Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Τι είναι το Google News και Discover και πως κάνεις αίτηση;

Share

Τόσο το Google News όσο και το Discover είναι δύο πανίσχυρες υπηρεσίες που μπορούν να αποφέρουν στο blog σου από μερικούς έως και εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες. Είναι τα εργαλεία που μπορούν να κάνουν ένα άρθρο σου να πάει viral, καθώς επίσης και να απογειώσουν τα συνολικά στατιστικά και το SEO.

Τους τελευταίους μήνες βλέπω όλο και περισσότερα WordPress blogs να προστίθενται από την Google στο Discover. Πολλά από αυτά τα blogs είδαν τεράστια αύξηση στα μηνιαία στατιστικά τους, ενώ άλλα απέτυχαν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των αναγνωστών της υπηρεσίας. Μιας και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς, αρκετοί με έχετε ρωτήσει τι ακριβώς είναι το Google News και το Google Discover, πως λειτουργούν και πως μπορεί ένας blogger να προσθέσει το περιεχόμενο του και στις δύο υπηρεσίες.

Σημείωση: Για να δεις αν υπάρχει το blog σου στο Google News ή στο Discover, συνδέσου στο Google Search Console λογαριασμό σου και θα σου εμφανίσει στο αριστερό μενού μια από τις δύο υπηρεσίες. Αν δεν σου εμφανίζει καμία, αυτό σημαίνει πως το blog σου δεν έχει καταχωρηθεί.

Τι είναι το Google News και Google Discover;

Με απλά και κατανοητά λόγια..

Google News

Το Google News (Ειδήσεις Google, στα ελληνικά) είναι μια υπηρεσία συλλογής ειδήσεων από εκατοντάδες χιλιάδες διαφορετικά blogs και εκδότες. Κάθε άρθρο ανοίγει είτε μέσω της εφαρμογής είτε μέσω του προγράμματος περιήγησης (web browser) και μεταφέρει τον αναγνώστη στην ιστοσελίδα που το δημοσίευσε. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της, καθώς επίσης και για Android και iOS συσκευές. Οι συσκευές με Android One λειτουργικό σύστημα έχουν τις Ειδήσεις της Google απευθείας ενσωματωμένες.

Google Discover

Το Google Discover είναι μια ροή ειδήσεων που αναπτύχθηκε με στόχο να παρέχει στις mobile συσκευές νέο περιεχόμενο με άρθρα και βίντεο. Η Google προσαρμόζει την ροή ειδήσεων ανάλογα με τις πρόσφατες αναζητήσεις του χρήστη και παρέχει παρόμοιες ιστορίες και άρθρα. Οι χρήστες έχουν επίσης την δυνατότητα να προσαρμόσουν την ροή ειδήσεων τους με διάφορους τρόπους ή επιλέγοντας συγκεκριμένες θεματολογίες που τους ενδιαφέρουν. Η ροή ειδήσεων μπορεί να είναι από λίγο έως και αρκετά διαφορετική από συσκευή σε συσκευή, καθώς όπως προανέφερα βασίζεται στο τι διαβάζει και αναζητεί ο κάθε χρήστης.

Καταχώρηση blog στο Google News και Discover

Google Publisher Center
Η αρχική σελίδα του Google Publisher Center.

Ενώ η καταχώρηση ενός blog στο Google News είναι μια σχετικά εύκολη υπόθεση, καθώς το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να συνδεθείς στο Publisher Center και να κάνεις μια νέα καταχώρηση ιστοσελίδας, στο Google Discover τα πράγματα διαφέρουν. Για το Discover, η Google επιλέγει από μόνη της τους εκδότες που θα εμφανίζονται και δεν υπάρχει κάποια διαθέσιμη φόρμα για καταχώρηση ιστοσελίδων. Παρόλα αυτά, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούν να κάνουν οι bloggers για να τους καταχωρήσει η Google στο Discover, τα οποία αναφέρω στην ενότητα “Συμβουλές για να καταχωρηθεί το blog σου στο Google Discover.”

Καταχώρηση blog στο Google News

Βήματα για την καταχώρηση ιστοσελίδων στο Google News:

Κάνε σύνδεση στο Publisher Center.

Στην περίπτωση που δεν είχες δημιουργήσει λογαριασμό στο παρελθόν, απλά κάνε σύνδεση με τον Gmail λογαριασμό σου.

Πρόσθεσε μια νέα “έκδοση”.

Ουσιαστικά, κάθε “έκδοση” είναι και μια διαφορετική ιστοσελίδα.

Συμπλήρωσε τα βασικά στοιχεία

Όπως το όνομα έκδοσης (το όνομα του blog), την ιδιοκτησία κύριου ιστοτόπου (τον σύνδεσμο του blog) και την τοποθεσία.

Προσάρμοσε τα στοιχεία της νέας έκδοσης

Από το αριστερό πλαϊνό μενού, επέλεξε την ιστοσελίδα που καταχώρησες και στη συνέχεια κάνε κλικ στην επιλογή “Ειδήσεις Google” για να συμπληρώσεις όλα τα απαιτούμενα πεδία. Πρόσθεσε μια περιγραφή του blog σου, σε πoια θεματολογία ανήκει, καθώς επίσης και το “Αναγνωριστικό παρακολούθησης” του Google Analytics.

Ενότητες και ομάδες πρόσβασης

Στην αμέσως επόμενη σελίδα θα έχεις την δυνατότητα να προσθέσεις ενότητες και ομάδες πρόσβασης. Πάτα να προσθέσεις μια νέα ενότητα και στη συνέχεια επέλεξε την επιλογή “Ροή”. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, πρόσθεσε το όνομα του blog σου και τον σύνδεσμο και πάτα στο “Προσθήκη”.

Με το που καταχωρήσεις το blog σου, θα χρειαστεί να περιμένεις για λίγες ώρες ή μέρες έως ότου η Google το ελέγξει και το εγκρίνει. Στην περίπτωση που το blog σου δεν εγκριθεί, θα σου αναφέρει το λόγο που δεν εγκρίθηκε. Αν το εγκρίνει, όλα τα νέα άρθρα που θα δημοσιεύεις θα δημοσιεύονται αυτόματα και στο Google News σου.

Συμβουλές για να καταχωρηθεί το blog σου στο Google Discover

Όπως ανέφερα, η Google δεν παρέχει προς το παρόν κάποια φόρμα για να κάνουμε αίτηση ώστε να καταχωρηθεί το blog μας στο Discover. Παρόλα αυτά, η Google προτείνει να ακολουθούν οι bloggers ορισμένα βασικά πράγματα που θα αυξήσουν αρκετά τις πιθανότητες για να καταχωρηθεί το blog τους στην ροή του Discober της εταιρείας:

  1. Η Google προτείνει οι εικόνες μέσα στα άρθρα να είναι τουλάχιστον 1200px. Παρόλα αυτά, προτείνεται να ανεβάζεις εικόνες σε τουλάχιστον 1900px για να είναι μεγάλες και καθαρές για κάθε συσκευή.
  2. Προτείνεται μέχρι και από την Google να παρέχεται AMP έκδοση για τα κινητά. Η Google προτιμάει τα blogs που χρησιμοποιούν AMP σελίδες, τόσο για τα αποτελέσματα αναζήτησης της, όσο και για υπηρεσίες της όπως το Discover.
  3. Καλώς ή κακώς, αν δημοσιεύεις μόνο ένα άρθρο την εβδομάδα, δύσκολα θα δεις το blog σου στο Discover. Τα blogs που δημοσιεύουν πιο συχνά έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες για να καταχωρηθούν στο Google Discover.
  4. Σιγουρέψου πως έχεις καταχωρήσει το blog σου και τα sitemaps του στο Google Search Console και πως δεν υπάρχουν κρίσιμα σφάλματα.
  5. Από τα περισσότερα blogs που έχω δει στο Discover, το μεγαλύτερο ποσοστό δημοσιεύει μεγάλα άρθρα με τουλάχιστον 1,500 λέξεις και άνω. Δεν είμαι σίγουρος, παρόλα αυτά, αν ο αριθμός των λέξεων παίζει τον ίδιο ρόλο που παίζει και στο SEO.

Έχω παρατηρήσει επίσης τα τελευταία χρόνια από blogs πελατών μου πως έχουν επιλεχθεί και προστεθεί στο Google Discover χάρη στις φωτογραφίες των άρθρων τους. Οι bloggers που επενδύουν χρόνο και προσπάθεια στις φωτογραφίες τους, είναι συχνά οι “τυχεροί” που επιλέγονται γρήγορα. Όλα αυτά τα blogs, τα οποία φυσικά πληρούν τις παραπάνω προϋποθέσεις της Google, συχνά εστιάζουν στα εξής:

  • Μεγάλες και καθαρές φωτογραφίες.
  • Οι φωτογραφίες είναι SEO-Friendly.
  • WebP και AVIF φωτογραφίες.

Οι μεγάλες και καθαρές φωτογραφίες παίζουν σημαντικό ρόλο, παρόλα αυτά, η Google εστιάζει περισσότερο στην ταχύτητα, οπότε το να παρέχεις τις εικόνες σου σε WebP και AVIF μορφή, σημαίνει πως παρέχεις μεγάλες και καθαρές φωτογραφίες σε αρκετά μικρό μέγεθος ώστε να φορτώνουν γρήγορα ακόμα και από 3G συνδέσεις. Αλλά αυτό δεν επαρκεί, καθώς οι εικόνες μπορούν να παρέχονται ακόμα γρηγορότερα αν φορτώνουν μέσω κάποιας CDN υπηρεσίας. Για να λύσεις και τα δύο μαζί, μπορείς να χρησιμοποιήσεις CDN υπηρεσίες όπως το Gumlet.

Μπορείς επίσης να βελτιστοποιήσεις τις φωτογραφίες σου ακόμα περισσότερο προσθέτοντας πάντα μια περιγραφή, τίτλο, εναλλακτικό κείμενο και – όποτε χρειάζεται – μια λεζάντα (το κείμενο που εμφανίζεται κάτω από την φωτογραφία ή μέσα).


Το δικό σου blog βρίσκεται στο Google News ή στο Discover; Και αν βρίσκεται, αυξήθηκε η επισκεψιμότητα ή συνεχίζεις να βλέπεις παρόμοια στατιστικά και με πριν που δεν βρισκόταν το blog σου σε κάποια από αυτές;

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;