Πέμπτη, 14 Μαρτίου, 2024

Πως να βρεις χρόνο για το blog σου

Share

Λαμβάνω αρκετά e-mails σε εβδομαδιαία βάση από αναγνώστες να μου αναφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τα blogs τους. Ένα από τα πιο συχνά e-mails που λαμβάνω έρχεται με τίτλο “δεν βρίσκω χρόνο για το blog μου”. Αυτό λοιπόν με παρότρυνε όχι απλά να γράψω το παρόν άρθρο, αλλά και να διαβεβαιωθώ πως είναι και άλλοι αυτοί που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα.

Τον Ιούλιο λοιπόν αποφάσισα πως είχε έρθει η στιγμή να δημοσιεύσω το Facebook γκρουπάκι που είχα δημιουργήσει για τη κοινότητα του Inkstory και η πρώτη ερώτηση που έκανα ήταν για το τι ζορίζει περισσότερο τους αναγνώστες μου στο blogging. Το μεγαλύτερο ποσοστό των [λίγων] ανθρώπων που απάντησαν ανέφεραν πως ζορίζονται να βρουν χρόνο για το blog τους.

Η έλλειψη χρόνου για το blogging είναι ίσως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι bloggers αυτή την στιγμή. Όλοι έχουμε υποχρεώσεις και οι περισσότεροι bloggers που γνωρίζω έχουν οικογένειες και παιδιά, κάτι το οποίο αποτελεί προταιρειότητα και πολλές φορές δυσκολεύονται να βρουν χρόνο μέσα στη μέρα για να γράψουν και να ασχοληθούν με το χόμπι τους ή την – για λίγους – εργασία τους.

Η πραγματική αλήθεια είναι πως είμαι κι εγώ ένας από αυτούς τους ανθρώπους. Δεν έχω παιδιά, αλλά έχω τόσες πολλές υποχρεώσεις που τις περισσότερες φορές δυσκολεύομαι να βρω χρόνο για να γράψω στο προσωπικό μου blog. Αν και η δουλειά μου, εκτός από το web design, είναι και το blogging, μπορώ άφοβα να αναφέρω πως άλλο είναι να γράφεις για άλλες ιστοσελίδες και περιοδικά, και άλλο για το δικό σου προσωπικό blog.

Με όλα αυτά κατά νου, τις περισσότερες φορές δυσκολεύομαι τόσο πολύ, που αφήνω το blog μου για τις υπόλοιπες προτεραιότητες της καθημερινότητας μου. Φυσικά, μετά από οκτώ χρόνια blogging, κατάφερα να βρω μερικούς εξαιρετικούς και αποτελεσματικούς τρόπους ώστε να βρίσκω πάντα λίγο χρόνο για το blog μου – ακόμα και σε περιόδους όπου επείγουν άλλες προτεραιότητες.

Όλα ξεκινούν με τις προτεραιότητες της ζωής

Αισθάνομαι σαν γονέας που το λέω αυτό, αλλά η αλήθεια είναι πως η διαχείριση του χρόνου έχει αρκετά κοινά με τις προτεραιότητες που έχουμε σε καθημερινή βάση. Είναι πολύ σημαντικό καθένας από εμάς να παίρνει λίγο χρόνο για τον εαυτό του και να σκέφτεται για το τι πραγματικά είναι σημαντικό γι ‘αυτόν και για το πως πρέπει να περνάει τον χρόνο του.

Αν το blogging είναι σημαντικό για εσένα, το πρώτο βήμα που πρέπει να ακολουθήσεις είναι να βρεις χρόνο για το blog σου και να το “ονομάσεις” ως προτεραιότητα.

Φυσικά, το να το “ονομάσεις” ως προτεραιότητα είναι μόλις η αρχή μιας μεγάλης μάχης. Για πολλούς ανθρώπους υπάρχει μεγάλο πρόβλημα μεταξύ στο πως ονομάζουν κάποια πράγματα ως προτεραιότητα και πως περνάνε τον χρόνο τους στην πραγματικότητα.

Ένας από τους καλύτερους και πιο εύκολους τρόπους που βρήκα για να διαχειρίζομαι καλύτερα το χρόνο μου [ένα ευχαριστώ εδώ στην πιο όμορφη γυναίκα του κόσμου που με βοήθησε με αυτή τη λύση, την μητέρα μου] είναι δημιουργώντας λίστες με τις προτεραιότητες μου. Στη συνέχεια, απλά κοιτούσα τη λίστα στο τέλος της εβδομάδας για να δω πόσα κατάφερα να ολοκληρώσω.

Ενώ στην αρχή η λίστα παρέμενε μεγάλη [μιας και είναι δύσκολο να τη διατηρήσεις ως ένας νεαρός ενήλικας όπως εγώ] λίγο καιρό αργότερα άρχισα να εκπλήσσομαι με τις κατορθώσεις μου. Όσο πιο πολλές προτεραιότητες ολοκλήρωνα, τόσο πιο χαρούμενος και υπερηφάνως ήμουν με τον εαυτό μου και τις κατορθώσεις μου. Σήμερα, τελειώνω τις περισσότερες προτεραιότητες μου πιο γρήγορα από ποτέ άλλοτε.

Το ξέρω πως ακούγεται εύκολο και απλό, αλλά δεν είναι.

“Ονόμασε” τις blogging προτεραιότητες σου

Παραπάνω μίλησα για τις “προτεραιότητες της ζωής”, αλλά τώρα θα ήθελα να εστιάσω περισσότερο σε αυτές του blogging. Γιατί εδώ που τα λέμε, αν πραγματικά αγαπάς αυτό που κάνεις ή θέλεις μελλοντικά να γίνει η μόνιμη εργασία σου, θα χρειαστεί να βάλεις κάποιες προτεραιότητες ώστε να έχεις χρόνο και γι ‘αυτό.

Η πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι bloggers είναι ότι συχνά αποστασιοποιούνται από τα πολλά πράγματα που πρέπει να κάνουν για το blog τους ώστε να επιτύχει.

Γράφε άρθρα, διάβαζε και απάντα σε σχόλια άλλων blogs, απάντα στα σχόλια των αναγνωστών σου, κάνε guest blogging, μείνε ενεργός στο Twitter, στο Facebook, στο YouTube, στο LinkedIn, στο Pinterest, στο Tumblr, στο Google+ (και πολλά άλλα), δούλευε πάνω στον σχεδιασμό του blog σου, γράφε e-books, βρες διαφημιστικές εταιρείες, δημιούργησε media kit… και η λίστα συνεχίζεται και συνεχίζεται και συνεχίζεται.

Πως να βρεις χρόνο για το blog σου

Υπήρχαν περίοδοι στην ζωή μου όπου η blogging λίστα μου ήταν τόσο μεγάλη που όχι απλά με συγκλόνιζε κάθε φορά που την έβλεπα, αλλά έφτανε στο σημείο να με παραλύει.

Σε αυτές τις περιόδους, όταν έβλεπα πως η λίστα ήταν ατελείωτη, απλά έγραφα σε ένα χαρτί μόνο τα πιο σημαντικά πράγματα που έπρεπε να κάνω για να κρατάω το blog μου ενεργό. Και ξανά, όλα έχουν να κάνουν με τις προτεραιότητες.

Οπότε, τι πρέπει να κάνεις για να συνεχίζεις να μεγαλώνεις το blog σου και να το κρατάς βιώσιμο; Για εμένα η λύση ήταν να εστιάσω στα πιο σημαντικά κομμάτια του blogging:

  • Να γράφω φρέσκο περιεχόμενο.
  • Να βρίσκω καινούργιους αναγνώστες.
  • Να μεγαλώνω και να δημιουργώ την κοινότητα του blog μου.
  • Να κάνω monetizing (διαφημίσεις).

Η παραπάνω λίστα χαρακτηρίζει τις μη-ουσιαστικές προτεραιότητες της blogging ζωής μου. Απλά ονομάζοντας τις μη-ουσιαστικές προτεραιότητες μου ξεκίνησα να βλέπω τη λίστα όλο και μικρότερη και πιο εύκολη για να την ολοκληρώσω.

Έχοντας αυτή τη λίστα κατά νου, υποσχέθηκα στον εαυτό μου πως θα ξεκινούσα να βάζω στόχους για να την ολοκληρώνω κάθε βδομάδα ή μήνα.

Για παράδειγμα, ξεκινούσα από το “φρέσκο περιεχόμενο” και έθετα στον εαυτό μου ορισμένους στόχους που έπρεπε να ολοκληρώνω κάθε βδομάδα ή μήνα. Στη συνέχεια, σκεφτόμουν τον αριθμό των άρθρων που θα έγραφα και τι θεματολογία θα είχαν αυτά.

Έχοντας αυτή την λίστα πραγμάτων μπροστά μου, ξαφνικά είχα στόχους και γνώριζα πως ήθελα να περάσω τον χρόνο μου – κάτι το οποίο έκανε την blogging καθημερινότητα μου πιο αποτελεσματική. Απ’ το να κάθομαι απλά στον υπολογιστή και να βλέπω ταινίες ή σειρές, να σπαταλάω τον χρόνο μου σε παιχνίδια ή ανούσια podcasts, ξεκίνησα να ασχολούμαι περισσότερο με αυτό που πραγματικά είχε σημασία: το blog μου.

Τα insights της λίστας μου

Συνέντευξη Παναγιώτης Σακαλάκης στο Tinamichaelidou.gr

Όπως και με κάθε άλλη λίστα, έτσι και με αυτήν αντιμετώπιζα μερικά προβληματάκια. Ένα από αυτά ήταν η παραγωγικότητα μου και ο τρόπος με τον οποίο ολοκλήρωνα κάθε προτεραιότητα.

Προτού βρω την λύση στο πρόβλημα, καθόμουν να ολοκληρώσω την λίστα με τις προτεραιότητες του blog μου και έβρισκα τον εαυτό μου να αποσυντονίζεται από αυτά που είχαν πραγματική σημασία. Με άλλα λόγια, έκανα πολύ λιγότερα από αυτά που έπρεπε.

Ξεκινούσα γράφοντας την αρχή ενός άρθρου, στη συνέχεια έμπαινα στο Twitter, μετά μιλούσα με έναν άλλον blogger, μετά πήγαινα πάλι πίσω στο άρθρο, μετά έγκρινα μερικά σχόλια στο blog μου, μετά έμπαινα στο Facebook και πάνω-κάτω έπιασες την “εικόνα.”

Οπότε, πήρα όλο τον χρόνο που είχα εβδομαδιαίως για το blog μου και το διαχώρισα σε μικρά κομμάτια από τα οποία το καθένα είχε και το δικό του task.

Για παράδειγμα, ένας από τους εβδομαδιαίους ρυθμούς μου ήταν να χρησιμοποιώ τα πρωινά της Δευτέρας και της Τετάρτης για να γράφω άρθρα. Συνήθως, καθόμουν για περίπου 2-3 ώρες ενώ άλλες φορές 1-2 ώρες και ίσα-ίσα μέχρι να πιω τον καφέ μου. Αυτό μου επέτρεπε να εστιάζω σε ένα πράγμα και ως εκ τούτου, έγραφα περισσότερα ή μεγαλύτερα άρθρα.

Διαχωρίζοντας τον χρόνο μου για να εκτελώ τα πιο σημαντικά tasks (καθήκοντα), απέφευγα να αποσυντονίζομαι από μη-ουσιαστικά πράγματα και έτσι έκανα πιο αποτελεσματική δουλειά.

Πλέον, βάζω ένα χρονικό περιθώριο μισής ώρας για να ασχοληθώ με τα κοινωνικά δίκτυα – και όχι να μπαίνω 20 φορές τη μέρα στο Twitter – και συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο για τα e-mails, τα σχόλια, τον σχεδιασμό και πάει λέγοντας.

Το “ψυχικό” blogging

Το blogging και τα αρνητικά reviews: Αν πρέπει να τα γράψεις και πως

Τώρα θα αναρωτιέσαι τι γράφω, αλλά δώσε μου ένα λεπτό για να σου εξηγήσω. Όταν πρώτο ξεκίνησα να γράφω στο blog μου είχα υπερβολικά ελάχιστο χρόνο καθώς ταυτόχρονα δούλευα σε δύο δουλειές για να μπορέσει ο μικρός μου αδερφός να τελειώσει με τις σπουδές του. Ως αποτέλεσμα, είχα περίπου μισή με μια ώρα για να ασχοληθώ με το blog μου – και αυτό ήταν το πρωί πριν πάω στη δουλειά.

Για να καταφέρω να κάνω πιο αποτελεσματική δουλειά, ξεκίνησα να κάνω αυτό που αρκετοί bloggers ονομάζουν ως “ψυχικό blogging”.

Καθώς δούλευα, όταν τα πράγματα ήταν ήρεμα και δεν έτρεχα πάνω-κάτω σαν τρελός, σκεφτόμουν τι άρθρα να γράψω στο blog μου. Έβρισκα διάφορες ιδέες και στη συνέχεια τις “έγραφα” στο μυαλό μου. Τον τίτλο για παράδειγμα, στη συνέχεια πως θα ξεκινούσα το άρθρο και πάει λέγοντας. Όλα στο κεφάλι μου. Όλα καθώς δούλευα.

Πάντα είχα ένα μικρό σημειωματάριο στη τσέπη μου και σημείωνα συγκεκριμένες λέξεις, μικρά κειμενάκια ή ιδέες που μου ερχόντουσαν στο μυαλό για τα επόμενα άρθρα μου. Το βράδυ λίγο πριν κοιμηθώ, αφιέρωνα λίγη ώρα για να γράψω το άρθρο στο blog μου – το οποίο, μιας και το είχα γράψει ήδη στο μυαλό μου, το έγραφα σε μερικά λεπτά.

Αυτή ήταν μια ιδέα που πήρα αρχικά από άλλους bloggers οι οποίοι χρησιμοποιούσαν σε καθημερινή βάση το “ψυχικό blogging” ως τρόπο για να είναι πιο παραγωγικοί και αποτελεσματικοί με το blog τους. Μπορείς φυσικά να κρατάς σημειώσεις και σε μια εφαρμογή στο κινητό σου.

Έτσι, ακόμα κι όταν δεν είχα χρόνο για το blog μου και δούλευα, γινόμουν με τον δικό μου τρόπο όσο πιο παραγωγικός και αποτελεσματικός γινόταν.

Ψάχνοντας για ιδέες και φτιάχνοντας Editorial Calendars για περισσότερο χρόνο στο blog και πιο αποτελεσματική δουλειά

Editorial Calendars

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπιζα στις αρχές του blogging ταξιδιού μου ήταν να βρίσκω ιδέες για άρθρα. Θυμάμαι ακόμα πως καθόμουν, άνοιγα την οθόνη του laptop μου και για ώρες ατελείωτες προσπαθούσα να βρω μια καλή ιδέα άρθρου ώστε να την γράψω εκείνη την μέρα.

Φυσικά, τότε δεν γνώριζα αυτά που γνωρίζω σήμερα και ως εκ τούτου, δεν μπορούσα να διαχειριστώ σωστά και τον χρόνο μου. Οπότε, λίγο αργότερα, έμαθα για τον διαχωρισμό του χρόνου (για τον οποίο αναφέρθηκα προηγούμενος).

Αντί να κάθομαι και να ψάχνω ιδέες για άρθρα την ίδια στιγμή που καθόμουν για να γράψω ένα καινούργιο άρθρο, πρόσθετα στο πρόγραμμα μου λίγο χρόνο για να κάθομαι και να ψάχνω ιδέες. Για εμένα, η καλύτερη ώρα ήταν πριν την δουλειά. Ξυπνούσα ένα μισάωρο πιο πριν και το χρησιμοποιούσα για να πιω ήσυχος το καφεδάκι μου και να ψάξω για νέες ιδέες.

Όταν έχεις τις ιδέες έτοιμες και γραμμένες καταφέρνεις να γλυτώσεις πολύ χρόνο τον οποίο μπορείς να χρησιμοποιείς για να γράφεις περισσότερα ή μεγαλύτερα άρθρα. Μπορείς φυσικά να πας τα πράγματα στο επόμενο επίπεδο με τα editorial celendars τα οποία σου δίνουν μια καλύτερη ματιά του προγράμματος σου – κάθε πότε δηλαδή θα γράφεις άρθρα και ποια θα είναι αυτά.

Στο WordPress χρησιμοποιώ το Editorial Calendar για παράδειγμα, ένα δωρεάν plugin το οποίο μου επιτρέπει να σημειώνω τους τίτλους και τις περιγραφές άρθρων που έχω σκοπό να γράψω για την επόμενη βδομάδα, μήνα και πάει λέγοντας. Κάθε φορά που αποθηκεύω έναν τίτλο άρθρου, το plugin δημιουργεί από μόνο του τη σελίδα του άρθρου και έτσι μπαίνω κατευθείαν μέσα, την επεξεργάζομαι και γράφω το άρθρο.

Φυσικά, με τον ίδιο τρόπο λειτουργώ και όταν πρέπει να γράψω διαφημιστικά άρθρα, να αξιολογήσω προϊόντα ή υπηρεσίες, να διαφημίσω κάτι και πάει λέγοντας. Αυτός είναι επίσης ένας εξίσου αποτελεσματικός τρόπος τον οποίο μπορείς να στέλνεις στις διαφημιστικές εταιρείες ώστε να γνωρίζουν πως είσαι ένας επαγγελματίας blogger που ακολουθεί ένα πρόγραμμα και παίρνει το blog του στα σοβαρά.

Γνωρίζοντας τη σημασία του “slow blogging”

“Πρέπει να γράψω σήμερα. Πρέπει να βρω χρόνο για το blog μου… σήμερα!”

Να γιατί δεν θα είσαι ποτέ ευχαριστημένος με το γράψιμο σου
“Slow blogging” σημαίνει αργό blogging. Όσο πιο λίγα άρθρα γράφεις, τόσο πιο πολύ χρόνο για το blog σου θα έχεις και τόσο πιο πολύ θα αυξηθεί η ποιότητα του περιεχομένου σου.

Κάποιες φορές, ως bloggers, πιστεύω πως μετατρέπουμε τους εαυτούς μας σε κάτι που δεν είμαστε χωρίς να έχουμε σοβαρό λόγο γι ‘αυτό, όπως για παράδειγμα να γράφουμε άρθρα σε καθημερινή βάση.

Η αλήθεια είναι πως το έκανα κι εγώ αυτό και δεν είχα αντιληφθεί πόσο κακό έκανα στο blog μου αλλά και στην προσωπική μου υγεία. Κάποτε, έγραφα 7-10 άρθρα στο blog μου, πλέον, γράφω 3-4 την εβδομάδα.

Για πολλά χρόνια αισθανόμουν πως είχα την ανάγκη να γράφω σε καθημερινή βάση άρθρα ενώ πολλές φορές ξέφευγα γράφοντας μέχρι και 2-3 άρθρα την ημέρα. Κι ενώ υπάρχουν μερικά οφέλη όταν γράφεις πολύ τακτικά άρθρα (όπως να αυξήσεις την κίνηση του blog σου), στην πραγματικότητα με αυτόν τον τρόπο τα άρθρα σου χάνουν την ποιότητα τους με τον καιρό και η όρεξη σου για blogging ξεκινάει και εξασθενεί. Άλλωστε, είναι δύσκολο να γράφεις κάθε μέρα για πολλά χρόνια (πίστεψε με, το κάνω εδώ και οκτώ χρόνια).

Από τότε που ξεκίνησα να γράφω λιγότερα άρθρα, όχι απλά παρατήρησα πως η κίνηση του blog μου δεν έπεσε, αλλά στην πραγματικότητα αυξήθηκε χάρη στην αυξημένη ποιότητα των άρθρων. Είχα επίσης περισσότερες ιδέες για νέα άρθρα και περισσότερο χρόνο και όρεξη για να τα κάνω μεγαλύτερα παρέχοντας περισσότερες λεπτομέρειες, πληροφορίες και βοήθεια. Επίσης, για κάποιο λόγο αυξήθηκαν και τα σχόλια του blog μου και το feedback που έπαιρνα από τους αναγνώστες μου γινόταν ολοένα και καλύτερο.

Διάβασε επίσης: Μήπως ήρθε η στιγμή να κάνεις ένα διάλειμμα από το blogging;

Καλύτερα είναι γράφεις λιγότερο και τα άρθρα σου να είναι μοναδικά και ποιοτικά, παρά να γράφεις καθημερινά και μια μέρα να χάσεις και το τελευταίο κομμάτι της ενέργειας σου ή να μετατρέψεις το blogging από αγάπη και χόμπι σε κούραση και αγγαρεία.

Εσύ, με ποιον τρόπο βρίσκεις χρόνο για το blog σου;

Εσύ ποιους τρόπους χρησιμοποιείς για να έχεις πάντα χρόνο για το blog σου; Τι κάνεις σε περιόδους όπου οι προτεραιότητες σου είναι πολλές και ο χρόνος για το blog σου μηδενικός; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου και τις προτάσεις ή συμβουλές σου στα σχόλια παρακάτω.

Το “Πως να βρεις χρόνο για το blog σου” ήταν ένα άρθρο που προβλημάτιζε αρκετούς αναγνώστες του Inkstory. Αν σε προβληματίζει κάτι, μη δυστάσεις να το αναφέρεις στα σχόλια παρακάτω ή στη κοινότητα του blog στο Facebook και ευχαρίστως να σου απαντήσουμε με ένα αναλυτικό άρθρο.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης είναι ο διαχειριστής του Inkstory και ειδικεύεται στη γραφή αναλυτικών οδηγών για το Blogging, το Vlogging, το Podcasting, το SEO και το WordPress. Το πάθος του για το blogging ξεκίνησε κάπου στα τέλη του 2006, όπου άνοιξε το πρώτο του blog και ασχολήθηκε επαγγελματικά με το Web Designing και Development.

4 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
4 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;