Πολλά blogs παρέχουν την επιλογή να γραφτούν οι αναγνώστες τους στο RSS feed τους ή μέσω κάποιας e-mail φόρμας, αλλά μήπως ήρθε ο καιρός να πάνε ένα βήμα παραπέρα παρέχοντας ένα καλοσχεδιασμένο newsletter;

Από τη δημιουργία μιας μεγάλης και δυνατής κοινότητας μέχρι και την αύξηση της κίνησης και των εσόδων από διαφημιστικές καμπάνιες, ένα newsletter μπορεί να φέρει πολλά οφέλη, τόσο για εσένα, όσο και για το blog σου.

Άλλωστε, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο απ’ το να πίνεις τον καφέ σου το πρωί και να έχεις στο email σου ένα newsletter που περιλαμβάνει κατηγοριοποιημένα όλα τα άρθρα που δεν κατάφερα να διαβάσω την προηγούμενη ημέρα.

Να γιατί πρέπει ξεκινήσεις το δικό σου newsletter

Εκτός από το αναμφισβήτητο γεγονός πως οι διαφημιστικές εταιρείες λατρεύουν τους bloggers με δυνατά και μεγάλα newsletters..

Μεγαλύτερη αφοσίωση

Δεν υπάρχει αμφισβήτηση στο γεγονός πως ένα μεγάλο ποσοστό των αναγνωστών σου βγαίνει από το blog σου και δεν ξανά μπαίνει (ανεξάρτητα από το πόσο καταπληκτικά άρθρα γράφεις). Οι άνθρωποι συχνά επισκέπτονται το blog σου από κάποια μηχανή αναζήτησης ή από κάποιο άλλο blog, διαβάζουν ένα-δύο άρθρα σου και στη συνέχεια βγαίνουν.

Με ένα newsletter μπορείς να τους προσφέρεις έναν πολύ καλό τρόπο για να συνδεθούν μαζί σου και με το blog σου και κάποια στιγμή, να επιστρέψουν. Ουσιαστικά τους δίνεις την ευκαιρία να επιλέξουν να τους υπενθυμίζεις να επισκεφτούν και πάλι το blog σου έτσι ώστε να διαβάσουν όλο το φρέσκο περιεχόμενο που έχεις γράψει από την προηγούμενη επίσκεψη τους.

Το newsletter αναπτύσσει νέες σχέσεις και εμπιστοσύνη

Ένα newsletter μπορεί να περιλαμβάνει μια φωτογραφία σου, ένα μικρό κείμενο με πληροφορίες για τη ζωή σου ή τη δουλειά που κάνεις και αρκετά για την προσωπικότητα σου.

Με αυτές τις πληροφορίες όχι μόνο χτίζεις νέες σχέσεις με τους αναγνώστες σου, αλλά τους βοηθάς να σε εμπιστευτούν και να συνεχίζουν να σε επισκέπτονται.

Τακτικά θα βλέπουν μηνύματα στο e-mail τους από εσένα και με τον καιρό θα αισθάνονται πως είσαι ένα γνωστό πρόσωπο. Με λίγα λόγια, θα δημιουργήσεις μια αίσθηση γνωριμίας απέναντι στους αναγνώστες σου. Μπορείς ακόμα να προσθέσεις και επιλογές για άμεση επικοινωνία, έτσι ώστε αν ένας αναγνώστης σου χρειαστεί βοήθεια σε κάτι, να είσαι πάντα εκεί.

Δημιουργεί την αίσθηση της κοινότητας

Σε όλους αρέσει το αίσθημα να γνωρίζουν πως είναι μέρος μιας κοινότητας – και αυτό είναι ακριβώς το αποτέλεσμα που μπορεί να σου αποφέρει ένα newsletter. Εκτός όμως από τους αναγνώστες σου, το αίσθημα που θα έχεις εσύ, ο άνθρωπος που διαχειρίζεται όλη την κοινότητα, θα είναι εκπληκτικό και θα σε βοηθήσει να αφοσιωθείς ακόμη περισσότερο με το blog σου, τους ανθρώπους που σε ακολουθούν, τα brands και το φρέσκο περιεχόμενο.

Με την εγγραφή στο newsletter, οι αναγνώστες σου θα συμμετέχουν ενεργά στο blog σου, το engagement θα ανέβει στα ύψη και θα αισθάνονται πως ανήκουν σε μια μοναδική κοινότητα.

Φέρνει απίστευτα μεγάλη κίνηση

Τα newsletters είναι ένας ισχυρός τρόπος για να αναδείξεις τα πιο δημοφιλή σου άρθρα, το ταλέντο σου στο γράψιμο και την δουλειά που έχεις κάνει με το blog σου. Και, αν τα άρθρα σου είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για τους συνδρομητές σου, θα δεις πολλά κλικ σε αυτά.

Όταν έχεις πάρα πολλούς συνδρομητές και έχεις δημιουργήσει μια μεγάλη/ισχυρή κοινότητα, αρκετοί από τους συνδρομητές σου θα νιώσουν την ανάγκη να σε βοηθήσουν να ανέβεις και άλλο δημοσιεύοντας τα άρθρα σου στα κοινωνικά δίκτυα, ή αναφέροντας το blog σου σε συζητήσεις forum.

Θα σε βοηθήσει να αυξήσεις τα έσοδα του blog σου

Αν ελπίζεις να βγάλεις κέρδη από το blog σου, τότε το newsletter είναι must-have. Όχι μόνο μπορεί να γίνει εξαιρετικά αποτελεσματικό όταν πρόκειται για εταιρικά προγράμματα, αλλά μπορείς μέσω αυτού να δημοσιεύεις affiliate προϊόντα που πιστεύεις ότι θα ενδιαφέρουν τους συνδρομητές σου.

Αν το newsletter σου μεγαλώσει αρκετά, πολλές θα είναι η εταιρείες που θα σε πληρώσουν καλά λεφτά για να διαφημιστούν μέσω αυτού. Άλλωστε, αν δεν απόφερε μεγάλα κέρδη, τότε δεν θα το χρησιμοποιούσαν οι μεγαλύτεροι και πιο επιτυχημένοι bloggers.

Πως να δημιουργήσεις ένα newsletter

Αν αποφάσισες πως ήρθε η στιγμή να δημιουργήσεις το πρώτο σου newsletter, μπορείς να ξεκινήσεις με τα παρακάτω βήματα:

  • Αρχικά, σκέψου κάθε πότε θα στέλνεις newsletters
  • Στη συνέχεια, επέλεξε μια υπηρεσία για να ξεκινήσεις. Το MailChimp είναι δωρεάν για όσους έχουν λιγότερους από 2.000 συνδρομητές. Το MailPoet είναι εξίσου δωρεάν και πολύ εύκολο στη χρήση.
  • Μόλις επιλέξεις την υπηρεσία, θα χρειαστεί να δημιουργήσεις το πρώτο σου πρότυπο (την εμφάνιση του newsletter σου δηλαδή), να προσθέσεις συνδρομητές (αν έχεις) και να το δημοσιεύσεις.
  • Τέλος, πρόσθεσε ένα «Εγγραφείτε στο newsletter μας» πλαίσιο στο blog σου και ξεκίνα να μαζεύεις συνδρομητές (το SumoMe είναι αμφισβήτησα ο καλύτερος τρόπος).

Η δημιουργία ενός newsletter απαιτεί μια μικρή προσπάθεια και σίγουρα λίγο από τον χρόνο σου, αλλά μόλις το δημιουργήσεις και ξεκινήσεις να μαζεύεις συνδρομητές, δεν θα το μετανιώσεις ποτέ. Τα έσοδα σου μπορούν να ανέβουν έως και 300 τοις εκατό περισσότερο, η κίνηση και το engagement θα φτάσουν το 100 τοις εκατό και μια μέρα θα έχεις μια ολόκληρη κοινότητα που θα σε ακολουθεί πιστά.

Στο Inkstory έχω κι εγώ ένα newsletter από το οποίο προωθώ τα πιο πρόσφατα άρθρα που έχω γράψει, τα πιο δημοφιλής και, κάποιες φορές, παρέχω και συνδέσμους από διαγωνισμούς ιστοσελίδων. Υπάρχουν εκατοντάδες τρόποι με τους οποίους μπορείς να λειτουργείς ένα newsletter παρέχοντας στους συνδρομητές σου μοναδικά πράγματα.

Εσύ έχεις newsletter; Ποιες υπηρεσίες χρησιμοποιείς και πως το λειτουργείς; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.

Γιατί το blog σου χρειάζεται newsletter (και πως να δημιουργήσεις ένα)
5 (100%) 9 votes

  • Εγώ χρησιμοποιώ το δωρεάν της Google (feedburner) έχω 5200 συνδρομητές, αλλά είναι φτωχό σε δυνατότητες και αυτοματοποιεί τα newsletter, δηλαδή κάθε μέρα στέλνει ότι νέο έχεις ανεβάσει, ή και κάθε βδομάδα, μόνο αυτές οι δύο επιλογές. Εσύ διαλέγεις την ώραπου θέλεις να δημοσιευτεί. Γνωρίζω είναι γελοίο να έχω τέτοιο newsletter, αλλά είναι εντελώς δωρεάν για όσους συνδρομητές θέλω.

    • Αυτό είναι το πρόβλημα με το FeedBurner και δεν το χρησιμοποιώ. Ενώ προσπαθώ να αποφύγω όσο το δυνατόν περισσότερα έξοδα γίνεται, κάποια must-have πράγματα πάντα τα πληρώνω (θέματα, plugins και newsletter).

      Πάντως, θεωρώ γελοίες τις τιμές που βάζουν υπηρεσίες όπως το MailChimp στους χρήστες που έχουν πάνω από 2.000 συνδρομητές.

  • το πρόβλημα με το mailchimp είναι πως στις διευθύνσεις gmail ότι και αν στέλνω τα μεταφέρει αυτόματα στο φάκελο προσφορές ακόμη και όταν αυτά που στέλνω δεν είναι προσφορές, θέλω να δοκιμάσω αυτό με το sumome αυτό το feedburner πρώτη φορά το ακούω.

    • Το βγάζει στον φάκελο προσφορές ναι, αλλά μόνο στο Gmail. Εγώ που χρησιμοποιώ το Outlook ας πούμε δεν έχω τέτοιους φακέλους και έτσι έρχονται όλα στα εισερχόμενα. Μήπως έχει καμιά επιλογή για να το αλλάξεις να μην τα στέλνει σε αυτόν το φάκελο;

  • Pingback: Να γιατί διέγραψα 2.000 συνδρομητές από το newsletter μου()

  • Pingback: Τα "πρέπει" και "δεν πρέπει" της sidebar()