στην αρχική σελίδα αντί να επιλέξεις ένα συγκεκριμένο μέγεθος, επέλεξε οι διαφημίσεις σου να είναι ανταποκρινόμενες. Έτσι, θα εμφανίζονται σωστά σε κάθε οθόνη και συσκευή.

Άρθρα – Μέσα στα άρθρα, προτίμησε να βάζεις ανταποκρινόμενες διαφημίσεις, ή 300×250, ή 336×280 ή 468×60 για να μην “σπάνε” τον σχεδιασμό στις mobile συσκευές.

Sidebars – Στη πλευρική στήλη προτίμησε είτε τις ανταποκρινόμενες διαφημίσεις, είτε τις 300×250, 336×280 είτε τις κάθετες, από τις οποίες η μεγαλύτερη είναι 300×600 που τη καθιστά εξαιρετική για κάθε οθόνη και συσκευή.

Διαφημίσεις με κείμενο ή διαφημίσεις προβολής;

Σε κάποια blogs που έχουν λίγες φωτογραφίες και περισσότερο κείμενο, πολλές φορές οι διαφημίσεις κειμένου φαίνεται να τα πηγαίνουν καλύτερα αποφέροντας περισσότερα χρήματα. Εναλλακτικά, είναι καλό να κρατήσεις και τις δύο ενεργοποιημένες για το μέγιστο αποτέλεσμα.

Φυσικά, μερικές δοκιμές δεν βλάπτουν, άλλωστε χωρίς αυτές δεν μπορείς να γνωρίζεις και ποιες αποδίδουν καλύτερα για το δικό σου blog.

Χρώματα και γραμματοσειρά

Για τις διαφημίσεις κειμένου, έχεις την ικανότητα να αλλάξεις τα χρώματα και το στυλ της γραμματοσειράς. Εδώ παίζει σημαντικό ρόλο η αισθητική, αλλά σύμφωνα με την Google, αν οι διαφημίσεις δεν μπερδεύουν τον επισκέπτη, έχουν μεγαλύτερο κέρδος ανά κλικ.

Με όλα αυτά κατά νου, καλό είναι οι διαφημίσεις κειμένου να παραμένουν με το προεπιλεγμένο στυλ τους ή με ένα χρωματισμό που δεν θα μπερδεύει τον επισκέπτη και θα είναι ολόιδιο με αυτού των κειμένων σου. Και πάλι όμως, είναι περισσότερο θέμα αισθητικής.

Στη συνέχεια, μένουν οι επιλογές ‘Προσαρμοσμένα Κανάλια‘ και ‘Αν δεν διατίθενται διαφημίσεις‘ τις οποίες τις αφήνουμε καθώς έχουν, εναλλακτικά θα δεις τις διαφημίσεις σου εντελώς κενές (λευκές) και δεν θα λειτουργούν – εκτός αν είσαι γνώστης.

Προσθήκη διαφημίσεων στο WordPress

Πως να βγάλεις χρήματα με το αντιστοιχισμένο περιεχόμενο της Adsense

Μόλις διαμορφώσεις τη διαφήμιση σου έτσι όπως τη θέλεις με την ονομασία, το μέγεθος και το στυλ, πάνε τέρμα κάτω και κάνε κλικ στην επιλογή ‘Αποθήκευση και λήψη κώδικα‘.

Τώρα, θα χρειαστεί να αντιγράψεις τον κώδικα και να τον επικολλήσεις στο σημείο που θέλεις να εμφανίζεται.

Πολλά επαγγελματικά themes παρέχουν από μόνα τους την επιλογή να προσθέτεις διαφημίσεις μέσα από τις ρυθμίσεις τους, αλλά αν το δικό σου theme δεν παρέχει αυτές τις επιλογές, μπορείς να χρησιμοποιείς plugins όπως το Ad Inserter – WordPress Ads Management ή το Insert Post Ads. Για τη πλευρική στήλη (sidebar) χρησιμοποίησε τα διαθέσιμα widgets που παρέχει το WordPress.

Μόλις εγκαταστήσεις το plugin της επιλογής σου (προτείνω το Ad Inserter μιας και παρέχει περισσότερες επιλογές), επικόλλησε τον κώδικα της διαφήμισης μέσα στα πλαίσια και επέλεξε από τις ρυθμίσεις σε ποιο σημείο θέλεις να προστεθεί η διαφήμιση μέσα στα άρθρα.

Σε αυτή τη φωτογραφία μπορείς να δεις πως έχω προσθέσει τον κώδικα μιας διαφήμισης και έχω επιλέξει να εμφανίζεται μέσα στα άρθρα μετά την πρώτη παράγραφο και στο δεξί μέρος.

Μπορείς να προσθέσεις όσες θέλεις, αλλά όχι στο ίδιο πλαίσιο. Κάθε κώδικας διαφήμισης πρέπει να βρίσκεται στο δικό του πλαίσιο, το plugin παρέχει αρκετά.

Τα πλαίσια είναι αυτά τα νουμεράκια που βλέπεις στην παραπάνω φωτογραφία. Σε αυτά προσθέτεις διαφημίσεις και επιλέγεις σε ποια σημεία θέλεις να εμφανίζεται η καθεμία.

Θέλω να πιστεύω πως έχω καλύψει τα πιο βασικά κομμάτια της Google Adsense σε αυτό το σημείο. Αν υπάρχει κάτι που πιστεύεις ότι έχω παραλήψει, αν δεν κατάλαβες κάτι ή αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα, μη διστάσεις να αφήσεις το σχόλιο σου παρακάτω και ευχαρίστως να σε βοηθήσω με τη λύση του.

Google Adsense – Οδηγός για τη δημιουργία διαφημίσεων
5 (100%) 4 votes