Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024

Tumblr – Τι είναι και πως να το εκμεταλλευθείς

Share

Αναρωτήθηκες ποτέ γιατί η Yahoo! αγόρασε το Tumblr για 1.1. δισεκατομμύρια δολάρια; Γιατί αυτή η πλατφόρμα «χτυπάει» πάνω από 100 εκατομμύρια δημοσιεύσεις την ημέρα και αποκτά περίπου 15.000 νέους χρήστες ημερησίως;

Ήταν Δεκέμβριος του 2007 όταν έκανα την πρώτη μου εγγραφή στο Tumblr. Λίγοι μήνες αφότου κυκλοφόρησε για πρώτη φορά. Εκείνους τους καιρούς η κίνηση ήταν πεσμένη καθώς είχε λίγους χρήστες. Θυμάμαι ακόμα πως επισκέφτηκα το Tumblr από το προφίλ μιας κοπέλας που είχα “φίλη” στο Myspace. Ήταν η πιο όμορφη ιστοσελίδα που είχα δει ποτέ μου, τόσο εύκολη στη χρήση και όμως τόσο παντοδύναμη από λειτουργίες και χαρακτηριστικά.

Θυμάμαι ακόμα που αναρωτιόμουν πως γίνεται μια τόσο καταπληκτική πλατφόρμα να μην έχει γίνει viral στο διαδίκτυο (τελικά όλα χρειάζονται τον χρόνο τους). Για να μην σε κουράζω, μετά από τόσα χρόνια παρέμεινα σταθερός χρήστης στο Tumblr, μια micro-blogging πλατφόρμα η οποία αυτή την στιγμή έχει πάνω 300 εκατομμύρια blogs που ανανεώνονται σε καθημερινή βάση και βρίσκεται στις πρώτες θέσεις με τις πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες παγκοσμίως.

Το Tumblr μέχρι και σήμερα παρέχει την επιλογή να δημιουργήσεις το δικό σου blog αλλάζοντας themes και προσθέτοντας και αφαιρώντας HTML και CSS κώδικα – κάτι σαν το παλιό καλό Myspace και Hi5.

Αλλά εκτός από τους “απλούς” χρήστες, τα τελευταία χρόνια όλο και πιο πολλές επιχειρήσεις ξεκίνησαν να χρησιμοποιούν το Tumblr ως το κύριο blog τους για να μεταφέρουν νέα, να απαντούν σε ερωτήσεις χρηστών και να παρουσιάζουν τα νέα τους προϊόντα. Μερικές από αυτές τις επιχειρήσεις είναι και η Microsoft, η NASA, η National Geographic, το Instagram, το InstaPaper και πολλές ακόμα. Αλλά γιατί αυτές οι εταιρείες – και πολλές άλλες – χρησιμοποιούν το Tumblr ως το κύριο blog τους και δημοσιεύουν σχεδόν σε καθημερινή βάση εκεί;

Τι είναι το Tumblr

Το Tumblr κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2007 ως blogging πλατφόρμα – ή καλύτερα, ως micro-blogging πλατφόρμα – και κοινωνικό δίκτυο ταυτόχρονα. Το Tumblr εξαγοράστηκε από την Yahoo! το 2013 έναντι των 1.1. δισεκατομμυρίων δολαρίων, με όλα τα μέλη της πλατφόρμας να παραμένουν στα πόστα τους. Μέχρι και την εξαγορά του, το Tumblr δεν πρόβαλλε διαφημίσεις, αλλά αυτό άλλαξε λίγο καιρό αργότερα με τις συνεχές προσπάθειες της Yahoo! να αυξήσει το εισόδημα της.

Κάθε χρήστης μπορεί να δημιουργήσει το δικό του Tumbleog (Tumblr blog αλλά σε συντομία) απ ‘όπου μπορεί να δημοσιεύει άρθρα, φωτογραφίες, αποφθέγματα (quotes), συνδέσμους, βίντεο, μουσική και να ξεκινάει συζητήσεις με τους υπόλοιπους χρήστες. Οι χρήστες έχουν επίσης την ικανότητα να μιλάνε μεταξύ τους μέσω της συνομιλίας (chat), μέσω μηνυμάτων ή σχολιάζοντας ο ένας στου άλλου το blog μέσω της ειδικής φόρμας που παρέχεται.

Μπορείς ακόμα να κάνεις like στις δημοσιεύσεις των χρηστών ή ακόμα και να αναδημοσιεύσεις τις κοινοποιήσεις τους, ακριβώς όπως κάνεις στο Twitter, το Facebook, το Google+ και σε κάθε άλλο κοινωνικό δίκτυο. Επιπλέον, σε κάποιες δημοσιεύεις σου παρέχετε η επιλογή να σχολιάσεις, αν και η αναδημοσίευση άρθρων μπορεί να λειτουργήσει και ως σχόλιο.

Σε ποιους χρησιμεύει το Tumblr;

  • Για απλούς χρήστες που ψάχνουν ένα εναλλακτικό κοινωνικό δίκτυο όπου το Twitter τους φαίνεται πολύ λίγο, το Instagram πολύ απλό και το blogging τεράστιο.
  • Για ανθρώπους που ψάχνονται σε πολύ συγκεκριμένα θέματα, το Tumblr θα τους φανεί εξίσου ενδιαφέρον μιας και μπορείς να ακολουθείς blogs με συγκεκριμένες θεματολογίες που σε ενδιαφέρουν.
  • Για μεγάλες και μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να χρησιμοποιήσουν κάτι δωρεάν, με δικό τους ή όχι domain name, για να παρέχουν ενημερώσεις και να ανακοινώνουν αλλαγές και νέα προϊόντα.
  • Για bloggers, journalists, writers και μεγάλα blogs που θέλουν να αυξήσουν το κοινό τους και να δημοσιεύουν ανακοινώσεις στην περίπτωση που αντιμετωπίσουν τεχνικά προβλήματα με τα blogs τους.

Σε γενικές γραμμές, το Tumblr είναι λίγο απ’ όλα, παρέχοντας επιλογές και θεματολογίες για κάθε άτομο.

Πως να χρησιμοποιείς το Tumblr (τα βασικά)

Αν και είναι εξαιρετικά απλό, ίσως σου φανεί παλούκι την πρώτη φορά που θα το επισκεφτείς. Παρόλα αυτά, αν μάθεις τα βασικά και δεις πως χρησιμοποιείται πάνω-κάτω, θα καταλάβεις γιατί είναι τόσο γνωστό.

1. Πως να κάνεις εγγραφή

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα δωρεάν λογαριασμό. Στη σελίδα της εγγραφής, θα χρειαστεί να συμπληρώσεις το email σου, τον κωδικό πρόσβασης σου και ένα username το οποίο θα χρησιμοποιείς για τη διεύθυνση του blog σου (π.χ. αν βάλεις ως username το όνομα inkstory, η διεύθυνση του blog σου θα είναι inkstory.tumblr.com).

Μόλις ολοκληρώσεις την εγγραφή σου, θα σου σταλθεί ένα email επιβεβαίωσης, απλά κάνε κλικ στο σύνδεσμο και ο λογαριασμός σου θα ενεργοποιηθεί καθώς θα σε μεταφέρει στην αρχική σελίδα του Tumblr ή του blog σου.

Έχε κατά νου πως το username που θα επιλέξεις θα είναι δημόσιο και θα είναι η διεύθυνση του blog σου. Φυσικά, μπορείς να το αλλάξεις στη συνέχεια από τις ρυθμίσεις.

2. Μάθε το Dashboard

Το Dashboard είναι κάτι σαν την αρχική σελίδα του Facebook και του Twitter λογαριασμού σου. Από εκεί βλέπεις όλες τις τελευταίες δημοσιεύσεις που κάνουν τα blogs που ακολουθήσεις. Ωστόσο, το Dashboard παρέχει και κάποιες άλλες σημαντικές επιλογές που πρέπει να γνωρίζεις.

Από το Dashboard, μπορείς να δημοσιεύεις, να αλλάζεις τις ρυθμίζεις του blog σου, να βλέπεις τους followers σου, τα στατιστικά των blogs σου, να δημιουργείς νέα blogs (ναι, έχεις και αυτή την επιλογή, να έχεις πολλαπλά blogs με τον ίδιο λογαριασμό), να βλέπεις τις ειδοποιήσεις του blog σου, το chat, τα μηνύματα, να ακολουθείς blogs που σου προτείνει η πλατφόρμα, να βλέπεις τα διαφημιστικά άρθρα, να κάνεις likes και να αναδημοσιεύσεις κοινοποιήσεις.

Μπορείς επίσης να ενεργοποιήσεις και το χαρακτηριστικό Tumblr Labs, το οποίο βρίσκεται μέχρι και σήμερα σε δοκιμαστική έκδοση και αλλάζει τα χρώματα από όλες τις δημοσιεύσεις στην αρχική σου σελίδα. Γενικά δίνει διαφορετικό χρώμα σε κάθε δημοσίευση που βλέπεις και σου επιτρέπει να βλέπεις ή να δημοσιεύεις ολόκληρα graphs.

Από την καρτέλα “Explore” μπορείς να βλέπεις τις πιο δημοφιλείς κοινοποιήσεις, τις πιο trend ετικέτες (τα γνωστά hashtags δηλαδή) και προτεινόμενα blogs για να ακολουθήσεις. Μπορείς να αλλάξεις την σελίδα και να ψάξεις τα πιο δημοφιλή posts ανά κατηγορία (text posts, φωτογραφίες, quotes, μουσική, βίντεο, GIFs, Asks και πάει λέγοντας).

3. Μάθε να δημοσιεύεις

Όπως ανέφερα και στην αρχή, το Tumblr σου επιτρέπει να δημοσιεύεις μεγάλα και μικρά κείμενα, φωτογραφίες ή galleries, βίντεο, αποφθέγματα (quotes), συνδέσμους και μουσική. Μπορείς ακόμα να ανεβάσεις τα δικά σου βίντεο ή κομμάτια (σε .mp3) ώστε να παίζουν από τους players του Tumblr, ή να αναδημοσιεύεις βίντεο από το YouTube και το Vimeo προσθέτοντας την url ή τον embed κώδικα, ή κομμάτια από το Soundcloud.

Για να ξεκινήσεις μια συζήτηση με τους followers σου, επέλεξε την επιλογή “Chat“, βάλε έναν τίτλο, μια περιγραφή και στη συνέχεια άσε τους followers σου να απαντήσουν, να κάνουν likes ή να αναδημοσιεύσουν την ερώτηση σου.

Σε κάθε δημοσίευση που κάνεις, σου παρέχετε η επιλογή να βάλεις ετικέτες. Οι ετικέτες είναι πολύ σημαντικές γιατί όχι μόνο χρησιμοποιούνται ως hashtags για να σε βρίσκουν από την αναζήτηση άλλοι χρήστες, αλλά και ως κατηγορίες για μέσα στο blog σου. Όπως και στο Blogger της Google με λίγα λόγια.

Αν έχεις πολλαπλά blogs σε έναν λογαριασμό, τότε στην πάνω αριστερή πλευρά κάθε δημοσίευσης που πας να κάνεις θα δεις ένα μικρό εικονίδιο με το favicon του blog σου και τη διεύθυνση του (π.χ. inkstorygr.tumblr.com), από εκεί μπορείς να επιλέξεις σε ποιο blog θα δημοσιεύσεις μια φωτογραφία, ένα βίντεο ή ένα άρθρο και πάει λέγοντας.

4. Κάνε follow, unfollow και κέρδισε followers

Όπως και το Twitter, έτσι και το Tumblr χρησιμοποιεί την φράση “follow” για να συνδέεσαι με άλλους χρήστες της πλατφόρμας – κάτι το οποίο ουσιαστικά σημαίνει πως κάνεις εγγραφή σε άλλα blogs και το αντίστροφο. Όσο πιο πολλούς followers έχεις, τόσο πιο πολλά άτομα θα βλέπουν τις δημοσιεύσεις σου.

5. Δώσε όνομα, τίτλο και περιγραφή στο blog σου

Μπορείς να δώσεις ένα όνομα, ένα τίτλο και μια περιγραφή στο blog σου τα οποία θα εμφανίζονται τόσο στην αρχική σελίδα των άλλων χρηστών, όσο και στο προφίλ σου αλλά και μέσα στο blog σου. Το όνομα του blog σου δεν χρειάζεται να είναι το ίδιο με το username σου, αλλά συχνά οι περισσότεροι χρήστες βάζουν το ίδιο.

Ανάλογα με το όνομα, τη διεύθυνση και τη περιγραφή του blog σου, θα εμφανίζεσαι και υψηλότερα ή χαμηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης του Tumblr. Αν θέλεις να δημιουργήσεις ένα blog για την επιχείριση σου, δώσε το όνομα της. Αν θέλεις να δημιουργήσεις ένα blog για το blog σου, τότε δώσε το όνομα του. Είναι ανάλογα με το αν θέλεις να προμοτάρεις κάτι ή να χρησιμοποιήσεις την πλατφόρμα καθαρά για προσωπικούς σκοπούς.

Φυσικά, σου επιτρέπετε να αλλάξεις τη διεύθυνση, το όνομα και τη περιγραφή του blog σου όποτε θέλεις, ενώ μπορείς να δημιουργήσεις και πολλαπλά blogs με τον ίδιο λογαριασμό.

6. Επέλεξε ένα theme και διαμόρφωσε το blog σου

Ένα από τα πράγματα που με έκανε να αγαπήσω το Tumblr είναι η επιλογή που μου παρέχει για να επιλέγω ένα από τα υπάρχων δωρεάν ή επί πληρωμής themes του, να τα εγκαθιστώ στο blog μου και στη συνέχεια να τα προσαρμόζω ανάλογα από τις ρυθμίσεις.

Έχεις επίσης την ικανότητα να πειράξεις τον κώδικα ενός theme ή ακόμα και να φτιάξεις το δικό σου από την αρχή (έχοντας φυσικά τις απαραίτητες γνώσεις προγραμματισμού), όπως έκανα εγώ για το Inkstory, έφτιαξα ένα theme από την αρχή ακριβώς έτσι όπως το ήθελα.

Μπορείς επίσης να αναζητήσεις themes ανάλογα με την δημοτικότητα τους ή ανά κατηγορία (π.χ. themes για συγγραφείς, για μουσικούς, για συνθέτες και πάει λέγοντας) από αυτή την σελίδα εδώ. Δεν χρειάζεται φυσικά να αναφέρω πως ότι ισχύει για τα themes του WordPress ισχύει και γι ‘αυτά του Tumblr. Αν αγοράσεις ένα καλό theme, αυτό σημαίνει πως θα έχεις περισσότερα χαρακτηριστικά και το SEO του Tumblr blog σου θα είναι πολύ καλύτερο.

7. Κατέβασε την εφαρμογή του

Το Tumblr παρέχει επίσης και δωρεάν εφαρμογή για Android και iOS συσκευές. Αν είσαι Windows Phone χρήστης, όπως κι εγώ, τότε εγκατέστησε το Ouga, το οποίο είναι ο καλύτερος Tumblr client για Windows Phone και.. τα σπάει!

8. Ενεργοποίησε το SSL/TLS για HTTPS

Το Tumblr παρέχει σε όλους τους χρήστες του την επιλογή να ενεργοποιήσουν το SSL/TSL πρωτόκολλο στα blogs τους. Αυτό σημαίνει πως, εντελώς δωρεάν, έχεις την ικανότητα να αλλάξεις το σύνδεσμο του blog σου σε HTTPS για μεγαλύτερη ασφάλεια και καλύτερο SEO στις μηχανές αναζήτησης.

Το Tumblr για bloggers

Τώρα που γνωρίζεις τα βασικά χαρακτηριστικά του Tumblr, ήρθε η στιγμή να το χρησιμοποιήσεις προς όφελος του blog σου. Δώσε προσοχή όμως, γιατί αν θέλεις να τραβήξεις κόσμο από το Tumblr στο blog σου, πρέπει να το χρησιμοποιήσεις σωστά και με έξυπνο τρόπο.

1. Επέλεξε το σωστό theme

Όπως και με το blog σου, έτσι και στο Tumblr τα themes παίζουν σημαντικό ρόλο. Μπορείς να επιλέξεις ένα theme από τα υπάρχον που παρέχει η πλατφόρμα ή να φτιάξεις το δικό σου. Εγώ για παράδειγμα έφτιαξα από την αρχή ένα μινιμαλιστικό και απλό theme για να ταιριάζει με το theme που έχω στο Inkstory, απλά το επέλεξα ως κύριο χρώμα του το λευκό.

Αν το blog σου είναι η δουλειά σου, τότε θα σου πρότεινα – εφόσον δεν έχεις τις απαραίτητες γνώσεις για να φτιάξεις ένα δικό σου theme – να αγοράσεις ένα επαγγελματικό. Οι χρήστες με premium themes φαίνεται πως τα πηγαίνουν πολύ καλύτερα αφού έχουν περισσότερες επιλογές και καλύτερο SEO (ναι, έχει και SEO το Tumblr blog σου).

2. Βάλε δικό σου domain name

Το Tumblr σου παρέχει την επιλογή να πας από subdomain (δηλαδή από inkstorygr.tumblr.com) σε δικό σου domain name ή σε δικό σου subdomain. Για παράδειγμα, άλλαξε την διεύθυνση του Tumblr blog σου από inkstorygr.tumblr.com σε blog.inkstory.gr ή inkstory.net και πάει λέγοντας..

Για να το αλλάξεις κι εσύ, θα χρειαστεί μέσα από τη διαχείριση του server σου (εγώ χρησιμοποιώ το Plesk Panel) να δημιουργήσεις ένα CNAME το οποίο θα πηγαίνει στο domains.tumblr.com. Με άλλα λόγια, δημιουργείς ένα CNAME και στις δύο επιλογές που σου παρέχονται βάζεις το domain name ή το subdomain (π.χ. blog.inkstory.gr) και στη δεύτερη επιλογή το domains.tumblr.com. Μετά θα χρειαστεί να περιμένεις από 1 έως 48 ώρες ώστε να ενημερωθούν τα DNS/Records και στη συνέχεια να το περάσεις στο Tumblr, το οποίο ζητάει να περιμένεις από 1 έως και 72 ώρες για να ολοκληρωθεί η αλλαγή. Οπότε θα χρειαστεί να είσαι υπομονετικός με τη διαδικασία αλλαγής.

3. Βάζε τη διεύθυνση του blog σου ως πηγή στις δημοσιεύσεις

Σε κάθε δημοσίευση που πας να κάνεις, άσχετα με το αν είναι κείμενο, φωτογραφία ή βίντεο, έχεις την επιλογή να προσθέσεις μια url ως πηγή αυτής της δημοσίευσης. Αν, για παράδειγμα, δημοσιεύσεις μια εικόνα και για πηγή βάλεις το blog σου, όποιος χρήστης κάνει κλικ πάνω στην εικόνα θα μεταφέρετε στο blog σου.

4. Search Engine Optimization

Το Tumblr είναι search-engine friendly, που σημαίνει ότι οτιδήποτε δημοσιεύεις εκεί θα εμφανίζεται μετά από λίγες ώρες και στα αποτελέσματα της Google. Φυσικά, μεγάλο ρόλο σε αυτό παίζει το theme που έχεις επιλέξει και τα keywords που περιέχουν οι δημοσιεύσεις σου (κυρίως αν είναι μεγάλα κείμενα).

Επωφελήσου λοιπόν από αυτό, και αναδημοσίευε τα άρθρα σου με ελάχιστα διαφορετικούς τίτλους και περιγραφές για να χτυπήσεις περισσότερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.

5. Αύξησε το εισόδημα σου με τις διαφημίσεις

Όπως και στο blog σου, έτσι και στο Tumblr μπορείς να προσθέσεις τις δικές σου διαφημίσεις για να αυξήσεις το εισόδημα σου. Δυστυχώς, η διαδικασία είναι πιο δύσκολη μιας και θα πρέπει να προσθέσεις τον κώδικα των διαφημίσεων σου στον κώδικα του theme σου στο Tumblr. Και για να το κάνεις αυτό θα χρειαστεί να έχεις κάποιες απαραίτητες γνώσεις σε HTML και CSS. Αλλά μπορείς εύκολα να προσθέσεις affiliate συνδέσμους στις δημοσιεύσεις σου, είτε μέσα σε αυτές είτε ως πηγή.

Στην περίπτωση που θέλεις να βάλεις τους δικούς σου affiliate συνδέσμους στο Tumblr blog σου, τότε πάνε στις ρυθμίσεις του blog σου και ενεργοποίησε τα affiliate links ειδάλλως το Tumblr θα τα αλλάζει αυτόματα.

6. Αυτόματη αναδημοσίευση στο Facebook και Twitter

Από τις ρυθμίσεις του Tumblr blog σου έχεις την επιλογή να αναδημοσιεύεται κάθε δημοσίευση που κάνεις αυτόματα στο Facebook και στο Twitter προφίλ σου. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να παραλείψεις επιπλέον εργαλεία όπως το Buffer και να χρησιμοποιείς αποκλειστικά το Tumblr.

7. Q&A / Ερωτήσεις και Απαντήσεις

Το Tumblr επιτρέπει στους χρήστες του να δημιουργούν μια σελίδα στο blog τους από την οποία οι υπόλοιποι χρήστες / αναγνώστες θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ερωτήσεις. Όταν απαντάς μια ερώτηση, μπορείς να επιλέξεις να δημοσιευθεί στο blog σου και να την δουν οι υπόλοιποι χρήστες (μαζί με την απάντηση σου), ή να παραμείνει ιδιωτική.

8. Copyrights – Ο νόμος βρίσκεται με το μέρος σου

Οι όροι χρήσης του Tumblr δηλώνουν σαφώς πως όλο το περιεχόμενο που δημοσιεύεις στο Tumbleog σου σου ανήκει και όλα τα πνευματικά δικαιώματα είναι δικά σου. Προσοχή ωστόσο, εδώ αναφερόμαστε μόνο σε αυτά που δημοσιεύεις εσύ και έχεις όντως δημιουργήσει, και όχι εικόνες που παίρνεις από το διαδίκτυο ή αναδημοσιεύσεις που κάνεις.

9. Analytics / Στατιστικά

Το Tumblr όχι μόνο σου παρέχει κάποια ενσωματωμένα δικά του analytics για να παρακολουθείς τους followers, τα likes και τις προβολές σου, αλλά σου επιτρέπει επίσης να προσθέσεις και το Google Analytics για να λαμβάνεις ακόμα πιο αναλυτικά στατιστικά του blog σου.

Πως να προωθήσεις το blog σου ή τα προϊόντα σου στο Tumblr

Όπως κάθε κοινωνικό δίκτυο και blogging πλατφόρμα, έτσι και το Tumblr σου παρέχει την ικανότητα να προμοτάρεις το blog σου ή τις δημοσιεύσεις σου δημιουργώντας μια διαφημιστική καμπάνια.

Η διαφορά, ωστόσο, με τις διαφημιστικές καμπάνιες του Tumblr σε σύγκριση με αυτές των υπόλοιπων κοινωνικών δικτύων, είναι με διαφορά καλύτερες. Μεγάλες εταιρείες ξεκίνησαν να διαφημίζουν τα προϊόντα τους αποκλειστικά στο Tumblr γιατί παρέχει σχεδόν το πενταπλάσιο engagement σε σύγκριση με μια διαφημιστική καμπάνια στο Facebook ή στο Twitter.

Παρακάτω θα αναφερθώ σε όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις προτού ξεκινήσεις μια διαφημιστική καμπάνια στο Tumblr, ενώ στη συνέχεια θα σου δείξω όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να προωθήσεις το blog σου και να αυξήσεις τους followers σου χωρίς να βάλεις το χέρι στη τσέπη.

1. Τρόποι διαφήμισης στο Tumblr

Ευτυχώς, το Tumblr παρέχει αρκετούς τρόπους για να προωθήσεις το blog σου ή τα προϊόντα της επιχείρισης σου. Αρχικά, μπορείς να ξεκινήσεις μια διαφημιστική καμπάνια όπου τα άρθρα, οι φωτογραφίες, η μουσική ή τα βίντεο σου θα εμφανίζονται στην αρχική σελίδα των χρηστών (δηλαδή στο Dashboard).

1.1. Προώθηση με βίντεο

Αν θεωρείς πως ο καλύτερος τρόπος προώθησης των προϊόντων σου, του blog σου ή της δουλειάς σου είναι μέσω βίντεο, τότε ρίξε μια ματιά στην παρακάτω εικόνα για να δεις πως θα εμφανίζεται το διαφημιστικό σου βίντεο:

Διαφημιστικό βίντεο στο Tumblr

Τα βίντεο σου θα μπορούν να προβληθούν απευθείας από το Dashboard και από την mobile ή tablet συσκευή των χρηστών (μέσω της εφαρμογής ή του browser).

1.2. Προώθηση με διαφημιστικό banner

Αυτή είναι η πιο κλασική μέθοδος διαφήμισης. Το HTML5 διαφημιστικό banner σου θα εμφανίζεται στην δεξιά πλευρική στήλη του Dashboard (γνωστή και ως sidebar).

Διαφήμιση στο Tumblr μέσω διαφημιστικών banners

Καθώς ο χρήστης σκρολάρει προς τα κάτω για να δει όλες τις δημοσιεύσεις των blogs που ακολουθεί, οι διαφημίσεις θα τον ακολουθούν συνεχώς, κάτι το οποίο θα του κινεί συνεχώς το ενδιαφέρον.

1.3. Προώθηση βίντεο στην καρτέλα του Explore

Η σελίδα Explore του Tumblr είναι αναμφισβήτητα η πιο χρησιμοποιημένη καθώς οι χρήστες την επισκέπτονται για να αναζητήσουν κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο, μουσική και quotes, αλλά και για να δουν τα viral posts και τις πιο δημοφιλείς ετικέτες.

Διαφημιστικό βίντεο στο Tumblr trends

Ένα μεγάλο προωθητικό βίντεο στο πάνω μέρος της σελίδας με δική σου καρτέλα είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεσαι για να τραβήξεις όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται το ενδιαφέρον των χρηστών.

1.4. Άλλα προωθητικά posts

Εναλλακτικά, μπορείς να προωθήσεις τα posts σου ή τα προϊόντα σου στο dashboard των χρηστών χρησιμοποιώντας κείμενα, φωτογραφίες (και GIFs), βίντεο, quotes και μουσική.

Διαφημστικά posts στο dashboard του Tumblr

Πριν από λίγο καιρό το Tumblr ανακοίνωσε και τα Carousel Ads, μια νέα διαφημιστική καμπάνια η οποία έρχεται για να σε βοηθήσει να αυξήσεις τις πωλήσεις των προϊόντων σου.

2. Στατιστικά διαφημίσεων

Με κάθε διαφημιστική καμπάνια που ξεκινάς, σου παρέχονται αναλυτικά στατιστικά για να βλέπεις την πρόοδο της. Μπορείς να διαβάσεις το PDF αρχείο που παρέχει η πλατφόρμα για να μάθεις περισσότερες λεπτομέρειες ως το πως χρησιμοποιούνται και τι πρέπει να κοιτάς προσεχτικά.

3. Επιτυχημένες διαφημίσεις

Στο Tumblr καθοριστικό ρόλο παίζει το visual, οπότε τόσο οι διαφημίσεις όσο και οι δημοσιεύσεις που θα ποστάρεις θα πρέπει να είναι ενδιαφέρον και να τραβάνε την προσοχή των χρηστών. Μερικές απλές συμβουλές:

  1. Δημοσίευε eye-catching posts
  2. Κράτα τις δημοσιεύεις σύντομες
  3. Γίνε παραγωγικός με το visual
  4. Στόχευσε σε ηλικίες μεταξύ 16-35 ετών
  5. Διαφήμιζε “τρομερές” προσφορές

Με όλα αυτά κατά νου, μπορείς να συμπληρώσεις τη φόρμα που σου παρέχει η πλατφόρμα για να έρθεις σε επικοινωνία με κάποιον marketer ώστε να ξεκινήσεις την πρώτη σου διαφημιστική καμπάνια.

4. Το μεγάλο πρόβλημα

Tumblr - Διαφημιστική φόρμα

Το πρόβλημα, ωστόσο, με τις διαφημίσεις στο Tumblr είναι πως από τότε που το πήρε η Yahoo! στα χέρια της, αφαίρεσε το μικρό πλαίσιο από όλους τους χρήστες και πλέον κανείς δεν μπορεί να προωθήσει τη δουλειά του. Αν θέλεις να διαφημιστείς με έναν από τους παραπάνω τρόπους που αναφέρονται, θα χρειαστεί να έχεις ελάχιστο budget 25,000 δολάρια.

Πως να προωθήσεις το blog σου ή τα προϊόντα σου στο Tumblr δωρεάν

Αν δεν έχεις σκοπό να επενδύσεις για την προώθηση του blog σου ή των προϊόντων σου (λογικό άλλωστε με τέτοιες τιμές), αυτό σημαίνει πως είσαι έτοιμος να ακολουθήσεις κάποιες βασικές διαδικασίες και να τα κάνεις όλα χειροκίνητα – κάτι το οποίο απαιτεί μεγάλη επένδυση χρόνου, υπομονής και επιμονής.

1. Follow, follow και follow

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις, το οποίο λογικά περίμενες να ακούσεις, είναι follow σε όσα περισσότερα blogs μπορείς. Το Tumblr σου επιτρέπει να κάνεις μέχρι και ένα πολύ μεγάλο αριθμό follows, οπότε αν ακολουθείς τουλάχιστον 1.000 blogs ημερησίως, σε περίπου ένα μήνα θα έχεις φτάσει σε ένα πολύ καλό επίπεδο με αρκετούς να σε ακολουθούν πίσω.

2. Δώσε βάση στις ετικέτες

Οι ετικέτες παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο στο search ranking των δημοσιεύσεων σου στο Tumblr. Αν πας στην καρτέλα του Explore, θα έχεις τη δυνατότητα να δεις ποιες είναι αυτή την στιγμή οι πιο δημοφιλείς ετικέτες στο Tumblr. Χρησιμοποίησε τες αρκετές φορές για να σε δει όσο το δυνατόν περισσότερος κόσμος γίνεται.

3. Μηνύματα

Όταν πια το όριο των follows έχει εξαντληθεί και πιστεύεις πως έχεις ακόμα δύναμη για να αυξήσεις το κοινό σου, ξεκίνησε να στέλνεις μηνύματα με τα προϊόντα σου ή το blog σου. Ξέχνα, ωστόσο, τις αντιγραφές και τις επικολλήσεις ειδάλλως το Tumblr θα σε θεωρήσει ως ρομπότ και θα σε μπλοκάρει.

4. Likes και αναδημοσιεύσεις

Όσα πιο πολλά likes και αναδημοσιεύσεις κάνεις, τόσο πιο γρήγορα θα ξεκινήσει να σε βρίσκει ο κόσμος. Με κάθε like και κάθε αναδημοσίευση που κάνεις, όχι μόνο στέλνεται ειδοποίηση στον δημιουργό του post, αλλά οι άλλοι χρήστες έχουν την δυνατότητα να δουν ότι έκανες like από τη σελίδα των likes της κάθε δημοσίευσης.

Με τα λίγα και με τα πολλά..

Το Tumblr είναι μια καταπληκτική micro-blogging πλατφόρμα/κοινωνικό δίκτυο που έχει μεγάλο μέλλον μπροστά του και εκατομμύρια χρήστες που περιμένουν να δουν το επόμενο άρθρο σου, το νέο προϊόν σου και οτιδήποτε άλλο περιέχει η δουλειά σου. Είναι κρίμα να αφήσεις μια τόσο μεγάλη ευκαιρία να πάει χαμένη, δε νομίζεις;

Εσύ χρησιμοποιείς το Tumblr; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω. Και στην περίπτωση που το χρησιμοποιείς, μην ξεχάσεις να ακολουθήσεις το Inkstory εκεί.. 🙂

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

9 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
9 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Περιεχόμενο

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;