Παναγιώτη, ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσω την επισκεψιμότητα του blog μου; Αυτή είναι μια από τις πιο συχνές ερωτήσεις που μου κάνετε σχεδόν σε καθημερινή βάση. Οπότε ήρθε η στιγμή να την απαντήσω με μερικές σύντομες συμβουλές.

Θα υπάρξουν πολλά ακόμα άρθρα τα οποία θα αφορούν τρόπους και τεχνικές για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα του blog σου, αλλά αυτές είναι οι πιο βασικές απ’ όλες. Είναι σύντομες συμβουλές και τεχνικές τις οποίες όταν ξεκίνησα ο ίδιος μου να τις τηρώ, είδα τεράστια αύξηση στην επισκεψιμότητα του blog μου και στα έσοδα που βγάζω από αυτό/α.

1. Δώσε μεγαλύτερη έμφαση στα άρθρα σου

Τα μεγάλα άρθρα και τα κρυφά οφέλη τους στο SEO

Αρχικά, έχε κατά νου πως όσο πιο μεγάλο είναι ένα άρθρο, τόσο πιο μεγάλο engagement θα έχει. Όσο πιο διαχρονικό είναι, τόσο πιο πολύς κόσμος θα το διαβάσει. Αν είναι αντιγραφή-επικόλληση από άλλο blog, το ‘χασες το παιχνίδι ήδη. Τα άρθρα σου θα πρέπει να:

  1. Είναι το λιγότερο 300 λέξεις για λόγους SEO (καλύτερα πάνω από 1,500 λέξεις).
  2. Να περιέχουν τη λέξη κλειδί στον τίτλο, στην url και στην περιγραφή.
  3. Μακροχρόνια – Που σημαίνει ότι είναι άρθρα τα οποία μπορούν να διαβαστούν και μετά από 2-3 χρόνια.
  4. Να περιέχουν πιασάρικες φωτογραφίες σε καλή ποιότητα.

Προσπάθησε επίσης μέσα σε κάθε άρθρο σου να συνδέεις και κάποιο άλλο. Αν για παράδειγμα γράφεις για το πως να καθαρίσεις μια μπλούζα, μέσα στο άρθρο σου βάλε και ένα «Διάβασε επίσης: Πως να καθαρίζεις ρούχα με λεκέδες αίματος» και πάει λέγοντας. Έτσι, όχι μόνο βοηθάς τα παλιά σου άρθρα παρέχοντας εσωτερικά backlinks, αλλά παρέχεις και στους αναγνώστες σου περισσότερες πληροφορίες και έτοιμα links.

Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς μόνο όταν η ποιότητα νικά την ποσότητα.

Τέλος, έχε κατά νου πως μεγαλύτερη σημασία παίζει η ποιότητα παρά η ποσότητα. Τα άρθρα σου θα πρέπει να είναι μοναδικά και ποιοτικά και να παρέχουν σωστές πληροφορίες στους αναγνώστες σου. Καλύτερα να έχεις 100 άρθρα σωστά μορφοποιημένα και βελτιστοποιημένα για τις μηχανές αναζήτησης, παρά 1.000 μικρά.

2. Τα κοινωνικά δίκτυα δεν είναι μόνο το Facebook και το Twitter

Για εσένα, αγαπητέ αναγνώστη, που έχεις σελίδα μόνο στο Facebook και το Twitter επειδή πιστεύεις πως μόνο αυτά έχουν κόσμο, τότε θα ήθελα να ξέρεις πως χάνεις πολύ κόσμο. Για την ακρίβεια, bloggers έχουν αναφέρει μέχρι και 600% άνοδο στην επισκεψιμότητα του blog τους μετά τους πρώτους μήνες που ξεκίνησαν να ασχολούνται με το Google+, το LinkedIn, το Pinterest, το Reddit, το Tumblr και το Instagram.

Οι κοινότητες του Google+ είναι οι μεγαλύτερες σε ολόκληρο το διαδίκτυο. Εκμεταλλεύσου τες!

Διάβασε επίσης: Tumblr – Τι είναι και πως να το εκμεταλλευθείς

Για την ακρίβεια, αυτή την στιγμή τα κοινωνικά δίκτυα πάνε με αυτή την σειρά ανά δημοτικότητα:

  1. Facebook
  2. Twitter
  3. Google+
  4. Instagram
  5. LinkedIn
  6. Reddit
  7. Tumblr
  8. Pinterest

Αν θέλεις να γλυτώσεις χρόνο με τις δημοσιεύσεις των άρθρων σου σε πολλαπλά κοινωνικά δίκτυα, μπορείς να χρησιμοποιήσεις το Buffer. Το Buffer είναι ένα από τα ουσιώδης blogging εργαλεία που χρησιμοποιώ σε καθημερινή βάση γιατί όχι μόνο μου γλυτώνει χρόνο απ’ το να μπαίνω σε κάθε κοινωνικό δίκτυο ξεχωριστά και να δημοσιεύω τα άρθρα μου, αλλά μου παρέχει και στατιστικά από κάθε δημοσιεύση.

3. Γράφε guest άρθρα για να αυξήσεις την επισκεψιμότητα του blog και το SEO

Με το guest blogging χτίζεις νέες σχέσεις με άλλους bloggers.

Το guest blogging είναι το δεύτερο πιο σημαντικό κομμάτι του blogging (το πρώτο είναι τα ποιοτικά άρθρα). Όσα πιο πολλά guest άρθρα γράφεις, τόσο ποιο πολλά ενεργά backlinks συλλέγεις για το blog σου και τόσο ποιο πολύς κόσμος σε γνωρίζει. Περισσότερα για το guest blogging εδώ.

Αν είσαι travel blogger, μπορείς να γράψεις guest άρθρα στο Εικόνες και Ψίθυροι.

Μην ξεχάσεις πως όταν επιτρέπεις κι εσύ σε bloggers να γράφουν guest άρθρα στο blog σου, όχι μόνο κάνεις νέες γνωριμίες μαζί τους αλλά αυξάνετε και το φρέσκο περιεχόμενο στο blog σου.

Αν θέλεις να δεις μεγάλη άνοδο στην κίνηση του blog σου, γράφε περίπου τρία guest άρθρα την εβδομάδα σε άλλα blogs προσθέτοντας σε ένα ορατό σημείο των άρθρων σου το ονοματεπώνυμο και τη διεύθυνση του blog σου (παράδειγμα: Από τον Παναγιώτη Σακαλάκη – Inkstory.gr).

Δώσε μεγάλη προσοχή ωστόσο στα blogs που γράφεις τα guest άρθρα σου. Πρέπει να βρεις blogs τα οποία όχι μόνο έχουν αρκετό κόσμο, αλλά και δυνατό SEO. Όσο πιο καλό SEO και backlinks έχει ένα blog, τόσο πιο πολλά οφέλη θα έχεις. Άλλωστε ένα blog το οποίο δεν είναι σωστά βελτιστοποιημένο για τις μηχανές αναζήτησης, το backlink προς το blog σου μόνο καλό δεν θα σου κάνει.

4. Δημιούργησε ένα πρόγραμμα

Αν πραγματικά θέλεις να μετατρέψεις το blog σου σε μια κερδοφόρα επιχείριση, θα χρειαστεί να δημιουργήσεις ένα δυναμικό πρόγραμμα το οποίο θα περιέχει όλους τους στόχους σου. Ένα πρόγραμμα το οποίο θα το τηρείς και δεν θα διαφέρει πολύ από ένα πρόγραμμα μιας κανονικής δουλειάς.

Δημιούργησε ένα πρόγραμμα
Ο χρόνος είναι χρήμα..

Το πρόβλημα με τους περισσότερους bloggers στις μέρες μας είναι ότι περιμένουν το blog τους να γίνει πολύ γνωστό και να βγάζει ένα σωρό χρήματα όταν οι ίδιοι τους αφιερώνουν μόλις 1-2 ώρες την ημέρα σε αυτό. Ένα blog απαιτεί τουλάχιστον ένα 5ωρο την ημέρα για να καταφέρει να φτάσει σε ένα μεγάλο επίπεδο – και πίστεψε με, αυτό το έμαθα με τον δύσκολο τρόπο.

Αν θέλεις να δεις χρήματα από το blog σου, αν θέλεις να αντικαταστήσεις την τωρινή δουλειά σου με το blogging, τότε θα χρειαστεί να κάνεις πολλά περισσότερα. Μια δουλειά απαιτεί να είσαι εκεί κάποιες ώρες και να τελειώνεις κάποια tasks, το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το blogging, το οποίο αν το δεις από επαγγελματικής άποψης, δε διαφέρει πολύ από τις υπόλοιπες δουλειές.

5. Μην ψάχνεις για μια τέλεια ιδέα. Ψάξε για ένα τέλειο πρόβλημα.

Καθημερινά βλέπω bloggers να σπαταλάν πολλές ώρες από τον πολύτιμο χρόνο τους προσπαθώντας να σκεφτούν την τέλεια ιδέα για άρθρο. Ο τέλειος τίτλος, η τέλεια περιγραφή και η τέλεια φωτογραφία θα σου φέρουν κόσμο για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα (και αν).

Μην ψάχνεις για μια τέλεια ιδέα. Ψάξε για ένα τέλειο πρόβλημα.
Δεν υπάρχουν προβλήματα, μόνο λύσεις.

Μην ψάχνεις για την τέλεια ιδέα, ψάξε για ένα τέλειο πρόβλημα. Τι είναι αυτό που αναζητούν οι περισσότεροι αναγνώστες σου στις μηχανές αναζήτησης προτού επισκεφτούν το blog σου; Τι πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι και πως μπορείς να τους βοηθήσεις να το λύσουν;

Δεν υπάρχουν προβλήματα, μόνο λύσεις.

Αγαπητέ blogger, δεν υπάρχουν προβλήματα, μόνο λύσεις. Αν μπορέσεις να καλύψεις τις περισσότερες από αυτές, μπορείς να θεωρήσεις τον εαυτό σου ως έναν επιτυχημένο blogger.

Άσχετα με την θεματολογία που γράφεις, βρες τις λύσεις στα μεγαλύτερα προβλήματα. Αν είσαι travel blogger, γράψε για τα οικονομικά προβλήματα, για τα προβλήματα με τις πτήσεις ή για οτιδήποτε άλλο αναζητούν περισσότερο οι αναγνώστες σου.

Ο καλύτερος τρόπος για να μάθεις ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα και οι περισσότερες απορίες που έχουν οι άνθρωποι οι οποίοι ασχολούνται με την θεματολογία για την οποία γράφεις, είναι να κάνεις μια αναζήτηση σε ιστοσελίδες όπως το Reddit, το Yahoo! Answers και το Quora.

Περισσότερα για το συγκεκριμένο θέμα θα γράψω σε επερχόμενο άρθρο μου, στο οποίο θα καλύψω όλες τις βασικές τεχνικές για να βρίσκεις πάντα καλές ιδέες άρθρων ώστε να λύνεις τα προβλήματα των αναγνωστών σου.

Εσύ ποιες από τις παραπάνω συμβουλές ακολουθείς; Έχεις να προτείνεις κάτι το οποίο σε βοηθάει να αυξήσεις την επισκεψιμότητα του blog σου; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω. 🙂

Πως να αυξήσω την επισκεψιμότητα του blog μου; (πρώτο μέρος)
5 (100%) 8 votes

  • MommyJammi

    Εξαιρετικές συμβουλές αγαπητέ μου και θα συμφωνήσω με όλες! Θα προσθέσω και άλλη μία αν μου επιτρέπεις. «φτιάξε το brand σου» ένα image στο σύνολό του, στα άρθρα, στις φωτογραφίες ακόμα και στον τρόπο που κοινοποιείς στα social. Αυτό το κάτι που θα πείσει τον κόσμο να σε ακολουθήσει. Το ψάχνω και εγώ βέβαια μη νομίζεις… προσπαθώ να μην αφήνω τις διαθέσεις μου ανά διαστήματα να με επηρεάζουν πολύ και να ακολουθώ μια πιο «σταθερή» και «επαγγελματική» γραμμή με αρκετές δόσεις της προσωπικότητάς μου στα media…

    • Αγαπητή @mommyjammi:disqus το έχω ήδη σημειωμένο για το δεύτερο μέρος του άρθρου, το οποίο θα δημοσιεύσω σε λίγες μέρες. Για το brand μάλλον θα πέσει μεγάλη συζήτηση αφού έχω δουλέψει μεγάλα και μικρά blogs που είχαν πολύ ξεχωριστούς και ιδιαίτερους τρόπους με τους οποίους έγραφαν και δημοσίευαν άρθρα, μιλούσαν στους αναγνώστες τους και πάει λέγοντας.

      Πολύ σημαντικό το brand, κάθε blog πρέπει να έχει το δικό του! Γενικότερα αν βρεις το δικό σου μοναδικό brand θα καταφέρεις κάποια στιγμή να φανερωθείς στο χάος του διαδικτύου.

      • MommyJammi

        Νομίζω πως μέσα στην προσπάθεια της «γρήγορης» επιτυχίας αυτό χάνεται, ανακαλύπτω πολλά λάθη στην πορεία που κάνω και η ίδια και εκεί είναι που τελικά πιστεύω ότι εμπλέκεται η ερώτηση «τι ακριβώς θέλεις να κάνεις/να πετύχεις με το blog σου;» Ερώτηση στην οποία η ίδια δεν έχω απαντήσει ακόμα…