Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024

Το περιεχόμενο δεν είναι ο βασιλιάς

Share

Επί τα χρόνια άκουσα πάρα πολλές συζητήσεις στη μπλογκόσφαιρα για το τι είναι ο ‘βασιλιάς’. Το ‘blogging είναι ο βασιλιάς’, έλεγαν για περίπου μια δεκαετία οι περισσότεροι άνθρωποι. Στη συνέχεια, και για αρκετά ακόμη χρόνια το πιο δημοφιλή ήταν το περιεχόμενο. ‘Το περιεχόμενο είναι βασιλιάς’, έλεγαν έως ότου για ένα μικρό χρονικό διάστημα άλλαξε σε ‘Η κοινότητα είναι ο βασιλιάς’.

‘Το Twitter είναι ο βασιλιάς’ είναι κάτι που άκουγα κυρίως από Αμερικανούς και Άγγλους bloggers (καθώς άφηναν τα blogs τους και μεταφερόντουσαν στο Twitter). Για να μην τα πολυλογώ, στη συνέχεια τη βασιλική θέση πήρε το Facebook, το Instagram, το Pinterest και πάει λέγοντας. Φαίνεται πως κάθε μέρα υπάρχει και ένας καινούργιος βασιλιάς.. Τα Infographics, το podcasting, τα hangouts, τα κοινωνικά δίκτυα, τα webinars, οι εφαρμογές, ότι θες! Όλες οι διαφωνίες για το ποιος πραγματικά είναι ο βασιλιάς είναι καλές… αλλά κατά τη γνώμη χάνουν το νόημα. Για την ακρίβεια, μέσα από όλες αυτές τις διαφωνίες εγώ σκέφτομαι κάτι διαφορετικό.

Η χρησιμότητα είναι ο βασιλιάς

Το να δημιουργείς περιεχόμενο είναι ένας τρόπος χρησιμότητας. Το να δημιουργήσεις μια κοινότητα είναι ένας άλλος τρόπος. Το Twitter, το Facebook, το Instagram, το Pinterest, το LinkedIn, το Google+ και όλα τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα είναι κι αυτά ένας τρόπος χρησιμότητας. Το ίδιο ισχύει και για τα infographics, τα βίντεο, τα podcasts και οτιδήποτε άλλο μπορείς να δημιουργήσεις για την επιτυχία του blog σου.

Τα τελευταία εφτά χρόνια που μπλογκάρω είδα πάρα πολλές υπηρεσίες να έρχονται και να φεύγουν. Υπήρξαν πάρα πολλά cool πράγματα που μπορούσες να κάνεις αλλά ξαφνικά έκλεισαν. Ποιος μπορεί να σου εγγυηθεί ότι γράφοντας όλα τα άρθρα σου στο Medium θα μείνουν για πάντα εκεί και η υπηρεσία δεν θα κλείσει; Ποιος μπορεί να σου εγγυηθεί ότι το Facebook θα παραμείνει ανοιχτό τα επόμενα 10 χρόνια που θα μπλογκάρεις;

Η απάντηση είναι, ‘κανένας’ – και που ξες, ίσως μια μέρα δούμε και το ίδιο το blogging να εξαφανίζεται (παρόλο που δεν βλέπω κάτι τέτοιο να συμβαίνει σύντομα).

Η ‘χρησιμότητα’ είναι μια στρατηγική η οποία δεν πρόκειται να πεθάνει ποτέ κατά τη διάρκεια της δημιουργίας μιας δουλειάς / start-up εταιρείας (online ή offline).

Πως να γίνω χρήσιμος;

Οπότε, πως μπορούμε να γίνουμε χρήσιμοι ως bloggers ή online επιχειρηματίες; Σε γενικές γραμμές, θα πρέπει να καταλάβεις και να κατανοήσεις τις ανάγκες των ανθρώπων. Στη συνέχεια, ανάλογα με αυτές, δημιουργείς περιεχόμενο, κοινότητες, συνδέεσαι με άλλους ανθρώπους μέσω των κοινωνικών δικτύων και χρησιμοποιείς οτιδήποτε βρίσκεται στη διάθεση σου για να λύσεις προβλήματα και να βοηθήσεις όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες γίνεται.

Για παράδειγμα, με το Inkstory έχω ως σκοπό να βοηθήσω έναν αρχάριο χρήστη να ξεκινήσει να γράφει και να ανοίξει το πρώτο του blog. Στοχεύω επίσης και στους επαγγελματίες bloggers και τους online επιχειρηματίες να κάνουν καλύτερη δουλειά. Μου αρέσει επίσης να εμπνέω κόσμο μέσα από δικές μου εμπειρίες. Άρα, για εμένα το να βοηθήσω κάποιον να ανοίξει ένα blog, να γίνει καλύτερος αρθρογράφος, να βρει λύσεις πάνω στο blogging και να εμπνευστεί από τα άρθρα μου είναι ο κύριος στόχος μου.

Κάτι το οποίο ρωτάω σχεδόν σε καθημερινή βάση στον εαυτό μου: ‘είναι το blog μου χρήσιμο;’ Αυτό είναι κάτι που πρέπει να ρωτάς κι εσύ στον δικό σου εαυτό καθώς αξιολογήσεις τη δουλειά που έχεις κάνει μέχρι τώρα. Ήρθε ο καιρός να ξανά σκεφτείς το πως λειτουργείς ως blogger ή online επιχειρηματίας. Refocus που λένε και οι Αμερικάνοι.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

10 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
10 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;