Εκτός από το γεγονός πως έχουμε κλειστεί στα σπίτια μας, εμείς οι bloggers αντιμετωπίζουμε ακόμη ένα πρόβλημα: Οι ιστοσελίδες έπεσαν ή ανέβηκαν λόγο του κορονοϊού. Αλλά ποιες θεματολογίες χτυπήθηκαν περισσότερο και ποιες ιστοσελίδες κατάφεραν να αυξήσουν τον κόσμο τους εξαιτίας του ιού;
Το SimilarWeb, μια υπηρεσία στατιστικών που δείχνει πόσο κόσμο έχει κάθε ιστοσελίδα, σε τι rank βρίσκεται (παγκόσμιο και ανά χώρα) και από που λαμβάνει τον περισσότερο κόσμο της (κάτι σαν το Alexa), μόλις κυκλοφόρησε μια καινούργια σελίδα η οποία δείχνει ποιες ιστοσελίδες χτυπήθηκαν περισσότερο και έχασαν την επισκεψιμότητα τους εξαιτίας του κορονοϊού.
Τομέας | Θεματολογία | Μείωση / Αύξηση |
---|---|---|
Ταξίδια και τουρισμός | Αεροπορικά ταξίδια | – 30.51% |
Ταξίδια και τουρισμός | Διαμονή και Ξενοδοχεία | – 38.42% |
Ταξίδια και τουρισμός | Ενοικιάσεις αυτοκινήτων | – 31.99% |
Υγεία | Υγειονομικές συνθήκες και ανησυχίες | – 2.82% |
Νέα και ΜΜΕ | + 5.5% | |
Νόμος και Κυβέρνηση | Κυβέρνηση | + 20.37% |
Ηλεκτρονικό εμπόριο και Αγορές | Ηλεκτρονικά καταστήματα (e-commerce) | – 3.01% |
Τρόφιμα και ποτά | Εστιατόρια και παράδοση | + 6.51% |
Υπολογιστές και Τεχνολογία | Κοινωνικά δίκτυα και online κοινότητες | + 8.7% |
Τέχνες και Ψυχαγωγία | Ταινίες και Streaming | + 9.8% |
Όπως μπορείς εύκολα να καταλάβεις από τα παραπάνω στατιστικά, κυρίως τα ταξίδια και ο τουρισμός έχουν πάνω από 30% πτώση, τόσο μηνιαία όσο και εβδομαδιαία. Η τεχνολογία παρόλα αυτά έχει αυξηθεί και ίσως είναι αυτός ο λόγος που το Inkstory αντί να πέσει είδε μεγάλη αύξηση τον τελευταίο καιρό.

Σε μια ψηφοφορία που δημοσίευσα πριν λίγες ημέρες στο Twitter, τα αποτελέσματα βγήκαν 50-50%, αλλά υποψιάζομαι πως οι μισοί ανοίκουν στις κατηγορίες που δέχτηκαν αύξηση μετά την επειδιμία του κορονοϊού.
Μπορείς να βλέπεις τα στατιστικά καθώς ανανεώνονται σε εβδομαδιαία βάση μέσα από την σελίδα Coronavirus Data & Insights Hub του SimilarWeb. Μπορείς επίσης να εγκαταστήσεις το πρόσθετο που παρέχουν για Chrome, Microsoft Edge Chromium, Opera και Firefox ώστε να βλέπεις τα στατιστικά κάθε ιστοσελίδας (σχεδόν κάθε ιστοσελίδας). Εναλλακτικά, μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις το πρόσθετο του Alexa που δείχνει τα στατιστικά για όλες τις ιστοσελίδες (μικρές και μεγάλες) για Chrome και Firefox (ανεπίσημο).
Η κίνηση από το δικό σου blog αυξήθηκε ή έπεσε μετά την επιδημία του ιού; Και τι θεματολογία έχει το blog σου;
Πραγματικά πίστευα οτι η επίσκεψη στα ταξιδιωτικά blogs θα ανέβαινε καθώς ο κόσμος δεν μπορεί να ταξιδέψει. Υπέθεσα οτι θα τους άρεσε να διαβάζουν για ταξίδια. Ωστόσο η πτώση ήταν εμφανής από την πρώτη ημέρα, ακόμη και στις μικρές ιστορίες στο facebook. Εννοείται πως δεν περίμενα επισκεψιμότητα σε site με online κρατήσεις οποιαδήποτε μορφής του κλάδου.
Ένα άλλο που μου έκανε εντύπωση, ήταν ένα άρθρο από το εξωτερικό, στο οποίο έγραφε, για μεγάλη πτώση των podcast. Εκεί ο συγγραφέας δήλωνε πως η πτώση οφείλεται στο γεγονός πως οι περισσότεροι χρήστες που ακούνε τα podcast στη χώρα, το κάνουν καθώς κάνουν commuting από και προς τη δουλειά.
Μια μικρή θεωρία που έχω σχετικά με τα travel blogs είναι πως ο κόσμος δεν θέλει να διαβάσει για ταξίδια και εμπειρίες ταξιδιών για να μου τους πέσει περισσότερο η ψυχολογία που είναι κλεισμένοι μέσα στα σπίτια. Τουλάχιστον, αυτή είναι η θεωρία που έχω εγώ. Κάποια travel blogs κατάφεραν βέβαια να αυξήσουν την επισκεψιμότητα τους καθώς έκαναν άρθρα για το πως είναι να μην ταξιδεύεις και να είσαι σπίτι, τι να κάνεις με τα εισιτήρια που έκλεισες σε προορισμούς που δεν θα επισκεφτείς και πάει λέγοντας. Το θέμα είναι να γνωρίζεις πως να “παίξεις το παιχνίδι” ακόμα και όταν είσαι travel blogger εν καιρούς καραντίνας.
Αυτό για το podcasting που αναφέρεις μου φαίνεται ολίγο περίεργο, καθώς τα podcasts, και κυρίως τα ελληνικά, έχουν ανέβει πάρα πολύ λόγο της καραντίνας. Ο κόσμος είναι όλη μέρα σπίτι, οπότε κάθεται και ακούει συνεχώς podcasts επεισόδια.