Η Google ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει μια καινούργια ενημέρωση στον αλγόριθμο της στις ερχόμενες ημέρες, την οποία αποκαλεί “Helpful Content Update”. Η νέα αλλαγή θα φέρει μεγάλες αλλαγές στα αποτελέσματα αναζήτησης που θα βλέπεις στην μηχανή αναζήτησης της εταιρείας, με στόχο να εμφανίζει πλέον άρθρα που γράφτηκαν για ανθρώπους και όχι για μηχανές αναζήτησης.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η νέα ενημέρωση θα βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα των αποτελεσμάτων, περιγράφοντας πως πρόκειται για “διώξει” το “SEO-first” περιεχόμενο που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις και όχι για να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες για τους αναγνώστες.
Ομοίως, η Google θα προσπαθήσει να στερήσει προτεραιότητας το μη πρωτότυπο περιεχόμενο και τις αναφορές, συμπεριλαμβανομένων aggregators που δεν προσθέτουν αξία και προωθούν κυρίως αξιολογήσεις προϊόντων και υπηρεσιών. Και σε αντίθεση με τη προηγούμενη ενημέρωση που κυκλοφόρησε η εταιρεία για τα reviews προϊόντων, η οποία επηρέασε μόνο τους συγκεκριμένους τύπους άρθρων, το “Helpful Content Update” θα επηρεάσει το συνολικό SEO ολόκληρης της ιστοσελίδας σου.
Τι είναι το Helpful Content Update;
Η νέα ενημέρωση έρχεται για να βελτιώσει τα αποτελέσματα που βλέπεις στη μηχανή αναζήτησης της Google, μειώνοντας τα υπερβολικά βελτιστοποιημένα άρθρα και ανεβάζοντας αυτά που έχουν γραφτεί με τέτοιο τρόπο που απαντάνε με αρκετές πληροφορίες την ερώτηση που κάνει ο χρήστης. Η ενημέρωση περιλαμβάνει επίσης και ένα νέο “signal” το οποίο θα χρησιμοποιεί η εταιρεία για να αυξάνει ή να μειώνει το ranking κάθε ιστοσελίδας.
Τα καλά νέα ωστόσο είναι πως η νέα ενημέρωση θα επηρεάσει σε πρώτη φάση μόνο τις ιστοσελίδες που γράφουν στα αγγλικά και όχι τις υπόλοιπες. Αυτό μας δίνει αρκετό χρόνο να βελτιώσουμε τα άρθρα μας, να διαγράψουμε όσα δεν παρέχουν αξία και να σιγουρευτούμε πως διατηρούμε ένα blog μόνο με ποιοτικό περιεχόμενο.
Η Google ανακοίνωσε τη νέα αλλαγή μέσω του Twitter:
Στην περίπτωση που δεν γνωρίζεις αγγλικά, η εταιρεία ανέφερε στο tweet της:
Την επόμενη εβδομάδα, θα κυκλοφορήσουμε την “χρήσιμη ενημέρωση περιεχομένου” για να διασφαλίσουμε καλύτερα ότι οι άνθρωποι βλέπουν πιο πρωτότυπο, χρήσιμο περιεχόμενο γραμμένο από άτομα, για άτομα, αντί για περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί κυρίως για να λαμβάνει επισκεψιμότητα από τις μηχανές αναζήτησης.
Google Search Central
Ποιες ιστοσελίδες θα επηρεαστούν από Helpful Content Update;
Ίσως η πιο σημαντική απορία που φαντάζομαι πως έχεις αυτή την στιγμή είναι αν η νέα ενημέρωση θα επηρεάσει και το δικό σου blog. Σωστά; Σωστά!
Η νέα ενημέρωση όπως προανέφερα έρχεται με ένα καινούργιο “signal” (ελλ: σήμα) το οποίο θα επηρεάσει κυρίως τα blogs που δημοσιεύουμε πολύ συχνά καινούργιο περιεχόμενο το οποίο παρέχει λίγη αξία στους αναγνώστες του – χρησιμοποιώντας πολλαπλούς διαφορετικούς παράγοντες τους οποίους η εταιρεία δεν έχει εξηγήσει ακόμη.
Οποιοδήποτε περιεχόμενο – όχι μόνο το μη χρήσιμο περιεχόμενο – σε ιστοσελίδες που προσδιορίζεται πως έχουν σχετικά υψηλές ποσότητες μη χρήσιμου περιεχομένου, θα είναι λιγότερο πιθανό να έχουν καλή απόδοση στα αποτελέσματα αναζήτησης – με την προϋπόθεση πως υπάρχει κάποιο περιεχόμενο από άλλη ιστοσελίδα το οποίο είναι καλύτερο. Γι ‘αυτόν τον λόγο, η κατάργηση του μη χρήσιμο περιεχομένου θα μπορούσε να βοηθήσει στην κατάταξη του καλού σου περιεχομένου.
Google
Με ποιο απλά λόγια, αν τα άρθρα σου δεν είναι υψηλής ποιότητας και δεν παρέχουν κάποια αξία στους αναγνώστες σου, τότε πιθανότατα να τα δεις να εξαφανίζονται από τα αποτελέσματα αναζήτησης μέσα σε λίγες μόλις ώρες – αν όχι ήμερες. Η εταιρεία συμβουλεύει επίσης στους bloggers να αφαιρέσουν όσα άρθρα ή σελίδες δεν παρέχουν αξία στους αναγνώστες τους ώστε να αποφύγουν να χάσουν το ranking τους από τα αποτελέσματα.
Η ενημέρωση δεν πρόκειται για μια χειροκίνητη διαδικασία, καθώς θα πραγματοποιηθεί με τη χρήση του machine-learning, το οποίο θα γίνεται αυτόματα και θα βελτιώνεται αυτόματα συνεχώς. Μιας και πρόκειται για ένα νέο signal, αυτό σημαίνει πως κάποιοι bloggers θα “χτυπηθούν” ιδιαίτερα ισχυρά και θα δουν τεράστια μείωση στη συνολική τους επισκεψιμότητα μέσα στο ερχόμενο διάστημα.
Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει ακόμη πότε το Helpful Content Update θα ξεκινήσει να επηρεάζει και τις ιστοσελίδες που γράφονται σε άλλες γλώσσες και λαμβάνουν επισκεψιμότητα από το Google Search, αλλά το πιθανότερο είναι να δούμε σύντομα τις αλλαγές και στα δικά μας αποτελέσματα.