Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Το blogging και τα αρνητικά review[s]: Αν πρέπει να τα γράψεις και πως

Share

Σκέψου το εξής: μόλις παρέλαβες ένα προϊόν για να το κάνεις review στο blog σου, είτε το αγόρασες αυτό το προϊόν είτε σου το έστειλε δωρεάν κάποια εταιρεία. Είσαι τέρμα ενθουσιασμένος που θα γράψεις review γι ‘αυτό το προϊόν αλλά μόλις το ανοίγεις.. αντιλαμβάνεσαι πως δεν σου αρέσει και τόσο. Για την ακρίβεια, δεν σου αρέσει καθόλου και δεν είναι αυτό που περίμενες. Τώρα τι κάνεις;

Αν είσαι blogger (ή vlogger) που γράφεις και δημοσιεύεις reviews (αξιολογήσεις) προϊόντων, αργά ή γρήγορα θα πέσεις σε κάποιο προϊόν που πολύ πιθανόν να έχεις αρνητικές απόψεις γι ‘αυτό. Δεν γίνεται κάθε προϊόν να είναι τέλειο άλλωστε ή να σου αρέσει αποκλειστικά. Οπότε έχεις να πάρεις μια απόφαση – θα γράψεις και θα δημοσιεύσεις ένα αρνητικό ειλικρινές review, ή θα αποφασίσεις να μην το αξιολογήσεις καν;

Φυσικά, δεν αναφέρομαι καν για τους bloggers που γράφουν θετικές αξιολογήσεις για προϊόντα που δεν τους αρέσουν καν, γιατί αυτό είναι καθαρή παραπληροφόρηση και δεν θα έπρεπε ούτε καν να σου περάσει από το μυαλό. Εκτός, φυσικά, αν δεν ενδιαφέρεσαι για τους αναγνώστες σου…

Ας τα πάρουμε όλα από την αρχή

Προτού ξεκινήσεις να γράφεις τις πρώτες λέξεις της αξιολόγησης σου, δημοσιεύσεις το review ή επιστρέψεις το προϊόν πίσω, επικοινώνησε με την εταιρεία και δες αν μπορεί να διορθωθεί το τυχόν πρόβλημα. Δες το ως μια πολύ καλή ευκαιρία για να τσεκάρεις πόσο καλή είναι και η εξυπηρέτηση πελατών τους.

Αν καταφέρεις να γράψεις στην αξιολόγηση σου “Είχα αυτό το πρόβλημα με το προϊόν αλλά η εταιρεία χάρηκε να με βοηθήσω να το λύσω,” είναι το ίδιο με το να λες πως “δεν υπήρξε κανένα απολύτως πρόβλημα” και πως είσαι άκρως ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα. Άρα, ένα συν επιπλέον για την εταιρεία, εσένα και το προϊόν. Δεν ασχολούνται όλες οι εταιρείες με τα προβλήματα των πελατών τους, οπότε είναι καλό και σωστό να γνωρίζουν οι αναγνώστες σου ότι η συγκεκριμένη εταιρεία αναλαμβάνει δράση όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα ή δυσαρέσκεια με κάποιο προϊόν της.

Τι γίνεται στην περίπτωση που κάποιο προϊόν απλά δεν.. διορθώνεται;

Το blogging και τα αρνητικά reviews
Image credits: Ben White / Unsplash

Ας υποθέσουμε πως το προϊόν το οποίο έλαβες είναι κάτι που πραγματικά δεν σου αρέσει καθόλου και δεν γίνεται να διορθωθεί αυτό από την εταιρεία. Αρχικά, θα πρέπει να σκεφτείς αν το προϊόν δεν είναι καλό για εσένα, ή δεν είναι καλό για κανέναν. Για παράδειγμα, αν πρέπει να αξιολογήσεις μια κρέμα χεριών, μπορεί να ξεραίνει τα δικά σου χέρια, αλλά όχι άλλων ανθρώπων.

TIP: Μπορείς επίσης να επικοινωνήσεις με την εταιρεία και να τους πεις ότι αυτό το προϊόν δεν είναι τόσο καλό για εσένα και αν γίνεται να χρησιμοποιήσεις κάποιο άλλο.

Κάποιες φορές, ωστόσο, πολύ απλά δεν γίνεται να γράψεις τίποτα θετικό για κάποιο προϊόν. Μπορεί ακόμα να έχεις και θετικές εμπειρίες με την υποστήριξη πελατών μιας εταιρείας. Στην προκειμένη περίπτωση, είναι στο χέρι σου για το αν θα κάτσεις να γράψεις την αξιολόγηση ή όχι. Αλλά προτού αποφασίσεις, ρίξε μια ματιά στα παρακάτω αρνητικά και θετικά:

Θετικά:

  • Ένα αρνητικό review (ή αρκετά εν πάσι περίπτωση) συχνά κάνουν τους αναγνώστες σου να σε εμπιστεύονται περισσότερο. Όπως κι εσύ άλλωστε, θα πίστευες έναν blogger ο οποίος σε κάθε αξιολόγηση που κάνει τα περιγράφει όλα τα προϊόντα τέλεια; Κυρίως αν όλα αυτά τα προϊόντα του έχουν σταλθεί από εταιρείες δωρεάν και έχει πληρωθεί για να γράψει τις αξιολογήσεις.

Αρνητικά:

  • Μπορεί να χάσεις μια πιθανή συνεργασία με μια μεγάλη εταιρεία. Οπότε, αν πιστεύεις πως μπορείς να χτίσεις μια μακροχρόνια συνεργασία με μια εταιρεία, θα ήταν προτιμότερο αν τους έστελνες το προϊόν πίσω και συζητούσες μαζί τους μέσω e-mail ή τηλεφωνικός – αντί να γράψεις την αξιολόγηση.
  • Αν και δεν είναι συχνό, είναι αρκετά πιθανό να σε μηνύσουν για μια αρνητική αξιολόγηση. Ρίξε μια ματιά σε αυτή την ιστορία για παράδειγμα. Είσαι σίγουρος πως θέλεις να πάρεις τέτοιο ρίσκο;

Περίμενε ένα λεπτό, τι εννοείς να με μηνύσουν; Πως θα προστατεύσω τον εαυτό μου από κάτι τέτοιο;

Φυσικά, το καλύτερο που μπορείς να κάνεις είναι να είσαι πάντα νόμιμος με το blogging (ή vlogging). Αλλά για να πάρεις μια ιδέα, σου έχω καλύψει τα πιο βασικά παρακάτω. Ωστόσο, καλό είναι στην προκειμένη περίπτωση να απευθυνθείς σε έναν δικηγόρο.

Defamation (αναφέρεται και ως ‘libel’ – Ελληνικά: δυσφήμηση): Είναι αρκετά γνωστό και συχνό και συμβαίνει κυρίως όταν κάποιος “δημοσιεύει” μη αληθείς πληροφορίες για ένα προϊόν με αποτέλεσμα να “τραυματίζει” το όνομα ή τις πωλήσεις μιας εταιρείας. Αν, ωστόσο, αναφέρεσαι σε αληθής περιπτώσεις, τότε είσαι νόμιμος – αρκεί να μπορείς να τα αποδείξεις στο δικαστήριο. Για παράδειγμα, “Η ιστοσελίδα ανέφερε πως το προϊόν θα φτάσει στα χέρια μου μέσα σε 24 ώρες αλλά έφτασε σε μια εβδομάδα.” Αυτό είναι αληθές γεγονός, αλλά πάντα να κρατάς screenshots από την παρακολούθηση της παραγγελίας, όπως επίσης και τα e-mails με τις αποδείξεις και τα μηνύματα που σου στάλθηκαν.

Ωστόσο, πρέπει να δώσεις προσοχή σε αυτά που θα γράψεις στην αξιολόγηση σου. Για παράδειγμα, αν γράψεις ότι μια εταιρεία είναι ψευδής και το προϊόν της scam, τότε θα μπεις σε πολύ βαθιά νερά. Άλλωστε, έχεις τις αποδείξεις ότι αυτή η εταιρεία είναι όντως ψευδής; Ότι το προϊόν της είναι όντως scam; Ένα παράδειγμα για να αποδείξεις ότι μια εταιρεία είναι ψευδής είναι το εξής: “Στην περιγραφή του προϊόντος έγραφε πως κατασκευάστηκε στη UK, αλλά στην απόδειξη γράφει ότι κατασκευάστηκε στην Κίνα.” Αυτό είναι ένα σίγουρο γεγονός. Ή μήπως όχι; Γιατί ως γνωστών, σε ένα δικαστήριο μπορούν να σου γυρίσουν όλα μπούμερανγκ. Για παράδειγμα, το “λένε ψέματα ότι το προϊόν κατασκευάστηκε στην Αγγλία!” αναφέρει πως όλα τα προϊόντα της εταιρείας κατασκευάστηκαν στην Κίνα. Αλλά δεν μπορείς να το αποδείξεις αυτό αν έχεις αγοράσει ή παραλάβει μόνο ένα προϊόν. Σε αυτό το παράδειγμα, ένας blogger μηνύθηκε επειδή είπε ότι το φαγητό ενός εστιατορίου που πήγε ήταν πολύ αλμυρό, ενώ έφαγε μόνο ένα πιάτο.

Ναι, αλλά οι αναγνώστες μου έρχονται σε εμένα για αληθής και ειλικρινά reviews

Δεν υπάρχει πρόβλημα όταν γράφεις την άποψη σου για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αρκεί να το θέσεις ως άποψη και όχι ως γεγονός. Απόφυγε να γράφεις “αυτό το προϊόν είναι χάλια” και γράφε “δεν μου άρεσε τόσο πολύ η χρήση αυτού του προϊόντος..

Επίσης, “η εξυπηρέτηση πελατών τους ήταν πάρα πολύ αργή επειδή τους πήρε 5 ημέρες για να απαντήσουν στο e-mail μου” (κάτι το οποίο είναι και άποψη αλλά και γεγονός μαζί“. Αλλά είναι καλύτερο από το να γράψεις “η εξυπηρέτηση πελατών τους είναι πολύ αργή,” γιατί αυτό είναι καθαρό γεγονός. Άλλωστε πως μπορείς να αποδείξεις ότι είναι όντως τόσο αργή; Μπορεί είτε να έγινε κάτι με το e-mail και να άργησε να σταλθεί, είτε να συνέβει μόνο σε εσένα αυτό.

Να γράψεις μια αρνητική αξιολόγηση ή όχι;

Με τα λίγα και με τα πολλά, είναι στο χέρι σου για το τι θα γράφεις στο blog σου και τι όχι. Θέλεις να γράφεις μόνο γι ‘αυτά που σου αρέσουν και τα υπόλοιπα να τα στέλνεις πίσω; Ή να γράφεις ποια προϊόντα ή υπηρεσίες αξίζουν τα λεφτά τους και ποια όχι;

Θα ήθελα να ακούσω τις απόψεις σου πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Δημοσιεύεις αρνητικά reviews στο blog σου ή όχι; Και αν όχι, γιατί;

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.

2 ΣΧΟΛΙΑ

0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
2 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;