Πως να προωθήσεις το e-shop και τα προϊόντα σου το 2022

Ανακάλυψε τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους και τα ιδανικά εργαλεία για να προωθήσεις το e-shop σου στο ίντερνετ το 2022.

Αν είσαι κάτοχος ηλεκτρονικού καταστήματος και θέλεις να αυξήσεις τις online πωλήσεις των προϊόντων σου και να προωθήσεις το e-shop σου αποτελεσματικά, τότε το μόνο που θα χρειαστείς είναι ορισμένες καλές ιδέες και τα κατάλληλα εργαλεία για να ξεκινήσεις.

Μέσα από αυτό το άρθρο θα δούμε ορισμένους απ’ τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους προώθησης ηλεκτρονικών καταστημάτων, είτε πρόκειται για την προώθηση φυσικών και ψηφιακών προϊόντων, είτε ακόμα και για online υπηρεσίες.

Από την δημιουργία μιας διαφημιστικής καμπάνιας, την προώθηση των προϊόντων σου από τα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing, έως και την σύνταξη βελτιστοποιημένου περιεχομένου, υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να προωθήσεις το e-shop σου online. Αλλά ποιοι τρόποι προώθησης υπάρχουν, πως λειτουργούν και με τι budget μπορείς να ξεκινήσεις;

1. Βελτιστοποίησε το e-shop σου για SEO

Inkstory SEO

Το SEO (Search Engine Optimization) αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους – αν όχι τον ισχυρότερο – τρόπους για να αποκτήσεις οργανική κίνηση προς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Όσα πιο πολλά προϊόντα και υπηρεσίες εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google και της Bing, τόσο πιο μεγάλες είναι οι πιθανότητες να σε βρουν νέοι πελάτες. Παρόλα αυτά, η θέση παίζει επίσης εξαιρετικά μεγάλο ρόλο, καθώς τα e-shops στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων λαμβάνουν πάντοτε τα περισσότερα κλικ.

Υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να βελτιστοποιήσεις ένα e-shop για τις μηχανές αναζήτησης, ξεκινώντας από τη βασική βελτιστοποίηση των τίτλων, των κειμένων και των συνδέσμων, πηγαίνοντας στο on-site SEO και καλύπτοντας όλα τα τεχνικά κομμάτια, έως και το off-site SEO στο οποίο παίζουν μεγάλο ρόλο οι ιστοσελίδες τρίτων.

Αν δεν έχεις γνώσεις πάνω στο SEO, τότε δεν θα δυσκολευτείς ιδιαίτερα διαβάζοντας όλα τα άρθρα του Inkstory. Παρόλα αυτά, αν δεν έχεις αρκετό διαθέσιμο χρόνο ώστε να επενδύσεις πάνω στην εκμάθηση που θα χρειαστείς και τις αλλαγές που θα πρέπει να κάνεις, τότε προτείνεται να προσλάβεις έναν SEO expert ώστε να ασχοληθεί με τη πλήρη βελτιστοποίηση.

Rank Math Analytics Overview
Ο πίνακας στατιστικών του Rank Math SEO για ηλεκτρονικά καταστήματα που τρέχουν πάνω στην πλατφόρμα του WordPress.

Πως μπορείς να ξεκινήσεις με το SEO για e-shops

Μια δυναμική αρχή θα ήταν να επιλύσεις όλα τα σημαντικά προβλήματα και σφάλματα που υπάρχουν στο περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου, καθώς επίσης και να αλλάξεις τον τρόπο με τον οποίο γράφεις τους τίτλους, τις περιγραφές και τους συνδέσμους. Ξεκίνα να βελτιστοποιείς το e-shop σου καλύπτοντας αρχικά τις παρακάτω προϋποθέσεις:

  • Έλεγξε τους τίτλους, τις περιγραφές και τους συνδέσμους των προϊόντων σου: Αν θέλεις ένα προϊόν που μόλις δημοσίευσες να καταχωρηθεί γρήγορα και σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, τότε θα πρέπει να σιγουρευτείς πως έχεις εισάγει τις βασικές λέξεις κλειδιά στον τίτλο, στην πρώτη παράγραφο και στον σύνδεσμο. Οι σύνδεσμοι θα πρέπει να είναι επίσης καθαροί και σύντομοι, ενώ όσο πιο μεγάλη και αναλυτική περιγραφή έχει ένα προϊόν, τόσο το καλύτερο.
  • Σιγουρέψου πως το e-shop σου καλύπτει όλα τα Core Web Vitals της Google: Τα Core Web Vitals είναι βασικοί παράγοντες που έχει επιλέξει η Google και πρέπει κάθε κάτοχος ιστοσελίδας να ακολουθεί για να μπορεί να εμφανίζεται σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μέσα σε αυτά μετριέται και η ταχύτητα, την οποία μπορείς να ελέγξεις μέσω του PageSpeed Insights εργαλείου, το οποίο θα πρέπει να έχει τουλάχιστον πράσινη βαθμολογία στα κινητά και στους υπολογιστές.
  • Καταχώρησε το e-shop σου στο Search Console και στο Webmaster Tools: Και το Google Search Console αλλά και το Bing Webmaster Tools είναι δύο απ’ τα σημαντικότερα εργαλεία που κάθε κάτοχος ιστοσελίδας θα έπρεπε να χρησιμοποιεί. Σιγουρέψου πως έχεις καταχωρήσει την ιστοσελίδα σου και στις δύο υπηρεσίες και στη συνέχεια έλεγξε αν υπάρχουν σφάλματα, αν σου παρέχονται συμβουλές διορθώσεων και αν έχουν καταχωρηθεί σωστά τα XML Sitemaps της ιστοσελίδας σου.
  • Ξεκίνα να χρησιμοποιείς μια CDN υπηρεσία για να αυξήσεις την ταχύτητα της φόρτωσης των σελίδων και των φωτογραφιών: Οι CDN υπηρεσίες παίζουν καθοριστικό ρόλο πλέον για την ταχύτητα της ιστοσελίδας μας, καθώς φορτώνουν κάθε φορά τα απαραίτητα αρχεία από το κοντινότερο διακομιστή. Αν βρίσκεσαι σε CMS πλατφόρμες όπως το WordPress, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις πρόσθετα όπως το FlyingPress τα οποία κάνουν την βελτιστοποίηση της ταχύτητας υπόθεση μερικών κλικ.
  • Βεβαιώσου πως τα προϊόντα και οι σελίδες σου χρησιμοποιούν τον σωστό τύπο schema: Τα schema είναι διαθέσιμα και μας επιτρέπουν να παρέχουμε στις μηχανές αναζήτησης έναν εύκολο τρόπο ώστε να αναγνωρίζουν τι περιεχόμενο παρέχουμε. Για παράδειγμα, τα προϊόντα που έχεις ανεβασμένα στο e-shop σου θα πρέπει να περιλαμβάνουν όλα το “Product” schema markup, το οποίο αναφέρει στην Google και την Bing πως πρόκειται για ένα προϊόν. Αν το schema είναι σωστό, τότε θα δεις να εμφανίζονται και τα αστεράκια των κρητικών στα αποτελέσματα αναζήτησης. Για να βεβαιωθείς πως χρησιμοποιείς το σωστό schema markup χρησιμοποίησε το Validator εργαλείο του Schema.org.

Υπάρχουν ωστόσο πάρα πολλοί διαφορετικοί παράγοντες του SEO που επηρεάζουν τον τρόπο εμφάνισης μιας ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όπως προανέφερα, θα χρειαστεί να επενδύσεις αρκετό χρόνο έως ότου μάθεις πως να βελτιστοποιείς κάθε προϊόν και σελίδα σωστά, οπότε αν δεν έχεις αυτή την δυνατότητα, τότε προτείνεται να προσλάβεις έναν SEO expert ώστε να επιλύσει όλα τα βασικά προβλήματα, να διορθώσει όλα τα σφάλματα και στη συνέχεια να ελέγξει και να βελτιστοποιήσει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

Αν η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας γίνει σωστά, τότε αναμένεται να δεις τα πρώτα θετικά αποτελέσματα μέσα στις πρώτες 30-60 ημέρες. Έλεγχε συνεχώς τα στατιστικά της ιστοσελίδας από το Google Analytics και σιγουρέψου πως έχουν επιλυθεί όλα τα προβλήματα που εμφανίζονται στο Search Console και στο Webmaster Tools.

2. Προώθησε τα προϊόντα σου στα κατάλληλα κοινωνικά δίκτυα

Pinterest
© Pinterest

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που θα δεις να κάνουν αρκετές μικρές επιχειρήσεις είναι με τον τρόπο που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα. Για παράδειγμα, ως κάτοχος e-shop το πιθανότερο είναι να έχεις δημιουργήσει ήδη μια σελίδα στο Facebook και στο Instagram και να ξεκίνησες να ανεβάζεις φωτογραφίες και βίντεο για να προωθείς τα προϊόντα σου. Παρόλα αυτά, μόνο το ανέβασμα νέου περιεχομένου δεν επαρκεί για να ξεκινήσεις να βλέπεις σημαντική άνοδο στους followers και τις πωλήσεις που λαμβάνεις.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζεις αρχικά είναι πως κάθε κοινωνικό δίκτυο λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο και παρουσιάζει τον δικό του μοναδικό αλγόριθμο. Για παράδειγμα, προτείνεται να δημοσιεύεις στο Instagram περισσότερα stories και reels, ενώ τα βίντεο προωθούνται περισσότερο απ’ ότι οι φωτογραφίες. Στο Facebook τα σχόλια και τα likes που έχει κάθε ανάρτηση παίζουν σημαντικό ρόλο, οπότε σιγουρέψου πως κάνεις συνεχώς ερωτήσεις και προσελκύεις το κοινό σου να αλληλοεπιδράσει με αυτά που ανεβάζεις.

Τα καλύτερα κοινωνικά δίκτυα αυτή την στιγμή

Αλλά εκτός από το Facebook και το Twitter, τι άλλο υπάρχει για e-shops;

  • TikTok: Αυτή την στιγμή, το TikTok αποτελεί το νούμερο ένα κοινωνικό δίκτυο για εκατομμύρια ανθρώπους. Δημιούργησε σύντομα και ενδιαφέροντα βίντεο γύρω από τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχεις και χρησιμοποίησε τα σωστά hashtags για να τα προωθήσεις ακόμη περισσότερο. Μια καλή ιδέα θα ήταν αν έδειχνες πως λειτουργούν τα προϊόντα σου, ή ακόμα και πως φαίνονται απ’ όλες τις πλευρές.
  • Pinterest: Το Pinterest αποτελεί τη νούμερο ένα στάση για το μεγαλύτερο ποσοστό των γυναικών που ενδιαφέρονται να βρουν ιδέες ή να αγοράσουν κάτι καινούργιο. Οι μεγάλες, καθαρές και κάθετες φωτογραφίες αποδίδουν πάντοτε καλύτερα, ενώ θα έχεις και αρκετά στατιστικά για να καταλάβεις από που σε βρίσκουν και αν αποδίδουν τα pins σου. Σιγουρέψου επίσης πως έχεις ενεργοποιήσει τα Rich Pins του Pinterest ώστε να εμφανίζονται τα προϊόντα σου ακόμα καλύτερα.
  • LinkedIn: Το LinkedIn της Microsoft είναι το μέρος στο οποίο βρίσκονται όλες οι μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις και εκατομμύρια άνθρωποι που είτε αναζητούν για θέσεις εργασίας, είτε εργάζονται ήδη. Σιγουρέψου πως έχεις δημιουργήσει μια επαγγελματική σελίδα για την επιχείρηση σου, ενώ είναι σημαντικό να ανεβάζεις συνεχώς νέο περιεχόμενο μιας και ο αλγόριθμος του κοινωνικού δικτύου τείνει να ανεβάζει τις δημοσιεύσεις αρκετά ψηλά – ειδικά όταν έχουν αρκετά likes και σχόλια.
  • Twitter: Το Twitter δεν θα σου φέρει αρκετό κόσμο όταν απλά δημοσιεύεις τους συνδέσμους των προϊόντων σου στο κοινωνικό δίκτυο. Αν όμως μάθεις πως να γράφεις έξυπνα και πιασάρικα tweets μπορείς να αλλάξεις όλη την παρουσίαση του e-shop σου, παρέχοντας behind-the-scenes tweets με φωτογραφίες και σύντομα βίντεο, κάνοντας ερωτήσεις στους followers και απαντώντας στις ερωτήσεις που κάνουν.
  • WhatsApp και Viber: Και οι δύο εφαρμογές χρησιμοποιούνται πλέον από εκατομμύρια ηλεκτρονικά καταστήματα ώστε να παρέχουν έναν εύκολο, γρήγορο και δωρεάν τρόπο στους πελάτες τους ώστε να επικοινωνούν μαζί τους. Επιπλέον, είναι τα ιδανικά εργαλεία για να ενημερώνεις κάθε πελάτη για την εξέλιξη της παραγγελίας του. Γνωστές courier εταιρείες όπως η Speedex χρησιμοποιούν επίσης το Viber για να ενημερώνουν αυτόματα για την εξέλιξη των δεμάτων.

Μπορείς επίσης να επενδύσεις λίγα χρήματα σε εργαλεία όπως το Buffer, τα οποία σου επιτρέπουν να δημοσιεύεις σε πολλαπλά κοινωνικά δίκτυα παράλληλα από ένα μέρος.

3. Χρησιμοποίησε το Google Ads

Για εκατομμύρια μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον κόσμο, το Google Ads είναι η νούμερο ένα στάση για την προώθηση των προϊόντων και υπηρεσιών τους. Το εργαλείο σου επιτρέπει να δημιουργείς διαφημιστικές καμπάνιες ορίζοντας ένα budget το οποίο θέλεις να ξοδευτεί άμεσα ή σε βάθος χρόνου και στη συνέχεια σου επιτρέπει να επιλέξεις με ποιον απ’ τους διαθέσιμους τρόπους θέλεις να προωθήσεις το e-shop σου.

Καθένας μπορεί να δημιουργήσει ένα καινούργιο λογαριασμό, ενώ παρέχονται ειδικευμένα στατιστικά για να παρακολουθείς τα κλικ, τις εμφανίσεις, το CPC (Pay Per Click) και το κόστος.

Τι είναι οι διαφημιστικές καμπάνιες του Google Ads;

Οι διαφημιστικές καμπάνιες στο Google Ads λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο όπως αυτές που θα βρεις στο Facebook. Μπορείς να δημιουργήσεις μια διαφημιστική καμπάνια επιλέγοντας τον τύπο της, πως θα εμφανίζεται και που θα εμφανίζεται. Στη συνέχεια, μπορείς να επιλέξεις ποιο θα είναι το budget αυτής της διαφημιστικής καμπάνιας και για πόσο καιρό θα εκτελείται.

Το καλό με το Google Ads είναι πως τραβάει τα χρήματα απ’ τον λογαριασμό σου μόνο όταν υπάρχει μια κίνηση πάνω στην διαφήμιση. Αυτό σημαίνει πως σε αντίθεση με το Facebook και το Instagram τα οποία λειτουργούν αποκλειστικά με τις εμφανίσεις, το Google Ads πληρώνει με τα κλικ. Επομένως, θα πληρώνεις μόνο όταν θα γίνεται κάποιο κλικ προς το e-shop σου και όχι όταν ένας επισκέπτης απλά βλέπει την ιστοσελίδα σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Google Ads Διαφημιστική Καμπάνια
Δημιουργία διαφημιστικής καμπάνιας στο Google Ads.

Τι τύποι διαφημιστικών καμπανιών παρέχονται;

Αυτή την στιγμή υπάρχουν έξι τύποι διαφημιστικών καμπανιών που μπορείς να δημιουργήσεις στο Google Ads:

  • Αναζήτηση: Εμφανίζεται το ηλεκτρονικό σου κατάστημα πρώτο σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που έχεις επιλέξει στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτός ο τύπος διαφήμισης είναι επίσης κείμενο και δεν μπορείς να προσθέσεις visual περιεχόμενο.
  • Μέγιστη απόδοση: Μια καμπάνια η οποία παρέχει και τους έξι τύπους καμπανιών μαζί.
  • Προβολή: Εμφάνιση της ιστοσελίδας με πολλούς διαφορετικούς τρόπους στο διαδίκτυο, όπως στα αποτελέσματα αναζήτησης και σε ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν την Google AdSense για να προβάλουν διαφημίσεις.
  • Αγορές: Προώθησε τα προϊόντα σου με τις διαφημίσεις αγορών. Ένας εξαιρετικός τρόπος για να προωθείς επίσης συγκεκριμένα προϊόντα.
  • Βίντεο: Προσέγγισε τον κόσμο με τη μορφή βίντεο μέσα από το YouTube και από άλλες ιστοσελίδες. Με πιο απλά λόγια, εμφανίζεται το διαφημιστικό σου βίντεο όταν κάποιος παρακολουθεί βίντεο στην υπηρεσία του YouTube.
  • Ανακάλυψη: Προβολή διαφημίσεων στο YouTube, στο Gmail, στο Google Discover και σε άλλες υπηρεσίες της Google.

Το Google Ads σου επιτρέπει επίσης να επιλέξεις ποιος θα είναι ο κύριος στόχος της διαφημιστικής σου καμπάνιας, παρέχοντας επιλογές όπως Πωλήσεις, Επισκεψιμότητα Ιστοτόπου, Μελέτη Στοιχείων Προϊόντων και Επωνυμιών, Αναγνωρισιμότητα Επωνυμίας και Προσέγγιση Χρηστών και ορισμένα ακόμη.

Το καλό με το Google Ads είναι πως θα εμφανίζει τα προϊόντα σου μόνο στους χρήστες που θα αναζητούν κάτι παρόμοιο. Αυτό σημαίνει πως κάθε κλικ που θα λαμβάνεις θα πρόκειται για ένα πιθανό πελάτη, ο οποίος επισκέφτηκε το e-shop σου γιατί αναζήτησε να αγοράσει νέα παπούτσια (ή οτιδήποτε άλλο πουλάς). Και μιας και η Google αποτελεί τη νούμερο ένα στάση για όσους θέλουν να βρουν πληροφορίες ή προϊόντα, η κίνηση που θα λαμβάνεις από εκεί συστήνεται περισσότερο απ’ ότι αυτή που θα λάμβανες από ένα κοινωνικό δίκτυο.

4. Κάνε χορηγούμενες αναρτήσεις σε κοινωνικά δίκτυα

Αν προσπάθησες στο παρελθόν να ξεκινήσεις μια διαφημιστική προωθητική καμπάνια στο Facebook, μόνο για να δεις τα χρήματα σου να εξαφανίζονται σε πολλές προβολές με λίγα όμως κλικ και πωλήσεις, τότε δεν είσαι ο/η μόνος/η. Όταν δημιουργείς μια προωθητική καμπάνια σε ένα κοινωνικό δίκτυο, θα πρέπει να σιγουρευτείς πως την έχεις ρυθμίσει σωστά έτσι ώστε να δουν την διαφήμιση μόνο οι χρήστες που ενδιαφέρονται να αγοράσουν προϊόντα σαν αυτά που προωθείς.

Διαφημιστικά posts στο dashboard του Tumblr
Διαφημιστικά posts στο dashboard του Tumblr.

Κάποιες φορές ωστόσο δεν κάνουμε την σωστή επιλογή, που σημαίνει πως αν οι προωθητικές καμπάνιες που δημιούργησες και ρύθμισες σωστά στο Facebook δεν απέφεραν αποτελέσματα, δεν σημαίνει πως δεν θα αποφέρει μια άλλη πλατφόρμα. Αν τα προϊόντα σου απευθύνονται σε γυναίκες, τότε το Pinterest είναι αναμφισβήτητα απ’ τις καλύτερες επιλογές για να τα προωθήσεις. Το TikTok, το Twitter και το LinkedIn σου παρέχουν επίσης την δυνατότητα να δημιουργείς προωθητικές καμπάνιες, ενώ έχω γράψει και έναν οδηγό για το Tumblr που μπορεί να σου κεντρίσει το ενδιαφέρον.

Το visual παίζει επίσης σημαντικό ρόλο για τα κλικ που θα δεις προς το e-shop σου, οπότε σιγουρέψου πως παρουσιάζεις τα προϊόντα σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Χρησιμοποίησε online εργαλεία όπως το Canva για να δημιουργείς εικόνες και βίντεο για τα προϊόντα σου, ή επαγγελματικά προγράμματα όπως το Adobe Photoshop και το Adobe Illustrator για να σχεδιάζεις λογότυπα, εξώφυλλα, αφίσες και να δημιουργείς visuals για τις κοινοποιήσεις που θα κάνεις.

5. Χρησιμοποίησε το Content Marketing

Τα καλύτερα SEO plugins για το WordPress

Το content marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να αυξήσεις το on-site SEO του e-shop σου, να αυξήσεις την οργανική κίνηση και να δεις τις πωλήσεις να αυξάνονται σημαντικά. Αυτό φυσικά προϋποθέτει να γράφεις συνεχώς νέα άρθρα τα οποία βρίσκονται μέσα στα πλαίσια της θεματολογίας των προϊόντων σου, είτε παρουσιάζοντας τα σε reviews, είτε ακόμα και γράφοντας συμβουλές για όσους ενδιαφέρονται να τα αγοράσουν. Μπορείς επίσης να συνδυάζεις προϊόντα μεταξύ τους, να γράφεις για τους κατασκευαστές πίσω από αυτά, τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζονται και πολλά ακόμη.

Αν θέλεις να το πας ένα βήμα παραπέρα, τότε μπορείς να γράφεις και guest άρθρα σε άλλες ιστοσελίδες, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των do-follow backlinks που λαμβάνεις. Αυτό θα βοηθήσει ιδιαίτερα το off-site SEO της ιστοσελίδας σου και όσο πιο μεγάλος είναι ο αριθμός των συνδέσμων που λαμβάνεις από άλλα domain names, τόσο πιο υψηλά θα βλέπεις να εμφανίζονται τα προϊόντα σου στα αποτελέσματα αναζήτησης. Δεν είναι μυστικό άλλωστε πως μέχρι και σήμερα η Google αναφέρει πως τα backlinks παραμένουν έναν απ’ τους παράγοντες του ranking για τις σελίδες ενός domain name.

Μιας και το να καταταχθεί ένα άρθρο σε υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης προϋποθέτει να γνωρίζεις πως να βελτιστοποιείς τα άρθρα σου για SEO, ίσως θελήσεις να προσλάβεις έναν αρθρογράφο ώστε να καλύψει τα βασικότερα προϊόντα σου. Εναλλακτικά, θα χρειαστεί να επενδύσεις αρκετό χρόνο στην γραφή και στην βελτιστοποίηση αυτών των άρθρων, καθώς επίσης και να συνεχίζεις να τα ανανεώνεις όποτε χρειάζεται.

6. Ασχολήσου με το Affiliate Marketing

Linkwise-Affiliate-Marketing-System

Το affiliate marketing είναι ένας απ’ τους καλύτερους τρόπους ώστε bloggers, vloggers, podcasters και influencers να βγάζουν χρήματα λαμβάνοντας προμήθεια από κάθε ολοκληρωμένη πώληση που έχει κάνει κάποιος από αυτούς. Ως κάτοχος ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, έχεις την επιλογή να επιτρέπεις άλλους ανθρώπους να προωθούν τα προϊόντα του e-shop σου, παρέχοντας τους μια προμήθεια για κάθε πώληση που γίνεται.

Στην Ελλάδα μπορείς να χρησιμοποιήσεις την Linkwise, η οποία είναι το γνωστότερο ελληνικό affiliate δίκτυο στην χώρα μας. Μόλις δημιουργήσεις ένα λογαριασμό και εγκριθεί το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, στη συνέχεια θα έχεις αρκετό χρόνο ώστε να εστιάσεις στην βελτιστοποίηση και ανάπτυξη της ιστοσελίδας σου καθώς άλλοι άνθρωποι θα αναλάβουν την προώθηση των προϊόντων σου μέσω των ιστοσελίδων, του περιεχομένου ή των κοινωνικών δικτύων τους. Καθένας θα έχει την δυνατότητα να προωθεί όποια προϊόντα από το ηλεκτρονικό σου κατάστημα επιθυμεί με τη χρήση διαφορετικών μεθόδων.

Το καλό με το affiliate marketing είναι πως θα πληρώνεις μόνο όταν θα ολοκληρώνεται μια παραγγελία από το κατάστημα σου, παρέχοντας προμήθεια για κάθε ολοκληρωμένη πώληση. Αυτό μπορεί να αποφέρει μεγάλες αλλαγές στο budget σου, το οποίο θα ξοδευόταν πολύ πιο γρήγορα αν έκανες προωθητικές διαφημίσεις.

7. Χρησιμοποίησε το Email Marketing

Πως να δημιουργήσεις ένα δωρεάν newsletter στο Revue
Το newsletter του Inkstory στο Revue.

Όλοι έχουν το δικό τους email λογαριασμό. Όλοι χρειάζονται επίσης ένα email για να μπορούν να εγγράφονται σε ιστοσελίδες και πλατφόρμες, για να επικοινωνούν με άλλους ανθρώπους και για να λαμβάνουν όλα τα αγαπημένα τους newsletters. Μιας και το email marketing παραμένει ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για την προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών, είναι σημαντικό για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα να παρέχει το δικό του.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Revue του Twitter για να ξεκινήσεις δωρεάν, ή το MailChimp για να δημιουργήσεις μια επαγγελματική μάρκετινγκ στρατηγική. Μπορείς επίσης να διαβάσεις το προηγούμενο άρθρο που είχα γράψει με τις καλύτερες newsletter υπηρεσίες, έτσι ώστε να δεις τι παρέχει η καθεμία και πόσο κοστίζει μηνιαίως. Μόλις δημιουργήσεις ένα λογαριασμό και ενεργοποιήσεις τις πρώτες σου email καμπάνιες, στη συνέχεια θα χρειαστεί να εισάγεις τις φόρμες εγγραφών στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα, έτσι ώστε να μπορούν οι επισκέπτες να εγγράφονται με ευκολία.

Μέσα από το newsletter του e-shop σου θα έχεις την δυνατότητα να προωθείς όλα τα νέα προϊόντα που ανεβάζεις, όλα τα δημοφιλή προϊόντα του καταστήματος σου, καθώς επίσης και ενημερώσεις για τυχόν αλλαγές. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ηλεκτρονικών καταστημάτων χρησιμοποιούν επίσης το email marketing για να προωθούν τις νέες εκπτώσεις τους και εκπτωτικά κουπόνια σε νέους ή υπάρχοντες πελάτες.

8. Συνεργάσου με Bloggers, Vloggers, Podcasters και Influencers

Εκτός απ’ τις παραδοσιακές προωθητικές καμπάνιες που χρησιμοποιείς συνήθως σε κοινωνικά δίκτυα για να προωθήσεις το e-shop σου, μπορείς επίσης να συνεργαστείς με τους κατάλληλους δημιουργούς περιεχομένου ώστε να κάνουν αυτοί την “σκληρή δουλειά” με την προώθηση του καταστήματος σου.

  • Bloggers: Θα χρειαστεί να στείλεις το προϊόν το οποίο θέλεις να προωθηθεί, ο blogger θα το φωτογραφήσει και θα γράψει ένα αναλυτικό review γι ‘αυτό. Οι bloggers στη συνέχεια δημοσιεύουν το review σε μορφή άρθρου στο blog τους και το προωθούν μέσω του newsletter τους και απ’ τις σελίδες που έχουν στα κοινωνικά δίκτυα.
  • Vloggers: Αλλιώς γνωστοί και ως YouTubers, οι vloggers είναι δημιουργοί περιεχομένου σε μορφή βίντεο και στη συνέχεια το μοιράζονται με τους subscribers που τους ακολουθούν. Αρκετοί προωθούν τα βίντεο τους και μέσω των κοινωνικών τους δικτύων.
  • Podcasters: Ένας εξαιρετικός τρόπος είναι να προωθείς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και τα προϊόντα σου από αγαπημένους podcasters. Χρησιμοποίησε τον κατάλογο του Inkstory Dispatch για να βρεις Έλληνες και Ελληνίδες podcasters.
  • Influencers: Είτε πρόκειται για Instagram influencers, είτε για TikTok influencers, μπορείς να τους στείλεις τα προϊόντα σου και στη συνέχεια να τους αφήσεις να τα προωθήσουν μέσα από τις σελίδες τους. Ένας influencer θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 50,000 followers για να αποφέρει αρκετές πωλήσεις. Παρόλα αυτά, ακόμα και οι influencers με μόλις 10-20 χιλιάδες followers, πολλές φορές αποφέρουν εξαιρετικά αποτελέσματα χάρη στο ισχυρό κοινό που έχουν χτίσει.

Διάβασε το άρθρο “Blogging ή Vlogging; Τι να προτιμήσεις και γιατί;” και το “Blogging vs Vlogging vs Podcasting: Ποιο είναι για εσένα;” ώστε να καταλάβεις καλύτερα τις διαφορές μεταξύ των τριών.

Σκέψου ποιος θα ήταν ο καλύτερος τρόπος για να διαφημίσεις τα προϊόντα σου και στη συνέχεια εντόπισε τους κατάλληλους δημιουργούς περιεχομένου ώστε να ασχοληθούν με την προώθηση τους. Θα χρειαστεί φυσικά να επενδύσεις μερικά χρήματα, καθώς επίσης και να στείλεις τα προϊόντα ώστε να μπορέσουν να τα ελέγξουν και να τα φωτογραφήσουν ή βιντεοσκοπήσουν ανάλογα.

Για να καταφέρεις να δεις τα επιθυμητά αποτελέσματα, προσπάθησε να συνεργαστείς με έναν ή μια influencer ή δημιουργό περιεχομένου που προωθεί παρόμοια προϊόντα. Για παράδειγμα, αν πουλάς ρούχα, μπορείς να απευθυνθείς σε fashion bloggers. Αν πουλάς συσκευές, gadgets ή κινητά, απευθύνσου σε tech bloggers. Οι food bloggers είναι ιδανικοί για όσους πουλάνε μαγειρικά σκεύη, συσκευές κουζίνας και οικιακά πράγματα, ενώ οι mom bloggers είναι ιδανικές για οτιδήποτε σχετίζεται με την οικογένεια, τα παιδιά, το σπίτι και το σχολείο. Αν πουλάς ένδυση και εξοπλισμό για ταξιδιώτες, τότε απευθύνσου σε travel bloggers.

9. Δημιούργησε landing pages για κάθε περίσταση

Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου μια landing page μπορεί να βοηθήσει αρκετά το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και συγκεκριμένα προϊόντα που προσπαθείς να προωθήσεις. Για παράδειγμα, τουλάχιστον έναν μήνα προτού ξεκινήσει η Black Friday, δημιούργησε μια landing page με όλα τα προϊόντα που θα έχουν μεγάλες εκπτώσεις και μορφοποίησε την ανάλογα με εικόνες, banners και χρώματα.

Ο Κωτσόβολος και τα Public είναι δύο εξαιρετικά ελληνικά παραδείγματα. Από τις παρακάτω φωτογραφίες μπορείς να δεις πως και τα δύο ηλεκτρονικά καταστήματα έχουν δημιουργήσει ήδη landing pages μέσα από τις οποίες μπορείς να εγγραφείς στο newsletter τους ώστε να ειδοποιηθείς με την άφιξη των μεγάλων προσφορών.

Κωτσόβολος Black Friday Προσφορές
Η “Black Friday” landing page του Κωτσόβολου για το 2022.

Το Public έχει προσθέσει και ένα widget με αντίστροφη μέτρηση, το οποίο είναι ιδανικό για να θυμίσεις τους επισκέπτες σου σε πόσο καιρό θα εμφανιστούν οι εκπτώσεις της Black Friday.

Public Black Friday Προσφορές
Η “Black Friday” landing page του Public για το 2022.

Το κείμενο και οι λέξεις-κλειδιά που θα προσθέσεις θα είναι σημαντικά για το SEO της σελίδας, ενώ φρόντισε να την δημοσιεύσεις σε όλα σου τα κοινωνικά δίκτυα, ανακοινώνοντας πως το κατάστημα σου θα παρέχει εκπτώσεις σε λίγες ημέρες. Μπορείς επίσης να προσθέσεις μέσα στην landing page και ένα πεδίο ώστε να εγγράφονται στο newsletter του ηλεκτρονικού σου καταστήματος για να ενημερωθούν μόλις οι εκπτώσεις βγουν live, για νέες μελλοντικές εκπτώσεις και εκπτωτικά κουπόνια και πολλά ακόμη.

Την ίδια τακτική μπορείς επίσης να ακολουθείς κατά τη διάρκεια των χριστουγεννιάτικων και καλοκαιρινών προσφορών, αρκεί να φροντίζεις πως έχεις οργανωθεί προτού φτάσει αυτή η περίσταση. Μόλις δημιουργήσεις μια landing σελίδα, στη συνέχεια μπορείς να την προωθήσεις με διάφορους τρόπους μέσα από το e-shop σου, όπως προσθέτοντας ένα κουμπί που ξεχωρίζει στο μενού ή ακόμα και ένα banner ή ένα εξώφυλλο σε κάποιο σημείο που βλέπει ο επισκέπτης με το που ανοίγει για πρώτη φορά την ιστοσελίδα.

10. Καταχώρησε το e-shop στο Google My Business

Το Google My Business είναι η απόλυτη πλατφόρμα για την καταχώρηση μικρών και μεγάλων επιχειρήσεων στα αποτελέσματα της Google. Είναι εύκολο για κάθε αρχάριο ώστε να ξεκινήσει, δεν χρειάζεται να πληρώσεις τίποτα και το ηλεκτρονικό σου κατάστημα θα εμφανίζεται πιο οργανωμένα από ποτέ άλλοτε μέσα σε λίγες μόλις ώρες.

Πως εμφανίζεται μια επιχείρηση όταν καταχωρείται στο My Business της Google; Έλεγξε την παρακάτω φωτογραφία από την ιστοσελίδα Rent Me Out:

Rent Me Out

Όπως μπορείς να δεις, το όνομα, ορισμένες φωτογραφίες και τα πιο σημαντικά στοιχεία της επιχείρησης εμφανίζονται στο δεξιό πλαϊνό πλαίσιο των αποτελεσμάτων. Από εκεί, ο επισκέπτης έχει την δυνατότητα να δει την ιστοσελίδα σου, να λάβει οδηγίες μέσω GPS ώστε να έρθει στην τοποθεσία της, να βρει το τηλέφωνο επικοινωνίας και να δει τα οράρια του καταστήματος σου.

Οι χρήστες έχουν επίσης την δυνατότητα να αφήνουν αξιολογήσεις σε κάθε επιχείρηση. Όσες πιο πολλές αξιολογήσεις έχει η επιχείρηση σου, τόσο πιο ψηλά θα εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης και τόσο πιο συχνά θα προστίθεται ως προτεινόμενη στις ανταγωνιστικές σελίδες παρόμοιων επιχειρήσεων. Επομένως είναι σημαντικό να αποκτήσεις τις πρώτες σου αξιολογήσεις ως νέα επιχείρηση όσο πιο νωρίς γίνεται. Η Google θα σου δώσει και σύνδεσμο που θα μπορείς να δημοσιεύεις, οπότε σιγουρέψου πως έχεις στείλει email στους υπάρχοντες πελάτες σου, ζητώντας να αξιολογήσουν την εμπειρία τους στην Google.

Μπορείς είτε να επισκεφτείς την ιστοσελίδα του My Business, είτε να κατεβάσεις την εφαρμογή που παρέχεται για Android και iOS συσκευές. Από την στιγμή της έγκρισης, θα χρειαστούν από 24 ώρες έως και περίπου μια εβδομάδα έως ότου ξεκινήσει να εμφανίζεται η επιχείρηση σου σταθερά καθώς αναζητάς το όνομα της εταιρείας.

11. Διοργάνωσε μικρούς διαγωνισμούς

“Μικρούς” διαγωνισμούς αποκαλώ αυτούς που διαρκούν περίπου 15-30 ημέρες και τα δώρα είναι συχνά μικρής αξίας. Οι διαγωνισμοί είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αποκτήσεις αρκετούς καινούργιους followers στις σελίδων των κοινωνικών δικτύων, για να αυξήσεις τους subscribers του newsletter σου, και για να δεις την πρώτη κίνηση στα στατιστικά σου. Ωστόσο, ένας διαγωνισμός θα πρέπει να γίνεται σωστά και οργανωμένα ώστε να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

  1. Προετοίμασε τις προϋποθέσεις του διαγωνισμού: Αλλιώς γνωστοί και ως “Όροι και Προϋποθέσεις”, είναι ουσιαστικά οι κανονισμοί του διαγωνισμού. Ανέφερε πόσοι νικητές θα υπάρχουν, τι δώρο θα παραλάβει ο καθένας, πως θα επικοινωνήσεις μαζί τους και πότε θα λήξει ο διαγωνισμός και θα ανακοινωθούν οι τυχεροί νικητές. Σημείωσε επίσης ποια εταιρεία διοργανώνει τον διαγωνισμό, τι θα συμβεί στην περίπτωση που ένας νικητής δεν απαντήσει για να παραλάβει το δώρο του και πως μπορούν να πάρουν μέρος.
  2. Δημιούργησε διαγωνισμό με πόντους: Οι διαγωνισμοί με πόντους επιτρέπουν στους ενδιαφερόμενους να αυξήσουν τις πιθανότητες τους να κερδίσουν στον διαγωνισμό. Για παράδειγμα, αν εγγραφούν στο newsletter λαμβάνουν +1 πόντο, αν δημοσιεύσουν τον διαγωνισμό σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter, μεταξύ άλλων θα λαμβάνουν +1 πόντο για κάθε δημοσίευση. Μπορείς επίσης να δίνεις πόντους για κάθε follow που σε κάνουν σε κάθε κοινωνικό δίκτυο, έτσι καθένας να ακολουθήσει τις σελίδες σου σε όλα τα κοινωνικά δίκτυα και όχι μόνο σε ένα.
  3. Προετοίμασε το ηλεκτρονικό σου κατάστημα: Προτού ξεκινήσεις έναν διαγωνισμό, έλεγξε το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και σιγουρέψου πως δεν λείπει τίποτα. Υπάρχουν φόρμες εγγραφής για το newsletter; Εμφανίζονται τα προϊόντα με εκπτώσεις; Παρέχεις όλα τα απαραίτητα social sharing κουμπιά για να δημοσιεύουν με ευκολία τα προϊόντα σου στα κοινωνικά δίκτυα; Παρέχεις μια FAQ σελίδα με τις Συχνές Ερωτήσεις και μια φόρμα επικοινωνίας; Καλώς ή κακώς, η πρώτη εντύπωση παίζει σημαντικό ρόλο.
  4. Ξεκίνα από τα χαμηλά: Για αρχή δεν χρειάζεται να παρέχεις ένα προϊόν το οποίο είναι ακριβό. Μέσα από τους πρώτους διαγωνισμούς που θα κάνεις θα γίνεις καλύτερος/η και θα μάθεις αρκετά πράγματα για το πως λειτουργούν, οπότε βάζοντας φθηνότερης αξίας προϊόντα είναι μια έξυπνη στρατηγική στην περίπτωση που ένας διαγωνισμός δεν πάει καθόλου καλά γιατί έκανες κάποιο λάθος. Μόλις μάθεις πως λειτουργούν οι διαγωνισμοί και γνωρίζεις κάθε πότε έχεις αποτελέσματα, στη συνέχεια μπορείς να βάλεις κάτι ακριβότερης αξίας, ή ακόμη και πολλαπλά δώρα.
  5. Καταχώρησε τον διαγωνισμό σου σε τρίτες ιστοσελίδες: Υπάρχουν αρκετές ιστοσελίδες αυτή την στιγμή στην Ελλάδα στις οποίες μπορείς να καταχωρήσεις εντελώς δωρεάν τον διαγωνισμό σου. Αυτές οι ιστοσελίδες ανεβάζουν μόνο διαγωνισμούς και έχουν αρκετές χιλιάδες επισκέψεις από ανθρώπους που τις παρακολουθούν. Επομένως, ο διαγωνισμός σου θα προωθηθεί σε χιλιάδες κόσμο εντελώς δωρεάν. Αναζήτησε στην Google/Bing “διαγωνισμοί” και θα βρεις αρκετές.

Να θυμάσαι πως οι διαγωνισμοί ενώ μπορούν να αποφέρουν εκατοντάδες χιλιάδες subscribers και followers, πολλοί από αυτούς ενδιαφέρονται μόνο για το δώρο που μπορεί να λάβουν και όχι για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που πουλάς. Ως εκ τούτου, τις περισσότερες φορές θα βλέπεις unfollowers και διαγραφές επαφών απ’ το newsletter σου αμέσως μετά το τέλος του διαγωνισμού. Με αυτά κατά νου, προτείνεται να εστιάσεις πρώτα στο να λαμβάνεις οργανική κίνηση από τις μηχανές αναζήτησης, καθώς αυτός είναι ο ιδανικός τρόπος για να προωθήσεις το e-shop σου και τα προϊόντα του.

12. Δοκίμασε το Business Coaching

9 Ερωτήσεις με την Πόπη Δημητροπούλου από το Kalifos.com
Πόπη Δημητροπούλου [Business, Leadership & Career Coach] / © Kalifos.com

Λίγο-πολύ όλοι γνωρίζουμε πως το να τρέχεις την δική σου επιχείρηση δεν είναι εύκολο επίτευγμα. Κάποιες φορές αντιμετωπίζουμε προβλήματα ή βρισκόμαστε σε αδιέξοδο και δεν έχουμε κανέναν άνθρωπο για να απευθυνθούμε. Ή καλύτερα, όχι κάποιον που να γνωρίζει πως να τρέχει και να διαχειρίζεται επιχειρήσεις. Και μπορεί στην Ελλάδα το Business Coaching να μην είναι τόσο διαδεδομένο, αλλά αυτό δεν παύει να σημαίνει πως δεν παραμένει αποτελεσματικό.

Μέσα από τις συνεδρίες, ένας/μια business coach θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις ένα προσωπικό coaching map, θα σου παρέχει ένα ερωτηματολόγιο, θα σε υποστηρίζει σε καθημερινή βάση μέσω email, θα σου παρέχει εξατομικευμένες λίστες και θα σε βοηθήσει να δημιουργήσεις μια εμπορική ταυτότητα με μια μοναδική ιστορία και ένα σχέδιο δράσης για τους επόμενους μήνες. Ή τουλάχιστον, αυτή τη μέθοδο (και αρκετές ακόμη) χρησιμοποιεί η αγαπητή Πόπη Δημητροπούλου απ’ το Kalifos.com, μια business coach η οποία παρέχει επίσης δωρεάν 30-λεπτες συνεδρίες, έτσι ώστε να μάθεις ακόμη περισσότερα μέσω μιας συνεδρίας.

Διάβασε επίσης το άρθρο “Τι είναι το Business Coaching και γιατί είναι σημαντικό;” στο blog της, το οποίο καλύπτει όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις γύρω από το Business Coaching και τα οφέλη του. Θα βρεις επίσης περισσότερα άρθρα αλλά και τα προγράμματα που παρέχει έτσι ώστε να μάθεις πολλά περισσότερα.

Με όλα αυτά κατά νου, το πρόβλημα δεν βρίσκεται πάντα στα τεχνικά και στις διαφημιστικές καμπάνιες που δημιουργείς, αλλά πολλές φορές και στην διαχείριση της επιχείρησης σου, στην έλλειψη στρατηγικών πλάνων και στόχων, καθώς επίσης και από αρκετούς άλλους σημαντικούς παράγοντες. Όπως και οι ψυχοθεραπευτές για τα πιο ευαίσθητα ζητήματα [άκου το podcast επεισόδιο με την ψυχοθεραπεύτρια Ελένη Τζουανάκη), έτσι και οι business coaches μας βοηθάνε, μας προσανατολίζουν και μας παρέχουν νέους και αποτελεσματικούς τρόπους ώστε να πετύχουμε πιο γρήγορα τους επιχειρηματικούς μας στόχους – και όχι μόνο.

Σου άρεσε το άρθρο; Για ακόμα περισσότερα παρόμοια άρθρα:
Κάνε εγγραφή στο Google News.
Κάνε subscribe στο YouTube.
Ακολούθησε μας στο Facebook.
Ακολούθησε μας στο Twitter.

Θέλεις να υποστηρίξεις το Inkstory;
Κάνε τις αγορές σου από τον Κατάλογο μας..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιστροφή Επάνω
Κλείσιμο