Το search engine optimization (SEO) είναι ζωτικής σημασίας για κάθε επιτυχημένη blogging εκστρατεία. Ως εκ τούτου, η βελτιστοποίηση του blog σου για τις μηχανές αναζήτησης θα πρέπει να εφαρμοστεί με το σωστό τρόπο.

Το πρόβλημα με τα SEO λάθη έρχεται από την Google, η οποία χρησιμοποιεί ένα πανέξυπνο αλγόριθμο ο οποίος λαμβάνει πολλούς παράγοντες υπόψη προτού κατατάξει ένα blog ή αλλάξει κάτι στα αποτελέσματα του.

Με τις σωστές SEO τεχνικές μπορείς να τριπλασιάσεις την επισκεψιμότητα του blog σου μέσα σε μόλις 10 ημέρες.

Κι ενώ υπάρχουν πάρα πολλοί μύθοι σχετικά με τις υπάρχων τεχνικές – τους οποίους θα τους καλύψω σε επερχόμενο άρθρο – μπορείς να αποφύγεις μερικά SEO λάθη για να αυξήσεις το search ranking του blog σου γρήγορα και εύκολα.

10 SEO λάθη που πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγεις

Σχεδόν όλα τα παρακάτω SEO λάθη τα έχει επιβεβαιώσει και η ίδια η Google μέσα από άρθρα που δημοσιεύει στα επίσημα blogs της, από συνεντεύξεις και από βοηθητικά βίντεο που ανεβάζει στο YouTube.

1. Αγορά backlinks

Backlinks
Image Credits: Flickr | Joe The Goat Farmer

Δεν είναι λίγες οι υπηρεσίες οι οποίες σου στέλνουν emails και σου προτείνουν να αγοράσεις έτοιμα backlinks από αυτές για να αυξήσεις το search rank του blog σου. Κι ενώ μπορεί να αναρωτηθείς και σε κάποια φάση να δελεαστείς από τέτοιες προσφορές, έχοντας στο πίσω μέρος του κεφαλιού «σιγά μην με καταλάβει η Google«, στην πραγματικότητα τα bots της εταιρείας είναι τέλεια ρυθμισμένα ώστε να καταλαβαίνουν κατευθείαν πότε ένα blog έχει συλλέξει backlinks με τον σωστό τρόπο, και πότε κάτι δεν πάει καλά.

Τα Google bots όχι μόνο μπορούν να καταλάβουν τον αριθμό των backlinks προς το blog σου, ξέρουν πότε μια ιστοσελίδα έχει πληρωθεί για να περάσει ένα backlink και πότε όχι.

Αντί να αγοράσεις έτοιμα backlinks και να φας το κεφάλι σου με τα τελικά αποτελέσματα, κάνε λίγη υπομονή, επικοινώνησε με άλλες ιστοσελίδες και φτιάξε τα μόνος σου.

2. Duplicate Content

Duplicate Content
Image Credits: Kyky.org

Το duplicate content (μεταφράζεται ως διπλότυπο περιεχόμενο) είναι όταν προσπαθείς να στοχεύσεις στα αποτελέσματα της Google πολλές φορές με την ίδια λέξη κλειδί (keyword), αλλά λίγο αλλαγμένη. Για παράδειγμα, πολλοί bloggers γράφουν άρθρα του τύπου «Πως να βγάλεις χρήματα από το Facebook» και «Πως να βγάλεις χρήματα με την Facebook σελίδα σου» και πάει λέγοντας. Όταν γράφεις πολλά παρόμοια άρθρα με τη σκεπτική πως θα χτυπήσεις υψηλές θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, στην πραγματικότητα κάνεις το ακριβώς αντίθετο.

Αν το καλοσκεφτείς, πόσα μοναδικά άρθρα μπορείς να γράψεις για την ίδια λέξη κλειδί; Αν δεν μπορείς να κάνεις κάθε άρθρο μοναδικό, τότε το πιο πιθανό είναι να φας πέναλτι από την Google. Προσπάθησε να γράφεις μοναδικά άρθρα με διαφορετικά keywords.

3. Το κυνήγι του PageRank

Google PageRank

Μη με παρεξηγείς, το PageRank είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία ενός blog. Όσο πιο υψηλό PageRank έχεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, τόσο πιο πολλές θα είναι και οι επισκέψεις σου. Ωστόσο, το PageRank δεν είναι το μοναδικό στατιστικό που πρέπει να κοιτάς συνεχώς, ούτε να το χρησιμοποιείς ως κύριο δεδομένο για την επιτυχία του blog σου.

Σύμφωνα με την Google, το PageRank είναι ένας από τους διακόσιους (ο Θεός και η Παναγία) τρόπους με τους οποίους ανιχνεύει (crawl) και ανεβάζει το rank ενός blog η εταιρεία. Θα πρέπει να εστιάζεις στα στατιστικά του blog σου, στο ROI και, φυσικά, στο καλό περιεχόμενο.

4. Ο τίτλος, η περιγραφή και ο σύνδεσμος

Τίτλοι, σύνδεσμοι και περιγραφές για καλύτερο SEO

Ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι bloggers είναι με τους τίτλους, την περιγραφή και τους συνδέσμους των άρθρων τους – τρία πράγματα τα οποία παίζουν καθοριστικό ρόλο στο rank των άρθρων τους.

Ο τίτλος: Οι bloggers συχνά γράφουν ένα τίτλο ο οποίος είναι αρκετά μεγάλος. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι πως σύμφωνα με την Google ο τίτλος δεν πρέπει να ξεπερνάει τους 60 χαρακτήρες.

Εκτός από τους χαρακτήρες του τίτλου, θα πρέπει να σκεφτείς πολύ σοβαρά και τα title tags. Οι ετικέτες των τίτλων παίζουν τόσο μεγάλο ρόλο όσο για το αν το άρθρο σου θα φτάσει στο πρώτο αποτελέσματα ή θα χαθεί στο χάος με τα υπόλοιπα άρθρα.

Για παράδειγμα, αν θέλεις να γράψεις ένα τίτλο που να λέει «Τι είναι τα WordPress blogs και πως να δημιουργήσεις ένα«, δοκίμασε να το αλλάξεις σε «Τι είναι τα WordPress blogs;» με το «wordpress blogs» να είναι η λέξη κλειδί. Μπορείς φυσικά να ελέγξεις κάθε λέξη κλειδί από το Google Adwords για να σιγουρευτείς σε ποιες λέξεις κλειδιά στοχεύεις. Γενικότερα αν θέλεις να αποφύγεις τα πιο βασικά και σημαντικά SEO λάθη, τότε ξεκίνα από τους τίτλους.

Η περιγραφή: Όταν στην περιγραφή ενός άρθρου δεν περιλαμβάνεις τη λέξη κλειδί και είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη από 160 χαρακτήρες τότε χάνεις το νόημα του PageRank.

Οι περιγραφές των άρθρων σου θα πρέπει να περιλαμβάνουν μια σύντομη αλλά λεπτομερή περιγραφή του άρθρου και να περιέχουν μέσα την λέξη κλειδί. (Η περιγραφή των άρθρων είναι πάνω-κάτω η πρώτη πρόταση που γράφεις σε κάθε άρθρο).

Ο σύνδεσμος: Αν έγραψες ένα άρθρο και έβαλες ένα πιασάρικο σύντομο τίτλο, μια πολύ καλή περιγραφή που περιλαμβάνει τη λέξη κλειδί και άφησες τον σύνδεσμο καθώς είναι, ίσως αυτό αποτελέσει πρόβλημα. Ο σύνδεσμος θα πρέπει να είναι κι αυτός σύντομος και να περιλαμβάνει την λέξη κλειδί. Θα πρέπει επίσης να είναι σε ελληνικούς χαρακτήρες και, αν τα άρθρα σου είναι γραμμένα στα Ελληνικά, να μην περιλαμβάνει λέξεις όπως το W και το D αντί το NT. Αντί για ‘dwrean’ κάν ‘το ‘dorean’ και αντί για ‘ododiatros’ να είναι ‘odontiatros’.

5. Ο σχεδιασμός του blog σου

Αλλαγή WordPress Theme - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις

Ενώ αρκετοί bloggers εξαρτώνται από το περιεχόμενο για να μεγαλώσουν τον κόσμο στα blogs τους, υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι έχουν εμμονή με τον σχεδιασμό. Σίγουρα, ένα καλοστημένο blog με όμορφο σχεδιασμό πάντα τραβάει περισσότερο κόσμο, αλλά οι πολλές φωτογραφίες, τα πολλά γραφικά και το υπερβολικό περιεχόμενο σε κάθε σελίδα προκαλεί καθυστέρηση στο άνοιγμα των σελίδων. Και όπως έχω ξανά αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα, όσο πιο γρήγορο είναι ένα blog τόσο πιο καλό SEO έχει.

Τα blogs που χρησιμοποιούν flash plugins και widgets σκοτώνουν την ταχύτητα και το SEO τους για λίγα περισσότερα εφέ και ήχο. Κράτα το blog σου απλό, γρήγορο και καλοστημένο. Και αν δεν ξέρεις τι να αφαιρέσεις από την sidebar (πλευρική στήλη) του blog σου, ρίξε μια ματιά εδώ.

6. Τα Free Hosting blogs είναι ένα τεράστιο λάθος

Προφανώς και θα διαφωνήσουν κάποιοι πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά αυτό δεν είναι προσωπική μου άποψη, είναι κάτι που αναφέρουν όλοι οι επαγγελματίες. Blogs τα οποία είναι στημένα πάνω σε blogging πλατφόρμες όπως το Blogger, το TypePad (το Tumblr εξαιρείται επειδή θεωρείτε micro-blogging πλατφόρμα) και πάει λέγοντας, είναι ναι μεν γρήγορα από θέμα hosting, αλλά στερούνται από plugins, καλογραμμένα themes, εργαλεία και χαρακτηριστικά που βοηθάνε αρκετά στο SEO.

Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να αγοράσεις ένα domain name (φθηνά είναι άλλωστε) και να ξεκινήσεις με ένα shared hosting πακέτο ή ένα μικρό VPS server (και πάλι, το κόστος είναι μικρό για όλα αυτά που θα έχεις).

7. Το μέγεθος των άρθρων

10 SEO λάθη που πρέπει να αποφύγεις 1

Αν τα άρθρα σου είναι σύντομα, τότε μην περιμένεις να ανέβεις στα αποτελέσματα αναζήτησης. Προσωπικά, κάθε άρθρο μου είναι πάνω από 500 λέξεις (συχνά ξεκινάνε από 700 μέχρι και 3.000) για να σιγουρεύομαι πως όχι μόνο παρέχω μπόλικες πληροφορίες στους οδηγούς μου, αλλά στοχεύω ταυτόχρονα και στο PageRank.

Άρθρα τα οποία περιέχουν λιγότερο από 300 λέξεις είναι συχνά αδιάφορα από κάθε μηχανή αναζήτησης και ρίχνουν δραματικά το engagement των χρηστών. Άλλωστε, δεν είναι λίγοι οι bloggers που αναφέρουν πως ένα από τα μεγαλύτερα SEO λάθη είναι τα μικρά άρθρα.

Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως ένα άρθρο με λιγότερες από 300 λέξεις δεν θα εμφανιστεί στα αποτελέσματα αναζήτησης, αλλά σίγουρα δεν θα βρίσκεται στην πρώτη σελίδα – εκτός φυσικά αν το blog σου είναι τίγκα από ενεργά backlinks και είναι χρόνια στον χώρο. Αυτό φυσικά θα αλλάξει σύντομα με το νέο αλγόριθμο, άρα γράφε μεγάλα άρθρα με επικεφαλίδες H1, H2 και H3.

8. Αγγλικοί τίτλοι και ελληνικά άρθρα

greeklish

Όταν προσπαθείς να ξεχωρίσεις από τους υπόλοιπους bloggers γράφοντας τους τίτλους στα αγγλικά και τα κείμενα στα ελληνικά, το μόνο που καταφέρνεις είναι να κάνεις αυτά τα άρθρα να χάνονται στα σκοτεινά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Άρθρα τα οποία είναι γραμμένα και στα ελληνικά αλλά και στα αγγλικά (γράφοντας κάθε κείμενο ξεχωριστά) αποτελούν και αυτά μεγάλο πρόβλημα. Μόνο τα multilingual blogs (βλέπε το Εικόνες και Ψίθυροι ή τη Βικιπαίδεια για παράδειγμα) είναι αυτά που έχουν υψηλό search ranking χάρη σε εργαλεία και plugins που χρησιμοποιούν για την σωστή μετάφραση.

9. Φωτογραφίες και βίντεο

Πως να αυξήσεις το file upload size του WordPress

Τόσο οι φωτογραφίες όσο και τα βίντεο θα πρέπει να είναι βελτιστοποιημένα για τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει πως πρέπει σε κάθε εικόνα και βίντεο να προσθέτεις έναν τίτλο και μια περιγραφή. Τόσο ο τίτλος όσο και η περιγραφή σε τουλάχιστον μια εικόνα θα πρέπει να περιέχουν τον τίτλο μαζί με τη λέξη κλειδί του άρθρου.

Για παράδειγμα, αν γράφεις ένα άρθρο το οποίο έχει τίτλο «Παστίτσιο – Η απόλυτη συνταγή» η προεπιλεγμένη εικόνα σου θα πρέπει να έχει ως όνομα «παστίτσιο-συνταγή.jpg» και ως τίτλο «Παστίτσιο – Η απόλυτη συνταγή«. Μπορείς να βάλεις και μια σύντομη περιγραφή για να βοηθήσεις το SEO (περιγραφή: Χρησιμοποίησε αυτή τη συνταγή για να φας το καλύτερο παστίτσιο της ζωής σου).

10. Μην ξεχνάς τα υπόλοιπα άρθρα σου

10 τρόποι για να φέρεις κόσμο στα παλιά σου άρθρα

Ποιος είπε πως μόνο τα εξωτερικά backlinks παίζουν μεγάλο ρόλο στο SEO των άρθρων σου; Τα εσωτερικά backlinks είναι εξίσου σημαντικά, τόσο για το SEO όσο και για τη διευκόλυνση των χρηστών σου στο να βρουν επιπλέον πληροφορίες στο blog σου.

Παράδειγμα: Ας υποθέσουμε πως έχεις γράψει στο blog σου δύο άρθρα για το WordPress. Το ένα άρθρο έχει ως τίτλο «Γιατί το WordPress είναι η καλύτερη πλατφόρμα» και το άλλο έχει «Πως να αυξήσεις την ταχύτητα του WP blog σου«. Για να αυξήσεις το SEO αλλά και για να παρέχεις επιπλέον πληροφορίες στους αναγνώστες σου, σύνδεσε αυτά τα δύο άρθρα μαζί. Για να το κάνεις αυτό, ένας εύκολος τρόπος είναι να βάλεις στο πρώτο άρθρο «Διάβασε επίσης: Πως να αυξήσεις την ταχύτητα του WP blog σου» και στο δεύτερο «Διάβασε επίσης: Γιατί το WordPress είναι η καλύτερη πλατφόρμα«.

Φυσικά, δεν πρέπει να συνδέεις άρθρα τα οποία δεν έχουν καμιά σχέση το ένα με το άλλο, αλλά μόνο όσα έχουν πάνω-κάτω την ίδια θεματολογία και πιστεύεις πως θα παρέχουν επιπλέον πληροφορίες στους αναγνώστες σου για το θέμα που διαβάζουν.

SEO λάθη: Με τα πολλά και με τα λίγα..

Υπάρχουν μερικά βασικά πράγματα που πρέπει να ακολουθείς για να κρατάς το blog σου πάντα βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης. Αλλά το πιο σημαντικό που πρέπει πάντα να γνωρίζεις είναι πως όσο πιο ποιοτικό και μοναδικό περιεχόμενο γράφεις, τόσο πιο μεγάλη άνοδο θα έχεις στο SEO σου. Το θέμα είναι να παρέχεις αξιόπιστες πληροφορίες και όχι να γράφεις για τα Google bots ή να τραβάς κόσμο με πιασάρικους τίτλους και το περιεχόμενο να είναι ανούσιο (αυτό είναι από τα μεγαλύτερα SEO λάθη παρεμπίπτοντος).

Εσύ τι SEO τεχνικές ακολουθείς και γιατί; Μήπως έκανες κάποιο από τα παραπάνω SEO λάθη που αναφέρονται στο άρθρο; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω. 🙂

Image Credits: Pixabay | PLEXKITS

10 SEO λάθη που πρέπει να αποφύγεις
5 (100%) 3 votes

Διάβασε επίσης

  • Άλλο ένα εξαιρετικά κατατοπιστικό άρθρο. Έχω όμως απορία.. με ποιό τρόπο ελέγχω τις λέξεις κλειδιά από το adwords;

    • Αν επισκεφτείς το Adwords Keyword Planner θα δεις πως σου παρέχεται ένα πλαίσιο αναζήτησης λέξεις κλειδιών. Ας πούμε πως το επόμενο άρθρο που σκέφτεσαι να γράψεις στο blog σου αφορά τη Νέα Υόρκη. Γράψε στο πλαίσιο τη λέξη κλειδί για την οποία σκέφτεσαι να γράψεις άρθρο και το Keyword Planner θα σου εμφανίσει αν είναι αρκετά αναζητήσιμη (δηλαδή πόσα άτομα την αναζητούν σε μηνιαία/ημερήσια βάση), αν έχει καλό CPC (Cost Per Click) για τις διαφημίσεις της Google Adsense και πάει λέγοντας.

      Είναι λίγο ζόρικο στην αρχή μέχρι να καταλάβεις πως λειτουργεί, αλλά ένα μισάωρο αρκεί για να πάρεις μια πολύ καλή ιδέα και να προγραμματίσεις το επόμενο άρθρο σου 🙂

  • MommyJammi

    ωχ πονοκέφαλος. Μπορώ να πω ότι ξεκίνησα να εφαρμόζω τα παραπάνω που λες μόλις τον τελευταίο χρόνο μιας και πιο πριν το έβλεπα εντελώς φλου το όλο θέμα. Με δυσκολεύουν οι τίτλοι μπορώ να πω και το μέγεθος των κειμένων όταν έχω στόχο να ανεβάζω 1-2 την ημέρα. Με ζορίζει πολύ… Εξαιρετικά ενδιαφέρον το άρθρο σου

    • Πονοκέφαλος δεν λες τίποτα, αλλά όλα ένα συνήθειο είναι. Αν και η αλήθεια είναι πως όσο πιο μεγάλο είναι ένα άρθρο και όσο πιο πολλές πληροφορίες παρέχει τόσο πιο πολύ χρόνο απαιτεί για να τελειοποιηθεί. Αλλά ένα καλογραμμένο μεγάλο άρθρο είναι πολύ καλύτερο από 10 άλλα μικρά που δεν παρέχουν καλές πληροφορίες.

      Do this: Μπες στο Adwords Keyword Planner και βρες 7 λέξεις κλειδιά που έχουν πολλές αναζητήσεις, μεγάλο CPC και πάει λέγοντας. Μια φορά την ημέρα, γράφε ένα μεγάλο άρθρο που να περιέχει πολλές πληροφορίες και να έχει καλό τίτλο. Σε μια εβδομάδα θα έχεις γράψει και για τις 7 λέξεις κλειδιά. Μπες στα Analytics στη συνέχεια και δες την άνοδο του blog σου.

  • Το SEO είναι πράγματι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία των blogs. Άρθρα και δωρεάν εργαλεία για αυτό μπορεί να βρει κάποιος στο http://www.seoingreece.org

    • Σ’ ευχαριστώ για την πρόταση σου @seoingreece:disqus.

  • zina

    Gia to 8, αν τα γραφεις διπλη γλωσσα στο ίδιο κείμενο όμως;

    • @disqus_bhoLCvrP2o:disqus αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα, ότι δεν πρέπει μέσα στο ίδιο κείμενο να γράφεις και αγγλικά αλλά και ελληνικά. Για να αυξηθεί αρκετά το SEO του blog σου, θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις WordPress plugins όπως το WPML και το Polylang για να μεταφραστεί το blog σου σωστά και κάθε αναγνώστης να έχει την ικανότητα να αλλάξει τη γλώσσα από το μενού ή τα εικονίδια με την ελληνική και την αγγλική σημαία.