Τι είναι το βιβλίο και κυρίως το non-fiction βιβλίο; Είναι πρακτικά οι σημειώσεις ανθρώπων που έχουν πετύχει σε διάφορους τομείς και μάζεψαν ότι ήξεραν σε εκατοντάδες σελίδες. Προσωπικά είμαι της άποψης «αν αντιμετωπίζεις ένα πρόβλημα διάβασε ένα βιβλίο από κάποιον που το έχει ξεπεράσει». Δυστυχώς όσον αφορά τα ξενόγλωσσα βιβλία για blogging έπεσα έξω. Δεν χρειάζεται να διαβάζεις βιβλία για blogging, το πολύ να διαβάσεις ένα και είσαι υπερ-καλλυμένος επί του θέματος.
Αυτό είναι ένα guest άρθρο από τον Γιώργο Μπάκουλη – Baktoblog.com
Πάμε να δούμε γιατί συμβαίνει αυτό και γιατί δε χρειάζεται να δώσεις χρόνο σε αυτά.
Πολλές συμβουλές και ελάχιστη πρακτικότητα
Το 99% από αυτά τα βιβλία θα θίξουν πολύ σωστά τα σημαντικά θέματα άλλα δεν θα πάνε ένα βήμα παραπέρα. Θα μιλήσουν για τη σημαντικότητα του SEO, για το πόσο βασικό είναι να έχεις τη δικιά σου λίστα, ποιες υπηρεσίες μπορεί να προτιμήσεις για hosting (πονεμένη ιστορία). Συνεχίζουν, τονίζοντας πόσο σημαντικό είναι να κάνεις λογαριασμό στα κοινωνικά δίκτυα και τι μπορεί να κερδίσεις από το guest blogging.
Περισσότερες συμβουλές θα είναι:
- Πότε πρέπει να βάλεις διαφημίσεις και affiliate links.
- Ποια υπηρεσία να βάλεις για domain/ hosting.
- Πως μπορεί να αντιδράσει το κοινό στην εισαγωγή διαφημίσεων.
- Τι να κάνεις αν θέλεις να πουλήσεις το blog σου;
Οι περισσότερες παρατηρήσεις αγγίζουν την επιφάνεια και δεν ασχολούνται καθόλου με τα πρακτικό μέρος του blogging. Μου έκανε εντύπωση πως καμιά 10άρια βιβλία γράφουν εξίσου επιφανειακά, χωρίς να σου δίνουν πραγματική αξία.
Πώς να παρατηρήσεις αυτό το φαινόμενο;
Αν τύχει ποτέ να πιάσεις κάποιο από τα βιβλία για blogging μπορείς να καταλάβεις αν υπάγεται σε αυτή την κατηγορία από το πόσο προφανείς είναι οι συμβουλές που δίνει.
Μερικά παραδείγματα:
«Το κοινό σου μπορεί να θορυβηθεί αν βάλεις απότομα διαφημίσεις, οπότε καλύτερα να τις έχεις από την αρχή»
«Αν θέλεις να έχεις διαφημίσεις μην το παρακάνεις»
«Δεν είναι ανάγκη να δίνεις λεφτά για Adwords, αλλά φτιάξε το SEO στα κείμενα σου»
«Φτιάξε ένα κανάλι στο YouTube όπου θα έχεις το link του blog σου και θα ανεβάζεις βίντεο»
Οι παραπάνω φράσεις αυτές μπορεί να μοιάζουν με υποκεφαλίδες αλλά δεν είναι. Δεν ακολουθεί επεξήγηση και αν ακολουθεί μπορεί να είναι μια ιστορία για το «πόσο σημαντικό είναι να το κάνεις».
Ιστορία με συγκεκριμένο μοτίβο
Αν όχι σε όλα, σε ένα μεγάλο ποσοστό ο συγγραφέας θα μοιραστεί μαζί σου την ιστορία του και πως από το μηδέν πήγε στο εκατό τοις εκατό. Από εκεί που δεν έβγαζε χρήματα και είχε λίγους επισκέπτες τώρα γίνεται χαμός στις προβολές και στους χρήστες ενώ μπορεί να ζήσει μόνο από αυτό.
Ο τρόπος που παρουσιάζονται μέσα στο βιβλίο θα το λέγαμε ότι είναι «των άκρων» ή «το δίπολο».
Τι θέλω να πω;
Ο εκάστοτε συγγραφέας παρουσιάζει μια συγκεκριμένη εικόνα. Στην αρχή δεν ήξερε τίποτα και δεν τον ήξερε κανένας. Όταν όμως έκανε αυτά που λέει παρακάτω στο βιβλίο, τότε ήρθε η επιτυχία με το τσουβάλι. Με αυτόν τον τρόπο ο αναγνώστης χαίρεται γιατί βλέπει κατά κύριο λόγο την αρχή και το τέλος της ιστορίας.
Το δίπολο «αποτυχία» – «επιτυχία» είναι κλασσική τεχνική στο να προμοτάρεις τον εαυτό σου. Δεν είναι ότι λένε ψέματα οι άνθρωποι, αλλά παρουσιάζουν τα δύο άκρα της ιστορίας τους μεταφέροντας το μήνυμα ότι η πορεία για ένα επιτυχημένο blog είναι μια ευθεία γραμμή, αφήνοντας πίσω σημαντικές λεπτομερείς και πρακτικές συμβουλές.
Ο αναγνώστης δεν ψάχνει λύση αλλά συναισθήματα
Τις περισσότερες φορές όταν θέλουμε να πετύχουμε κάτι, ξέρουμε μέσα μας τι πρέπει να κάνουμε, ασχέτως αν δεν δρούμε πάνω σε αυτό. Μπορεί να πούμε στον εαυτό μας «πρέπει να διαβάσω και άλλα βιβλία για blogging» αλλά στην πραγματικότητα έχουμε όλα όσα χρειαζόμαστε για να αρχίσουμε ή να συνεχίσουμε το blogging.
Τα βιβλία για blogging είναι εκεί για να καλύψουν την συναισθηματική ανάγκη. Είναι η απάντηση στην ψευδαίσθηση «δεν μπορώ να αρχίσω, πρέπει να μάθω περισσότερα πράγματα».
Μπορείς να λάβεις όση γνώση θέλεις αλλά αν δεν την αξιοποιήσεις είσαι ακριβώς στην ίδια θέση που βρισκόσουν και στην αρχή.
Αν είναι δωρεάν δεν αξίζει
Πολλές φορές θα κάνουμε μια αόρατη σύνδεση στο μυαλό μας με την τιμή που έχει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Με αυτό το σκεπτικό ένα βιβλίο που αξίζει ακόμα και 2 ευρώ σίγουρα θα έχει να μας δώσει περισσότερα πράγματα. Αντίστοιχα, ένα δωρεάν PDF ή ένα άρθρο έχει λιγότερη αξία μόνο και μόνο επειδή είναι δωρεάν.
Κι όμως μπορούμε να διαπιστώσουμε μέσα από τα περισσότερα βιβλία για blogging ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει μιας και μπορείς να βρεις από πολλές σελίδες και blogs πολύ πιο χρήσιμες και συγκεκριμένες συμβουλές.
Η πιο σωστή συμβουλή από βιβλία για blogging
Σε ένα από τα βιβλία για blogging, δίνει την πιο σωστή συμβουλή.
«Σταμάτα να διαβάζεις βιβλία και άρχισε να γράφεις»
Παράδοξο έτσι; Το ίδιο το βιβλίο να σου λέει να σταματήσεις να το διαβάζεις και να στρωθείς στη δουλειά. Η φράση όμως αυτή κρύβει μεγάλη αλήθεια. Δεν είναι ανάγκη να τα κάνεις όλα σωστά απλώς ξεκίνα και μην τα παρατάς (όσες φορές και αν νιώθεις ότι μάλλον ήρθε η ώρα να τα παρατήσεις).
Συνοψίζοντας
Ψάξε πρώτα στο διαδίκτυο αν έχεις κάποια απορία για το blogging και μετά δώσε χρήματα για βιβλία.
Κάθε φορά που νομίζεις ότι πρέπει να κατέχεις περισσότερες γνώσεις για το blogging, γράψε 300 λέξεις ή γράψε τις ιδέες σου για το επόμενο σου άρθρο.
Αν έχεις βρει κάποιο βιβλίο για blogging που δεν υπάγεται στο άρθρο και αξίζει να διαβαστεί, γράψτε από κάτω για να το δω από περιέργεια. 🙂