Η Google ξεκίνησε να διαθέτει τα νέα AdSense Shopping Links (Σύνδεσμοι αγορών) προς όλους τους χρήστες της με σκοπό να αυξήσουν ακόμα περισσότερο τα έσοδα από τις διαφημίσεις.
Η Google AdSense συνεχίζει να παρουσιάζει νέους τύπους διαφημίσεων οι οποίοι λειτουργούν αυτόματα και τοποθετούν τις διαφημίσεις στα σημεία που θεωρούν πως θα αποδώσουν καλύτερα. Στις 10 Δεκεμβρίου του 2020 η εταιρεία είχε ανακοινώσει πως θα πάψει τη λειτουργία των link units, τα οποία ήταν ένας τύπος διαφημίσεων που εμφάνιζε διάφορους συνδέσμους σε όποια σημεία του blog σου τα τοποθετούσες. Μιας και η εταιρεία προοδεύει περισσότερο στους αυτοματοποιημένους τρόπους πλέον, ήταν λογικό να αφαιρέσει τα link units, τα οποία έως τότε έπρεπε να περάσεις τον κώδικα του καθενός ξεχωριστά ώστε να λειτουργούν και να εμφανίζονται σε κάθε σελίδα.
Περίπου δύο χρόνια αργότερα η εταιρεία επιστρέφει και αυτή τη φορά αντί να παρουσιάσει νέα banners ή widgets όπως έκανε τελευταία, έφερε τα Shopping Links, τα οποία μπορείς να πεις πως είναι η ανανεωμένη μορφή των link units. Αυτοί οι “σύνδεσμοι αγορών”, όπως τους αποκαλεί η εταιρεία, θυμίζουν αρκετά τους affiliate συνδέσμους, αλλά λειτουργούν εντελώς διαφορετικά και εντελώς αυτόματα.
Μπορείς να δεις τα παραδείγματα της εταιρείας από τις παρακάτω εικόνες, που δείχνουν πως λειτουργούν τα AdSense shopping links τόσο σε υπολογιστές όσο και σε κινητά:
Τι είναι τα Shopping Links της AdSense;
Αλλιώς γνωστοί και ως “σύνδεσμοι αγορών“, τα shopping ads της AdSense αποτελούν μέρος των αυτόματων διαφημίσεων της εταιρείας και ο μόνος τρόπος για να τα χρησιμοποιήσεις είναι αν έχεις ενεργοποιήσει τις αυτόματες διαφημίσεις. Αυτό σημαίνει πως δεν χρειάζεται να προσθέσεις έξτρα κώδικα στις σελίδες σου, καθώς οι σύνδεσμοι αγορών θα ξεκινήσουν να εμφανίζονται λίγα λεπτά ή ώρες αφότου τους ενεργοποιήσεις.
Τα shopping links θα τοποθετούνται αυτόματα στο κύριο περιεχόμενο των σελίδων σου (όπως για παράδειγμα στα άρθρα) και θα προσθέτουν συνδέσμους πάνω σε συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά (συνήθως για προϊόντα). Κάνοντας κλικ πάνω σε έναν σύνδεσμο αγοράς της AdSense, ο επισκέπτης θα βλέπει μια σειρά από διαφορετικές διαφημίσεις για να αγοράσει το συγκεκριμένο προϊόν.
Σε ποιες λέξεις κλειδιά θα εμφανίζονται τα shopping links;
Η Google θα αποφασίζει σε ποιες λέξεις-κλειδιά θα ενεργοποιεί τους συνδέσμους αγορών της. Θα στοχεύει κυρίως σε διάφορα προϊόντα, έτσι ώστε όταν ο επισκέπτης κλικάρει πάνω σε ένα shopping link να εμφανίζεται το συγκεκριμένο προϊόν από διαφορετικά καταστήματα. Μπορείς να πεις πως είναι κάτι παρόμοιο με τους affiliate συνδέσμους, με τη διαφορά πως η AdSense θα σε πληρώνει ανά κλικ και όχι για κάθε ολοκληρωμένη πώληση.
Ο πιο εύκολος τρόπος για να προσαρμόσεις τα shopping ads είναι να σιγουρευτείς πως τα προϊόντα που αναφέρεις στα άρθρα σου είναι σωστά γραμμένα. Αν για παράδειγμα θέλεις να προωθείς το Pixel 6 κινητό, είναι προτιμότερο να το γράψεις στα αγγλικά και όχι στα ελληνικά. Το νούμερο του μοντέλου πιθανότατα να παίζει και αυτό σημαντικό ρόλο, ενώ γράφοντας Google Pixel 6 μπορεί να αυξήσει ακόμα περισσότερο τις πιθανότητες για να προστεθεί ένας σύνδεσμος αγορών.
Μπορώ να απενεργοποιήσω τα shopping links;
Αυτή την στιγμή που γράφεται το άρθρο, τα shopping links μπορούν να απενεργοποιηθούν κάνοντας σύνδεση στο Google AdSense λογαριασμό σου και πηγαίνοντας στην σελίδα “Πειράματα” που βρίσκεται στο αριστερό πλαϊνό μενού.
Από εκεί, απλά απενεργοποίησε τους συνδέσμους αγορών και σε λίγες ώρες θα εξαφανιστούν απ’ όλες τις σελίδες σου.
Αυτό ίσως θελήσεις να το κάνεις σε περίπτωση που αισθάνεσαι πως η AdSense σου παρέχει λιγότερα χρήματα απ’ ότι οι affiliate σύνδεσμοι που έχεις (ενώ μπορείς επίσης να χρησιμοποιείς και τους δύο τρόπους παράλληλα).
Πως τοποθετούνται και πως πληρώνει η AdSense για τα Shopping Links;
Η Google αναφέρει πως – προς το παρόν τουλάχιστον – τα shopping links θα εμφανίζονται μόλις στο 10% της συνολικής κίνησης μιας ιστοσελίδας, έτσι ώστε ο αντίκτυπός τους να είναι περιορισμένος. Αυτό σημαίνει πως μόλις ένα περιορισμένο ποσοστό των αναγνωστών σου θα βλέπουν αυτούς τους συνδέσμους αγορών στα άρθρα σου.
Η εταιρεία αναφέρει επίσης πως οι publishers θα πληρώνονται κάθε φορά που θα γίνεται ένα κλικ πάνω σε κάποιο σύνδεσμο, ακριβώς όπως συμβαίνει και με τις υπόλοιπες διαφημίσεις της. Σε αντίθεση με τους affiliate συνδέσμους που λειτουργούν με την ολοκλήρωση μιας αγοράς, ίσως τα shopping links να αυξήσουν το εισόδημα αρκετά, ή να καλύψουν τους bloggers που δεν χρησιμοποιούν το affiliate marketing.
Πως να ενεργοποιήσεις τα Shopping Links από την Google AdSense
Αν θέλεις να ενεργοποιήσεις αυτό το νέο τύπο διαφήμισης, τότε θα βρεις αναλυτικά τα βήματα παρακάτω (η διαδικασία είναι εύκολη ακόμα και για αρχάριους χρήστες):
-
Ενεργοποίησε τις αυτόματες διαφημίσεις της Google AdSense
Μιας και τα shopping links αποτελούν μέρος των αυτόματων διαφημίσεων της Google AdSense, το πρώτο πράγμα που θα χρειαστεί να κάνεις είναι να ενεργοποιήσεις τις αυτόματες διαφημίσεις. Αν το έχεις κάνει ήδη, τότε μπορείς να προχωρήσεις στο επόμενο βήμα. Αν δεν το έχεις κάνει, μπορείς να ακολουθήσεις τον οδηγό που είχα δημιουργήσει για το πως να ενεργοποιήσεις τις αυτόματες διαφημίσεις στο WordPress blog σου μέσω του Google Site Kit.
-
Πήγαινε στη σελίδα Εργαστήρια
Κάνε σύνδεση στο Google AdSense λογαριασμό σου και από το αριστερό πλαϊνό μενού πήγαινε στη καρτέλα “Βελτιστοποίηση” και αμέσως μετά στη σελίδα “Εργαστήρια” (Labs). Από εκεί έχεις την δυνατότητα να ενεργοποιείς και να απενεργοποιείς όλες τις νέες λειτουργίες και τους τύπους διαφημίσεων που κυκλοφορεί η εταιρεία στους χρήστες της.
-
Ενεργοποίηση των shopping links
Από τη σελίδα με τα Πειράματα, ενεργοποίησε τους Συνδέσμους Αγορών (AdSense Shopping Links). Δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα περισσότερο στη συνέχεια από το να περιμένεις έως ότου η εταιρεία ξεκινήσει να τοποθετεί συνδέσμους σε διάφορες λέξεις-κλειδιά των άρθρων σου. Προς το παρόν είναι ακόμα αρχή, ενώ ανάλογα το περιεχόμενο και τον σχεδιασμό του κάθε blog, η διαδικασία τοποθέτησης των shopping links μπορεί να διαφέρει.
Στο Inkstory προς το παρόν έχω ενεργοποιήσει τα shopping links για να δω ποια θα είναι τα αποτελέσματα. Θα ανανεώσω το συγκεκριμένο άρθρο λίγο καιρό αργότερα και αφότου δω αν τα shopping links επηρέασαν θετικά ή αρνητικά τα έσοδα του blog.
Εσύ ενεργοποίησες τα shopping links στα άρθρα του blog σου; Και αν όχι, τι είναι αυτό που σε κρατάει απ’ το να δοκιμάσεις το νέο τύπο διαφημίσεων; Και αν ναι, ήταν θετικά ή αρνητικά τα αποτελέσματα των νέων διαφημίσεων;