Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Οι λόγοι που το Twitter είναι απαραίτητο για κάθε blogger, vlogger και podcaster

Share

Το Twitter παραμένει μέχρι και σήμερα ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα σε ολόκληρο τον κόσμο. Για τους απλούς ανθρώπους, είναι το καλύτερο μέσο ενημέρωσης αυτή την στιγμή, ενώ για τους bloggers, τους vloggers και τους podcasters, είναι ένα από τα δυνατότερα μάρκετινγκ εργαλεία.

Ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αυτή την στιγμή οι περισσότεροι bloggers είναι το γεγονός πως δεν γνωρίζουν πως να χρησιμοποιούν το κοινωνικό δίκτυο. Το βρίσκω ιδιαίτερα ειρωνικό αυτό αν κρίνεις πως ένας blogger ξέρει πως να διαχειρίζεται την πλατφόρμα του blog του, το Facebook, το Pinterest και άλλες ιστοσελίδες και εργαλεία τα οποία είναι αρκετά πιο δύσκολα στη χρήση απ’ ότι το Twitter.

Διάβασε επίσης: Πως να βγάλεις χρήματα από το Instagram

Όπως και στο Facebook, έτσι και στο Twitter τα πράγματα λειτουργούν με αρκετά παρόμοιο τρόπο. Υπάρχουν τα tweets, τα οποία είναι οι δημοσιεύεις, τα retweets, τα οποία είναι οι αναδημοσιεύσεις, τα σχόλια κάτω από κάθε tweet, τα likes που κάνεις σε κάθε tweet, προσωπικά μηνύματα για να μιλάς με άλλους χρήστες και καθένας έχει την δική του αρχική σελίδα όπου βλέπει τις δημοσιεύσεις των χρηστών που ακολουθεί και το δικό του προφίλ, το οποίο μπορεί να εμπλουτίσει με πληροφορίες, φωτογραφίες, εξώφυλλα και πάει λέγοντας.

Τι είναι το Twitter

Ξεκινώντας από τα βασικά, το Twitter δεν απλά ένα κοινωνικό δίκτυο, είναι επίσης και μια microblogging πλατφόρμα, η οποία δημιουργήθηκε τον Ιούλιο του 2006 από τον Jack Dorsey, τον Noah Glass, τον Biz Stone και τον Evan Williams. Τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας βρίσκονται στο Σαν Φρανσίσκο, στην Καλιφόρνια και υπάρχουν πάνω από 25 γραφεία σε ολόκληρο τον κόσμο.

Fun Fact: Στις αρχές, οι χρήστες είχαν την δυνατότητα να γράφουν tweets τα οποία δεν ξεπερνούσαν τους 140 χαρακτήρες. Το Νοέμβριο του 2017, ωστόσο, το Twitter αύξησε το όριο στους 280 χαρακτήρες.

Το Twitter επιτρέπει στους χρήστες να ακολουθούν άλλους χρήστες, των οποίων οι δημοσιεύσεις εμφανίζονται στο timeline. Το timeline είναι η αρχική σελίδα του κάθε χρήστη, μέσα από την οποία βλέπει τις δημοσιεύσεις των χρηστών που έχει ακολουθήσει. Το κοινωνικό δίκτυο σου επιτρέπει επίσης να δημιουργείς και να δημοσιεύεις tweets (κοινοποιήσεις) είτε που συμπεριλαμβάνουν σκέτο κείμενο, είτε φωτογραφίες και βίντεο. Οι χρήστες έχουν επίσης την δυνατότητα να δημιουργούν και tweets με ψηφοφορίες τα οποία διαρκούν από μια ημέρα έως και επτά ημέρες.

Το 2007 ο Chris Messina πρότεινε στο Twitter να βάλει τα τότε άγνωστα #hashtags. Το Twitter έγινε η πρώτη ιστοσελίδα παγκοσμίως που παρουσίασε τα πλέον πασίγνωστα hashtags, καθώς άλλες ιστοσελίδες ακολούθησαν στη συνέχεια.

Αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, το Twitter βρίσκεται μέσα στα 15 πιο μεγάλα κοινωνικά δίκτυα του κόσμου, με πάνω από 340 εκατομμύρια χρήστες να το χρησιμοποιούν κάθε μήνα.

Statistic: Most popular social networks worldwide as of January 2020, ranked by number of active users (in millions) | Statista

Λόγοι για να χρησιμοποιήσεις το Twitter ως blogger, vlogger ή podcaster

Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να χρησιμοποιείς το Twitter, είτε είσαι blogger, είτε vlogger, είτε podcaster, είτε ακόμα και μικρή ή μεγάλη επιχείρηση. Παρακάτω αναφέρω ίσως τους πιο σημαντικούς λόγους για τους οποίους το Twitter είναι must-have, ακόμα και για έναν influencer.

1. Αναγνωρισιμότητα

Αλλιώς γνωστό και ως brand awareness, η αναγνωρισιμότητα είναι ίσως από τα πιο σημαντικά πράγματα που προσπαθεί να επιτύχει ή να αυξήσει κάθε blogger, vlogger ή podcaster. Όσο πιο μεγάλη είναι η αναγνωρισιμότητα, τόσος περισσότερος κόσμος σε γνωρίζει και διαβάζει τα άρθρα σου ή παρακολουθεί τα επεισόδια σου.

Δεν θυμάμαι πότε ήταν η τελευταία φορά που μπήκα σε ένα blog ή στην ιστοσελίδα μιας επιχείρισης και δεν είδα το εικονίδιο του Twitter σε κάποιο σημείο. Το να δημιουργήσεις ένα Twitter λογαριασμό για το blog σου είναι εξίσου σημαντικό – αν όχι περισσότερο – και απ’ το να έχεις λογαριασμό στο Instagram, στο Pinterest και στο Facebook.

2. Περισσότερη κίνηση

Ίσως ο κυριότερος λόγος που χρησιμοποιούμε εμείς οι bloggers τα κοινωνικά δίκτυα είναι για να προωθήσουμε ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο μας. Στόχος μας; Να το διαβάσουν όσο το δυνατόν πιο πολλοί άνθρωποι γίνεται. Στο Inkstory, το Twitter είναι το δεύτερο κοινωνικό δίκτυο μετά το Facebook που μου στέλνει το περισσότερο κόσμο, και η ειρωνεία εδώ είναι πως έχω πολύ πιο λίγους followers στο Twitter απ’ ότι likes στο Facebook, αλλά παρόλα αυτά το κοινωνικό δίκτυο παραμένει σταθερά στη δεύτερη θέση, με άλλες φορές να ξεπερνάει το Facebook, ανάλογα με τη δημοτικότητα του κάθε tweet.

Υπάρχουν δύο διαφορετικών ειδών χρήστες που επισκέπτονται καθημερινά το Twitter: Το πρώτο είδος αφορά τους ανθρώπους που θέλουν να διαβάσουν τα πιο επίκαιρα νέα όσο το δυνατόν πιο γρήγορα γίνεται. Εδώ μπαίνει το Twitter καθώς στο συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο δημοσιεύονται όλα πρώτα, και μετά πάνε στα υπόλοιπα. Το δεύτερο είδος αφορά τους ανθρώπους που λατρεύουν να διαβάζουν σύντομα tweets, τα οποία είτε είναι αστεία, είτε αφορούν συγκεκριμένες στιγμές ανθρώπων, είτε γεγονότα από τη μέρα σου και πάει λέγοντας.

3. SEO

Μπορεί το κοινωνικό δίκτυο να μην αυξάνει απευθείας το on-site SEO σου, αλλά αυξάνει σίγουρα το off-site SEO σου. Βλέπεις, σε αντίθεση με το Facebook για παράδειγμα, τα tweets του Twitter εμφανίζονται στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, ενώ το Twitter έχει απευθείας συνεργασία με την Google. Αυτό σημαίνει πως όσα πιο πολλά άρθρα δημοσιεύεις στο Twitter και όσα πιο πολλά γράφεις, τόσο πιο πολύ θα αυξάνεται το SEO του Twitter προφίλ σου, με αποτέλεσμα λίγους μήνες αργότερα να σε βρίσκει κόσμος μόνο από τα αποτελέσματα.

Άλλα κοινωνικά δίκτυα που εμφανίζουν τις δημοσιεύσεις τους στα αποτελέσματα αναζήτησης είναι το Reddit (εμφανίζονται όλα), το LinkedIn (εμφανίζονται μόνο τα άρθρα) και το Pinterest (εμφανίζονται οι εικόνες στα αποτελέσματα των φωτογραφιών).

4. Μεγαλύτερο και σε πραγματικό χρόνο engagement

Ποιος δεν παλεύει για μεγαλύτερο engagement με τους χρήστες του; Σε αντίθεση με το Facebook και το Instagram, τα οποία αλλάζουν συνεχώς τους αλγορίθμους τους και τη μια παίρνεις κόσμο και την άλλη πρέπει να πληρώσεις για να προωθήσεις τα άρθρα σου, στο Twitter όλοι έχουν τις ίδιες πιθανότητες για να γίνουν viral τα tweets τους.

Στο Twitter υπάρχει αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο engagement με τους χρήστες, όταν γνωρίζεις πως να το χρησιμοποιείς σωστά. Γράφοντας διάφορα tweets για την ημέρα σου, ή για το επόμενο άρθρο που θα ανεβάσεις, ή για οποιαδήποτε άλλη στιγμή της ημέρας σου, είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να δεθείς με τους αναγνώστες σου.

Το καλύτερο απ’ όλα, ωστόσο, είναι πως όλα γίνονται σε πραγματικό χρόνο. Το Twitter δεν ανανεώνεται με refresh, αλλά παρέχει μια μοναδική εμπειρία στο σερφάρισμα σου, καθώς βλέπεις τα πάντα να γίνονται σε πραγματικό χρόνο.

Οι ψηφορίες (αλλιώς και polls) είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος για να αυξήσεις τους followers και το engagement. Κάνε ερωτήσεις και άφησε τους followers σου να ψηφίσουν ανώνυμα, είτε για το blog σου, είτε για διάφορα άλλα θέματα που αφορούν την θεματολογία του blog σου.

5. Ωφελήσου από τα hashtags (δεν είναι σαν αυτά που ξες)

Όπως προανέφερα και στην αρχή του άρθρου, το Twitter ήταν η πρώτη ιστοσελίδα στον κόσμο που παρουσίασε τα πλέον παγκοσμίως γνωστά #hashtags. Αν και στη συνέχεια τα περισσότερα κοινωνικά δίκτυα πρόσθεσαν και αυτά την επιλογή με τα hashtags, η πραγματική αλήθεια είναι πως σε όλα τα υπόλοιπα χρησιμοποιούνται με λάθος τρόπο.

Συνεχώς αναρωτιέμαι, πότε ήταν η τελευταία φορά που έκανες κλικ πάνω σε κάποιο #hashtag για να δεις περισσότερες παρόμοιες κοινοποιήσεις;

Ενώ τα hashtags παρέχουν μια σχετική βοήθεια στην προώθηση των κοινοποιήσεων σου στο Facebook, στο Instagram, στο Pinterest και στο LinkedIn, στην πραγματικότητα μόνο στο Twitter κλικάρουν συνεχώς στα hashtags, καθώς αυτά δεν χρησιμοποιούνται στο κοινωνικό δίκτυο για spam, όσο για την καλύτερη και πιο γρήγορη ανακάλυψη νέου περιεχομένου – και ναι, οι χρήστες το σέβονται αλλιώς χάνουν τα προφίλ τους.

Όταν αναζητείς κάτι στην αναζήτηση του Twitter, τα hashtags παίζουν σημαντικό ρόλο, ενώ αυξάνουν τις πιθανότητες για likes, νέους followers και περισσότερα retweets.

Συμβουλές για να γίνεις expert στο Twitter ως blogger, vlogger ή podcaster

Εφόσον λοιπόν έχεις πάρει μια καλύτερη ιδέα για το Twitter και σε τι ωφελεί, θα τελειώσω το άρθρο παρέχοντας σου μερικές συμβουλές τις οποίες εύχομαι να γνώριζαν όταν πρώτο-ξεκίνησα να ασχολούμαι με το κοινωνικό δίκτυο στις αρχές.

  • Ενημέρωνε τους followers σου για επερχόμενα άρθρα, βίντεο ή podcast επεισόδια. Περί τίνος έχουν να κάνουν, αν σε δυσκόλεψε κάτι, τι σκέφτεσαι την ώρα που δημιουργείς το επεισόδιο ή γράφεις το άρθρο και πάει λέγοντας.
  • Αύξησε το engagement κάνοντας ερωτήσεις, ανεβάζοντας βίντεο και γράφοντας διάφορες στιγμές από την ημέρα σου.
  • Χρησιμοποίησε δύο διαφορετικούς λογαριασμούς. Ο ένας θα πρέπει να είναι ο προσωπικός σου λογαριασμός και ο άλλος του blog ή της επιχείρισης σου.
  • Δημιούργησε polls (ψηφοφορίες) ώστε να ψηφίζουν οι followers σου για θέματα που θεωρούν ενδιαφέροντα.
  • Σε αντίθεση με τα άλλα κοινωνικά δίκτυα, στο Twitter μπορείς να τουιτάρεις όσο θέλεις, χωρίς να φοβάσαι για spam.
  • Ενημέρωνε τους followers σου για τα επερχόμενα επεισόδια ή ανέβαζε ένα σύντομο trailer από κάθε βίντεο ή podcast επεισόδιο που δημιουργείς, προτού το δημοσιεύσεις στις podcasting πλατφόρμες.
  • Κάνε follow και επικοινώνησε με όποιον blogger, vlogger ή podcaster ασχολείται με την ίδια θεματολογία που ασχολείσαι και εσύ, αναπτύσσοντας τις σχέσεις σου και ξεκινώντας νέες συνεργασίες και φιλίες.
  • Στη δεξιά πλευρική στήλη του Twitter βρίσκονται τα πιο δημοφιλή hashtags ανά χώρα. Χρησιμοποίησε τα για να αποκτήσεις περισσότερους followers και προβολές στα tweets σου, τα οποία στο τέλος θα αποφέρουν περισσότερο κόσμο στο blog σου.
  • Όλα τα brands σε παγκόσμια κλίμακα χρησιμοποιούν το Twitter για να βρίσκουν bloggers, vloggers και podcasters για συνεργασία, αλλά και για να δουν τα στατιστικά τους στο κοινωνικό δίκτυο μιας και έχει τόσο υψηλό engagement.

Όπως μπορείς να καταλάβεις, το Twitter είναι ένα βασικό κοινωνικό δίκτυο το οποίο μπορεί να σου αποφέρει από μικρή έως και τεράστια κίνηση στο blog σου, αλλά και αναγνωρισιμότητα του ονόματος σου. Αν δεν γνωρίζεις πως να το χρησιμοποιείς σωστά, το μόνο που χρειάζεσαι είναι λίγος ελεύθερος χρόνος για να κάτσεις και να του ρίξεις μια καλύτερη ματιά.

Διάβασε επίσης: Μια απλή και γρήγορη τεχνική για να μαζέψεις likes στην Facebook σελίδα σου

Ένα είναι το σίγουρο, ωστόσο, πως αν κάτσεις και ασχοληθείς αρκετά με το Twitter, δεν υπάρχει αμφισβήτηση πως θα το ερωτευθείς. Άλλωστε, σε ποιον αρέσει ένα κοινωνικό δίκτυο το οποίο δεν γνωρίζει πως να το χρησιμοποιεί σωστά ή δεν έχει followers για να αλληλεπιδράσουν μαζί του;

Εσύ χρησιμοποιείς το Twitter; Και ποια είναι η άποψη σου για το κοινωνικό δίκτυο; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

1 ΣΧΟΛΙΟ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
1 Comment
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;