Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

9 λόγοι που έχεις μικρό e-mail open rate

Share

Είτε προσπαθείς να δημιουργήσεις ένα e-mail campaign για την επιχείριση σου, είτε για το προσωπικό σου blog, είναι σημαντικό να έχεις υψηλό open rate στα e-mails σου. Εναλλακτικά, κανένας δεν τα διαβάζει και δεν υπάρχει νόημα να τα στέλνεις.

Αρχικά, να εξηγήσω πως τα e-mail open rates αφορούν τα στατιστικά των newsletter σου. Πιο συγκεκριμένα, αναφέρουν πόσοι χρήστες έκαναν κλικ για να διαβάσουν το newsletter σου. Όσο πιο υψηλός είναι ο αριθμός του e-mail open rate σου, τόσο το καλύτερο.

Σε πολλές περιπτώσεις όπου θα συνεργαστείς με διαφημιστικές εταιρείες, θα σου ζητηθεί να τους στείλεις τα στατιστικά από τα newsletters του blog σου. Σε αυτά τα στατιστικά είναι σημαντικό να περιλαμβάνεται το open rate και να είναι όσο το δυνατόν πιο υψηλό γίνεται. Αν το open rate είναι χαμηλό, υπάρχει μεγάλη περίπτωση να χάσεις μια μεγάλη επαγγελματική ευκαιρία.

9 λόγοι για τους οποίους δεν έχεις καλό open rate στα newsletters σου

Γιατί το blog σου χρειάζεται newsletter 2

Είναι σημαντικό οι subscribers του newsletter σου να το ανοίγουν και να κοιτάνε αυτά που τους στέλνεις. Αν είναι λίγοι αυτοί που πραγματικά ενδιαφέρονται, τότε υπάρχει κάποιο πρόβλημα που πρέπει οπωσδήποτε να κοιτάξεις και να διορθώσεις.

Αποτυχημένη αποστολή

Όσο απλό και περίεργο κι αν σου ακούγεται, στη πραγματικότητα υπάρχει μεγάλη περίπτωση να έχεις χαμηλό open rate επειδή το newsletter σου δεν φτάνει σε κάθε subscriber. Σε πολλές υπηρεσίες, θα δεις μέχρι και 20% ποσοστό αποτυχημένων αποστολών.

Να γιατί διέγραψα 2.000 συνδρομητές από το newsletter μου
Εικόνα από: The Culture Trip

Με τα πολλά και με τα λίγα, έλεγξε και σιγουρέψου πως όλα τα e-mails σου φτάνουν στο inbox των subscribers σου. Εκτός όμως από τις αποτυχημένες αποστολές, είναι σημαντικό να ελέγξεις για το αν τα newsletters σου πηγαίνουν στον φάκελο με τα ανεπιθύμητα. Αν τα e-mails σου δεν πάνε στο inbox, τότε το open rate θα είναι χαμηλό.

2. Δεν έχεις καλό τίτλο

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων δεν ανοίγουν ένα newsletter επειδή ο τίτλος τους είναι αδιάφορος ή όχι αρκετά πιασάρικος. Όσο καλό περιεχόμενο κι αν παρέχεις στους subscribers σου, αυτό δεν παύει να σημαίνει πως δεν θα διαγράψουν το newsletter σου με το που το δουν.

Σιγουρέψου πως χρησιμοποιείς πιασάρικους τίτλους και λέξεις που κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Κράτα τους τίτλους σύντομους χωρίς να περνάνε τις 21 λέξεις και θα δεις το open rate σου να εκτοξεύεται.

3. Άγνωστοι subscribers

Αν ο παραλήπτης του newsletter σου δεν έχει ιδέα ποιος είσαι, τότε πως περιμένεις να ανοίξει και να δει το e-mail που του έστειλες; Αυτό το πρόβλημα το αντιμετωπίζουν κυρίως οι bloggers που κερδίζουν subscribers από διαγωνισμούς. Ο χρήστης λαμβάνει μέρος στον διαγωνισμό μόνο για το δώρο και δεν έχει ιδέα ποιος είσαι και για ποια θεματολογία γράφεις στο blog σου.

Διάβασε επίσης: Να γιατί διέγραψα 2.000 συνδρομητές από το newsletter μου

Το 2016 ήταν η χρονιά όπου έγινε το μεγαλύτερο emailing spam που είδαμε ποτέ μας. Ως εκ τούτου, από τότε μέχρι και τώρα ο κόσμος δύσκολα εμπιστεύεται κάποιον και ακόμα πιο δύσκολα ανοίγει ένα newsletter και κλικάρει σε αυτό.

4. Οι subscribers δεν ενδιαφέρονται

Το e-mail marketing είναι 40 φορές πιο αποτελεσματικό για να κερδίζεις νέους πελάτες οι αναγνώστες σε σύγκριση με το Facebook και το Twitter – αλλά μόνο αν οι subscribers σου ανοίγουν και βλέπουν αυτά που τους στέλνεις.

Δώσε μεγάλη προσοχή σε αυτούς που ανοίγουν τα newsletter που τους στέλνεις και σε αυτούς που δεν τα ανοίγουν ποτέ. Αυτοί που δεν άνοιξαν ποτέ κανένα newsletter σου είναι αδιάφοροι και μπορείς να τους διαγράψεις ελεύθερα.

5. Κακοσχεδιασμένα newsletters

Το 51 τοις εκατό των e-mails ανοίγονται και διαβάζονται από mobile συσκευές. Ως εκ τούτου, όσο μεγάλη σημασία παίζει το template του blog σου για το αν είναι mobile-friendly ή όχι, άλλο τόσο μεγάλη σημασία παίζει και ο σχεδιασμός του newsletter σου.

Σιγουρέψου πως έχεις ένα σωστά βελτιστοποιημένο newsletter που εμφανίζεται σωστά τόσο σε κινητά και tablets, όσο και σε υπολογιστές και laptops. Άλλωστε, αν το e-mail σου δεν εμφανίζεται σωστά σε μια mobile συσκευή, πως περιμένεις να έχεις υψηλό open rate όταν ο αναγνώστης σου δεν μπορεί να κλικάρει στους συνδέσμους;

6. Η πρώτη παράγραφος είναι αδιάφορη

Δεν είναι λίγοι οι χρήστες που πρώτα διαβάζουν τον τίτλο ενός e-mail και στη συνέχεια την περιγραφή προτού αποφασίσουν για το αν θα το ανοίξουν ή όχι. Έχοντας έναν πιασάρικο τίτλο και μια ενδιαφέρουσα περιγραφή, βοηθάς το open rate σου να αυξηθεί σημαντικά.

Άλλωστε, το ίδιο ισχύει και για τα άρθρα που γράφεις στο blog σου. Αν το άρθρο δεν έχει ενδιαφέρον τίτλο, περιγραφή και φωτογραφία, θα έχεις και λιγότερα κλικ. Δώσε λοιπόν μεγάλη έμφαση στη πρώτη παράγραφο κάθε newsletter που στέλνεις.

7. Δεν παρέχεις κάτι / Δεν υπάρχει κίνητρο

Αν δεν δώσεις κίνητρο στο περιεχόμενο σου, το open rate σου θα πεθάνει πολύ γρήγορα – ακόμη κι αν είναι υψηλό αυτή τη στιγμή. Οι άνθρωποι χρειάζονται λόγο για να ανοίξουν το newsletter σου και συχνά, όταν παρέχεις κάτι ή τους δίνεις κίνητρο για κάτι, καταφέρνεις να τους κεντρίσεις και το ενδιαφέρον.

Φυσικά, πρέπει να δώσεις και μεγάλη σημασία στο spamming, αφού κάποιες φορές οι προσφορές και τα δώρα θεωρούνται ως spam και έτσι πηγαίνουν στον φάκελο με τα ανεπιθύμητα e-mails.

Το κόλπο εδώ είναι να παρέχεις πάντα κάτι ενδιαφέρον στους αναγνώστες σου. Από προσφορές, δώρα, e-books και πάει λέγοντας, για να βοηθήσεις να αυξηθεί το open rate σου. Σύμφωνα με αναφορές, τα e-mails που παρέχουν κάτι ή δίνουν κίνητρο έχουν μέχρι και 9 τοις εκατό μεγαλύτερο open rate.

8. Η μαγεία της απλότητας

Αν τα e-mails που στέλνεις δεν είναι σωστά οργανωμένα και μορφοποιημένα και οι αναγνώστες σου δυσκολεύονται να βρουν εύκολα και γρήγορα τους κατάλληλους συνδέσμους, το open rate σου θα παραμένει χαμηλό.

Τα πράγματα εδώ είναι πολύ απλά: σχεδίασε ένα newsletter το οποίο έχει φιλικό περιβάλλον, δεν περιλαμβάνει κουραστικά εφέ και γραμματοσειρές και είναι απλό και βελτιστοποιημένο για κάθε συσκευή.

9. Λάθος στιγμή, ώρα, χρονιά..

Το πιστεύεις δε το πιστεύεις, ο χρόνος είναι το παν για να αυξήσεις το open rate των e-mails σου. Ενώ το e-mail είναι ένας καταπληκτικός τρόπος για να κερδίζεις νέο κοινό καθώς μπορείς να το στείλεις παντού και οπουδήποτε την οποιαδήποτε στιγμή, μπορείς επίσης να έχεις χαμηλό open rate επειδή στέλνεις τα newsletters σου τη λάθος χρονική στιγμή.

Δεν έχω ιδέα γιατί, αλλά μπορώ να σου πω με σιγουριά πως την Τρίτη για κάποιο άγνωστο λόγο έχω πάντα το μεγαλύτερο open rate στα newsletters μου. Κοίταξε και ανέλυσε τα στατιστικά σου προσεκτικά και δες ποιες χρονικές στιγμές άνοιξαν περισσότεροι το newsletter σου.

Διάβασε επίσης: Γιατί το blog σου χρειάζεται newsletter (και πως να δημιουργήσεις ένα)

Σημείωση: Υπάρχει και το click rate, αλλά αυτό θα το καλύψω σε επερχόμενο άρθρο. Το click rate αφορά τα κλικ που γίνονται από το newsletter προς το blog σου. Με άλλα λόγια, πόσοι μπήκαν στο blog σου από το newsletter σου.

Τα newsletters και γενικότερα το e-mail campaign είναι ένας καταπληκτικός και ιδιαίτερα αποτελεσματικός τρόπος για να κερδίζεις νέους αναγνώστες και να κλείνεις περισσότερες διαφημιστικές συμφωνίες. Παρόλα αυτά, απαιτεί χρόνο και μεγάλη προσοχή στα στατιστικά, αφού ένα e-mail campaign με μικρό open rate είναι ουσιαστικά άχρηστο – τόσο για εσένα, όσο και για τις διαφημιστικές εταιρείες.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;