Πριν από περίπου δύο εβδομάδες, ο Mark Zuckeberg ανακοίνωσε με δημοσίευση του πως έρχονται μεγάλες αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook. Πιο συγκεκριμένα, αυτές οι αλλαγές επηρεάζουν σημαντικά το News Feed των χρηστών και τις σελίδες του Facebook.
Η αλλαγή στον αλγόριθμο – η οποία ισχύει ήδη για εκατομμύρια χρήστες του κοινωνικού δικτύου – θα εμφανίζει περισσότερες κοινοποιήσεις από φίλους σου και κοινότητες στις οποίες είσαι μέλος, παρά από σελίδες.
Διάβασε επίσης: Το Facebook είναι ένα κακόγουστο αστείο για τα blogs
Αυτό σημαίνει πως αν είσαι blogger και έχεις σελίδα στο Facebook από την οποία κρατάς ενημερωμένους τους αναγνώστες σου, από εδώ και στο εξής ακόμα λιγότεροι θα βλέπουν τις δημοσιεύσεις σου. Το ίδιο φυσικά ισχύει για όλες τις σελίδες, είτε είναι brands, είτε celebrities, είτε καλλιτέχνες και πάει λέγοντας.
Γιατί έγινε αυτή η αλλαγή στον αλγόριθμο του Facebook;
Όλο αυτό συμβαίνει επειδή το Facebook πέρασε τους τελευταίους μήνες προσπαθώντας να βρει μια λύση για τα Fake News, τα οποία, απ’ ότι φαίνεται, κέρδισαν! Αν είσαι blogger και για αρκετά χρόνια τώρα εστίαζες αποκλειστικά στην σελίδα σου στο Facebook, μόλις έχασες το παιχνίδι.
Η επίσημη ανακοίνωση στο Facebook από τον Mark Zuckerberg:
https://www.facebook.com/zuck/posts/10104413015393571
Σύμφωνα με τον Mark Zuckeberg, ο κύριος στόχος του για το 2018 είναι να φέρει το Facebook πίσω στις ρίζες του, αλλά στη πραγματικότητα, ένας ακόμα πιο μεγάλος λόγος είναι η εξωτερική κριτική, η οποία δεν καθορίσει βέβαια τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Facebook με τα Fake News. Αλλά εφόσον το κοινωνικό δίκτυο ήταν ανίκανο να έρθει με μια λύση στο πρόβλημα με τα Fake News, τελικά κατέληξαν στην εύκολη διαφυγή, η οποία είναι να εμφανίζονται λιγότερες δημοσιεύσεις από σελίδες στο News Feed.
Τι οφείλεις να κάνεις ως blogger
Από την στιγμή που η αλλαγή στον αλγόριθμο έγινε και δεν υπάρχει τίποτα που μπορείς να κάνεις γι ‘αυτό – παρά μόνο να χάσεις πολλές επισκέψεις από το Facebook – καλό είναι να ξανά ρίξεις μια ματιά στη social media μάρκετινγκ στρατηγική σου.
Σταμάτα να βασίζεσαι σε άλλους
Αρχικά, πρέπει να καταλάβεις και να κατανοήσεις πως το Facebook δεν είναι το μοναδικό κοινωνικό δίκτυο που υπάρχει. Θα πρέπει να μάθεις να χρησιμοποιείς καθένα από τα υπάρχον μεγάλα κοινωνικά δίκτυα και να εστιάζεις σε όλα με διαφορετικό τρόπο.
Όλοι γνωρίζαμε από την αρχή που εμφανίστηκαν τα Fake News, πως όποια απόφαση κι αν παρθεί από τα μεγάλα κεφάλια του Facebook, θα βλάψει σημαντικά όλες τις σελίδες. Όλους τους bloggers, τους vloggers, τους developers και τα μεγάλα brands.
Ήρθε ο καιρός να καταλάβεις και να κατανοήσεις πως τόσο μεγάλα κοινωνικά δίκτυα δεν ενδιαφέρονται για το blog σου, αλλά για την εικόνα τους και το εισόδημα που βγάζουν. Αν θέλεις να γίνεις κάποια στιγμή ένας full-time blogger, θα πρέπει να σταματήσεις να βασίζεσαι σε άλλους.
Μην έχεις το blog σου στο Blogger και σε άλλες πλατφόρμες που δεν είναι self-hosted, γιατί έτσι κάθε εταιρεία μπορεί να στο διαγράψει αν δεν συμβαδίζει με τους όρους χρήσης της. Μην βασίζεσαι μόνο σε ένα κοινωνικό δίκτυο, βασίσου σε πολλαπλά. Έτσι, οτιδήποτε κι αν γίνει, θα είσαι καλυμμένος. Μην βασίζεσαι μόνο σε μια affiliate εταιρεία για το εισόδημα του blog σου, γιατί όπως είδες, δεν είναι όλα μαύρο-άσπρο.
Γίνε καλύτερος στο SEO
Οι μεγαλύτερες και γνωστότερες ιστοσελίδες του πλανήτη εστιάζουν αποκλειστικά στο SEO και όχι στα κοινωνικά δίκτυα. Όσο το SEO του blog είναι με βάση αυτά που ζητάει η Google και η Bing και τα άρθρα σου είναι σωστά γραμμένα και search-friendly, δεν θα ‘χεις κανένα απολύτως πρόβλημα. Όσο μεγαλώνει η κίνηση του blog σου από τις μηχανές αναζήτησης, τόσο πιο πολύ θα αυξάνονται και οι followers σου στα κοινωνικά δίκτυα.
Ξεκίνα από τώρα:
- Google AMP – Η τεχνολογία που κάθε blogger χρειάζεται (επειγόντως)
- Γιατί η Wikipedia εμφανίζεται πάντα πρώτη στην Google;
- Τα μεγάλα άρθρα και τα κρυφά οφέλη τους στο SEO
- 10 SEO λάθη που πρέπει να αποφύγεις
- Google Search Console – Τι είναι και πως θα σου καλυτερεύσει το SEO
- Η Google θα ξεκινήσει να “τιμωρεί” τα blogs με pop-up διαφημίσεις
- 5 τεχνικές για να βελτιώσεις το search ranking του blog σου
Ξεκίνα να ασχολείσαι και με άλλα κοινωνικά δίκτυα
Ήξερες ότι κάθε blogger ανάλογα με τη θεματολογία που έχει θα πρέπει να εστιάζει και σε διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα; Αμέ! Το Pinterest, για παράδειγμα, είναι η πηγή επισκέψεων για εκατομμύρια blogs – ακριβώς όπως για εσένα είναι το Facebook. Το Twitter είναι το νούμερο ένα κοινωνικό δίκτυο που πρέπει να ‘χει κάθε blog. Όσο έχεις στο Twitter μπόλικους followers, δεν έχεις να φοβάσαι για τίποτα. Το Tumblr είναι το καλύτερο κοινωνικό δίκτυο για να προσελκύσεις νεαρό κόσμο και το Google Plus περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες κοινότητες του κόσμου.
Διάβασε:
- 4 τρόποι για να επωφεληθείς από τα Instagram Stories
- Tumblr – Τι είναι και πως να το εκμεταλλευθείς (οδηγός 2018)
- Μια απλή και γρήγορη τεχνική για να μαζέψεις likes στην Facebook σελίδα σου
- Γιατί οι φίλοι σου δεν κοινοποιούν τα άρθρα σου;
- Pinterest Rich Pins – Πως να μετατρέψεις τα άρθρα σου σε rich pins
- Να το αγαπάς το Pinterest, μπορεί να σε πάει ψηλά!
- Social Media: Πως να κάνεις τις δημοσιεύσεις σου να πιάνουν τόπο
- Ο λόγος που οι δημοσιεύσεις σου στις κοινότητες του Google+ επισημαίνονται ως ανεπιθύμητες
- Το Google+ πέθανε (λένε όσοι δεν το χρησιμοποιούν)
Το “see first” χαρακτηριστικό θα σώσει τη σελίδα σου
Μπορεί το Facebook να άλλαξε τον αλγόριθμο του, αλλά αυτό δε παύει να σημαίνει πως οι χρήστες δεν έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ποιες δημοσιεύσεις θα βλέπουν πρώτες στο News Feed τους. Ως εκ τούτου, θα χρειαστεί να τους ενημερώσεις με ποιον τρόπο θα κάνουν το ίδιο και για τη δική σου σελίδα.
Για να σε βοηθήσω να το τεστάρεις, απλά πάνε στη σελίδα του Inkstory στο Facebook και στην επιλογή “Ακολουθείτε,” επέλεξε να “Να εμφανίζονται πρώτα” για να βλέπεις όλες τις νέες δημοσιεύσεις του Inkstory στο News Feed σου (see what I did there?).
Βάλε το χέρι στη τσέπη
Και αν όλα στο τέλος πάνε στραβά, μπορείς πάντα να βάλεις το χεράκι στη τσέπη και να ξεκινήσεις να προωθείς τη σελίδα σου ή τις κοινοποιήσεις της στο Facebook. Γιατί, εν τέλη, είναι κι αυτός ένας μεγάλος στόχος του Mark Zuckeberg για το 2018.
Παρόλο που εγώ και αρκετοί γνωστοί bloggers που έχω συζητήσει το τελευταίο καιρό, έχουμε έρθει σε συμφωνία πως κανένας μας δεν πληρώνει πλέον για να διαφημιστεί στο Facebook. Μέχρι και η προώθηση έχει ακριβαίνει πλέον στο κοινωνικό δίκτυο, και ήταν που ήταν χαμηλές οι προσελκύσεις, τώρα βρίσκονται στο πάτο.
Εσένα κατά πόσο σε επηρεάζουν οι αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook; Στοχεύεις σε άλλα κοινωνικά δίκτυα; Και αν ναι, ποια είναι αυτά που σου παρέχουν τα καλύτερα αποτελέσματα; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.