Είτε είσαι επαγγελματίας blogger, είτε ασχολείσαι με το μάρκετινγκ, πρέπει να γνωρίζεις τις βασικές τεχνικές του SEO για να ανεβάσεις το search ranking του blog σου. Το πρόβλημα με τους περισσότερους bloggers δεν είναι τα άρθρα που γράφουν, ούτε η φωνή που αναπτύσσουν μέσω αυτών, αλλά τα κακογραμμένα τους κείμενα που δεν συμπίπτουν με τις προδιαγραφές του SEO. Αλλά θα αναφερθώ για το συγκεκριμένο θέμα στο επόμενο άρθρο μου.
Όταν πρόκειται για το SEO, πρέπει να είσαι απίστευτα προσεκτικός. Τεχνικές που δούλευαν στο παρελθόν – αλλά όχι στο παρόν – και συνεχίζεις να τις χρησιμοποιείς, μπορούν να “σκοτώσουν” το rank και ξαφνικά η organic κίνηση του blog σου να πέσει με πολύ απότομους ρυθμούς. Υπάρχουν επίσης τεχνικές οι οποίες είναι εντελώς χάσιμο χρόνου, και ο χρόνος είναι χρήμα. Αν θέλεις να “χτίσεις” μια βάση στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, τότε θα πρέπει να προχωράς προσεχτικά και με βάση τον αλγόριθμο της εταιρείας.
Οι πιο δημοφιλής τεχνικές για να αυξήσεις κατά ένα μεγάλο όριο το search ranking του blog σου είναι το blogging, το SEO, τα κοινωνικά δίκτυα και το email marketing. Θα σου πρότεινα όχι απλά να τα διαβάσεις και να ενημερωθείς γι ‘αυτά, αλλά να ξεκινήσεις να τα κάνεις πράξη όσο το δυνατόν πιο σύντομα γίνεται.
Παρακάτω έχω προσθέσει μερικές απλές – αλλά βασικές – τεχνικές οι οποίες θα σε βοηθήσουν να ανεβάσεις το search ranking του blog σου.
Σημείωση: Το search ranking, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι η κίνηση που προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης. Το ίδιο ισχύει και για το organic search. Όταν λέμε ότι θέλουμε να ανεβάσουμε το search ranking μας, εννοούμε να φαίνονται τα άρθρα του blog μας πιο συχνά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και στις πρώτες σελίδες (κυρίως στην πρώτη).
1. Σταμάτα να επικεντρώνεσαι αποκλειστικά στις λέξεις-κλειδιά
Τα τελευταία χρόνια, η Google έχει κάνει πολύ μεγάλες προσπάθειες για να εμφανίζει όσο το δυνατόν πιο ποιοτικά και μοναδικά αποτελέσματα γίνεται στους χρήστες της. Μια μεγάλη αλλαγή έγινε με το Hummingbird, ένας πανέξυπνος αλγόριθμος αναζήτησης που εξετάζει και αναλύει τις λέξεις-κλειδιά των άρθρων. Ο στόχος του νέου αλγόριθμου είναι να σταματήσει να βλέπει τις λέξεις-κλειδιά ως πρώτη προτεραιότητα και να ξεκινήσει να κατανοεί τα άρθρα με όλο τους το κείμενο.
Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής, η Google δίνει πλέον μεγαλύτερη έμφαση στην αξία του περιεχομένου σου βάση των πληροφοριών που παρέχεις και όχι στις συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που έχεις προσθέσει.
Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι πρέπει να σταματήσεις να περνάς λέξεις-κλειδιά στα άρθρα σου. Η μηχανή αναζήτησης συνεχίζει να βασίζεται – έως ένα βαθμό – στις λέξεις-κλειδιά των άρθρων ώστε να καταλαβαίνει και να κατανοεί ακόμα καλύτερα πότε ένα περιεχόμενο είναι spam, παραπλανητικό ή δεν παρέχει τις σωστές πληροφορίες.
Το κλειδί είναι να εστιάζεις πάντα στο ποιοτικό περιεχόμενο και να παρέχεις χρήσιμες και αξιόπιστες πληροφορίες στους αναγνώστες σου. Αν θέλεις να εμφανίζεσαι πρώτος σε συγκεκριμένα αποτελέσματα αναζήτησης, τότε δημιούργησε περιεχόμενο το οποίο αξίζει να προστεθεί πρώτο. Σταμάτα να προσπαθείς να βρίσκεις τρόπους με τους οποίους θα ανεβάσεις το search ranking σου πιο γρήγορα με διάφορα κόλπα και χωρίς πολύ δουλειά. Παίζεις με την μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του κόσμου η οποία έχει δημιουργηθεί από πανέξυπνους ανθρώπους.
2. Δημοσίευε τα άρθρα σου στα κοινωνικά δίκτυα
Πάνω από 3 εκατομμύρια blogs δημοσιεύουν κάθε μέρα νέα άρθρα. Αν θέλεις να τα περάσεις και να εμφανιστείς πρώτος στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, τότε θα πρέπει να “παίξεις” το παιχνίδι τους. Ξεκίνα να δημοσιεύεις τα άρθρα σου στο Google+, στο Tumblr, στο LinkedIn και σε οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό δίκτυο υποστηρίζει η Google στα αποτελέσματα της (το Facebook, το Twitter και το Pinterest δεν υποστηρίζονται). Σε όσα περισσότερα δημοσιεύεις, τόσο το καλύτερο. Σε γενικές γραμμές, πρέπει να χτίσεις μια ολόκληρη κοινότητα ατόμων που θα σε ακολουθούν στα κοινωνικά δίκτυα και θα κλικάρουν στους συνδέσμους σου.
Η Google προσπαθεί να μαζέψει όσο το δυνατόν πιο πολλά δεδομένα γίνεται από το blog σου. Άρα, σε όσο πιο πολλά κοινωνικά δίκτυα βρίσκεται, τόσο πιο πολλά ενεργά backlinks υπάρχουν, τόσο πιο πολλά δεδομένα θα συλλέγει η εταιρεία για το blog σου και τόσο πιο ψηλά θα σε ανεβάζει στα αποτελέσματα.
Οι χρήστες που σε ακολουθούν στα κοινωνικά δίκτυα δεν ενδιαφέρονται να αγοράσουν τα προϊόντα που πουλάς (αν πουλάς). Σε αντίθεση με τους χρήστες που μπαίνουν από τις μηχανές αναζήτησης ψάχνοντας λύσεις για διάφορα προβλήματα, οι ακόλουθοι που έχεις ενδιαφέρονται να δουν πλούσιο και ποιοτικό περιεχόμενο που βασίζεται στην θεματολογία την οποία παρέχεις.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δώσεις στα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιείς. Κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει διαφορετικούς χρήστες, που σημαίνει ότι αν προσαρμόζεις το περιεχόμενο σου για κάθε ένα από αυτά, η κίνηση του blog σου θα αυξηθεί κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό. Για παράδειγμα, στο Pinterest οι χρήστες κάνουν κλικ μόνο στις μεγάλες-κάθετες εικόνες, στο Tumblr λατρεύουν το visual content, στο Google+ τα άρθρα παραγωγικότητας, lifehack, μαγειρικής, συμβουλών και φωτογραφιών, στο Twitter δεν έχω ιδέα γιατί δεν κατάλαβα ποτέ πως λειτουργεί (κακώς βέβαια) και στο Facebook δεν θα μάθουμε ποτέ γιατί μόνο το 5-10% των χρηστών βλέπουν τις κοινοποιήσεις σου – εκτός αν έχεις “βαθιά” τσέπη.
Όσο πιο μεγάλο κοινό χτίσεις στα κοινωνικά δίκτυα, τόσο πιο γνωστό θα γίνεται το blog σου και τόσο πιο πολλά κλικ θα λαμβάνει από αυτά. Επίσης, δεν θα βασίζεσαι μόνο στην Google για την κίνηση που θα παίρνεις με αποτέλεσμα να έχεις πιο ήσυχο το κεφάλι σου στην περίπτωση που κάποτε κάτι πάει στραβά (με λίγα λόγια, αν ποτέ η εταιρεία σε πατήσει πέναλτι).
3. Ποιότητα έναντι ποσότητας συνδέσμων
Όσο περισσότεροι ενεργοί σύνδεσμοι υπάρχουν προς το blog σου, τόσο το καλύτερο, σωστά; Λάθος.
Δεν είναι ψέμα ότι οι ενεργοί σύνδεσμοι (αλλιώς και backlinks) παίζουν ένα καθοριστικό παράγοντα στην κατάταξη ενός blog στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Ωστόσο, οι μέρες όπου αρκετοί bloggers δημιουργούσαν μικρά περιεχόμενα και στη συνέχεια έμπαιναν πρώτοι στα αποτελέσματα λόγο πάρα πολλών ενεργών συνδέσμων που είχαν από άλλες ιστοσελίδες, τελείωσαν.
Υπάρχουν πάρα πολλές υπηρεσίες οι οποίες παρέχουν πάρα πολλά ενεργά backlinks προς το blog σου για ένα μικρό κόστος και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αλλά προχώρησε με πολύ μεγάλη προσοχή γιατί μπορείς πολύ εύκολα να φας πέναλτι από την Google αν ένα από τα παρακάτω συμβεί:
- Αν λάβεις πάρα πολλά ενεργά backlinks σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
- Αν τα backlinks δεν έχουν καμιά σχέση με την θεματολογία του blog σου.
- Αν τα backlinks προέρχονται από domains με χαμηλό authority / ranking.
Αυτές τις μέρες, η ποιότητα των backlinks μετράει πολύ περισσότερο από την ποσότητα. Αν αποφασίσεις να επιλέξεις την ποσότητα, να είσαι σίγουρος πως ο αλγόριθμος του Penguin, ο οποίος παρουσιάστηκε από την Google το 2012 και έχε ως στόχο να βρίσκει τα blogs που αγοράζουν backlinks, θα το καταλάβει και θα φας πέναλτι.
4. Προώθησε το περιεχόμενο σου
Οι περισσότεροι bloggers (και όσοι ασχολούνται με το μάρκετινγκ) είναι με το σκεπτικό “αν το φτιάξεις, θα έρθουν.” Δυστυχώς, αυτό δεν ισχύει σε καμιά περίπτωση – εκτός αν η τύχη είναι ερωτευμένη μαζί σου. Αν θέλεις να ξεκινήσεις να ανεβάζεις την κίνηση του blog σου με ανθρώπους που όντως διαβάζουν την ίδια θεματολογία, ξεκίνα να προωθείς το περιεχόμενο σου διαφημίζοντας το.
Αν δεν έχεις σκοπό να πληρώσεις σε υπηρεσίες που παρέχουν ενεργά backlinks, τότε θα χρειαστεί να βάλεις το χέρι σου στη τσέπη και να ξεκινήσεις να διαφημίζεις το blog σου με τον σωστό τρόπο. Μπορείς να ξεκινήσεις με μικρές διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα και στη συνέχεια να πραγματοποιείς μεγάλες καμπάνιες με την Google Adwords. Στόχευε πάντα μόνο στο κοινό που έχει τα ίδια ενδιαφέροντα με την θεματολογία για την οποία γράφεις και όχι σε οποιονδήποτε βρεις απλά και μόνο για να ανεβάσεις τον αριθμό των ακόλουθων στα κοινωνικά δίκτυα.
Είναι καλύτερο να έχεις 1.000 ακόλουθους που ενδιαφέρονται για την θεματολογία σου, παρά 10.000 που δεν την διαβάζουν καν.
Αν δεν έχεις την ικανότητα ή φοβάσαι να επενδύσεις στο blog σου, τότε μπορείς να ανεβάσεις τα backlinks κάνοντας guest blogging. Σίγουρα, γράφοντας για άλλα blogs θα σου κοστίσει χρόνο, αλλά ή θα κάνεις αυτό, ή θα βάλεις το χέρι σου στη τσέπη.
Περισσότερα για το guest blogging μπορείς να μάθεις από το προηγούμενο άρθρο που έγραψα με τίτλο “Τι είναι το Guest Blogging και πως μπορεί να σε ωφελήσει.”
5. Βελτιστοποίησε το blog σου για τις mobile συσκευές
Η τεχνολογία έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια και ο κόσμος ξεκίνησε να χρησιμοποιεί διαφορετικές συσκευές για να ψάχνει πληροφορίες και να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Πλέον, ένας αναγνώστης δεν κάθεται μόνο πίσω από την οθόνη του σταθερού του υπολογιστή, μπορεί να μπαίνει είτε από το smartphone του είτε από το tablet του.
Καθώς λοιπόν τα smartphones έχουν πάρει την πρωτιά, η Google προσαρμόστηκε και αυτή με τη νέα συμπεριφορά των χρηστών της. Ως εκ τούτου, το ίδιο θα πρέπει να κάνεις κι εσύ. Αν το blog σου δεν είναι mobile friendly (που θα ‘πρεπε να είναι από τις 21 Απριλίου του 2015 – την ήμερα που η Google άλλαξε τον αλγόριθμο της) τότε έχεις μεγάλο πρόβλημα με το SEO.
→ Έλεγξε αν το blog σου είναι mobile-friendly με το εργαλείο της Google.
Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να γνωρίζεις για τα mobile friendly blogs: Σχεδιασμός. Σιγουρέψου πως οι σελίδες, τα μενού και τα άρθρα φαίνονται σωστά στις mobile συσκευές. Επίσης, οι γραμματοσειρές δεν πρέπει να είναι πολύ μικρές, το ίδιο και για τους συνδέσμους ή τις εικόνες στις οποίες οι χρήστες κάνουν κλικ για να μεταφερθούν σε άλλες εσωτερικές ή εξωτερικές σελίδες.
Όπως ανέφερε και η Google στο επίσημο blog της, οι αναζητήσεις από mobile συσκευές έχουν μια απίστευτα μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες τις χρησιμοποιούν.
Search ranking – Συμπεράσματα
Στις μέρες μας, το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που παίζει σημαντικό ρόλο στον ψηφιακό κόσμο στον οποίο περνάμε ασταμάτητες ώρες. Ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσεις το search ranking του blog σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, είναι με τη δημιουργία χρήσιμου και ποιοτικού περιεχομένου που θα καλύπτει τις βασικές ανάγκες των χρηστών σου.
Αν αποφασίσεις να προωθήσεις το περιεχόμενο σου χρησιμοποιώντας πολλαπλά κοινωνικά δίκτυα, να είσαι σίγουρος πως στο τέλος θα έχεις στις παλάμες των χεριών σου μια αξιόπιστη πηγή γεμάτη από εκατοντάδες ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κλικάρουν στις δημοσιεύσεις σου.
Εσύ τι στρατηγικές χρησιμοποιείς για να βελτιώσεις το search ranking του blog σου αλλά και να αυξήσεις την κίνηση σε αυτό;
Δύο παρατηρήσεις/διορθώσεις στις οποίες κάνεις λάθος. Τα posts στα social media δεν λογίζονται ως backlinks ούτε και η Google τα βλέπει ως backlinks. Γενικότερα ο αλγόριθμος κάνει block στις δημοσιεύσεις των social media στην οργανική αναζήτηση για αυτό και ότι και να γράψεις στο Google ποτέ δεν πρόκειται να σου βγάλει στα αποτελέσματα ανάρτηση από το facebook πχ.
Αυτό που είναι ranking factor και επηρρεάζει το SEO με βάση την τελευταία ανακοίνωση από την Google , είναι τα social signals , δηλαδή πόσα likes , shares , tweets , pins κτλ έχουν τα posts που ανεβάζεις στα προφίλ σου. Βέβαια είναι μικρό το ποσοστό που δίνει στο συνολικό overall , αλλά δεν παύει να είναι και επίσημα ένας ranking factor.
Τέλος η ποιότητα των backlinks που αναφέρεις είναι μερικώς αληθής ισχυρισμός. Ναι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το DA και το PA μιας ιστοσελίδας από την οποία παίρνεις ένα backlink , αλλά η τεχνική του tier link building έχει αποδείξει πως μπορείς να χτίσεις μια τεράστια δομή από tiers για να πάρεις το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα από τα backlinks ούτως ώστε να πετύχεις την μέγιστη ώθηση στο SEO και εν τέλει στο traffic.
Σαφώς για να δουλέψει αυτό θα πρέπει να ακολουθήσεις μια πολύ συγκεκριμένη στρατηγική , με επίσης πολύ συγκεκριμένη δομή πράγμα που είναι δύσκολο και δεν το συνιστώ σε αρχάριους.
Το πρώτο ήταν πολύ σωστό και μεγάλο λάθος μου που το έγραψα εξ αρχής. Αν και, δεν είναι όλα τα κοινωνικά δίκτυα σαν το Facebook και το Twitter. Για παράδειγμα, στα αποτελέσματα αναζήτησης μπορείς να βρεις αναρτήσεις από το Google+ (αν και νομίζω πως βλέπεις μόνο των φίλων σου), από το Tumblr και το LinkedIn (τα LinkedIn posts για την ακρίβεια).
Τα βλέπεις μόνο αν είσαι συνδεδεμένος σε λογαριασμό Google την ώρα που κάνεις την αναζήτηση και αν το αποτέλεσμα έχει γίνει post από φίλο σου. Πρακτικά δηλαδή είναι άχρηστο και δεν δίνει bonus στην οργανική αναζήτηση.
Να φανταστώ αναφέρεσαι στο Google+ έτσι; Για εμένα πολύ καλή δουλειά κάνει το Tumblr και τα άρθρα στο LinkedIn (όχι οι κοινοποιήσεις). Για την ακρίβεια, αν στο Tumblr δημοσιεύεις ένα άρθρο ως κείμενο ή εικόνα με τον τίτλο και την περιγραφή του άρθρου, όχι μόνο εμφανίζεται στα αποτελέσματα της Google, αλλά πέρνεις και κόσμο από τους χρήστες που σε ακολουθούν ή τα tags που έχεις προσθέσει.
Ωραίο και χρήσιμο άρθρο. Συμφωνώ στα περισσότερα, με κάποιες μικρές παρατηρήσεις:
1. Καταλαβαίνω ότι το γράφεις με τη λογική πως συνήθως όλοι κοιτάνε να βρούνε ένα keyword και να το επαναλάβουν 20 φορές μέσα στο περιεχόμενο. Με αυτή την έννοια, προφανώς και είναι απαραίτητο να σταματήσει να γίνεται κάτι τέτοιο. Ωστόσο, πριν δημιουργηθεί ένα άρθρο για ένα website είτε ένα blog post, είναι ιδιαίτερα χρήσιμο να γίνεται αναλυτικό keyword research. Μπορεί όμως να γίνει με τη λογική της εύρεσης LSI keywords και Long Tail Keywords. Παραθέτω έναν καταπληκτικό οδηγό από έναν από τους καλύτερους SEO Gurus, που αναφέρεται ακριβώς στη μέθοδο που μπορείς να κάνεις επιτυχημένο keyword research: http://backlinko.com/keyword-research
2. Νομίζω ότι δε βοηθάει ιδιαίτερα, παρά μόνο εάν τα social media του brand έχουν αρκετά μεγάλο κοινό και κερδίζουν αρκετά shares, με τη λογική ότι τα πολλά shares μπορεί να οδηγήσουν σε κάποια backlinks τελικά από άλλους website owners που θα δουν ένα viral θέμα και θα ενδιαφερθούν να το δημοσιεύσουν.
3. Πολύ σωστό και από τα πλέον σημαντικά κομμάτια του SEO. Θα πρόσθετα ίσως ότι καλό είναι να υπάρχει link diversity, δηλαδή δεν είναι απαραίτητο όλα τα links να είναι do follow. Ακόμα και τα no follow links, παρότι δεν “περνάνε” αξία, χαρίζουν αξιοπιστία καθώς προσδίδουν μια μεγαλύτερη φυσικότητα στο link profile.
4. Ίσως θα μπορούσαμε να τα παραλείψουμε όλα και να κρατήσουμε και μόνο αυτό το κομμάτι. Χωρίς προώθηση περιεχομένου, που ουσιαστικά σημαίνει δημιουργία links, δεν μπορείς πλέον να καταταχθείς παρά μόνο σε πολύ χαμηλού ανταγωνισμού αγορές. Στο εξωτερικό το ονομάζουν ως “publish and pray” λογική (δημοσιεύεις δηλαδή και προσεύχεσαι για links) και προφανώς ως κάτι που δεν πρέπει να κάνουμε. Διαφωνώ βέβαια λίγο για την προώθηση στο AdWords. Δεν έχει προφανώς αντίκτυπο στις organic κατατάξεις και δύσκολα θα κερδίσεις backlinks από διαφήμιση στο AdWords. Βελτιώνει δηλαδή το awareness αλλά όχι το search ranking.
5. Yes!!!
Σε κάθε περίπτωση, χρήσιμο άρθρο. Μπορείς να ελέγξεις και σχετικά ένα άρθρο που έχω γράψει και επικεντρώνεται στα 4 βασικά σημεία για να βελτιώσεις το search ranking se μια ιστοσελίδα, blog ή e-shop
http://blog.cloudhaz.com/proothisi-istoselidon-seo/
Συγγνώμη για το μεγάλο post, ελπιζω νη μην κούρασα!
Περίπου 7 μήνες αργότερα έρχεται και η απάντηση μου στο σχόλιο σου. Πραγματικά λυπάμαι, δεν ξέρω πως μου ξέφυγε και το έγκρινα αλλά δεν απάντησα. Πολύ σωστές οι παρατηρήσεις σου, γενικά ξεκινάω να πιστεύω όλο και περισσότερο πως όσο πιο πολύ γράφεις για τους αναγνώστες σου, τόσο καλύτερο SEO θα έχεις. Άλλωστε, το παν είναι να φεύγουν οι αναγνώστες σου ευχαριστημένοι από τις πληροφορίες που τους παρέχεις. Γιατί μόνο έτσι θα ξεκινήσουν μετά τα backlinks από άλλα blogs (λόγο άξιου και ποιοτικού περιεχομένου) και τα shares των αναγνωστών.
Πιστεύω πως οι περισσότεροι bloggers έχουν “φλομώσει” από τις στρατηγικές SEO που παρέχονται online και αντί να γράφουν για τους αναγνώστες τους, γράφουν για τις μηχανές αναζήτησης.