Τρίτη, 19 Μαρτίου, 2024

5 Blogging μυστικά που οι επιτυχημένοι bloggers δεν αναφέρουν

Share

Οι επιτυχημένοι bloggers έχουν το κακό συνήθειο να αποφεύγουν να αναφέρουν τα blogging μυστικά που τους βοήθησαν να επιτύχουν και σίγουρα δεν γράφουν τίποτα που δεν θέλει να διαβάσει η πλειοψηφία του κοινού τους.

Όταν είσαι blogger έχεις την ικανότητα να φτάσεις σε ένα επίπεδο όπου εκατοντάδες χιλιάδες ή εκατομμύρια άνθρωποι απ ‘όλο τον κόσμο θα δουν το blog σου και θα διαβάσουν τα άρθρα σου. Το πρόβλημα, ωστόσο, είναι πως για να καταφέρεις να γίνεις full-time blogger, υπάρχει μια γραμμή γνώσεων που πρέπει να φτάσεις – μεταξύ αυτών που θέλουν να την φτάσουν και αυτών που την έχουν φτάσει ήδη.

Σίγουρα, υπάρχουν bloggers όπως εγώ που απλά αγαπάμε να μοιράζουμε τις γνώσεις μας, αλλά στη πραγματικότητα, ούτε εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε κάποιους ανθρώπους. Σε αυτό το άρθρο, θέλω να γράψω για τα πέντε blogging μυστικά που κανένας επιτυχημένος blogger δεν αναφέρει ποτέ στα άρθρα του.

1. Οι περισσότεροι άνθρωποι απλά δεν το κατέχουν

Λόγοι που τα brands δεν ενδιαφέρονται να διαφημιστούν στο blog σου

Αυτή είναι η σκληρή πραγματικότητα. Το ότι μπορεί ο καθένας να ανοίξει ένα blog, αυτό δεν σημαίνει πως ο καθένας μπορεί να επιτύχει κιόλας (και γνωρίζω πως αρκετοί άνθρωποι δεν θέλουν να το ακούσουν αυτό).

Το να τρέχεις ένα full-time blog είναι το ίδιο με το να τρέχεις μια επιχείριση. Στη πραγματικότητα, το blog είναι η επιχείριση σου.

Αυτό σημαίνει πως μέχρι να φτάσεις σε ένα σημείο να βγάζεις πολλά χρήματα, δεν μπορείς να κάθεσαι και να κάνεις διαλείμματα. Αν θέλεις να παρατήσεις την δουλειά σου σε ένα εξάμηνο από τώρα και να ζεις από το blog σου, αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί να πέσεις με τα μούτρα στη δουλειά.

Διάβασε επίσης: Τα μεγάλα διαλείμματα είναι ένα ψέμα που λες στον εαυτό σου

Μην ακούς τους bloggers που μιλάνε για δίμηνες διακοπές και ότι δουλεύουν μόνο τέσσερις ώρες την εβδομάδα. Δεν ξεκίνησαν έτσι και ακόμα κι αν η μάρκετινγκ στρατηγική τους σου υπόσχεται πως θα βγάζεις έτσι ένα σωρό φράγκα, είναι όλα μια μεγάλη απάτη. Οι περισσότεροι επιτυχημένοι bloggers, ειδικά αυτοί που αναφέρουν τα παραπάνω, πέρασαν πολλές ώρες μες τα μαύρα τα σκοτάδια για να καταφέρουν να επιτύχουν. Φυσικά, γι ‘αυτό δεν αναφέρουν και τα blogging μυστικά τους άλλωστε, για να μπορέσει η μάρκετινγκ στρατηγική τους να πουλήσει.

Αυτό που τους κάνει να ξεχωρίζουν από τους υπόλοιπους ανθρώπους είναι ότι συνέχισαν να δουλεύουν καθημερινά με ένα στόχο και ένα σχέδιο. Δεν μπορείς άλλωστε να γράφεις στα τυφλά και να πιστεύεις πως πραγματικά τα πας καλά και πως μια μέρα θα έχεις εκατοντάδες χιλιάδες αναγνώστες.

Θα χρειαστεί πρώτα να βάλεις ένα στόχο και στη συνέχεια να δημιουργήσεις ένα σχέδιο. Στη συνέχεια θα χρειαστεί να παραμείνεις με αυτό το σχέδιο και να δουλεύεις σκληρά για να το επιτύχεις.

Αυτό, φυσικά, σημαίνει πως ίσως χάσεις μερικά πράγματα, όπως το να παρακολουθείς κάθε βράδυ στις 9 την αγαπημένη σου σειρά, ή να πας διακοπές με κάτι φίλους τα Χριστούγεννα και πάει λέγοντας. Δεν σου λέω φυσικά να παρατήσεις την ζωή σου, αλλά υπάρχει λόγος που λένε πως “οι επιχειρηματίες είναι οι μοναδικοί που δουλεύουν 80 ώρες την εβδομάδα για να καταφέρουν να δουλεύουν στο μέλλον μόνο 40 ώρες την εβδομάδα.”

Διάβασε επίσης: Τα μυστικά της blogging επιτυχίας

2. Δεν γνωρίζεις το κοινό σου αν δεν μιλήσεις στο κοινό σου πρώτα

Γιατί το blog σου χρειάζεται newsletter 2

Όταν πρώτο ξεκίνησα να γράφω εδώ στο Inkstory, είμαι σχεδόν σίγουρος πως ήξερα ακριβώς ποια πράγματα ήθελαν να μάθουν οι περισσότεροι bloggers. Με αυτή τη σκέψη κατά νου, πίστευα πως κάθε άρθρο θα τραβούσε αρκετό traffic, ειδικά από τις μηχανές αναζήτησης.

Φυσικά, έκανα λάθος. Παρόλα αυτά, μερικά άρθρα μου κατάφεραν να τραβήξουν πολύ κόσμο, και μερικά από αυτά ήταν τα τελευταία που περίμενα να επιτύχουν. Ωστόσο, η επιτυχία αυτών των άρθρων με βοήθησε να καταλάβω καλύτερα το κοινό του blog μου.

Όσο ξεκίνησα να μιλάω με όλο και περισσότερους αναγνώστες μου, άρχισα να καταλαβαίνω καλύτερα για τα προβλήματα τους και πως μπορούσα να τους βοηθήσω. Όσο πιο καλά γνωρίζεις το κοινό σου, τόσο πιο εύκολα γίνονται τα πράγματα.

Ξεκινάς να γράφεις άρθρα τα οποία είσαι σίγουρος πως θα τα βρουν ενδιαφέρον ή θα τους βοηθήσουν. Γνωρίζεις ποια προϊόντα είναι διατεθειμένοι να αγοράσουν και ξαφνικά βλέπεις το blog σου να έχει μια τρελή αύξηση στις μηνιαίες επισκέψεις και να αυξάνονται ολοένα και περισσότερο τα έσοδα.

Αυτά, φυσικά, θα συμβούν μόνο όταν ξεκινήσεις να μιλάς με το κοινό σου. Αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί να ξεκινήσεις να κάνεις ερωτήσεις από τα κοινωνικά σου δίκτυα, από συζητήσεις μέσω email και πάει λέγοντας.

Μια καλή ιδέα είναι να ζητάς από κάθε νέο subscriber του newsletter σου να σου γράψει μερικά πράγματα για τον εαυτό του και τι ζητάει από το blog σου. Φυσικά δεν θα το κάνουν όλοι αυτό, αλλά οι λίγοι που θα σου απαντήσουν θα σε βοηθήσουν να καταλάβεις τι ακριβώς γίνεται.

3. Λιγότερο από το 1% του κοινού σου μετράει πραγματικά για την επιτυχία του blog σου

Να γιατί διέγραψα 2.000 συνδρομητές από το newsletter μου
Εικόνα από: The Culture Trip

Γνωρίζω πως είναι δύσκολο να κατανοήσεις τι ακριβώς θέλω να πω, αλλά αν προσπαθείς να βγάλεις χρήματα μέσω affiliate, να προωθείς προϊόντα, υπηρεσίες, προγράμματα και πάει λέγοντας, τότε θα χρειαστεί να εστιάσεις στους “true” fans σου.

Οι true fans σου είναι οι άνθρωποι οι οποίοι είναι πρόθυμοι να αγοράσουν αυτά που προσφέρεις. Είναι αυτοί που ανοίγουν τα emails σου και διαβάζουν κάθε άρθρο που γράφεις. Αν καταφέρεις να τους κάνεις χαρούμενος, τότε έχεις μια επιτυχημένη επιχείριση.

Το πρόβλημα με τους περισσότερους bloggers είναι πως πιστεύουν πως καθένας από το κοινό τους είναι σημαντικός, οπότε προσπαθούν να τους χαροποιήσουν όλους. Αυτό που καταλαβαίνουν πολύ γρήγορα, ωστόσο, είναι πως όσο προσπαθούν να χαροποιήσουν τους πάντες, στο τέλος δεν χαροποιούν κανέναν.

Ας πούμε πως έχεις μια email λίστα με 5,000 άτομα. Αυτός είναι ένας υγιής αριθμός για κάθε newsletter και με τόσο κόσμο θα είσαι σε θέση να βγάλεις ένα αξιοπρεπές χρηματικό ποσό.

Επειδή η λίστα με τους subscribers σου είναι γεμάτη από ανθρώπους που λατρεύουν να μαγειρεύουν, αποφασίζεις να γράψεις ένα e-book για το μαγείρεμα (αλλιώς, ένα cookbook). Υποθέτεις πως στην χειρότερη περίπτωση μόνο το 10% των subscribers σου θα αγοράσει αυτό το e-book.

Γράφεις το e-book σου και μετά από πολύ προσπάθεια και μήνες δουλειάς, μόνο 10 άτομα το αγοράζουν. Αν δεν θέλεις να κάνεις τα μαθηματικά, τότε επίτρεψε μου να σου πω πως το αγόρασε μόλις το 0.2% του κοινού σου.

Τι ακριβώς παίχτηκε;

Υπέθεσες πως μόνο και μόνο επειδή όλοι οι αναγνώστες σου λατρεύουν το μαγείρεμα, ότι όλοι θα ενδιαφερόντουσαν να αγοράσουν το e-book σου. Αλλά έκανες λάθος.

Αντ ‘αυτού, ας πάρουμε μια διαφορετική κατεύθυνση: αφότου μιλήσεις με τους αναγνώστες σου συνειδητοποιείς πως αρκετοί δεν γνωρίζουν ή δεν καταλαβαίνουν πως να φτιάξουν ένα εβδομαδιαίο ή μηνιαίο πρόγραμμα γευμάτων. Έτσι, δημιουργείς ένα μεγάλο μάθημα για το πως να προετοιμάσουν γεύματα και πως να φτιάχνουν εβδομαδιαία προγράμματα και το πουλάς για ένα 50 ευρώ.

Πουλάς λοιπόν το e-book ή το πρόγραμμα σου και μόλις το 1% του κοινού σου το αγοράζει. Αλλά αυτό το 1% του κοινού σου μόλις σου απέφερε 2,500 χιλιάδες ευρώ σε έσοδα.

Αντί λοιπόν να προσπαθήσεις να χαροποιήσεις τους πάντες, στόχευσες στο 1% των ανθρώπων που γνώριζες πως αντιμετώπιζαν ένα πρόβλημα για το οποίο θα πλήρωναν για να το λύσουν. Και αυτό, είναι ένα από τα πιο σημαντικά blogging μυστικά που ακολουθούν όλοι οι επιτυχημένοι bloggers – και κυρίως αυτοί που γράφουν και πουλάν e-books.

Διάβασε επίσης: Να γιατί διέγραψα 2.000 συνδρομητές από το newsletter μου

4. Το πάθος σου ίσως δεν σου αποφέρει χρήματα

tenor

Όταν διαβάζεις ένα άρθρο για να σε βοηθήσει να επιλέξεις μια θεματολογία, ο κάθε blogger σου παρέχει την εξής συμβουλή: γράψε για κάτι με το οποίο είσαι παθιασμένος.

Είναι λογικό άλλωστε, ποιος θέλει να γράφει για χρόνια μια θεματολογία η οποία δεν του αρέσει;

Δυστυχώς, η αλήθεια είναι πως δεν μπορείς να βγάλεις χρήματα με κάθε θεματολογία. Όχι τουλάχιστον αρκετά για να μπορέσεις να θεωρήσεις το blog σου ως μια επιτυχημένη επιχείριση.

Τα καλά νέα είναι πως σχεδόν κάθε θεματολογία που υπάρχει μπορεί να σου αποφέρει χρήματα. Το μόνο που πρέπει να κάνεις είναι να βρεις έναν τρόπο για να την παρουσιάσεις σωστά στο κοινό σου.

Ο πιο εύκολος τρόπος για να το κάνεις αυτό είναι αν μιλήσεις στους αναγνώστες σου. Ξέρω πως ήδη αναφέρθηκα σε αυτό, αλλά θα πρέπει να βρεις ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι αναγνώστες σου και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για να το λύσουν.

Για παράδειγμα, προτού ανοίξω το Inkstory, γνώριζα πως υπήρχαν εκατοντάδες blogs που η κύρια θεματολογία τους αφορούσε το blogging. Παρόλα αυτά, γνώριζα επίσης πως κανένα από αυτά τα blogs δεν παρείχε τις σωστές συμβουλές και σίγουρα δεν έλυνε τα πιο σημαντικά προβλήματα της ελληνικής μπλογκόσφαιρας. Μόλις κατάφερα να λύσω τα μεγαλύτερα προβλήματα των αναγνωστών μου, κατάφερα να βγάλω ένα ιδιαίτερα μεγάλο χρηματικό ποσό από διάφορα άρθρα, συμβουλές και προϊόντα.

Το να γράφεις για μια θεματολογία δεν είναι τίποτα περισσότερο απ’ το να γράφεις για προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι άνθρωποι και πως μπορούν να τα λύσουν. Εκτός, φυσικά, αν έχεις ένα ειδησιογραφικό blog ή ένα στο οποίο κάνεις reviews για αυτοκίνητα, υπηρεσίες και πάει λέγοντας.

Ένα fashion blog βοηθάει τους ανθρώπους για να ντύνονται καλύτερα. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που οι άνθρωποι προσπαθούν να λύσουν και αν τους πουλήσεις το κατάλληλο ρούχο, θα το αγοράσουν.

Το να ρωτάς για ποια θεματολογία θα πρέπει να γράψεις είναι λάθος. Η σωστή ερώτηση είναι να ρωτάς για το ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο περισσότερος κόσμος.

5. Το blogging είναι μοναχικό

5 Blogging μυστικά που οι επιτυχημένοι bloggers δεν αναφέρουν

Όταν ξεκίνησα να μπλογκάρω για πρώτη φορά, ήμουν πολύ χαρούμενος που είχα την ικανότητα να δουλεύω από το σπίτι. Ωστόσο, όσο ο καιρός περνούσε, τόσο πιο μοναχικά ένιωθα.

Δεν είναι πολλοί αυτοί που μιλάνε για το πόσο δύσκολα πρέπει να δουλέψεις για να μετατρέψεις ένα blog σε μια κερδοφόρα επιχείριση. Δεν μπορώ να θυμηθώ πόσα βράδια έκατσα μέχρι τις 4 τα ξημερώματα για να γράφω άρθρα για το blog μου, για να κάνω αλλαγές στον σχεδιασμό ή για να δημιουργώ νέα WordPress themes.

Δεν μπορείς να μοιραστείς το άγχος ή την απογοήτευση με άλλους ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν αυτά που περνάς και σίγουρα δεν μπορείς να γιορτάσεις κάτι μαζί τους γιατί δεν θα καταλάβουν για ποιο λόγο χαίρεσαι τόσο πολύ.

Γι ‘αυτό είναι πολύ σημαντικό να ξεκινήσεις φιλίες με άλλους bloggers. Θα πρέπει να είσαι περικυκλωμένος από ανθρώπους που περνάνε τα ίδια πράγματα που περνάς κι εσύ. Για να βρεις τέτοιους ανθρώπους, μπορείς να γίνεις μέλος και στο Facebook group του Inkstory.

Τα blogging μυστικά και το ατελείωτο ταξίδι

5 Blogging μυστικά που οι επιτυχημένοι bloggers δεν αναφέρουν

Το blogging είναι πολλά περισσότερα απ’ το να βρεις μια θεματολογία και να γράφεις ποιοτικό περιεχόμενο γι ‘αυτήν. Υπάρχουν πολλά πράγματα που γίνονται στα παρασκήνια για τα οποία οι περισσότεροι δεν μιλάνε καν. Είναι πιο εύκολο να εστιάσεις στην επιτυχία της δημιουργίας ενός blog παρά να μιλάς για τη διαδικασία της. Γι ‘αυτό άλλωστε και υπάρχουν τόσα blogging μυστικά που κανένας δεν αναφέρετε σε αυτά.

Ο καλύτερος τρόπος για να επιτύχει ένα blog είναι αν το ξεκινήσεις τώρα. Ξεκίνα να γράφεις, να δημοσιεύεις και να προωθείς το blog σου. Ξεκίνα να δημιουργείς δυνατές σχέσεις με άλλους bloggers και να κάνεις τις σωστές ερωτήσεις το κοινό σου.

Σταμάτα να πιστεύεις σε στρατηγικές που υπόσχονται πως θα δουλεύεις μια ώρα την ημέρα και θα βγάζεις εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ από το blog σου. Αν θέλεις να ζήσεις από αυτό, θα χρειαστεί να το συμπεριφέρεσαι ως μια επιχείριση και τίποτα λιγότερο. Αυτό σημαίνει όμως πολλές ώρες ασταμάτητης δουλειάς.

Το να προσπαθείς να φτιάξεις ένα επιτυχημένο blog έχει πολλά αρνητικά, αλλά οι εμπειρίες που θα πάρεις μέσα από αυτό και οι φιλίες που θα κάνεις θα κρατήσουν για μια ζωή.

Τα blogging μυστικά που υπάρχουν είναι στην κυριολεξία εκατοντάδες, αλλά ελπίζω πως αυτό το άρθρο θα σε βοηθήσει να καταλάβεις μερικά από αυτά.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

3 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
3 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;