Ως blogger, επενδύεις μια μεγάλη ποσότητα χρόνου για να δημιουργείς ποιοτικό και μοναδικό περιεχόμενο για το blog σου. Το πρόβλημα, ωστόσο, φαίνεται να βρίσκεται στο μέγεθος του περιεχομένου, για το οποίο δεν έχεις ορίσει ένα ελάχιστο όριο.

Πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησα μια μελέτη πάνω στο μέγεθος των άρθρων, αν τα μεγάλα άρθρα δηλαδή έχουν υψηλότερο search rank στις μηχανές αναζήτησης, καθώς έβλεπα blogs με πάνω από 1,500 λέξεις να εμφανίζονται πρώτα στα αποτελέσματα της Google και της Bing. Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς αυτό που περίμενα εξ ‘αρχής.

Αν το ελάχιστο όριο των λέξεων που γράφεις σε κάθε άρθρο σου δεν ξεπερνάει τις 1,500 λέξεις, τότε το engagement, τα σχόλια και το SEO των άρθρων σου είναι πολύ πιο χαμηλά απ’ όσο νομίζεις. Υπάρχουν αρκετές αποδείξεις στο διαδίκτυο αυτή την στιγμή οι οποίες αποδεικνύουν πως όσο πιο μεγάλο είναι ένα άρθρο, τόσο πιο υψηλή θα είναι η απόδοση του.

Διάβασε επίσης: 5 τεχνικές για να βελτιώσεις το search ranking του blog σου

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να καλύψω τα βασικά που πρέπει να γνωρίζεις για το ελάχιστο όριο των λέξεων που γράφεις σε κάθε άρθρο και πως οι λέξεις επηρεάζουν κάποια βασικά κριτήρια στο SEO του blog σου.

Γιατί οι bloggers πιστεύουν πως τα μικρά άρθρα είναι η απάντηση

Στη σήμερον ημέρα, οι άνθρωποι σερφάρουν στο διαδίκτυο από μικρές οθόνες (smartphones και tablets), οπότε είναι λογικό να σκεφτείς πως κανένας δεν έχει τον χρόνο να κάτσει και να διαβάσει ένα μεγάλο άρθρο. Με αυτά κατά νου, είναι λογικό να πιστεύεις πως τα σύντομα (μικρά) άρθρα που παρέχουν μια γρήγορη απάντηση σε ένα ερώτημα είναι η απάντηση στο καλό περιεχόμενο. Άλλωστε, τι καλύτερο απ’ το να τελειώνεις τη δημιουργία ενός άρθρου σε λιγότερο από μια ώρα;

Ενώ τα άρθρα με λίγες λέξεις φαίνεται μια εύκολη – και για αρκετούς αποτελεσματική – λύση, τόσο για εσένα όσο και για τους αναγνώστες σου, στην πραγματικότητα είναι το ακριβώς αντίθετο. Εκτός, φυσικά, αν το blog σου έχει πολύ υψηλή κίνηση. Αν όμως δεν έχει, τότε τα μικρά άρθρα μόνο κακό κάνουν.

Τα μεγάλα άρθρα και τα Google SERPs

Αν ρίξεις μια ματιά και μελετήσεις τα δέκα top αποτελέσματα αναζήτησης της Google, θα παρατηρήσεις πως ο μέσος όρος των λέξεων σε κάθε ένα από αυτά τα άρθρα (κυρίως αυτά που βρίσκονται στην πρώτη θέση) είναι περίπου 2,450 λέξεις. Ως απόδειξη, σου έχω παραθέσει παρακάτω το graphic του SerpIQ:

Τα μεγάλα άρθρα και τα κρυφά οφέλη τους στο SEO

Καθώς το περιεχόμενο στην παραπάνω φωτογραφία μετακινείται από τον έναν αριθμό στον άλλον (δηλαδή από θέση σε θέση στα αποτελέσματα της Google), μπορείς να δεις ποιος είναι ο μέσος όρος των λέξεων.

Οπότε, ιδού το ερώτημα: Γιατί τα μεγάλα άρθρα έχουν καλύτερη απόδοση στα αποτελέσματα αναζήτησης; Η απάντηση είναι απλή. Τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των ανθρώπων που αναζητούν στην Google χρησιμοποιώντας μεγάλες λέξεις κλειδιά (keywords) έχει αυξηθεί σε μεγάλο βαθμό, οπότε το διαδίκτυο πολύ γρήγορα μετατράπηκε στην απόλυτη ψηφιακή βιβλιοθήκη πληροφοριών.

Καθώς κάποιοι χρήστες της Google αναζητούν μικρά άρθρα με σύντομες απαντήσεις, άλλοι ψάχνουν για πολλές πληροφορίες και αναλυτικά άρθρα. Σύμφωνα με μια αναφορά από το Buzzsumo, στο διαδίκτυο υπάρχει 16x περισσότερο περιεχόμενο με λιγότερο από 1,000 λέξεις, απ’ ότι υπάρχει με πάνω από 2,000 λέξεις.

Οπότε, μιας και τα μεγάλα άρθρα είναι πολύ λιγότερα, αυτό σημαίνει πως ο ανταγωνισμός είναι και πολύ μικρότερος. Ως εκ τούτου, ένα μεγάλο άρθρο είναι πιο εύκολο να χτυπήσει υψηλότερο search rank σε αντίθεση με ένα μικρό.

Πως να χτυπήσεις την πρώτη σελίδα στα αποτελέσματα γράφοντας μεγάλα άρθρα

Ας υποθέσουμε πως αποφάσισες να ξεκινήσεις να δημιουργείς μεγάλα άρθρα για το blog σου. Τι κάνεις στη συνέχεια; Ρίξε μια προσεχτική ματιά στις παρακάτω σημειώσεις για να μπορείς να ανεβάζεις τα μεγάλα άρθρα σου στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google:

Μορφοποίησε τα μεγάλα άρθρα σου με τον σωστό τρόπο. Τα μεγάλα άρθρα, όταν δεν είναι σωστά μορφοποιημένα, φαίνονται στους αναγνώστες σου ως ένα μεγάλο βουνό. Ως εκ τούτου, κανείς δεν πρόκειται να κάτσει και να τα διαβάσει. Για να τα μορφοποιήσεις, χρησιμοποίησε επικεφαλίδες, λίστες και συνδέσμους. Χρησιμοποίησε επίσης παραγράφους και όταν μπορείς, κόβε τα άρθρα σου σε 2-3 μέχρι και 4 ή 10 σελίδες.

– Πρόσθεσε μεγάλες, καλής ποιότητας και ενδιαφέρον εικόνες. Δεν είναι μυστικό πως το visual παίζει μεγάλο ρόλο στην απόδοση των άρθρων ενός blog. Χρησιμοποίησε ενδιαφέρον εικόνες υψηλής ανάλυσης αλλά συμπιεσμένες για να φορτώνουν γρήγορα οι σελίδες σου, οι οποίες δεν θα ξεφεύγουν από την θεματολογία των άρθρων σου και θα κεντρίζουν το ενδιαφέρον των αναγνωστών σου. Όσες πιο πολλές φωτογραφίες προσθέτεις στα άρθρα σου που περιέχουν τίτλους και περιγραφές, τόσο πιο υψηλό search rank θα έχουν.

– Γράφε περισσότερες από 1,500 λέξεις ανά άρθρο. Όταν ένα άρθρο έχει περισσότερες από 1,500 λέξεις, αποδίδει και πολύ καλύτερα. Μπόνους από τις μηχανές αναζήτησης θα λάβεις αν οι λέξεις ξεπερνάνε το όριο των 2,000.

– Δημιούργησε λίστες. Για να κρατάς το μεγάλο περιεχόμενο σωστά μορφοποιημένο, δημιούργησε λίστες και πρόσθεσε επικεφαλίδες για να γνωρίζουν οι αναγνώστες σου ακριβώς που βρίσκεται το κάθε τι.

Τα μεγάλα άρθρα και τα bots της Google

Τα bots της Google (αλλιώς γνωστά και ως crawlers) έχουν δημιουργηθεί έτσι ώστε μαζί με την βοήθεια των αλγορίθμων να παρέχουν στις πρώτες θέσεις τα καλύτερα αποτελέσματα. Για να θεωρηθεί ένα άρθρο ως καλό αποτέλεσμα, αυτό σημαίνει πως παρέχει αρκετές πληροφορίες για να λύσει το ερώτημα ή το πρόβλημα των χρηστών. Τα bots της Google θεωρούν ένα άρθρο ως «καλό» και «ποιοτικό» όταν αυτό:

  • Παρέχει αρκετές πληροφορίες
  • Έχει πολλές φωτογραφίες με τίτλους και περιγραφές
  • Έχει λίστες και επικεφαλίδες
  • Εξωτερικούς και εσωτερικούς συνδέσμους
  • Λέξεις κλειδιά

Για να καταφέρει ένας blogger να γράψει ένα άρθρο το οποίο να περιέχει όλα τα παραπάνω σημαντικά κριτήρια που αναζητούν συνεχώς τα bots της Google, αυτό σημαίνει πως το περιεχόμενο του θα πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο. Άλλωστε πόσες πληροφορίες, φωτογραφίες, λίστες, επικεφαλίδες, εσωτερικούς και εξωτερικούς συνδέσμους και λέξεις κλειδιά μπορείς να προσθέσεις σε ένα μικρό και σύντομο άρθρο;

Γιατί τα μεγάλα άρθρα έχουν υψηλότερο engagement

Ας αφήσουμε για μια στιγμή τους αλγόριθμους της Google και το SEO και ας ρίξουμε μια ματιά στην πλευρά του αναγνώστη. Ένας αναγνώστης ο οποίος ψάχνει πληροφορίες για ένα θέμα που τον απασχολεί, ποια άρθρα θα προτιμήσει να δει στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων; Ένα άρθρο σύντομο και μικρό που πιθανόν να παραλείπει σημαντικές πληροφορίες για το θέμα που τον ενδιαφέρει, ή ένα μεγάλο άρθρο σωστά μορφοποιημένο που του παρέχει ακριβώς ότι ψάχνει;

Οπότε, το τελικό αποτέλεσμα θα φέρει μεγαλύτερο engagement στα άρθρα του blog σου μιας και στα μεγάλα άρθρα θα δεις και περισσότερες συζητήσεις από χρήστες που ενδιαφέρονται για το συγκεκριμένο θέμα που έγραψες.

Η ετυμηγορία: Η δημιουργία μεγάλων άρθρων θα φέρει ως αποτέλεσμα το υψηλότερο search rank

Το να γράφεις μεγάλα άρθρα με πάνω από 1,500 λέξεις το καθένα, με φωτογραφίες οι οποίες περιέχουν τίτλους και περιγραφές και προσθέτοντας λίστες και επικεφαλίδες, αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί από εδώ και στο εξής να επενδύεις πολύ περισσότερο χρόνο στο blog σου. Το τελικό αποτέλεσμα, ωστόσο, θα είναι το υψηλότερο search rank στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Άλλωστε αν πραγματικά ενδιαφέρεσαι να μετατρέψεις το blog σου σε μόνιμη εργασία, ή κερδοφόρα επιχείριση εν πάση περίπτωση, τότε θα χρειαστεί να κάνεις σοβαρή δουλειά και να ασχολείσαι με αυτό αρκετές ώρες την εβδομάδα.

Εσύ πόσες λέξεις γράφεις σε κάθε άρθρο σου και ποια η άποψη σου για τα μεγάλα άρθρα και το SEO; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω. 🙂

Τα μεγάλα άρθρα και τα κρυφά οφέλη τους στο SEO
5 (100%) 7 votes

  • Ενδιαφέρον άρθρο το οποίο θίγει ένα σημαντικό θέμα για το SEO. Προσωπικά στο δικό μου blog (http://www.seoingreece.org) ακολουθώ αυτή την προσέγγιση και πετυχαίνω καλές κατατάξεις. Αναφορικά πάντως με το engagement βλέπω ότι άρθρα μεταξύ 600 – 1.000 λέξεων έχουν συνήθως περισσότερα likes και shares από σημαντικά μεγαλύτερα άρθρα μου.

    • Τα μικρότερα άρθρα θα έχουν πάντα μεγαλύτερο engagement από τα μεγάλα άρθρα αν δεν παρέχεις μέσα από αυτά σωστή μορφοποίηση και καλό visual.

      Έχω παρατηρήσει πως τα μεγάλα άρθρα για να αποκτήσουν τεράστιο engagement πρέπει να έχουν πιασάρικους τίτλους, ενδιαφέρον featured εικόνα και η πρώτη πρόταση θα πρέπει να κεντρίσει το ενδιαφέρον των αναγνωστών.

      Αν το θέμα για το οποίο γράφεις έχει πέραση, τότε ένα μεγάλο άρθρο θα αποκτήσει πολύ μεγαλύτερο engagement σε σύγκριση με ένα μικρό του ίδιου θέματος.

  • Pingback: Πως να αυξήσω την επισκεψιμότητα του blog μου; - Inkstory()

  • Pingback: Γιατί η Wikipedia εμφανίζεται πάντα πρώτη στην Google;()