Η δημιουργία λογαριασμού στο LinkedIn είναι απαραίτητη στις μέρες μας για όσους ενδιαφέρονται να έχουν ένα επαγγελματικό προφίλ, αναζητούν εργασία ή εργαζόμενους, ή απλά βαρέθηκαν τα κλασικά ανούσια κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook και το Instagram, και αναζητούν για κάτι πιο επαγγελματικό και σοβαρό.
Δε λέμε, ωραίο και το Facebook, το Instagram, το Twitter και τα σχετικά κοινωνικά δίκτυα. Από εκεί συζητάς με τους φίλους σου, σχολιάζεις σε οικογενειακές φωτογραφίες ή ποστάρεις απ’ το πρωί μέχρι το βράδυ memes. Ό,τι και αν κάνεις, δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η χρήση αυτών των κοινωνικών δικτύων έχει παραμεληθεί, με αποτέλεσμα καθένας να τα χρησιμοποιεί όπως θέλει.
Το LinkedIn, ωστόσο, δεν πήρε τον ίδιο δρόμο με τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, κάνοντας το ιδανικό για κάθε επαγγελματία, επιχειρηματία και οποιονδήποτε ψάχνει για εργασία ή για νέους εργαζομένους που θέλει να προσλάβει στην επιχείρηση του. Αλλά δεν είναι απλά ένα επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο, είναι μια τεράστια κοινότητα, διαφορετική απ’ αυτή που έχεις συνηθίσει.
Τι είναι το LinkedIn;
Το LinkedIn ιδρύθηκε τον Δεκέμβριο του 2002 από τον Ρέιντ Χόφμαν, αλλά έγινε επίσημα διαθέσιμο στις 5 Μαΐου του 2003. Η έδρα της εταιρείας βρίσκεται φυσικά στο Sillicon Valley και υπάρχουν γραφεία σε πολλαπλές χώρες. Το LinkedIn δεν παρέχει ακόμα την ελληνική γλώσσα, οπότε οι χρήστες του θα πρέπει να γνωρίζουν αγγλικά για να το χρησιμοποιήσουν – αν και έχει παρόμοιο περιβάλλον χρήσης με το Facebook, το Twitter και πάει λέγοντας.
Αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, το LinkedIn είναι το μεγαλύτερο επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο σε ολόκληρο τον κόσμο και επιτρέπει στους χρήστες του να δημιουργούν γρήγορα και εύκολα ένα επαγγελματικό βιογραφικό, επιτρέποντας τους να το παρουσιάζουν σε ιδιώτες και μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις.
Όπως και τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα, έτσι και το LinkedIn είναι προσβάσιμο τόσο από τον υπολογιστή / laptop σου, όσο και απ’ τις εφαρμογές του για Android και iOS συσκευές.
Ένα πλήρως συμπληρωμένο και διαμορφωμένο προφίλ στο LinkedIn μπορεί να σου αποφέρει ισχυρές επαφές και γνωριμίες με μέντορες, επαγγελματίες και brands με τα οποία ενδιαφέρεσαι να συνεργαστείς. Μπορείς επίσης να χρησιμοποιήσεις επίσης το δίκτυο για να προωθείς τα offline events σου, για να γίνεσαι μέλος σε διάφορα γκρουπ, να γράφεις άρθρα, να μοιράζεσαι φωτογραφίες, βίντεο και άλλου είδους πληροφοριών, να ανεβάζεις νέα stories και πολλά ακόμα.
Γιατί να χρησιμοποιείς το LinkedIn;
Ειλικρινά; Υπάρχουν τόσο πολλοί θετικοί λόγοι για να χρησιμοποιείς επαγγελματικά online μέσα όπως το LinkedIn, που θα χρειαζόταν να γράψω ολόκληρα e-books για κάθε τέτοια υπηρεσία, αναφέροντας αναλυτικά όλα τα οφέλη που παρέχει.
Διάβασε επίσης: Ανέβασμα φωτογραφιών στο Instagram από τον υπολογιστή
Μιας και δεν έχουμε όμως αυτή την πολυτέλεια του ελεύθερου χρόνου, θα αναφερθώ μόνο σε μερικούς σημαντικούς λόγους για τους οποίους αξίζει να χρησιμοποιείς το LinkedIn στην καθημερινότητα σου.
- Επαγγελματικότητα και Σοβαρότητα: Αυτές οι δύο λέξεις είναι ακριβώς αυτές που περιγράφουν τέλεια την κοινότητα του LinkedIn. Δεν ανεβάζουμε ανούσιες selfie φωτογραφίες και βίντεο από το μπαράκι στο οποίο γίναμε κομμάτια τις προάλλες, αλλά σοβαρά και επαγγελματικά posts τα οποία αξίζει να δει οποιοσδήποτε ασχολείται με παρόμοια εργασία.
- Οι άξιες συζητήσεις της κοινότητας: Αν χρησιμοποιείς το LinkedIn σε καθημερινή βάση, τότε ένα από τα πρώτα πράγματα που θα παρατηρήσεις είναι οι συζητήσεις στα σχόλια, οι οποίες όχι απλά έχουν νόημα τις περισσότερες φορές, αλλά δεν σχολιάζεις για να “το παίξεις καλός/λη” αλλά για να μοιράσεις τις γνώσεις σου, να εκφράσεις τις απόψεις σου (οι οποίες βασίζονται κάπου) και να βοηθήσεις όσους περισσότερους ανθρώπους μπορείς.
- Υπάρχει λόγος: Σε αντίθεση με τη καθημερινή χρήση των περισσότερων κοινωνικών δικτύων, το LinkedIn το χρησιμοποιούμε γιατί μας βοηθάει στο να κάνουμε νέες επαγγελματικές γνωριμίες, να έρθουμε σε επικοινωνία με συγκεκριμένες εταιρείες και για να παρουσιάζουμε μια πιο “επίσημη” εμφάνιση. Ως εκ τούτου, δεν αισθάνεσαι άσχημα όταν το χρησιμοποιείς ή σερφάρεις (με μέτρο) σε αυτό.
- Αναζήτηση εργασίας: Υπάρχουν εκατοντάδες διαθέσιμες θέσεις εργασίας απ’ τις εκατομμύρια εταιρείες που βρίσκονται στο κοινωνικό δίκτυο. Ιδανικότερα, το χρησιμοποιείς για να βρεις μια ανοιχτή θέση εργασίας πάνω σε αυτό που έχεις σπουδάσει, κάνεις αυτή την στιγμή ή στοχεύεις να κάνεις μελλοντικά. Ό,τι και αν είναι, go for it.
- Αναζήτηση εργαζομένων: Αν είσαι επιχείρηση, τότε μπορείς να βρεις εκατομμύρια ανθρώπους που χρησιμοποιούν το LinkedIn για να βρουν μια θέση εργασίας. Δεν χρειάζεται να μιλάς με τον καθένα ξεχωριστά, ο σωστός χρήστης έχει συμπληρωμένες όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θα χρειαστείς προτού έρθεις σε επικοινωνία μαζί του για να κλείσετε την πρώτη συνέντευξη.
- Blogging: Θέλεις να ξεκινήσεις να ασχολείσαι πιο σοβαρά με το blogging, αλλά δεν θέλεις την πολυπλοκότητα μιας CMS πλατφόρμας και το Medium σου πέφτει πολύ; Αν η απάντηση είναι, τότε search no more, καθώς αυτό είναι το ιδανικό εργαλείο για να ξεκινήσεις.
- Προώθηση: Είτε θέλεις να προωθήσεις τον εαυτό σου, είτε την δουλειά σου, είτε τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, στο LinkedIn θα βρεις περισσότερους από 500 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες για να το κάνεις.
Δημιουργία λογαριασμού στο Linkedin
Εφόσον γνωρίζεις πόσο σημαντικό είναι το συγκεκριμένο επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο και είσαι έτοιμος/μη να το δοκιμάσεις για πρώτη φορά, τότε απλά ακολούθησε τις οδηγίες παρακάτω.
Η δημιουργία λογαριασμού στο LinkedIn είναι υπόθεση μερικών λεπτών και εντελώς δωρεάν. Βέβαια, καλό είναι να συμπληρώσεις όλα τα πεδία.
Κάνε κλικ στο “Join Now”
Επισκέψου το LinkedIn.com από τον υπολογιστή ή το κινητό και κάνε κλικ στο “Join Now” για να δημιουργήσεις τον πρώτο σου λογαριασμό.
Συμπλήρωσε email και κωδικό
Συμπλήρωσε όλα τα απαραίτητα πεδία, όπως το email και τον κωδικό πρόσβασης που θα χρησιμοποιείς κάθε φορά για να συνδέεσαι στον λογαριασμό σου.
Πρόσθεσε τα στοιχεία σου
Συμπλήρωσε το όνομα και το επίθετο σου, τα οποία θα είναι ορατά στο LinkedIn και τα οποία θα μπορεί να χρησιμοποιήσει όποιος σε γνωρίζει για να σε βρει στο δίκτυο.
Επέλεξε τη σωστή φωτογραφία
Κάνε κλικ στο “Verify” και στη συνέχεια επέλεξε σε κάθε ενότητα την σωστή φωτογραφία για να αποδείξεις πως δεν είσαι ρομπότ (αυτό εμφανίζεται στην πρώτη σου εγγραφή).
Χώρα, τοποθεσία και ταχυδρομικώς κώδικας
Πρόσθεσε την χώρα και την τοποθεσία στην οποία βρίσκεσαι, καθώς επίσης και τον ταχυδρομικό κώδικα. Αυτά τα στοιχεία θα βοηθήσουν το δίκτυο να σου προτείνει ανθρώπους κοντά σε εσένα, καθώς και εταιρείες που βρίσκονται κοντά στην τοποθεσία σου και έχουν κενές θέσεις εργασίας.
Πρόσφατη εργασία
Συμπλήρωσε την εταιρεία που εργάστηκες πρόσφατα ή την εταιρεία στην οποία εργάζεσαι αυτή την στιγμή.
Επιβεβαίωση email
Έλεγξε στον φάκελο με τα εισερχόμενα ή ανεπιθύμητα μηνύματα για ένα email επιβεβαίωσης από την ιστοσελίδα. Βρες τον κωδικό και συμπλήρωσε τον.
Αναζητάς για δουλειά;
Επέλεξε αν ψάχνεις δουλειά ή εργάζεσαι ήδη.
Αναζήτηση εργασίας
Στην επόμενη σελίδα θα σου δοθεί η δυνατότητα να αναζητήσεις για συγκεκριμένες θέσεις εργασίας, καθώς επίσης και να ενημερώνεσαι γι ‘αυτές. Πάτα το “Skip” αν θες να προσπεράσεις την αναζήτηση για τώρα.
Έτοιμος/μη!
Ο λογαριασμός σου δημιουργήθηκε επιτυχώς! Σε βοήθησε το άρθρο; Αναζήτησε το Inkstory στο LinkedIn και κάνε μας ένα follow!
Η διαδικασία είναι πανεύκολη και το μόνο που κάνεις ουσιαστικά είναι να συμπληρώσεις όλα τα απαραίτητα πεδία και στη συνέχεια να ολοκληρώσεις την ενεργοποίηση του λογαριασμού σου κάνοντας κλικ στον σύνδεσμο που θα σου σταλθεί στο email που έβαλες.
Το περιβάλλον χρήσης του
Αν γνωρίζεις πως να χρησιμοποιείς το Facebook ή το Twitter, τότε θα βρεις το περιβάλλον χρήσης του LinkedIn ιδιαίτερα παρόμοιο, αλλά σίγουρα πιο κομψό, μοντέρνο και μινιμαλιστικό.
- Home: Από εκεί βλέπεις όλα όσα δημοσιεύουν οι επαφές σου, καθώς επίσης και όλες οι εταιρείες που ακολουθείς, ακριβώς όπως και στο Facebook.
- My Network: Σε αυτή την σελίδα θα βρει όλα τα αιτήματα φιλίας που δεν έχεις εγκρίνει ακόμα, τις υπάρχον επαφές σου, τα γκρουπ στα οποία έγινες μέλος, οι χρήστες που ακολουθείς κ.α.
- Jobs: Μια μηχανή αναζήτησης για διαθέσιμες θέσεις εργασίας. Μπορείς επίσης να ανεβάζεις νέες ανοιχτές θέσεις εργασίας, να βλέπεις αυτές που έχεις αποθηκεύσει και να απαντάς στις πιο βασικές ερωτήσεις που ζητάνε οι εταιρείες στις συνεντεύξεις τους (για τους Premium χρήστες το τελευταίο).
- Messaging: Τα αδιάβαστα και διαβασμένα μηνύματα που έχεις ανταλλάξει με άλλους χρήστες. Υπάρχει φυσικά και το διαθέσιμο chat κάτω δεξιά, όπως και στο Facebook και στο Twitter.
- Notifications: Η σελίδα με τις ειδοποιήσεις.
- Me: Το προφίλ σου και όλες τις σελίδες για να επεξεργαστείς τις πληροφορίες σου, το βιογραφικό σου και πολλά ακόμα.
Αυτό που κάνει το LinkedIn να διαφέρει από τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα είναι φυσικά η δυνατότητα του να αναζητείς για εργασία και να βρίσκεις μόνο επαγγελματικά προφίλ. Κατά τα άλλα, θυμίζει αρκετά τα υπόλοιπα που χρησιμοποιούσες τόσα χρόνια.
Πως να ξεκινήσεις
Η απόλυτη to-do λίστα για κάθε νέο χρήστη που ολοκλήρωσε την δημιουργία λογαριασμού του:
- Δημιούργησε το προφίλ σου: Με το που εγγραφείς θα έχεις την δυνατότητα να συμπληρώσεις όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που θα χρειαστεί μια εταιρεία προτού σε προσλάβει. Το προφίλ σου θα εμφανίζει την εργασιακή σου εμπειρία, τωρινές δουλειές, ένα σύντομο κείμενο για την δουλειά σου και ένα portfolio για να αναδείξεις την επαγγελματική σου ζωή, όσα έχεις επιτύχει, τα skills σου και τα ενδιαφέροντα σου.
- Χτίσε ένα δίκτυο: Οι επαφές που θα κάνεις στο κοινωνικό δίκτυο θα είναι καθοριστικές. Αν θέλεις να στοχεύσεις στο να βρεις τους ιδανικούς ανθρώπους και τις ιδανικές εταιρείες, τότε κάνε μόνο επαφές που βρίσκονται στον ίδιο εργασιακό κλάδο με εσένα. Έτσι, μέχρι και οι συζητήσεις στα σχόλια, όπως προανέφερα, θα είναι άκρως ενδιαφέρουσες.
- Βρες δουλειά: Αν αναζητάς για ελεύθερες θέσεις εργασίας, τότε αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνεις μια αναζήτηση μέσω του LinkedIn. Η μηχανή αναζήτησης του για ελεύθερες θέσεις εργασίας είναι καταπληκτική και θα σε βοηθήσει να βρεις γρήγορα και εύκολα μόνο ό,τι πραγματικά ψάχνεις.
- Πάρε μέρος στις συζητήσεις: Σε αντίθεση με το Facebook, όπου εκεί σχολιάζεις συνήθως σε ανθρώπους που γνωρίζεις, στο LinkedIn παίρνεις συνεχώς μέρος τόσο στα σχόλια κοινοποιήσεων, όσο και στα σχόλια άρθρων. Συνήθως από τα σχόλια βλέπεις νέα αιτήματα επαφών, κάνεις νέες γνωριμίες, ανταλλάζεις απόψεις και μαθαίνεις νέα πράγματα.
- Δημιούργησε περιεχόμενο: Και όπως και σε κάθε άλλο κοινωνικό δίκτυο, η δημιουργία περιεχομένου είναι από τα καθοριστικά πράγματα που θα πρέπει να κάνεις για να βρίσκεις νέες επαφές και να προωθείς την δουλειά σου.
Οι διαφορές μεταξύ των δωρεάν και premium λογαριασμών
Το κοινωνικό δίκτυο παρέχει μια δωρεάν έκδοση για όσους θέλουν να εγγραφούν σε αυτό, να γνωρίζουν κόσμο, να επικοινωνούν με διάφορες εταιρείες, μεταξύ άλλων. Παρόλα αυτά, παρέχει και μια συνδρομητική έκδοση την οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να δημιουργήσεις και να διατηρείς ένα επαγγελματικό online προφίλ.
Αν αναβαθμίσεις στην Premium συνδρομητική έκδοση, τότε θα αποκτήσεις πρόσβαση σε όλα τα προϊόντα, τα χαρακτηριστικά και τα εργαλεία του LinkedIn, συμπεριλαμβανομένων του μάρκετινγκ, την πρόσληψη ανθρώπων, τις πωλήσεις και τα προϊόντα / υπηρεσίες εκμάθησης κ.α. Μπορείς, ωστόσο, να χρησιμοποιήσεις το Premium για ένα μήνα δωρεάν.
Η δημιουργία λογαριασμού στο LinkedIn είναι μια πανεύκολη διαδικασία και σχεδόν παρόμοια με κάθε άλλη που θα συναντήσεις. Αν συμπληρώσεις όλο το προφίλ σου, προσθέσεις το βιογραφικό και τα skills σου και ξεκινήσεις να δημοσιεύεις συχνά, θα αποκτήσεις γρήγορα νέες επαφές και θα έχεις την δυνατότητα να έρθεις σε επικοινωνία με όλες τις εταιρείες που ενδιαφέρεσαι να δουλέψεις ή να συνεργαστείς.
Αν αναζητάς για τον “τέλειο” εργαζόμενο, τότε το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο είναι η κατάλληλη επιλογή για κάθε εργοδότη / επιχείρηση, καθώς έχεις στις παλάμες των χεριών σου περισσότερα από 500 εκατομμύρια βιογραφικά. Cheers to that!
Featured Image Credits: inlytics στο Unsplash
2 Σχόλια
Πολυ κουβεντα και ουσια 0 .
Καλησπέρα, αν δεν βρίσκεις ουσία στο συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο, ίσως δεν έχεις έρθει μέχρι στιγμής σε επαφή με τους σωστούς ανθρώπους. Γνωρίζω αρκετό κόσμο που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο σε καθημερινή βάση και αποκτούν πελάτες μέσω αυτού.