Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024

Λόγοι που τα brands δεν ενδιαφέρονται να διαφημιστούν στο blog σου

Share

Οι πιθανότητες του να διαβάζεις αυτό το άρθρο επειδή βρήκες τον τίτλο ενδιαφέρον είναι μικρές. Κατά πάσα πιθανότητα, εύχεσαι να μπορούσες να κλείσεις περισσότερες διαφημιστικές συμφωνίες με εταιρίες και brands. Να γράφεις περισσότερες αξιολογήσεις, να πουλάς περισσότερα προϊόντα και πάει λέγοντας.

Τα τελευταία χρόνια έχω συνεργαστεί με πάρα πολλά διαφορετικά brands, έχω γράψει αξιολογήσεις για τα προϊόντα τους, άρθρα για τη προώθηση των υπηρεσιών τους και πλέον η όλη διαδικασία έχει γίνει μια ρουτίνα. Αλλά δεν ήταν έτσι τα πράγματα κάποτε. Πριν από μερικά χρόνια, ευχόμουν πως και πως να δω ένα e-mail από ένα brand να ζητάει να διαφημιστεί στο blog μου. Ήμουν σίγουρος πως έγραφα καλά άρθρα και είχα αρκετούς χιλιάδες μηνιαίους χρήστες, αλλά παρόλα αυτά, δεν μπορούσα να καταλάβω για ποιο λόγο κανένα brand δεν ενδιαφερόταν για το blog μου.

Με τα πολλά και με τα λίγα, τα χρόνια πέρασαν και μου είναι εύκολο να γυρίσω πίσω και να δω όλα τα λάθη που έκανα. Και αυτός είναι ο σκοπός του σημερινού άρθρου, να σε βοηθήσω να αποφύγεις τα ίδια λάθη ώστε να ξεκινήσεις να κλείνεις περισσότερες διαφημιστικές συμφωνίες με brands.

Τώρα το άρθρο και σε μορφή podcasting:

Δεν έχεις μια ξεκάθαρη θεματολογία

Τα blogging εργαλεία που κάθε blogger χρειάζεται

Όταν ένα brand σχεδιάζει να ξεκινήσει μια νέα διαφημιστική καμπάνια η οποία περιλαμβάνει bloggers, θα εστιάσουν σε συγκεκριμένες θεματολογίες και blogs και θα στοχεύσουν (για παράδειγμα) σε food bloggers. Αν δεν είναι ξεκάθαρο πως γράφεις γι ‘αυτή την θεματολογία, το blog σου αυτόματα θα αφαιρεθεί από τη λίστα του brand.

Για παράδειγμα, ας πούμε πως ένα brand ετοιμάζεται να ξεκινήσει μια νέα διαφημιστική καμπάνια η οποία θα περιλαμβάνει αξιολογήσεις από bloggers για ένα παιχνίδι μικρών παιδιών. Αν είσαι γονέας και γράφεις για παιδιά αλλά η θεματολογία σου περιλαμβάνει επίσης κατηγορίες όπως ‘Lifestyle’, ‘Ταξίδια’, ‘Συνταγές’ και πάει λέγοντας, το brand δεν θα ενδιαφερθεί να διαφημιστεί στο blog σου. Ο λόγος; Δεν έχεις ένα στάνταρ κοινό που θα ενδιαφερόταν να αγοράσει το τάδε παιχνίδι για τα παιδιά του. Αντιθέτως, το κοινό σου είναι μπερδεμένο και δεν έχει ένα κοινό ενδιαφέρον.

Τα πιο επιτυχημένα blogs συνήθως στοχεύουν το πολύ σε δύο διαφορετικές θεματολογίες οι οποίες παρόλο που είναι διαφορετικές, συνδέονται μεταξύ τους. Έτσι, τα brands γνωρίζουν πως το κοινό αυτών των blogs ενδιαφέρεται για συγκεκριμένα πράγματα – όπως για παιχνίδια μικρών παιδιών.

Η σελίδα ‘Σχετικά’ δεν περιλαμβάνει αρκετές πληροφορίες

Από πληροφορίες ως το πως να επικοινωνήσουν μαζί σου μέσω της φόρμας επικοινωνίας που παρέχεις αλλά και μέσω των κοινωνικών δικτύων, μέχρι και στατιστικά του blog σου με τα μηνιαία page views, ένα brand θα χρειαστεί αρκετές πληροφορίες για το blog σου προτού προχωρήσει σε μια συνεργασία μαζί σου.

Για να φανταστείς, γνωρίζω brands που στοχεύουν σε bloggers με παιδιά και έχουν αποφύγει να επικοινωνήσουν με bloggers μόνο και μόνο επειδή στην ‘Σχετικά’ σελίδα τους δεν ανέφεραν την ηλικία των παιδιών τους. Ακριβώς, καλά άκουσες! Με το να σημειώσεις την ηλικία των παιδιών σου, τα brands καταλαβαίνουν κατευθείαν και για τι ηλικίες παιδιών γράφεις τις περισσότερες φορές. Το γνωστό “target age range” με άλλα λόγια.

Θα πρέπει επίσης να συμπληρώσεις την τοποθεσία στην οποία βρίσκεσαι (και όχι, δεν εννοώ να βάλεις την διεύθυνση του σπιτιού σου), όπως πόλη και χώρα. Κάποια brands θα χρειαστούν αυτές τις πληροφορίες γιατί αν δουν πως βρίσκεσαι στην ίδια πόλη που είναι η βάση τους, ίσως σε προσκαλέσουν στα γραφεία τους.

Δώσε προσοχή στα e-mails σου

Κάθε blog πρέπει να έχει τα δικά του επαγγελματικά e-mails τα οποία τελειώνουν με το domain name. Για παράδειγμα, πρέπει να έχεις ένα στάνταρ e-mail για το blog σου (συνήθως το [email protected]), ένα για κάθε αρθρογράφο, ένα για tips και ένα για τα brands.

Παραδείγματα e-mails:

  • [email protected] – Το βασικό e-mail κάθε ιστοσελίδας και blog
  • [email protected] – Το βασικό e-mail για να σου στέλνουν συμβουλές
  • [email protected] – Το βασικό e-mail του αρθρογράφου
  • [email protected] – Το βασικό e-mail για να διαφημίσουν το blog σου ή εσένα
  • [email protected] – Το βασικό e-mail για τα brands και όσους ενδιαφέρονται να διαφημιστούν στο blog σου

Τώρα θα ξύνεις το κεφάλι σου και θα αναρωτιέσαι μα γιατί στο καλό να έχεις τόσα πολλά e-mails και όχι μόνο ένα βασικό. Δεν έχεις άδικο αν αναρωτιέσαι, αλλά τα μεγαλύτερα blogs σε παγκόσμιο επίπεδο, λειτουργούν με αυτόν το τρόπο. Για να κάνεις τη διαχείριση των e-mails σου πιο εύκολη και αποτελεσματική, μπορείς να χρησιμοποιήσεις προγράμματα όπως το Outlook και το Thunderbird για να συνδέσεις όλους τους λογαριασμούς σου σε έναν e-mail client.

Θα πρέπει επίσης να τα έχεις όλα καθαρογραμμένα στην σελίδα της επικοινωνίας και όχι να παρέχεις μόνο μια φόρμα επικοινωνίας. Για τα μικρά brands είναι εύκολο να συμπληρώσουν μια φόρμα επικοινωνίας και να στείλουν ένα e-mail για να κλείσουν μια διαφημιστική καμπάνια. Για τα μεγάλα brands, από την άλλη πλευρά, που στέλνουν εκατοντάδες e-mails, προτιμούν να κρατάνε τα e-mails σε λίστες που έχουν δημιουργήσει και όχι να θυμούνται αν συμπλήρωσαν μια φόρμα.

Πόσο καλό είναι το media kit που παρέχεις στα brands;

9 λόγοι που έχεις μικρό e-mail open rate

Αν είσαι ένας από τους εκατομμύρια bloggers που γράφουν την κλασική φράση “Επικοινωνήστε μαζί μου για να σας στείλω το media kit” έχασες τη μπάλα. Ένα brand θέλει να βρει όλες τις πληροφορίες για το blog σου γρήγορα και εύκολα, εναλλακτικά απλά θα προχωρήσει σε πιο γνωστά blogs.

Μέσα στη σελίδα της επικοινωνίας πρόσθεσε και ένα .PDF αρχείο με το Media Kit σου ώστε να μπορέσουν να το κατεβάσουν κατευθείαν χωρίς να έρθουν πρώτα σε επικοινωνία μαζί σου. Μέσα στο Media Kit αρχείο μην γράφεις μόνο τα στατιστικά του blog σου, αλλά και με ποιους τρόπους μπορούν να διαφημιστούν ή να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Σε τι κοινό στοχεύεις, ποια είναι η κύρια θεματολογία σου, πόσο μεγάλο είναι το engagement των χρηστών σου και πάει λέγοντας.

Για να κάνεις ακόμα πιο ενδιαφέρον το media kit σου, πρόσθεσε επίσης και όλα τα brands με τα οποία συνεργάστηκες στο παρελθόν. Μην ξεχάσεις να αναφέρεις μεγάλα blogs που μπορεί να φιλοξένησαν άρθρα σου ή να σε πρότειναν ως blogger, ή ακόμα και συνεντεύξεις που μπορεί να σε πήραν. Επιπλέον bonus για έναν blogger είναι ένα δυνατό newsletter.

Ο σχεδιασμός του blog σου δεν είναι επαγγελματικός

3 Column Grid και Shuffle Grid σχεδιασμοί

Μπορεί να γράφεις υψηλής ποιότητας περιεχόμενο, αλλά μέσα σε μόλις μερικά δευτερόλεπτα που θα κοιτάξει ένα brand το blog σου – προτού καν διαβάσει έστω και μια λέξη από αυτά που γράφεις – θα λάβει και τη πρώτη εντύπωση. Σιγουρέψου πως θα είναι καλή!

Το blog σου θα πρέπει να έχει επαγγελματικό σχεδιασμό, να είναι εύκολο να περιηγηθεί κάποιος σε αυτό, να είναι mobile-friendly (επιπλέον συν αν έχει και AMP σελίδες) και όσο πιο γρήγορο γίνεται.

Δεν είναι δύσκολο να φτιάξεις ένα blog με επαγγελματικό σχεδιασμό άλλωστε. Στις εποχές που ζούμε, ο καθένας μπορεί να σερφάρει το ThemeForest και να αγοράσει μέσα σε δευτερόλεπτα ένα επαγγελματικό theme για το blog του.

Το μεγάλο πρόβλημα με τις φωτογραφίες

Blogging ή Vlogging; Τι να προτιμήσεις και γιατί

Here’s the thing, που λένε και οι Αμερικανοί, αν οι φωτογραφίες του blog σου δεν είναι υψηλής ανάλυσης, δεν είναι δικές σου και δεν χρησιμοποιείς stock φωτογραφίες, τότε έχεις πρόβλημα.

Αν δεν έχεις μια καλή φωτογραφική μηχανή για να βγάζεις φωτογραφίες και το κινητό σου δεν σου παρέχει τα αποτελέσματα που ζητάς, τότε σιγουρέψου πως χρησιμοποιείς stock φωτογραφίες.

Διάβασε: Φωτογραφίες για το blog – Που να τις βρεις και πως να τις επεξεργαστείς

Προσωπικά, χρησιμοποιώ DSLR κάμερα για να τραβάω τις φωτογραφίες στο blog μου. Αλλά όταν δεν έχω βγάλει μια δικιά μου για ένα θέμα, τότε χρησιμοποιώ υψηλής ανάλυσης stock φωτογραφίες ή φτιάχνω δικές μου μέσω προγραμμάτων.

Δεν έχεις custom domain name

Γιατί ΔΕΝ πρέπει να χρησιμοποιήσεις το .CO domain

Αν χρησιμοποιείς subdomain το οποίο τελειώνει σε .blogspot, .wordpress, .typepad, .weebly και πάει λέγοντας, τότε σου προτείνω να κάνεις τον κόπο και να αγοράσεις ένα δικό σου. Αυτός φυσικά δεν είναι λόγος για να σταματήσει ένα brand απ’ το να διαφημιστεί στο blog σου, αλλά αν έχω μάθει κάτι όλα αυτά τα χρόνια είναι πως τα brands κοιτάνε και τις πιο μικρές λεπτομέρειες.

Αν ένα brand ενδιαφέρεται να προωθήσει ένα προϊόν στο blog σου το οποίο θα πρέπει να αξιολογήσεις, τότε το SEO παίζει σημαντικό ρόλο γι ‘αυτούς. Αν το blog σου βρίσκεται σε subdomain ή σε πλατφόρμες όπως το Blogger, τότε απευθείας προχωράνε σε άλλον blogger.

Φυσικά, μπορεί να τρέχουν μια διαφημιστική καμπάνια για διαφορετικό λόγο, όπως για την εμφάνιση του ονόματος τους. Σε μια τέτοια περίπτωση, παίζει μεγαλύτερο ρόλο το κοινό που έχεις στα κοινωνικά δίκτυα και στο newsletter σου. Παρόλα αυτά, όταν έχεις το δικό σου domain name δείχνεις πιο επαγγελματίας.

Έχεις πολύ brand content

Inkstory - Accelerated Mobile Pages (AMP)

Μπορεί να σου φανεί παράξενος ο συγκεκριμένος λόγος – δεν είναι καλό να συνεργάζομαι με πολλά brands; – αλλά επίτρεψε μου να σου εξηγήσω.

Τα brands κοιτάνε πάντα για τους καλύτερους bloggers για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Αυτοί οι bloggers είναι αυτοί που αγαπούν να γράφουν για τη θεματολογία τους. Αν τα άρθρα σου φαίνεται πως τα γράφεις περισσότερο για να διαφημίσεις brands και να πληρωθείς ή για να σου στείλουν δωρεάν ένα προϊόν, τότε αυτό μπορεί να δείξει στα brands πως το πάθος σου για το γράψιμο δεν είναι τόσο αυθεντικό.

Φυσικά, αυτό έχει να κάνει αποκλειστικά με εσένα και τις συμφωνίες που κλείνεις με κάθε brand. Απλά έχε κατά νου πως είναι καλύτερο να παρέχεις περισσότερο ποιοτικό περιεχόμενο και λιγότερο να προωθείς προϊόντα και να διαφημίζεις brands. Είναι καλό να αναφέρεις σε ένα brand πως έχεις συνεργαστεί και με άλλα, αλλά το blog σου θα πρέπει να παραμένει ποιοτικό.

Δεν απάντησες σε προηγούμενο e-mail

Είναι αυτονόητο ότι εάν ένα brand επικοινωνήσει μαζί σου για μια πιθανή διαφημιστική συνεργασία και δεν τους απαντήσεις ποτέ, οι πιθανότητες για να ξανά επικοινωνήσουν μαζί σου είναι μικρές. Αυτό σημαίνει πως αν ένα brand σκόπευε να κλείσει αρκετές διαφημιστικές καμπάνιες με το blog σου, πάνε όλες χαμένες.

Αν σου προσφέρεται μια διαφημιστική ευκαιρία η οποία πολύ απλά δεν είναι για εσένα ή το blog σου, χρειάζονται μόλις μερικά δευτερόλεπτα για να τους απαντήσεις με μια ευγενική απόρριψη. Αν ένας PR από ένα brand σου έχει στείλει αρκετές φορές μηνύματα με διαφημιστικές ευκαιρίες και τις έχεις απορρίψει όλες, τότε το πιο πιθανό είναι πως από κάποια στιγμή και μετά θα σταματήσει να επικοινωνεί μαζί σου.

Απλά δεν είναι η κατάλληλη στιγμή

giphy

Κάποιες φορές μπορεί ένα brand και το blog σου να ταιριάξουν τόσο πολύ μεταξύ τους, που να δημιουργήσετε μια ισχυρή σχέση. Μην υποθέτεις πως επειδή μια διαφημιστική καμπάνια ή ένα e-mail που έστειλες σε ένα brand δεν πήγε έτσι όπως το ήθελες, δεν θα συνεργαστείτε ποτέ μελλοντικά.

Κάποιες φορές στέλνεις σε στιγμές όπου το συγκεκριμένο brand έχει ξοδέψει το budget του σε διαφημιστικές καμπάνιες και προς το παρόν δεν ενδιαφέρεται να διαφημιστεί πουθενά άλλου. Μπορεί επίσης να σκέφτονται πως το blog σου θα λειτουργήσει καλύτερα με μια μελλοντική διαφημιστική καμπάνια που σχεδιάζουν να κάνουν. Όπως και να ‘χει, ότι απάντηση κι αν πάρεις, έχε κατά νου πως το μέλλον επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις.

Με τα πολλά και με τα λίγα..

Ξεκίνα διορθώνοντας όλα τα λάθη που μπορεί να υπάρχουν στο blog σου και ανανέωσε όλες τις σελίδες σου με περισσότερες πληροφορίες. Δημιούργησε ένα αναλυτικό και επαγγελματικό media kit και φρόντισε πως ο σχεδιασμός του blog σου δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα ανταγωνιστικά blogs. Σιγουρέψου επίσης πως έχεις το δικό σου domain, πως δημοσιεύεις συνεχώς ποιοτικό περιεχόμενο και εστιάζεις σε μια ή δύο το πολύ θεματολογίες.

Τέλος, μην ξεχνάς πως είσαι blogger κι αν είσαι ευχαριστημένος με το blog σου και τη δουλειά που κάνεις, μπορείς πάντα να γίνεις εσύ ο κυνηγός και να ξεκινήσεις να επικοινωνείς ο ίδιος σου με διάφορα brands που ανήκουν στη θεματολογία σου.

Αφότου διάβασες αυτό το άρθρο, έχεις σκοπό να κάνεις αλλαγές στο blog σου; Κι αν ναι, ποιες πιστεύεις ότι είναι αυτές; Μήπως έχεις να παρέχεις συμβουλές; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

5 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
5 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;