Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου, 2024

Πως να βγάλεις χρήματα από το Instagram

Οι καλύτεροι τρόποι για να βγάλεις χρήματα από το Instagram και να συνεργαστείς με διάφορα brands - ακόμα κι αν δεν έχεις πολλούς followers.

Share

Ένα από τα πιο trend θέματα τον τελευταίο καιρό είναι για το πως μπορείς να βγάλεις χρήματα από το Instagram. “Μπορώ να βγάλω λεφτά από το Instagram;” Αυτή είναι μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις που με κάνετε, οπότε αποφάσισα να την απαντήσω σε ένα άρθρο.

Δεν είναι λίγα τα brands που ξεκίνησαν να διαφημίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο Instagram, χρησιμοποιώντας λογαριασμούς άλλων instagrammers (απ’ ότι φαίνεται υπάρχει πλέον λέξη και γι ‘αυτό) που είτε έχουν αρκετούς χιλιάδες/εκατομμύρια followers, είτε πολύ μεγάλο engagement και λίγους followers (θα το δούμε αυτό στη συνέχεια).

Αν νομίζεις πως χρειάζεσαι αρκετούς χιλιάδες ή εκατομμύρια followers για να βγάλεις χρήματα από το Instagram, τότε είμαι εδώ για να σου πω πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Αν νομίζεις πως είναι εύκολο, τότε είμαι εδώ για να σου πω πως ούτε αυτό ισχύει. Δεν είναι εύκολο να βγάλεις χρήματα από το Instagram, αλλά ούτε και ιδιαίτερα δύσκολο. Ουσιαστικά είναι και αυτό μια δουλειά η οποία απαιτεί αρκετές ώρες, μπόλικη παραγωγικότητα και δημιουργικότητα, έξυπνη στρατηγική, συνεχής προώθηση και αφοσίωση.

Οι χιλιάδες followers δεν φτάνουν, χρειάζεσαι υψηλό engagement

Όποιος σου πει πως αν έχεις χιλιάδες followers στο Instagram μπορείς να βγάλεις εύκολα χρήματα από αυτό, τότε δεν έχει βγάλει ο ίδιος του. Υπάρχουν αυτή την στιγμή εκατοντάδες χιλιάδες Instagram λογαριασμοί που έχουν χιλιάδες followers αλλά δεν βγάζουν ούτε δραχμή. Ο λόγος που γίνεται αυτό; Δεν έχουν υψηλό engagement, και εδώ είναι που πρέπει να εστιάσεις εσύ.

Αν είσαι blogger, vlogger ή podcaster, γνωρίζεις πολύ καλά τι είναι το engagement, καθώς εστιάζεις σε αυτό για να χτίσεις ένα επιτυχημένο blog. Αν δεν είσαι, τότε επίτρεψε μου να σου εξηγήσω τι είναι, όσο πιο απλά και κατανοητά γίνεται.

Διάβασε επίσης: Πως να βγάλεις λεφτά από το ίντερνετ

Το engagement είναι ουσιαστικά το πόσο αλληλεπιδρούν οι followers σου μαζί σου. Αν για παράδειγμα έχεις 10,000 followers που απλά κάνουν like στις κοινοποιήσεις σου, μην περιμένεις να ενδιαφερθεί ένα brand για εσένα. Αν, όμως, έχεις 10,000 followers οι οποίοι σχολιάζουν στις κοινοποιήσεις σου, κάνουν like και παίρνουν μέρος σε συζητήσεις, τότε αυτοί οι 10,000 followers αξίζουν περισσότερο απ’ ότι ένας λογαριασμός με 50,000 followers. Και αυτό είναι που ψάχνουν τα brands, Instagram λογαριασμούς με followers που ενδιαφέρονται και κοιτάνε προσεκτικά αυτά που ανεβάζει ένας instagrammer.

Όταν ένα brand αναζητεί για instagrammers ώστε να προωθήσει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του στο Instagram, το πρώτο πράγμα που κοιτάει είναι το engagement που υπάρχει σε κάθε λογαριασμό. Αυτό σημαίνει πως κοιτάει προσεκτικά κάθε κοινοποίηση που έγινε τους τελευταίους 3-6 μήνες και αναλύει τα σχόλια, τα likes, τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών, τα impressions, το reach και στη συνέχεια, εφόσον είναι ευχαριστημένοι με αυτό που βλέπουν, σου ζητάνε να τους στείλεις και τα στατιστικά (τα οποία μπορείς να βρεις από τις ρυθμίσεις του λογαριασμού σου).

Πως να σιγουρευτείς ότι έχεις ένα επαγγελματικό Instagram προφίλ

Πως να βγάλεις χρήματα από το Instagram
Φωτογραφία από το Le Buzz στο Unsplash.

Ακόμη και αν έχεις χιλιάδες followers στον Instagram λογαριασμό σου, αν δεν έχεις μια επαγγελματική εικόνα προς τα brands, δεν πρόκειται κανένα να συνεργαστεί μαζί σου. Ως εκ τούτου, πρέπει να σιγουρευτείς πως κάποια πράγματα τα κάνεις σωστά.

Συμπλήρωσε την περιγραφή του προφίλ σου σωστά: Για να παρέχεις μια επαγγελματική εικόνα προς κάθε brand αλλά και follower, θα χρειαστεί να δώσεις μεγάλη έμφαση στην περιγραφή του προφίλ σου. Συμπλήρωσε τα στοιχεία επικοινωνίας σου (email σίγουρα) και γράψε μια σύντομη περιγραφή για το ποιος είσαι και τι ακριβώς ανεβάζεις στο Instagram σου. Στην περιγραφή θα πρέπει να υπάρχουν σίγουρα ορισμένες λέξεις κλειδιά (για παράδειγμα fashion, food, sports και πάει λέγοντας) και ορισμένα hashtags για να είναι πιο reachable το προφίλ σου στα αποτελέσματα αναζήτησης του Instagram.

Παράδειγμα: Beauty Blogger from Athens (Greece) with a penchant for travel. Business inquiry: [email protected]

Δημοσίευε συχνά, αλλά όχι πολύ συχνά: Για να αυξήσεις τον αριθμό των followers σου θα πρέπει να δημοσιεύεις αρκετά συχνά. Θα πρέπει να ανεβάζεις τουλάχιστον 3-4 φωτογραφίες την ημέρα, αλλά κάθε δημοσίευση να απέχει μερικές ώρες από την άλλη, έτσι ώστε και να μην γίνεσαι κουραστικός, αλλά και για να μην σε κάνουν unfollow λόγο spam. Αν δεν μπορείς να δημοσιεύεις αρκετές φωτογραφίες την ημέρα, δημοσίευε τουλάχιστον μια κάθε μέρα αλλά να είναι υψηλής ποιότητας (ποιοτικό περιεχόμενο που λέμε και στην μπλογκόσφαιρα).

Η ποιότητα είναι το παν: Ποτέ κανείς δεν κατάφερε να προωθήσει κάτι επαγγελματικό και να βγάλει αρκετά χρήματα, ανεβάζοντας φωτογραφίες από το κινητό του. Ακόμα κι αν έχεις το τελευταίο μοντέλο iPhone, είναι σχεδόν ακατόρθωτο να ανεβάσεις ποιοτικές φωτογραφίες. Χρειάζεσαι φωτογραφίες που να είναι υψηλής ποιότητας και να έχουν τραβηχτεί με καλό φακό. Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να επενδύσεις σε μια DSL φωτογραφική μηχανή, ή έστω σε μια Mirrorless κάμερα. Αν βγάζεις συνεχώς selfies και προσπαθείς να προωθήσεις τον εαυτό σου ως μοντέλο, το να θολώνεις το παρασκήνιο (background) των φωτογραφιών με μια εφαρμογή ή από ένα smartphone, απλά δεν είναι επαγγελματικό και δεν φαίνεται όπως αν τραβούσες από μια DSLR φωτογραφική μηχανή.

Πως να βγάλεις χρήματα από το Instagram
Πως να βγάλεις χρήματα από το Instagram. Φωτογραφία από τον Tinh Khuong στο Unsplash.

Διάβασε: Αγορά της πρώτης DSLR Camera: Πως να επιλέξεις την κατάλληλη

Χρησιμοποίησε μόνο τα κατάλληλα hashtags: Με το να δημοσιεύεις μια φωτογραφία η οποία περιλαμβάνει άσχετα hashtags για να έχει περισσότερα likes μόνο κακό κάνεις στην εικόνα σου παρά καλό. Και όχι, δεν αναφέρομαι στην εικόνα που ανέβασες, αλλά στην εικόνα του προφίλ σου. Τα hashtags που βάζεις στην φωτογραφία θα πρέπει να υπάρχουν μετά την ακόλουθη περιγραφή της φωτογραφίας και να είναι όσο πιο στοχευμένα γίνεται. Αν ανεβάσεις μια φωτογραφία ενώ ταξιδεύεις στην Αθήνα, βάλε #travel #traveling #athens #greece #outdoors #walking και πάει λέγοντας, αλλά όχι #followforfollow #followback και όλα τα σχετικά spam hashtags.

Πρόσεχε το engagement: Για να αυξηθεί το engagement με τους followers σου, θα χρειαστεί να απαντάς πάντα στα σχόλια τους, στις ερωτήσεις που σου κάνουν από τα stories, να τους ταγκάρεις σε ορισμένες περιπτώσεις και να τους κάνεις συνεχώς ερωτήσεις για να σχολιάζουν ξανά και ξανά. Όσο πιο πολλά σχόλια και ερωτήσεις, τόσο το καλύτερο για το Instagram προφίλ σου και το μέλλον του.

Πως να βγάλεις χρήματα από το Instagram

4 τρόποι για να επωφεληθείς από τα Instagram Stories

Αν έχεις αρκετούς followers και υψηλό engagement, τότε ήρθε η στιγμή να δεις όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να βγάλεις χρήματα από το Instagram. Δεν είναι εύκολο να το πετύχεις αυτό, αλλά δεν είναι ούτε και ακατόρθωτο. Υπάρχουν εκατομμύρια brands εκεί έξω και εκατοντάδες χιλιάδες instagrammers που βγάζουν από λίγα έως πολλά χρήματα προωθώντας τα προϊόντα τους.

1. Affiliate Marketing

Το affiliate marketing είναι ο πιο στάνταρ τρόπος με τον οποίο βγάζουν λεφτά τόσο οι instagrammers, όσο και οι bloggers και vloggers. Αυτό που κάνεις ουσιαστικά είναι να προωθείς συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες με τη χρήση ειδικών συνδέσμων. Βάζεις ένα σύνδεσμο από ένα προϊόν, και ανάλογα με τις πωλήσεις που γίνονται από τον σύνδεσμο σου, παίρνεις και ένα ποσοστό από τη κάθε πώληση.

Διάβασε: 6 συμβουλές για να επιλέξεις την σωστή affiliate υπηρεσία

Επειδή στο Instagram δεν είναι δυνατό να προσθέσεις ενεργούς συνδέσμους στις περιγραφές των φωτογραφιών σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το bitly.com για να παρέχεις σύντομους συνδέσμους (εύκολο να τους γράψει κάποιος στον browser του) και να τους περνάς επίσης και στο τέλος της περιγραφής του προφίλ σου (όπου και θα τους αφήνεις μέχρι να ανεβάσεις το επόμενο affiliate προϊόν).

Για να προωθήσεις ένα affiliate προϊόν ή υπηρεσία σωστά στο Instagram, θα χρειαστεί να ανεβάσεις και μια κατάλληλη φωτογραφία. Οι γνωστοί instagrammers όταν προωθούν προϊόντα, φροντίζουν οι φωτογραφίες από αυτά να είναι πάντα δικές τους – τραβηγμένες δηλαδή από αυτούς – έτσι ώστε ακόμα και αν το ίδιο το brand κάνει αναδημοσίευση το προϊόν, να τους ταγκάρει και να κερδίζουν κόσμο και “δόξα.”

2. Δημιούργησε Sponsored Posts (προωθητικό περιεχόμενο)

Αν θέλεις να βγάλεις όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα γίνεται σε γρήγορο χρονικό διάστημα, τότε θα πρέπει να κεντρίσεις το ενδιαφέρον συγκεκριμένων brands. Για να το κάνεις αυτό, θα πρέπει αρχικά να έχεις κάποια πράγματα κατά νου:

  • Τι προϊόντα ή υπηρεσίες θέλεις να προωθείς;
  • Ταιριάζουν με την θεματολογία των φωτογραφιών σου;
  • Πόσο καλή δουλειά μπορείς να κάνεις με τις φωτογραφίες σου;

Για να καταφέρεις να κεντρίσεις το ενδιαφέρον ενός brand, θα χρειαστεί να τους αποδείξεις ότι όχι απλά μπορείς να δημιουργήσεις επαγγελματικό περιεχόμενο γι ‘αυτούς, αλλά και πως έχεις αρκετούς followers με υψηλό engagement που θα ενδιαφερθούν για τα προϊόντα τους.

Το παραπάνω instagram post είναι προωθητικό για τον Vivaldi browser. Ένας περιηγητής ο οποίος είναι ιδανικός για bloggers, δημοσιογράφους και γενικότερα power users, άρα ότι πρέπει για μια ιστοσελίδα όπως το Inkstory.

Ας υποθέσουμε πως θέλεις να προωθήσεις προϊόντα της Nike και έχεις στην κατοχή σου κάτι καινούργια Nike παπούτσια. Ξεκίνα να βγάζεις επαγγελματικές φωτογραφίες τα παπούτσια και δημοσίευσε (δωρεάν εννοείται) 4-5 φωτογραφίες σε μια δημοσίευση (gallery). Στη συνέχεια, κάνε @mention την Nike (@nike), βάλε τα κατάλληλα hashtags και δημοσίευσε τις φωτογραφίες, κάνοντας παράλληλα μια ερώτηση στους followers σου ώστε να σχολιάσουν. Στη συνέχεια, το brand θα ελέγξει το mention που τους έκανες, θα δει στην περιγραφή του προφίλ σου το email επικοινωνίας που παρέχεις και, αν τους αρέσει η δουλειά σου και το προφίλ σου και είναι ευχαριστημένοι από τους followers και το engagement που έχεις, θα έρθουν σε επικοινωνία.

3. Πούλα τις stock φωτογραφίες σου (για επαγγελματίες φωτογράφους)

Αν είσαι επαγγελματίας φωτογράφος και θέλεις να προωθήσεις την δουλειά σου ώστε να πουλήσεις όσο το δυνατόν περισσότερες φωτογραφίες γίνεται, τότε το Instagram είναι το κατάλληλο κοινωνικό δίκτυο γι ‘αυτό.

Αν πουλάς τις φωτογραφίες σου σε stock ιστοσελίδες, τότε ανέβαζε τες στο Instagram με το preview της κάθε υπηρεσίας (ξέρεις, το λογότυπο που φαίνεται παντού εκτός αν κάποιος αγοράσει την φωτογραφία), βάζε τα σωστά hashtags, κάνε @mention την υπηρεσία από την οποία πουλάς τις φωτογραφίες σου (ώστε να κάνει αναδημοσίευση και να κερδίσεις ακόμα περισσότερους followers και να αυξήσεις τις πωλήσεις σου) και παράλληλα, ανέβαζε (τις λιγότερο καλές σου) φωτογραφίες σε ιστοσελίδες όπως το Unsplash και το Pixabay ώστε να τις κατεβάζουν δωρεάν. Έτσι, οι χρήστες θα χρησιμοποιούν τις δωρεάν stock φωτογραφίες, αλλά θα βλέπουν και τις premium που έχεις, ενώ παράλληλα εσύ θα στοχεύεις και στις premium υπηρεσίες και στην προώθηση των freemium υπηρεσιών.

Για παράδειγμα, όταν ανέβασα στο Unsplash προφίλ μου μερικές φωτογραφίες και πρόσθεσα στην περιγραφή του προφίλ μου το σύνδεσμο για το Instagram προφίλ μου, είχα αρκετούς followers που με βρήκαν από το Unsplash. Επίσης, ανά διαστήματα, έχω αρκετά @mentions από χρήστες που χρησιμοποιούν τις δωρεάν stock φωτογραφίες μου.

Πως να βγάλεις χρήματα από το Instagram
Φωτογραφία από τον Παναγιώτη Σακαλάκη στο Unsplash.

4. Πούλα τον Instagram λογαριασμό σου

Είσαι καλός στο να μαζεύεις συνεχώς αρκετούς followers αλλά δεν μπορείς να προωθείς προϊόντα και υπηρεσίες και να αναζητάς brands; Κανένα πρόβλημα! Μπορείς να δημιουργείς συνεχώς καινούργιους Instagram λογαριασμούς, να τους αυξάνεις τους followers και στη συνέχεια να τους πουλάς.

Ο καλύτερος και πιο γρήγορος τρόπος για να πουλήσεις τον Instagram λογαριασμό σου είναι μέσω του SocialTradia, μια υπηρεσία με βάση τον Καναδά που κάνει την διαδικασία αγοράς/πώλησης Instagram λογαριασμών παιχνιδάκι.

Friends - That is brand new information

Πως να βρεις brands για να συνεργαστείς μαζί τους

Αν είσαι αρκετά μεγάλος, τότε οι πιθανότητες είναι πως τα brands θα βρουν εσένα. Αλλά αν θέλεις να μπεις στο παιχνίδι της αναζήτησης, ή θέλεις γενικά να είσαι πιο επιλεκτικός με τα brands που επιλέγεις να συνεργαστείς, τότε μπορείς να έρθεις σε επικοινωνία με συγκεκριμένα brands.

Εκτός από το να έρθεις σε απευθείας επικοινωνία με το marketing τμήμα ενός brand (αυτό γίνεται ψάχνοντας και βρίσκοντας τα κατάλληλα emails), μπορείς να δοκιμάσεις να βρεις νέα brands από διάφορα marketplaces.

  • Shoutcart: Αν έχεις αρκετούς χιλιάδες ή εκατομμύρια followers, τότε θα βρεις ιδιαίτερα ενδιαφέρον το Shoutcart. Ίσως το καλύτερο marketplace για να βγάλεις χρήματα από το Instagram.
  • Grapevine: Αν έχεις πάνω από 5,000 followers, μπορείς να μπεις στο Grape Vine, ένα marketplace που σου δίνει τη δυνατότητα να συνεργαστείς με διάφορα brands.
  • indaHash: Αρκετά brands βγάζουν νέες καμπάνιες στις οποίες μπορείς να πάρεις μέρος. Ανέβασε μια φωτογραφία με συγκεκριμένα hashtags στο Instagram και πληρώσου γι ‘αυτό. Χρειάζεσαι τουλάχιστον 700 engaged followers για να συμμετέχεις.

Ένα παράδειγμα προωθητικής φωτογραφίας είναι το παρακάτω:

https://www.instagram.com/p/BNHMvEPgxtt/?utm_source=ig_embed

Το How He Asked είναι ένας λογαριασμός που βγάζει χρήματα από το Instagram προωθώντας διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες από διάφορα marketplaces.


Το κόστος για κάθε προωθητικό άρθρο μπορεί να διαφέρει από instagrammer σε instagrammer και από υπηρεσία σε υπηρεσία, αλλά σίγουρα μπορείς να επιτύχεις αν έχεις μια καλή στρατηγική και είσαι έτοιμος να επενδύσεις αρκετό χρόνο και δουλειά στο Instagram προφίλ σου. Άλλωστε, για να καταφέρεις να βγάλεις χρήματα από το Instagram θα χρειαστεί να δουλέψεις γι ‘αυτό, όπως και για οτιδήποτε άλλη online δουλειά άλλωστε.

Εσύ κατάφερες να βγάλεις χρήματα από το Instagram προφίλ σου; Έχεις μήπως απορίες ή προβληματισμούς για το πως θα το κάνεις; Μη διστάσεις να αφήσεις το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου ή να επικοινωνήσεις μαζί μου για να σε βοηθήσω περαιτέρω.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

8 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
8 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;