Κυριακή, 17 Νοεμβρίου, 2024

Να χρεώνεις ή να μην χρεώνεις τις αξιολογήσεις προϊόντων στο blog σου;

Share

Να χρεώνεις ή να μην χρεώνεις τις αξιολογήσεις προϊόντων που γράφεις στο blog σου; Αυτή κι αν είναι μια μεγάλη συζήτηση μεταξύ bloggers, η οποία φαίνεται πως “τρώει” αρκετούς, θέλοντας να βρουν τη σωστή απάντηση.

Μήπως εξαρτάται από την κίνηση του blog σου; Επειδή όσο περισσότερο κόσμο έχεις, τόσο πιο πολλοί θα δουν το προϊόν της εταιρείας. Ή μήπως εξαρτάται από το χρόνο και την προσπάθεια που χρειάζεται για να τελειώσεις την αξιολόγηση; Διότι με αυτό κατά νου, είτε είσαι νέος blogger είτε με δεκαετή εμπειρία, είναι το ίδιο πράγμα.

Γνωρίζω bloggers οι οποίοι χρεώνουν κάθε αξιολόγηση 1,000 ευρώ. Γνωρίζω επίσης bloggers οι οποίοι δεν δέχονται καθόλου χρήματα από τις εταιρείες για να αξιολογήσουν τα προϊόντα τους. Κάθε blogger έχει τη δική του πολιτική, τους δικούς του κανόνες και τους δικούς του στόχους, αλλά τι προσπαθεί να πετύχει ο καθένας; Γιατί κάποιοι χρεώνουν πολλά χρήματα, άλλοι λίγα και άλλοι καθόλου; Και το βασικότερο, τι πρέπει να κάνεις εσύ;

Διάβασε επίσης: Γλύτωσε ένα σωρό χρήματα κάνοντας online αγορές

Γιατί κάποιοι bloggers χρεώνουν τις αξιολογήσεις προϊόντων:

Χρόνος

Η επιμελούς δοκιμή ενός προϊόντος, η φωτογράφιση του, η επεξεργασία αυτών των εικόνων, το γράψιμο του άρθρου και η προώθηση του στα κοινωνικά δίκτυα και στα newsletters απαιτεί πολύ δουλειά και αρκετές ώρες από τον πολύτιμο χρόνο σου, τον οποίο εδώ που τα λέμε τον “σπαταλάς” για το προϊόν μιας συγκεκριμένης εταιρείας.

Χρήματα

Για να στο θέσω απλά: δεν μπορείς να πληρώσεις τους λογαριασμούς σου αν δεν πληρωθείς για την δουλειά που κάνεις. Και γι ‘αυτούς που έχουν το blogging ως full time job, το να μην χρεώσουν μια αξιολόγηση για ένα προϊόν είναι μείον στα έσοδα τους.

Απαιτήσεις

Όταν μια εταιρεία θέλει να διαφημίσει το προϊόν της στο blog σου και απλά σου το στέλνει και σου λέει do your thing, όλα καλά. Αλλά όταν μια εταιρεία θέλει στην αξιολόγηση να συμπεριληφθεί και σύνδεσμος προς το προϊόν ή κάποιο διαφημιστικό μήνυμα, τότε η φάση αλλάζει.

Άλλο είναι να δίνεις μια ειλικρινής αξιολόγηση σε ένα προϊόν βάση της εμπειρίας σου με αυτό, και άλλο να το διαφημίζεις με συνδέσμους και διαφημιστικά μηνύματα. Η διαφήμιση κοστίζει χρήματα, από κάθε άποψη και λογική.

Γιατί κάποιοι bloggers δεν χρεώνουν τις αξιολογήσεις προϊόντων:

Αξιοπιστία

Οι άνθρωποι από τη φύση τους είναι σκεπτικοί. Οπότε, σκέψου το εξής: αν έκανες κλικ πάνω σε ένα άρθρο και ο blogger αποκάλυπτε πως έλαβε χρήματα για να γράψει αυτή την αξιολόγηση, και στη συνέχεια διάβαζες για το πόσο εκπληκτικό είναι, θα το αγόραζες; Κάποιοι bloggers ενδιαφέρονται περισσότερο για την αξιοπιστία του blog τους παρά για τα χρήματα που βγάζουν από αυτό (φαντάζομαι πως έχουν και δεύτερη δουλειά, έτσι;).

Τιμιότητα

Το να κάνεις τους αναγνώστες σου να πιστέψουν πως το προϊόν για το οποίο γράφεις είναι καλό – όταν κι εσύ το έχεις δοκιμάσει και έχεις την ίδια άποψη – είναι σχετικά εύκολο. Αλλά τι γίνεται αν δεν σου αρέσει το προϊόν ή θεωρείς πως θα μπορούσε να ‘ναι πολύ καλύτερο; Θα έγραφες για τα αρνητικά του ενώ σε πλήρωσε η εταιρεία; Κατά πόσο θα έλεγες την αλήθεια στους αναγνώστες σου; Οι bloggers οι οποίοι δεν πληρώνονται για τις αξιολογήσεις που γράφουν, συχνά λένε πάντα την αλήθεια και αποκαλύπτουν όλα τα αρνητικά και τα θετικά ενός προϊόντος.

Το προϊόν

Ακόμη κι αν η εταιρεία δεν σε πληρώσει για την αξιολόγηση που θα γράψεις και την προώθηση που θα κάνεις, στην πραγματικότητα παίρνεις κάτι από αυτό: το προϊόν (δωρεάν) από την εταιρεία και εμπλουτίζεις το blog σου με περισσότερο φρέσκο περιεχόμενο και νέες φωτογραφίες.

Και με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι το προϊόν που αξιολογήσεις είναι κάτι που σου αρέσει πολύ, εμένα μου φαίνεται σαν win-win κατάσταση. Η εταιρεία θα έχει μια επιπλέον αξιολόγηση για το προϊόν της, κι εσύ θα έχεις μια φοβερή νέα τσάντα, ένα ακριβό gadget, ένα νέο smartphone που πάντα ήθελες αλλά δεν μπορούσε να αγοράσεις λόγο οικονομικών και πάει λέγοντας.

Πάθος

Γιατί ξεκίνησες να μπλογκάρεις εξαρχής; Απλά για τα χρήματα; Ή είσαι πραγματικά παθιασμένος με τη θεματολογία που γράφεις και λατρεύεις να δοκιμάζεις προϊόντα που σχετίζονται με αυτήν;

Υπάρχουν επίσης αρκετοί bloggers οι οποίοι είναι παθιασμένοι με προϊόντα από μικρότερες εταιρείες οι οποίες δεν έχουν το ίδιο budget για να κάνουν μάρκετινγκ όπως τα “μεγάλα παιδιά.”

Οπότε, να χρεώνεις ή να μην χρεώνεις για τις αξιολογήσεις προϊόντων;

Εν τέλη, η απόφαση είναι αποκλειστικά και μόνο δική σου. Μόνο εσύ μπορείς να αποφασίσεις τι θα κάνεις με τον χρόνο σου και το blog σου. Εσύ αποφασίζεις για το αν θα πεις την αλήθεια στους αναγνώστες σου, ανεξάρτητα αν πληρώνεσαι γι ‘αυτό ή όχι.

Ωστόσο, υπάρχουν αρκετοί άλλοι τρόποι με τους οποίους μπορείς να βγάλεις χρήματα από το blog σου (διαφημιστικά banners, προώθηση newsletter, affiliate σύνδεσμοι κ.τ.λ.) χωρίς να χρειάζεται να χρεώνεις για τις αξιολογήσεις των προϊόντων. Έτσι κι αλλιώς, θα πάρεις το προϊόν εντελώς δωρεάν, θα εμπλουτίσεις το blog σου με νέο φρέσκο περιεχόμενο και περισσότερες φωτογραφίες. Άρα, όπως ανέφερα και παραπάνω, είναι win-win κατάσταση.

Ότι κι αν κάνεις, θα πρέπει να θυμάσαι γιατί αυτές οι εταιρείες ήρθαν εξαρχής στο blog σου και για ποιο λόγο θέλουν ΕΣΥ να αξιολογήσεις του προϊόν τους. Είναι επειδή γράφεις καλά; Ή μήπως επειδή έχεις μεγάλο κοινό; Είτε πούμε μόνο το ένα, είτε και τα δύο, η μεγάλη κίνηση του blog σου είναι αυτή που κάνει κάποια πράγματα να συμβούν, οπότε πρόσεχε να μην την χάσεις από ψεύτικες αξιολογήσεις.

Εσύ χρεώνεις για τις αξιολογήσεις προϊόντων που γράφεις στο blog σου; Θα χαρώ να ακούσω τις απόψεις σου στα σχόλια παρακάτω.

Παναγιώτης Σακαλάκης
Παναγιώτης Σακαλάκηςhttps://inkstory.gr
Ο Παναγιώτης Σακαλάκης, με βάση το Κιλκίς, είναι Web Designer & Blogger, ιδρυτής της Inkstory Ο.Ε., του TechGuides και του TechWise Insider, καθώς επίσης & Host στα «The Blogging Dispatch» & «TechGuides» Podcasts. Όποτε δεν γράφει, βρίσκεται σε κάποιο βουνό με το Hard-Trail ποδήλατο του.
0 0 ψήφοι
Article Rating
Εγγραφή
Ειδοποίηση για
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Top Σε Ψήφους
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια

Διαβάστε Επίσης

Αναζητάς περισσότερα;