Κάθε Android κινητό μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα. Ένα από αυτά είναι όταν δεν λειτουργούν τα δεδομένα του κινητού, τα οποία είναι σημαντικά για όσους θέλουν να έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ από οπουδήποτε κι αν βρίσκονται.
Ήταν αμέτρητες οι φορές που μου έφεραν φίλοι και γνωστοί τα κινητά τους και το πρώτο πράγμα που μου ανέφεραν ήταν πως “δεν λειτουργούν τα δεδομένα του κινητού μου”. Οι πιο συχνές αιτίες ήταν οι λανθασμένες ρυθμίσεις, ή κάποιο πρόβλημα που εμφανίστηκε μετά από μια μεγάλη ενημέρωση του λειτουργικού συστήματος.
Αν αντιμετωπίζεις το ίδιο πρόβλημα, τότε μπορείς να ακολουθήσεις τα παρακάτω βήματα, τα οποία είναι αυτά που ακολουθώ και εγώ κάθε φορά.
Δεν λειτουργούν τα δεδομένα του κινητού; 6 βήματα για να επιλύσεις το πρόβλημα
Τους παρακάτω τρόπους μπορεί να τους ακολουθήσει ακόμα και ένας αρχάριος χρήστης. Παρόλα αυτά αν δυσκολευτείς σε κάποιο βήμα ή χρειάζεσαι περισσότερες οδηγίες, μπορείς να αφήσεις το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου με το μοντέλο του κινητού που έχεις και ευχαρίστως να σου απαντήσω.
-
Αφαίρεσε και ξανά πρόσθεσε την SIM κάρτα
Μπορεί να ακούγεται η πιο εύκολη λύση όλων, αλλά τις περισσότερες φορές αν αφαιρέσεις την κάρτα SIM από την συσκευή και την ξανά εισάγεις, πιθανότατα να λυθεί το πρόβλημα που δεν λειτουργούν τα δεδομένα του κινητού. Σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί η SIM να μην κάνει σωστή σύνδεση με την συσκευή, με αποτέλεσμα λειτουργίες όπως τα δεδομένα του κινητού να μην λειτουργούν καθόλου.
Για να μην χάνεις χρόνο αλλάζοντας τις ρυθμίσεις της συσκευής σου, έλεγξε πρώτα μήπως το πρόβλημα βρίσκεται στην SIM. Απλά αφαίρεσε την SIM κάρτα από το κινητό σου, περίμενε 30 δευτερόλεπτα, ξανά εισήγαγε την κάρτα, άνοιξε το κινητό και έλεγξε αν λειτουργούν τα δεδομένα. Αν το πρόβλημα δεν επιλυθεί, τότε συνέχισε με τα παρακάτω βήματα του οδηγού.
-
Άλλαξε το APN πρωτόκολλο σε iPv4/IPv6
Το πρωτόκολλο APN (Access Point Names) είναι αυτό που συνδέει την συσκευή σου με τα δεδομένα του παρόχου ώστε να έχεις σύνδεση στο ίντερνετ. Για την ακρίβεια, παρέχει σημαντικές ρυθμίσεις για τις IP διευθύνσεις και τα gateways. Παρόλα αυτά, όπως και με κάθε άλλη λειτουργεία, έτσι και το APN μπορεί να κολλήσει ή να αλλαχτούν οι ρυθμίσεις του.
Πήγαινε στις Ρυθμίσεις -> Network & internet -> Mobile network -> Advanced -> Access Point Names. Πιθανότατα να δεις μια λίστα από διαφορετικά APN πρωτόκολλα (ενώ μόνο το ένα από αυτά είναι το πραγματικό δίκτυο). Κάνε κλικ στην επιλογή “Επαναφορά” για να επαναφερθούν όλες οι ρυθμίσεις στα εργοστασιακά τους.
-
Ενεργοποίησε το κατάλληλο mode δικτύου
Υπάρχει πάντοτε η περίπτωση μετά από μια μεγάλη ενημέρωση του λειτουργικού συστήματος ή μετά από επαναφορά να πάψουν να λειτουργούν τα δεδομένα. Η πιο εύκολη λύση εδώ είναι να επιλέξεις το mode του δικτύου που υποστηρίζει η συσκευή σου.
Για παράδειγμα, αν έχεις μια 4G συσκευή, τότε θα πρέπει να επιλέξεις και το 4G δίκτυο. Από την άλλη πλευρά, αν έχεις κάνει root το κινητό σου και το λειτουργικό σύστημα που έβαλες υποστηρίζει το 5G δίκτυο αλλά η συσκευή σου είναι 4G, τότε θα προσπαθεί να συνδεθεί σε δίκτυα που δεν υποστηρίζει.
Η επίλυση είναι ιδιαίτερα απλή: Πήγαινε στις Ρυθμίσεις -> Network & Internet -> Mobile network -> Preferred network type και επέλεξε το κατάλληλο mode δικτύου της συσκευή σου. Προτείνεται να επιλέξεις την επιλογή που έχει όλα τα δίκτυα μαζί, που συχνά είναι ως 2G/3G/4G.
-
Έλεγξε τον περιορισμό των δεδομένων
Σχεδόν κάθε Android συσκευή πλέον σου δίνει την δυνατότητα είτε να προσθέσεις τα δικά σου μορφοποιημένα όρια για τα δεδομένα που καταναλώνονται, είτε να επιλέξεις μια έτοιμη ρύθμιση της Google, είτε ακόμα και να λαμβάνεις ειδοποιήσεις όταν τα δεδομένα σου πλησιάζουν το καταναλωτικό όριο που έθεσες.
Αν έχεις θέσει περιορισμό στα δεδομένα – έστω και κατά λάθος – και ξαφνικά δεν λειτουργούν τα δεδομένα του κινητού σου (ενώ έχεις διαθέσιμα), αυτό σημαίνει πως είτε θα πρέπει να αφαιρέσεις τον περιορισμό, είτε να είσαι πιο προσεκτικός/ή με τη χρήση των δεδομένων που κάνεις. Πήγαινε στις Ρυθμίσεις -> Network & Internet -> Mobile network και έλεγξε αν έχεις ενεργοποιημένο το όριο των δεδομένων.
-
Ενεργοποίησε και απενεργοποίησε το Airplane Mode
Αν ενεργοποίησες πρόσφατα το Airplane Mode (Λειτουργία Πτήσης) και από τότε δεν λειτουργούν τα δεδομένα του κινητού σου, τότε υπάρχει μια εύκολη και απλή διαδικασία που μπορείς να ακολουθήσεις. Ενεργοποίησε τη λειτουργία πτήσης, περίμενε περίπου 30 δευτερόλεπτα και στη συνέχεια απενεργοποίησε την ξανά. Κάνε μια επανεκκίνηση της συσκευής και έλεγξε να δεις αν το πρόβλημα επιλύθηκε.
Αν το πρόβλημα δεν επιλύθηκε, κάποιοι αναφέρουν πως μπορείς να επαναφέρεις τα δεδομένα ενεργοποιώντας ξανά τη λειτουργία πτήσης, κλείνοντας την συσκευή εντελώς για ένα λεπτό, ανοίγοντας την και απενεργοποιώντας το airplane mode. Στη συνέχεια, απλά περίμενε περίπου 30 δευτερόλεπτα για να δεις αν επανέρθουν τα δεδομένα.
-
Κάνε hard-reset το Android κινητό σου
Ένα μεγάλο μέρος τις μνήμης της συσκευής σου μεταφέρεται αυτόματα στη προσωρινή μνήμη, όπου τα δεδομένα των εφαρμογών και των επεξεργαστών αποθηκεύονται και ενεργοποιούνται αυτόματα κάθε φορά που τα χρειάζεται το λειτουργικό σύστημα έτσι ώστε να αποδίδει με μεγαλύτερες ταχύτητες. Αυτό ωστόσο σημαίνει πως αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στην προσωρινή μνήμη, οτιδήποτε κολλήσει θα πάψει να λειτουργεί. Στη προκειμένη περίπτωση, αν δεν λειτουργούν τα δεδομένα του κινητού σου εξαιτίας της προσωρινής μνήμης, τότε ένα hard-reset (σκληρή-επαναφορά) πιθανότατα να λύσει κάθε πρόβλημα που υπάρχει.
Η παρακάτω διαδικασία θα διαγράψει οριστικά οτιδήποτε υπάρχει μέσα στο κινητό.
Μιας και κάθε Android συσκευή έχει διαφορετικό συνδυασμό κουμπιών για να μπεις στο μενού του hard-reset, θα πρέπει να αναζητήσεις το μοντέλο του κινητού σου σε μια μηχανή αναζήτησης και να ελέγξεις με ποιο συνδυασμό κουμπιών μπαίνει στο hard-reset περιβάλλον. Συνήθως, κλείνεις την συσκευή σου εντελώς και στη συνέχεια πατάς το Volume Up και το Power κουμπί (Volume Up = Το κουμπί που αυξάνει την ένταση / Power = Το κουμπί που ανοιγοκλείνει το κινητό) και τα κρατάς πατημένα έως ότου εμφανιστεί το λογότυπο του κατασκευαστή. Στη συνέχεια τα αφήνεις και περιμένεις έως ότου σε βάλει στο περιβάλλον του hard-reset, όπου και θα κάνεις κλικ στο “wipe cache partition” και στο “wipe cache“. Στη συνέχεια κάνε επανεκκίνηση, συμπλήρωσε όλες τις πληροφορίες απ’ την αρχή και έλεγξε αν λειτουργούν τα δεδομένα.
Συχνές ερωτήσεις για τα δεδομένα του κινητού
Αν έχεις περισσότερες ερωτήσεις ή απορίες, μπορείς να αφήσεις το σχόλιο σου στο τέλος του άρθρου. Για να μπορέσω να σε βοηθήσω περισσότερο, γράψε στο σχόλιο το μοντέλο του κινητού σου, αναλυτικά το πρόβλημα που αντιμετωπίζεις και τι προσπάθειες έχεις κάνει για να επιλύσεις το πρόβλημα.
Γιατί δεν λειτουργούν τα δεδομένα του κινητού μου;
Υπάρχουν αρκετοί λόγοι για τους οποίους έπαψαν να λειτουργούν τα δεδομένα του κινητού σου. Από μια προβληματική μεγάλη ενημέρωση του λειτουργικού συστήματος, κακή σύνδεση της SIM κάρτας με την συσκευή, έως και τις λανθασμένες ρυθμίσεις του δικτύου, υπάρχει μια σειρά βημάτων που πρέπει να ακολουθήσεις για να εντοπίσεις την αιτία του προβλήματος.
Αν όλες οι ρυθμίσεις είναι σωστές τότε γιατί δεν έχω δεδομένα;
Αν ακολούθησες όλα τα βήματα στον οδηγό και συνεχίζεις να αντιμετωπίζεις πρόβλημα με τα δεδομένα του κινητού σου, τότε προτείνεται να επικοινωνήσεις με τον πάροχο ή να πας σε ένα από τα διαθέσιμα καταστήματα τους ώστε να ελέγξουν αυτοί μήπως υπάρχει κάποιο πρόβλημα είτε από το σύστημα τους, είτε ακόμα και με την SIM κάρτα σου (όπου στη προκειμένη περίπτωση θα χρειαστεί αντικατάσταση).
Γιατί δεν λειτουργούν τα 5G δεδομένα αλλά μόνο τα 4G;
Αυτό μπορεί να συμβεί όταν έχεις κάνει root και αλλαγή της ROM σε μια συσκευή, εγκαθιστώντας ένα λειτουργικό σύστημα το οποίο ναι υποστηρίζει το 5G δίκτυο, αλλά η συσκευή σου υποστηρίζει έως 4G. Στη προκειμένη περίπτωση θα πρέπει να αντικαταστήσεις την συσκευή με μια που υποστηρίζει το 5G δίκτυο, ή να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς το 4G.