Οι 10 Καλύτερες ιστοσελίδες για πώληση φωτογραφιών (2022)

Για έναν φωτογράφο, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο απ’ το να μπορεί να βγάζει χρήματα από την πώληση φωτογραφιών σε online ιστοσελίδες και πλατφόρμες. Άλλωστε, με αυτό τον τρόπο καταφέρνεις να δημιουργήσεις ένα παθητικό εισόδημα, αλλά και να δεις την δουλειά σου να εμφανίζεται σε γνωστές ιστοσελίδες, περιοδικά και εφημερίδες.

Μέσα από αυτό τον οδηγό θα δούμε ορισμένες από τις καλύτερες online πλατφόρμες στις οποίες μπορείς να ανεβάζεις και να πουλάς τις φωτογραφίες σου. Κάθε πλατφόρμα παρέχει διαφορετικές προμήθειες για τις φωτογραφίες που πωλούνται, ανάλογα με το αν είναι αποκλειστικές ή όχι, ενώ συνεργάζονται με διαφορετικά brands και στοχεύουν σε διαφορετικούς τύπους περιεχομένου.

Οι καλύτερες ιστοσελίδες για πώληση φωτογραφιών

  1. Getty Images
  2. Adobe Stock
  3. Dreamstime
  4. Alamy
  5. Shutterstock
  6. 500px
  7. iStock Photo
  8. SmugMug Pro
  9. Depositphotos
  10. Etsy

1. Getty Images

Getty Images

Το Getty Images είναι μια απ’ τις γνωστότερες και μεγαλύτερες ιστοσελίδες στον κόσμο για την πώληση φωτογραφιών. Η εταιρεία προσελκύει συνεχώς νέα brands και publishers που ενδιαφέρονται για φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, ή φωτογραφίες που δύσκολα θα βρεις από άλλες παρόμοιες ιστοσελίδες του είδους. Η πλατφόρμα σε συνδυασμό με την μικρότερη πλατφόρμα της, το iStock, φτάνουν τους 1.5 δισεκατομμύρια πελάτες σε ολόκληρο τον κόσμο.

Υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες μέσα από το Getty Images για να βγάζεις ένα σταθερό εισόδημα πουλώντας τις φωτογραφίες σου, ενώ τα ποσοστά που κρατάει η πλατφόρμα από κάθε πώληση ξεκινήσουν από το 20% και μπορούν να φτάσουν το 45%.

2. Adobe Stock

Adobe Stock

Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για να θελήσει ένας φωτογράφος να ξεκινήσει να πουλάει τις φωτογραφίες του στο Adobe Stock. Αρχικά, όλες οι φωτογραφίες που θα ανεβάσεις στην πλατφόρμα θα φιλοξενούνται και θα γίνονται επίσης διαθέσιμες και στο Fotolia. Επιπλέον, αν χρησιμοποιείς ήδη την σουίτα προγραμμάτων της Adobe, θα μπορείς να προσθέτεις τις φωτογραφίες, τα βίντεο, τα vectors και τα illustrations σου στο Adobe Stock απευθείας μέσα από το Lightroom CC, το Bridge CC και άλλα παρόμοια προγράμματα της εταιρείας.

Το καλό με το Adobe Stock είναι πως συνεργάζεται με εκατοντάδες άλλες ιστοσελίδες και online υπηρεσίες, με αποτέλεσμα οι φωτογραφίες σου να γίνονται γρήγορα διαθέσιμες σε εκατομμύρια αγοραστές και σε μια απ’ τις μεγαλύτερες κοινότητες παγκοσμίως. Παρόλα αυτά, θα λαμβάνεις 33% προμήθεια από τις φωτογραφίες που θα πουλάς μέσω της πλατφόρμας.

3. Dreamstime

Dreamstime

Το Dreamstime έχει περισσότερους από 31 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, πάνω από 600 χιλιάδες φωτογράφους που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για την πώληση φωτογραφιών και περιλαμβάνει έναν κατάλογο με περισσότερες από 144 εκατομμύρια φωτογραφίες, illustrations, cliparts και vectors. Το Dreamstime υπάρχει σχεδόν 20 χρόνια τώρα και χρησιμοποιείται από πασίγνωστες ιστοσελίδες και εταιρείες, ενώ δίνει την δυνατότητα στους φωτογράφους του να βγάζουν έξτρα χρήματα προσκαλώντας referrals.

Με περισσότερες από 20 εκατομμύρια μηνιαίες επισκέψεις, το Dreamstime είναι μια εξαιρετική επιλογή για κάθε φωτογράφο, αλλά εδώ έρχονται και αλλάζουν τα πράγματα. Για να καταφέρεις να πουλάς τις φωτογραφίες σου στο Dreamstime , θα πρέπει να έχεις τουλάχιστον το 70% του portfolio σου στην ιστοσελίδα για τουλάχιστον 6 μήνες. Οι φωτογραφίες που έχεις αποκλειστικά ανεβασμένες στο Dreamstime θα έχουν 27.5% με 55% προμήθεια ανά πώληση, ενώ οι φωτογραφίες που είναι και αλλού ανεβασμένες θα λαμβάνουν 25% με 50% προμήθεια.

4. Alamy

Alamy

Το Alamy διαθέτει την πιο ποικιλόμορφη συλλογή φωτογραφιών στον κόσμο, με περισσότερες από 300 εκατομμύρια φωτογραφίες, vectors, βίντεο και 360-μοιρών πανοραμικές φωτογραφίες. Μπορείς να πουλήσεις οτιδήποτε θέλεις στην συγκεκριμένη πλατφόρμα, η οποία παρέχει επίσης και το Stockimo, το οποίο σου επιτρέπει να πουλάς τις φωτογραφίες που βγάζεις από το iPhone σου.

Η πλατφόρμα πληρώνει τους φωτογράφους σε μηνιαία βάση και παρέχει ένα φιλικό περιβάλλον χρήσης μέσα από το οποίοι οι αρχάριοι χρήστες δεν θα δυσκολευτούν να διαχειριστούν. Επιπλέον, θα λαμβάνεις 50% προμήθεια από κάθε πώληση αν ανεβάζεις τις φωτογραφίες σου αποκλειστικά στο Alamy, ή 40% αν τις ανεβάζεις και σε άλλες πλατφόρμες.

5. Shutterstock

Shutterstock

Σε όποια μεγάλη και γνωστή ιστοσελίδα και αν μπεις, θα δεις πως στις περιγραφές των φωτογραφιών τους γράφεται το γνωστό “Image Credits: Shutterstock“. Το Shutterstock είναι ο βασιλιάς των stock φωτογραφιών και χρησιμοποιείται από το μεγαλύτερο ποσοστό των φωτογράφων. Η πλατφόρμα έχει πληρώσει αρκετά δισεκατομμύρια όλα αυτά τα χρόνια και δίνει την δυνατότητα σε κάθε φωτογράφο να πουλάει τις φωτογραφίες του σε μια πλατφόρμα η οποία φιλοξενεί εκατομμύρια ανθρώπους κάθε μήνα.

Παρόλα αυτά, το Shutterstock παρέχει προμήθεια από 20% έως 30% και αναφέρεται από αρκετούς επαγγελματίες φωτογράφους πως θα πρέπει να ανεβάσεις ένα μεγάλο αριθμό φωτογραφιών για να ξεκινήσεις να βλέπεις ένα καλό και σταθερό εισόδημα. Παρέχεται επίσης και ένα affiliate πρόγραμμα για να βγάζεις έξτρα χρήματα προσκαλώντας άλλους φωτογράφους ή αγοραστές φωτογραφιών.

6. 500px

500px

Σε αντίθεση με τις παραπάνω πλατφόρμες, το 500px λειτουργεί αρκετά διαφορετικά. Αν και η ιστοσελίδα έχει εκατομμύρια χρήστες και περισσότερους από 1 εκατομμύριο αγοραστές, θα αισθανθείς πως είσαι περισσότερο σε ένα κοινωνικό δίκτυο φωτογράφων παρά σε μια πλατφόρμα για πώληση φωτογραφιών. Ωστόσο, η προμήθεια που θα λαμβάνεις είναι 60% για τις αποκλειστικές φωτογραφίες και 30% για όσες ανεβάζεις και σε άλλες πλατφόρμες.

Όλο το περιεχόμενο που ανεβαίνει στο 500px θα είναι με Royalty Free άδεια, που σημαίνει πως η άδεια του θα είναι απεριόριστη για διαρκή χρήση. Το κόστος για κάθε φωτογραφία βασίζεται επίσης στο μέγεθος του αρχείου, που σημαίνει πως για να αποκτήσει κάποιος μια φωτογραφία σε πλήρες μέγεθος, θα πρέπει να πληρώσει περισσότερα χρήματα.

7. iStock Photo

iStock Photo

Το iStock Photo είναι μια micro-stock πλατφόρμα η οποία ανήκει στην Getty Images. Η κύρια διαφορά στο iStock Photo είναι πως οι φωτογραφίες δεν είναι αποκλειστικές, που σημαίνει πως μπορείς να τις ανεβάζεις και σε άλλες πλατφόρμες χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα. Αυτό βέβαια σημαίνει πως η προμήθεια που θα λαμβάνεις θα είναι αρκετά μικρότερο, η οποία συχνά κυμαίνεται μεταξύ 15% με 45% ανάλογα.

Οι αποκλειστικές φωτογραφίες που θα ανεβάζεις θα λαμβάνουν μεγαλύτερη προμήθεια, ενώ η πλατφόρμα δίνει αρκετές συμβουλές στους φωτογράφους της για το πως να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

8. SmugMug Pro

SmugMug Pro

Το SmugMug Pro έγινε αρκετά γνωστό χάρη στην δυνατότητα που παρέχει στους φωτογράφους ώστε να δημιουργήσουν ένα επαγγελματικό και όμορφο portfolio ώστε να παρουσιάζουν τις δουλειές τους. Παρόλα αυτά, γρήγορα αναπτύχθηκε σε μια εξαιρετική πλατφόρμα για πώληση φωτογραφιών, καθώς επίσης και σε ένα εργαλείο που σε βοηθάει να προωθείς το περιεχόμενο σου σε εκατομμύρια ανθρώπους και εταιρείες.

Το καλό με το SmugMug Pro είναι πως παρέχει 85% προμήθεια για κάθε πώληση, ενώ σου επιτρέπει να πουλάς μέχρι prints (εκτυπώσεις). Παρόλα αυτά, το μεγάλο πρόβλημα έρχεται με τα συνδρομητικά πακέτα, όπου θα χρειαστεί να πληρώνεις τουλάχιστον 200$ ετησίως ώστε να έχεις ένα από τα Portfolio πακέτα της πλατφόρμας.

9. Depositphotos

Depositphotos

Το Depositphotos είναι και αυτό με την σειρά του μια απ΄ τις μεγαλύτερες πλατφόρμες για τη πώληση φωτογραφιών, έχοντας περισσότερες από 234 εκατομμύρια φωτογραφίες, βίντεο, vectors, illustrations και μουσική. Αναφέρεται επίσης πως περισσότεροι από 100 χιλιάδες δημιουργοί περιεχομένου χρησιμοποιούν την πλατφόρμα για να βγάζουν χρήματα πολώνοντας το περιεχόμενο τους.

Οι προμήθειες φτάνουν το 34% με 42% ανάλογα τον τύπο της άδειας, ενώ τεράστιες εταιρείες όπως η Warner Bros, το TripAdvisor, η Subaru και πολλοί ακόμα θα έχουν πλήρης πρόσβαση στις φωτογραφίες σου.

10. Etsy

Etsy

Το Etsy είναι για αρκετά χρόνια τώρα μια από τις καλύτερες πλατφόρμες για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων και την πώληση κυρίως χειροποίητων προϊόντων. Ωστόσο, ως φωτογράφος, έχεις την δυνατότητα να ανοίξεις γρήγορα και εύκολα ένα Photography Shop, μέσα από το οποίο θα μπορείς να πουλάς τις φωτογραφίες σου. Η πλατφόρμα κρατάει μόλις 5% προμήθεια ανά πώληση, η οποία περιλαμβάνει μέχρι και τις χρεώσεις των μεταφορικών.

Το πρόβλημα δυστυχώς με το Etsy είναι πως δεν το χρησιμοποιεί κανένας για να αγοράζει φωτογραφίες. Για την ακρίβεια, λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν πως μπορούν να αγοράσουν φωτογραφίες από το Etsy. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να εστιάσεις είτε στο να πουλάς τις φωτογραφίες σου μέσα σε πανέμορφα κάδρα, είτε να κάνεις τρομερή προώθηση.

Πως να βγάλεις χρήματα από την πώληση φωτογραφιών

Οι παραπάνω πλατφόρμες για πώληση φωτογραφιών σου παρέχουν ένα εξαιρετικό περιβάλλον μέσα από το οποίο θα μπορείς να ανεβάζεις, να διαχειρίζεσαι και να πουλάς τις φωτογραφίες σου. Παρόλα αυτά, για να καταφέρεις να βγάλεις αρκετά χρήματα πουλώντας τις φωτογραφίες σου, θα πρέπει πρώτα να γνωρίζεις ορισμένα βασικά μα σημαντικά πράγματα.

Αρχικά, αν είσαι καινούργιος/α στον χώρο της φωτογραφίας, ή δεν έχεις ξανά χρησιμοποιήσει στο παρελθόν κάποια από τις παραπάνω πλατφόρμες, τότε θα πρέπει αρχικά να βρεις ποιο είναι το περιεχόμενο που μπορεί να πωληθεί. Επιπλέον, η προμήθεια που κρατάει η κάθε πλατφόρμα ανάλογα με τις αποκλειστικές ή μη-αποκλειστικές φωτογραφίες είναι επίσης σημαντική για να αποφασίσεις αν θέλεις να είσαι σε μια ή σε πολλαπλές.

Εντόπισε τις φωτογραφίες που πουλάνε περισσότερο

Το τελευταίο πράγμα που θέλεις είναι να ανεβάσεις τις φωτογραφίες σου σε μια πλατφόρμα και λίγο καιρό αργότερα να μην έχεις ούτε μια πώληση. Δυστυχώς αυτό είναι ιδιαίτερα συχνό για νέους φωτογράφους, καθώς δεν γνωρίζουν τι φωτογραφίες να ανεβάσουν σε αυτές τις πλατφόρμες και ποιες είναι αυτές που ζητάνε οι περισσότερες εταιρείες. Κάποιες φωτογραφίες κοστίζουν επίσης περισσότερα χρήματα από άλλες, και αυτό συμβαίνει συχνά σύμφωνα με την θεματολογία που έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση.

Χρησιμοποίησε επεκτάσεις στο πρόγραμμα περιήγησης σου όπως το Keywords Everywhere και το Ubersuggest για να ελέγχεις αν αρκετοί άνθρωποι αναζητάνε μια φωτογραφία και πόσο περίπου είναι το κόστος αυτής της λέξης-κλειδί. Με το που εγκαταστήσεις μια από τις δύο επεκτάσεις, απλά επισκέψου την Google, ξεκίνα να αναζητείς διάφορες λέξεις-κλειδιά για φωτογραφίες που τραβάς ή θέλεις να τραβήξεις και στη συνέχεια στα αποτελέσματα θα εμφανιστούν σημαντικές πληροφορίες όπως το κόστος της λέξης-κλειδί, πόσος κόσμος την αναζητάει και πολλά ακόμα.

Εργαλεία όπως το Keywords Everywhere παρέχουν επίσης και χρονολογικά στατιστικά ώστε να παρακολουθείς πότε μια λέξη-κλειδί έχει αυξημένες ή μειωμένες αναζητήσεις. Επιπλέον, θα σου εμφανίζει παρόμοιες λέξεις-κλειδιά που ψάχνει ο κόσμος, καθώς επίσης και οτιδήποτε είναι trend αυτή την περίοδο. Με αυτό τον τρόπο δεν θα χάνεις άδικα χρόνο ανεβάζοντας φωτογραφίες τις οποίες δεν αναζητάει κανείς.

Δημιούργησε την δική σου ιστοσελίδα

Οι περισσότεροι φωτογράφοι δημιουργούν τις δικές τους ιστοσελίδες για να προωθούν τις φωτογραφίες και την δουλειά τους. Επιπλέον, έχοντας την δική σου ιστοσελίδα θα έχεις την δυνατότητα να ανταγωνιστείς πιο εύκολα με άλλους φωτογράφους, καθώς επίσης και να προσθέσεις το δικό σου eCommerce με διάφορους τρόπους πληρωμών ώστε να πραγματοποιούν αγορές. Με αυτό τον τρόπο μειώνεις επίσης σημαντικά την προμήθεια που λαμβάνουν άλλες πλατφόρμες από την πώληση των φωτογραφιών σου, καθώς τις πουλάς μέσα από την δική σου ιστοσελίδα.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις πλατφόρμες όπως το WordPress για να κατασκευάσεις την ιστοσελίδα σου. Άλλες πλατφόρμες όπως το Squarespace και το Wix κάνουν επίσης την διαδικασία πιο εύκολη από ποτέ άλλοτε, αλλά είναι προφανώς και πιο ακριβές. Το Flickr είναι επίσης ένας εξαιρετικός τρόπος για να αναδείξεις το Portfolio σου και να προωθήσεις τις φωτογραφίες σου, ενώ σου δίνει την δυνατότητα να έρθεις σε επαφή με εκατομμύρια άλλους φωτογράφους που βρίσκονται στην υπηρεσία.

Επιπλέον, σιγουρέψου πως έχεις δημιουργήσει ένα λογαριασμό στο LinkedIn, καθώς πρόκειται για το μεγαλύτερο και γνωστότερο επαγγελματικό κοινωνικό δίκτυο παγκοσμίως. Εκατομμύρια φωτογράφοι και brands απ’ όλο τον κόσμο βρίσκονται στην πλατφόρμα για να προωθήσουν τις δουλειές τους ή για να προσλάβουν φωτογράφους. Σιγουρέψου πως έχεις συμπληρώσει όλα τα στοιχεία σου, έχεις καταχωρήσει το βιογραφικό σου και αναδεικνύεις ορισμένες από τις καλύτερες δουλειές σου. Μην ξεχάσεις να προσθέσεις επίσης συνδέσμους προς τα προφίλ σου σε πλατφόρμες για την πώληση φωτογραφιών ή την ιστοσελίδα σου.

Σου άρεσε το άρθρο; Για ακόμα περισσότερα παρόμοια άρθρα:
Κάνε εγγραφή στο Google News.
Κάνε subscribe στο YouTube.
Ακολούθησε μας στο Facebook.
Ακολούθησε μας στο Twitter.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Επιστροφή Επάνω
Κλείσιμο
Περιήγηση Ετικετών