Πέμπτη, 14 Μαρτίου, 2024

Πως να προωθείς τα podcast επεισόδια σου

Share

Ως podcaster, έχεις την ευθύνη όχι μόνο να δημιουργείς, να επεξεργάζεσαι και να δημοσιεύεις, αλλά και να προωθείς τα podcast επεισόδια σου. Στο Inkstory έχω καλύψει μερικά από τα βασικότερα πράγματα που αφορούν το podcasting, αλλά δεν έγραψα ποτέ για το πως γίνεται η προώθηση των επεισοδίων σου. Αυτό αλλάζει σήμερα.

Πρώτα απ’ όλα, να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για όλα τα καλά σας λόγια για το The Blogging Dispatch. Μου στέλνεται καθημερινά μηνύματα πως ξεκινήσατε τα δικά σας podcast κανάλια χάρη στα άρθρα και τα βίντεο που έχω δημιουργήσει και μπορώ να πω άφοβα πως με κάθε μήνυμα που μου στέλνεται, μου χαρίζεται και ένα χαμόγελο!

Προτού διαβάσεις το παρόν άρθρο, στην περίπτωση που δεν γνωρίζεις τι είναι το podcasting ή πως να ξεκινήσεις το δικό σου, ρίξε μια ματιά στα παρακάτω άρθρα:

  1. Τι είναι το Podcast και πως να ξεκινήσεις: Οδηγός για αρχάριους
  2. Λόγοι για να ξεκινήσεις το δικό σου Podcast Κανάλι (τώρα που είναι νωρίς)
  3. Δωρεάν μουσική για βίντεο και podcasts – Οι καλύτερες ιστοσελίδες
  4. Οι καλύτερες streaming υπηρεσίες για να ακούς podcast επεισόδια

Πως να προωθείς τα podcast επεισόδια σου

Εφόσον έχεις το δικό σου podcast κανάλι και έχεις ανεβάσει έστω και μερικά επεισόδια, το αμέσως επόμενο βήμα είναι να τα προωθήσεις. Όσο μεγαλύτερο κοινό αποκτάς, τόσο πιο γνωστά θα γίνονται τα επεισόδια σου και τόσες πιο πολλές συνεργασίες θα κλείνεις με άλλους podcasters και brands.

1. Κοινωνικά δίκτυα

Ποια λίστα δεν περιλαμβάνει και τα κοινωνικά δίκτυα μέσα; Όλες! Παρόλα αυτά, σε αντίθεση με το να προωθείς άρθρα, το podcasting είναι ολίγο διαφορετικό και καλό θα ήταν να εστιάσεις και σε συγκεκριμένα κοινωνικά δίκτυα. Αν εστιάσεις σωστά, τότε θα δεις τεράστια αλληλεπίδραση και ακόμα περισσότερες προβολές.

1.1 Twitter

Το Twitter είναι το go-to κοινωνικό δίκτυο. Οτιδήποτε συμβαίνει, ανεβαίνει πρώτα στο Twitter και μετά στα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα. Όλοι οι podcasters έχουν δικό τους λογαριασμό στο Twitter και μέσα από αυτό γράφουν ενημερώνουν συνεχώς τους ακροατές τους για οτιδήποτε κάνουν.

Για να καταφέρεις να αποκτήσεις μεγαλύτερη αλληλεπίδραση στο Twitter, θα χρειαστεί να δημοσιεύεις tweets με μικρά σενάρια ή συζητήσεις από τα επερχόμενα επεισόδια σου, να κάνεις ψηφοφορίες (polls) κάνοντας ερωτήσεις, να μιλάς για τη μέρα σου, να απαντάς στις απαντήσεις και να δημοσιεύεις (προφανώς) τα νέα σου επεισόδια. Το Twitter παρέχει επίσης και SEO για τα tweets σου, οπότε θα εμφανίζονται και στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Συμβουλή: Μπορείς να ακολουθήσεις podcast υπηρεσίες στο Twitter και να ποστάρεις τον σύνδεσμο του podcast καναλιού σου κάτω από τα tweets τους (βλέπε Anchor, Spotify, Stitcher, SoundCloud κ.α.).

1.2 Reddit

Το Reddit, εδώ πάρα πολλά χρόνια, είναι μια από τις δημοφιλέστερες και μεγαλύτερες κοινότητες σε ολόκληρο τον κόσμο. Η υπηρεσία έχει και εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες και Ελληνίδες, αλλά η ενότητα r/podcasts είναι αυτή στην οποία πρέπει να εστιάσεις για να προωθήσεις τα podcast επεισόδια σου και να γνωρίσεις και άλλους podcasters.

Αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, το r/podcasts έχει πάνω από 1.2 εκατομμύρια podcasters και μπορείς ακόμα να ανεβάζεις τα νέα σου επεισόδια στο Weekly Podcast Post που ανεβαίνει κάθε βδομάδα.

1.3 Instagram

Το Instagram δεν είναι μόνο για να ανεβάζεις φωτογραφίες ή βίντεο με γάτες, αλλά και για να προωθείς τα podcast επεισόδια σου. Χρησιμοποίησε το για να ανεβάζεις βίντεο ενός λεπτού από κάθε νέο podcast επεισόδιο που δημιουργείς. Χρησιμοποίησε τα σωστά hashtags, ακολούθησε άλλους podcasters, ανέβασε stories και, υπάρχει και το IGTV, το οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις προς όφελος σου.

2. Blogging

Τι έχει περισσότερο κόσμο από ένα απλό podcast επεισόδιο; Ένα podcast επεισόδιο που είναι γραμμένο και ως άρθρο. Τώρα θα μου πεις, “Πάνο, ξέχνα το, δεν υπάρχει περίπτωση να κάτσω να το κάνω αυτό!” Ναι, σίγουρα, είναι βαρετό να κάθεσαι και να γράφεις για οτιδήποτε έχεις μιλήσει σε κάθε επεισόδιο, αλλά τα οφέλη είναι πολλά περισσότερα απ’ όσο πραγματικά νομίζεις.

Όταν παίρνεις ένα podcast επεισόδιο και το μετατρέπεις ολόκληρο σε άρθρο, το SEO αυξάνεται σε δραματικά επίπεδα και παράλληλα κερδίζεις περισσότερο κόσμο που προτιμάει να διαβάζει απ’ το να ακούει. Επίσης, αυξάνεις τις πιθανότητες για να βγάλεις περισσότερα χρήματα, προβάλλοντας διαφημίσεις μέσα από το blog σου.

3. Vlogging

Καλά, και vlogging δε το λες, αλλά έχεις που έχεις σε ψηφιακή μορφή τα επεισόδια σου, γιατί να μην τα μετατρέπεις και σε βίντεο; Οι πιθανότητες για να σε βρει περισσότερος κόσμος είναι πολύ μεγαλύτερες όταν τα επεισόδια σου είναι διαθέσιμα και σε μεγάλες vlogging πλατφόρμες όπως το YouTube και το Vimeo. Μπορείς επίσης να ασχοληθείς και με το SEO για βίντεο, το οποίο είναι περίπου το ίδιο με το SEO για podcast επεισόδια, με μικρές παραλλαγές που δεν απαιτούν να επενδύσεις αρκετό χρόνο.

Όταν προωθείς τα podcast επεισόδια σου και στο YouTube, να θυμάσαι πως αυξάνεις ακόμα περισσότερο τα κέρδη σου, καθώς αν φτάσεις τους 1.000 subscribers και τις 4.000 ώρες ακούσματος, το YouTube θα σου επιτρέψει να ενεργοποιήσεις τις διαφημίσεις, έτσι ώστε να αυξήσεις ακόμα περισσότερο το εισόδημα σου.

4. Email Marketing

Το email marketing δεν θα πεθάνει σύντομα, και αυτό είναι κάτι που γνωρίζουν όλοι όσοι ασχολούνται με το μάρκετινγκ, σε ό,τι μορφή και αν είναι αυτό. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις υπηρεσίες όπως το SendinBlue ή το MailChimp για να στέλνεις τα νέα σου podcast επεισόδια ή για να ειδοποιείς το κοινό σου για ερχόμενα επεισόδια ή για αλλαγή του προγράμματος σου. Αν αποκτήσεις χιλιάδες subscribers στο newsletter σου, θα έχεις και περισσότερες πιθανότητες για να κλείνεις διαφημιστικές συνεργασίες με brands.

5. Συνεντεύξεις

Για κάποιο λόγο, οι συνεντεύξεις πάντα τραβούσαν το ενδιαφέρον του κόσμου. Προσπάθησε να φέρεις στο κανάλι σου άλλους podcasters για να τους πάρεις συνέντευξη και να τους γνωρίσεις στο κοινό σου. Αυτοί, από την πλευρά τους, θα μοιραστούν το επεισόδιο και στο δικό τους κοινό, το οποίο θα μπει να ακούσει το επεισόδιο που δημιούργησες. Αυτή η προώθηση είναι ακριβώς ότι χρειάζεσαι για να σε γνωρίσει περισσότερος κόσμος που επίσης ακούει podcasts.

Μπορείς επίσης να έρθεις σε επικοινωνία με άλλους podcasters ώστε να σε πάρουν αυτοί συνέντευξη και έτσι να γίνεις πιο γνωστός/γνωστή μέσα από άλλα κανάλια. Ποιος δεν θέλει άλλωστε να φιλοξενήσει στο κανάλι του έναν άλλον podcaster;

6. Guest Podcasting

Πως λέμε guest blogging; Ε, το guest podcasting δεν έχει απολύτως καμιά διαφορά. Μπορείς είτε να φέρεις άλλους podcasters να πουν μερικά λόγια πάνω σε ένα θέμα στο οποίο είναι αρκετά γνώριμοι, ή να μιλήσεις εσύ σε άλλα κανάλια για ένα θέμα που γνωρίζεις καλά. Αν, για παράδειγμα, είσαι travel podcaster, μπορείς να μιλήσεις για τα ταξίδια, ενώ αν είσαι food podcaster, μπορείς να μιλήσεις για συγκεκριμένες συνταγές.

Το guest podcasting είναι αναμφισβήτητα ένας πολύ ωραίος τρόπος για να προσελκύσεις περισσότερο κόσμο αλλά και για να λάβεις περισσότερες προβολές καθώς οι podcasters που θα φιλοξενήσεις στο κανάλι σου, θα μοιραστούν εξίσου το επεισόδιο με τους δικούς τους followers. Μπορείς ακόμα να φέρεις και άγνωστους ανθρώπους που έχουν μια ιστορία να διηγηθούν και ένα καλό παράδειγμα είναι και ένα από τα επεισόδια που έκανε ο Αργύρης και ο Χάρης από το Trip Flakes.

7. SEO

Δεν θα αναφέρω πολλά για το SEO σε αυτό το άρθρο καθώς είχα δημοσιεύσει πριν λίγο καιρό ένα άρθρο με τίτλο “SEO για Podcasts: Ένας πλήρης οδηγός για αρχάριους” το οποίο σου προτείνω να διαβάσεις. Ουσιαστικά, το SEO (Search Engine Optimization ή Βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης) είναι αναμφισβήτητα ο καλύτερος τρόπος για να προωθείς τα podcast επεισόδια σου σε μηχανές αναζήτησης όπως η Google, η Bing, η Yahoo!, η DuckDuckGo και πάει λέγοντας.

Μικρό απόσπασμα από το προηγούμενο άρθρο: Στις 9 Μαΐου του 2019, η Google ανακοίνωσε πως όχι μόνο θα ξεκινήσει να εμφανίζει podcasts επεισόδια στα αποτελέσματα της, αλλά θα επιτρέπει στους χρήστες να τα ακούνε απευθείας από εκεί, χωρίς να χρειάζεται να μπουν σε κάποια ιστοσελίδα ή υπηρεσία. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική ανακοίνωση για τους podcasters, καθώς πλέον έχουν την δυνατότητα αυξήσουν ακόμα περισσότερο το κοινό τους μέσω των βασικών SEO πρακτικών.

8. Επί πληρωμής προώθηση

Εάν θέλεις να επενδύσεις στην προώθηση των podcast επεισοδίων σου, τότε μπορείς να δώσεις μερικά χρήματα για να προωθήσεις τα podcast επεισόδια σου σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Instagram και το Twitter. Τα καλά νέα είναι πως δεν θα χρειαστεί να επενδύσεις πολλά χρήματα, αλλά όσα μπορεί να αντέξει το budget σου. Μπορείς, για παράδειγμα, να ξεκινήσεις μια διαφήμιση στο Facebook με 5-10 ευρώ, να δεις πως θα πάει και στη συνέχεια να κάνεις μεγαλύτερη ή να συνεχίσεις με λίγα χρήματα κάθε φορά.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις το Google Ads για να προωθήσεις τα podcast επεισόδια σου, τα οποία θα εμφανίζονται πρώτα στα αποτελέσματα αναζήτησης αλλά και μέσα σε άλλες ιστοσελίδες και blogs.

Bonus: Άκου το επεισόδιο “Τα μυστικά της Blogging, Vlogging και Podcasting επιτυχίας”

Σε ένα από τα επεισόδια που έκανα για το The Blogging Dispatch, μιλάω για τα μυστικά της blogging, vlogging και podcasting επιτυχίας. Θέλω να πιστεύω πως το επεισόδιο θα σε βοηθήσει για να πάρεις μια καλύτερα ιδέα για το πως λειτουργεί η όλη “αλυσίδα” του podcasting.


Έχεις κάποια συμβουλή για το πως να προωθείς τα podcast επεισόδια σου; Θα χαρώ να την ακούσω στα σχόλια παρακάτω – και μην ξεχάσεις να αφήσεις έναν σύνδεσμο προς το podcast κανάλι σου, ώστε να μπω να ακούσω τα επεισόδια σου, καθώς και οι υπόλοιποι αναγνώστες που διαβάζουν το άρθρο (και πιθανώς podcasters).

Featured Image Credits: Wallpaper Flare

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης είναι ο διαχειριστής του Inkstory και ειδικεύεται στη γραφή αναλυτικών οδηγών για το Blogging, το Vlogging, το Podcasting, το SEO και το WordPress. Το πάθος του για το blogging ξεκίνησε κάπου στα τέλη του 2006, όπου άνοιξε το πρώτο του blog και ασχολήθηκε επαγγελματικά με το Web Designing και Development.

5 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
5 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;