Αρκετό καιρό τώρα ήθελα να γράψω ένα άρθρο με τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει ποτέ να παίρνεις εικόνες από τη Google και να τις περνάς στα άρθρα σου. Προφανώς το συγκεκριμένο συμβάν ήταν μια καλή αφορμή για να πιάσω το πληκτρολόγιο στα χέρια μου..

Αν στα άρθρα σου έχεις ανεβασμένες φωτογραφίες τις οποίες έχεις πάρει από τη Google ή από οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης, αυτό το άρθρο είναι για εσένα.

Σχεδόν όλες οι φωτογραφίες που βρίσκεις στις μηχανές αναζήτησης προστατεύονται από το νόμο περί πνευματικών δικαιωμάτων, κι ενώ υπάρχουν σπάνιες περιπτώσεις όπου θα σου ζητηθεί να διαγράψεις μια φωτογραφία που δεν είναι δικιά σου, συχνά υπάρχουν πρόστιμα τα οποία ξεπερνούν τα έσοδα ενός έτους για το blog σου – αν βγάζει τόσα.

Ένα τέτοιο περιστατικό – ή καλύτερα, απάτη – συνέβη σε μια blogger και της κόστισε 7,500 δολάρια από μια φωτογραφία που κόστιζε μόλις 750 δολάρια (το «μόλις» ήταν ειρωνικό).

Τον Φεβρουάριο του 2014 η Christie, από το Living for Nap Time, έγραφε για κουπόνια με τα οποία έχεις έκπτωση στις πράσινες πιπεριές (εκείνο τον καιρό το blog της είχε να κάνει με κουπόνια), οπότε στράφηκε στη Google και ξεκίνησε να ψάχνει την κατάλληλη εικόνα για το άρθρο της. Βρήκε μια εικόνα (σε ένα ταξιδιωτικό blog παρεμπίπτοντος) η οποία ταίριαζε απόλυτα με τη θεματολογία και την ανέβασε στο blog της.

Μερικούς μήνες αργότερα έλαβε ένα email από έναν δικηγόρο ο οποίος ανέφερε πως η εικόνα κόστιζε 750 δολάρια (άσε μας καλέ μου!). Η Christie έμεινε άφωνη, καθώς μια τέτοια εικόνα μπορείς πολύ εύκολα να βρεις για πολύ λίγα δολάρια σε μια ιστοσελίδα με stock φωτογραφίες. Η απάντηση του δικηγόρου, ωστόσο, ήταν αυτή που έκανε την Christie να χάσει τα λογικά της, αφού ανέφερε πως ο πελάτης του ζητούσε 7,500 δολάρια για τη «ζημιά» που έγινε – δηλαδή που χρησιμοποίησε την εικόνα χωρίς να έχει πληρώσει για τα δικαιώματα της.

Η Christie ξεκίνησε κατευθείαν να αναζητάει για το συγκεκριμένο θέμα και ανακάλυψε πως ο συγκεκριμένος φωτογράφος κατείχε πάρα πολλά domain names στα οποία είχε ανεβάσει την ίδια φωτογραφία για να ανεβάσει το SEO ώστε περισσότεροι bloggers να την βρουν και να την χρησιμοποιήσουν παράνομα. Ακριβώς, καλά κατάλαβες, ανέβαζε το SEO της εικόνας του για να φαίνεται σε όσο το δυνατόν περισσότερα αποτελέσματα γινόταν, και στη συνέχεια προχωρούσε νομικά με πρόστιμα σε όσους bloggers την είχαν χρησιμοποιήσει.

Το συγκεκριμένο περιστατικό έχει ξανά συμβεί πάρα πολλές φορές στο παρελθόν από τον ίδιο φωτογράφο και δικηγόρο, αναφέρει το HeartIFB.

Η Christie προσέλαβε τον δικό της δικηγόρο ο οποίος, για κακή της τύχη, την συμβούλεψε να πληρώσει το πρόστιμο των 7,500 δολαρίων. Με τη σκέψη πως υπήρχε μεγάλη πιθανότητα να προχωρήσει το όλο θέμα δικαστικά, κάτι το οποίο σήμαινε πως θα έπρεπε να πληρώσει πολλά περισσότερα σε δικηγόρους και δικαστήρια τα οποία ξεπερνούσαν το ποσό των 100,000 δολαρίων, πλήρωσε το ποσό που της ζητήθηκε.

Τι να κάνεις αν αντιγράφουν τα άρθρα σου χωρίς πηγή

Το πρόβλημα με τις εικόνες οι οποίες προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα δεν είναι μόνο ότι ο φωτογράφος έχει το δικαίωμα να σε τρέξει στα δικαστήρια, αλλά και ότι ακόμη κι αν προσθέσεις την πηγή της φωτογραφίας με ενεργό σύνδεσμο, πάλι είναι παράνομο.

Μην αφήσεις κάτι τέτοιο να συμβεί και σε εσένα! Αν χρειάζεσαι φωτογραφίες χωρίς πνευματικά δικαιώματα τις οποίες μπορείς να χρησιμοποιήσεις είτε για προσωπικούς είτε για επαγγελματικούς σκοπούς, δοκίμασε να αναζητήσεις στο Flickr για Creative Commons φωτογραφίες ή βγάζε τις δικές σου. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις ιστοσελίδες επί πληρωμής, όπως το Shutterstock για παράδειγμα. Εναλλακτικά, ιστοσελίδες που προσφέρουν δωρεάν stock φωτογραφίες είναι οι παρακάτω:

Pixabay | Unsplash | Pexels | All The Free Stock | Foter | Stocksnap | Visual HuntGratisography | PicJumbo | ImCreatorSite Builder Report | Jay Mantri | Designers Pics

Έχεις μια δική σου ιστορία να διηγηθείς ή γνωρίζεις περισσότερες ιστοσελίδες με δωρεάν stock φωτογραφίες; Άσε το σχόλιο σου παρακάτω.

Πως μια εικόνα από τη Google κόστισε $7,500 σε μια blogger
5 (100%) 4 votes

Διάβασε επίσης

  • βασιλης

    καλησπέρα Παναγιώτη,τι γίνετε αν ψάχνεις μια φωτογραφία και δεν υπάρχει στης παραπάνω σελίδες που έγραψες? Αναγκαστικά παίρνεις από την google?

    • Από την Google αναζητείς εικόνες με διαφορετικό τρόπο για να μην βρεις το μπελά σου. Στην εικόνα σου δείχνω τον τρόπο. Μόνο οι εικόνες με ‘Επισήμανση για εκ νέου χρήση’ μπορούν να προστεθούν σε blogs χωρίς να υπάρχει νομικό πρόβλημα.

  • Να πω και εγώ την δική μου ιστορία ή καλύτερα να σου την στείλω σε email. Βέβαια η ιστορία δεν έχει τελειώσει και περιμένω να εξελιχθεί. Εγώ χρησιμοποίησα μια φωτογραφία που βρήκα σ’ ένα τουριστικό γραφείο. Την ανέβασα τον Σεπτέμβριο και την κατέβασα τον Οκτώβριο, ωστόσο αυτό που δεν γνώριζα είναι πως είχε αποθηκευτεί στον host μου, έτσι παρόλο που δεν ήταν ανεβάσμενη στο site της εταιρείας ήταν στον host.

    Κάπου τον Ιανουάριο εγώ και άλλα τουριστικά γραφεία που χρησιμοποιήσαν την εικόνα έλαβαν email από μια εταιρεία από τη Γερμανία που κανείς δεν γνώριζε και τον εκπρόσωπό της πως χρησιμοποίησα την εικόνα χωρίς να αποδώσω δικαιώματα….Μου ήρθε ένα χαρτί παύσης και απόσυρσης από κάποιο δικηγόρο της Γερμανίας και φυσικά μου ζητούσαν να τους απηζημιώσω με ένα ποσό περίπου σαν αυτό που αναφέρεις στο άρθρο σου. Αφού μίλησα με δικηγόρους και από τις δυο χώρες όλοι με συμβούλευσαν να κατεβάσω την εικόνα.

    Έτσι και έκανα, τώρα μετά από τόσο καιρό περιμένω να δω αν θα κινηθούν δικαστικά ή οχι.
    Το καλό είναι πως εγώ την είχα ανεβασμένη τη σελίδα μόνο στον host Και όχι στο site και πως δεν αναφέρετε πουθενά το όνομα της επιχείρησης, το κακό είναι όμως πως δεν ξέρω πως λειτουργεί το όλο θέμα και μ’έχει φάει το άγχος. Έτσι απο τότε χρησιμοποιώ τα site Που αναφέρει αλλά πολλές φορές δεν βρίσκω αυτά που θέλω.

    Ο τύπος που μ’απειλή είναι τόσο έμπειρος που ανεβάζει τις φωτογραφίες του και έχει κάνει ο ίδιος μια εταιρεία με όπου κάνει claim για copyright infringement για τις δικές του φωτογραφίες αλλά και για όσους θέλουν να αποζημιωθούν. Το κάνει επαγγελματικά. Στο site του υπάρχουν κάποιες δικογραφίες τις οποίες τις χρησιμοποίησε προς απειλή μου, αλλά εγώ ακολουθώ όπως είπα τις συμβουλές των δικηγόρων και περιμένω και ο θεός βοηθός.

    • Εφόσον η φωτογραφία διαγράφτηκε και δεν σου ξανά έστειλε μήνυμα τότε άστο έτσι το θέμα. Αλλά είναι πολύ επικίνδυνοι αυτοί, κερδίζουν λεφτά από τα λάθη άλλων ανθρώπων. Έχω δει αρκετές φωτογραφίες στη Google που έχουν πνευματικά δικαιώματα και τις έχουν περάσει καλό SEO ώστε να εμφανίζονται πρώτες και να τις παίρνουν οι bloggers με αποτέλεσμα τους κάνουν μήνυση μετά.

  • καλά…που είναι το coment που έκανα χθες; Ήθελα να ρωτήσω, πως γίνεται να ξέρουμε αν μια εικόνα έχει πνευματικά δικαιώματα ή όχι; υπάρχει κάποιο ανάλογο άρθρο;

    • Περνάνε όλα τα σχόλια από έγκριση γι ‘αυτό. Όταν πας να κάνεις αναζήτηση μια φωτογραφία στη Google, επέλεξε να βλέπεις μόνο αυτές με επισήμανση για εκ νέου χρήση. Φωτογραφία παραδείγματος ανέβασα στο πιο κάτω σχόλιο.

  • Jajala Majala.gr

    Όταν ήμουν νέα στον χώρο, την πάτησα κι εγώ σαν πρωτάρα. Και μάλιστα με illustration, ε, έτσι με βόλευε εμένα να είναι όοοοολα free 😉 Ευτυχώς έπεσα σε μία ανεκτική εταιρεία που απλά μου έστειλε μία ευγενική ειδοποίηση πως χρησιμοποιώ για avatar μία εικόνα που δεν μου ανήκει. Φυσικά την κατέβασα αμέσως στέλνοντάς τους όλες τις συγνώμες του κόσμου! Θα είπαν φαίνεται οι άνθρωποι «χαζή είναι αυτή, ας την αφήσουμε!» κι έτσι αναίμακτα πέρασε κι αυτό. ΄΄Ομως τρόμαξα τόσο που από τότε είμαι πολύ προσεκτική και το επισημαίνω σε όλους να είναι το ίδιο!
    Ωραίο άρθρο! Καλή συνέχεια!

    • Υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι και εταιρείες που με ευγενικό τρόπου σου ζητάνε να κατεβάσεις μια εικόνα που τους ανήκει. Αλλά υπάρχουν και αυτοί που κατευθείαν σε τρέχουν στα δικαστήρια, που στη προκειμένη περίπτωση, το κάνουν περισσότερο ως δουλειά.

      Μια μέρα, σε μια ιστοσελίδα ενός πελάτη μου, το ίδιο το Myspace πήγε να τον μηνύσει απλά για ένα άρθρο που πήρε (είχε και πηγή να φανταστείς). Ευτυχώς του έδωσαν 48 ώρες για να διαγράψει το άρθρο, ειδάλλως θα είχε τεράστιο πρόβλημα.

      Το πρόβλημα είναι πως οι περισσότεροι bloggers δεν καταλαβαίνουν πόσο σοβαρό πρόβλημα μπορούν να αντιμετωπίσουν με τις φωτογραφίες και τα άρθρα που παίρνουν και δεν τους ανήκουν. Ευτυχώς για τους περισσότερους, στην Ελλάδα όλα είναι χύμα και σχεδόν κανείς δεν ασχολείται. Αλλά αν μια μέρα ξεκινήσουν οι εταιρείες να ψάχνονται περισσότερο, πολλοί Έλληνες bloggers θα έχουν πρόβλημα.

      • Jajala Majala.gr

        Nαι, θα έχουν όντως πρόβλημα! Και να σου πω την αλήθεια μου για μερικούς πολύ θα το χαρώ, καθώς έχουν κάνει το copypaste και την αντιγραφή γενικότερα επάγγελμα, από το οποίο μάλιστα σε βάρος όλων των άλλων κερδίζουν αρκετά χρήματα.

        • Άσε-άσε, γνωρίζω άτομα που κάθονται 2-3 ώρες την ημέρα και κάνουν copy-paste και βγάζουν 100-200 ευρώ τη μέρα. Πράγματα τα οποία είναι τραγικά αν σκεφτείς πόσο δουλειά κάνουν οι bloggers οι οποίοι γράφουν μοναδικό περιεχόμενο.

  • Pingback: Blogger έχασε $46,000 εξαιτίας της Google Adsense()

  • TU HEDZ

    ψέμματα.

    • Θα μπορούσε, ναι. Αλλά δεν είναι λίγες οι φορές που είδαμε εταιρείες με stock φωτογραφίες να μηνύουν bloggers που τις χρησιμοποιούσαν «παράνομα» χωρίς να έχουν πληρώσει γι ‘αυτές. Με μια γρήγορη αναζήτηση στο Google θα βρεις για τις ασταμάτητες μηνύσεις που κάνουν συνεχώς εταιρείες όπως η Shutterstock ή η Getty Images.

      • TU HEDZ

        nope. they dont. ειμαι χρηστης νομιμος και αφοτου μου κλεψανε περιεχομενο μαζι με stock φωτογραφιες (για τις οποιες ΕΓΩ τις ειχα αγορασμενες) επικοινωνησα μαζι τους – εγινα δηλαδη εγω ο ρουφιανος – και μαντεξε τι κανανε γιαυτο.

        • Δεν κατάλαβα ακριβώς τι εννοείς. Εδώ μιλάμε για bloggers που κάνουν παράνομη χρήση φωτογραφιών από υπηρεσίες όπως η Shutterstock ή η Getty Images χωρίς να έχουν πληρώσει γι ‘αυτές ή χωρίς να είναι συνδρομητές. Αν σε κάποιο άρθρο μου έχω μια παράνομη φωτογραφία, είναι λογικό να είμαι παράνομος και η εταιρεία να έχει κάθε δικαίωμα – εφόσον το θέλει – να με τρέξει στα δικαστήρια και να πληρώσω πρόστιμο.

          Αν μια φωτογραφία την έχεις αγορασμένη ή είσαι συνδρομητής, όχι μόνο δεν μπορούν να σε κάνουν κάτι (γιατί να κάνουν και κάτι άλλωστε;) αλλά δεν υπάρχει και λόγος μιας και αυτή είναι η δουλειά τους.

          • TU HEDZ

            Προφανως και δεν καταλαβες. Εγω ειμαι blogger. Αποφασιζω να αγορασω μια φωτογραφια απο stock market για να συνοδευσω το κειμενο μου. Αφοτου το κανω, αργοτερα, καποιος μου κλεβει το περιεχομενο και στο copy/paste (χοντρικα να το πω) δεν αντιγραφει μονο το κειμενο, αλλα και τις εικονες. Προφανως, για το κειμενο μου δεν νοιαστηκε κανεις. Οποτε, επικοινωνω με την photo stock market εταιρια, δειχνοντας τους τον «παρανομο». Μαντεψε τι κανανε για αυτο.

          • Πολύ σωστός!! Ναι, είμαι σίγουρος πως στάνταρ έχει γίνει κάτι τέτοιο. Αν και, νομικά μιλώντας και σε μια χώρα όπου οι νόμοι της όντως ακολουθούνται, θα μπορούσες κι εσύ να κινηθείς νομικά για το περιεχόμενο σου. Αν και, όσες φορές κι αν ρώτησα, είναι χαμένος χρόνος να προσπαθήσεις να κάνεις κάτι τέτοιο στην Ελλάδα.

            Ρίξε και σε αυτό το άρθρο μια ματιά, ίσως το βρεις βοηθητικό: https://inkstory.gr/ti-na-kanis-an-antigrafoun-ta-arthra-sou-choris-pigi/

          • TU HEDZ

            Μαλλον το παραδειγμα που αναφερεις εχει να κανει με Αμερικη (και μονο?). Δεν υπαρχει νομικο πλαισιο γενικα και δεν υπαρχει και νομικα ευσταθης τροπος να κατοχυρωθεις (αυτο διαπλανητικα, οχι μονο αμερικη). Εννοειται πως θα φυλαχθεις (εξου και η προτιμηση σε stock markets) αλλα ειναι ακομα ολα στον αερα. Ειδικα για τα stock markets και ΔΗ για τους δημιουργους.

          • Ναι για Αμερική αναφερόμουν. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου βασικά γι ‘αυτά που λες.