Πως να αυξήσεις τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα

Είτε μόλις άνοιξες ένα καινούργιο ηλεκτρονικό κατάστημα, είτε έχεις ήδη ένα αλλά οι πωλήσεις και η κίνηση της ιστοσελίδας είναι συνεχώς πεσμένα, τότε υπάρχουν ορισμένοι έξυπνοι τρόποι με τους οποίους μπορείς να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου ώστε να αυξήσεις σημαντικά τις πωλήσεις που γίνονται μέσα από το e-shop σου.

Οι περισσότερες ιστοσελίδες που θα διαβάσεις θα σου προτείνουν να δημιουργήσεις διαφημιστικές καμπάνιες σε υπηρεσίες όπως το Facebook, το Instagram και το Google. Παρόλα αυτά, στόχος δεν είναι να έχεις πωλήσεις μόνο όσο διατηρείς αυτές τις καμπάνιες ενεργές, μα να λειτουργεί το ηλεκτρονικό σου κατάστημα ανεξάρτητα από αυτές.

Αυτό που χρειάζεσαι είναι να βρίσκει ένας άνθρωπος εύκολα το κατάστημα σου κάθε φορά που αναζητάει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που παρέχεις. Θα πρέπει επίσης το ηλεκτρονικό σου κατάστημα να εμφανίζεται στις προτάσεις καταστημάτων που θεωρούνται ανταγωνιστικά, έτσι ώστε όχι μόνο να σε βρίσκουν νέοι πελάτες, αλλά άτομα που ενδιαφέρονται κυρίως γι ‘αυτά που παρέχεις.

Αυτός ο οδηγός θα σε καθοδηγήσει για το πως μπορείς να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, έτσι ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις και να ξεκινήσει να φαίνεται σε ακόμη περισσότερα μέρη.

Δεν έχεις ανοίξει ακόμη το δικό σου ηλεκτρονικό κατάστημα; Αν όχι, διάβασε τον οδηγό μας για την κατασκευή ιστοσελίδων μέσω του WordPress.

1. Καταχώρησε την επιχείρηση σου στο Google My Business

Το Google My Business είναι μια online πλατφόρμα της Google για καινούργιες και παλιές επιχειρήσεις. Η πλατφόρμα σου επιτρέπει να καταχωρήσεις με ευκολία την επιχείρηση σου στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης, εισάγοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως την ονομασία, τα στοιχεία επικοινωνίας, την τοποθεσία και τις προσφορές που παρέχει.

Μπορείς είτε να επισκεφτείς την ιστοσελίδα Google.com/Business ή να κατεβάσεις την mobile εφαρμογή που παρέχεται για Android συσκευής. Στη συνέχεια, απλά κάνε σύνδεση με το Google λογαριασμό σου και ακολούθησε τα βήματα ώστε να καταχωρήσεις την επιχείρηση σου στην πλατφόρμα. Θα χρειαστούν ορισμένες ημέρες έως ότου η Google επιβεβαιώσει και εγκρίνει την επιχείρηση και το ηλεκτρονικό σου κατάστημα.

Γιατί όμως είναι τόσο σημαντικό να καταχωρήσεις την επιχείρηση σου στο Google My Business;

Μόλις εγκριθεί από την εταιρεία, το φυσικό και ηλεκτρονικό σου κατάστημα θα εμφανίζεται στους Χάρτες της Google, απ’ όπου θα προτείνεται και στα τοπικά καταστήματα της περιοχής. Επιπλέον, αν αποκτήσεις υψηλή βαθμολογία από τις αξιολογήσεις των πελάτων σου, η Google θα σε εμφανίζει ακόμη πιο συχνά στα αποτελέσματα της, ενώ θα σε βγάζει και ως προτεινόμενο κατάστημα στις σελίδες των ανταγωνιστών σου. Με πιο απλά λόγια, συστήνεται σε όλους να προτείνουν στους πελάτες τους να τους αξιολογήσουν στην Google.

Ένα κατάστημα με αρκετές αξιολογήσεις και υψηλή βαθμολόγηση στο Google My Business προωθείται από την υπηρεσία 24/7 χωρίς να ξοδεύεις ούτε ευρώ από τη τσέπη σου. Τέλος, η πλατφόρμα παρέχεται εντελώς δωρεάν και μπορείς να κάνεις όσες ενημερώσεις επιθυμείς στη σελίδα του καταστήματος σου χωρίς περιορισμούς.

2. Χρησιμοποίησε SEO υπηρεσίες για ύψιστα αποτελέσματα

Η δημιουργία SEO (Search Engine Optimization) περιεχομένου είναι ύψιστης σημασίας για κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα που θέλει να αυξήσει την κίνηση και τις πωλήσεις του. Αν και θα δούμε στις επόμενες ενότητες του άρθρου για τη δημιουργία περιεχομένου, θα χρειαστείς ως πρώτη βάση ορισμένα σημαντικά SEO εργαλεία.

Αυτά τα εργαλεία θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τι συμβαίνει με το SEO της ιστοσελίδας σου και να αναλύσεις την κίνηση που λαμβάνουν οι ανταγωνιστές σου στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα. Είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζεις τι αναζητάει ο περισσότερος κόσμος από τις μηχανές αναζήτησης και κατά πόσο τους καλύπτεις με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχεις. Πολλές από αυτές τις πληροφορίες θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και να παρέχεις μια καλύτερη εμπειρία στους επισκέπτες του.

Ορισμένα από τα γνωστότερα SEO εργαλεία που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να βελτιώσεις την ιστοσελίδα σου και να παρακολουθείς τους ανταγωνιστές σου είναι τα παρακάτω:

  • SimilarWeb – Μέσα από την συγκεκριμένη υπηρεσία θα έχεις την δυνατότητα να εισάγεις κάθε σύνδεσμο ιστοσελίδας και να βλέπεις στο περίπου ποια είναι η μηνιαία της κίνηση, ποιες είναι οι δημοφιλέστερες λέξεις-κλειδιά τις οποίες αναζητάνε και την βρίσκουν στα αποτελέσματα αναζήτησης και ποιο είναι το παγκόσμιο και τοπικό rank της.
  • Ubersuggest – Η συγκεκριμένη πλατφόρμα δημιουργήθηκε από τον γνωστό και πολυαγαπητό Neil Patel και αποτελεί ιδανική λύση για να παρακολουθείς το SEO της ιστοσελίδας σου και πως συγκρίνεται στα αποτελέσματα αναζήτησης με τους top ανταγωνιστές σου. Με αναλυτικά στατιστικά, πληροφορίες και οδηγούς για να ξεκινήσεις, το Ubersuggest είναι ένα must-have εργαλείο για κάθε κάτοχο ιστοσελίδας.
  • Semrush – Η συγκεκριμένη υπηρεσία είναι μια απ’ τις γνωστότερες παγκοσμίως και χρησιμοποιείται από εκατοντάδες SEO experts σε ολόκληρο τον κόσμο. Μέσα από το Semrush θα έχεις την δυνατότητα να βελτιστοποιήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα για τις μηχανές αναζήτησης, να παρακολουθείς τους ανταγωνιστές σου, να δημιουργείς με ευκολία στρατηγικά πλάνα, να διαχειρίζεσαι τα κοινωνικά σου δίκτυα και πολλά ακόμη.
  • Ahrefs – Το Ahrefs είναι σαν το Semrush και το Ubersuggest, με τη διαφορά πως είναι το γνωστότερο και συστήνεται από το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων. Η υπηρεσία παρέχει αξιόπιστα και αναλυτικά στατιστικά τόσο για την δική σου ιστοσελίδα, όσο και για τις ιστοσελίδες των ανταγωνιστών σου. Ένα εξαιρετικό και πανίσχυρο εργαλείο για όσους ενδιαφέρονται να επενδύσουν μερικά χρήματα μηνιαίως ή ετησίως για να αποκτούν πρόσβαση σε εκατοντάδες διαφορετικά στατιστικά και αναλύσεις.

Άλλες παρόμοιες premium πλατφόρμες είναι το Moz Pro, το WebCEO, το SEO Powersuite, το SpyFu, το Monitor Backlinks, το Majestic, το Serpstat, το cognitiveSEO και το SE Ranking. Το UpCity είναι επίσης μια εξαιρετική δωρεάν επιλογή.

3. Χρησιμοποίησε το πανίσχυρο Rank Math SEO plugin για το WordPress

Διάβασε το Review: Rank Math SEO – Τι είναι και πως να το εγκαταστήσεις (WordPress)

Αν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα έχει κατασκευαστεί πάνω στην CMS πλατφόρμα του WordPress, τότε μπορείς να εγκαταστήσεις το Rank Math SEO πρόσθετο για να βελτιστοποιήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα εις βάθος.

Για την ακρίβεια, μπορείς να ενεργοποιήσεις την λειτουργία “WooCommerce” ακόμα και στη δωρεάν έκδοση του Rank Math ώστε να βελτιστοποιήσεις τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και το ολόκληρο το WooCommerce κατάστημα σου στο μέγιστο.

Αν αποφασίσεις να επενδύσεις λίγα χρήματα ετησίως, τότε μπορείς να αποκτήσεις το Rank Math Pro, το οποίο θα σου δώσει πρόσβαση σε ακόμα περισσότερα στατιστικά και λειτουργίες του πρόσθετου. Ένα από αυτά είναι και το AI εργαλείο της υπηρεσίας, το οποίο χρησιμοποιεί Τεχνητή Νοημοσύνη για να σου παρέχει αξιόπιστες συμβουλές καθώς δημιουργήσεις καινούργιο περιεχόμενο.

Μέσα από τη σελίδα “Rank Tracker” του Rank Math θα έχεις την δυνατότητα να δεις ποιες λέξεις-κλειδιά της ιστοσελίδας σου έχουν αύξηση και ποιες κάθοδο. Η σελίδα “Index Status” είναι επίσης σημαντική, καθώς από εκεί θα βλέπεις αν κάποιο άρθρο σου δεν καταχωρήθηκε στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, τι schema έχει καταχωρηθεί και αν είναι mobile-friendly.

Για τους κάτοχους ηλεκτρονικών καταστημάτων, το πιο σημαντικό εργαλείο που παρέχει το Rank Math SEO είναι η αναγνώριση και αυτόματη προσαρμογή του schema. Για τα ηλεκτρονικά καταστήματα το Rank Math εισάγει αυτόματα το κατάλληλο schema προϊόντων που ζητάει η Google και η Bing ώστε να εμφανίζονται τα προϊόντα σωστά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Μπορείς επίσης να προσαρμόσεις κάθε schema με διάφορους τρόπους, ή ακόμα και να δημιουργήσεις το δικό σου στην περίπτωση που το product schema δεν μπορεί να ανταποκριθεί για τα δικά σου προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Τέλος, θα έχεις την δυνατότητα να επιστρέψεις σε όλα τα προϊόντα που έχεις ανεβασμένα και δημοσιευμένα και να δεις τι βαθμολογία λαμβάνουν και με ποιους τρόπους μπορείς να τα βελτιστοποιήσεις περισσότερο.

4. Αύξησε την ταχύτητα της ιστοσελίδας σου

Η Google έχει αναφέρει αρκετές φορές στο παρελθόν για τη σημασία της ταχύτητας στις ιστοσελίδες. Είτε έχεις ένα blog, είτε ένα Portfolio, είτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, είτε ακόμα και μια landing προωθητική σελίδα, η ταχύτητα είναι ύψιστης σημασίας για την Google, που σημαίνει πως η βελτιστοποίηση της θα πρέπει να βρίσκεται ως προτεραιότητα στα πλάνα σου.

Μιας και δεν έχουν όλοι την δυνατότητα να προσλάβουν έναν προγραμματιστή ώστε να τους βελτιστοποιήσει την ιστοσελίδα για ύψιστες αποδόσεις, ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος για να καλύψεις ορισμένες από τις βασικότερες προτάσεις της Google είναι με τη χρήση εργαλείων όπως το FlyingPress. Το συγκεκριμένο εργαλείο παρέχεται αποκλειστικά για ιστοσελίδες που τρέχουν πάνω στην πλατφόρμα του WordPress και σου επιτρέπει να βελτιστοποιήσεις ολόκληρη την ιστοσελίδα σου απλά ενεργοποιώντας μερικές λειτουργίες του.

Το FlyingPress παρέχει επίσης και μια CDN υπηρεσία να βελτιστοποιούνται όλες οι φωτογραφίες σου και να παρέχονται όλες – συμπεριλαμβανομένων και των HTML, CSS και JavaScript αρχείων σου μέσω του κοντινότερου διακομιστή. Όλες οι εικόνες σου θα μετατραπούν επίσης αυτόματα σε WebP μορφή ώστε να φορτώνουν πιο γρήγορα από ποτέ άλλοτε, παρέχοντας σου ύψιστη βαθμολογία σε υπηρεσίες μέτρησης ταχυτήτων.

Για να ελέγξεις την τωρινή βαθμολογία που λαμβάνει το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, βάλε τον σύνδεσμο του σε υπηρεσίες μέτρησης ταχυτήτων όπως το Google PageSpeed Insights και το GTMetrix. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να ελέγξουν την ταχύτητα σε κάθε είδους ιστοσελίδας, άσχετα με τη πλατφόρμα που δημιουργήθηκε. Σύμφωνα με την Google και τεράστια ηλεκτρονικά καταστήματα όπως την Amazon, η ταχύτητα παίζει αρκετά σημαντικό ρόλο ώστε να δεις από μικρή έως τεράστια αύξηση στις πωλήσεις του ηλεκτρονικού σου καταστήματος.

Φυσικά το μέγιστο ρόλο στην ταχύτητα της ιστοσελίδας σου παίζει ο server στον οποίο φιλοξενείται. Μεγάλες και γνωστές web hosting εταιρείες όπως η Hostinger παρέχουν όχι μόνο οικονομικά και αξιόπιστα πακέτα φιλοξενίας, αλλά οι servers τους χρησιμοποιούν επίσης την τεχνολογία LiteSpeed για να έχουν μέγιστες αποδόσεις και βαθμολογίες στο φόρτωμα των σελίδων και των αρχείων.

5. Καταχώρησε την ιστοσελίδα σου στο Google Search Console και στο Bing Webmaster Tools

Οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης όπως η Google και η Bing έχουν την δυνατότητα να ανιχνεύσουν και να καταχωρήσουν στα αποτελέσματα τους το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας, ακόμη κι αν δεν προχωρήσεις σε καμία επιπλέον κίνηση. Παρόλα αυτά, για να τις διευκολύνουμε ακόμη περισσότερο, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα λογαριασμό και στη συνέχεια να καταχωρήσουμε την ιστοσελίδα μας χειροκίνητα.

Είχα γράψει έναν αναλυτικό οδηγό για το τι είναι το Google Search Console και πως μπορείς να καταχωρήσεις το blog σου σε αυτό. Προφανώς το άρθρο δεν αφορά μόνο τους bloggers αλλά και όλους τους κατόχους ιστοσελίδων, ασχέτως το είδος. Για το Bing Webmaster Tools δεν χρειάστηκε να γράψω κάποιον οδηγό καθώς η υπηρεσία σου επιτρέπει να συνδεθείς με το Google Search Console λογαριασμό σου και στη συνέχεια εισάγει αυτόματα όλα τα στοιχεία που πρόσθεσες εκεί.

Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα λογαριασμό και στις δύο υπηρεσίες, να προσθέσεις όλα τα απαραίτητα στοιχεία του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, να εισάγεις τα απαραίτητα Sitemaps (τα οποία δημιουργεί αυτόματα το Rank Math SEO που ανέφερα παραπάνω) και να ελέγξεις αν η ιστοσελίδα σου εμφανίζει σφάλματα τα οποία την αποτρέπουν απ’ το να εμφανίζεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Και οι δύο υπηρεσίες παρέχουν επίσης πίνακες στατιστικών για να δεις τι αναζητάει ο κόσμος και βρίσκει το ηλεκτρονικό σου κατάστημα, αν υπάρχει άνοδος ή κάθοδος στην οργανική κίνηση, σφάλματα που επηρεάζουν το SEO και πολλές ακόμη πληροφορίες που θα χρειαστείς για να βελτιστοποιήσεις την ιστοσελίδα σου στο μέγιστο.

Μόλις καταχωρήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα στο Search Console της Google, στη συνέχεια δημιούργησε ένα λογαριασμό στην πλατφόρμα Webmaster Tools της Bing και απλά σύνδεσε την με το λογαριασμό σου στο Search Console. Η υπηρεσία θα τραβήξει αυτόματα όλα τα στοιχεία και τις πληροφορίες και λίγες ημέρες αργότερα θα έχεις πρόσβαση σε όλα τα στατιστικά και τις λέξεις-κλειδιά που αφορούν τα αποτελέσματα από την μηχανή αναζήτησης της Bing.

Μπορεί η Bing να μην έχει τον ίδιο τεράστιο αριθμό μηνιαίων επισκεπτών που έχει η Google, αλλά χρησιμοποιείται από εκατομμύρια χρήστες σε ολόκληρο τον κόσμο. Τώρα που η Microsoft αντικατέστησε τον παλιό Microsoft Edge με τον καινούργιο που βασίζεται στο Chromium – και έχοντας την Bing ως προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης – όλο και περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν την Bing χωρίς να καταλαβαίνουν καν πως δεν βρίσκονται στην Google.

6. Χρησιμοποίησε το Email Marketing

Το email marketing παραμένει μέχρι και σήμερα ένας από τους καλύτερους τρόπους για τη προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών. Δεν προκαλεί επίσης έκπληξη το γεγονός πως τα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν τα δικά τους newsletters ώστε να διατηρήσουν μια επαφή με κάθε πελάτη ή πιθανό πελάτη.

Χρησιμοποίησε μια απ’ τις υπάρχουσες newsletter υπηρεσίες που καλύπτει τις ανάγκες σου και στη συνέχεια δημιούργησε προωθητικές καμπάνιες. Κάθε καμπάνια θα πρέπει να στοχεύει σε κάτι διαφορετικό, όπως για παράδειγμα σε προσφορές που βγάζεις για την Black Friday ή στις Χριστουγεννιάτικες εκπτώσεις που διαρκούν για λίγες μόνο ημέρες.

Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις το newsletter σου για να προωθείς όλα τα καινούργια προϊόντα ή τις υπηρεσίες που έχεις καταχωρήσει τη τελευταία βδομάδα, να παρέχεις εκπτωτικά κουπόνια, να αναφέρεις τις νέες αλλαγές που έγιναν στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα και πολλά πολλά ακόμα.

7. Χρησιμοποίησε διαφορετική στρατηγική για κάθε κοινωνικό δίκτυο

Δεν είναι μυστικό πως τα κοινωνικά δίκτυα κυριαρχούν αυτή την στιγμή στο διαδίκτυο. Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων έχει λογαριασμό σε ένα ή περισσότερα κοινωνικά δίκτυα, που σημαίνει πως αν τα χρησιμοποιήσεις σωστά, θα δεις τις πωλήσεις να αυξάνονται από διαφορετικές πηγές παράλληλα.

Για ένα μεγάλο ποσοστό ηλεκτρονικών καταστημάτων, το Facebook και το Instagram είναι τα μοναδικά δύο κοινωνικά δίκτυα στα οποία καταχωρούνται. Αυτό δυστυχώς είναι και ένα μεγάλο λάθος, καθώς χάνουν αρκετή κίνηση από άλλα πασίγνωστα κοινωνικά δίκτυα τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς όφελος τους.

  • LinkedIn: Καμία επιχείρηση και ηλεκτρονικό κατάστημα δεν θα έπρεπε να λείπει από το παγκοσμίως γνωστότερο και μεγαλύτερο επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο. Το LinkedIn εξαγοράστηκε το 2016 από την Microsoft για 26.2 δισεκατομμύρια δολάρια και χρησιμοποιείται από περισσότερους από 800 εκατομμύρια χρήστες κάθε μήνα. Η υπηρεσία έχει επίσης αυτή την στιγμή ένα κατάλογο με περισσότερες από 58 εκατομμύρια καταχωρημένες εταιρείες.
  • Twitter: Πρόκειται για το κοινωνικό δίκτυο (περισσότερο ως micro-blogging πλατφόρμα) που οτιδήποτε συμβαίνει στον κόσμο, ανεβαίνει πρώτα εκεί. Χρησιμοποίησε το Twitter για να προωθείς τα προϊόντα σου και να επωφελείσαι από το έξτρα off-site SEO που παρέχει η υπηρεσία, καθώς επίσης και για να απαντάς στα tweets πελάτων σου. Χρησιμοποίησε την ενότητα με τα Viral θέματα ανά χώρα για να στοχεύσεις ακόμη περισσότερο σε οτιδήποτε σχετίζεται με το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και συζητιέται αρκετά από τον κόσμο.
  • Pinterest: Το Pinterest αποτελεί τη νούμερο ένα πηγή εισοδήματος για εκατοντάδες χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες. Παρόλα αυτά, για να καταφέρεις να κεντρίσεις το ενδιαφέρον των χρηστών, θα χρειαστεί να ανεβάζεις μεγάλες και υψηλής ποιότητας φωτογραφίες σε στυλ πορτρέτου με περιγραφές, ετικέτες και συνδέσμους.
  • Facebook Business Suite: Χρησιμοποίησε το Facebook Business Suite για να έχεις πρόσβαση σε όλες τις ειδοποιήσεις τα μηνύματα που λαμβάνεις από την Facebook σελίδα σου, από το Instagram και WhatsApp λογαριασμό σου, καθώς επίσης και για να παρακολουθείς τα στατιστικά από κάθε ανάρτηση που δημοσιεύεις. Μέσα από το Facebook Business Suite λογαριασμό σου θα έχεις επίσης την δυνατότητα να δημιουργείς χορηγούμενες δημοσιεύσεις, επιλέγοντας και ορίζοντας τη κάθε διαφήμιση ανάλογα με το budget που διαθέτεις.
  • Viber: Στην Ελλάδα το Viber χρησιμοποιείται από εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους και ηλεκτρονικά καταστήματα τα οποία παρέχουν αυτόματες ενημερώσεις για την εξέλιξη των παραγγελιών στους πελάτες τους. Γνωστές εταιρείες courier όπως η Speedex χρησιμοποιούν επίσης το Viber για να ενημερώνουν τους πελάτες τους για την κατάσταση του δέματος τους.

Κάθε κοινωνικό δίκτυο υπάρχει για να εξυπηρετεί διαφορετικές ανάγκες, οπότε θα πρέπει να το χρησιμοποιήσεις ανάλογα ώστε να έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, ενώ το Instagram ξεκίνησε αρχικά ως ένα εξαιρετικό μέσο για το ανέβασμα φωτογραφιών, πλέον ο αλγόριθμος του προωθεί περισσότερο τα βίντεο, με αποτέλεσμα να έχεις πιο επιθυμητά αποτελέσματα αν προωθείς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου με μορφή βίντεο.

8. Γράφε guest άρθρα σε άλλες ιστοσελίδες

Υπάρχουν αρκετά οφέλη γύρω από το guest blogging σε άλλες ιστοσελίδες. Τι σημαίνει αυτό; Πως μπορείς να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου γράφοντας και παρέχοντας μοναδικά και ποιητικά άρθρα σε bloggers με αρκετό κόσμο και καλή SEO βαθμολογία, έτσι ώστε να αυξήσεις τα εξωτερικά backlinks προς το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και άρα και το συνολικό SEO που λαμβάνεις.

Τα guest άρθρα όμως δεν τα γράφουμε μόνο για το SEO, αλλά και για να αυξήσουμε την αναγνώριση του brand μας σε κοινό που δεν μας γνωρίζει ακόμη. Για να μπορέσεις όμως να αποκτήσεις τα επιθυμητά αποτελέσματα, θα πρέπει να γράφεις guest άρθρα μόνο σε blogs των οποίων η θεματολογία βρίσκεται μέσα στα πλαίσια των προϊόντων / υπηρεσιών σου.

Δεν μπορείς άλλωστε να περιμένεις νέους πελάτες από ένα blog που γράφει για ταξίδια ενώ εσύ προωθείς παπούτσια, αλλά μπορείς να το εκμεταλλευτείς γράφοντας έναν οδηγό για την αγορά αθλητικών παπουτσιών, με συνδέσμους και προτάσεις προϊόντων από το ηλεκτρονικό σου κατάστημα. Αν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα παρέχει ρούχα, τότε ο καλύτερος τρόπος προώθησης του θα ήταν με guest άρθρα σε fashion blogs.

9. Στόχευσε στην οργανική κίνηση

Η οργανική κίνηση είναι ο νούμερο ένας στόχος για εκατοντάδες χιλιάδες ηλεκτρονικά καταστήματα. Η οργανική κίνηση αφορά την επισκεψιμότητα που λαμβάνεις από τις μηχανές αναζήτησης όπως την Google και Bing. Γι ‘αυτό, υπάρχουν αρκετοί τρόποι βελτιστοποίησης, αλλά η δημιουργία ποιοτικού και μοναδικού περιεχομένου είναι αναμφισβήτητα ο καλύτερος.

Στη προκειμένη περίπτωση αντί για χρήματα θα χρειαστεί να επενδύσεις αρκετό από τον χρόνο σου ώστε να γράφεις άρθρα και στη συνέχεια να τα βελτιστοποιείς για τις μηχανές αναζήτησης. Τα ηλεκτρονικά καταστήματα άλλωστε που λαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό της μηνιαίας επισκεψιμότητας τους από τις μηχανές αναζήτησης είναι πιο πιθανό να έχουν περισσότερες πωλήσεις και σταθερή κίνηση κάθε μήνα.

Μιας και πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα, τα άρθρα σου θα πρέπει να βρίσκονται μέσα στα πλαίσια των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου ώστε να μπορέσουν να αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Για παράδειγμα, μπορείς να γράφεις οδηγούς με συμβουλές και βήματα που αφορούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου και να κάνεις αξιολογήσεις (reviews) για κάθε νέο προϊόν / υπηρεσία που καταχωρείς.

Μέσα από τα άρθρα σου θα έχεις φυσικά συνδεδεμένα τα προϊόντα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, ενώ αν η ιστοσελίδα σου περιλαμβάνει στο blog της μια sidebar (πλευρική στήλη), μπορείς να τοποθετήσεις εκεί διάφορα blocks με τα δημοφιλέστερα προϊόντα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, αλλά και τα πιο πρόσφατα που καταχώρησες.

10. Δημιούργησε ένα Affiliate Σύστημα

Το affiliate marketing είναι επίσης άλλος ένας τρόπος με τον οποίο μπορείς να αυξήσεις σημαντικά του ηλεκτρονικού σου καταστήματος, με τη διαφορά πως αυτή τη φορά η “σκληρή” δουλειά θα γίνεται από άλλους ανθρώπους και όχι από εσένα.

Πιο συγκεκριμένα, μπορείς είτε να δημιουργήσεις το δικό σου affiliate σύστημα, είτε ακόμα και να συνεργαστείς με affiliate δίκτυα όπως την Linkwise (διάβασε το review μου για την Linkwise εδώ), έτσι ώστε να επιτρέπεις σε άλλους ανθρώπους να προωθούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, λαμβάνοντας ένα ποσοστό ανά κάθε ολοκληρωμένη πώληση.

Σε κάθε περίπτωση δεν είναι λίγα τα ηλεκτρονικά καταστήματα και οι online επιχειρήσεις που λαμβάνουν ένα τεράστιο μέρος του εισοδήματος τους χάρη στις πωλήσεις που γίνονται από τους affiliaters με τους οποίους συνεργάζονται. Ένας affiliate θα έχει την δυνατότητα να προωθεί τα προϊόντα / υπηρεσίες σου μέσω της δικής του ιστοσελίδας, μέσα από κοινωνικά δίκτυα, forums και καταλόγους.

Το καλό με το affiliate marketing είναι πως δεν χρειάζεται να μπαίνεις σε έξτρα έξοδα αν δεν έχεις πρώτα πωλήσεις, πράγμα που σημαίνει πως θα πληρώνεις μόνο όταν ολοκληρώνεται μια αγορά και αφότου περάσουν οι μέρες που παρέχεις για την επιστροφή χρημάτων στους πελάτες σου. Αν μια πώληση δεν ολοκληρωθεί ή επιστραφεί, τότε τα χρήματα σου θα παραμείνουν άθικτα.

11. Ανέβαζε βίντεο στο YouTube και στο TikTok

Ποιος δεν παρακολουθεί βίντεο σε γνωστές πλατφόρμες όπως το YouTube και το TikTok; Και οι δύο υπηρεσίες έχουν μια βάση από εκατομμύρια χρήστες και δισεκατομμύρια βίντεο, εκ των οποίων δεν είναι λίγα αυτά που γίνονται viral ή στοχεύουν να προσελκύσουν ένα συγκεκριμένο κοινό. Και οι δύο υπηρεσίες χρησιμοποιούν επίσης παρόμοιο μηχανισμό για να ανακαλύπτουν τα νέα βίντεο που καταχωρούνται, οπότε η βελτιστοποίηση των αναρτήσεων σου για SEO είναι εξίσου σημαντική.

Και οι δύο πλατφόρμες σου παρέχουν κάτι πολύ σημαντικό: Μια βάση με εκατομμύρια χρήστες που λατρεύουν να παρακολουθούν συνεχώς βίντεο. Αυτό σημαίνει πως έχεις την ευκαιρία να χρησιμοποιήσει αυτή τη μορφή περιεχομένου για να προωθήσεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού σου καταστήματος με διάφορους έξυπνους και δημιουργικούς τρόπους. Για παράδειγμα, μπορείς να κάνεις unboxing τα νέα προϊόντα που καταχωρείς, να δημιουργείς μικρά διαφημιστικά σποτάκια και να στοχεύεις σε προϊόντα που έχουν τη μεγαλύτερη δημοτικότητα στο YouTube και το TikTok.

Διάβασε επίσης: Επεξεργασία βίντεο: Τα καλύτερα δωρεάν και Pro προγράμματα

Μιας και το YouTube χρησιμοποιείται για μεγαλύτερα βίντεο, μπορείς να φτιάχνεις μικρές εκδόσεις τους και να τα ανεβάζεις στο TikTok, στο Facebook, στο Instagram, στο Twitter και στο LinkedIn με σύνδεσμο που οδηγεί σε ολόκληρο το βίντεο. Έτσι, όχι μόνο θα ανανεώνεις τα κοινωνικά σου δίκτυα με νέο περιεχόμενο, αλλά θα αυξάνεις απ’ όλα τις συνολικές προβολές στο YouTube. Επιπλέον, όταν προσθέτεις ένα βίντεο σε ένα προϊόν, σε μια υπηρεσία, σε ένα άρθρο ή μια σελίδα, αυξάνεται σημαντικά και η SEO βαθμολογία που λαμβάνει – αρκεί φυσικά το βίντεο να έχει να κάνει με το προϊόν ή την υπηρεσία και να μην είναι άσχετο.

12. Καταχώρησε τα προϊόντα σου ένα marketplace

Τα marketplaces είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αυξήσεις τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού σου καταστήματος με ταχύτατους ρυθμούς. Αν και θα πρέπει να επενδύσεις μερικά χρήματα για να ξεκινήσεις και να καταχωρήσεις τα προϊόντα σου, εκατοντάδες χιλιάδες (αν όχι εκατομμύρια) άνθρωποι θα ξεκινήσουν να βλέπουν όλα τα προϊόντα σου αμέσως αφότου τα καταχωρήσεις.

Ορισμένα γνωστά marketplaces στα οποία μπορείς να καταχωρήσεις το ηλεκτρονικό σου κατάστημα στην Ελλάδα είναι το Skroutz, το BestPrice και το Shopflix. Καθένα έρχεται με τους δικούς του όρους και προϋποθέσεις που θα πρέπει να διαβάσεις, καθώς επίσης και με ξεχωριστές χρεώσεις για καταχώρηση και για κάθε πραγματοποιημένη πώληση που γίνεται.

Αυτά τα marketplaces λειτουργούν χρησιμοποιώντας το XML αρχείο του ηλεκτρονικού σου καταστήματος. Ως εκ τούτου, θα χρειαστεί είτε να δημιουργήσεις ένα XML αρχείο με όλα τα προϊόντα σου με τη χρήση διαφόρων εργαλείων.

Αν το ηλεκτρονικό σου κατάστημα φιλοξενείται για παράδειγμα στο WordPress με το WooCommerce, τότε θα βρεις μια πληθώρα επιλογών από διαθέσιμα πρόσθετα που θα μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να δημιουργήσεις ένα XML αρχείο ακριβώς όπως το θέλεις – αν και τα περισσότερα παρέχουν τις πιο χρήσιμες επιλογές τους στις premium εκδόσεις τους, που σημαίνει πως ίσως χρειαστεί να επενδύσεις ένα μικρό ποσό χρημάτων.

13. Καταχώρησε τα προϊόντα σου στο Facebook και το Instagram

Είναι εύκολο να δημοσιεύσεις συνεχώς αναρτήσεις με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου στο Facebook και το Instagram ως posts ή stories. Παρόλα αυτά, και τα δύο κοινωνικά δίκτυα σου επιτρέπουν να δημιουργήσεις ένα κατάλογο που περιλαμβάνει όλα τα προϊόντα του ηλεκτρονικού σου καταστήματος με στόχο να αυξήσεις τις πωλήσεις.

Για να δημιουργήσεις ένα κατάλογο με τα προϊόντα σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Facebook Business Suite που ανέφερα και στη προηγούμενη ενότητα. Από το ίδιο σύστημα μπορείς να καταχωρήσεις τα προϊόντα σου τόσο στο Facebook όσο και στο Instagram, αρκεί να έχεις συνδέσει τους δύο λογαριασμούς μεταξύ τους.

Μόλις δημιουργήσεις τον πρώτο σου κατάλογο και εισάγεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, θα έχεις επίσης την δυνατότητα να τα διαχειρίζεσαι όλα από το Facebook Business Suite, να δημιουργείς feeds προϊόντων, APIs και να συνδέεις τον κατάλογο με πλατφόρμες όπως το WordPress, το Shopify και το Magento.


Χρειάζεται αρκετός χρόνος και δουλειά ώστε να δημιουργήσεις ένα επιτυχημένο brand το οποίο έχει αρκετές πωλήσεις. Χρησιμοποιώντας όλες τις πλατφόρμες και τα εργαλεία που αναφέρθηκαν στον παραπάνω οδηγό, θα έχεις την δυνατότητα να συλλέξεις αρκετές πληροφορίες και γνώσεις ώστε να δημιουργήσεις ένα πιο επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Θα χρειαστεί να έχεις υπομονή και επιμονή, να μην αφήσεις την χαμηλή επισκεψιμότητα να σε σταματήσει απ΄ το να προσπαθείς και να συνδυάζεις πάντοτε πολλαπλούς τρόπους μεταξύ τους ώστε να επιτυγχάνεις πάντοτε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Εσύ έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα ή σκέφτεσαι να ανοίξεις ένα σύντομα; Ποιος από τους παραπάνω τρόπους σε βοήθησε περισσότερο και με ποιος σου απέφερε τις περισσότερες πωλήσεις; Μήπως γνωρίζεις κάποιο εργαλείο ή υπηρεσία που σε βοήθησε να αυξήσεις τις πωλήσεις του ηλεκτρονικού σου καταστήματος; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις και τις προτάσεις σου στα σχόλια στο τέλος του άρθρου.

Σου άρεσε το άρθρο; Για ακόμα περισσότερα παρόμοια άρθρα:
Κάνε εγγραφή στο Google News.
Κάνε subscribe στο YouTube.
Ακολούθησε μας στο Facebook.
Ακολούθησε μας στο Twitter.

Θέλεις να υποστηρίξεις το Inkstory;
Κάνε τις αγορές σου από τον Κατάλογο μας..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Επιστροφή Επάνω
Κλείσιμο