Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Το Facebook είναι ένα κακόγουστο αστείο για τα blogs

Share

Σου έχει τύχει ποτέ να ξεκινήσεις να δημιουργείς μια ιδέα η οποία ξέρεις πως θα πάει τέλεια, γνωρίζοντας πως όλα τα κάνεις σωστά, αλλά τελικά για κάποιον άγνωστο λόγο να μην πάει καθόλου καλά; Κάπως έτσι νιώθω κι εγώ με τη Facebook σελίδα (δες) μου.

Από σήμερα σταματάω να ασχολούμαι τόσο πολύ με το Facebook. Βαρέθηκα να πληρώνω συνεχώς και να μην βλέπω αποτελέσματα. Το Facebook ξεκίνησε να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στα blogs μου. Μην με παρεξηγήσεις, αλλά όταν μια ιστοσελίδα έχει εκατοντάδες χιλιάδες μοναδικούς επισκέπτες ημερησίως, χιλιάδες εγγεγραμμένους χρήστες, πάνω από 30 σχόλια σε κάθε άρθρο της και 10.000 χιλιάδες likes στη FacebQook σελίδα της, δεν γίνεται στις δημοσιεύσεις της να έχει μόλις 2-3 likes. Είναι κάτι το οποίο δεν θέλω – εγώ και κάθε επιχειρηματίας ή blogger – να βλέπουν όσοι ψάχνουν την ιστοσελίδα μου μέσω του Facebook.

Δεν λέω πως το Facebook κάνει κακό στις επιχειρήσεις ή τα blogs, διότι πάρα πολλές εταιρείες ανέβηκαν πολύ ψηλά χάρη στο κοινωνικό δίκτυο, λέω ότι υπάρχουν πολύ καλύτεροι τρόποι για να ανεβάσεις ένα blog και πολλά ακόμη κοινωνικά δίκτυα για να δοκιμάσεις.

social-media-763731_1280

Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή. Η προσωπική μου εμπειρία με τη σελίδα του Homeboy στο Facebook.

Η σελίδα έχει αυτή την στιγμή περισσότερα από 10 χιλιάδες likes, από τα οποία μόλις το 5 με 10 τοις εκατό βλέπουν τις δημοσιεύσεις της σελίδας στην αρχική τους σελίδα. Όταν μόνο το 5-10% των χρηστών βλέπει τα άρθρα μιας ιστοσελίδας, ο αριθμός των κλικ που πραγματοποιούνται είναι πραγματικά πάρα πολύ μικρός. Το ίδιο και τα likes / σχόλια που γίνονται σε κάθε δημοσίευση. Γιατί όμως μόνο το 5-10% βλέπουν τις δημοσιεύσεις; Γιατί, φυσικά, το Facebook θέλει να βγάλει όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα γίνεται, και για να γίνει αυτό οι διαχειριστές των σελίδων είναι “αναγκασμένοι” να πληρώνουν σε κάθε δημοσίευση για να είναι εμφανίσιμες οι δημοσιεύσεις τους σε όλους τους fans τους.

Η απόδειξη γι ‘αυτό στην παρακάτω φωτογραφία:

Facebook-Ads-Manager-Blury

Κάθε δημοσίευση που κάνω, περίπου 50-100 άτομα κάνουν κλικ σε αυτήν, από τους 10 χιλιάδες που έχει σε σύνολο η σελίδα. Στο Google+ από την άλλη πλευρά, η σελίδα του Homeboy έχει μόλις 211 ακόλουθους και τα κλικ που γίνονται είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του Facebook. Μάλιστα, όπως μπορείς να δεις και από την παρακάτω φωτογραφία, στο Google+ έχω πολλά περισσότερα +1 απ’ ότι likes στο Facebook. Με λίγα λόγια, 10 χιλιάδες likes vs. 211 followers = Το Google+ βγαίνει νικητής. Άντε βγάλε άκρη.

Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα (Tumblr, Twitter, Pinterest, GlobAllShare και LinkedIn), η ιστοσελίδα παίρνει πολλούς περισσότερους επισκέπτες από σελίδες με πολύ λιγότερα likes/followers.

Τα λίγα likes δεν φαίνονται “ωραία” στο μάτι

Όπως είπα και παραπάνω, δεν είναι ωραίο μια ιστοσελίδα, ένα blog ή ένα e-shop με χιλιάδες μοναδικούς επισκέπτες ημερησίως και εγγεγραμμένους χρήστες να έχει μόλις 1.000 likes στη σελίδα ή 10.000 likes στη σελίδα και μόλις 1-2 likes στις δημοσιεύσεις της.

Ένα ακόμα καλύτερο παράδειγμα είναι η σελίδα του Newsit στο Facebook, η οποία έχει 108 χιλιάδες likes και σε μερικές από τις δημοσιεύσεις της δεν έχει ούτε ένα like. Κάθε φορά που βλέπω τέτοιες σελίδες γελάω ειρωνικά με το Facebook και την “πίνα” του για περισσότερα χρήματα.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα όμως όταν τεράστια blogs και υπηρεσίες αποφασίζουν να κλείσουν τις Facebook σελίδες τους ή να σταματήσουν να τις ενημερώνουν. Μερικά καλά παραδείγματα είναι το Groovehq και το Copyblogger. Αν κάνεις κλικ πάνω στα ονόματα αυτών των blogs, έχω προσθέσει σύνδεσμο να σε μεταφέρει κατευθείαν στα άρθρα τους στα οποία γράφουν τους λόγους που πήραν αυτή την απόφαση.

Δεν πρόκειται να ξανά πληρώσω για διαφήμιση στο Facebook, ούτε να ασχοληθώ ξανά επαγγελματικά με το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο, άλλωστε μέχρι και ο Mark Zuckerberg κατάλαβε πως το κοινωνικό του δίκτυο άρχισε να τα “φτύνει” και ως εναλλακτική λύση αγόρασε το What’s Up και δημιούργησε το Paper. Πολύ ντε ζα βου βρε παιδί μου (θυμήσου Myspace & Hi5).

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

4 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
4 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;