Είτε είσαι επαγγελματίας blogger, είτε ασχολείσαι με το μάρκετινγκ, πρέπει να γνωρίζεις τις βασικές τεχνικές του SEO για να ανεβάσεις το search ranking του blog σου. Το πρόβλημα με τους περισσότερους bloggers δεν είναι τα άρθρα που γράφουν, ούτε η φωνή που αναπτύσσουν μέσω αυτών, αλλά τα κακογραμμένα τους κείμενα που δεν συμπίπτουν με τις προδιαγραφές του SEO. Αλλά θα αναφερθώ για το συγκεκριμένο θέμα στο επόμενο άρθρο μου.
Όταν πρόκειται για το SEO, πρέπει να είσαι απίστευτα προσεκτικός. Τεχνικές που δούλευαν στο παρελθόν – αλλά όχι στο παρόν – και συνεχίζεις να τις χρησιμοποιείς, μπορούν να “σκοτώσουν” το rank και ξαφνικά η organic κίνηση του blog σου να πέσει με πολύ απότομους ρυθμούς. Υπάρχουν επίσης τεχνικές οι οποίες είναι εντελώς χάσιμο χρόνου, και ο χρόνος είναι χρήμα. Αν θέλεις να “χτίσεις” μια βάση στα αποτελέσματα αναζήτησης της Google, τότε θα πρέπει να προχωράς προσεχτικά και με βάση τον αλγόριθμο της εταιρείας.
Οι πιο δημοφιλής τεχνικές για να αυξήσεις κατά ένα μεγάλο όριο το search ranking του blog σου είναι το blogging, το SEO, τα κοινωνικά δίκτυα και το email marketing. Θα σου πρότεινα όχι απλά να τα διαβάσεις και να ενημερωθείς γι ‘αυτά, αλλά να ξεκινήσεις να τα κάνεις πράξη όσο το δυνατόν πιο σύντομα γίνεται.
Παρακάτω έχω προσθέσει μερικές απλές – αλλά βασικές – τεχνικές οι οποίες θα σε βοηθήσουν να ανεβάσεις το search ranking του blog σου.
Σημείωση: Το search ranking, για όσους δεν γνωρίζουν, είναι η κίνηση που προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης. Το ίδιο ισχύει και για το organic search. Όταν λέμε ότι θέλουμε να ανεβάσουμε το search ranking μας, εννοούμε να φαίνονται τα άρθρα του blog μας πιο συχνά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και στις πρώτες σελίδες (κυρίως στην πρώτη).
1. Σταμάτα να επικεντρώνεσαι αποκλειστικά στις λέξεις-κλειδιά
Τα τελευταία χρόνια, η Google έχει κάνει πολύ μεγάλες προσπάθειες για να εμφανίζει όσο το δυνατόν πιο ποιοτικά και μοναδικά αποτελέσματα γίνεται στους χρήστες της. Μια μεγάλη αλλαγή έγινε με το Hummingbird, ένας πανέξυπνος αλγόριθμος αναζήτησης που εξετάζει και αναλύει τις λέξεις-κλειδιά των άρθρων. Ο στόχος του νέου αλγόριθμου είναι να σταματήσει να βλέπει τις λέξεις-κλειδιά ως πρώτη προτεραιότητα και να ξεκινήσει να κατανοεί τα άρθρα με όλο τους το κείμενο.
Ως αποτέλεσμα αυτής της αλλαγής, η Google δίνει πλέον μεγαλύτερη έμφαση στην αξία του περιεχομένου σου βάση των πληροφοριών που παρέχεις και όχι στις συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που έχεις προσθέσει.
Αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι πρέπει να σταματήσεις να περνάς λέξεις-κλειδιά στα άρθρα σου. Η μηχανή αναζήτησης συνεχίζει να βασίζεται – έως ένα βαθμό – στις λέξεις-κλειδιά των άρθρων ώστε να καταλαβαίνει και να κατανοεί ακόμα καλύτερα πότε ένα περιεχόμενο είναι spam, παραπλανητικό ή δεν παρέχει τις σωστές πληροφορίες.
Το κλειδί είναι να εστιάζεις πάντα στο ποιοτικό περιεχόμενο και να παρέχεις χρήσιμες και αξιόπιστες πληροφορίες στους αναγνώστες σου. Αν θέλεις να εμφανίζεσαι πρώτος σε συγκεκριμένα αποτελέσματα αναζήτησης, τότε δημιούργησε περιεχόμενο το οποίο αξίζει να προστεθεί πρώτο. Σταμάτα να προσπαθείς να βρίσκεις τρόπους με τους οποίους θα ανεβάσεις το search ranking σου πιο γρήγορα με διάφορα κόλπα και χωρίς πολύ δουλειά. Παίζεις με την μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του κόσμου η οποία έχει δημιουργηθεί από πανέξυπνους ανθρώπους.
2. Δημοσίευε τα άρθρα σου στα κοινωνικά δίκτυα
Πάνω από 3 εκατομμύρια blogs δημοσιεύουν κάθε μέρα νέα άρθρα. Αν θέλεις να τα περάσεις και να εμφανιστείς πρώτος στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, τότε θα πρέπει να “παίξεις” το παιχνίδι τους. Ξεκίνα να δημοσιεύεις τα άρθρα σου στο Google+, στο Tumblr, στο LinkedIn και σε οποιοδήποτε άλλο κοινωνικό δίκτυο υποστηρίζει η Google στα αποτελέσματα της (το Facebook, το Twitter και το Pinterest δεν υποστηρίζονται). Σε όσα περισσότερα δημοσιεύεις, τόσο το καλύτερο. Σε γενικές γραμμές, πρέπει να χτίσεις μια ολόκληρη κοινότητα ατόμων που θα σε ακολουθούν στα κοινωνικά δίκτυα και θα κλικάρουν στους συνδέσμους σου.
Η Google προσπαθεί να μαζέψει όσο το δυνατόν πιο πολλά δεδομένα γίνεται από το blog σου. Άρα, σε όσο πιο πολλά κοινωνικά δίκτυα βρίσκεται, τόσο πιο πολλά ενεργά backlinks υπάρχουν, τόσο πιο πολλά δεδομένα θα συλλέγει η εταιρεία για το blog σου και τόσο πιο ψηλά θα σε ανεβάζει στα αποτελέσματα.
Οι χρήστες που σε ακολουθούν στα κοινωνικά δίκτυα δεν ενδιαφέρονται να αγοράσουν τα προϊόντα που πουλάς (αν πουλάς). Σε αντίθεση με τους χρήστες που μπαίνουν από τις μηχανές αναζήτησης ψάχνοντας λύσεις για διάφορα προβλήματα, οι ακόλουθοι που έχεις ενδιαφέρονται να δουν πλούσιο και ποιοτικό περιεχόμενο που βασίζεται στην θεματολογία την οποία παρέχεις.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δώσεις στα κοινωνικά δίκτυα που χρησιμοποιείς. Κάθε κοινωνικό δίκτυο έχει διαφορετικούς χρήστες, που σημαίνει ότι αν προσαρμόζεις το περιεχόμενο σου για κάθε ένα από αυτά, η κίνηση του blog σου θα αυξηθεί κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό. Για παράδειγμα, στο Pinterest οι χρήστες κάνουν κλικ μόνο στις μεγάλες-κάθετες εικόνες, στο Tumblr λατρεύουν το visual content, στο Google+ τα άρθρα παραγωγικότητας, lifehack, μαγειρικής, συμβουλών και φωτογραφιών, στο Twitter δεν έχω ιδέα γιατί δεν κατάλαβα ποτέ πως λειτουργεί (κακώς βέβαια) και στο Facebook δεν θα μάθουμε ποτέ γιατί μόνο το 5-10% των χρηστών βλέπουν τις κοινοποιήσεις σου – εκτός αν έχεις “βαθιά” τσέπη.
Όσο πιο μεγάλο κοινό χτίσεις στα κοινωνικά δίκτυα, τόσο πιο γνωστό θα γίνεται το blog σου και τόσο πιο πολλά κλικ θα λαμβάνει από αυτά. Επίσης, δεν θα βασίζεσαι μόνο στην Google για την κίνηση που θα παίρνεις με αποτέλεσμα να έχεις πιο ήσυχο το κεφάλι σου στην περίπτωση που κάποτε κάτι πάει στραβά (με λίγα λόγια, αν ποτέ η εταιρεία σε πατήσει πέναλτι).
3. Ποιότητα έναντι ποσότητας συνδέσμων
Όσο περισσότεροι ενεργοί σύνδεσμοι υπάρχουν προς το blog σου, τόσο το καλύτερο, σωστά; Λάθος.
Δεν είναι ψέμα ότι οι ενεργοί σύνδεσμοι (αλλιώς και backlinks) παίζουν ένα καθοριστικό παράγοντα στην κατάταξη ενός blog στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Ωστόσο, οι μέρες όπου αρκετοί bloggers δημιουργούσαν μικρά περιεχόμενα και στη συνέχεια έμπαιναν πρώτοι στα αποτελέσματα λόγο πάρα πολλών ενεργών συνδέσμων που είχαν από άλλες ιστοσελίδες, τελείωσαν.
Υπάρχουν πάρα πολλές υπηρεσίες οι οποίες παρέχουν πάρα πολλά ενεργά backlinks προς το blog σου για ένα μικρό κόστος και σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Αλλά προχώρησε με πολύ μεγάλη προσοχή γιατί μπορείς πολύ εύκολα να φας πέναλτι από την Google αν ένα από τα παρακάτω συμβεί:
- Αν λάβεις πάρα πολλά ενεργά backlinks σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
- Αν τα backlinks δεν έχουν καμιά σχέση με την θεματολογία του blog σου.
- Αν τα backlinks προέρχονται από domains με χαμηλό authority / ranking.
Αυτές τις μέρες, η ποιότητα των backlinks μετράει πολύ περισσότερο από την ποσότητα. Αν αποφασίσεις να επιλέξεις την ποσότητα, να είσαι σίγουρος πως ο αλγόριθμος του Penguin, ο οποίος παρουσιάστηκε από την Google το 2012 και έχε ως στόχο να βρίσκει τα blogs που αγοράζουν backlinks, θα το καταλάβει και θα φας πέναλτι.
4. Προώθησε το περιεχόμενο σου
Οι περισσότεροι bloggers (και όσοι ασχολούνται με το μάρκετινγκ) είναι με το σκεπτικό “αν το φτιάξεις, θα έρθουν.” Δυστυχώς, αυτό δεν ισχύει σε καμιά περίπτωση – εκτός αν η τύχη είναι ερωτευμένη μαζί σου. Αν θέλεις να ξεκινήσεις να ανεβάζεις την κίνηση του blog σου με ανθρώπους που όντως διαβάζουν την ίδια θεματολογία, ξεκίνα να προωθείς το περιεχόμενο σου διαφημίζοντας το.
Αν δεν έχεις σκοπό να πληρώσεις σε υπηρεσίες που παρέχουν ενεργά backlinks, τότε θα χρειαστεί να βάλεις το χέρι σου στη τσέπη και να ξεκινήσεις να διαφημίζεις το blog σου με τον σωστό τρόπο. Μπορείς να ξεκινήσεις με μικρές διαφημίσεις στα κοινωνικά δίκτυα και στη συνέχεια να πραγματοποιείς μεγάλες καμπάνιες με την Google Adwords. Στόχευε πάντα μόνο στο κοινό που έχει τα ίδια ενδιαφέροντα με την θεματολογία για την οποία γράφεις και όχι σε οποιονδήποτε βρεις απλά και μόνο για να ανεβάσεις τον αριθμό των ακόλουθων στα κοινωνικά δίκτυα.
Είναι καλύτερο να έχεις 1.000 ακόλουθους που ενδιαφέρονται για την θεματολογία σου, παρά 10.000 που δεν την διαβάζουν καν.
Αν δεν έχεις την ικανότητα ή φοβάσαι να επενδύσεις στο blog σου, τότε μπορείς να ανεβάσεις τα backlinks κάνοντας guest blogging. Σίγουρα, γράφοντας για άλλα blogs θα σου κοστίσει χρόνο, αλλά ή θα κάνεις αυτό, ή θα βάλεις το χέρι σου στη τσέπη.
Περισσότερα για το guest blogging μπορείς να μάθεις από το προηγούμενο άρθρο που έγραψα με τίτλο “Τι είναι το Guest Blogging και πως μπορεί να σε ωφελήσει.”
5. Βελτιστοποίησε το blog σου για τις mobile συσκευές
Η τεχνολογία έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια και ο κόσμος ξεκίνησε να χρησιμοποιεί διαφορετικές συσκευές για να ψάχνει πληροφορίες και να έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο. Πλέον, ένας αναγνώστης δεν κάθεται μόνο πίσω από την οθόνη του σταθερού του υπολογιστή, μπορεί να μπαίνει είτε από το smartphone του είτε από το tablet του.
Καθώς λοιπόν τα smartphones έχουν πάρει την πρωτιά, η Google προσαρμόστηκε και αυτή με τη νέα συμπεριφορά των χρηστών της. Ως εκ τούτου, το ίδιο θα πρέπει να κάνεις κι εσύ. Αν το blog σου δεν είναι mobile friendly (που θα ‘πρεπε να είναι από τις 21 Απριλίου του 2015 – την ήμερα που η Google άλλαξε τον αλγόριθμο της) τότε έχεις μεγάλο πρόβλημα με το SEO.
→ Έλεγξε αν το blog σου είναι mobile-friendly με το εργαλείο της Google.
Ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να γνωρίζεις για τα mobile friendly blogs: Σχεδιασμός. Σιγουρέψου πως οι σελίδες, τα μενού και τα άρθρα φαίνονται σωστά στις mobile συσκευές. Επίσης, οι γραμματοσειρές δεν πρέπει να είναι πολύ μικρές, το ίδιο και για τους συνδέσμους ή τις εικόνες στις οποίες οι χρήστες κάνουν κλικ για να μεταφερθούν σε άλλες εσωτερικές ή εξωτερικές σελίδες.
Όπως ανέφερε και η Google στο επίσημο blog της, οι αναζητήσεις από mobile συσκευές έχουν μια απίστευτα μεγάλη άνοδο τα τελευταία χρόνια καθώς όλο και περισσότεροι χρήστες τις χρησιμοποιούν.
Search ranking – Συμπεράσματα
Στις μέρες μας, το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη στρατηγική που παίζει σημαντικό ρόλο στον ψηφιακό κόσμο στον οποίο περνάμε ασταμάτητες ώρες. Ο καλύτερος τρόπος για να αυξήσεις το search ranking του blog σου στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, είναι με τη δημιουργία χρήσιμου και ποιοτικού περιεχομένου που θα καλύπτει τις βασικές ανάγκες των χρηστών σου.
Αν αποφασίσεις να προωθήσεις το περιεχόμενο σου χρησιμοποιώντας πολλαπλά κοινωνικά δίκτυα, να είσαι σίγουρος πως στο τέλος θα έχεις στις παλάμες των χεριών σου μια αξιόπιστη πηγή γεμάτη από εκατοντάδες ανθρώπους που είναι έτοιμοι να κλικάρουν στις δημοσιεύσεις σου.
Εσύ τι στρατηγικές χρησιμοποιείς για να βελτιώσεις το search ranking του blog σου αλλά και να αυξήσεις την κίνηση σε αυτό;