Κυριακή, 10 Νοεμβρίου, 2024

Τι να κάνεις όταν το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο

Share

Το μόνο σίγουρο είναι πως όταν το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο, τα πράγματα ξεκινάν να παίρνουν διαφορετική στροφή προς το χειρότερο. Είναι τρομακτικό, αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Όλες οι ώρες που έγραφες άρθρα, που έστελνες emails στους subscribers που μάζεψες με τόσο κόπο, όλες οι γνώσεις που ανέπτυξες από ατελείωτες ώρες διαβάσματος, απλά για να δεις το blog σου να χάνει όλο και περισσότερο κόσμο. Οπότε, τι κάνεις;

Καλώς ή κακώς, αυτή η άκρως τρομακτική εμπειρία συχνά φτάνει στην πόρτα των περισσότερων bloggers. Μπορεί να υπάρχει κάποιο θέμα με την Google, να έχασες αρκετούς subscribers ή ακόμα και να υπήρξε κάποιο πέναλτι, αλλά πως καταλαβαίνεις τι πραγματικά φταίει και πέφτει το blog σου;

Σε αυτό το άρθρο, θα δούμε κάθε πιθανό σενάριο που μπορεί να επηρεάζει αρνητικά την κίνηση του blog σου, καθώς επίσης και τι κινήσεις μπορείς να κάνεις για να επαναφέρεις τα πράγματα.

Πως καταλαβαίνεις ότι το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο;

Τι να κάνεις όταν το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο
Το ύφος μου στις αρχές, όταν έψαχνα να δω γιατί έπεφτε ο κόσμος στο blog μου. / Image Credits: Alex Harvey στο Unsplash

Όπως και όταν είσαι άρρωστος, έτσι και το blog σου θα εμφανίσει κάποια “συμπτώματα” τα οποία μπορείς να παρακολουθείς για να καταλαβαίνει πως αρχίζει να χάνει κόσμο, ή έχει ήδη χάσει αρκετή κίνηση.

Τώρα που θα μου πεις, “Ναι, γιατρέ μου, ξέρω ότι χάνει κίνηση, αλλιώς δεν θα διάβαζα το άρθρο σου, τι μπορώ να κάνω τώρα για να το επαναφέρω;”

Όπα, όπα, περίμενε ένα λεπτάκι προτού ξεκινήσεις να διανύεις όλες τις επικεφαλίδες ψάχνοντας πως να επαναφέρεις την κίνηση του blog σου. Όποιος βιάζεται, σκοντάφτει, οπότε πάμε ένα βήμα κάθε φορά.

Είναι πολύ πιο εύκολο να “φροντίσεις” ένα blog όταν είναι “άρρωστο” παρά να προσπαθήσεις να το επαναφέρεις πίσω στη ζωή όταν είναι εντελώς “νεκρό”. Οπότε, πάμε να δούμε ποια είναι τα πιο συχνά πράγματα που επηρεάζουν αρνητικά την κίνηση του blog σου.

  • Μεγάλη πτώση στην μηνιαία κίνηση από τις μηχανές αναζήτησης.
  • Μεγάλη πτώση στην αλληλεπίδραση (engagement) των χρηστών από τα κοινωνικά δίκτυα (άρα, πτώση).
  • Αρνητικά open rates από τους subscribers του email σου (άρα, πτώση).

Βλέπεις κάποιο από τα παραπάνω; Αν όχι, τότε το blog σου δεν έχει πρόβλημα. Αν ναι, τότε υπάρχει πρόβλημα. Αλλά ας τα δούμε όλα αναλυτικότερα, καθώς επίσης και πως μπορείς να σιγουρευτείς πως φταίει ένα από τα παραπάνω.

Πως να σιγουρευτείς ότι το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο

Οκ, είδαμε παραπάνω τι μπορεί να φταίει, πάμε τώρα να δούμε πως μπορείς όντως να σιγουρευτείς και με σιγουριά να πεις πως ένα από τα παραπάνω είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το blog σου. Άλλωστε, αν ήσουν άρρωστος και πήγαινες σε έναν γιατρό και σου έλεγε να πάρεις μια αντιβίωση χωρίς να κοιτάξει πρώτα τα συμπτώματα σου, θα την έπαιρνες; Έτσι και με το blog σου, δεν πρέπει να ξεκινήσεις να κάνεις αλλαγές στην τύχη μπας και ξανά ανέβει η κίνηση του, αλλά να σιγουρευτείς ποιο είναι το πρόβλημα ώστε να μπορέσεις με σιγουριά να το φτιάξεις.

1. Ξεκινά με το Google Analytics

Πως να περάσεις το Google Analytics στο WordPress

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να κοιτάξεις προσεκτικά το Google Analytics. Μέσα από την υπηρεσία θα είσαι σε θέση να δεις που υπάρχει πρόβλημα και από που χάνεις κίνηση. Ως εκ τούτου, θα χρειαστεί να κάνεις μια σύγκριση του τελευταίου μήνα με τους προηγούμενους μήνες, σημειώνοντας τα παρακάτω:

  • Την μηνιαία κίνηση κάθε μήνα (γενικά)
  • Την μηνιαία κίνηση κάθε μήνα (κοινωνικά δίκτυα)
  • Την μηνιαία κίνηση κάθε μήνα (μηχανές αναζήτησης)
  • Την μηνιαία κίνηση κάθε μήνα (από άλλες ιστοσελίδες / referral)

Μόλις ελέγξεις και σημειώσεις τα στατιστικά, κατευθείαν θα είσαι σε θέση να δεις γιατί έπεσε η κίνηση του blog σου.

Κοινωνικά δίκτυα: Αν το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο επειδή έπεσε η κίνηση από τα κοινωνικά δίκτυα, τότε μπορώ να σου πω με σιγουριά πως αυτό συμβαίνει αρκετά συχνά, αλλά κυρίως σε blogs τα οποία εστιάζουν αποκλειστικά στα κοινωνικά δίκτυα. Αυτό είναι ίσως ένα από τα μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι περισσότεροι bloggers, άλλωστε, καθώς εστιάζουν τόσο πολύ στα κοινωνικά δίκτυα, που ξεχνούν πόσο αναξιόπιστα είναι.

Λύση: Ξεκινά να εστιάζεις περισσότερο στην organic κίνηση, δηλαδή σε αυτή που λαμβάνεις από τις μηχανές αναζήτησης, παρά στα κοινωνικά δίκτυα. Οι περισσότεροι bloggers δεν αντιλαμβάνονται πως όσο δεν ασχολείσαι και δεν εστιάζεις με το SEO, δεν υπάρχει περίπτωση να πετύχεις, και αν το κάνεις, δεν θα διαρκέσει.

Μηχανές αναζήτησης: Αν το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο από τις μηχανές αναζήτησης, τότε υπάρχει – πιθανώς – τεράστιο πρόβλημα. Η Google, η Bing και κάθε άλλη μηχανή αναζήτησης, δεν ρίχνει έτσι απλά ένα blog, εκτός αν υπάρχει πρόβλημα με το περιεχόμενο του, ή με τον σχεδιασμό του.

Λύση: Θα πρέπει να δεις μέσα από το Google Analytics ποια άρθρα σου έπεσαν αρκετά και αν τα καινούργια που έχεις γράψει εμφανίζονται στα αποτελέσματα και έχουν κλικ. Αν δεν έχουν, αυτό σημαίνει πως είτε δεν γράφεις βελτιστοποιημένα άρθρα για τις μηχανές αναζήτησης, είτε υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τον σχεδιασμό του blog σου (δεν είναι mobile-friendly, δεν έχει AMP τεχνολογία, δεν είναι αρκετά γρήγορο και πάει λέγοντας), είτε έφαγες πέναλτι (το τελευταίο θα το καταλάβεις αν γράψεις το domain name σου στις μηχανές αναζήτησης και δεν το εμφανίζει πουθενά).

Ένα βίντεο που θα σε βοηθήσει να γράφεις καλύτερα και πιο βελτιστοποιημένα άρθρα.

Βοηθητικά άρθρα:

Referral: Η referral κίνηση είναι αυτή που παίρνεις από άλλα blogs. Όταν ένα blog δηλαδή έχει συνδέσμους προς το δικό σου blog, ή έχει προσθέσει κάποιο banner. Η referral κίνηση είναι φυσικά αναξιόπιστη καθώς αν ένα blog που σε προωθεί πέσει, τότε θα πέσεις και εσύ μαζί του. Ως εκ τούτου, εστιάζεις πάντα στα backlinks και ποτέ στην referral κίνηση, καθώς το ένα σου αυξάνει το SEO, ενώ το άλλο μια σε ανεβάζει και μια σε ρίχνει.

Λύση: Από το Google Analytics θα είσαι σε θέση να δεις από ποια ιστοσελίδα έπεσε αρκετά η κίνηση που λάμβανες. Τι περισσότερο μπορείς να κάνεις; Τίποτα. Θα μπορούσες να επικοινωνήσεις με τον blogger και να τον ρωτήσεις τι γίνεται, αλλά αυτό ήταν ένα χτύπημα για να “ξυπνήσεις” και να ξεκινήσεις να εστιάζεις και σε άλλους παράγοντες για να αυξήσεις την κίνηση του blog σου.

2. Έλεγξε το Google Search Console

Μέσα από το Google Search Console αλλά και από το Bing Webmaster Tools θα έχεις την δυνατότητα να ελέγξεις αν το blog σου χάνει κόσμο από τις μηχανές αναζήτησης. Φυσικά, αυτό θα το καταλάβεις εύκολα και από το Google Analytics, αλλά με αυτά τα εργαλεία θα είσαι σε θέση να δεις ποιες λέξεις κλειδιά σου τα πάνε καλά και ποιες όχι. Θα μπορέσεις εύκολα να καταλάβεις επίσης ποιες λέξεις κλειδιά του blog σου είναι οι ισχυρότερες και ποιες δεν λαμβάνουν καθόλου κλικ.

Διάβασε επίσης: Google Search Console – Τι είναι και πως θα σου καλυτερεύσει το SEO

Και τα δύο εργαλεία είναι πανίσχυρα και θα σου δώσουν insights για το τι συμβαίνει με το blog σου στα αποτελέσματα αναζήτησης. Όλοι τα χρησιμοποιούμε και το ίδιο θα έπρεπε να κάνεις και εσύ – εφόσον, φυσικά, έχεις συνδέσει το blog σου στο Google Search Console και στο Bing Webmaster Tools.

Στη σελίδα “Performance” στο Google Search Console θα έχεις επίσης την δυνατότητα να δεις το average position. Το average position είναι ουσιαστικά η θέσεις των άρθρων σου στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μπορείς να μετρήσεις του τελευταίους μήνες και να δεις αν έχει αυξηθεί ή αν έχει πέσει. Όταν αυξάνεται, σημαίνει πως τα άρθρα σου εμφανίζονται σε υψηλότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, ενώ όταν πέφτει, σημαίνει πως τα άρθρα σου έχουν πέσει και μπορεί να εμφανίζονται στην δεύτερη, τρίτη, τέταρτη σελίδα και πάει λέγοντας.

Google Search Console - Average Position - Τι να κάνεις όταν το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο

Όπως μπορείς να δεις από την παραπάνω φωτογραφία, υπήρχαν ορισμένες φορές που τα άρθρα μου έπεσαν σε θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, αλλά σε γενικές γραμμές, παραμένουν σταθερά στις κανονικές τους θέσεις. Όταν έλεγξα ποια ήταν αυτά τα άρθρα, είδα κυρίως πως τα άρθρα που έπεσαν ήταν τα λιγότερο δημοφιλής και αυτά που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση από τους περισσότερους ανθρώπους, ή αυτά που εστιάζουν σε πιο ειδικευμένα και τεχνικά πράγματα.

Παρόλα αυτά, αν βλέπεις την γραμμή να πηγαίνει προς τα κάτω, αυτό σημαίνει πως υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το SEO του blog σου ή των άρθρων σου, κάτι το οποίο θα πρέπει να διορθώσεις το συντομότερο, εναλλακτικά η γραμμή θα συνεχίζει να κατεβαίνει προς τα κάτω.

Μέσα από το Google Search Console και το Bing Webmaster Tools θα έχεις επίσης την δυνατότητα να δεις αν υπάρχουν σφάλματα με την ιστοσελίδα σου. Τα σφάλματα, εκτός από μερικά τα οποία όλοι οι προγραμματιστές θεωρούμε ανούσια, όπως το σφάλμα που αναφέρει πως στα κινητά τα κουμπιά ή τα γράμματα είναι πολύ μικρά ενώ δεν είναι, είναι σημαντικά και συχνά επηρεάζουν αρνητικά το SEO του blog σου. Θα πρέπει να δεις ποια είναι αυτά τα σφάλματα και αν δεν καταλαβαίνεις κάποιο, γράψε το στα σχόλια στο τέλος του άρθρου και θα σε βοηθήσω να καταλάβεις τι είναι, αν επηρεάζει αρνητικά το blog σου και πως να το διορθώσεις.

3. Έλεγξε τις εγγραφές, τα open και opt-out rates του newsletter σου

Newsletter υπηρεσίες για την email marketing στρατηγική σου

Αν βλέπεις πως το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα από τις μηχανές αναζήτησης και τα κοινωνικά δίκτυα, τότε έλεγξε το newsletter σου. Υπάρχει μεγάλη περίπτωση να χάνεις κλικ από τους subscribers σου και να μην υπάρχει κάποιο πρόβλημα με το blog σου.

Βοηθητικά άρθρα:

Αν τα emails που στέλνεις έχουν χαμηλά open rates, αυτό σημαίνει πως αρκετοί από τους subscribers σου ούτε τα ανοίγουν, ούτε τα διαβάζουν, αλλά ούτε και κλικάρουν για να επισκεφτούν το blog σου. Βέβαια, αν ένα email που έστειλες τον περασμένο μήνα είχε 82% open rate, ενώ αυτό που έστειλες αυτόν τον μήνα έχει μόλις 42% open rate, ίσως είναι νορμάλ αυτοί οι αριθμοί επειδή δεν πέρασαν ακόμα αρκετές ημέρες για να τα δουν και να τα ανοίξουν οι περισσότεροι (λόγο δουλειάς ή έλλειψη χρόνου). Παρόλα αυτά, αν έχουν περάσει αρκετές ημέρες και βλέπεις πως το open rate παραμένει χαμηλό στα emails που στέλνεις, τότε κατά πάσα πιθανότητα υπάρχει κάποιο πρόβλημα.

Το πρόβλημα δυστυχώς με τα emails είναι πως δεν μπορείς να καταλάβεις εύκολα γιατί δεν τα ανοίγουν οι περισσότεροι subscribers σου. Ένας καλός λόγος, ωστόσο, είναι αν έχεις μαζέψει τους subscribers από διαγωνισμούς. Οι διαγωνισμοί είναι ο πιο αναξιόπιστος τρόπος για να μαζεύεις περισσότερους subscribers καθώς εγγράφονται αποκλειστικά για τον διαγωνισμό και μήπως νικήσουν, παρά για τα άρθρα που γράφεις. Ως εκ τούτου, αυτοί οι subscribers είναι παντελώς ανούσιοι και αν δεις ότι δεν ανοίγουν ποτέ τα emails σου, απλά διέγραψε τους.

Μπορείς επίσης να δημιουργήσεις μια ψηφοφορία ή ένα έγγραφο με ερωτήσεις και απαντήσεις μέσα από τα Google Έγγραφα και να ζητήσεις να απαντήσουν οι subscribers σου σε ορισμένες ερωτήσεις σου. Μπορείς να τους ρωτήσεις γιατί δεν ανοίγουν τα emails σου, τι θεωρούν πως μπορείς να βελτιώσεις στα emails και το blog σου και πάει λέγοντας. Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να τους προωθήσεις να αλληλεπιδράσουν μαζί σου και να “νιώσουν” πως είναι και αυτοί ένα κομμάτι του blog σου.

Αν το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο από τις μηχανές αναζήτησης και βλέπεις τα άρθρα σου να πέφτουν σε θέσεις, τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Google Trends, ένα “τρελιάρικο” εργαλείο το οποίο σου δίνει την δυνατότητα να παρακολουθείς τα στατιστικά από διαφορετικές λέξεις κλειδιά (keywords).

Όπως μπορείς να δεις από την παρακάτω φωτογραφία, έβαλα δύο λέξεις κλειδιά στο Google Trends, το “Blogging” και το “Blog“, και έθεσα να εμφανιστούν τα στατιστικά τους για τις τελευταίες 90 ημέρες για τα ελληνικά αποτελέσματα.

Αυτά είναι τα στατιστικά από όλες τις φορές που αναζήτησε ο κόσμος την λέξη “Blogging” και “Blog”. Μπορείς να βάλεις και μόνο μια λέξη κλειδί, αλλά προτίμησα να δω πως τα πάνε αυτές οι δύο λέξεις κλειδιά συγκριτικά. Το “Blogging” δεν τα πάει και τόσο καλά, ενώ το “Blog” τα πάει πολύ καλύτερα.

Αυτά τα στατιστικά μου λένε πως στην Ελλάδα, ο κόσμος δεν αναζητάει αρκετά την λέξη κλειδί “Blogging”, αλλά αναζητάει περισσότερο το “Blog”, όπου και εστιάζω με νέα άρθρα σε αυτή την λέξη κλειδί.

Ως εκ τούτου, έλεγξε τις πιο γνωστές λέξεις κλειδιά που έχουν τα πιο δημοφιλή σου άρθρα για να δεις αν έχει πέσει η δημοτικότητα τους στο Google Trends. Αν έχει πέσει, τότε θα χρειαστεί να βρεις νέες λέξεις κλειδιά και να γράψεις νέα άρθρα που έχουν μεγαλύτερη ζήτηση από τον κόσμο και τα οποία φυσικά αφορούν την θεματολογία σου. Στην αρχική σελίδα του Google Trends θα μπορείς να δεις επίσης και τις πιο γνωστές λέξεις κλειδιά, είτε παγκοσμίως, είτε στην Ελλάδα.

Σύνοψη..

Αν βλέπεις πως το blog σου αρχίζει να χάνει κόσμο ή έχει χάσει ήδη αρκετό, τότε οι παραπάνω τρόποι θα σε βοηθήσουν για να καταλάβεις που υπάρχει πρόβλημα. Στη συνέχεια, θα πρέπει να λάβεις άμεσα και τα απαραίτητα μέτρα για να φροντίσεις πως η πτώση θα σταματήσει, επιλύοντας το πρόβλημα, όποιο και αν είναι αυτό.

Εσύ αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα με την κίνηση του blog σου; Έχεις μήπως κάποια απορία ή προβληματισμό; Θα χαρώ να σε βοηθήσω στα σχόλια στο τέλος του άρθρου.

Featured Image Credits: Georgina Vigliecca στο Unsplash

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

4 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
4 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;