Αυτό το άρθρο αποτελεί τη συνέχεια του “3 συμβουλές συγγραφής βασισμένες στη ρουτίνα του Πάουλο Κοέλιο και της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ” μιας και είναι δοκιμασμένες συμβουλές από επιτυχημένους επαγγελματίες bloggers. Παρακάτω λοιπόν θα δούμε συμβουλές για bloggers από τον Τίμ Φέρις. Πριν αρχίσω πρέπει να απαντήσεις την εξής ερώτηση:
Αυτό είναι ένα guest άρθρο από τον Γιώργο Μπάκουλη – Baktoblog.com
Είναι σημαντικοί οι μέντορες;
Για αρκετό καιρό πίστευα ότι όλα πάνε καλά με το blog μου, δεν ασχολούμουν τόσο με το blog από λειτουργικής άποψης αλλά με την όλη διαδικασία παραγωγής περιεχομένου. Τους τελευταίους μήνες κατάλαβα ότι αν πιστεύεις ότι όλα πάνε καλά με το blog σου, τότε κατά πάσα πιθανότητα κάτι δεν πάει καλά.
Η μόνη λύση δυστυχώς ή ευτυχώς είναι η συνεχής επίγνωση των πραγμάτων που θέλουν βελτίωση στο blog σου. Στην αρχή η διαδικασία ότι όλα όσα πίστευες είναι λάθος είναι αρκετά αβάστακτη (μιλάω εκ πείρας) αλλά συνηθίζεται. Ένας από τους πιο γρήγορους τρόπους για να γίνεις καλύτερος blogger είναι να έχεις επαφή με τους καλύτερους bloggers, συγγραφείς και γενικότερα επιτυχημένους ανθρώπους.
Με μια φράση χρειάζεσαι μέντορες.
Οι περισσότεροι όταν ακούμε τη φράση «μέντορες», φανταζόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία. Μεταφερόμαστε ξαφνικά στο σπίτι του Miyagi βάφοντας ατελείωτους φράκτες και κάνοντας ασκήσεις καράτε παρέα, με φόντο το ηλιοβασίλεμα.
Στη σημερινή εποχή τα πράγματα είναι πιο εύκολα από ποτέ. Δεν χρειάζεται να γνωρίσεις από κοντά τον μέντορα σου, μπορείς να διαβάσεις ακόμα και να ακούσεις τα βιβλία του/της. Να βλέπεις τα βίντεο που βγάζει στο YouTube και τα podcast του. Φυσικά και αν έχεις τη δυνατότητα να γνωρίσεις από κοντά τον μέντορα σου, κάντο. Μέχρι όμως να γνωρίσω τον Φέρις από κοντά, πάμε να δούμε τι μπορούμε να μάθουμε από αυτόν.
Τίτλοι άρθρων
Η πρώτη συμβουλή για τον πιο βελτιστοποιημένο τίτλο που χρησιμοποιεί ο Τίμ Φέρις είναι πρακτικά από τον Σεθ Γκόντιν.
Μια μικρή παρένθεση: Διάβασε από τον Σεθ Γκόντιν τα βιβλία «Η απάτη του Ικάρου» και «Tribes», θα σε βοηθήσουν πολύ στη σταδιοδρομία σου μιας και θα πιάσεις τον παλμό της σημερινής επαγγελματικής κατάστασης.
Γυρνώντας στους καλύτερους τίτλους, αμφότεροι Φέρις και Γκόντιν, χρησιμοποιούνε την εξής μορφή:
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του «τάδε» και του «τάδε»;
Οι ερωτήσεις είναι αυτές που θα κινήσουν την περιέργεια των ανθρώπων σε πρώτη φάση και πιο συγκεκριμένα ερωτήσεις στις οποίες ο αναγνώστης δεν ξέρει την απάντηση.
Αν το πάμε ακόμα ένα βήμα παραπέρα στις συμβουλές για bloggers και τίτλους, ένας καλός συνδυασμός είναι η ερώτηση με μια «μικρή δόση» απάντησης.
Για παράδειγμα: «Γιατί δεν έχεις σχέση; Μπορεί να έχει να κάνει με το φαινόμενο της επιλογής».
Με αυτόν τον τρόπο τραβάς την προσοχή και έχεις περισσότερα «κλικ» στα κείμενα σου. Μην ξεχνάς ότι οι προσδοκίες που φτιάχνεις με έναν τίτλο θα πρέπει να ανταποκριθούν από το περιεχόμενο μέσα στο blog σου.
Είναι καλό να χρησιμοποιείς το όνομα σου στο blog σου ή κάποιο άσχετο όνομα;
Το να χρησιμοποιείς το όνομα σου στο blog σου (domain) είναι πολύ καλή συμβουλή αλλά εξαρτάται τι σκοπό έχεις για αυτό. Από τη μια έρχεσαι πιο κοντά με το κοινό σου και χτίζεις το όνομα σου, αλλά από την άλλη αν έχεις σκοπό να πουλήσεις τη σελίδα στο μέλλον θα εμφανιστούν αρκετά προβλήματα όσον αφορά τη συμφωνία με τον αγοραστή.
Ποια πλατφόρμα χρησιμοποιείς;
Όπως και οι περισσότεροι bloggers έτσι και ο Τίμ Φέρις χρησιμοποιεί WordPress. Ο κύριος λόγος για αυτήν την επιλογή είναι ότι το WordPress είναι Open Source, οπότε αν έχεις δώσει σε μια εταιρία να διαχειρίζεται το blog σου και να το κρατάει ενημερωμένο και η εταιρία αυτή κλείσει τότε μπορείς να διασχιστείς μόνος σου το blog ή να πας σε κάποια άλλη εταιρία για το διαχειριστικό κομμάτι.
Δεν ξέρω κατά πόσο στην Ελλάδα σε συμφέρει να έχεις άλλη εταιρία να διαχειρίζεται το blog σου, ούτως ή άλλως είναι βασικό να ξέρεις και εσύ πώς να κάνεις βασικά πράγματα. Όσον αφορά τις blogging συμβουλές, το blog σου δεν μπορεί να χαθεί ποτέ, οτιδήποτε και αν πάθει η εκάστοτε εταιρία.
Social Media και emails
Μια από τις καλύτερες συμβουλές για bloggers που μπορείς να πάρεις είναι αυτή παρακάτω.
O Τιμ Φέρις είναι φαν της φράσης: «Θέλω να ελέγχω όσες περισσότερες μεταβλητές μπορώ».
Αυτή τη στιγμή που διαβάζεις το άρθρο το Facebook, το Instagram και όλες οι υπόλοιπες πλατφόρμες μπορεί να κανονίζουν να αλλάξουν (πάλι…) κάτι στους αλγόριθμους τους. Μπορεί για παράδειγμα μια μέρα να μειώσουν την οργανική επισκεψιμότητα που θα έχουν οι σελίδες… τυχαίο παράδειγμα…
Φυσικά και όλες αυτές οι πλατφόρμες είναι εξαιρετικά χρήσιμες αλλά όπως λέει και ο Φέρις «Είναι λες και έχεις το πιο κερδοφόρο κατάστημα Mc Dollands πάνω σε ένα ενεργό ηφαίστειο»
Όπως είχε πει και ο Πάνος στη συνέντευξη, «Που είναι τώρα το MySpace;»
Η πιο «σταθερή μεταβλητή» που υπάρχει είναι τα e-mails. Ακόμα και να αλλάξεις την υπηρεσία που έχεις για το Newsletter σου, πάντα θα έχεις την λίστα με τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για το περιεχόμενο σου.
Μην γράφεις για όλους
Ίσως η πιο γνωστή από τις εκατοντάδες συμβουλές για bloggers που μπορεί να βρει κάποιος είναι «μην γράφεις για όλους». Πρακτικά όταν έχεις συνεχόμενα το μυαλό σου στο να τους ευχαριστήσεις όλους, πολύ πιθανό να μην ευχαριστήσεις κανέναν…
Το μόνο που καταφέρνεις είναι να αποκρύπτεις την αυθεντική σου ταυτότητα από το κοινό σου.
Ο Τιμ Φέρις το πάει ένα βήμα παραπέρα και χωρίζει το ίδιο το κοινό του, δίνοντας τη συμβουλή «Μην γράφεις για όλο το κοινό σου». Είναι ανθρώπινο τα θέματα που καλύπτεις στο blog σου να προσεγγίζουν και πολύ διαφορετικούς ανθρώπους.
Διάβασε επίσης: Γράφε σαν να μην διαβάζει κανείς
Για παράδειγμα μπορεί να μπεις στο Inkstory μόνο για να διαβάσεις θέματα που έχουν να κάνουν με την βελτιστοποίηση του SEO και να μην σε ενδιαφέρουν τόσο οι συνεντεύξεις. Από την άλλη μεριά κάποιος μπορεί να θέλει να μάθει νέα πράγματα μέσα από τις συνεντεύξεις.
Δεν μπορούν να είναι όλοι 100% ικανοποιημένοι με κάθε άρθρο. Αλλά μπορείς να γράψεις ένα άρθρο έτσι ώστε να αφορά αποκλειστικά ένα μέρος του κοινού σου.
«Δεν με πειράζει αν γράψω ένα θέμα που δεν ενδιαφέρει κάποιος από το κοινό μου…θα έρθει και η σειρά τους.» «Αυτό που με ενδιαφέρει είναι το κοινό για του οποίους γράφω το άρθρο να το μοιραστούν με άλλα 20 άτομα» – Τιμ Φέρις
Κανόνες στα σχόλια
«Το blog σου είναι το σπίτι σου» – Τιμ Φέρις
Ο διάσημος blogger παρομοιάζει την ανάρμοστη συμπεριφορά στο σχόλια με έναν προσκεκλημένο στο σπίτι του που δεν σέβεται τον χώρο του. Έχει θέσει κανόνες κατά τους οποίους τα σχόλια του εκάστοτε παραβάτη διαγράφονται χωρίς καμία προειδοποίηση. Αν θέλεις να πάρεις ιδέες για το πώς μπορεί να γίνει στα ελληνικά blogs δες λίγο παρακάτω 😉
Αυτές ήταν οι συμβουλές για bloggers από τον Τιμ Φέρις.
Ποια πιστεύεις ότι είναι η πιο σημαντική συμβουλή;
Άφησε τη γνώμη σου από κάτω!