Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Πως να αποκτάς περισσότερα leads στο blog σου

Share

Τα leads είναι απαραίτητα για κάθε blog που δημοσιεύει συχνά νέο περιεχόμενο. Ένα lead μπορεί να είναι η εγγραφή στο newsletter, η εγγραφή στις ειδοποιήσεις των σχολίων, η αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, ή ακόμα και η κοινοποίηση των άρθρων μας σε κοινωνικά δίκτυα.

Για να καταφέρουμε να αποκτήσουμε περισσότερα leads, το blog μας θα πρέπει να παραμένει συνεχώς ενεργό και να παρουσιάζει καινούργιο ποιοτικό περιεχόμενο. Αυτό, άλλωστε, είναι και το βασικό κομμάτι του blogging.

Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά από το WordPress, περισσότεροι από 409 εκατομμύρια άνθρωποι διαβάζουν περισσότερες από 20 δισεκατομμύρια σελίδες κάθε μήνα. Αυτό σημαίνει πως οι bloggers έχουν μεγάλες δυνατότητες για να καταφέρουν να κερδίζουν περισσότερα leads μέσα από το περιεχόμενο που δημιουργούν και δημοσιεύουν στα blogs τους.

Το θέμα ωστόσο δεν είναι απλά να προσπαθείς συνεχώς να αποκτάς καινούργια leads στο blog σου από τους αναγνώστες σου, αλλά να καταφέρνει να τα αποκτάει από μόνο, καθώς εσύ εστιάζεις στη δημιουργία φρέσκου περιεχομένου. Για να το καταφέρεις να το κάνεις αυτό, όλα ξεκινάνε αρχικά απ’ το τι παρέχεις, πως το παρέχεις και τι επιλογές δίνεις στους επισκέπτες του blog σου για να προχωρήσουν σε κάποια κίνηση (lead).

Αρχικά πρέπει να σιγουρευτείς για το περιεχόμενο που παρέχεις. Αν είναι μοναδικό και ποιοτικό, τότε μπορείς να προχωρήσεις στα επόμενα βήματα. Αν δεν έχεις μείνεις ευχαριστημένος/νη με τα αποτελέσματα, τότε καλό είναι να διορθώσεις πρώτα τα άρθρα που έχεις δημοσιεύσει και στη συνέχεια να στοχεύσεις στα leads.

1. Πρόσθεσε Call-to-Action (CTA)

Τα Call-to-Action (τα αναφέρουμε συχνά ως CTA) είναι, για παράδειγμα, το κουμπί που πατάει κάποιος για να ολοκληρώσει την εγγραφή του στο newsletter του blog σου. Σχεδόν όλοι οι μεγάλοι και μικροί bloggers θα πρέπει να περιλαμβάνουν CTA κουμπιά στα blog τους.

Ένα CTA κουμπί θα μπορούσε να εστιάσει στο να έρχονται όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι γίνεται σε απευθείας επικοινωνία μαζί σου. Μπορεί επίσης να τους μεταφέρει σε μια συγκεκριμένη landing σελίδα, ή για να εγκαταστήσουν μια εφαρμογή ή ένα πρόγραμμα. Μπορεί να εστιάζεις στο να προωθήσεις ακόμα περισσότερο κάποια άρθρα σου ή συγκεκριμένες υπηρεσίες που παρέχεις.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις διάφορα κουμπιά, συνδέσμους, πίνακες, προειδοποιητικά παράθυρα και πολλά ακόμα για να αποκτήσεις νέα leads. Μπορείς να ξεκινήσεις παρέχοντας αρχικά ένα ελαφρύ widget για να κάνουν εγγραφή στο newsletter σου. Αν έχεις ήδη αλλά δεν έχεις πολλές εγγραφές, ίσως αν του άλλαζες θέση, αυτά που γράφει ή τα χρώματα του να αποκτούσε έτσι περισσότερα leads.

Απέφυγε τα σπαστικά pop-up παράθυρα, τα οποία ναι μεν αποκτούν περισσότερα leads, ναι μεν καθυστερούν την ταχύτητα της ιστοσελίδας σου (άρα και το SEO), εκνευρίζουν το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών σου ενώ αν τοποθετηθούν λάθος θα έχεις ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα με την μητέρα Google.

2. Εστίασε στα άρθρα, τα οποία είναι τα πιο σημαντικά για CTA

Το έχω αναφέρει το συγκεκριμένο θέμα πολλές φορές στο παρελθόν σε πελάτες/ισσες μου: Οι περισσότεροι άνθρωποι μπαίνουν απευθείας στα άρθρα σου και όχι στην αρχική σελίδα του blog σου. Για να επισκεφτεί κάποιος την αρχική σελίδα, θα χρειαστεί το άρθρο και το blog σου να του έχουν κεντρίσει αρκετά το ενδιαφέρον, έτσι ώστε να πατήσει να δει και άλλες σελίδες ή άρθρα. Αν και η αρχική σελίδα είναι το άλφα και το ωμέγα της αρχικής μας “βιτρίνας”, σε αντίθεση με τα τοπικά καταστήματα, σε εμάς βλέπουν πρώτα το προϊόν (το άρθρο) και μετά την βιτρίνα με όλα τα υπόλοιπα προϊόντα (τα άρθρα).

Πρώτα απ’ όλα ένα άρθρο για να καταφέρει να κερδίσει νέα leads, θα χρειαστεί πρώτα να τραβήξει κίνηση. Για να γίνει αυτό, το άρθρο θα πρέπει να είναι μοναδικό, ποιοτικό και πλήρως βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης. Στη συνέχεια, θα χρειαστεί να περιλαμβάνει CTA κουμπιά, καθώς επίσης και συνδέσμους προς άλλα άρθρα του blog σου, αλλά και προς άλλα άρθρα/υπηρεσίες/πληροφορίες άλλων ιστοσελίδων.

Για να καταφέρεις να κερδίσεις ακόμα περισσότερα leads μέσα από τα άρθρα σου, μπορείς να κάνεις την διαδικασία ευκολότερη παρέχοντας μέσα widgets για εγγραφή στο newsletter του blog σου, κείμενο που ζητάει από τους αναγνώστες να σχολιάσουν και μια sidebar (εφόσον περιλαμβάνεται μέσα στα άρθρα) με τα πιο δημοφιλή σου άρθρα, τα πιο πρόσφατα άρθρα, το αρχείο, ένα πεδίο αναζήτησης, τις πιο σημαντικές σελίδες του blog σου και μερικά κουμπιά για να σε ακολουθήσουν στα αγαπημένα τους κοινωνικά δίκτυα.

3. Χτίσε μια ισχυρότερη κοινότητα από subscribers

Ανοίγεις την email υπηρεσία που χρησιμοποιείς και βλέπεις για παράδειγμα 2,000 συνδρομητές. Χαίρεσαι, το χαμόγελο γίνεται ολοένα και μεγαλύτερο και δεν μπορείς να φανταστείς πως έφτασες σε αυτόν τον αριθμό. Παρόλα αυτά, το open rate είναι μόλις στο 20%, κάτι το οποίο σημαίνει πως από τους 2,000 subscribers, μόλις οι 400 ανοίγουν και διαβάζουν τα emails που στέλνεις. Αυτό σημαίνει πως υπόλοιποι 1,600 είναι – πρακτικά – ανούσιοι.

Διάβασε επίσης: Γιατί διέγραψα 2,000 subscribers από το newsletter μου

Αυτό συχνά συμβαίνει σε blogs που κάνουν αρκετούς διαγωνισμούς για να αυξήσουν τους subscribers τους, μόνο για να συνειδητοποιήσουν στο τέλος ότι ο τεράστιος αριθμός εγγεγραμμένων χρηστών που μάζεψαν δεν τους δίνει καμιά αξία στο newsletter του blog τους.

Αυτοί οι subscribers πρέπει να φύγουν μια και καλή από το newsletter σου, κάνοντας τους όλους μια μαζική διαγραφή και κρατώντας μόνο αυτούς που ανοίγουν και διαβάζουν τα emails σου. Έτσι, καθώς θα μειώνεται σημαντικά ο αριθμός των εγγεγραμμένων χρηστών, τα leads και το open rate στα στατιστικά σου θα εκτοξεύεται στο μέγιστο, μετατρέποντας την ήδη υπάρχον αλλά αδιάφορη κοινότητα σου, σε μια ισχυρή κοινότητα που φέρνει leads.

4. Πρόσθεσε περισσότερο visual στο περιεχόμενο σου (εικόνες, βίντεο, podcasts, infographics, GIFs)

Το να περιλαμβάνεις visuals μέσα στο περιεχόμενο που γράφεις είναι ιδιαίτερα σημαντικό, κυρίως για τους bloggers που τείνουν να γράφουν άρθρα τα οποία ξεπερνούν τις 2,000 λέξεις. Οι αυθεντικές, μεγάλες και καλής ανάλυσης φωτογραφίες θα αναδείξουν την επιλογή σου από τον αριθμό των ανθρώπων που θα κάτσουν να διαβάσουν ολόκληρα τα άρθρα σου.

Η σωστή επιλογή φωτογραφιών, βίντεο, podcast επεισοδίων, infographics, μεταξύ άλλων, είναι σημαντική για τα leads που θα αποκτήσει ένα συγκεκριμένο άρθρο ή μια σελίδα. Αυτό άλλωστε, το αναφέρουν και διάφορες μελέτες, όπως αυτή που έγινε από το Neomam η οποία αναφέρει πως ο χρωματισμός στα visuals μέσα σε ένα περιεχόμενο αυξάνει έως και 80% την θέληση κάποιου αναγνώστη για να το διαβάσει. Κάτι τέτοιο είναι ακόμα ευκολότερο όταν δημιουργούμε και δημοσιεύουμε infographics.

Τα άρθρα τα οποία περιλαμβάνουν “ελκυστικές” φωτογραφίες έχουν επίσης μεγαλύτερο ποσοστό πιθανότητας για να κρατήσουν έναν επισκέπτη περισσότερη ώρα μέσα στο blog μας. Αυτό είναι σημαντικό γιατί όση περισσότερη ώρα κάθεται κάποιος σε ένα άρθρο μας, τόσο πιο μεγάλες είναι οι πιθανότητες για να δει και να πατήσει σε κάποιο CTA που έχουμε τοποθετήσει. Αν το κάνει, μειώνεται παράλληλα και το bounce rate του blog μας, αυξάνοντας έτσι το SEO αλλά και το engagement.

Τα βίντεο και τα GIFs (Graphics Interchange Format) παρέχουν στους αναγνώστες μας μια πιο “καθαρή” ματιά γι ‘αυτό που συζητάμε, ενώ τα podcast επεισόδια αναδεικνύουν την σκληρή δουλειά που κάνουμε για να παρέχουμε το περιεχόμενο μας σε ακόμα περισσότερους ανθρώπους. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως υπάρχουν και τυφλοί άνθρωποι που τουλάχιστον έχουν την δυνατότητα να ακούνε τα άρθρα μας μέσω των podcast επεισοδίων που κάνουμε.

5. Δωρεάν freebies

Τι είναι αυτό που κεντρίζει κατευθείαν το ενδιαφέρον σχεδόν όλων των ανθρώπων και τους κάνει παράλληλα να εκτιμούν ένα άρθρο περισσότερο; Μα το δωρεάν υλικό φυσικά, γι ‘αυτό και εκατομμύρια ιστοσελίδες παρέχουν freebies που δημιουργούν για τους αναγνώστες τους.

Υπάρχουν εκατοντάδες πράγματα που θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς για να δώσει κάτι εντελώς δωρεάν. Αν φτιάχνεις λογότυπα, μπορείς να δίνεις έτοιμα δωρεάν σχέδια ή λογότυπα που φτιάχνεις. Ίσως ημερολόγια, συνταγές μαγειρικής, σημειωματάρια και άλλα παρόμοια εκτυπώσιμα να είναι ιδανικά για το blog σου. Μπορείς, ακόμα, να τους δίνεις κάτι δωρεάν όταν εγγράφονται στο newsletter σου, κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα συχνό στα περισσότερα personal blogs.

Bloggers οι οποίοι είναι καλοί στο να διοργανώνουν μεγάλους διαγωνισμούς, μπορούν επίσης να αναλαμβάνουν την οργάνωση διαγωνισμών για ιστοσελίδες και ως ανταμοιβή να συλλέγουν τα emails των εγγεγραμμένων χρηστών (συχνό, εφόσον αναφερθεί στην Πολιτική Απορρήτου του διαγωνισμού), ενώ μια άλλη ιδέα θα ήταν να λαμβάνουν κάτι όταν αφήνουν το σχόλιο τους στο άρθρο.

Μερικές εξαιρετικές ιδέες επίσης θα ήταν η δωρεάν παροχή e-books, εκτυπώσιμα, PDFs, Power-Point παρουσιάσεις, Excel ή Canva templates και πολλά-πολλά ακόμα.

Σύνοψη..

Το να καταφέρεις να αποκτάς περισσότερα leads από το blog σου δεν είναι μια δύσκολη διαδικασία. Απ’ ότι διάβασες και στο άρθρο, λίγες και μικρές αλλαγές μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά στα leads που μαζεύεις. Παρόλα αυτά, αυτό δεν είναι κάτι το οποίο μπορείς να το κάνεις από τη μια μέρα στην άλλη, αλλά μπορείς μέσα σε ένα βράδυ να μετατρέψεις το blog σου σε ένα εξαιρετικό μέσο το οποίο συλλέγει συνεχώς νέα leads.

Φυσικά, καθοριστικό ρόλο παίζει το περιεχόμενο που γράφεις και πως το γράφεις. Αν το περιεχόμενο σου είναι ποιοτικό και μοναδικό τότε δεν υπάρχει τίποτα το οποίο θα έπρεπε να σε φοβίζει. Μερικά CTA κουμπιά, 2-3 αλλαγές στην sidebar, περισσότερα και καλύτερα visuals και ένα ισχυρότερο newsletter θα αποτελέσουν κλειδί για την συνεχής ανάπτυξη του blog σου.

Εσύ με ποιον τρόπο προσπαθείς να μαζέψεις περισσότερα leads στο blog σου και τι CTA κουμπιά ή τρόπους χρησιμοποιείς; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις και τις τεχνικές σου στα σχόλια στο τέλος του άρθρου.

Featured Image Credits: McKinsey στο RawPixels

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;