Προφανώς όλοι πέφτουν “θύματα” της Google. Η εταιρεία σου δείχνει διάφορα tips για να ανεβάσεις τα έσοδα της ιστοσελίδας / blog σου χρησιμοποιώντας την υπηρεσία της Adsense, αλλά κατά πόσο σε βοηθάνε αυτά τα tips; Καθόλου! Εδώ και περίπου δύο χρόνια προσπαθώ απεγνωσμένα να μάθω όλα τα “μυστικά” για το SEO και τα affiliate προγράμματα, αλλά ήμουν πολύ τυφλός για να αφήσω τις συμβουλές που μου παρείχαν οι υπηρεσίες και να κάνω τις αλλαγές που πραγματικά ταίριαζαν στο blog μου.
Ένα από τα πιο σωστά πράγματα που μπορείς να κάνεις για να ανεβάσεις τα έσοδα του blog σου, είναι να δημιουργήσεις διαφημίσεις οι οποίες και θα ταιριάζουν με τον σχεδιασμό, αλλά και θα είναι άξιες για να κάνει κάποιος κλικ σε αυτές. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να βρεις τα σωστά σημεία για να τοποθετήσεις τις διαφημίσεις, χωρίς να μπερδεύεις τους επισκέπτες σου ή να αναγκάζονται να ενεργοποιούν το adblock στο blog σου.
Διαφημίσεις κειμένων ή διαφημίσεις προβολής;
Ενώ η Google προτείνει σε κάθε χρήστη της Adsense να έχει και τις δύο επιλογές ενεργοποιημένες, στην πραγματικότητα κάθε φορά που άλλαζα τις διαφημίσεις μου και τις έκανα μόνο προβολής, τα έσοδα του blog μου ανέβαιναν έως και τρεις φορές περισσότερο. Ωστόσο, οι διαφημίσεις προβολής ταίριαζαν πιο πολύ με τον σχεδιασμό του blog μου.
Η Google κοιτάει το συμφέρον της, κι εσύ το δικό σου.
Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να κρατήσεις για μια εβδομάδα μόνο διαφημίσεις κειμένων, την επόμενη να τις αλλάξεις σε προβολής και την επόμενη να έχεις και τις δύο επιλογές επιλεγμένες. Μέσα σε αυτές τις τρεις εβδομάδες θα πρέπει να κρατάς τα σωστά αναλυτικά του blog σου ώστε να καταλάβεις τι ακριβώς άλλαξε και τι αξίζει να κρατήσεις εν τέλη. Για να το κάνεις αυτό ακολούθησε τις παρακάτω συμβουλές:
Γράφε κάθε μέρα πόσο κόσμο είχες και τι λεφτά έβγαλες: Την πρώτη εβδομάδα, γράφε πόσο κόσμο είχε το blog σου κάθε μέρα και πόσα έβγαζε ημερησίως. Για παράδειγμα, την Δευτέρα είχε 2.000 επισκέπτες και έβγαλε 2 ευρώ, την Τρίτη είχε 4.000 επισκέπτες και έβγαλε 6 ευρώ. Γράψε αναλυτικά για όλες τις ημέρες της εβδομάδας και στο τέλος γράψε το τελικό σύνολο, π.χ.: Την εβδομάδα με τις διαφημίσεις προβολής το blog μάζεψε συνολικά 10.000 επισκέπτες και έβγαλε 20 ευρώ. Μόλις τελειώσει η εβδομάδα, άλλαξε τις διαφημίσεις από προβολής σε κειμένων και κράτα το ίδιο πρόγραμμα έως ότου τελειώσουν και οι τρεις εβδομάδες.
Στις διαφημίσεις κειμένων πρόσεχε με τα χρώματα: Εδώ θέλει απίστευτη προσοχή και πολύ πιθανόν να απαιτήσει περισσότερο χρόνο για να καταλάβεις ποια χρώματα αποδίδουν καλύτερα στο blog σου. Στο δικό μου, για παράδειγμα, οι διαφημίσεις κειμένων απέδιδαν καλύτερα όταν είχαν ακριβώς τα ίδια χρώματα με τα άρθρα μου (μπέρδευαν τον χρήστη). Στο δικό σου blog ίσως αποδώσουν περισσότερο οι διαφημίσεις με εντελώς διαφορετικά χρώματα, θα χρειαστεί να αφιερώσεις λίγο ποιοτικό χρόνο πάνω σε αυτές τις αλλαγές.
Πρόσθεσε τις διαφημίσεις σου στα σωστά σημεία: Κι εδώ θέλει απίστευτη προσοχή αφού οι διαφημίσεις σου θα πρέπει να μπουν στα σωστά σημεία. Έχεις το δικαίωμα να προσθέσεις μέχρι και τρεις διαφημίσεις αν χρησιμοποιείς την Google Adsense. Αν μπορείς να προσθέσεις μια διαφήμιση στο header δίπλα από το λογότυπο, καν ‘το. Μια διαφήμιση θα πρέπει να βρίσκεται επίσης στην πλευρική στήλη (sidebar) του blog σου, αλλά πρόσεχε, δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ πάνω αλλά ούτε και πολύ κάτω. Καν ‘την να εμφανίζεται ακριβώς δίπλα από κάθε άρθρο και το μέγεθος της καλό θα ήταν να είναι 600×300 ή 336×280. Τέλος, μια διαφήμιση θα πρέπει να προσθέσεις μέσα στα άρθρα σου, είτε πριν είτε στην αρχή ενός άρθρου, είτε στη μέση είτε στο τέλος. Δες ένα παράδειγμα εδώ. Ωστόσο, αν το blog σου είναι εντελώς width και δεν περιέχει πλευρικές στήλες και header με πολλές επιλογές, τότε μπορείς να βάλεις μια διαφήμιση στην αρχή των άρθρων, μια στη μέση και μια στο τέλος, απλά κοίτα να είναι μικρές ώστε να μην φαίνονται άσχημα στο μάτι.
Χρησιμοποίησε διάφορα πρόσθετα για να καλυτερεύσεις τις διαφημίσεις σου: Αρκετοί δεν γνωρίζουν πως να προσθέτουν μια διαφήμιση σε κάποια σημεία του blog τους, και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα αφού υπάρχουν πάρα πολλά πρόσθετα εκεί έξω που μπορούν να κάνουν τη δουλειά για εσένα, χωρίς να χρειάζεται να έχεις γνώσεις προγραμματισμού. Το καλύτερο πρόσθετο είναι το επίσημο Google Adsense plugin για WordPress. Καν ‘το εγκατάσταση, ενεργοποίησε το και από τις ρυθμίσεις κάνε τις διαφημίσεις του blog σου να είναι συμβατές στους χρήστες που μπαίνουν από συσκευές όπως smartphones και tablets και στη συνέχεια πρόσθεσε τις διαφημίσεις στο blog σου με μόλις ένα κλικ. Ένα ακόμη καλό πρόσθετο για να βάζεις διαφημίσεις μέσα στα άρθρα σου είναι το Post Adverts, αλλά αυτό το κάνεις εγκατάσταση μόνο αν δεν θέλεις να εγκαταστήσεις το Google Adsense plugin.
Τα καλύτερα μεγέθη διαφημίσεων
Έχεις παρατηρήσει πως κάθε φορά που πας να δημιουργήσεις μια διαφήμιση η Google Adsense σου προτείνει έξι διαφορετικά μεγέθη διαφήμισης; Τα συγκεκριμένα πρέπει να τα κοιτάξεις πολύ καλά. Ενώ πάντα έβαζα διαφημίσεις όπως 728×90 και 300×250 ήμουν εντελώς λάθος. Το σωστό είναι κάθε διαφήμιση σου να είναι ανταποκρινόμενη (η πρώτη επιλογή) ώστε να εμφανίζεται σωστά σε κάθε ανάλυση οθόνης. Π.χ., αν ο επισκέπτης μπει από smartphone με μικρή ανάλυση οθόνης, διαφημίσεις όπως η 728×90 και 336×280 θα του εμφανίζονται τεράστιες. Αλλά αν αυτές οι διαφημίσεις είναι ανταποκρινόμενες, θα του εμφανίζονται στο ανάλογο μέγεθος με αυτό της ανάλυσης της οθόνης του.
Το ίδιο πρέπει να κάνεις και από το πρόσθετο της Google Adsense για WordPress αν το χρησιμοποιείς για την προσθήκη των διαφημίσεων σου. Αν και νομίζω πως το συγκεκριμένο τις αλλάζει αυτόματα ότι κι αν περάσεις, απλά μετά την εγκατάσταση επέλεξε να προσαρμοστούν οι διαφημίσεις σου και για κινητές συσκευές και tablets.
Το πρόσθετο μπορείς να το κατεβάσεις από την επίσημη σελίδα του WordPress ή να το ψάξεις μέσω του WordPress σου από τα ‘Πρόσθετα’.
Αυτό που έχω καταλάβει τόσα χρόνια, είναι πως η Google σου προτείνει να κάνεις διάφορες αλλαγές ανάλογα με τα δικά της συμφέροντα. Για παράδειγμα, μπορεί οι διαφημίσεις προβολής να αποδίδουν καλύτερα στα έσοδα του blog σου, αλλά η εταιρεία να επιμένει πως είναι καλύτερες οι διαφημίσεις κειμένων. Αυτό το κάνει κυρίως γιατί οι περισσότεροι διαφημιστές διαφημίζονται μέσω κειμένων και όχι μέσω προβολής, και αυτές οι διαφημίσεις κειμένων πρέπει κάπου να εμφανίζονται. Άρα, αν όλοι οι χρήστες είχαν διαφημίσεις προβολής, που θα εμφάνιζε η Google της διαφημίσεις κειμένων (εκτός από τα αποτελέσματα αναζήτησης της);
Αφιέρωσε λίγο ποιοτικό χρόνο “παίζοντας” με τις διαφημίσεις στο blog σου και κάποια στιγμή θα καταλάβεις με ποιες θα καταλήξεις. Στο δικό σου blog ποιες διαφημίσεις αποδίδουν περισσότερο; Άσε το σχόλιο σου παρακάτω και ευχαρίστως να συζητήσουμε για το παρόν θέμα ή να σε βοηθήσω με οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζεις.
Τι γνώμη έχεις για το Clickbanner.gr; Χρησιμοποιώ αυτή την εταιρεία τώρα αλλά δεν βλέπω καλά αποτελέσματα σε σύγκριση με την Adsense.
Χρησιμοποιούσα την Clickbanner.gr και την Ad24.gr για περίπου έξη μήνες και δεν πήρα φράγκο από καμία. Ειδικά την Clickbanner.gr την χρησιμοποιούσα σε ιστοσελίδα με πάνω από 5.000 μοναδικούς επισκέπτες ημερησίως και ενώ έδειχνε πως έβγαζε περίπου 2-3 ευρώ ημερησίως (η Adsense έβγαζε περίπου 5-7 ευρώ) δεν με πλήρωσαν ποτέ.
Γενικότερα έχω δοκιμάσει πάρα πολλές affiliate εταιρείες αλλά καμία δεν αξίζει όσο η Adsense. Θα κάνω άρθρο κάποια στιγμή για το συγκεκριμένο θέμα, stay tuned! 🙂
kane arthro giaola auta p exeis dokimasei
Καλησπέρα και σε ευχαριστώ για το σχόλιο σου! Μέσα στην εβδομάδα θα δημοσιεύσω αρκετά άρθρα με υπηρεσίες που έχω δοκιμάσει για να βγάζω εισόδημα μέσω του blogging.
ποτε θα κανεις αυτο το αρθρο; θελουμετην γνωμη σου για οες τις διαδημιστικες
Καλησπέρα, για ποιο άρθρο αναφέρεσαι; Μέσα στην εβδομάδα θα δημοσιεύσω αρκετά άρθρα με υπηρεσίες που έχω δοκιμάσει για να βγάζω εισόδημα μέσω του blogging.
Καλησπέρα. Επιβεβαιώνω όλα τα παραπάνω. Έχω ασχοληθεί πάρα πολύ με το adsense και σας πληροφορώ η συμβουλές της google κάνουν καλό μόνο στην google. Επίσης αν μετατρέψεις το blogspot από .gr σε .com θα αυξήσεις τα κέρδη. Θα ήθελα όμως τα φώτα σου σε κάτι. Δεν υπάρχουν στην διαχείριση των διαφημίσεων οι Γενικές Κατηγορίες (Δίπλα στις ευαίσθητες κατηγορίες). Πριν δύο χρόνια υπήρχαν και απέκλεισα κάποιες κατηγορίες και τώρα που θέλω να αλλάξω τις ρυθμίσεις δεν μπορώ. Κάπου διάβασα ότι οι “Γενικές Κατηγορίες” δεν εμφανίζονται στην Ελλάδα από την στιγμή που όλα τα blog από .com έγιναν .gr. Ξέρεις κάτι ή αν ξέρει κάποιος ας με διαφωτίσει. – http://kikiri-kou.blogspot.com/
Καλησπέρα Χρίστο και καλώς ήρθες στο Inkstory! Η αλλαγή από .gr σε .com δεν επηρεάζει το διαφημιστικό κομμάτι, ίσα-ίσα μπορεί να σκοτώσει το SEO μέσα στις πρώτες κιόλας ημέρες. Αν είδες διαφορές, σίγουρα δεν ήταν από την αλλαγή (όχι πως είμαι εκατό τοις εκατό σίγουρος έτσι).
Δυστυχώς ο αποκλεισμός γενικών κατηγοριών δεν διατίθεται σε όλες τις χώρες. Περισσότερες πληροφορίες μπορείς στη σελίδα της Google: https://support.google.com/adsense/answer/3016459?hl=el
THNKS. ΑΛΛΑ ΞΕΡΕΙΣ ΓΙΑΤΙ ΠΛΕΟΝ ΔΕΝ ΔΙΑΤΙΘΕΤΑΙ; ΥΠΗΡΧΕ ΜΕΧΡΙ ΠΡΙΝ Η GOOGLE ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΑΠΟ .COM ΣΕ .GR. ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η GOOGLE ΔΕΝ ΓΡΑΦΕΙ ΚΑΤΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ. ΑΣΕ ΠΟΥ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΝΑ ΣΕ ΑΦΗΝΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ “ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ” ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ ΣΟΥ ΤΙΣ ΑΦΑΙΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ. ΤΟ ΠΙΟ ΤΡΕΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΜΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΣΩ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ- ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΩ ΚΑΝΕΙ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ.
Μπορείς να μπεις με Αμερικανική IP και να κάνεις τις αλλαγές που θέλεις στις γενικές κατηγορίες:
Άρχισα πρόσφατα να χρησιμοποιώ το Adsense και σ’ευχαριστώ για τις πολύ χρήσιμες πληροφορίες!
Happy blogging 🙂
Εγώ ευχαριστώ που πήρες το χρόνο να σχολιάσεις. Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισες με την AdSense;