Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Τι είναι τα sponsored και ugc links και πως χρησιμοποιούνται;

Share

Τον Σεπτέμβριο του 2019, η Google ανακοίνωσε τα νέα sponsored και ugc links (συνδέσμους), τα οποία συνδέονται απευθείας με τους no-follow συνδέσμους και ξεκίνησαν ήδη να χρησιμοποιούνται από εκατομμύρια ιστοσελίδες και blogs.

Πέρασαν πάνω από 15 χρόνια από τότε που η Google ανακοίνωσε για πρώτη φορά τους nofollow συνδέσμους, και στις 1 Μαρτίου του 2020, έφερε την πρώτη μεγάλη ανανέωση στον τρόπο λειτουργίας τους, ενώ παρουσίασε και δύο νέα attributes, τα sponsored και τα ugc links – καθένα με τη δική του ξεχωριστή σημασία. Αλλά τι είναι αυτά τα δύο νέα attributes και πως πρέπει να τα χρησιμοποιούν σωστά οι bloggers; Και πάνω απ’ όλα, τι άλλαξε με τους nofollow συνδέσμους;

Έως και τις 1 Μαρτίου του 2020, η Google δεν ακολουθούσε τους nofollow συνδέσμους. Αυτό σημαίνει πως αν έβαζες έναν σύνδεσμο στο blog σου προς το Inkstory, το Inkstory δεν θα επηρεαζόταν θετικά με ένα επιπλέον backlink, εφόσον ο σύνδεσμος ήταν nofollow και όχι dofollow. Η διαδικασία αυτή όμως άλλαξε – μιας και αρκετοί bloggers έβαζαν σε όλους σχεδόν τους εξωτερικούς συνδέσμους το nofollow attribute – με αποτέλεσμα οι bloggers να χρειάζεται να μπαίνουν σε διαφορετική διαδικασία.

  • Sponsored: Τα sponsored links αφορούν όλους τους συνδέσμους που βάζεις και οδηγούν σε πληρωμένες διαφημίσεις ή περιεχόμενο, όπως τα banners διαφημίσεων, οι επί πληρωμής σύνδεσμοι, τα reviews από διάφορα brands με τα οποία συνεργάζεσαι, τα advertorials και πάει λέγοντας.
  • UGC: Το ugc attribute αφορά τους συνδέσμους που δημιουργούνται από χρήστες, όπως οι σύνδεσμοι στα σχόλια, στα forums, στα κοινωνικά δίκτυα και σε οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα επιτρέπει σε έναν χρήστη να προσθέσει έναν σύνδεσμο. Αυτοί οι σύνδεσμοι δεν θεωρούνται απαραίτητα έμπιστοι από τους διαχειριστές των ιστοσελίδων και προωθούνται από διάφορους χρήστες.
5d796a9de33e80.54466770
Image Source: Moz.com

Αυτά τα δύο νέα attributes που δημιούργησε η Google θα βοηθήσουν αρκετά την μηχανή αναζήτησης για να αναγνωρίζει σωστά τον κάθε σύνδεσμο και να καταλαβαίνει πότε αφορά μια διαφήμιση, πότε spam και πότε ένας σύνδεσμος θεωρείται έμπιστος από τον διαχειριστή / αρθρογράφο της ιστοσελίδας.

Οι πασίγνωστοι πλέον nofollow σύνδεσμοι θα συνεχίσουν να λειτουργούν όπως πάντοτε, με τη διαφορά πως πλέον η Google θα έχει την δυνατότητα να ακολουθήσει και τους nofollow συνδέσμους και να δώσει “backlink” προς άλλες ιστοσελίδες, εφόσον θεωρήσει πως είναι έμπιστες και παρέχουν αξιόπιστες πληροφορίες στους χρήστες.

Με απλά λόγια και στα ελληνικά: Αν μέσα σε ένα άρθρο σου βάλεις έναν nofollow σύνδεσμο, ή έχεις κάνει το blog σου να αλλάζει αυτόματα όλους τους συνδέσμους σε nofollow, από εδώ και στο εξής η Google θα αποφασίζει αν ένας σύνδεσμος θα ‘πρεπε όντως να ‘ναι nofollow. Αν θεωρεί πως είναι αξιόπιστος, τότε τον ακολουθεί, άσχετα που στο blog σου το έχεις ως nofollow.

Παρόλα αυτά, η Google σου δίνει επίσης την δυνατότητα να συνδυάσεις τα νέα attributes μεταξύ τους, δημιουργώντας συνδέσμους του τύπου rel="nofollow sponsored ugc".

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να προσθέτεις τα σωστά attributes στους σωστούς συνδέσμους. Για τα blogs που τρέχουν σε CMS πλατφόρμες όπως το WordPress, η διαδικασία είναι παιχνιδάκι και υπόθεση μερικών κλικ. Για τις υπόλοιπες πλατφόρμες, η διαδικασία είναι προς το παρόν χειροκίνητη.

1. Χειροκίνητη διαδικασία

Αν το blog σου δεν τρέχει στην πλατφόρμα του WordPress, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον παρακάτω χειροκίνητο τρόπο για κάθε σύνδεσμο που προσθέτεις στο blog σου:

  • Nofollow σύνδεσμος: <a href="https://inkstory.gr" rel="nofollow">τίτλος συνδέσμου</a>
  • Sponsored σύνδεσμος: <a href="https://inkstory.gr" rel="sponsored">τίτλος συνδέσμου</a>
  • UGC σύνδεσμος: <a href="https://inkstory.gr" rel="ugc">τίτλος συνδέσμου/a>
  • Συνδυαστικά:<a href="https://inkstory.gr" rel="noreferrer noopener external sponsored ugc" data-wpel-link="external">τίτλος συνδέσμου</a>

Αν το blog σου βρίσκεται στην πλατφόρμα του WordPress, τότε έχεις την δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις είτε τον παραπάνω χειροκίνητο τρόπο, είτε να εγκαταστήσεις το WP External Links, ένα δωρεάν WordPress plugin το οποίο χρησιμοποιώ τους τελευταίους μήνες στο Inkstory και λειτουργεί άψογα.

Ουσιαστικά, το WP External Links σου δίνει την δυνατότητα είτε να μετατρέψει όλους τους παλιούς και καινούργιους σύνδεσμους σε nofollow, sponsored και ugc, ανάλογα τον σύνδεσμο και όλα αυτόματα, είτε να επιλέξεις ποιοι θα περιλαμβάνουν attributes και ποιοι όχι. Μπορείς επίσης να επιλέξεις να ανοίγουν όλοι οι εξωτερικοί σύνδεσμοι σε νέα καρτέλα στον browser, καθώς και να προσθέσεις τα attributes: "noopener", "noreferrer" και "external", για μεγαλύτερη ασφάλεια.

Αξίζει να αναφέρω σε αυτό το σημείο πως το WP External Links έχει δημιουργηθεί από την εταιρεία WebFactory Ltd, η οποία είναι γνωστή στο χώρο του WordPress χάρη στα εξαιρετικά και άκρως λειτουργικά και σημαντικά plugins που δημιουργεί και ενημερώνει συνεχώς.

3. Yoast SEO – Plugin για το WordPress

Από την έκδοση 14.4 και νεότερη, το Yoast SEO δίνει πλέον την δυνατότητα σε όλους τους WordPress χρήστες να μετατρέπουν με ευκολία τους συνδέσμους στα άρθρα και τις σελίδες τους σε sponsored ή nofollow.

Η διαδικασία είναι πάρα πολύ απλή και η εταιρεία δημοσίευσε και ένα βίντεο με τις οδηγίες:

Ως εκ τούτου, αν έχεις την τελευταία έκδοση του Yoast SEO, έχεις πλέον την δυνατότητα να μετατρέπεις τους συνδέσμους στα νέα αλλά και στα παλιά άρθρα. Δυστυχώς, δεν υπάρχει ακόμα η δυνατότητα να μετατρέψεις αυτόματα όλους τους παλιούς συνδέσμους, αλλά αν θελήσεις να το κάνεις, τότε θα σου πρότεινα να χρησιμοποιήσεις το WP External Links που ανέφερα παραπάνω, εφόσον όμως έχεις πάρα πολλά άρθρα και σελίδες.

Σύνοψη..

Εν τέλη, αν δεν χρησιμοποιούσες ποτέ τους nofollow και dofollow συνδέσμους, δεν είναι απαραίτητο να ξεκινήσεις να το κάνεις τώρα, εκτός αν θέλεις να έχεις μεγαλύτερο έλεγχο απέναντι στις μηχανές αναζήτησης και τα bots τους, αλλά και για κρατάς την ποιότητα των backlinks που δίνεις σε άλλα blogs.

Έχε κατά νου πως εάν ένα blog έχει μόνο nofollow συνδέσμους, δεν είναι καλό και αυτό έχει αναφερθεί από αρκετούς μεγάλους SEO experts στο εξωτερικό. Οι μηχανές αναζήτησης αξιοποιούν κάθε σύνδεσμο μέσα στα κείμενα σου, οπότε αν έχεις για παράδειγμα ένα άρθρο με τίτλο “Δεν ανοίγει το laptop πως να το φτιάξεις“, μπορείς να βάλεις μέσα συνδέσμους από άλλα άρθρα σου που αφορούν τα laptops, ή ακόμα και από εξωτερικές σελίδες που παρέχουν πληροφορίες για το πρόβλημα των laptops.

Γενικά, καλό είναι οι σύνδεσμοι στα άρθρα να οδηγούν σε εξωτερικές ιστοσελίδες οι οποίες παρέχουν παρόμοιες πληροφορίες που αφορούν το κείμενο που γράφεις. Έτσι, οι μηχανές αναζήτησης καταλαβαίνουν πως το άρθρο όχι απλά παρέχει αρκετές χρήσιμες πληροφορίες, αλλά και συνδέσμους προς ιστοσελίδες με εξίσου σημαντικές και χρήσιμες οδηγίες.

Εσύ γνώριζες για την αλλαγή που έκανε η Google και για τα νέα sponsored και ugc links που ανακοίνωσε; Σκέφτεσαι να τα χρησιμοποιήσεις στο blog σου ή τα χρησιμοποιείς ήδη; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.

Featured Image Credits: Jules Bss στο Unsplash

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;