Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram;

Share

Ως bloggers ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε είναι πως λειτουργούν οι αλγόριθμοι κάθε ιστοσελίδας ή υπηρεσίας που χρησιμοποιούμε. Με αυτόν τον τρόπο, γνωρίζουμε με ποιον τρόπο μπορούμε να προωθούμε το περιεχόμενο μας πιο στοχευμένα και σωστά. Ο αλγόριθμος του Instagram για αρκετό καιρό λειτουργούσε με τέτοιο τρόπο, που αρκετοί ξεκινήσαμε να πιστεύουμε πως θα φτάσει στο σημείο να γίνει σαν του Facebook, ένα κοινωνικό δίκτυο που πλέον δεν αποτελεί την κύρια ουσία για έναν blogger.

Μέχρι τώρα, οι χρήστες του Instagram δεν έβλεπαν περίπου το 70 τοις εκατό όλων των φωτογραφιών και βίντεο που ανέβαιναν από άλλους χρήστες. Επίσης, δεν έβλεπαν το 50 τοις εκατό των φωτογραφιών και βίντεο που ανέβαζαν οι χρήστες που ακολουθούσαν. Αυτό συνέβη τον Ιούλιο του 2016 όταν το Instagram άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε ο αλγόριθμος του. Άσχετα με τα αρνητικά σχόλια που δέχτηκε η υπηρεσία γι ‘αυτή την αλλαγή, το Instagram ανέφερε πως και οι 800 εκατομμύρια χρήστες του ξεκίνησαν να βλέπουν το 90 τοις εκατό των φωτογραφιών από άλλους χρήστες που ακολουθούν και έτσι, αυξήθηκε ο χρόνος που περνάνε στην υπηρεσία.

Διάβασε επίσης: 4 τρόποι για να επωφεληθείς από τα Instagram Stories

Παρόλο που αρκετοί θα ‘θελαν να γνωρίζουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος του Instagram, η εταιρεία, η οποία ανήκει στο Facebook, δεν είχε αναφέρει τίποτα μέχρι στιγμής. Ευτυχώς, κατά το άνοιγμα των νέων τους γραφείων στο Σαν Φρανσίσκο, απαντήθηκαν ορισμένες ερωτήσεις.

Τα κριτήρια κατάταξης των φωτογραφιών και βίντεο και ο νέος αλγόριθμος του Instagram

Το Instagram βασίζεται σε μια μηχανή μάθησης η οποία μαθαίνει συνεχώς από τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες χρησιμοποιούν την υπηρεσία. Ακόμα κι αν ακολουθήσεις τους ίδιους χρήστες που ακολουθεί κι ένας φίλος σου, η αρχική σου σελίδα θα εμφανίζει διαφορετικές φωτογραφίες και βίντεο – ανάλογα με ποιους χρήστες αλληλεπιδράς περισσότερο.

Διάβασε επίσης: Tumblr – Τι είναι και πως να το εκμεταλλευθείς (οδηγός 2018)

Τρεις κύριοι παράγοντες που καθορίζουν τις φωτογραφίες και τα βίντεο που βλέπεις στη ροή του Instagram:

  1. Ενδιαφέρον: Το Instagram καταλαβαίνει πότε θα σου αρέσει μια κοινοποίηση και την περνάει αυτόματα στην αρχική σου σελίδα όταν έχεις πατήσει like, έχεις σχολιάσει ή αλληλεπιδράσει με οποιονδήποτε τρόπο στο παρελθόν. Όσο πιο πολύ αλληλεπιδράς με έναν χρήστη, τόσο πιο συχνά θα βλέπεις αυτά που ανεβάζει στη ροή του Instagram.
  2. Πρόσφατο: Το πόσο πρόσφατα έχει δημοσιευθεί η φωτογραφία ή το βίντεο, με κύριο χρονικό διάστημα την μια εβδομάδα.
  3. Σχέση: Το πόσο κοντά είσαι με έναν άνθρωποι. Αυτό κατατάσσεται βάση των σχολίων και των tags που κάνεις και σε κάνει ένας άλλος λογαριασμός.

Εκτός από τους τρεις παραπάνω παράγοντες, υπάρχουν και ορισμένα σήματα που επηρεάζουν επίσης τα rankings στις κοινοποιήσεις του Instagram:

  • Συχνότητα: Το πόσο συχνά ανοίγεις το Instagram, καθώς θα προσπαθεί να σου εμφανίζει πρώτα τις καλύτερες κοινοποιήσεις που δεν είδες από την τελευταία φορά που άνοιξες την εφαρμογή.
  • Following: Αν ακολουθείς αρκετά άτομα, το Instagram θα επιλέγει από ποιους θα βλέπεις λιγότερες κοινοποιήσεις.
  • Χρήση: Το πόσο χρόνο περνάς στο Instagram καθορίζει και ποιες κοινοποιήσεις θα βλέπεις πρώτες σε μικρά χρονικά διαστήματα, καθώς επίσης και το πόσο “βαθιά” θα φτάσεις στη ροή κοινοποιήσεων της υπηρεσίας.

Οι μύθοι του Instagram

Η ομάδα του Instagram απάντησε επίσης και σε αρκετούς μύθους που περιτριγυρίζουν την υπηρεσία και θεωρίες για το πως λειτουργεί η ροή της αρχικής σελίδας.

  • Το Instagram δεν πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο αλγόριθμος της ροής. Παρόλα αυτά, ακούει τους χρήστες του, ακόμα κι αυτούς που προτιμούν τον παλιό αλγόριθμο του Instagram.
  • Το Instagram δεν κρύβει φωτογραφίες και βίντεο από τη ροή, για να τα δεις όλα απ’ όλους θα πρέπει απλά να συνεχίζεις να σκρολάρεις.
  • Η ροή δεν προωθεί περισσότερο τις φωτογραφίες ή τα βίντεο. Αντίθετα, κάθε ροή κάθε χρήστη εμφανίζει το περιεχόμενο που του αρέσει περισσότερο από τους ανθρώπους με τους οποίος αλληλεπιδρά περισσότερο.
  • Η ροή του Instagram δεν προωθεί περισσότερο τους χρήστες που ανεβάζουν συχνά Stories, κάνουν Live ή χρησιμοποιούν όλες τις υπηρεσίες της εφαρμογής.
  • Το Instagram δεν ρίχνει το ranking σε έναν λογαριασμό που δημοσιεύει αρκετά συχνά, αλλά αν δημοσιεύει πολλές φωτογραφίες ανά μέρα, κάποιες θα τις εμφανίζει ελάχιστα πιο σπάνια.
  • Το Instagram δεν αυξάνει το rank σε επαγγελματικούς λογαριασμούς, οπότε το να αλλάξεις από personal σε business δεν θα σε βοηθήσει.
  • Το “Shadowbanning” δεν είναι αληθινό και το Instagram αναφέρει πως δεν κρύβει το περιεχόμενο χρηστών που προσθέτουν πολλά hashtags.

Στις μέρες μας, πολλοί πιστεύουν πολλά πράγματα τα οποία καλώς ή κακώς δεν ισχύουν. Ότι κι αν κάνεις για να προωθήσεις τις φωτογραφίες και τα βίντεο σου στο Instagram, τίποτα δεν θα πιάσει αν οι ακόλουθοι σου δεν ενδιαφέρονται γι ‘αυτά που ανεβάζεις. Ως εκ τούτου, φρόντισε να κρατάς ποιοτικό περιεχόμενο, να μην ανεβάζεις αρκετά συχνά σε σημείο που καταντάει spam και φρόντισε να απαντάς στα σχόλια που γίνονται στο περιεχόμενο σου για να του αυξάνεις τη δημοτικότητα.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Comments
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;