Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που θα ήθελα να μου έλεγε κάποιος πριν από έξη χρόνια όταν πρώτο-ξεκίνησα να ασχολούμαι με το blogging. Άνοιξα το συγκεκριμένο blog για ένα και μόνο σκοπό: Να βοηθήσω αρχάριους και επαγγελματίες bloggers να γίνουν ακόμη καλύτεροι σε αυτό που αγαπάνε και κάνουν.
Οι περισσότεροι bloggers κατανοούν τη σημασία του ποιοτικού περιεχομένου. Όταν τα άρθρα σου είναι όλα υψηλής ποιότητας, με το καιρό θα υπάρξουν πολλές ανταμοιβές. Ανάμεσα στα οφέλη της βελτίωσης του περιεχομένου σου είναι ότι μπορείς να δημιουργήσεις ένα ισχυρό αναγνωστικό κοινό το οποίο θα δημοσιεύει σε συχνά χρονικά διαστήματα τα άρθρα σου σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα.
Παρακάτω έχω προσθέσει δώδεκα συμβουλές τις οποίες εύχομαι να μου τις είχε πει κάποιος πριν από έξη χρόνια όταν πρώτο ξεκίνησα το blogging.
Βεβαιώσου πως το περιεχόμενο που γράφεις είναι κάτι για το οποίο έχεις γνώσεις και είσαι παθιασμένος
Οι περισσότεροι επιτυχημένοι bloggers κατανοούν ότι το περιεχόμενο που είναι χρήσιμο και ποιοτικό προσελκύει περισσότερους αναγνώστες. Σκέψου τι είναι αυτό για το οποίο γνωρίζεις πάρα πολλά και είσαι παθιασμένος – μερικά καλά παραδείγματα είναι το μαγείρεμα, η τεχνολογία, τα games και τα παιδιά.
Ότι κι αν επιλέξεις, το πιο πιθανό είναι ότι θα γράφεις μερικά άρθρα κάθε εβδομάδα, οπότε επέλεξε ένα θέμα για το οποίο θα έχεις μπόλικα πράγματα να γράψεις.
Κράτα μια λίστα με ιδέες άρθρων
Κάτι το οποίο κάνω τον τελευταίο έναν χρόνο και με έχει βοηθήσει αρκετά, είναι να έχω μαζί μου ένα μικρό μπλοκάκι τσέπης όπου κι αν πάω στο οποίο γράφω ότι ιδέες για άρθρα έχω ή μου έρθουν στο μυαλό. Υπήρξαν πάρα πολλές καταπληκτικές ιδέες άρθρων που είχα στο μυαλό μου να γράψω, αλλά με τις πολλές υποχρεώσεις αρκετές από αυτές τις ξέχασα. Γράφοντας τες στο μπλοκάκι, σιγουρεύομαι πως δεν ξεχνάω καμία από αυτές.
Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να ξεκινήσει ένας αρχάριος blogger και να καταλάβει με το καιρό, κοιτώντας όλες τις ιδέες που έχει γράψει, τον προορισμό του blog του. Επίσης, μέρες όπου δεν σου έρχεται καμία ιδέα για το τι άρθρο να γράψεις – και πίστεψε με θα είναι πολλές αυτές οι μέρες – με μια γρήγορη ματιά στο μπλοκάκι θα ξεφυλλίζεις τις ιδέες σου και θα επιλέγεις το επόμενο άρθρο σου.
Σκέψου με ποιους τρόπους μπορείς να κάνεις το περιεχόμενο σου μοναδικό.
Το διαδίκτυο είναι τόσο τεράστιο, που είναι εξαιρετικά απίθανο να είσαι ο μοναδικός άνθρωπος που γράφει για ένα συγκεκριμένο θέμα. Μην απογοητεύεσαι όμως, μπορείς πολύ εύκολα να γράψεις ένα σχετικό και πρωτότυπο άρθρο που κανένας άλλος δεν έχει γράψει μέχρι σήμερα.
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να ρίξεις μια ματιά σε άλλα blogs που γράφουν για το ίδιο θέμα που γράφεις κι εσύ. Ανάλυσε τα προσεχτικά και δες τι λάθη κάνουν και τι λείπει από αυτά.
Κάνε τις εξής ερωτήσεις στον εαυτό σου:
- Πως μπορείς να κάνεις το περιεχόμενο σου μοναδικό και πρωτότυπο;
- Τι θα μπορούσε να αποκορυφώσει το blog σου;
Διόρθωνε τα άρθρα σου μια μέρα αργότερα
Ένα από τα κυριότερα πράγματα που πρέπει να κάνει ένας blogger προτού δημοσιεύσει ένα ποιοτικό του άρθρο, είναι να διορθώσει τυχόν λάθη που έκανε όταν το έγραφε. Αρκετοί επιτυχημένοι bloggers όταν τελειώνουν ένα άρθρο, διορθώνουν τα λάθη του και το αφήνουν ως προσχέδιο. Θεωρούν πως όταν τελειώνεις ένα άρθρο, δεν πρέπει να το διορθώσεις εκείνη την στιγμή γιατί οι λέξεις του άρθρου είναι ακόμα φρέσκες στο μυαλό σου. Οπότε επιστρέφουν την επόμενη ημέρα, το ρίχνουν μια ματιά και στη συνέχεια το δημοσιεύουν.
Εστίασε στη πρώτη πρόταση του άρθρου σου
Η πρώτη πρόταση του άρθρου σου είναι εξίσου σημαντική όσο είναι και ο τίτλος που έγραψες. Από αυτή αποφασίζει ένας αναγνώστης για το αν θέλει να συνεχίσει να διαβάζει το υπόλοιπο άρθρο ή όχι. Γράψε κάτι σημαντικό, μια ερώτηση ή κάτι αναπάντεχο. Κράτα τον αναγνώστη σου σε αγωνία για τη συνέχεια του άρθρου.
Ανάπτυξε τη δική σου “φωνή” γραψίματος
Οι επιτυχημένοι bloggers έχουν συχνά ένα συγκεκριμένο στυλ με το οποίο επιλέγουν να γράφουν τα άρθρα τους. Αυτό καθιστά τις θέσεις τους συνεπείς και τους βοηθάει να συνηθίσουν να γράφουν σε συγκεκριμένα blogging στυλ.
Υπάρχουν αρκετά στυλ τα οποία μπορείς να ακολουθήσεις, απλά πρέπει να σκεφτείς πως θέλεις να “ακούγεσαι.” Θέλεις να είσαι σοβαρός; Αστείος; Αμέριμνος; Διάλεξε αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα.
Μείνε στο θέμα
Για να βεβαιωθείς ότι το άρθρο που έγραψες παραμένει εστιασμένο και χρήσιμο προς τους αναγνώστες σου, ξαναδιάβασε τον τίτλο του μόλις ολοκληρώσεις και την τελευταία παράγραφο. Αυτό θα σε βοηθήσει να κάνεις το γράψιμο σου ακόμη πιο επαγγελματικό καθώς και να δημοσιεύσεις πιο εύχρηστες αναρτήσεις.
Ο τίτλος θέλει σκέψη, υπομονή και προσπάθεια
Γενικότερα, οι bloggers που “τρέχουν” πολύ δημοφιλή και επιτυχημένα blogs χρησιμοποιούν ενδιαφέρον και εντυπωσιακούς τίτλους. Ο τίτλος είναι το πρώτο πράγμα που βλέπουν οι αναγνώστες σου και καθορίζει για το αν θα μπουν να διαβάσουν το άρθρο ή όχι. Υπάρχουν πολλοί μέθοδοι για να δημιουργήσεις ένα εντυπωσιακό τίτλο ο οποίος θα κεντρίσει το ενδιαφέρον των αναγνωστών σου, αλλά αυτό θα το δούμε αναλυτικά σε ένα άλλο άρθρο. Μέχρι τότε, μπορείς να γράψεις ένα τίτλο ο οποίος θα προκαλεί “διαμάχη” ή θα καθιστά το άρθρο σου διασκεδαστικό ή τολμηρό. Μπορείς επίσης να κάνεις και μια ερώτηση.
Κάνε τα άρθρα σου “διαχρονικά”
Τα δημοφιλή blogs δημοσιεύουν συχνά άρθρα τα οποία μπορούν να διαβαστούν και να παραμείνουν εξίσου σημαντικά και μετά από αρκετά χρόνια. Τα αποκαλούμενα διαχρονικά άρθρα θα συνεχίζουν να παίρνουν likes, σχόλια και αναδημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα χωρίς να κάνεις απολύτως τίποτα. Επίσης, όταν το κοινό σου μεγαλώσει με τα χρόνια, θα έχεις την ικανότητα να τα αναδημοσιεύσεις ξανά.
Μην πας από τον πληθυντικό στον ενικό
Αυτό είναι πολύ γνωστό λάθος για τους αρχάριους bloggers καθώς σε μια παράγραφο αναφέρονται στον πληθυντικό και στην ακριβώς επόμενη στον ενικό. Δηλαδή, μην πας από το “εμείς” στο “εσύ” και στο “εγώ,” κράτα το απλό και μόλις ολοκληρώσεις το άρθρο σου, τσέκαρε προσεχτικά κάθε παράγραφο για τυχόν λάθη.
Μην γράφεις στο πληθυντικό αν δεν γράφεις για εφημερίδα
Κάποτε έγραφα μόνο στο πληθυντικό, πίστευα πως μόνο έτσι θα με θεωρήσουν σοβαρό οι αναγνώστες μου. Μια μέρα και καθώς παρακολουθούσα ένα hangout με τον Darren Rowse, ο ιδρυτής του ProBlogger ανέφερε πως ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείς να κάνεις για να διαβάζει περισσότερος κόσμος τα άρθρα σου, είναι να τα γράφεις πάντα στον ενικό – εκτός αν γράφεις για εφημερίδα, που στην προκειμένη περίπτωση σε διαβάζουν μεγάλης ηλικίας άνθρωποι.
Απέφυγε τα “χαζούλικα” λαθάκια
Αν και έχω δει πάρα πολλούς ανθρώπους να κάνουν λάθη στα άρθρα τους (συμπεριλαμβανομένου του εαυτού μου), δεν είναι κάτι το οποίο θα με κάνει να σταματήσω να διαβάζω έναν συντάκτη. Αλλά τα πολλά, συνεχόμενα και ίδια λάθη ξεκινάνε κάποια στιγμή να ενοχλούν τους ανθρώπους που τα διαβάζουν. Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να ενεργοποιήσεις το spell checking στον περιηγητή σου.