Τους τελευταίους μήνες παρατηρώ μια μεγάλη αύξηση στους guest bloggers που αναζητούν συνεχώς νέα blogs για να γράψουν άρθρα, και το Inkstory λαμβάνει καθημερινά guest άρθρα από διάφορους ανθρώπους. Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, δεν έχω δημοσιεύσει ούτε ένα από αυτά.
Ο λόγος που δεν δημοσιεύω τα περισσότερα guest άρθρα που μου στέλνουν διάφοροι guest bloggers είναι εξαιτίας της κακής τους ποιότητας. Σε αντίθεση με τους περισσότερους bloggers, δεν πρόκειται να δημοσιεύσω ένα άρθρο στο blog μου έτσι ώστε ίσα-ίσα να πω πως δημοσιεύθηκε κάτι. Στοχεύω πάντα στην ποιότητα και στα καλογραμμένα άρθρα, ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως κάποιες φορές το blog θα μείνει ανημέρωτο για αρκετό καιρό.
Διάβασε όλα τα guest άρθρα που έχουν δημοσιευθεί στο Inkstory.
Καλώς ή κακώς, τα guest άρθρα αποτελούν πλέον ένα σημαντικό αριθμό στο ποσοστό της επιτυχίας ενός blog. Οι guest bloggers που γράφουν καλά και ποιοτικά guest άρθρα, όχι μόνο αυξάνουν σημαντικά την επισκεψιμότητα προς το blog τους, αλλά το όνομα τους γίνεται συνεχώς και πιο γνωστό με αποτέλεσμα να κλείνουν όλο και πιο πολλές συνεργασίες με άλλους bloggers, με διαφημιστικές εταιρείες και με εκατοντάδες περιοδικά και εφημερίδες.
Όσο πιο καλός guest blogger είσαι, τόσο πιο γρήγορα μπορείς να επιτύχεις. Και ας μην έφτανε αυτό, με το guest blogging, όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο, αυξάνεις τα backlinks προς το blog σου και έτσι όχι απλά αυξάνεις το ολικό SEO σκορ, αλλά ταυτόχρονα φροντίζεις πως ακόμα και μελλοντικά, το blog σου θα έχει αρκετά backlinks για να μένει συνεχώς στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.
Για να μπορέσεις όμως να γίνεις καλός guest blogger και για να μπορέσεις να “ανταγωνιστείς” τους υπόλοιπους guest bloggers, γράφοντας ποιοτικά και μοναδικά άρθρα, θα πρέπει πρώτα να μάθεις ποια είναι τα κυριότερα λάθη που πρέπει να αποφεύγεις. Εν τέλη, δεν θέλεις να δει ο κόσμος και οι εταιρείες εκεί έξω κακογραμμένο ή μη-επαγγελματικό περιεχόμενο σου, αλλά κάτι που να αξίζει τόσο πολύ, που να τους κινήσεις το ενδιαφέρον ώστε να σε ψάξουν περισσότερο.
Δεν μελετάς το blog και την θεματολογία του προτού γράψεις guest άρθρο σε αυτό
Προτού γράψεις ένα guest άρθρο, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να μελετήσεις το blog στο οποίο θα δημοσιεύσεις το άρθρο σου. Είναι πολύ σημαντικό το άρθρο που θα δημοσιεύσεις να μπορεί να συνδυαστεί με τα υπόλοιπα άρθρα του blog και να συνυπάρχει αρμονικά, χωρίς να χαλάει τον σχεδιασμό ή την θεματολογία.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως το άρθρο πρέπει να είναι ίδιο με όλα τα υπόλοιπα, ίσα-ίσα το αντίθετο, θα πρέπει να γραφτεί με την δική σου “φωνή” και να συνδυάζεται και με τις δύο θεματολογίες (αυτό θα το συζητήσουμε και στη συνέχεια). Παρόλα αυτά, δεν μπορείς να γράψεις ένα άρθρο για μόδα, σε ένα travel blog, ούτε ένα άρθρο για ταξίδια σε ένα fashion blog.
Διάβασε επίσης: Πως να βγάλεις χρήματα από το guest blogging
Αν οι συντάκτες σε αυτό το blog γράφουν με συγκεκριμένο τρόπο, παρέχοντας συγκεκριμένες πληροφορίες και μορφοποιούν τα άρθρα με συγκεκριμένο σχεδιασμό, τότε θα χρειαστεί να κάνεις και εσύ το ίδιο. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο θα δείξεις πως έχεις μελετήσει το blog προτού γράψεις σε αυτό, αλλά ταυτόχρονα παρουσιάζεις και κάτι καινούργιο με τον δικό σου μοναδικό τρόπο και την δική σου μοναδική φωνή.
Δεν γράφεις μεγάλα και βελτιστοποιημένα άρθρα
Το ότι γράφεις ένα άρθρο εντελώς δωρεάν για ένα άλλο blog, αυτό δεν σημαίνει πως το άρθρο δεν θα είναι σωστά βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης και ούτε πως θα είναι μικρό για να τελειώσεις πιο γρήγορα. Αν θέλεις να παρουσιάσεις την δουλειά σου σε αρκετό κόσμο, τότε πρέπει να φροντίσεις πως το κάνεις σωστά.
Εκτός από τις βασικές τεχνικές που παρέχει το Yoast SEO, τις οποίες προφανώς και πρέπει να ακολουθήσεις κατά γράμμα, πρέπει επίσης να γράφεις όσο το δυνατό πιο μεγάλα guest άρθρα γίνεται. Αρχικά, όταν ένα άρθρο είναι πάνω από 1,500 με 2,000 λέξεις, τόσο πιο μεγάλο είναι το ποσοστό του για να φτάσει στην πρώτη θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης. Δεύτερον, όσο πιο μεγάλο είναι το άρθρο, τόσο πιο πολλές πληροφορίες παρέχεις μέσα από αυτό και τόσες πιο πολλές επιλογές έχεις για να το μορφοποιήσεις σωστά.
Διάβασε επίσης: Τι είναι το Guest Blogging και πως μπορεί να σε ωφελήσει
Αν θέλεις να το πας στο εντελώς επαγγελματικό επίπεδο, μπορείς να βάλεις μέσα στο άρθρο και μερικά click-to-tweet shortcodes για να αυξήσεις το engagement, να ζητήσεις από τους αναγνώστες να σχολιάσουν στο άρθρο (αυξάνει ακόμα περισσότερο το engagement), καθώς επίσης να προσθέσεις και εσωτερικά και εξωτερικά backlinks για να αυξήσεις το SEO σκορ του άρθρου.
Τα άρθρα που γράφεις δεν συνδυάζουν δύο θεματολογίες μαζί
Μπορεί να μην το έβαλα πρώτο στη λίστα, αλλά σε διαβεβαιώνω πως αυτό το σημείο είναι αναμφισβήτητα ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να προσέχεις ως guest blogger. Επειδή όμως υπάρχουν εκατοντάδες διαφορετικοί bloggers και αμέτρητες διαφορετικές θεματολογίες, θα δώσω ως παράδειγμα αυτό που κάνω εγώ, με μερικούς συνδέσμους για να πάρεις και παραδείγματα.
Ως Παναγιώτης, έχω το Inkstory ως κύριο blog μου. Οι κύριες θεματολογίες του Inkstory είναι το blogging, το vlogging και το podcasting. Ως εκ τούτου, όταν γράφω ένα guest άρθρο για ένα άλλο blog, φροντίζω όχι μόνο να περιλαμβάνει αυτό το άρθρο την θεματολογία μου, αλλά και να συνδυάζεται και με την θεματολογία του blog στο οποίο γράφω.
Γιατί: Όταν γράφεις ένα guest άρθρο, εκτός από το backlink που θα πάρεις, στοχεύεις επίσης να αυξήσεις και την δημοτικότητα του ονόματος σου ως blogger. Για να το κάνεις αυτό, θα πρέπει να αναδείξεις το ταλέντο σου στο γράψιμο, αλλά και να στοχεύσεις σε δύο διαφορετικά κοινά: στο κοινό της θεματολογίας σου και στο κοινό του blog για το οποίο γράφεις το guest άρθρο. Για να αναδείξεις το ταλέντο σου στο γράψιμο, φροντίζεις πάντα να είναι σωστά βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης και είτε να παρέχει αρκετές πληροφορίες, είτε να παρέχει την λύση σε κάποιο πρόβλημα. Για να αυξήσεις την δημοτικότητα του ονόματος σου και για να πάρεις κόσμο στο blog σου, θα χρειαστεί να στοχεύσεις και στα άτομα που ενδιαφέρονται για την θεματολογία για την οποία γράφεις. Παράλληλα, ωστόσο, θα πρέπει να φροντίσεις πως οι υπόλοιποι αναγνώστες που δεν ενδιαφέρονται για την θεματολογία σου, να μπορούν να διαβάσουν και αυτοί το άρθρο. Άλλωστε, γράφεις σε ξένο blog με διαφορετική θεματολογία.
Πως: Για να καταφέρεις να συνδυάσεις την θεματολογία σου με αυτή που έχει το blog στο οποίο ετοιμάζεσαι να γράψεις το guest άρθρο, ξεκίνα με μερικούς απλούς τίτλους άρθρων, ή μικρές ιδέες.
Παραδείγματα από guest άρθρα που έχω γράψει:
- Στο blog της Μαρίας, το MommyJammi.gr, έγραψα ένα άρθρο με τίτλο “Μητέρα – ποια ήταν η επιρροή της στην blogging καριέρα μου;“
- Στο blog του Κυριάκου, το Dwrean.net, έγραψα ένα άρθρο με τίτλο “Simplenote – Ελαφρύ, μινιμαλιστικό και δωρεάν“.
- Στο Online-Shopping.gr, έγραψα ένα άρθρο με τίτλο “Πως να αποφύγεις τις απάτες στις online αγορές“.
Όπως μπορείς να καταλάβεις από τα παραπάνω τέσσερα παραδείγματα, σε κάθε guest άρθρο που έγραψα φρόντισα να στοχεύσω και στην θεματολογία του Inkstory, αλλά και στην θεματολογία του blog για το οποίο έγραφα. Αν και δεν γίνεται να συνδυάζεις πάντα δύο διαφορετικές θεματολογίες, μπορείς σίγουρα να επιλέξεις μια η οποία θα δώσει στον αναγνώστη μια πρώτη εντύπωση για τη θεματολογία που γράφεις και τι αρθρογράφος είσαι.
Δεν σιγουρεύεσαι πως ο σύνδεσμος προς το blog σου είναι do-follow
Όταν κάνεις τόση πολύ δουλειά για να γράψεις ένα guest άρθρο, επενδύοντας ώρες γραψίματος και αναζήτησης και ακολουθώντας όλα τα απαραίτητα βήματα ώστε το άρθρο να είναι ιδανικό για το συγκεκριμένο blog, το τελευταίο που θέλεις είναι να μπει ο σύνδεσμος του blog σου ως no-follow.
Στην περίπτωση που δεν γνωρίζεις την διαφορά μεταξύ των do-follow και no-follow συνδέσμων, επίτρεψε μου να σου εξηγήσω εν συντομία ποια είναι η διαφορά τους:
Do-Follow: Οι do-follow σύνδεσμοι είναι οι κλασικοί σύνδεσμοι που γνωρίζεις. Η Google, η Bing και κάθε μηχανή αναζήτησης, μεταξύ και όλων των υπηρεσιών, μπορούν εύκολα και γρήγορα να αναγνωρίσουν έναν do-follow σύνδεσμο και να το προσθέσουν ως έξτρα backlink προς το blog σου.
No-Follow: Οι no-follow σύνδεσμοι είναι αυτοί που ουσιαστικά λένε σε όλες τις μηχανές αναζήτησης και τις υπηρεσίες πως ναι, υπάρχει αυτός ο σύνδεσμος, αλλά μην τον μετράς καθόλου, σαν να μην υπάρχει. Ως εκ τούτου, αν ο σύνδεσμος προς το blog σου είναι no-follow, τότε άδικα έγραψες το άρθρο καθώς δεν ωφελείσαι από το backlink.
Η ειρωνεία με τους do-follow και no-follow συνδέσμους είναι πως αν ένα blog έχει μόνο no-follow εξωτερικούς συνδέσμους, αυτό σημαίνει πως δεν έχει καλό SEO και άρα δεν χρειάζεται να ασχοληθείς καν. Αν πάλι ένα blog έχει χιλιάδες do-follow εξωτερικούς συνδέσμους, πάλι δεν έχει καλό SEO και άρα δεν χρειάζεται να ασχοληθείς με αυτό. Πρέπει να φροντίσεις πως το blog στο οποίο θα γράψεις το guest άρθρο, περιλαμβάνει και no-follow αλλά και do-follow συνδέσμους, ορίζοντας κάθε σύνδεσμο για τη σωστή ιστοσελίδα. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει πως ένα blog που έχει μόνο do-follow συνδέσμους δεν είναι καλό, ίσα-ίσα, αλλά εφόσον οι εξωτερικοί σύνδεσμοι που έχει είναι ποιοτικοί και μεταφέρουν τους αναγνώστες σε ιστοσελίδες με αξιόπιστο και ποιοτικό περιεχόμενο.
Εν τέλη, αυτό που πραγματικά έχει σημασία, είναι πως ο σύνδεσμος προς το blog σου είναι do-follow και όχι no-follow. Εναλλακτικά, δεν υπάρχει λόγος να γράψεις ένα guest άρθρο αν δεν ωφεληθείς και εσύ από ένα τόσο μικρό δα πραγματάκι.
Δεν χρησιμοποιείς stock φωτογραφίες
Οι επαγγελματίες guest bloggers φροντίζουν πως κάθε φωτογραφία που ανεβάζουν στα guest άρθρα τους είναι σωστά επιλεγμένη και είναι δικιά τους. Αλλά επειδή δεν έχουμε όλοι τον διαθέσιμο χρόνο να γίνουμε experts στην επεξεργασία φωτογραφιών και στην δημιουργία illustrations, το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να χρησιμοποιήσουμε μερικές καλές δωρεάν stock φωτογραφίες.
Οι stock φωτογραφίες όχι μόνο θα αυξήσουν την μορφοποίηση των άρθρων σου, αλλά ταυτόχρονα θα φροντίσεις πως ο κάτοχος του blog δεν θα αντιμετωπίσει ποτέ νομικά προβλήματα από απροσεξία σου με την χρήση φωτογραφιών για τις οποίες δεν είχες πνευματικά δικαιώματα.
Στον Κατάλογο του Inkstory θα βρεις μια λίστα με τις καλύτερες ιστοσελίδες που παρέχουν δωρεάν stock φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης, ενώ μπορείς παράλληλα να διαβάσεις και το άρθρο που είχα γράψει παλαιότερα με τίτλο “Φωτογραφίες για το blog – Που να τις βρεις και πως να τις επεξεργαστείς“.
Σύνοψη για τους guest bloggers και τα guest άρθρα
Το να θεωρείσαι από τους καλύτερους guest bloggers και να παρουσιάζεις πάντα σοβαρή και ποιοτική δουλειά σε άλλα blogs, απαιτεί ώρες δουλειάς, υπομονής, επιμονής και δημιουργικότητας. Για να ασχολείσαι όμως με το guest blogging σημαίνει πως δεν θέλεις απλά να κατατάσσεσαι στη λίστα με τους guest bloggers, αλλά και να βγάλεις κάποια στιγμή χρήματα από το blog σου. Όπως έχω ξανά αναφέρει στο παρελθόν, αν θέλεις να βγάλεις χρήματα από το blogging και να γίνεις full-time blogger, πρέπει να δουλέψεις σκληρά γι ‘αυτό. Αν τα λεφτά έβγαιναν εύκολα, τότε όλοι θα έγραφαν άρθρα.
Οι καλοί guest bloggers παρέχουν πάντα ποιοτικό περιεχόμενο έτσι ώστε να τους προτιμήσουν και άλλα blogs, αλλά και περιοδικά, εφημερίδες και διαφημιστικές εταιρείες. Ταυτόχρονα αναδύουν μέσα από τα guest άρθρα τους και το ταλέντο τους ως αρθρογράφοι, ενώ κερδίζουν κόσμο προς το blog τους και backlinks για το SEO τους. Με άλλα λόγια, κάνουν καλή δουλειά για να κερδίσουν πολλά περισσότερα από ένα απλό backlink.
Εσύ έχεις ασχοληθεί με το guest blogging; Και αν ναι, είδες διαφορά στο blog σου; Ποια από τα παραπάνω λάθη θεωρείς πως έκανες στα guest άρθρα σου; Δέχεσαι guest bloggers να γράφουν άρθρα για το blog σου; Αν ναι, άφησε το blog σου στα σχόλια του άρθρου για να το δουν οι αναγνώστες και [πιθανώς[ να σου στείλουν τα άρθρα τους, και πες μου τις απόψεις σου γύρω απ’ το guest blogging και την δουλειά που απαιτεί κάθε guest άρθρο για να γραφτεί.