Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους δεν φορτίζει το κινητό ή το tablet σου. Από προβλήματα στην μπαταρία, νερό ή υγρασία, σκόνη στην θύρα σύνδεσης μέχρι και κάποια προβληματική εφαρμογή, σε αυτό το άρθρο θα τα δούμε όλα ένα ένα προτού πας την συσκευή σου στον τεχνικό.
Μιας και η χρήση των κινητών αποτελεί πλέον καθημερινότητα, με μια τεράστια γκάμα διαφορετικών μοντέλων και σχεδιαστικών προδιαγραφών να είναι διαθέσιμα προς αγορά, είναι φυσιολογικό να πετύχεις κάποια στιγμή στην ζωή σου στο ίσως πιο συχνό πρόβλημα: Να μην φορτίζει το κινητό σου.
Διάβασε επίσης: Δεν ανοίγει το κινητό μου τι να κάνω;
Προτού το πας όμως σε κάποιο κατάστημα ή σε κάποιον τεχνικό, υπάρχουν διάφορα βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να σιγουρευτείς πως το πρόβλημα δεν μπορεί να επιλυθεί από εσένα. Ακόμα και για αρχάριους χρήστες, οι παρακάτω συμβουλές είναι αναμφισβήτητα εύκολες και πρακτικές.
Τι να κάνεις αν δεν φορτίζει το κινητό σου:
Έλεγξε τον φορτιστή σου
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να ελέγξεις αν δεν φορτίζει το κινητό σου είναι σίγουρα ο φορτιστής και το καλώδιο του. Αν δεν χρησιμοποιείς επίσημο φορτιστή, τότε υπάρχει μεγάλη περίπτωση να φταίει αυτός που αγόρασες αργότερα. Έλεγξε το καλώδιο για πιθανά κοψίματα και αν δεν βρεις, τότε αντικατέστησε και το καλώδιο αλλά και τον φορτιστή για να δεις αν το κινητό φορτίζει.
Καθάρισε την θύρα σύνδεσης
Μπορεί για αρκετούς να ακούγεται ως μια σπάνια περίπτωση, αλλά αυτό δεν παύει να σημαίνει πως δεν φορτίζει το κινητό σου επειδή δεν γίνεται σωστή επαφή. Πιο συγκεκριμένα, κλείσε την συσκευή σου και φύσα με δύναμη μέσα στη θύρα υποδοχής του φορτιστή για να φύγουν τυχόν σκόνες ή σκουπιδάκια. Έλεγξε και με τα μάτια για να σιγουρευτείς πως η θύρα είναι καθαρή και γίνεται σωστή επαφή με το καλώδιο.
Έλεγξε για νερό και υγρασία
Ως έξτρα προστασία, το κινητό σου δεν θα ξεκινήσει να φορτίζει αν εντοπίσει νερό ή αρκετή υγρασία στο καλώδιο φόρτισης. Αυτό γίνεται αυτόματα και έχει οριστεί στο λειτουργικό σύστημα της συσκευής. Σιγουρέψου πως το καλώδιο είναι στεγνό, ενώ αν παρατηρήσεις ένα εικονίδιο τέρμα επάνω δεξιά με μια σταγόνα, αυτό σημαίνει πως υπάρχει πρόβλημα με νερό ή υγρασία.
Επανεκκίνηση συσκευής
Αν το πρόβλημα δεν επιλυθεί, προσπάθησε να κάνεις μια απλή επανεκκίνηση της συσκευής. Για την ακρίβεια, κλείσε εντελώς την συσκευή σου, περίμενε τουλάχιστον 10-20 δευτερόλεπτα, σύνδεσε την στον φορτιστή και στη συνέχεια άνοιξε την.
Ενημέρωσε το λογισμικό και τις εφαρμογές
Υπάρχει λόγος που οι εφαρμογές και τα λειτουργικά συστήματα ενημερώνονται τόσο συχνά. Κάθε ενημέρωση περιλαμβάνει συχνά αλλαγές στον σχεδιασμό, έξτρα προστασία και ασφάλεια, καθώς επίσης και την επίλυση προβλημάτων και bugs. Αν η συσκευή σου έχει αρκετή μπαταρία ακόμα, δοκίμασε να ενημερώσεις όλες τις εφαρμογές και να ελέγξεις για νέες εκδόσεις του λειτουργικού συστήματος. Συχνά, οι ενημερώσεις για το λειτουργικό σύστημα είναι αυτές που επηρεάζουν την μπαταρία.
Έλεγξε για κάποιο χτύπημα
Οι φυσικές ζημιές, όπως η σπασμένη οθόνη μετά από πέσιμο της συσκευής, μπορεί σίγουρα να επηρεάσει τον τρόπο λειτουργίας του κινητού σου. Αν δεν φορτίζει το κινητό μετά από ένα γερό χτύπημα ή πέσιμο, τότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έχει αποκτήσει πρόβλημα είτε απευθείας στην μπαταρία, είτε σε κάποιο άλλο κομμάτι του hardware του. Στην προκειμένη περίπτωση, μόνο ένας τεχνικός θα έχει την δυνατότητα να σου εξηγήσει ακριβώς που βρίσκεται το πρόβλημα.
Δοκίμασε την ασύρματη φόρτιση
Αν θεωρείς πως το πρόβλημα δεν βρίσκεται στην μπαταρία και στον φορτιστή, αλλά στην ίδια την θύρα, τότε υπάρχει μια απλή λύση: Ασύρματη φόρτιση! Αν το κινητό σου υποστηρίζει την ασύρματη φόρτιση, τότε μπορείς να αγοράσεις έναν ασύρματο φορτιστή και να δοκιμάσεις να φορτίσεις το κινητό.
Αντικατέστησε την μπαταρία
Τέλος, αν ακολούθησες όλα τα βήματα που αναφέρω παραπάνω αλλά κανένα δεν επίλυσε το πρόβλημα σου, πιθανότατα να χρειάζεται αντικατάσταση η μπαταρία σου. Αν η μπαταρία είναι αποσπώμενη, τότε μπορείς να βρεις διαθέσιμο το ίδιο μοντέλο σε κάποιο ηλεκτρονικό κατάστημα. Αν δεν είναι, τότε θα χρειαστεί να την πας σε κάποιο τοπικό κατάστημα ώστε να την αντικαταστήσουν – εκτός φυσικά αν παρέχεται ακόμα εγγύηση και έτσι το στείλεις στην κατασκευάστρια εταιρεία.
Αν και δεν υπάρχουν πολλά που μπορείς να κάνεις για να ελέγξεις την κατάσταση της συσκευής σου, κυρίως όταν δεν φορτίζει το κινητό σου, οι παραπάνω οδηγίες / συμβουλές είναι ό,τι σχετικό μπορείς να κάνεις για να ελέγξεις το πρόβλημα.
Συμβουλή (1): Αν πιστεύεις πως φταίει ο φορτιστής του κινητού σου και θεωρείς πως το καλώδιο είναι μια χαρά, τότε μπορείς να το βάλεις να φορτίσει σε έναν σταθερό υπολογιστή ή σε ένα laptop.
Συμβουλή (2): Κάποιες συσκευές μπορεί να έχουν κυκλοφορήσει με ελαττωματικές μπαταρίες. Αναζήτησε στην Google ή την Bing το μοντέλο της συσκευής σου και έλεγξε μήπως και άλλοι κάτοχοι αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα.
Εσύ κατάφερες να επιλύσεις το πρόβλημα με κάποια από τις παραπάνω οδηγίες; Θα χαρώ να ακούσω την εμπειρία σου, καθώς επίσης και οποιαδήποτε απορία έχεις, στα σχόλια στο τέλος του άρθρου.