Τι είναι το blog (ιστολόγιο); Τι σημαίνει ο όρος blogging και ποιοι είναι οι bloggers; Ποια είναι η διαδικασία για την δημιουργία blog και μπορώ να βγάλω χρήματα από αυτό; Μέσα από αυτόν τον οδηγό θα ενημερωθείς πλήρως σχετικά με το οτιδήποτε αφορά τα blogs και το blogging.
Απ’ όλα τα άρθρα που έχω γράψει τα τελευταία χρόνια, το μοναδικό πράγμα που μου διέφυγε εντελώς ήταν και το πιο απλό και πολυσυζητημένο θέμα: Τι είναι το blog; Αρκετοί με έχετε ρωτήσει αμέτρητες φορές σε emails, μηνύματα και σχόλια, οπότε αποφάσισα να δημιουργήσω έναν αναλυτικό οδηγό ο οποίος εξηγεί τα πιο βασικά του blogging, όσο πιο αναλυτικά γίνεται.
Εν συντομία: Τι είναι το blog, τι είναι το blogging και ποιοι είναι οι bloggers
Τι είναι το blog;
Το blog (αλλιώς και ιστότοπος ή weblog στα αγγλικά εν συντομία), είναι ένα διαδικτυακό ημερολόγιο ή μια ιστοσελίδα η οποία ενημερώνεται συνεχώς με νέο περιεχόμενο (άρθρα, σελίδες, ετικέτες, κατηγορίες, πολυμέσα κ.α.) Ένα blog μπορεί να διαχειρίζεται από ένα ή περισσότερα άτομα.
Τι είναι το blogging;
Το blogging είναι ο όρος που χρησιμοποιούμε για να αναφέρουμε πως κάποιος διαχειρίζεται και γράφει σε ένα blog. Κατά πάσα πιθανότητα, είναι εξοπλισμένος με μια ιστοσελίδα η οποία περιλαμβάνει εργαλεία για να γράφει, να δημοσιεύει, να βάζει συνδέσμους, να ανεβάζει φωτογραφίες και πολλά ακόμα, στο διαδίκτυο.
Ποιοι είναι οι bloggers;
Bloggers (πληθυντικός) ή Blogger (ενικός) αναφέρουμε όταν κάποιος είναι κάτοχος ενός blog και το διαχειρίζεται, το συντηρεί και το ενημερώνει συνεχώς. Υπάρχουν οι επαγγελματίες bloggers (μόνιμη εργασία) και οι ερασιτέχνες bloggers (το κάνουν είτε για χόμπι, είτε θέλουν να το μετατρέψουν σε επάγγελμα).
Τι είναι οι blogging πλατφόρμες;
Οι blogging πλατφόρμες (αλλιώς και CMS platforms), είναι ουσιαστικά εργαλεία που χρησιμοποιούν οι bloggers για την δημιουργία blog, την γραφή και δημοσίευση περιεχομένου, το ανέβασμα πολυμέσων, την διαχείριση και πάει λέγοντας.
Εφόσον γνωρίζεις πάνω-κάτω τι είναι το blog και τι σημαίνουν οι όροι ‘blogging’ και ‘bloggers’, πάμε να δούμε πιο αναλυτικά τι σημαίνει το καθένα και πως μπορείς να ξεκινήσεις το συντομότερο.
Τι είναι το blog;
Το blog είναι ένα διαδικτυακό ημερολόγιο ή μια πηγή πληροφοριών που τοποθετείτε μέσα σε μια ιστοσελίδα. Το περιεχόμενο ενός blog συχνά περιλαμβάνει κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, κινούμενες εικόνες (GIFS), συνδέσμους προς άλλες ιστοσελίδες και μέχρι και αρχεία τα οποία μπορείς να κατεβάσεις στον τοπικό σου υπολογιστή. Μιας και τα blogs συχνά λειτουργούν για προσωπική χρήση, ένας blogger έχει την δυνατότητα να θέσει το blog του ως δημόσιο ή προσωπικό.
Όταν ένα blog δημιουργείται και είναι ορατό προς όλους, ο καθένας μπορεί να το επισκεφτεί και να διαβάσει το περιεχόμενο που περιλαμβάνει. Τα blogs έχουν συχνά τις δικές τους σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, Twitter, Pinterest κ.α.) από τα οποία μπορείς εξίσου να ενημερώνεσαι, ενώ παρέχουν τα δικά τους e-newsletters (ηλεκτρονικά ενημερωτικά δελτία).
Ένα blog μπορεί να περιλαμβάνει πολλά, λίγα ή και καθόλου δημοσιευμένα άρθρα ή σελίδες. Τα περισσότερα blogs, ωστόσο, έχουν εκατοντάδες ή και χιλιάδες δημοσιευμένα άρθρα, τα οποία μπορείς να διαβάσεις την οποιαδήποτε στιγμή. Συνήθως, οι περισσότεροι bloggers επιλέγουν να παρέχουν το περιεχόμενο που δημοσιεύουν στα blogs τους με χρονολογική σειρά (από τα πιο πρόσφατα δημοσιευμένα άρθρα στα πιο παλιά).
Άρθρα και Σελίδες – Ποιες είναι οι διαφορές τους;
Για να το θέσω όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται, κάθε blog έχει δύο βασικά πράγματα: άρθρα και σελίδες. Ένα blog ενημερώνεται ανά τακτικά χρονικά διαστήματα (ανάλογα το πρόγραμμα του κάθε blogger) με νέα άρθρα. Τα άρθρα που δημοσιεύει κάθε blog μπορεί να είναι είτε παρόμοια, είτε εντελώς διαφορετικά, ανάλογα με την θεματολογία του κάθε blog.
Ορισμένα παραδείγματα άρθρων:
Για να μπορέσεις να καταλάβεις και να κατανοήσεις ακόμα καλύτερα τι είναι τα άρθρα και τι τίτλους περιλαμβάνουν, πρόσθεσα ορισμένους παρακάτω.
Παραδείγματα με τίτλους ταξιδιωτικών άρθρων
Προσωπικά και Επαγγελματικά ταξιδιωτικά blogs:
- Πως να ταξιδέψετε στην Αλόννησο
- Ποια μέρη να επισκεφτείτε στην Πράγμα
- Πως να ταξιδεύετε φθηνά και ποιοτικά
- Ποια αεροπορική εταιρεία να προτιμήσετε (και γιατί)
- Φωτογραφίες από το ταξίδι μας στην Μόσχα
Παραδείγματα με τίτλους ενημερωτικών ιστοσελίδων
Παραδείγματα από blogs με νέα και ειδήσεις:
- Τρομακτικό δυστύχημα στο (τάδε μέρος) της (τάδε πόλης)
- Αυτό είναι το νέο Surface Laptop της Microsoft
- Αυτό είναι το νέο Camaro της Chevrolet
- Πως μια εικόνα από τη Google κόστισε $7,500 σε μια blogger
Αυτά είναι ουσιαστικά παραδείγματα από τίτλους άρθρων που θα δεις μέσα διάφορα blogs που καθένα περιλαμβάνει την δική του θεματολογία. Είτε είναι προσωπικά, είτε επαγγελματικά.
Ορισμένα παραδείγματα σελίδων
Κάθε blog, περιλαμβάνει επίσης και τις δικές του σελίδες. Οι σελίδες συχνά είναι λίγες και περιλαμβάνουν τις πιο βασικές πληροφορίες ενός blog.
Ορισμένα παραδείγματα σελίδων θα βρεις παρακάτω:
- Σχετικά – Πληροφορίες για το blog ή τον blogger.
- Επικοινωνία – Στοιχεία επικοινωνίας και φόρμα για μηνύματα.
- Όροι Χρήσης – Νομικές πληροφορίες ενός blog.
- Πολιτική Απορρήτου – Νομικές πληροφορίες για τα cookies του blog.
- Πολιτική Σχολίων – Οι όροι και προϋποθέσεις για τους σχολιαστές του blog (αυτοί που αφήνουν σχόλια σε άρθρα).
- Ομάδα / Ποιοι Είμαστε – Πληροφορίες για την ομάδα πίσω από ένα blog, ή την εταιρεία που το διαχειρίζεται.
Μια σελίδα συχνά παρέχει στατικό περιεχόμενο το οποίο δεν ενημερώνεται συχνά και παρέχει ορισμένες βασικές πληροφορίες.
Κατηγορίες και Ετικέτες – Ποιες είναι οι διαφορές τους;
Οι κατηγορίες και οι ετικέτες κάνουν πάνω-κάτω την ίδια δουλειά και παρέχουν στους αναγνώστες την ίδια χρησιμότητα: κάνοντας κλικ πάνω σε μια κατηγορία ή ετικέτα, θα βρεις όλα τα άρθρα που έχουν τεθεί σε αυτήν/ες.
Οι κατηγορίες συχνά θεωρούνται ως οι βασικές θεματολογίες των blogs. Ένα blog μπορεί να περιλαμβάνει αρκετές ή λίγες κατηγορίες, υποκατηγορίες και υποκατηγορίες υποκατηγοριών. Συχνά, ένα blog περιλαμβάνει από μια έως δέκα διαφορετικές κατηγορίες, ανάλογα με το είδος του. Τα ειδησεογραφικά blogs συχνά παρέχουν και περισσότερες κατηγορίες, ενώ τα προσωπικά blogs παρέχουν λιγότερες και πιο στοχευμένες κατηγορίες. Μια κατηγορία μπορεί να περιλαμβάνει από κανένα έως εκατοντάδες χιλιάδες άρθρα και συχνά κάθε κατηγορία περιλαμβάνει και μια σύντομη περιγραφή.
Ένα ειδησεογραφικό blog μπορεί να περιλαμβάνει κατηγορίες όπως: Ελλάδα, Διεθνή θέματα, Εθνικά θέματα, Κοινωνικά θέματα, Πολιτικά θέματα, Τεχνολογικά θέματα και πάει λέγοντας.
Οι ετικέτες χρησιμοποιούνται για την καλύτερη οργάνωση του περιεχομένου. Μιας και οι κατηγορίες καλύπτουν τις πιο βασικές θεματολογίες ενός blog, οι ετικέτες οργανώνουν το περιεχόμενο ακόμα καλύτερα. Ένα άρθρο για παράδειγμα μπορεί να περιλαμβάνει μια κατηγορία, αλλά από μια έως δέκα ετικέτες.
Ένα άρθρο για παράδειγμα το οποίο αναφέρεται για το καινούργιο Surface laptop της Microsoft, θα έχει μια κατηγορία (π.χ. Τεχνολογία) και ορισμένες ετικέτες (π.χ. Surface Laptops, Laptops, Microsoft, Συσκευές). Κάθε αναγνώστης έχει την δυνατότητα να κλικάρει πάνω σε μια ετικέτα και να μεταφερθεί σε μια άλλη εσωτερική σελίδα του ίδιου blog από την οποία θα μπορεί να διαβάσει και να δει όλο το περιεχόμενο που έχει συμπεριληφθεί μέσα σε αυτή την ετικέτα, με χρονολογική σειρά από τα πιο πρόσφατα στα πιο παλιά άρθρα.
Η δημοτικότητα των blogs και του blogging
Αρκετοί άνθρωποι αναρωτιούνται γιατί τα blogs και το blogging έχουν γίνει τόσο γνωστά τα τελευταία χρόνια. Η απάντηση, αν μη ποια άλλη, είναι πως τα blogs παρέχουν εύκολη πρόσβαση στην κοινωνικότητα. Οι περισσότεροι άνθρωποι, βάση της φύσης τους, είναι κοινωνικά πλάσματα. Συνεπώς, αναζητούν συνεχώς τρόπους για να έρθουν σε επικοινωνία με άλλους ανθρώπους, online ή offline, και να μοιράζονται τις γνώσεις τους με άλλους. Ακόμα και οι άνθρωποι οι οποίοι δεν είναι κοινωνικοί στην καθημερινότητα τους, είναι αρκετά κοινωνικοί όταν μιλάνε μέσω των blogs τους.
Μιας και το blogging παρέχει πλέον έναν εύκολο και γρήγορο τρόπο για να φτιάξεις έναν δικό σου προσωπικό online χώρο, αρκετοί στρέφονται προς αυτό για τους δικούς τους προσωπικούς λόγους. Κάποιοι άνθρωποι το κάνουν για να βγάλουν χρήματα, άλλοι για να γράψουν τις σκέψεις τους, άλλοι γιατί θέλουν να γίνουν γνωστοί μέσω αυτού και άλλοι επειδή θέλουν να παρέχουν τις γνώσεις τους σε ανθρώπους που πιθανώς να τις χρειάζονται.
Το blogging, εκτός από τις εμπειρίες που δίνει σε κάθε άνθρωπο, είναι ένα εξαιρετικό μέσο για να έρχεσαι σε επικοινωνία με ανθρώπους που αγαπάνε τα ίδια πράγματα με εσένα, αλλά βρίσκονται σε διαφορετικές χώρες, πόλις και κουλτούρες. Είναι ένα μέσο για να εκφράζεις ελεύθερα τις απόψεις σου, να κάνεις νέες γνωριμίες, να συνεργάζεσαι με άλλους bloggers, να έχεις ένα έξτρα χόμπι ή να βγάζεις χρήματα μέσω αυτού.
Σύμφωνα με τα στατιστικά του Internet Live Stats, το οποίο παρέχει στατιστικά σε πραγματικό χρόνο, αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο υπάρχουν περισσότερες από 1.7 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες σε ολόκληρο τον κόσμο. Σύμφωνα με τα στατιστικά, από το 2015 και μετά, οι νέες ιστοσελίδες που δημιουργούνται κάθε χρόνο ξεπερνάνε το ένα δισεκατομμύριο, ενώ αναμένεται σύντομα να ξεπεράσουν τα δύο δισεκατομμύρια. Πάνω από 500 εκατομμύρια ιστοσελίδες έχουν καταχωρηθεί ως “blogs”.
Ποιοι άνθρωποι ασχολούνται με το blogging;
Δεν υπάρχουν περιορισμοί στους τύπους ανθρώπων που μπορούν να ξεκινήσουν ένα νέο blog και να γράφουν σε αυτό. Οι δημιουργοί των blogs (bloggers) έρχονται από διαφορετικές κουλτούρες, χώρες, γλώσσες και παιδεία. Καθένας έχει την δική του προσωπική ζωή και γράφει για θέματα που του αρέσουν.
Οι κύριες διαφορές μεταξύ διαφορετικών bloggers είναι η θεματολογία που γράφει ο καθένας, ο σχεδιασμός του blog, η online συμπεριφορά και ο τρόπος γραφής. Παρόλα αυτά, καθένας έχει την δυνατότητα να δημιουργήσει το δικό του προσωπικό ή επαγγελματικό blog και να γράφει για οποιοδήποτε θέμα επιθυμεί.
Ποια είναι η υποδομή ενός blog;
Η μορφοποίηση των blogs έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια, αλλά η υποδομή τους παραμένει σχετικά η ίδια. Ένα στάνταρ κλασικό blog συχνά περιλαμβάνει την παρακάτω υποδομή:
- Το header με το βασικό μενού που περιλαμβάνει τις κατηγορίες.
- Το κύριο περιεχόμενο του blog με χρονική σειρά.
- Sidebar (πλευρική στήλη) με ορισμένα widgets (πρόσφατα άρθρα, δημοφιλή, call-to-action κουμπιά, αγαπημένα άρθρα, κοινωνικά δίκτυα κ.α.).
- Το footer με όλους τους σημαντικούς και ουσιαστικούς συνδέσμους και widgets (πολιτική απορρήτου, disclaimer, επικοινωνία κ.α.).
Κάποια blogs ίσως να περιλαμβάνουν και στατικές σελίδες ως αρχική σελίδα, ενώ άλλα δεν περιλαμβάνουν footer ή sidebar. Όλα όσα περιλαμβάνει ένα blog έχουν προστεθεί/οργανωθεί από τον/τους διαχειριστή/ές.
Ποια είναι η διαφορά ενός blog με μια ιστοσελίδα;
Η κύρια διαφορά ενός blog με μια ιστοσελίδα είναι πως το blog περιλαμβάνει ένα πολύ συγκεκριμένο τύπο περιεχομένων. Συχνά, υπάρχει μεγάλη σύγχυση για το ποια είναι η πραγματική διαφορά μεταξύ αυτών των δύο. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να πει πως είδε το blog μιας εταιρείας, ενώ όλο το blog να ήταν μόλις ένα μικρό μέρος της ιστοσελίδας που έχει η εταιρεία.
Για να σε βοηθήσω να ξεκαθαρίσεις την διαφορά μεταξύ τους, κράτα τα παρακάτω πράγματα στο μυαλό σου:
- Οι ιστοσελίδες ενημερώνουν πιο σπάνια τις σελίδες τους με φρέσκο/πρόσφατο περιεχόμενο και συχνά παρέχουν στατικές πληροφορίες στους αναγνώστες τους.
- Τα blogs ενημερώνονται αρκετά συχνά με νέο περιεχόμενο. Κάποια blogs δημοσιεύουν άρθρα σε καθημερινή βάση και άλλα σε εβδομαδιαία βάση. Φυσικά, δεν υπάρχει κάποιος κανόνας για το πότε πρέπει να δημοσιεύεις νέα άρθρα.
- Τα forums είναι οι ιστοσελίδες που σου παρέχουν την επιλογή να δημιουργήσεις λογαριασμό και να συζητάς με άλλα μέλη για διάφορα θέματα τα οποία είναι οργανωμένα σε ξεχωριστά topics (θέματα).
- Τα e-shop είναι οι ιστοσελίδες που σου επιτρέπουν να αγοράσεις κάποιο φυσικό ή ηλεκτρονικό προϊόν για κάποιο κόστος ή δωρεάν.
- Τα Social Media (Κοινωνικά Δίκτυα) είναι αυτά που σου επιτρέπουν να δημιουργείς λογαριασμούς και να έρχεσαι σε αλληλεπίδραση και επικοινωνία με άλλα μέλη. Κοινωνικά δίκτυα θεωρούνται το Facebook, το Twitter, το LinkedIn, το Pinterest κ.α.
Ουσιαστικά, όλα θεωρούνται ιστοσελίδες, αλλά μπορείς να ξεχωρίσεις την κάθε μια με έναν όρο και ανάλογα με το τι είδος ιστοσελίδας είναι.
Πως πληρώνονται οι bloggers;
Οι bloggers έχουν δύο επιλογές σε όσο αφορά το εισόδημα: Να πληρώνονται ή να μην πληρώνονται. Καθένας έχει την δυνατότητα να βγάλει χρήματα από το blog του, είτε το κάνει ερασιτεχνικά, είτε επαγγελματικά, ή μπορεί να επιλέξει να μην βγάζει καθόλου.
Ένας blogger έχει την δυνατότητα να βγάλει χρήματα από το blog του με αρκετούς διαφορετικούς τρόπους. Κάποιοι bloggers προτιμούν να συνδυάζουν αρκετούς τρόπους μαζί (προτείνεται), ενώ άλλοι προτιμούν μόλις έναν ή δύο.
Πως βγάζουν οι bloggers χρήματα;
- Προβάλλοντας διαφημίσεις σε διάφορα σημεία του blog.
- Γίνονται affiliates και προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες.
- Πουλάνε προϊόντα ηλεκτρονικής μορφής όπως e-books και οδηγούς.
- Πουλάνε membership πρόσβαση για αποκλειστικό περιεχόμενο.
- Γράφουν αξιολογήσεις (reviews) προϊόντων.
- Στοχεύουν στην προώθηση των επιχειρήσεων τους.
Αρκετές μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν το blogging ως την κύρια μέθοδο τους για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες. Κάθε επιχείρηση γράφει άρθρα για θέματα στα οποία εξειδικεύεται και θέλει να προωθήσει. Αρκετοί πάλι χρησιμοποιούν το blogging για να προωθήσουν τους εαυτούς τους, όπως οι φωτογράφοι, αρθρογράφοι και δημοσιογράφοι, vloggers, podcasters και αρκετοί άλλοι άνθρωποι που ασχολούνται με δημιουργικές απασχολήσεις, εργασίες ή χόμπι.
Αν το blog ανήκει σε μια επιχείρηση ή έχει δημιουργηθεί για να προωθήσει κάποια προϊόντα ή υπηρεσίες, τότε αυτό το blog δεν πρέπει να περιλαμβάνει διαφημίσεις, affiliate συνδέσμους και οτιδήποτε άλλο δεν αφορά την προώθηση της επιχείρισης.
Τι είναι το blogging;
Το blogging είναι οι αρκετές διαφορετικές γνώσεις που χρειάζεται να γνωρίζει κάποιος για να τρέξει και να διαχειριστεί ένα blog. Όλα τα εργαλεία και οτιδήποτε άλλο χρειαστεί θα τα βρει online και χρησιμοποιεί συνήθως κάποια CMS πλατφόρμα για να γράφει άρθρα, να ανεβάζει πολυμέσα και να διαχειρίζεται και να δημοσιεύει το περιεχόμενο του.
Η ιστορία του blogging
Τα blogs ξεκίνησαν ως μια φυσική επέκταση της αυξημένης χρήσης των υπολογιστών και της δημιουργίας των πρώτων μορφών του διαδικτύου για κυβερνήσεις, για τον στρατό και για τα επιστημονικά και ακαδημαϊκά δίκτυα. Πριν τον Παγκόσμιο Ιστό (World Wide Web), υπήρχαν ολόκληρες κοινότητες ανθρώπων που αλληλεπιδρούσαν σε αυτά τα δίκτυα. Οι άνθρωποι δημιουργούσαν περιεχόμενο για τους εαυτούς τους ή για άλλους και το αποθήκευαν σε υπολογιστές που ήταν συνδεδεμένοι σε δίκτυα.
Πριν τα blogs γίνουν τόσο δημοφιλής, αυτές οι κοινότητες συχνά κοινοποιούσαν και μοιράζονταν ενημερωμένο περιεχόμενο μέσω μηνυμάτων, μέσα από κάθε κοινότητα. Ο όρος “newsgroups” (ενημερωτικές ομάδες) δημιουργήθηκε για να περιγράφει αυτές τις κοινότητες ανταλλαγής πληροφοριών και συζητήσεων.
Τα πρώτα αληθινά blogs ξεκίνησαν να εμφανίζονται στις αρχές του 1994 ή του 1995 ως ημερολόγια ανοιχτής πρόσβασης στα οποία διάφοροι άνθρωποι μοιράζονταν ενημερώσεις για τις ζωές τους. Αυτές οι ενημερώσεις περιλάμβαναν καθημερινά γεγονότα, προσωπικές σκέψεις, άρθρα για ακαδημαϊκές σπουδές, για την καριέρα τους, για τα ταξίδια που έκαναν και άλλα πολλά. Ορισμένοι από τους πρώτους online diary writers, όπως αποκαλούνται, είναι ο Claudio Pinhanez, ο Justin Hall και η Carolyn Burke. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και αρκετοί άνθρωποι ξεκίνησαν να δίνουν μεγαλύτερη βάση στο online περιεχόμενο μεταξύ του 1996 και 1997.
Η πραγματική ημερομηνία και το έτος που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ο όρος “blog” δεν είναι σίγουρη ακόμα, αν και υπάρχουν αρκετές θεωρίες πίσω από αυτό. Η πιο γνωστή θεωρία είναι πως ο όρος “blog” εμφανίστηκε το 1999 και βγήκε από τους όρους “web log” ή “weblog,” όπως το ονόμαζαν τότε σε εν συντομία. Αν και υπάρχει μεγάλη συζήτηση για το πως προφέρεται κανονικά, ο όρος περιγράφει ένα ημερολόγιο ή ένα log το οποίο τοποθετείται και υπάρχει στο διαδίκτυο. Καθώς ο καιρός περνούσε, ορισμένοι άνθρωποι αποφάσισαν πως το “weblog” θα έπρεπε να προφέρεται ως “we blog” ώστε να περιγράφει τους ανθρώπους που ασχολούνται με το blogging.
Τι χρειάζεται για να ξεκινήσω;
Όρεξη για εκμάθηση και μια CMS πλατφόρμα για να διαχειρίζεσαι και να γράφεις περιεχόμενο στο blog σου. Στο Inkstory παρέχουμε μια ολόκληρη γκάμα από έτοιμους οδηγούς που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις κατευθείαν με την δημιουργία του πρώτου σου blog.
Για ένα γρήγορο και εύκολο ξεκίνημα, μπορείς να διαβάσεις τα παρακάτω άρθρα:
- Οι καλύτερες blogging πλατφόρμες για να δημιουργήσεις ένα blog
- Στατιστικά: Οι πιο δημοφιλείς blogging πλατφόρμες (2019)
- Καινούργιο blog; Συμβουλές για το πως να το προωθήσεις γρήγορα
- Έτοιμα themes έναντι μοναδικού σχεδιασμού – Τι να προτιμήσεις και γιατί
- Τι είναι το Google Analytics και πως να το χρησιμοποιείς
- Τι είναι το SEO; (Search Engine Optimization) με απλά λόγια
Περισσότερα παρόμοια άρθρα θα βρεις και από τις κατηγορίες μου, οι οποίες βρίσκονται στο μενού του blog. Παρέχω επίσης και σελίδες με ενημερωμένο περιεχόμενο που συμπεριλαμβάνει διάφορα εργαλεία και υπηρεσίες που θα σε βοηθήσουν να πας το blog σου στο επόμενο επίπεδο.
Ποιος θεωρείται blogger;
Στις μέρες μας, οι bloggers έχουν γίνει αρκετά γνωστοί για διαφορετικούς λόγους. Για αρκετούς, παρέχει μια διαφορετική και πιο εξελιγμένη καριέρα, ενώ για άλλους παρέχει έναν τρόπο διαφυγής για να μοιράζονται τις σκέψεις και τις γνώσεις τους με άλλους ανθρώπους.
Οπότε, ποιος θεωρείται blogger; Τα άτομα που μοιράζονται την αγάπη τους μαζί σου. Γράφουν περιεχόμενο για διάφορες θεματολογίες, όπως τέχνη, σχεδιασμό, οικονομικά, ειδήσεις, οδηγούς κ.α. Οι bloggers είναι επίσης mobile, που σημαίνει πως μπορούν να δουλεύουν από όποιο μέρος επιθυμούν, αρκεί να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Ο όρος “Blogger”
Ένας blogger είναι κάποιος που τρέχει και διαχειρίζεται ένα blog. Αυτός ή αυτή μοιράζεται τις απόψεις του/της πάνω σε διάφορα θέματα για συγκεκριμένους ανθρώπους.
Σύνοψη..
Εφόσον γνωρίζεις πλέον τι είναι το blog, το blogging και οι bloggers, ή τουλάχιστον τα πιο βασικά, τότε καταλαβαίνεις πως πρόκειται για ένα από αυτά τα λίγα πράγματα που ένας άνθρωπος μπορεί να λατρέψει γρήγορα και χωρίς πολύ προσπάθεια.
Εσύ έχεις ασχοληθεί ποτέ με το blogging; Γνώριζες τις διαφορές μεταξύ των ιστοσελίδων και των blogs; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.