Σου έχει τύχει ποτέ να ξεκινήσεις να δημιουργείς μια ιδέα η οποία ξέρεις πως θα πάει τέλεια, γνωρίζοντας πως όλα τα κάνεις σωστά, αλλά τελικά για κάποιον άγνωστο λόγο να μην πάει καθόλου καλά; Κάπως έτσι νιώθω κι εγώ με τη Facebook σελίδα (δες) μου.
Από σήμερα σταματάω να ασχολούμαι τόσο πολύ με το Facebook. Βαρέθηκα να πληρώνω συνεχώς και να μην βλέπω αποτελέσματα. Το Facebook ξεκίνησε να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στα blogs μου. Μην με παρεξηγήσεις, αλλά όταν μια ιστοσελίδα έχει εκατοντάδες χιλιάδες μοναδικούς επισκέπτες ημερησίως, χιλιάδες εγγεγραμμένους χρήστες, πάνω από 30 σχόλια σε κάθε άρθρο της και 10.000 χιλιάδες likes στη FacebQook σελίδα της, δεν γίνεται στις δημοσιεύσεις της να έχει μόλις 2-3 likes. Είναι κάτι το οποίο δεν θέλω – εγώ και κάθε επιχειρηματίας ή blogger – να βλέπουν όσοι ψάχνουν την ιστοσελίδα μου μέσω του Facebook.
Δεν λέω πως το Facebook κάνει κακό στις επιχειρήσεις ή τα blogs, διότι πάρα πολλές εταιρείες ανέβηκαν πολύ ψηλά χάρη στο κοινωνικό δίκτυο, λέω ότι υπάρχουν πολύ καλύτεροι τρόποι για να ανεβάσεις ένα blog και πολλά ακόμη κοινωνικά δίκτυα για να δοκιμάσεις.
Ας τα πάρουμε όμως όλα από την αρχή. Η προσωπική μου εμπειρία με τη σελίδα του Homeboy στο Facebook.
Η σελίδα έχει αυτή την στιγμή περισσότερα από 10 χιλιάδες likes, από τα οποία μόλις το 5 με 10 τοις εκατό βλέπουν τις δημοσιεύσεις της σελίδας στην αρχική τους σελίδα. Όταν μόνο το 5-10% των χρηστών βλέπει τα άρθρα μιας ιστοσελίδας, ο αριθμός των κλικ που πραγματοποιούνται είναι πραγματικά πάρα πολύ μικρός. Το ίδιο και τα likes / σχόλια που γίνονται σε κάθε δημοσίευση. Γιατί όμως μόνο το 5-10% βλέπουν τις δημοσιεύσεις; Γιατί, φυσικά, το Facebook θέλει να βγάλει όσο το δυνατόν περισσότερα χρήματα γίνεται, και για να γίνει αυτό οι διαχειριστές των σελίδων είναι “αναγκασμένοι” να πληρώνουν σε κάθε δημοσίευση για να είναι εμφανίσιμες οι δημοσιεύσεις τους σε όλους τους fans τους.
Η απόδειξη γι ‘αυτό στην παρακάτω φωτογραφία:
Κάθε δημοσίευση που κάνω, περίπου 50-100 άτομα κάνουν κλικ σε αυτήν, από τους 10 χιλιάδες που έχει σε σύνολο η σελίδα. Στο Google+ από την άλλη πλευρά, η σελίδα του Homeboy έχει μόλις 211 ακόλουθους και τα κλικ που γίνονται είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του Facebook. Μάλιστα, όπως μπορείς να δεις και από την παρακάτω φωτογραφία, στο Google+ έχω πολλά περισσότερα +1 απ’ ότι likes στο Facebook. Με λίγα λόγια, 10 χιλιάδες likes vs. 211 followers = Το Google+ βγαίνει νικητής. Άντε βγάλε άκρη.
Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα (Tumblr, Twitter, Pinterest, GlobAllShare και LinkedIn), η ιστοσελίδα παίρνει πολλούς περισσότερους επισκέπτες από σελίδες με πολύ λιγότερα likes/followers.
Τα λίγα likes δεν φαίνονται “ωραία” στο μάτι
Όπως είπα και παραπάνω, δεν είναι ωραίο μια ιστοσελίδα, ένα blog ή ένα e-shop με χιλιάδες μοναδικούς επισκέπτες ημερησίως και εγγεγραμμένους χρήστες να έχει μόλις 1.000 likes στη σελίδα ή 10.000 likes στη σελίδα και μόλις 1-2 likes στις δημοσιεύσεις της.
Ένα ακόμα καλύτερο παράδειγμα είναι η σελίδα του Newsit στο Facebook, η οποία έχει 108 χιλιάδες likes και σε μερικές από τις δημοσιεύσεις της δεν έχει ούτε ένα like. Κάθε φορά που βλέπω τέτοιες σελίδες γελάω ειρωνικά με το Facebook και την “πίνα” του για περισσότερα χρήματα.
Τα πράγματα γίνονται ακόμα καλύτερα όμως όταν τεράστια blogs και υπηρεσίες αποφασίζουν να κλείσουν τις Facebook σελίδες τους ή να σταματήσουν να τις ενημερώνουν. Μερικά καλά παραδείγματα είναι το Groovehq και το Copyblogger. Αν κάνεις κλικ πάνω στα ονόματα αυτών των blogs, έχω προσθέσει σύνδεσμο να σε μεταφέρει κατευθείαν στα άρθρα τους στα οποία γράφουν τους λόγους που πήραν αυτή την απόφαση.
Δεν πρόκειται να ξανά πληρώσω για διαφήμιση στο Facebook, ούτε να ασχοληθώ ξανά επαγγελματικά με το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο, άλλωστε μέχρι και ο Mark Zuckerberg κατάλαβε πως το κοινωνικό του δίκτυο άρχισε να τα “φτύνει” και ως εναλλακτική λύση αγόρασε το What’s Up και δημιούργησε το Paper. Πολύ ντε ζα βου βρε παιδί μου (θυμήσου Myspace & Hi5).
πολύ πολύ σωστά…τέλος η τσάμπα προώθηση…
Ακριβώς @mommyjammi:disqus, χαίρομαι που συμφωνείς με όσα ανέφερα στο άρθρο. Τις τελευταίες ημέρες διαφημίζω τα blogs μου στο Tumblr και δεν θα μπορούσα να είμαι πιο ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα.
Αν καταφέρεις να δημιουργήσεις μερικές εντυπωσιακές φωτογραφίες, χρησιμοποιώντας το canva.com για παράδειγμα, θα δεις απίστευτα υψηλά αποτελέσματα στις διαφημιστικές σου καμπάνιες – άλλωστε το visual content κυριαρχεί στο Tumblr.
Διαβάζω τα άρθρα σου είναι πολύ κατατοπιστικά.
Παρατήρησα πως το άρθρο σου είναι γραμμένο χρόνια πριν και θα ήθελα να ρωτήσω:
Τον τελευταίο μήνα και κάτι παραπάνω βλέπω πολύ λιγότερες αναρτήσεις και αυτές από περιορισμένο αριθμό χρηστών. Επειδή έχω ένα blog site το οποίο λόγω θέματος τώρα είναι η κατάλληλη εποχή Facebook page το https://mamapaodhmotiko.website/ θα ήθελα να ρωτήσω αν εν έτη 2023 αξίζει τον κόπο και αν όχι που αλλού θα μπορούσα να δημιουργήσω κάτι σχετικό που να φέρει με αποτέλεσμα.
Ως τώρα κάνω αναρτήσεις σε άλλες Facebook page με σχετικό κοινό, έχω και κάνω αναρτήσεις σε Pinterest και Instagram.
Καλημέρα Μαρία! Υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορείς να κάνεις το blog σου να αποφέρει χρήματα. Αρχικά, έχεις πολλές διαφημίσεις της Linkwise. Αντί για τα banners τους, βάζε μόνο συνδέσμους και χρησιμοποίησε όλο το κενό που θα μείνει για τις διαφημίσεις της Google AdSense, οι οποίες παράγουν περισσότερα χρήματα.
Το Facebook είναι καλό, αλλά μπορεί να σου αποφέρει κόσμο μέχρι ένα σημείο. Από εκεί και πέρα, για να βγάζεις χρήματα και να φιλοξενείς αρκετούς χιλιάδες επισκέπτες κάθε μήνα, θα πρέπει να εστιάσεις στην οργανική κίνηση – ή αυτή που με απλά λόγια έρχεται απ’ όσους σε βρίσκουν από την Google, την Bing και άλλες μηχανές αναζήτησης.
Ένα πράγμα που παρατηρώ είναι πως βάζεις τελείες στους τίτλους των άρθρων σου. Απέφυγε να το κάνεις. Να έχεις σύντομους τίτλους χωρίς σύμβολα (η παύλα και η άνω κάτω τελεία λειτουργούν καλύτερα) και να γράφεις μόνο για θέματα πάνω στον κλάδο σου που έχουν όντως ζήτηση. Κάνε μια αναζήτηση στην Google και τα αποτελέσματα που σου εμφανίζει ως προτάσεις προτού συμπληρώσεις μια πρόταση είναι αυτά που αναζητούν οι περισσότεροι. Αξιοποίησε αυτές τις συχνές ερωτήσεις για να δεις τα στατιστικά σου να απογειώνονται.