Είναι μεγάλο λάθος να κάνεις αλλαγή WordPress theme με ένα άλλο χωρίς πρώτα να έχεις κάνει την απαραίτητη μελέτη και να έχεις αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις.
Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι bloggers όταν πρόκειται για την αλλαγή του WordPress theme τους, είναι να αγοράζουν ένα ή να αντικαταστούν το υπάρχον με ένα δωρεάν, χωρίς να έχουν κάνει προηγουμένως την κατάλληλη έρευνα.
Αν παίρνεις το blog σου στα σοβαρά, τότε θα πρέπει να πάρεις στα σοβαρά και την αλλαγή του theme.
Το visual του blog σου παίζει σημαντικό (αν όχι καθοριστικό, μετά το περιεχόμενο) ρόλο, τόσο για την αυθεντικότητα σου όσο και για τους αναγνώστες σου – ειδικά αν είσαι φωτογράφος. Ευτυχώς, η κοινότητα του WordPress παρέχει εκατοντάδες δωρεάν themes και με τόσες πολλές επιλογές, είναι εύκολο να βρεις ένα καλό που να καλύπτει τις ανάγκες σου.
Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσω να καλύψω όλα τα σημαντικά κριτήρια που πρέπει να λάβεις υπόψη προτού αλλάξεις το WordPress theme του blog σου.
Διάβασε επίσης:
Τι πρέπει να προσέξεις προτού αγοράσεις ένα theme
Πρέπει να δώσεις μεγάλη προσοχή στην επιλογή του theme, γιατί αν αγοράσεις ένα και στη συνέχεια συνειδητοποιήσεις ότι έκανες μεγάλο λάθος, θα είναι λίγο αργά για αλλαγές και παιχνίδια – κυρίως αν έχεις ένα blog με μεγάλη επισκεψιμότητα.
1. Ο δημιουργός του theme
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξεις με την αγορά του νέου σου WordPress theme, είναι οι προγραμματιστές ή η εταιρεία που το δημιούργησε. Κάθε εταιρεία έχει τον δικό της ξεχωριστό τρόπο με τον οποίο δημιουργεί και διαχειρίζεται τα themes της.
Θα χρειαστεί να κάνεις μια μελέτη γι ‘αυτή την εταιρεία ή τον προγραμματιστή και να δεις τις αξιολογήσεις που της έχουν δώσει οι πελάτες της. Τι είπαν για το theme; Ήταν εύκολο το στήσιμο του; Τι προβλήματα προέκυψαν; Ποια plugins δεν λειτούργησαν; Απάντησε η εταιρεία σε όλα τα προβλήματα; Και αν ναι, πόσα κατάφερε να λύσει από αυτά; Κάθε πότε ανανεώνει το theme της με νέα updates; Για πόσο χρονικό διάστημα παρέχει τεχνική υποστήριξη και για ποια πράγματα δεν παρέχει;
Αν το theme που σκοπεύεις να αγοράσεις προσπαθήσεις να το εγκαταστήσεις στο WordPress και το στίσεις ο ίδιος σου, χωρίς τη βοήθεια κάποιου εξειδικευμένου, το πιο πιθανό είναι να πέσεις σε προβλήματα. Αν η εταιρεία που δημιούργησε το theme έχει καλό support, τότε το πιο πιθανό είναι να βρεις ήδη τη λύση στα περισσότερα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσεις την ώρα της αλλαγής.
Οι περισσότερες εταιρείες ή προγραμματιστές παρέχουν και δικά τους forum στα οποία μπορείς να κάνεις εγγραφή με τον κωδικό αγοράς του theme και να δεις όλα τα προβλήματα που έχουν οι υπόλοιποι χρήστες και πως τα διόρθωσαν. Μπορείς επίσης να ανοίξεις και τα δικά σου tickets ώστε να αναφέρεις προβλήματα, bugs, απορίες, αλλαγές, να κάνεις προτάσεις για επερχόμενα updates και πάει λέγοντας.
1.1. Οι λειτουργίες και οι ρυθμίσεις του theme
Επειδή ένα theme δείχνει ωραίο από τα demo του, αυτό δεν σημαίνει πως είναι το κατάλληλο για το blog σου. Πρώτα απ’ όλα θα χρειαστεί να δεις τι ρυθμίσεις, επιλογές και χαρακτηριστικά παρέχει, και στη συνέχεια πως λειτουργεί. Κάθε WordPress theme έχει τις δικές του λειτουργίες και ρυθμίσεις και διαμορφώνεται με διαφορετικό τρόπο. Άλλα themes πρέπει να τα στίσεις από την σελίδα μορφοποίησης του WordPress, άλλα από εσωτερική σελίδα στη διαχείριση του WordPress, αλλά με το Visual Composer, αλλά με το δικό τους Builder εργαλείο και πάει λέγοντας.
Επίσης, κάθε WordPress theme παρέχει διαφορετικές επιλογές κατά τη διάρκεια που γράφεις ένα άρθρο. Κάποια themes σου επιτρέπουν να αλλάζεις τα post styles κάθε φορά που γράφεις ένα καινούργιο άρθρο ή ανανεώνεις ένα υπάρχον. Άλλα σου επιτρέπουν να αλλάξεις όλα τα post styles μαζί μέσα από την σελίδα των ρυθμίσεων ή το Page Builder εργαλείο που μπορεί να παρέχουν. Δες ποιος τρόπος λειτουργεί καλύτερα για εσένα και επέλεξε το ανάλογο theme.
1.2. Είναι συμβατό με τα plugins σου;
Αν έχεις 20 εγκατεστημένα plugins στο WordPress blog σου και τα 15 από αυτά τα χρειάζεσαι οπωσδήποτε για να κάνεις σωστά την δουλειά σου και να παρέχεις στους αναγνώστες σου το καλύτερο δυνατό μέσα από κάθε άρθρο σου, τότε καλά θα κάνεις να σιγουρευτείς πως αυτά τα plugins θα συνεχίσουν να λειτουργούν μετά την αλλαγή του theme.
Κάποια WordPress themes ίσως δεν είναι συμβατά με κάποια plugins, αλλά μπορεί να παρέχουν τα δικά τους εναλλακτικά plugins. Αν για παράδειγμα χρησιμοποιείς κάποιο plugin για να γράφεις reviews στο blog σου και το theme παρέχει ένα παρόμοιο αλλά δικό του plugin, θα χρειαστεί να δεις αν θα συνεχίσει να λειτουργεί και μετά την αλλαγή. Αν δεν είναι συμβατό, τότε όχι μόνο θα χρειαστεί να μπεις σε κάθε review που έχεις κάνει και να αλλάξεις τις ρυθμίσεις του ώστε να συμβαδίζουν με το νέο εναλλακτικό plugin του θέματος, αλλά θα χρειαστεί επίσης να αλλάξεις και τις συνήθειες σου όταν γράφεις ένα review. Και σαν να μην έφτανε αυτό, σκέψου τι θα κάνεις μελλοντικά όταν ξανά αλλάξεις theme και το review plugin του theme σου δεν είναι συμβατό με άλλα themes εκτός από αυτά που παρέχει η ίδια εταιρεία.. χάος!
Προσπάθησε να χρησιμοποιείς μόνο τα πιο δημοφιλείς plugins και αυτά που είναι συμβατά με τα περισσότερα themes. Και αν δεν είσαι σίγουρος για το πόσο συμβατό θα είναι το νέο σου theme με τα υπάρχον εγκατεστημένα plugins που έχεις, τότε καλά θα κάνεις να έρθεις σε επικοινωνία με την εταιρεία και να της τα στείλεις όλα ώστε να σου πουν ποια είναι συμβατά και ποια όχι.
1.3. Τι θα εξαφανιστεί από το παλιό σου theme;
Σκέψου το εξής: Το theme που χρησιμοποιείς αυτή την στιγμή σου παρέχει την επιλογή μέσα σε κάθε άρθρο να αντικαταστήσεις την προεπιλεγμένη εικόνα του άρθρου σου με ένα βίντεο. Το καινούργιο theme παρέχει την ίδια επιλογή; Και ποιος σου λέει ότι ακόμη κι αν την παρέχει, δεν έχει διαφορετικές ρυθμίσεις και χαθούν όλα τα βίντεο από τα άρθρα σου;
Σκέψου και το άλλο: Το theme που χρησιμοποιείς αυτή την στιγμή εμφανίζει αυτόματα την προεπιλεγμένη εικόνα κάθε άρθρου στο πάνω μέρος του άρθρου πάνω ή κάτω από τον τίτλο. Τι θα κάνεις αν το νέο theme που αγοράσεις δεν εμφανίζει τις προεπιλεγμένες εικόνες μέσα στα άρθρα; Θα εγκαταστήσεις κάποιο έξτρα plugin για να λύσεις το πρόβλημα; Και αν δεν βρεις κάποιο plugin που να κάνει αυτή την δουλειά και να είναι συμβατό με τον κώδικα του καινούργιου σου theme;
Δημιούργησε μια λίστα με όλες τις ερωτήσεις και τις απορίες που έχεις και επικοινώνησε με την εταιρεία που έφτιαξε το theme. Με αυτόν το τρόπο, όχι μόνο θα δεις πόσο συμβατό είναι το νέο σου theme με το παλιό, αλλά θα δοκιμάσεις και την τεχνική υποστήριξη της εταιρείας.
1.4. Είναι βελτιστοποιημένο;
Σε μια εποχή όπου οι περισσότεροι άνθρωποι συνδέονται στο διαδίκτυο από τις mobile και tablet συσκευές τους, θα ήταν ντροπή να αγοράσεις ένα theme το οποίο δεν είναι βελτιστοποιημένο για κάθε οθόνη και συσκευή. Άλλωστε, μέχρι και η ίδια η Google έχει αναφέρει πως τα mobile-friendly blogs θα έχουν υψηλότερο search rank στα αποτελέσματα αναζήτησης. Άρα, δύο σε ένα.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Το theme θα πρέπει να είναι και βελτιστοποιημένο για SEO. Θα πρέπει να περιέχει καθαρό και καλογραμμένο κώδικα, να είναι mobile-friendly, να είναι γρήγορο και να έχει το Google Structured Data. Επιπλέον συν είναι τα themes που παρέχουν το πρωτόκολλο Open Graph για να εμφανίζεται κάθε άρθρο σου σωστά στα κοινωνικά δίκτυα (ειδάλλως θα χρειαστεί να εγκαταστήσεις κάποιο plugin όπως το Yoast SEO) – κυρίως αν σε ενδιαφέρουν τα Rich Pins στο Pinterest.
Για να ελέγξεις αν το theme είναι mobile-friendly, κάνε μια ανίχνευση με το εργαλείο της Google. Εναλλακτικά, δες το demo του theme με την δική σου mobile συσκευή ώστε να σιγουρευτείς πως όλα λειτουργούν σωστά και δεν υπάρχουν bugs.
1.5. Ενημερώνεται συχνά;
Τα συχνά updates δεν έχουν να κάνουν μόνο με τα νέα χαρακτηριστικά που προστίθενται σε ένα theme. Έχουν να κάνουν με το πόσο ασφαλές είναι, αν διορθώνονται συχνά πιθανά bugs που μπορεί να έχει και αν είναι πάντα συμβατό με τις τελευταίες εκδόσεις του WordPress και των εγκατεστημένων plugins που έχεις.
Θα ήταν κρίμα άλλωστε αν αναβάθμιζες το WordPress σου στην πιο πρόσφατη έκδοση και ξαφνικά έβλεπες το theme σου διαλυμένο. Εσύ και όλοι οι online χρήστες που βρίσκονται στο blog σου.
1.6. Είναι αρκετά γρήγορο;
Έχω ξανά αναφερθεί στο συγκεκριμένο θέμα αρκετές φορές στο παρελθόν. Όσο πιο γρήγορο είναι ένα theme, τόσο καλύτερα για τους επισκέπτες σου και τόσο καλύτερα για το SEO. Τόσο η Google όσο και η Bing ανεβάζουν το search ranking σε blogs που είναι γρήγορα και ανταποκρίνονται κατευθείαν, γιατί θέλουν να παρέχουν αξιόπιστα αποτελέσματα με σελίδες που είναι και mobile-friendly, αλλά και γρήγορες.
Διάβασε:
- Συμβουλές για να αυξήσεις τη ταχύτητα του WordPress blog σου
- WordPress – Ενεργοποίηση Gzip Compression και Browser Caching
- Shared Hosting – Μήπως ήρθε η στιγμή να μεταφερθείς σε VPS server;
Από το demo δεν μπορείς να καταλάβεις πάντα αν ένα theme είναι όντως γρήγορο. Αλλά χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το GTmetrix, το Pingdom και το Google PageSpeed Insights, θα πάρεις μια καλύτερη ιδέα για τη λειτουργία του theme, τον κώδικα και την ταχύτητα του.
Αν ένα theme σου φαίνεται αρκετά γρήγορο, προτού καταλήξεις ότι είναι όντως τόσο ταχύτατο όσο πιστεύεις, σιγουρέψου πως θα έχει την ίδια ταχύτητα με όλα τα plugins που έχεις εγκατεστημένα, με όλα όσα θα χρειαστεί να εγκαταστήσεις για να στίσεις το theme και πάνω στον δικό σου server. Συχνά, όταν βλέπεις το demo ενός theme είναι ταχύτατο επειδή βρίσκεται σε καλό server και τρέχει σε cloud υπηρεσίες όπως το CloudFlare.
1.7. Για ποιο λόγο αλλάζεις theme;
Εδώ δώσε προσοχή γιατί είναι σημαντικός ο λόγος για τον οποίο αλλάζεις το theme του blog σου. Αν είναι επειδή το βαρέθηκες, τότε θα χρειαστεί να σκεφτείς αν το ίδιο αισθάνονται οι αναγνώστες σου και οι διαφημιστικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεσαι αυτή την στιγμή.
Συνήθως, η αλλαγή ενός theme σημαίνει πως κάτι καινούργιο έρχεται, κάτι συναρπαστικό το οποίο είναι προς όφελος των αναγνωστών και των πελατών σου. Δεν είναι λίγες οι φορές άλλωστε που ένα blog αλλάζει το theme του και όλοι χάνονται γιατί το παλιό ήταν καλύτερο.
Όποιος κι αν είναι ο λόγος, θα πρέπει να βάλεις μπροστά δύο πράγματα:
1. Τους αναγνώστες σου: Προτού αποφασίσεις να πάρεις μια λάθος απόφαση, κάνε μια ερώτηση τους αναγνώστες σου για το αν τους αρέσει το νέο theme ή όχι, παρέχοντας τους μια φωτογραφία με το εναλλαγμένο σου blog.
2. Τις διαφημιστικές εταιρείες: Αν είσαι σε φάση που προβάλλεις διαφημίσεις από διαφημιστικές εταιρείες ή δεν πέρασε μια εβδομάδα από τότε που έγραψες το τελευταίο διαφημιστικό άρθρο, τότε θα ήταν σοφό από μέρους σου να συζητήσεις με τις διαφημιστικές εταιρείες και να τις ενημερώσεις για την αλλαγή που σκέφτεσαι να κάνεις. Θα χρειαστεί να τους παρέχεις πληροφορίες για το πως θα συνεχίζεις να προβάλλεις τις διαφημίσεις τους και πως θα επωφεληθούν από την αλλαγή που θα κάνεις. Οι καλές συνεργασίες κάνουν και τους καλούς φίλους λένε.
Όταν βάζεις πρώτα τους αναγνώστες σου και τις διαφημιστικές εταιρείες και μετά την προσωπική σου ευχαρίστηση (ξέρω, δεν ακούστηκε καλά αυτό, αλλά είναι η πραγματική αλήθεια όταν προσπαθείς να βγάλεις χρήματα από το blog σου), η οποία είναι στην προκειμένη περίπτωση η αλλαγή του theme, κερδίζεις την εμπιστοσύνη τους και δείχνεις ενδιαφέρον για τις γνώμες τους και τη συνεργασία τους μαζί σου.
1.8. Υποστηρίζεται απ’ όλους τους browsers;
Αν και θα ήταν ντροπή για έναν developer να δημιουργήσει ένα theme το οποίο δεν είναι συμβατό με όλους τους browsers, δεν είναι λίγες οι φορές που εμφανίζονται τέτοιου είδους προβλήματα. Σιγουρέψου πως το WordPress theme που ετοιμάζεσαι να βάλεις είναι συμβατό από κάθε browser: Google Chrome, Opera, Vivaldi, Internet Explorer, Microsoft Edge, Mozilla Firefox, Tor, Safari, Yandex και Midori.
1.9. Πρόσεξε με το styling των sidebars
Οι sidebars (αλλιώς και πλευρικές στήλες) παίζουν μεγάλο ρόλο στον σχεδιασμό ενός theme. Ένα καλό theme θα πρέπει να σου παρέχει την ικανότητα να προσθέτεις και να αφαιρέσεις τις sidebars, να τις αλλάζεις σημείο (από δεξιά στα αριστερά και το αντίθετο) και όταν τις αφαιρέσεις τα κείμενα να διαμορφώνονται σωστά. Μεγάλο συν είναι επίσης αν το WordPress theme σου επιτρέπει να δημιουργείς καινούργιες sidebars με δικές σου ονομασίες και να τις προβάλλεις σε συγκεκριμένα μέρη του blog.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το αν πρέπει να έχει sidebar το blog σου ή όχι, διάβασε για τα “πρέπει” και “δεν πρέπει” της sidebar.
2.0. Είναι Multilingual;
Στις μέρες μας αρκετές ιστοσελίδες και blogs ξεκίνησαν να γίνονται multilingual. Αυτό είναι σημαντικό καθώς τόσο στο διαδίκτυο όσο και στην πραγματική ζωή ο κόσμος χρησιμοποιεί τα αγγλικά ως δευτερεύουσα γλώσσα. Αν γράφεις και στα ελληνικά αλλά και στα αγγλικά (ή γενικότερα σε πολλαπλές γλώσσες), τότε επέλεξε ένα WordPress theme που είναι συμβατό με multilingual plugins.
Με ένα multilingual theme οι αναγνώστες σου θα έχουν την ικανότητα να:
- Αλλάζουν την γλώσσα από το μενού ή την sidebar.
- Να βλέπουν τα άρθρα στην δική τους γλώσσα χωρίς να χρειάζεται να κάνουν την οποιαδήποτε ενέργεια (αυτόματα να πετάει τον κάθε αναγνώστη ανάλογα με την χώρα στην οποία βρίσκεται στο ανάλογο άρθρο).
- Να βλέπουν κάθε σελίδα, μενού, sidebar ή footer μεταφρασμένα στην γλώσσα τους.
Τα καλύτερα plugins για να δημιουργήσεις ένα multilingual blog είναι το WPML (επί πληρωμής), το Polylang (δωρεάν) και το MultilingualPress (δωρεάν με επί πληρωμής πακέτα).
Πως να δοκιμάσεις το WordPress theme προτού κάνεις την αλλαγή
Προτού αποφασίσεις να προχωρήσεις με την αλλαγή του theme και πέσεις σε πιθανά προβλήματα, καλό είναι να το δοκιμάσεις πρώτα και να σιγουρευτείς πως όλα λειτουργούν σωστά. Μπορείς να το κάνεις αυτό με δύο διαφορετικούς τρόπους:
Με τη χρήση plugin
Μπορείς να εγκαταστήσεις εύκολα και γρήγορα κάποιο δωρεάν Coming Soon ή Maintenance Mode plugin για να εμφανίζεις στους αναγνώστες σου μια συγκεκριμένη σελίδα (π.χ. Σύντομα κοντά σας!) καθώς εσύ θα βλέπεις την κανονική έκδοση της σελίδας και θα αλλάζεις το theme.
Μερικά εξαιρετικά δωρεάν plugins που κάνουν αυτή την δουλειά είναι τα παρακάτω:
- Coming Soon Page & Maintenance Mode by SeedProd – (προτείνεται)
- Minimal Coming Soon & Maintenance Mode – (προτείνεται)
- Coming Soon by SmutzThemes
- Coming Soon by Dazzler
- Coming Soon and Maintenance Mode
- Coming Soon Pages – SunshineLaunch
- Coming Soon Viral Page by Growtheme
Τα δύο πρώτα τα προτείνω επειδή είναι αυτά που χρησιμοποιώ και σε δικά μου blogs, αλλά και σε πελατών. Το δεύτερο plugin για την ακρίβεια, το Minimal Coming Soon & Maintenance Mode, είναι το αγαπημένο μου επειδή είναι μινιμαλιστικό, απλό, ελαφρύ και γρήγορο.
Μπορείς επίσης να βρεις καλύτερα Coming Soon & Maintenance plugins στο Envato.
Με το XAMPP
Είχα γράψει ένα ολόκληρο άρθρο για το XAMPP, ένα πρόγραμμα το οποίο χρησιμοποιώ σε καθημερινή βάση για να κάνω διάφορα τεστ, να δοκιμάζω νέα χαρακτηριστικά, ρυθμίσεις, εργαλεία και πάει λέγοντας. Γενικά θεωρώ πως το XAMPP είναι must-have πρόγραμμα για κάθε blogger.
Στην περίπτωση που δεν το γνωρίζεις: Το XAMPP είναι ένα δωρεάν πρόγραμμα για Windows, macOS και Linux που σου επιτρέπει να εγκαταστήσεις σε αυτό το WordPress και να φτιάξεις ένα offline WordPress, Joomla ή Drupal blog. Τι σημαίνει αυτό για εσένα; Ότι μπορείς να δημιουργήσεις εντελώς δωρεάν ένα offline blog και να περάσεις σε αυτό μερικά άρθρα του blog σου και να προσθέσεις το νέο σου WordPress theme για να το τεστάρεις και να σιγουρευτείς πως λειτουργεί χωρίς προβλήματα.
Στο offline blog σου, εγκατέστησε το παρόν WordPress theme που χρησιμοποιείς μαζί με όλα τα εγκατεστημένα plugins που έχεις και στη συνέχεια δες αν το νέο theme προκαλεί προβλήματα ή δεν είναι συμβατό με κάποιο plugin. Με αυτόν το τρόπο, όταν κάνεις την αλλαγή στο κανονικό σου blog, θα έχεις προετοιμαστεί και θα γνωρίζεις τα προβλήματα που θα προκύψουν, καθώς επίσης και τις λύσεις τους.
Αν είσαι αρκετό καιρό αναγνώστης του Inkstory, τότε θα παρατήρησες την αλλαγή theme που έκανα πριν από λίγο καιρό. Αν δεν είχα κάνει την αλλαγή πρώτα στο offline blog και μετά στο κανονικό, θα το είχα αφήσει στο Coming Soon για περίπου μια βδομάδα. Ευτυχώς, το δοκίμασα πρώτα στο offline blog, και μετά από 7 ημέρες δουλειάς και συζητήσεων με τον προγραμματιστή του theme, κατάφερα να λύσω κάθε πρόβλημα και να το κάνω να λειτουργεί άψογα με όλα τα plugins που χρησιμοποιώ.
Ο λόγος που τα γνωστά blogs αλλάζουν σπάνια themes
Έχεις παρατηρήσει όλες τις μεγάλες και γνώστες ιστοσελίδες και blogs που μένουν με το ίδιο theme για αρκετά χρόνια; Έχεις σκεφτεί ποτέ γιατί αλλάζουν το theme τους τόσο σπάνια; Ή γιατί όταν κάνουν αλλαγές, είναι πάρα πολύ μικρές;
Γιατί φοβούνται τις αντιδράσεις των αναγνωστών τους. Φοβούνται πως μια μεγάλη αλλαγή μπορεί να τους στοιχίσει πολύ ακριβά στην κίνηση και την ανταπόκριση του κοινού τους. Συχνά, τα μεγάλα και γνωστά blogs κάνουν πολλές μικρές αλλαγές ώστε κάποια στιγμή να φτάσουν σε μια μεγάλη αλλαγή χωρίς να το έχουν πάρει χαμπάρι οι αναγνώστες τους. Από μια μικρή αλλαγή στο χρώμα του footer, μετά στους συνδέσμους, το header, τις sidebar και πάει λέγοντας, φτάνουν να αλλάζουν τον σχεδιασμό σιγά-σιγά καθώς οι χρήστες τους συνηθίζουν την αλλαγή.
Μια τέτοια αλλαγή φυσικά μπορεί να διαρκέσει από ένα μήνα μέχρι και ένα χρόνο ή και περισσότερο. Ανάλογα με την σχεδιαστική ομάδα ή τους bloggers που βρίσκονται πίσω από το blog.
Θυμάμαι ακόμα τον Δεκέμβριο του 2013, όταν ετοιμαζόμουν να κάνω αλλαγή theme σε ένα blog που έπιανε 8.5 εκατομμύρια επισκέψεις μηνιαίως. Η αλλαγή κόστισε στο blog να χάσει μέσα σε 14 ημέρες το 23% της επισκεψιμότητας του μόνο και μόνο επειδή το νέο theme που περάστηκε δεν άρεσε στο κοινό.
Με αυτή την σκεπτική λειτουργούν λοιπόν και όλες οι μεγάλες εταιρείες και όλοι οι γνωστοί bloggers.
Γιατί φοβούνται για τη κάθοδο του SEO τους. Κάθε theme έχει διαφορετικό κώδικα, λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο και έχει διαφορετικό SEO. Αν δεν επιλέξεις ένα theme από την ίδια εταιρεία που έχει δημιουργήσει και το παλιό που έχεις, τότε το πιο πιθανό είναι με την αλλαγή να δεις μια κάθοδο στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Αν και κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να σε τρομάζει ιδιαίτερα, μιας και έχεις κάνει την κατάλληλη έρευνα και το νέο theme που έχεις επιλέξει έχει καλύτερο SEO από το παλιό – I hope. Αν είναι έτσι, τότε θα δεις μια μικρή κάθοδο τις πρώτες μέρες και μια τεράστια άνοδο τις επόμενες βδομάδες. Αυτό το αναφέρω για να είσαι προετοιμασμένος, δεν χρειάζεται να ανησυχήσεις ή να τρομάξεις, είναι κάτι στάνταρ που γίνεται σχεδόν πάντα.
Ωστόσο, οι πολλαπλές αλλαγές theme μπορούν να κοστίσουν ακριβά όλα όσα έχτισες στο SEO του blog σου – και όλοι ξέρουμε πως όταν η Google τιμωρεί ένα blog, δεν υπάρχει σωτηρία μετά. Το WordPress theme πρέπει να το κρατήσεις το λιγότερο δύο χρόνια προτού το αλλάξεις με ένα καινούργιο.
Που θα βρεις αξιόπιστα WordPress themes
Εφόσον έχεις σιγουρευτεί πως είσαι έτοιμος να προχωρήσεις στην αλλαγή του WordPress theme σου, ήρθε η στιγμή να αναζητήσεις το κατάλληλο theme. Ενώ υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες WordPress themes στο διαδίκτυο, που σημαίνει ότι έχεις πολλές επιλογές, είναι δύσκολο μέσα από όλα αυτά να βρεις τα πιο αξιόπιστα themes. Παρακάτω, έχω δημιουργήσει μια λίστα με τις πιο έμπιστες και γνωστές ιστοσελίδες που παρέχουν αξιόπιστα δωρεάν και επί πληρωμής WordPress themes.
Δωρεάν αξιόπιστα WordPress Themes:
- TemplateMonster.com
- ModernThemes.net
- AndersNoren.se
- ThemeIsle.com
- Gavick.com
- Colorlib.com
- Dessign.net
- WPExplorer.com
- GraphPaperPress.com
- WooThemes.com
- ThematoSoup.com
- ThemeZee.com
- ATHEMES.com
- AccessPressThemes.com
- CrocoBlock.com
- MyThemeShop
Αξιόπιστα premium themes:
Στην περίπτωση που σκέφτεσαι να κάνεις το λάθος και να εγκαταστήσεις κάποιο κρακαρισμένο theme για να μην χρειαστεί να βάλεις το χέρι στη τσέπη, θα σου πρότεινα να το ξανά σκεφτείς.
Over to you!
Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Τι WordPress theme επέλεξες; Από ποια ιστοσελίδα το βρήκες; Ήταν δωρεάν ή επί πληρωμής; Έμεινες ευχαριστημένος με την επιλογή που έκανες και τι προβλήματα συνάντησες; Η διαδικασία αλλαγής του theme σου μπορεί να βοηθήσει άλλους χρήστες να αποφύγουν τυχόν λάθη που έκανες ή να πάρουν μια καλύτερη ιδέα. 🙂