Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

Πως να αυξήσεις τις πωλήσεις του e-shop σου την Black Friday

Share

Αν είσαι κάτοχος ηλεκτρονικού καταστήματος, τότε θα γνωρίζεις ήδη πως η Black Friday αποτελεί την ιδανική μέρα εισοδήματος για εκατομμύρια e-shops και online επιχειρήσεις. Για την ακρίβεια, η συγκεκριμένη ημέρα κρατάει μέχρι και σήμερα με ευκολία τη μέρα με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ και εκατοντάδες άλλες χώρες.

Εκτός όμως από τις εκατοντάδες πωλήσεις που μπορεί να αποφέρει η Black Friday, μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να αυξήσεις την κίνηση του e-shop σου, να αυξήσεις τον αριθμό των εγγεγραμμένων subscribers, να σε γνωρίσει καινούργιος κόσμος που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα σου, και να δεις νέες πωλήσεις να εμφανίζονται στον πίνακα ελέγχου σου.

Αν δεν ασχολήθηκες στο παρελθόν με την προώθηση προϊόντων κατά τη διάρκεια της Black Friday, ή αναζητάς για νέους τρόπους προώθησης, τότε μέσα από αυτό το άρθρο θα δούμε τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να επωφεληθείς από τις εκατομμύρια πωλήσεις που γίνονται την Black Friday.

Διάβασε επίσης: Πως να προωθήσεις το e-shop και τα προϊόντα σου το 2022.

1. Δημιούργησε μια landing σελίδα για την Black Friday

Κωτσόβολος Black Friday Προσφορές
Η “Black Friday” landing page του Κωτσόβολου για το 2022.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνω ως web designer σε κάθε Black Friday είναι να κατασκευάσω περίπου ένα μήνα πιο πριν μια landing σελίδα για τους πελάτες μου με ηλεκτρονικά καταστήματα. Η landing σελίδα περιλαμβάνει όλες τις προσφορές ή τα εκπτωτικά κουπόνια για την ημέρα της Black Friday, ενώ παράλληλα πολλές φορές προσθέτουμε και μια αντίστροφη μέτρηση.

Η σελίδα σχεδιάζεται και διαμορφώνεται διαφορετικά από όλες τις υπόλοιπες σελίδες που έχει ένα e-shop, ενώ πολλές φορές είναι με μαύρο background και αρκετές εικόνες που γράφουν με μεγάλα γράμματα “Αποκλειστικές προσφορές για την Black Friday“, ή κάτι παρόμοιο και σχετικό με τη συγκεκριμένη μέρα.

Μέσα βρίσκονται όλα τα προϊόντα με προσφορές, τα δημοφιλέστερα προϊόντα (βάση πωλήσεων ή προβολών) που έχουν κάποια προσφορά, καθώς επίσης και ένα πεδίο στο οποίο μπορούν να συμπληρώσουν το email τους ώστε να εγγραφούν στο newsletter του ηλεκτρονικού καταστήματος (για το οποίο θα αναφερθώ στη συνέχεια). Ο σύνδεσμος της συγκεκριμένης σελίδας έχει στο τέλος το /black-friday ή /black-friday-prosfores-ekptwseis και το προσθέτουν οι καταστηματάρχες στις σελίδες των κοινωνικών δικτύων τους.

Μια landing σελίδα όμως δεν επαρκεί για να φέρει αρκετό κόσμο από μόνη της, καθώς θα πρέπει να έχει βελτιστοποιηθεί επίσης για τις μηχανές αναζήτησης (Search Engine Optimization). Αν η σελίδα βελτιστοποιηθεί σωστά, τότε θα εμφανίζεται και σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, κάτι το οποίο μπορεί να αποφέρει πολύ μεγάλη και απότομη κίνηση στο e-shop λίγες ημέρες πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της Black Friday.

2. Χρησιμοποίησε το Email Marketing

WooCommerce Black Friday Email
Το Black Friday newsletter που έστειλε η ομάδα του WooCommerce φέτος (2022).

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το email marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ένας από τους καλύτερους και πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αυξήσεις τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Απ’ το να προωθείς τα νέα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που φέρνεις / παρέχεις, να ενημερώνεις τους υπάρχοντες πελάτες σου για νέες καταχωρήσεις, έως και για να παρέχεις εκπτωτικά κουπόνια και τις νέες προσφορές που κυκλοφορείς, ένα καλοστημένο newsletter είναι ύψιστης σημασίας.

Το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να δημιουργήσεις μια καινούργια email καμπάνια, την οποία θα χρησιμοποιείς αποκλειστικά για την Black Friday. Στείλε το πρώτο email περίπου δύο εβδομάδες πριν την Black Friday ώστε να ενημερώσεις τους πελάτες σου πως το κατάστημα σου θα παρέχει εκπτώσεις σε επιλεγμένα προϊόντα.

Στη συνέχεια, θύμισε τους για τις προσφορές της Black Friday και ανέφερε μερικά προϊόντα που θα έχουν μεγάλες προσφορές περίπου μια εβδομάδα πριν. Τρεις ημέρες προτού ξεκινήσει η Black Friday, προώθησε από το email σου όλες τις νέες εκπτώσεις, στείλε τυχόν εκπτωτικά κουπόνια που δημιούργησες και παρέπεμψε τους στην landing σελίδα που δημιούργησες για την συγκεκριμένη ημέρα.

Για να προσελκύσεις τους τωρινούς σου επισκέπτες να εγγραφούν στο newsletter του e-shop σου, μπορείς να βάλεις ένα widget εγγραφής στην ιστοσελίδα με τίτλο “Εγγραφείτε για να λαμβάνετε πρώτοι όλες τις νέες προσφορές μας“, ή “Εγγραφείτε και λάβετε έκπτωση στην πρώτη σας παραγγελία“, ή ακόμη και “Εγγραφείτε για να λάβετε πρώτοι όλες τις νέες εκπτώσεις της Black Friday“.

Για να ξεκινήσεις, διάβασε τον οδηγό για την δημιουργία newsletter μέσω του MailChimp, διάβασε το review για το Revue του Twitter και ρίξε μια ματιά στη λίστα με τις καλύτερες newsletter υπηρεσίες για την email marketing στρατηγική σου.

3. Χρησιμοποίησε το Affiliate Marketing

Η Linkwise είναι το καλύτερο ελληνικό affiliate δίκτυο

Αν είσαι κάτοχος e-shop και δεν έχεις ασχοληθεί στο παρελθόν με το affiliate marketing, τότε υπάρχουν αρκετά πλεονεκτήματα απ’ τα οποία δεν επωφελείσαι. Μπαίνοντας στον χώρο του affiliate marketing, εκατοντάδες χιλιάδες δημιουργοί περιεχομένου θα αποκτήσουν πρόσβαση στα προϊόντα σου, τα οποία θα μπορούν να προωθούν στα κοινωνικά τους δίκτυα, στις ιστοσελίδες ή τα κανάλια τους, λαμβάνοντας μια μικρή προμήθεια με κάθε ολοκληρωμένη πώληση που έρχεται από αυτούς.

Αυτό σημαίνει πως εφόσον οι affiliate marketers θα προωθούν τα προϊόντα σου, εσύ θα έχεις περισσότερο χρόνο να εστιάσεις σε βελτιώσεις γύρω από την ιστοσελίδα, στη δημιουργία προωθητικού περιεχομένου και στο email marketing του e-shop σου. Γνωστά και αξιόπιστα affiliate δίκτυα όπως η Linkwise (διάβασε το review μου εδώ) επιτρέπουν σε μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις να καταχωρηθούν στο δίκτυο τους, παρέχοντας τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους στους affiliaters της εταιρείας.

Διάβασε το προηγούμενο άρθρο που είχα γράψει με τίτλο “Τι είναι το Affiliate Marketing και πως λειτουργεί; Οδηγός για αρχάριους“, για να μάθεις περισσότερα γύρω από τον τρόπο λειτουργίας και τα οφέλη παρέχει στους δημιουργούς περιεχομένου και τις επιχειρήσεις.

4. Εντόπισε τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά

Οι λέξεις-κλειδιά διαφέρουν από e-shop σε e-shop, και σε όσες περισσότερες στοχεύσεις για τα δικά σου προϊόντα, τόσο το καλύτερο. Οι άνθρωποι διαφέρουν επίσης μεταξύ τους, που σημαίνει πως καθένας αναζητάει για διαφορετικά πράγματα. Επομένως, το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να ελέγξεις τι αναζητάει περισσότερο ο κόσμος αυτή την στιγμή.

Ένας καλός τρόπος για να το δεις αυτό – συμπεριλαμβανομένων και παρόμοιων αποτελεσμάτων – είναι μέσω του Google Trends.

Google Trends Black Friday Keywords
Τα αποτελέσματα του Google Trends για τις αναζητήσεις με τη λέξη-κλειδί “Black Friday”.

Όπως μπορείς να δεις και από την παραπάνω φωτογραφία, με μια γρήγορη αναζήτηση “Black Friday” στο Google Trends, μπορούμε όχι μόνο να δούμε αύξηση στις αναζήτησης (η φωτογραφία τραβήχτηκε τέσσερις ημέρες πριν την Black Friday του 2022), αλλά μέχρι και παρόμοιες αναζητήσεις που γίνονται μέσω της Google, όπως Κωτσόβολος Black Friday.

Τα παραπάνω στατιστικά αφορούν την ελληνική έκδοση της Google και όχι τα παγκόσμια αποτελέσματα. Αυτό μας βοηθάει να δούμε τι ακριβώς συμβαίνει στην χώρα μας και πόσο trend είναι συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις επίσης web browser επεκτάσεις όπως το Keywords Everywhere (διαθέσιμο για Google Chrome και Firefox), έτσι ώστε να βλέπεις βασικά στατιστικά για κάθε λέξη-κλειδί που αναζητάς στη Google.

Μόλις εντοπίσεις τις δημοφιλέστερες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με το τύπο των προϊόντων του e-shop σου, στη συνέχεια θα έχεις μια καλύτερη ιδέα γύρω απ’ τις landing σελίδες, τα προωθητικά άρθρα και στις λέξεις-κλειδιά που θα πρέπει να εστιάσεις.

5. Γράψε άρθρα σχετικά με την Black Friday

Public Blog με άρθρο για τα Black Friday
Παράδειγμα με άρθρο για τις προσφορές σε εικόνα και ήχο από τα Public.

Μέχρι και σήμερα το content marketing παραμένει ο ισχυρότερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσεις τόσο ένα παθητικό εισόδημα ως δημιουργός περιεχομένου, όσο και για να παρέχεις διαχρονικά άρθρα τα οποία θα διατηρούν ένα εξαιρετικό ποσοστό της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα σου σε καθημερινή βάση. Επιπλέον, είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να προσελκύσεις καινούργιους πελάτες οι οποίοι ενδιαφέρονται για τα συγκεκριμένα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχεις.

Αν και το σωστότερο θα ήταν να γράφεις συνεχώς άρθρα για τα προϊόντα που παρέχεις, όπως για παράδειγμα να δίνεις επιπλέον πληροφορίες, να παρέχεις οδηγούς αγοράς, να συμβουλεύεις τους πελάτες σου και να τα αξιολογείς γράφοντας reviews για τα δημοφιλέστερα από αυτά, το να γράψεις ένα άρθρο για την Black Friday είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος προώθησης, μιας και στοχεύεις σε ένα viral θέμα.

Για παράδειγμα, αν πουλάς εξοπλισμό για ταξιδιώτες, θα μπορούσες να γράψεις ένα άρθρο με τίτλο “Black Friday προσφορές σε προϊόντα ταξιδιωτικού εξοπλισμού“. Ο τίτλος φυσικά είναι παραδειγματικός, αλλά αρκετός για να “πιάσεις” το νόημα. Σημείωσε όσες ιδέες έχεις γύρω από τα προϊόντα σου, ενώ παράλληλα προετοιμάσου και για άλλες περιόδους, όπως για παράδειγμα τα Χριστούγεννα.

Αν θέλεις να το πας ένα επίπεδο παραπέρα, τότε μπορείς να γράψεις και μερικά guest άρθρα για να δημοσιευθούν σε blogs με θεματολογία και κοινό που σχετίζεται με το είδος των προϊόντων που παρέχεις. Με αυτό τον τρόπο όχι μόνο θα στοχεύσεις σε καινούργιους πελάτες που διαβάζουν περιεχόμενο που σχετίζεται με τα προϊόντα σου, αλλά θα αυξήσεις παράλληλα και το SEO του e-shop σου και των landing σελίδων που έχεις δημιουργήσει (αρκεί να βάλεις συνδέσμους προς αυτούς).

Στην περίπτωση που το e-shop σου είναι κατασκευασμένο πάνω στην πλατφόρμα του WordPress και χρησιμοποιείς το WooCommerce, μπορείς να χρησιμοποιήσεις SEO plugins όπως το Rank Math SEO για να βελτιστοποιήσεις όλα τα προϊόντα σου και να βάλεις το “NewsArticle Schema” στα viral άρθρα που γράφεις για ημέρες όπως η Black Friday.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;