Τα μυστικά της blogging επιτυχίας μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο από ανθρώπους που είναι διατεθειμένοι να δουλέψουν σκληρά για να επιτύχουν τα όνειρα τους και πιστεύουν στον εαυτό τους.
Ενημέρωση: Το άρθρο ενημερώθηκε τελευταία φορά στις 19/02/2020 και αφορά το blogging, το vlogging και το podcasting. Για να μάθεις ακόμα περισσότερα και πιο λεπτομερώς, μπορείς να ακούσεις το podcast επεισόδιο.
Υπάρχει μια λογική εξήγηση πίσω από την επιτυχία των γνωστών bloggers, οι οποίοι πρώτα απέτυχαν και στη συνέχεια έμαθαν από τα λάθη τους και ξανά προσπάθησαν.Ένα όμως από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να θυμάσαι είναι πως για να μετατρέψεις το blogging από χόμπι σε επιτυχία, θα πρέπει να σταματήσεις να το βλέπεις ως ένα απλό blog και να ξεκινήσεις να το βλέπεις ως μια startup επιχείρηση.
Για να είμαι απόλυτα ειλικρινής, υπάρχουν περισσότερες από μια εξηγήσεις. Αν πραγματικά θέλεις το blog σου να επιτύχει και να ξεκινήσει να βγάζει ένα πολύ καλό “σταθερό” εισόδημα, τότε θα σε ενδιαφέρουν οι παρακάτω τεχνικές που ακολουθούν οι επιτυχημένοι bloggers.
Το βλέπουν σαν δουλειά
Όταν λέω ότι το βλέπουν σαν κανονική δουλειά, σίγουρα δεν εννοώ πως ελπίζουν να βγάλουν λεφτά στο σύντομο μέλλον. Σε γενικές γραμμές, το ‘ελπίζω‘ πρέπει να το αφαιρέσεις από το λεξιλόγιο σου. Το blogging δεν είναι απλά ένα χόμπι, είναι μια δουλειά που ταΐζει αυτήν τη στιγμή εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες. Και όχι, δεν κάνω πλάκα, είμαι απόλυτα σοβαρός.
Είναι εύκολο όμως να το λέμε και δύσκολο να το κάνουμε σε πράξη. Το blogging δεν διαφέρει και πολύ από τις startup εταιρείες, και στα δύο πρέπει να βρεις μια αυθεντική ιδέα, να δουλέψεις σκληρά και να κάνεις μια ουσιαστική επένδυση.
Αρχικά, θα πρέπει να φτιάξεις ένα πρόγραμμα το οποίο θα ακολουθείς σε καθημερινή βάση. Προσωπικά, περνάω ένα 4ωρο την ημέρα στο blog μου. Γράφω άρθρα για το blog μου και guest άρθρα σε άλλα blogs, κάνω έρευνες πάνω στη θεματολογία μου, προσπαθώ να βελτιώσω το SEO όσο το δυνατόν περισσότερο και να κλείνω διαφημιστικές συμφωνίες με εταιρείες. Κάποιες φορές κάθομαι μέχρι και 8 ώρες πίσω από την οθόνη, χρησιμοποιώντας τις έξτρα ώρες δημιουργώντας σε αυτό μια ιδέα που είχα ή γράφοντας περισσότερα άρθρα.
Όπως καταλαβαίνεις, εκτός από χόμπι, το blogging είναι για εμένα ένα βασικό κομμάτι του εισοδήματος μου – και για χιλιάδες άλλους ανθρώπους που ασχολούνται με αυτό επί ώρες.
Ξέρουν πότε να λένε όχι
Ίσως ένα από τα πιο δύσκολα πράγματα που πρέπει να κάνεις είναι να πεις ‘όχι‘ σε μια επαγγελματική προσφορά. Η αλήθεια είναι πως όταν ένα blog δεν βγάλει ούτε δραχμή τους πρώτους μήνες, με το που δεις την πρώτη διαφημιστική προσφορά σκέφτεσαι ότι αυτή είναι η ευκαιρία σου, το πρώτο σου ξεκίνημα ως ελεύθερος επαγγελματίας. Στη πραγματικά, όμως, είναι ένα από τα πρώτα σου λάθη.
Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να σεβαστείς τη δουλειά σου και να ζητάς τα ανάλογα χρήματα. Τα 100 ευρώ το μήνα που δίνουν οι περισσότερες διαφημιστικές εταιρείες στα νέα blogs για να προσθέσουν popup διαφημίσεις, μόνο κακό θα σου φέρουν. Κανένας δεν θέλει να βλέπει διαφημίσεις την ώρα που διαβάζει, πόσο μάλλον popups τα οποία είναι ιδιαίτερα εκνευριστικά. Αντί να χάσεις τους λίγους αναγνώστες που ήδη έχεις, αντικατέστησε όλες αυτές τις διαφημιστικές εταιρείες με βελτιστοποιημένες διαφημίσεις (Google Adsense) και affiliate συνδέσμους με προϊόντα που έχεις χρησιμοποιήσει και εμπιστεύεσαι.
Πρέπει επίσης να λες ‘όχι‘ σε blogs που θέλουν να τους προσθέσεις στους φιλικούς σου συνδέσμους. Αυτά τα blogs περιέχουν άρθρα με πηγές, με αποτέλεσμα να έχουν χαμηλό rank στη Google ή ακόμα και να έχουν μπλοκαριστεί από τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να συνεχίζουν να έχουν επισκέψεις είναι ανταλλάζοντας συνδέσμους με άλλα blogs. Δυστυχώς, όμως, ο σύνδεσμος σου σε μερικά τέτοια blogs μπορεί να σου φέρει εξίσου αρνητικά αποτελέσματα, όσο καλό και γνήσιο περιεχόμενο κι αν γράφεις. Ως εκ τούτου, είναι αρκετά σημαντικό να ελέγχεις κάθε διαφημιστικό blog προτού συνεργαστείς με αυτό.
Αν θέλεις να ανταλλάζεις συνδέσμους, τότε ψάξε για blogs με γνήσιο περιεχόμενο και μάθε πως λειτουργούν οι nofollow και dofollow σύνδεσμοι.
Δεν φοβούνται να βάλουν το χέρι τους στη τσέπη
Όπως συμβαίνει και με το ξεκίνημα μιας startup εταιρείας, η επένδυση είναι ένα απαραίτητο συστατικό για να τη γνωρίσει περισσότερος κόσμος αλλά και για να έχει στη διάθεση της όλα τα απαραίτητα εργαλεία. Το ίδιο ισχύει και για το blog σου, με τη διαφορά πως δεν χρειάζεσαι μερικές χιλιάδες ευρώ.
Ξεκίνα να δημιουργείς καμπάνιες στο Google Adwords ή διαφήμιζε τα άρθρα σου μέσω των κοινωνικών δικτύων. Με το Facebook, για παράδειγμα, μπορείς να ξεκινήσεις μια αρχική διαφήμιση δίνοντας μόλις 4 ευρώ. Εκτός από τις διαφημίσεις, είναι απαραίτητο το blog σου να φιλοξενείτε σε αξιόπιστο και γρήγορο server.
Τέλος, θα χρειαστεί να αγοράσεις διάφορα εργαλεία τα οποία θα διευκολύνουν την blogging καθημερινότητα σου και θα σε βοηθήσουν να γνωρίσεις καλύτερα το κοινό σου, να προσελκύσεις περισσότερους επισκέπτες και εν τέλη να έχεις ένα όμορφα διαμορφωμένο blog. Ένα από αυτά είναι και το Social Warfare για το οποίο έγραψα πριν λίγες ημέρες. Για περισσότερα εργαλεία μπορείς επίσης να κοιτάξεις τον κατάλογο με τα blogging εργαλεία του Inkstory.
Προσλαμβάνουν άλλα άτομα
Υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι για τους οποίους οι επαγγελματίες bloggers προσλαμβάνουν άλλα άτομα στα blogs τους. Μερικοί λόγοι είναι και οι παρακάτω:
- Web designer: Για να βελτιώσεις τον σχεδιασμό του θέματος, να αναβαθμίσεις την e-mail λίστα σου, να αλλάξεις τον mobile σχεδιασμό, να βελτιστοποιήσεις το blog για καλύτερο SEO και πάει λέγοντας.
- Blogger: Για να σου μάθει να γράφεις καλύτερα ή για να ενημερώνει το blog σου όταν εσύ δεν έχεις χρόνο ή πας διακοπές. Για να γράφει για μια θεματολογία που δεν γνωρίζεις ή για να βελτιστοποιήσει τα παλιά σου άρθρα για καλύτερο SEO.
- App developer: Για να δημιουργήσει εφαρμογές για το blog σου σε iOS και Android συσκευές.
- Διαφημιστή: Για να κλείνει περισσότερες, καλύτερες και εξυπνότερες διαφημιστικές συμφωνίες για το blog σου και να δημιουργεί επαγγελματικές καμπάνιες.
Υπάρχουν πάρα πολλοί ακόμα λόγοι, όπως για παράδειγμα να προσλάβεις έναν Social Media Manager για να διαχειρίζεται τις σελίδες του blog σου στα κοινωνικά δίκτυα. Με έναν Social Media Manager θα κερδίσεις περισσότερο κόσμο, θα βρίσκεσαι σε περισσότερα μέρη, θα ανοίγουν περισσότερες συζητήσεις στο blog σου και θα δεις μεγάλη άνοδο στη κίνηση.
Δεν έχουν ανταγωνιστές
Σίγουρα, ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος στη μπλογκόσφαιρα, αλλά δεν χρειάζεται να χάσεις την ψυχραιμία σου επειδή ένα άλλο blog με την ίδια θεματολογία έχει περισσότερο κόσμο από το δικό σου. Πάντα θα υπάρχουν blogs που έχουν περισσότερο κόσμο από το δικό σου. Πάντα θα υπάρχουν bloggers που θα βγάζουν περισσότερα χρήματα από εσένα.
Αντί να βλέπεις ένα blog ως ανταγωνιστικό, προσπάθησε να μάθεις από τα λάθη του, να κατανοήσεις γιατί αρέσει στον κόσμο να το διαβάζει τόσο πολύ και από που έρχεται η κίνηση του. Μια καλή αρχή είναι χρησιμοποιώντας το Alexa και το SimilarWeb.
Προσπάθησε επίσης να έρθεις σε επικοινωνία με τους ιδιοκτήτες πίσω από αυτά και να κλείσεις συμφωνίες μαζί τους. Αντί να παλεύεις με νύχια και με δόντια για να τους προσπεράσεις, πράξε έξυπνα και συνεργάσου μαζί τους. Αν κάτι τέτοιο δεν δουλέψει, προσπάθησε να προσελκύσεις το ίδιο τους το κοινό από τα κοινωνικά δίκτυα. Μπες στις σελίδες τους, δες ποιοι έχουν κάνει like ή follow και ακολούθησε τους ή στείλε τους ένα μήνυμα προσκαλώντας τους να επισκεφτούν το blog σου.
Καλησπέρα, παρατήρησα πως ακολουθείς το τάδε blog, αν ενδιαφέρεσαι για τη τάδε θεματολογία, ρίξε μια ματιά και στο δικό μου blog: https://τοτάδεblog.gr
Πιστεύω ότι θα το βρεις εξαιρετικά ενδιαφέρον.
Με εκτίμηση,
Ο Τάδε από το τοτάδεblog.gr
Προσέλκυσε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο γίνεται. Αν χρειαστεί, αφιέρωσε μια ολόκληρη μέρα μια φορά το μήνα για να στέλνεις προσκλήσεις. Αυτή είναι μια εξαιρετική τεχνική για να καταλάβεις σε τι επίπεδο βρίσκεται το blog σου. Αν οι χρήστες που προσκάλεσες επισκεφτούν το blog σου, θα δεις πόσο χρόνο έμειναν σε αυτό, ποια άρθρα διάβασαν, αν σε ακολούθησαν στα κοινωνικά δίκτυα και αν έλαβαν μέρος στις συζητήσεις των σχολίων. Αν παρατηρήσεις πως οι περισσότεροι βγαίνουν από το blog σου και δεν ξανά επιστρέφουν, θα χρειαστεί να ξεκινήσεις να αναρωτιέσαι τι κάνεις λάθος και δεν τους κρατάς.
Παρέχουν ποιοτικό περιεχόμενο
Το περιεχόμενο λένε είναι ο βασιλιάς και το μεγαλύτερο λάθος των Ελλήνων bloggers οι πηγές. Ένας επαγγελματίας blogger δεν αντιγράφει ποτέ άρθρα και βάζει στο τέλος τη πηγή (εκτός αν είναι guest άρθρο), αντίθετα γράφει τα δικά του άρθρα και παρέχει πληροφορίες που δύσκολα βρίσκεις σε άλλα blogs. Αν η Google, η Bing και η οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης δει ότι τα άρθρα σου έχουν πηγή, απλά σε προσπερνάνε και συνεχίζουν να ψάχνουν μόνο όσα είναι μοναδικά και παρέχουν αξιόπιστες πληροφορίες.
Τα άρθρα θα πρέπει να είναι επίσης όσο πιο μεγάλα γίνεται, ενώ θα πρέπει να είναι αυθεντικά και ποιότητα, παρέχοντας περισσότερες πληροφορίες και είναι καλύτερα δομημένα και μορφοποιημένα από τα άρθρα άλλων παρόμοιων blogs. Ακόμα και αν χρειάζεσαι δύο μέρες για να γράφεις ένα άρθρο, τότε γράφε ένα άρθρο ανά δύο ημέρες, αρκεί να είναι το καλύτερο αποτέλεσμα που μπορείς να βγάλεις.
Είναι υπομονετικοί και παίρνουν τις σωστές αποφάσεις
Η επιτυχία δεν έρχεται από τη μια μέρα στην άλλη. Ένα blog που μόλις άνοιξε, χρειάζεται τουλάχιστον 6-12 μήνες έως ότου ξεκινήσει να βγάζει ένα εισόδημα και πάρει τα κατάλληλα rank στις μηχανές αναζήτησης. Μέσα σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, πρέπει να γράφεις συνεχώς νέα άρθρα, να κάνεις αλλαγές, να ανανεώνεις τον σχεδιασμό με νέα πράγματα, να στέλνεις newsletters και πολλά-πολλά ακόμη.
Αν ένα άρθρο σου πάει viral, που σημαίνει ότι ξεκίνησε να έχει χιλιάδες επισκέπτες, ή γενικότερα ξεκινήσει το blog να έχει πολύ μεγάλη κίνηση (μπορεί ακόμα και από το Google Discover), τότε είναι που πρέπει να καθαρίσεις το μυαλό σου και να πάρεις τις σωστές αποφάσεις. Πρώτα απ’ όλα, δεν πρέπει να κάνεις απρόσεκτες κινήσεις, να αλλάζεις πολλά πράγματα και να ζαλίζεις τους αναγνώστες σου. Μπες στα Google Analytics σου και δες πόσο δυναμικό είναι το κοινό σου: μένουν για αρκετή ώρα στο blog σου; Διαβάζουν άλλα άρθρα; Σε ακολούθησαν στα κοινωνικά δίκτυα; Σχολίασαν στα άρθρα σου; Έκαναν εγγραφή στα ενημερωτικά δελτία σου; Για να καταφέρεις να φτιάξεις ένα επιτυχημένο blog, θα πρέπει να γνωρίζεις το κοινό σου απ’ έξω και ανακατωτά και να παρέχεις πάντα ό,τι ζητάνε οι χρήστες.
Ας πούμε ότι ένα άρθρο σου μόλις έγινε viral και εκατοντάδες επισκέπτες το διαβάζουν σε καθημερινή βάση. Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να κάνεις για να κρατήσεις αυτούς τους επισκέπτες στο blog σου, να τους κάνεις να το ξανά επισκεφτούν και να διαβάσουν περισσότερα άρθρα σου:
- Μέσα στο άρθρο σου, έχεις συνδέσμους από άλλα παρόμοια άρθρα του blog σου;
- Έχεις προσθέσει social sharing κουμπιά για να δημοσιεύσουν το άρθρο σου;
- Στο τέλος του άρθρου, τους πρότεινες να σχολιάσουν και να πουν τις γνώμες τους;
- Τους πρότεινες με κάποιο τρόπο να κάνουν εγγραφή στο ενημερωτικό δελτίο του blog σου για να τους στείλεις περισσότερα παρόμοια άρθρα;
- Ξανά έκανες έρευνα για να δεις μήπως μπορείς να ανανεώσεις το άρθρο με περισσότερες πληροφορίες;
Αυτά είναι κάποια από τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να ακολουθείς σε κάθε άρθρο σου και κυρίως σε αυτά που πάνε viral. Δεν είναι λίγες οι φορές που έπεσα σε άρθρα στο Medium από bloggers που δεν ακολούθησαν τις σωστές τακτικές και έχασαν εκατομμύρια αναγνώστες από άρθρα τους που πήγαν viral.
Ζητάνε βοήθεια
Το να ζητάς βοήθεια από κάποιον δεν είναι κακό, το αντίθετο μάλιστα. Αν έχεις κάνει κάποιο λάθος, ζήτα βοήθεια για να το διορθώσεις. Αν θέλεις να κάνεις κάτι και δεν ξέρεις πως, ζήτα βοήθεια. Αν δεν γράφεις καλά, ζήτα βοήθεια από άλλους bloggers. Γενικότερα, για οτιδήποτε κι αν χρειαστείς, ζήτα βοήθεια χωρίς να φοβάσαι την απόρριψη άλλων ανθρώπων. Κανένας δεν γεννήθηκε γνωρίζοντας τα πάντα, πόσο μάλλον την δουλειά που κάνει.
Δεν φοβούνται να συνεργαστούν
Η καλή συνεργασία κάνει και τους καλούς φίλους λένε – και δεν έχουν άδικο. Όταν ξεκινάς να συνεργάζεσαι με άλλους ανθρώπους, όχι μόνο αποκτάς περισσότερες εμπειρίες, αλλά χτίζεις παράλληλα και μια ολόκληρη δύναμη η οποία θα σου χρησιμεύσει στο μέλλον. Αν δεν είχα τις γνωριμίες που έχω σήμερα, πολλά από τα blogs μου δεν θα είχαν φτάσει σε τόσο μεγάλο επίπεδο, δεν θα έβγαζαν το εισόδημα που βγάζουν σήμερα και σίγουρα δεν θα είχαν τόσο μεγάλη κίνηση.
Ξεκίνα να κάνεις νέες γνωριμίες με άλλους bloggers και στη συνέχεια ζήτα τους να συνεργαστείτε για να βοηθήσετε ο ένας τον άλλον. Εν τέλη, μόλις γνωρίσεις αρκετά άτομα και περάσει κάμποσος καιρός, θα καταλάβεις πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν οι καλές γνωριμίες.
Σκέφτονται θετικά
Αν σκέφτεσαι συνεχώς ότι το blog σου δεν θα καταφέρει να φτάσει ποτέ στο επίπεδο που βρίσκονται άλλα επιτυχημένα blogs, ότι δεν θα βγάλει ποτέ ένα εισόδημα για να σε συντηρήσει, ότι δεν θα έχει ποτέ χιλιάδες επισκέψεις ημερησίως και δεν θα μαζέψει ποτέ εκατοντάδες subscribers, τότε αυτό ακριβώς θα γίνει. Μην υποτιμάς τον εαυτό σου, μπορείς να καταφέρεις σπουδαία πράγματα και να φτάσεις σε τεράστια επίπεδα, αρκεί να το πιστεύεις εσύ ο ίδιος και να στρωθείς στη δουλειά.
Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι πιστεύουν πως όταν θέλεις κάτι πάρα πολύ και παλεύεις γι ‘αυτό, στο τέλος θα το αποκτήσεις. Αναφέρουν πως το σύμπαν είναι πρόθυμο να σου παρέχει ό,τι επιθυμείς και αναζητάς, αρκεί να πιστέψεις στον εαυτό σου και να σκέφτεσαι πάντοτε θετικά.
Κάνουν διαλείμματα
Όπως εγώ, εσύ και ο κάθε blogger (επιτυχημένος ή όχι), χρειαζόμαστε ένα διάλειμμα που και που για να “ξελαμπικάρει” ο εγκέφαλος μας. Αν δεν κάνεις ένα διάλειμμα και δεν ξεφύγεις απ’ όλη τη σκληρή δουλειά που κάνεις (ή την ρουτίνα αν προτιμάς), κάποια στιγμή θα χάσεις τη μπάλα. Όλοι χρειαζόμαστε λίγες ώρες ξεκούρασης και ησυχίας, γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε δυναμικοί και με φρέσκες ιδέες. Πρόσεχε, ωστόσο, γιατί τα μεγάλα διαλείμματα δεν είναι καλά.
Τα μυστικά της blogging επιτυχίας – Σύνοψη..
Το blogging μπορεί να γίνει και χόμπι και δουλειά. Αν αποφασίσεις όμως να το χρησιμοποιήσεις για το κύριο εισόδημα σου, πρέπει να είσαι προετοιμασμένος να επενδύσεις χρόνο και χρήμα σε αυτό και να μην τα παρατήσεις από τις πρώτες δυσκολίες που θα συναντήσεις. Για την ακρίβεια, ένα blog χρειάζεται από 6 μήνες μέχρι και χρόνια (ανάλογα με τη λειτουργία του) για να ξεκινήσει να βγάζει ένα σταθερό εισόδημα.
Στο παρελθόν, είχα καταφέρει να δημιουργήσω ένα blog το οποίο από τους πρώτους κιόλας τέσσερις μήνες είχε ξεκινήσει να βγάζει 250-300 ευρώ την ημέρα από την Google Adsense. Αλλά ο χρόνος που αφιέρωσα γι ‘αυτό, είναι κάτι απερίγραπτο.
Η επιτυχία βρίσκεται ακριβώς μπροστά σου. Μπορείς είτε να ανοίξεις τα χέρια σου και να την αγκαλιάσεις, είτε να την αφήσεις να πάει σε κάποια άλλη αγκαλιά.